Eerst gewoon alles letterlijk copy-pasten uit tutorials, geen idee wat het deed.quote:Op maandag 14 maart 2011 03:30 schreef Kandijfijn het volgende:
Hoe hebben jullie trouwens leren omgaan met de terminal?
Veel van jullie ICT-ers? Of gewoon veel gebruiken/inlezen?
Hoor ik veel positieve dingen over, maar ben nogal gehecht aan mijn Windows klik/klik/klik gewoonten
Dat deel vind ik dan weer een iets minder goed ideequote:Op maandag 14 maart 2011 08:29 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Eerst gewoon alles letterlijk copy-pasten uit tutorials, geen idee wat het deed.
Later wilde ik dat wel weten, dus per commando uitzoeken. En daarna kijken wat er makkelijker/sneller gaat via de terminal, en dat gebruiken.
Was ook geen goed ideequote:Op maandag 14 maart 2011 14:44 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat deel vind ik dan weer een iets minder goed idee
Klopt het dat Windows 7 beter scoort dan Ubuntu 10.4 in batterij-tijd?
http://appdb.winehq.org/o(...)pplication&iId=12342quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:37 schreef Desiler het volgende:
Heeft iemand Black Ops draaien op Ubuntu? Is dat mogelijk?
Alles werkt uiteindelijk toch? Er was blijkbaar een aanpassing nodig voor het geluid, maar dat maakt de eerste zin niet onjuistquote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:43 schreef Desiler het volgende:
What works
everything works.
followed other tests to get this working and all is fine.
runs better then my vista install.
Slackware 13.1 -current
amd 3.oghz quadcore
2- saphire 5700 series pcie
8gb ram
What does not
sound didnt work. added dsound and configured in winecfg
Mag ik je dan bij deze welkom heten!quote:Op maandag 14 maart 2011 14:53 schreef Kandijfijn het volgende:
Hmmm, dat eens proberen dan.
Maar ik ga de goede kant op, in tegenstelling tot mijn vorige poging heb ik niet meer de behoefte terug te gaan naar Windows. Hoe meer je leert hoe logischer alles eigenlijk is, en vooral opties makkelijk te vinden dan Windows.
Ik heb hier op werk hetzelfde systeem met win7 als ik prive met Ubuntu heb. Bewust gedaan ter vergelijkingquote:Op maandag 14 maart 2011 14:44 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat deel vind ik dan weer een iets minder goed idee
Klopt het dat Windows 7 beter scoort dan Ubuntu 10.4 in batterij-tijd?
Toen ik met linux begon (in 1997 ofzo) moest je nog dagenlang zwaar kloten voordat je uberhaupt een X omgeving aan de praat kreeg; dus het was pure noodzaak om met de command line interface te kunnen werken. Maar ik kom uit het DOS-tijdperk en was daar vrij ervaren mee dus ik had wel een kleine voorsprong.quote:Op maandag 14 maart 2011 03:30 schreef Kandijfijn het volgende:
Hoor ik veel positieve dingen over, maar ben nogal gehecht aan mijn Windows klik/klik/klik gewoonten
Bij de basis beginnenquote:Op maandag 14 maart 2011 03:30 schreef Kandijfijn het volgende:
Wat is er mis mee?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:50 schreef Kandijfijn het volgende:
Dood aan belasting aangifte programma voor Linux
Ik heb er ook een hekel aan, je moet bijvoorbeeld eerst je desktop effecten uitschakelen voordat het werkt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:00 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Wat is er mis mee?
Behalve dat het strontlelijk is?
Het liep voor geen meter als strond door een trechter, en automatisch gegevens konden niet direct geïmporteerd worden e.d.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:00 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Wat is er mis mee?
Behalve dat het strontlelijk is?
Ik heb het op een tien jaar oude computer gedaan (waar ook Ubuntu op draait) omdat ik dat soort programma's niet op mijn normale computer wil hebben. Afgezien van dat een paar lettertypes niet worden meegeleverd vind ik het redelijk werken.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:50 schreef Kandijfijn het volgende:
Dood aan belasting aangifte programma voor Linux
Iemand? Ben ziek, verveel me, wil het even proberen. Ziet er aardig volwassen uit hierbovenquote:Op maandag 7 maart 2011 22:02 schreef n8n het volgende:
Weet iemand of dit al werkt op een MacBook Pro 2010? Wil het een keer proberen maar een paar maanden terug werkte van alles niet.
Gewoon proberen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:17 schreef n8n het volgende:
[..]
Iemand? Ben ziek, verveel me, wil het even proberen. Ziet er aardig volwassen uit hierboven
Oké toch bedankt, wellicht dat er een aankondiging over geweest is, was een bekend probleem. Ga even een lege disk zoekenquote:Op woensdag 16 maart 2011 22:19 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Gewoon proberen?.
Ik heb geen macbook liggen. Ik denk ook niet dat de kans groot is dat iemand anders in dit topic er wel één heeft liggen.
Het is alfabetisch.Lucid kwam dus voor maverick.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:25 schreef n8n het volgende:
Staat gewoon op de website van UbuntuKan kiezen uit Lucid en Maverick, maakt het uit welke ik kies?
Ja dat maakt uit. Ik zou Maverick kiezen, is gewoon de nieuwste/stoerste/geavanceerdstequote:Op woensdag 16 maart 2011 22:25 schreef n8n het volgende:
Staat gewoon op de website van UbuntuKan kiezen uit Lucid en Maverick, maakt het uit welke ik kies?
quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:26 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Het is alfabetisch.Lucid kwam dus voor maverick.
http://en.wikipedia.org/w(...)LTS_.28Lucid_Lynx.29
Beide bedankt, versie 11 is in development fase dus dan ga ik inderdaad voor Maverick.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:27 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja dat maakt uit. Ik zou Maverick kiezen, is gewoon de nieuwste/stoerste/geavanceerdste
Overigens is de kans dat iets niet werkt met een macbook vrij klein, aangezien OS X ook een unix-like OS is.
Vind upgraden niet zo ergquote:Op woensdag 16 maart 2011 22:43 schreef slacker_nl het volgende:
Nieuwste != beter he.
Vooral een beginner raad ik LTS versies aan omdat je minder snel hoeft te upgraden naar een volgende release.
Wat mij betreft is de nieuwste wel de beste. En de ontwikkelingen gaan zo hard dat het sowieso zonde is om meer dan anderhalf jaar achter te lopen qua release, dus dat upgraden vind ik geen argument.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:43 schreef slacker_nl het volgende:
Nieuwste != beter he.
Vooral een beginner raad ik LTS versies aan omdat je minder snel hoeft te upgraden naar een volgende release.
Well, daarom hebben ze backportsquote:Op woensdag 16 maart 2011 23:06 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat mij betreft is de nieuwste wel de beste. En de ontwikkelingen gaan zo hard dat het sowieso zonde is om meer dan anderhalf jaar achter te lopen qua release, dus dat upgraden vind ik geen argument.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |