Dat lijkt me dezelfde. Draai jij ook de 64-bits versie van Ubuntu?quote:Op maandag 7 maart 2011 22:04 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
"Version 173" staat bij "Hardware Drivers".
Als ik naar synaptic ga zie ik het volgende:
[ afbeelding ]
Nvidia-current is versie 260.19.06-0ubuntu1, als je de laatste versie draait.quote:Op maandag 7 maart 2011 22:04 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
"Version 173" staat bij "Hardware Drivers".
Als ik naar synaptic ga zie ik het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 maart 2011 22:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat lijkt me dezelfde. Draai jij ook de 64-bits versie van Ubuntu?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | $ apt-cache rdepends nvidia-current-modaliases nvidia-current-modaliases Reverse Depends: nvidia-185-modaliases nvidia-common nvidia-185-modaliases nvidia-common nvidia-185-modaliases nvidia-current nvidia-current nvidia-common nvidia-common |
1 2 3 4 5 | $ apt-cache rdepends nvidia-current-modaliases nvidia-current-modaliases Reverse Depends: nvidia-common nvidia-185-modaliases |
1 2 3 4 5 6 7 | ii nvidia-173 173.14.28-0ubuntu1 NVIDIA binary Xorg driver, kernel module and VDPAU library ii nvidia-173-modaliases 173.14.28-0ubuntu1 Modaliases for the NVIDIA binary X.Org driver ii nvidia-96-modaliases 96.43.19-0ubuntu1 Modaliases for the NVIDIA binary X.Org driver ii nvidia-common 0.2.24 Find obsolete NVIDIA drivers ii nvidia-current 260.19.06-0ubuntu1 NVIDIA binary Xorg driver, kernel module and VDPAU library ii nvidia-current-modaliases 260.19.06-0ubuntu1 Modaliases for the NVIDIA binary X.Org driver ii nvidia-settings 260.19.06-0ubuntu1 Tool of configuring the NVIDIA graphics driver |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | $ aptitude search kfreebsd p installation-guide-kfreebsd-amd64 - Debian installation guide for kFreeBSD amd64 p installation-guide-kfreebsd-i386 - Debian installation guide for kFreeBSD i386 v kfreebsd-source - v kfreebsd-source-6 - p kfreebsd-source-6.3 - source code for kernel of FreeBSD 6.3 with Debian patches v kfreebsd-source-7 - p kfreebsd-source-7.0 - source code for kernel of FreeBSD 7.0 with Debian patches p kfreebsd-source-7.3 - source code for kernel of FreeBSD 7.3 with Debian patches v kfreebsd-source-8 - p kfreebsd-source-8.1 - source code for kernel of FreeBSD 8.1 with Debian patches p kfreebsd-source-8.2 - source code for kernel of FreeBSD 8.2 with Debian patches v not+gnu-kfreebsd - v not+kfreebsd-gnu - |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:18 schreef Kandijfijn het volgende:
Wss. een echte noobvraag.
Maar heb Docky geïnstalleerd alleen nu blijft dat kreng zich deels verstoppen achter het paneel hoe zorg ik ervoor dat hij dat niet doet?Paneel weghalen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zie ik niet op welk bureaublad ik zit, en ik gebruik dat extreem veel nu onder onderzoeken aan het doen ben. Browserblad, Werkblad (met office open), blad met andere informatieve office documenten e.d.quote:
quote:Thanks to user Liakoni from the Linux Mint Forums I can report a solution this problem. You need to disable hardware acceleration in the flash settings.
Step 1. Right click on a flash content (I went to this flash site http://moodstream.gettyimages.com/ and simply right clicked on the page)
Step 2. Choose the entry "Settings..."
Step 3. Unclick entry "Enable hardware acceleration"
Step 4. Click "Close"
For me this fixed the issue on all of my browesers (Firefox, Chrome stable, Chromium). No more thick red filter on youtube videos.
Thanks again to Liakoni for discovering this solution.
Al een aantal dagen hequote:Op woensdag 9 maart 2011 11:57 schreef wdn het volgende:
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen meer dan 5 min zonder youtube video's kan dus dit was een 'spoedje'
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:18 schreef Kandijfijn het volgende:
Wss. een echte noobvraag.
Maar heb Docky geïnstalleerd alleen nu blijft dat kreng zich deels verstoppen achter het paneel hoe zorg ik ervoor dat hij dat niet doet?Ik heb gisteren AWN (advanced window navigator) geinstalleerd. Meng, wat een geile dock is datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt een top dock. Hij is namelijk ook meteen windowmanager, dus je hebt de balk onderaan niet meer nodig. Ook is er een trash-applet, om je trash op te slepen.
Om van bureaublad te wisselen gebruik ik altijd de middelste muisknop. (icm the cube)
ubuntu
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heitieh
Ik gebruik al een tijdje Docky (komt van het Gnome-Do project af). Dit omdat een tijdje geleden AWN het gewoon net-niet was... Ik weet niet meer wat het probleem was maar docky is gewoon vrij basic maar erg snel en deed het in de eerste versies al goed.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:26 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik heb gisteren AWN (advanced window navigator) geinstalleerd. Meng, wat een geile dock is dat
Echt een top dock. Hij is namelijk ook meteen windowmanager, dus je hebt de balk onderaan niet meer nodig. Ook is er een trash-applet, om je trash op te slepen.
Om van bureaublad te wisselen gebruik ik altijd de middelste muisknop. (icm the cube)
ubuntu![]()
Docky houdt je openstaande windows niet bij, toch?quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:05 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Ik gebruik al een tijdje Docky (komt van het Gnome-Do project af). Dit omdat een tijdje geleden AWN het gewoon net-niet was... Ik weet niet meer wat het probleem was maar docky is gewoon vrij basic maar erg snel en deed het in de eerste versies al goed.
Draai ff een livesessie vanaf een USB stickquote:Op donderdag 10 maart 2011 09:36 schreef PiRANiA het volgende:
Ik wil een thuisserver, maar daar moeten een aantal dingen op draaien waarvoor ik het handiger vind een GUI te hebben. Branden van DVD's en het continu aan laten staan van skype, onder meer.
Als ik xfce/xubuntu neem, kan dat dan allemaal? Ik ben helemaal niet bekend met xfce verder...
Tuurlijk kan dat! Gewoon die packages installen en draaien.. Ik gebruik k3b onder fvwm. En je kan ook x-forwarding doen, helemaal best of both worlds.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:36 schreef PiRANiA het volgende:
Ik wil een thuisserver, maar daar moeten een aantal dingen op draaien waarvoor ik het handiger vind een GUI te hebben. Branden van DVD's en het continu aan laten staan van skype, onder meer.
Als ik xfce/xubuntu neem, kan dat dan allemaal? Ik ben helemaal niet bekend met xfce verder...
Doet die welquote:Op donderdag 10 maart 2011 12:32 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Docky houdt je openstaande windows niet bij, toch?
Jawel.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:32 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Docky houdt je openstaande windows niet bij, toch?
Ja. Ga er maar van uit alle programma's die in (k)Ubuntu werken ook in XFCE/xubuntu werken maar dat je dan wel libs erbij geinstalleerd krijgt voor gnome/kde. Maar alle versies hebben ook wel eigen software voor branden: xfburn voor xfce bijvoorbeeldquote:Op donderdag 10 maart 2011 09:36 schreef PiRANiA het volgende:
command line FTW!quote:
pidgin?quote:Op donderdag 10 maart 2011 22:46 schreef Kandijfijn het volgende:
Zijn er ook alternatieve programmas voor Emphaty die kunnen integreren met Ubuntu messasing ding (rechts boven)?
Het werkt, Pidgey>dan Emphatie, alleen geen Facebook intergratiequote:Op donderdag 10 maart 2011 22:56 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
pidgin?
Zie: [Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$ ./deel 32 en/of [Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$ ./deel 32
quote:Op zondag 13 maart 2011 16:05 schreef Rivalo het volgende:
Wat is eigenlijk dat unity? ik draai nu 10.10 dus...
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:53 schreef KomtTijd... het volgende:
Het duurde even voordat ik het door had maar nu snap ik die linkerbalk. Hij verdwijnt automatisch als je er een venster overheen schuift, en als je je muis hélemaal naar de linkerbovenhoek beweegt (dus echt de uiterste pixel), dan komt'ie weer tevoorschijn.
[ link | afbeelding ]
Maarreuh, weet iemand misschien hoe laat het is
Eerst gewoon alles letterlijk copy-pasten uit tutorials, geen idee wat het deed.quote:Op maandag 14 maart 2011 03:30 schreef Kandijfijn het volgende:
Hoe hebben jullie trouwens leren omgaan met de terminal?
Veel van jullie ICT-ers? Of gewoon veel gebruiken/inlezen?
Hoor ik veel positieve dingen over, maar ben nogal gehecht aan mijn Windows klik/klik/klik gewoonten
Dat deel vind ik dan weer een iets minder goed ideequote:Op maandag 14 maart 2011 08:29 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Eerst gewoon alles letterlijk copy-pasten uit tutorials, geen idee wat het deed.
Later wilde ik dat wel weten, dus per commando uitzoeken. En daarna kijken wat er makkelijker/sneller gaat via de terminal, en dat gebruiken.
Was ook geen goed ideequote:Op maandag 14 maart 2011 14:44 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat deel vind ik dan weer een iets minder goed idee
Klopt het dat Windows 7 beter scoort dan Ubuntu 10.4 in batterij-tijd?
http://appdb.winehq.org/o(...)pplication&iId=12342quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:37 schreef Desiler het volgende:
Heeft iemand Black Ops draaien op Ubuntu? Is dat mogelijk?
Alles werkt uiteindelijk toch? Er was blijkbaar een aanpassing nodig voor het geluid, maar dat maakt de eerste zin niet onjuistquote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:43 schreef Desiler het volgende:
What works
everything works.
followed other tests to get this working and all is fine.
runs better then my vista install.
Slackware 13.1 -current
amd 3.oghz quadcore
2- saphire 5700 series pcie
8gb ram
What does not
sound didnt work. added dsound and configured in winecfg
Mag ik je dan bij deze welkom heten!quote:Op maandag 14 maart 2011 14:53 schreef Kandijfijn het volgende:
Hmmm, dat eens proberen dan.
Maar ik ga de goede kant op, in tegenstelling tot mijn vorige poging heb ik niet meer de behoefte terug te gaan naar Windows. Hoe meer je leert hoe logischer alles eigenlijk is, en vooral opties makkelijk te vinden dan Windows.
Ik heb hier op werk hetzelfde systeem met win7 als ik prive met Ubuntu heb. Bewust gedaan ter vergelijkingquote:Op maandag 14 maart 2011 14:44 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat deel vind ik dan weer een iets minder goed idee
Klopt het dat Windows 7 beter scoort dan Ubuntu 10.4 in batterij-tijd?
Toen ik met linux begon (in 1997 ofzo) moest je nog dagenlang zwaar kloten voordat je uberhaupt een X omgeving aan de praat kreeg; dus het was pure noodzaak om met de command line interface te kunnen werken. Maar ik kom uit het DOS-tijdperk en was daar vrij ervaren mee dus ik had wel een kleine voorsprong.quote:Op maandag 14 maart 2011 03:30 schreef Kandijfijn het volgende:
Hoe hebben jullie trouwens leren omgaan met de terminal?
Veel van jullie ICT-ers? Of gewoon veel gebruiken/inlezen?
Hoor ik veel positieve dingen over, maar ben nogal gehecht aan mijn Windows klik/klik/klik gewoonten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |