abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 19:42:58 #101
155227 crew  Guppy
dus
pi_94060442
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 19:09 schreef Pandora73 het volgende:
Als je je neus dichtdoet en kracht zet, zet je je oren helemaal niet open, maar juist onder druk. Je loopt dan zelfs het risico dat je iets je oren instuurt dat daar niet thuishoort (snot) dat oorontstekingen kan veroorzaken. En oorontstekingen en tinnitus zijn geen toffe combinatie.
Je oren open zetten dat doe je door te gapen. Dat maakt de druk achter en voor het trommelvlies weer gelijk.
Precies, dat heb ik ook altijd geleerd.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 13 maart 2011 @ 23:22:41 #102
327417 Zwollesjappie
Democratisch Iran
pi_94075311
En andersom, dus in je neus knijpen en 'inademen' ?
Dat is precies het tegenovergestelde en dan kan ik toon qua luidheid iets dimmen.
Maar als dat ook schadelijk is, probeer ik maar met die toon erbij te slapen :) .
pi_94078498
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:22 schreef Zwollesjappie het volgende:
En andersom, dus in je neus knijpen en 'inademen' ?
Dat is precies het tegenovergestelde en dan kan ik toon qua luidheid iets dimmen.
Maar als dat ook schadelijk is, probeer ik maar met die toon erbij te slapen :) .
Volgens mij trek je dan eerder je buis van Eustachius dicht. Denk niet dat dat echt bij de ruimte achter je trommelvlies aankomt. De b.v.E. is immers flexibel, dus als de druk lager wordt, dan wordt ie dunner zeg maar.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_94109374
quote:
Als je je neus dichtdoet en kracht zet, zet je je oren helemaal niet open, maar juist onder druk. Je loopt dan zelfs het risico dat je iets je oren instuurt dat daar niet thuishoort (snot) dat oorontstekingen kan veroorzaken. En oorontstekingen en tinnitus zijn geen toffe combinatie.
Je oren open zetten dat doe je door te gapen. Dat maakt de druk achter en voor het trommelvlies weer gelijk.
Lijkt me sterk. Ik kan mijn oren op die manier open krijgen door harder te blazen door mijn neus zonder dat ik 'm dichtknijp, door mijn oren tegelijkertijd te 'klikken'. Klikgeluiden die veel mensen krijgen bij het slikken kan ik ook oproepen zonder te slikken. Met beide regel ik al heel mijn leven dagelijks het druk niveau in mijn oren. Nooit een oorontsteking gehad (alleen als kind).

Tenzij je misschien als een mongool met volle kracht op je naast staat te blazen. Als ze niet open springen bij verkoudheid of zo dan laat ik ze gewoon een paar dagen dicht.
  maandag 14 maart 2011 @ 20:43:50 #105
327417 Zwollesjappie
Democratisch Iran
pi_94112352
Sinds mijn ziekte is mijn hoofdsuis/piep flink harder geworden, dat niet alleen hij reageerd nu ook op geluid en bewegingen... :{

Bij elk geluidje word hij opeens harder, bij het typen nu is hij harder dan wanneer ik weer stop met typen, ook als ik opsta of beweeg is de ruis/piep harder dan als ik stil zit.

Ik hoop zo ontzettend erg dat het weer gewoon mijn oude piep word, ;( mijn ziekte is over, alleen de piep blijft en word niet zachter, ik kan nu alleen maar hopen en proberen te negeren, maar het is wel het hardste wat ik ooit heb gehad, ik hoop zo ontzettend dat het weer gewoon gaat worden...
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:51:47 #106
327417 Zwollesjappie
Democratisch Iran
pi_94145459
Hallo! :) ,

Net een gehoortest gedaan bij schonenberg en mijn uitkomst is goed!
Ik heb een gehoor dat bij mijn leeftijd past, dus ondanks die harde piep is mijn gehoor dus uitstekend! :) Maar toch had ik ik liever dat mijn gehoor wat slechter was, maar dat ik geen harde piep hoor.

Maar helaas :P

Maar ik snap er niks van waarom mijn tinnitus opeens reageerd op geluid, nu ik typ piept het ook harder, en is gekomen vanaf ik ziek ben geworden.. Hebben meer mensen dit wel is gehad, en trekt het weer weg? :{ .
En toen jullie ziek waren, trok het dan altijd weer helemaal weg na de verkoudheid?

[ Bericht 4% gewijzigd door Zwollesjappie op 15-03-2011 18:15:04 ]
  dinsdag 15 maart 2011 @ 23:28:11 #107
327417 Zwollesjappie
Democratisch Iran
pi_94173582
mijn tinnitus is op dit moment zo ontzettend hard, het doet gewoon pijn aan m'n oren..
Als ik in het begin dat ik tinnitus had, wist dat dit er aan zou komen.... :{

De piep is zo afschuwlijk schell, en hard.. het liefst zou ik nu gewoon niet meer wakker worden, ik merk ook dat ik steeds vaker op site's zit over zelfmoord.. Het is dat ik een moeder heb waar van ik heel erg houd, maar hoe het nu is die piep.. het is bijna niet meer uit te houden, en dit allemaal door een personeelsuitje :% :'(
pi_94174249
Tja, en dan is "Je moet er niet te veel aandacht aan schenken dan gaat het vanzelf beter" erg makkelijk gezegd...
Maar je moet je echt niet gek laten maken. En inderdaad wegblijven van tinnitus-sites en al helemaal van sites over zelfmoord.

Maar gisteren gaf je aan dat het door een ziekte (?) kwam, en nu door een personeelsuitje? Ik kan het even niet meer volgen eigenlijk... Hebben jullie geen valeriaantabletjes in huis of zo? Daar word je wat rustiger van, en misschien kan je dan in ieder geval slapen. En morgen maar weer kijken hoe het is. Maar probeer afleiding te zoeken, en dan wel leuke afleiding dus... Ga wat lezen, speel een game, lees een boek, zet muziek op... Leid de aandacht van je hersenen af van je piep.

Enne... Sterkte.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 16 maart 2011 @ 07:16:00 #109
327417 Zwollesjappie
Democratisch Iran
pi_94179602
Sorry dat ik zo emotioneel werd gister!!
Mijn tinnitus is gekomen op 8 januari door een personeelsuitje, maar sinds mijn ziekte de afgelopen dagen is de tinnitus harder geworden, sorry voor dat ik gisteravond zo paniekerig deed ik moet alles nog even op een rijtje zetten.
Ik ben gister trouwens in slaap gevallen door 2 slaappillen te nemen van de dokter. :)
Fijne werkdag!!!
pi_94493849
ik heb het ook lol in mijn linkeroor, sinds vorige maand :D
Ne mutlu Türküm diyene
pi_94512966
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 15:09 schreef eleusis het volgende:

[..]

Grom. Ik heb dat ook de laatste weken. Vooral in mijn rechteroor is stemgeluid pijnlijk en soms ook met van die tikjes (tensor tympani spiertjes). Ik vind het behoorlijk irritant :{

Volgens het TRT-model kunnen dit soort sensaties heel erg versterkt kunnen worden door aandacht en angsten. Daar herken ik me wel in. Je gaat erop letten, "is 't er nog, is 't er nog" en je bouwt een soort focus en spanning op. Dat zorgt ervoor dat je die sensaties extreem gaat waarnemen. Dat is trouwens niet iets waar je jezelf de schuld voor moet geven, zo is ons gehoor nou eenmaal verbonden met de centra voor angst en emotie in de hersenen. De overreactie kwijtraken zou een onbewust en geleidelijk proces zijn.

Maar wat men vaak zegt: zorg voor altijd wat geluid of ruis (op een niveau dat nog net prettig is). Overmatige stilte kan het gehoor juist weer gevoeliger maken. Geen oordopjes gaan gebruiken bij gewone geluiden. Het oor kan bij velen weer terug 'wennen' aan geluiden, alleen de ergste gevallen houden lang echt last, maar laten we aannemen dat we daar niet bij zitten :) Ik denk dat áls het 'tzelfde blijft, dat we er toch minder waarde aan gaan hechten.

Misschien is begeleiding door een gehoorpsycholoog o.i.d of TRT wenselijk als het lang aanhoudt; in de stress zitten kan het allemaal vervelender maken dan het hoeft te zijn. Ik heb zelf dus ook maar weer eens een afspraak gemaakt, ooit doorverwezen maar toen ben ik niet op komen dagen :@ Over 6 weken kan ik terecht :')
Heey, het eerste stukje is wel interessant. Dat ervaar ik namelijk ook en ik vroeg de audioloog of zij wist wat die spiertjes waren maar niemand die het wist daar. Bij mij maak ik dat elke dag wel mee dat op een gegeven moment mijn linkeroor bij elke geluid begint te trillen van binnen, en dan in het zelfde ritme als het geluid dat binnenkomt. vaak betekent het dan dat het geluid te hard is. ik zie het dus als een soort waarschuwing wanneer mn oor begint te trillen.
  woensdag 23 maart 2011 @ 18:19:38 #112
327417 Zwollesjappie
Democratisch Iran
pi_94519896
Nou heb ik de laatste 3 dagen iets héél bijzonders...

Jullie denken waarschijnlijk dat ik gek ben geworden, maar ik hoor vogelgeluiden.. Gelukkig niet zo hard, hoor het alleen snachts en als ik mijn vingers in m'n oren doe.

Maar toch vind ik dit zo ontzettend vreemd, het klinkt echt als vogels..

Niet te geloven, ik ken iemand die tinnitus heeft in het echte leven en die zegd ''Dit kan absoluut niet'' maar toch hoor ik het, ik heb dan echt het idee dat ik gek aan het worden ben, en ben als de dood dat ik straks ook nog ''stemmen'' ga horen.. Het begint met vogelgeluiden en het eindigd met..? :?

Heeft iemand dit meer, en hoe kan dit nou in godsnaam, echt steeds een gefluit van vogels wat niet van echt te onderscheiden is...

Dit heb ik in mijn hele leven nog nooit gehad, even ter duidelijkheid, ik heb geen stoornis ofzo.. het is dus echt de tinnitus !!!
pi_94535622
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 18:19 schreef Zwollesjappie het volgende:

Jullie denken waarschijnlijk dat ik gek ben geworden, maar ik hoor vogelgeluiden.. Gelukkig niet zo hard, hoor het alleen snachts en als ik mijn vingers in m'n oren doe.

Niet te geloven, ik ken iemand die tinnitus heeft in het echte leven en die zegd ''Dit kan absoluut niet'' maar toch hoor ik het, ik heb dan echt het idee dat ik gek aan het worden ben, en ben als de dood dat ik straks ook nog ''stemmen'' ga horen.. Het begint met vogelgeluiden en het eindigd met..? :?

Heeft iemand dit meer, en hoe kan dit nou in godsnaam, echt steeds een gefluit van vogels wat niet van echt te onderscheiden is...

Dit heb ik in mijn hele leven nog nooit gehad, even ter duidelijkheid, ik heb geen stoornis ofzo.. het is dus echt de tinnitus !!!
Jij maakt mij altijd aan het lachen, ookal is dit niet grappig maar gewoon hoe je het schrijft.. dat is idd wel heel vreemd ik denk toch dat je het wat verbeeld doordat je denkt het te horen je het steeds meer echt gaat horen?
Ne mutlu Türküm diyene
pi_94537731
quote:
ik heb dan ook een tick ontwikkeld dat ik constant loop te 'gapen / geeuwen' om steeds mijn oren weer open te zetten... daarvoor maak ik allemaal bewegingen met mijn kaak en soms schiet die ineens weer 'KRAK' terug of recht ofzo wat pijnlijk maar ook wel een fijn gevoel kan zijn omdat de oren dan ook weer helemaal open lijken te 'ploppen'

ik weet dat mijn tinnitus er niet minder door word maar toch blijf ik het doen, ik weet eigenlijk niet of het kwaad kan voor mijn kaak/oren
  donderdag 24 maart 2011 @ 23:50:48 #115
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_94581911
quote:

We hebben het al zo vaak gezegd;

Focus je nou niet constant op dat geluid!

Als je dat niet lukt, raad ik je aan om z.s.m. naar een audiologisch centrum te gaan om daar psychologische hulp te krijgen voor je tinnitus want als ik je berichten lees ga je er heel fout mee om. Dat je in het begin wat paniekerig bent is normaal, maar op een gegeven moment moet je ook een punt bereiken waar je besluit dat het nou eenmaal niet anders is en dat je jezelf bezig gaat houden met belangrijkere dingen in het leven.

En als je maar lang en goed genoeg luistert, dan ga je vanzelf nieuwe geluiden horen. Als je je de hele dag op je kleine teen gaat concentreren, zal daar ook vanzelf allerlei sensaties aan voelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door DaneV op 25-03-2011 09:31:12 ]
pi_94715772
Joh, grappig dat de topic die ik ooit gestart hebt nog steeds leeft :p

al een tijd nietmeer aandacht besteed aan mn piep in de oren, maar na een narcose lijkt het nu weer erger. Ben eigenlijk wel benieuwd of er nieuwe ontwikkelingen zijn en of iemand daar ook ervaring mee heeft :)?
pi_94724767
Weet iemand of een neuscorrectie invloed kan hebben op je t en h? moet binnenkort denk een operatie ondergaan in het ziekenhuis.
  maandag 28 maart 2011 @ 21:17:03 #118
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_94734552
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:38 schreef NumberSeven het volgende:
Weet iemand of een neuscorrectie invloed kan hebben op je t en h? moet binnenkort denk een operatie ondergaan in het ziekenhuis.
Lijkt me sterk ....
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:36:39 #119
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_94799898
Grrr! T is weer eens een stapje harder geworden, komt nu in het 'niet meer te negeren' gebied...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_94804731
quote:

Gisteravond was er een steengoede docu op tv, bij "labyrinth"!! Uitzending gemist allemaal mensen!! Het ging over tinnitus en stemmen horen in je hoofd, en dat die twee helemaal niet veel van elkaar verschillen, omdat het beiden in je eigen hersenen veroorzaakt wordt.
Sommige mensen hoorde de hele dag vogelgeluiden, anderen hoorden de hele dag door muziek in hun hoofd. Echt de moeite om het te kijken!!!

http://weblogs.vpro.nl/labyrint/

Oja, en er waren interessante therapieen (met magnetische velden en de placebo-variant) die beiden schenen te helpen. Er werd ook uitgelegd hoe dat komt.

ps: ben blij dat je vogels hoort, en geen voorbijrazende trein. En een tip; doe je vingers niet in je oren... ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Luna3 op 30-03-2011 13:03:32 ]
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 20:14:34 #122
155227 crew  Guppy
dus
pi_94824458
Precies, vingers uit je oren houden, dan breng je geen extra druk aan op je trommelvlies
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_94828330
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 20:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Precies, vingers uit je oren houden, dan breng je geen extra druk aan op je trommelvlies
als ik vacuum trek in mn oren, dan kan ik het suizen wegkrijgen ;)
pi_94924595
quote:
4s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:54 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Gisteravond was er een steengoede docu op tv, bij "labyrinth"!! Uitzending gemist allemaal mensen!! Het ging over tinnitus en stemmen horen in je hoofd, en dat die twee helemaal niet veel van elkaar verschillen, omdat het beiden in je eigen hersenen veroorzaakt wordt.
Sommige mensen hoorde de hele dag vogelgeluiden, anderen hoorden de hele dag door muziek in hun hoofd. Echt de moeite om het te kijken!!!

http://weblogs.vpro.nl/labyrint/

Oja, en er waren interessante therapieen (met magnetische velden en de placebo-variant) die beiden schenen te helpen. Er werd ook uitgelegd hoe dat komt.

ps: ben blij dat je vogels hoort, en geen voorbijrazende trein. En een tip; doe je vingers niet in je oren... ;)
Lijkt me een documentaire die tegen alle wetenschap ingaat. Oorsuizen en psychoses / schizofrenie zijn niet met elkaar te vergelijken.

Zwollesjappie het kan goed dat je Tinnitus geluiden hebt die lijken op vogeltjes. Zoek maar eens de aflevering van je zou het maar hebben op met Koen. Hij heeft heftige tinnitus, in één oor een harde piep en in de andere vogel geluiden. In dat programma werd het ook nagebootst (verder een kut programma). Ga je zelf dus niet meer aanpraten dan dat je hebt.
pi_94924739
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:26 schreef Dark0z het volgende:
Joh, grappig dat de topic die ik ooit gestart hebt nog steeds leeft :p

al een tijd nietmeer aandacht besteed aan mn piep in de oren, maar na een narcose lijkt het nu weer erger. Ben eigenlijk wel benieuwd of er nieuwe ontwikkelingen zijn en of iemand daar ook ervaring mee heeft :)?
He Dark0z, ik kan me oude berichten van je herinneren waarin je je T als vrij heftig beschreef, het was zelfs te horen in een disco. Is het sindsdien minder geworden, of kan je het beter plaatsen? Of was dat alleen het geval op slechte dagen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')