Bij de basis beginnenquote:Op maandag 14 maart 2011 03:30 schreef Kandijfijn het volgende:
Hoe hebben jullie trouwens leren omgaan met de terminal?
Veel van jullie ICT-ers? Of gewoon veel gebruiken/inlezen?
Hoor ik veel positieve dingen over, maar ben nogal gehecht aan mijn Windows klik/klik/klik gewoonten
Wat is er mis mee?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:50 schreef Kandijfijn het volgende:
Dood aan belasting aangifte programma voor Linux
Ik heb er ook een hekel aan, je moet bijvoorbeeld eerst je desktop effecten uitschakelen voordat het werkt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:00 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Wat is er mis mee?
Behalve dat het strontlelijk is?
Het liep voor geen meter als strond door een trechter, en automatisch gegevens konden niet direct geïmporteerd worden e.d.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:00 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Wat is er mis mee?
Behalve dat het strontlelijk is?
Ik heb het op een tien jaar oude computer gedaan (waar ook Ubuntu op draait) omdat ik dat soort programma's niet op mijn normale computer wil hebben. Afgezien van dat een paar lettertypes niet worden meegeleverd vind ik het redelijk werken.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:50 schreef Kandijfijn het volgende:
Dood aan belasting aangifte programma voor Linux
Iemand? Ben ziek, verveel me, wil het even proberen. Ziet er aardig volwassen uit hierbovenquote:Op maandag 7 maart 2011 22:02 schreef n8n het volgende:
Weet iemand of dit al werkt op een MacBook Pro 2010? Wil het een keer proberen maar een paar maanden terug werkte van alles niet.
Gewoon proberen?quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:17 schreef n8n het volgende:
[..]
Iemand? Ben ziek, verveel me, wil het even proberen. Ziet er aardig volwassen uit hierboven
Oké toch bedankt, wellicht dat er een aankondiging over geweest is, was een bekend probleem. Ga even een lege disk zoekenquote:Op woensdag 16 maart 2011 22:19 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Gewoon proberen?.
Ik heb geen macbook liggen. Ik denk ook niet dat de kans groot is dat iemand anders in dit topic er wel één heeft liggen.
Het is alfabetisch.Lucid kwam dus voor maverick.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:25 schreef n8n het volgende:
Staat gewoon op de website van UbuntuKan kiezen uit Lucid en Maverick, maakt het uit welke ik kies?
Ja dat maakt uit. Ik zou Maverick kiezen, is gewoon de nieuwste/stoerste/geavanceerdstequote:Op woensdag 16 maart 2011 22:25 schreef n8n het volgende:
Staat gewoon op de website van UbuntuKan kiezen uit Lucid en Maverick, maakt het uit welke ik kies?
quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:26 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Het is alfabetisch.Lucid kwam dus voor maverick.
http://en.wikipedia.org/w(...)LTS_.28Lucid_Lynx.29
Beide bedankt, versie 11 is in development fase dus dan ga ik inderdaad voor Maverick.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:27 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja dat maakt uit. Ik zou Maverick kiezen, is gewoon de nieuwste/stoerste/geavanceerdste
Overigens is de kans dat iets niet werkt met een macbook vrij klein, aangezien OS X ook een unix-like OS is.
Vind upgraden niet zo ergquote:Op woensdag 16 maart 2011 22:43 schreef slacker_nl het volgende:
Nieuwste != beter he.
Vooral een beginner raad ik LTS versies aan omdat je minder snel hoeft te upgraden naar een volgende release.
Wat mij betreft is de nieuwste wel de beste. En de ontwikkelingen gaan zo hard dat het sowieso zonde is om meer dan anderhalf jaar achter te lopen qua release, dus dat upgraden vind ik geen argument.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:43 schreef slacker_nl het volgende:
Nieuwste != beter he.
Vooral een beginner raad ik LTS versies aan omdat je minder snel hoeft te upgraden naar een volgende release.
Well, daarom hebben ze backportsquote:Op woensdag 16 maart 2011 23:06 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat mij betreft is de nieuwste wel de beste. En de ontwikkelingen gaan zo hard dat het sowieso zonde is om meer dan anderhalf jaar achter te lopen qua release, dus dat upgraden vind ik geen argument.
Ik zou eerder aanraden te updaten dan de backports te gebruiken.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:15 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Well, daarom hebben ze backports
Zet 'm op.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:29 schreef MissMSX het volgende:
Wie wil me langs de zijlijn aanmoedigen?
Ik ben vanmiddag poging zoveel gestart om eens met linux aan de slag te gaan. Poging 2 van ubuntu. Ik ben steeds afgehaakt, omdat er telkens iets essentieels niet wil werken. Je kunt een hoop zeiken op Windows, maar ik heb er tot nu toe altijd wel makkelijk mee aan de slag gekund![]()
Enfin, mijn huidige probleem: Draadloze verbinding doet het niet (lijkt me toch vrij essentieel). Een en ander aan oplossingen opgezocht op internet en vanavond maar aan de slag met een kabeltje in m'n laptop
*zucht*
Dankquote:Op donderdag 17 maart 2011 18:30 schreef popolon het volgende:
[..]
Zet 'm op.
'k Heb geen echte tips want op mijn systemen werkt eigenlijk alles out of the box.
Is het zo'n broadcom geval? Die zijn vrij makkelijk aan de praat te krijgen, alleen moet je wel eerst even (met kabeltje dus) ndiswrapper downloaden.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:33 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dank
Het probleem zit hem in de ondersteuning van mijn draadlozenetwerkkaart (of het gebrek eraan eigenlijk).
Yup, zo'n ding. Heb ik datquote:Op donderdag 17 maart 2011 18:40 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Is het zo'n broadcom geval? Die zijn vrij makkelijk aan de praat te krijgen, alleen moet je wel eerst even (met kabeltje dus) ndiswrapper downloaden.
Voor de rest is er volgens mij geen enkele netwerkkaart meer die niet gewoon out-of-the-box werkt, en Broadcom zal zich daar binnenkort ook bij aansluiten
Hardware ondersteuning in ubuntu =
Niet opgeven! Ubuntu is voor doorzetters en de waardering komt daarna pasquote:Op donderdag 17 maart 2011 18:29 schreef MissMSX het volgende:
Wie wil me langs de zijlijn aanmoedigen?
Ik ben vanmiddag poging zoveel gestart om eens met linux aan de slag te gaan. Poging 2 van ubuntu. Ik ben steeds afgehaakt, omdat er telkens iets essentieels niet wil werken. Je kunt een hoop zeiken op Windows, maar ik heb er tot nu toe altijd wel makkelijk mee aan de slag gekund![]()
Enfin, mijn huidige probleem: Draadloze verbinding doet het niet (lijkt me toch vrij essentieel). Een en ander aan oplossingen opgezocht op internet en vanavond maar aan de slag met een kabeltje in m'n laptop.
*zucht*
BCM4311 uit m'n blote bolletje. Zo te zien gaat die wel werkenquote:Op donderdag 17 maart 2011 19:38 schreef wdn het volgende:
[..]
Niet opgeven! Ubuntu is voor doorzetters en de waardering komt daarna pas
Mogen we de chipset weten van de wireless?
->
lspci -v | less
indien een USB ding:
->
lsusb
En hier beginnen aub! https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/WirelessCardsSupported
b43-fwcutter: dit is een tool om de firmware uit de souce files te halen!
Meer info: https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/bcm43xx
maar je zult eerst dus even de chipset moeten posten voor we verder kunnen (er zijn nu een 5 tal help pagina's die ik kan posten maar met de chipset wordt het er of 1 of geen)
Ik denk dat je hier moet zijn:quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:59 schreef MissMSX het volgende:
[..]
BCM4311 uit m'n blote bolletje. Zo te zien gaat die wel werken
Zit nu mobiel, dus zo ff controleren op laptop.
Welke "die netwerk distro"?quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:35 schreef popolon het volgende:
Ik heb trouwens die netbook distro van Ubuntu even bekeken maar daar is nog van alles mis mee. Het werkt gewoon niet lekker, er mist functionaliteit etc.
Euh, USB-stick erin, "Ja" "Ok" "Verder" "installeren", 5 minuutjes wachten en klaar? Hoeveel tips heb je daarvoor nodig?quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:22 schreef MissMSX het volgende:
Heeft iemand tips voor een normale installatie (dus geen Wubi)?
Ik wil dus dualboot en Ubuntu makkelijk kunnen verwijderen als het me niet bevalt
Ik geloof dat het installeren wel goed gaat komen. Ik ben alleen bang dat het verwijderen een ingewikkelde zaak gaat wordenquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:27 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Euh, USB-stick erin, "Ja" "Ok" "Verder" "installeren", 5 minuutjes wachten en klaar? Hoeveel tips heb je daarvoor nodig?
Ah, thanksquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:34 schreef KomtTijd... het volgende:
De installer maakt sowieso 2 partities aan, mocht je er vanaf willen kun je die vanuit de live-omgeving weer verwijderen.
Moet wel even opletten hoe en waar je bootloader staat. Ik had de partitie van Ubuntu ooit verwijderd waar direct ook Grub stond (Linux bootloader). Daardoor had mijn systeem helemaal geen bootloader meer.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:30 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik geloof dat het installeren wel goed gaat komen. Ik ben alleen bang dat het verwijderen een ingewikkelde zaak gaat worden
Is een aparte partitie dan niet handiger? Ik heb echt geen idee
die 18 is de ID van de stylus bij die persoon maar dit kan bij jou anders zijnquote:As I'm completely useless in topics as compiling and fixing stuff in Linux, I was prepared to live with having to change the ID sometimes. Another problem I've run into though is the RIGHT CLICK mouse button will not be set to any buttons.
For instance, the following line successfully set the right click button to the left click action:
codemonkey@ubuntu:~$ xsetwacom set 18 Button2 "Button 1"
But when i try to set it to right click:
codemonkey@ubuntu:~$ xsetwacom set 18 Button2 "Button 2"
It remains left click! I can set it to scroll up and scroll down, middle click and such, just not right click (button 2). Is this a bug that also will be fixed by the new version?
// EDIT: After some arguing with the tablet and reconnecting it a few times i got it to work. I still think it's unnecessarily hard though.
Het klinkt zo ingewikkeldquote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:45 schreef wdn het volgende:
ik zie veel mensen die een .xsetwacom.sh opzetten met daarin instellingen
Met
xinput --list
krijg je id's en namen die je nodig hebt voor het wijzigen van instellingen.
Enerlaatste reply hier praat over het zetten van links en rechtklik:
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-1490314.html
[..]
die 18 is de ID van de stylus bij die persoon maar dit kan bij jou anders zijn
En dat probleem komt dan altijd ineens terug op een moment dat het ineens niet uitkomt.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 05:09 schreef Kandijfijn het volgende:
Bij Windows had ik soms het gevoel van, oké het doet het weer maar waarom exact?
Des te meer ik van Linux weet des te negatiever ik van Windows wordt heb ik gemerktquote:Op zaterdag 19 maart 2011 08:04 schreef MissMSX het volgende:
Ben het wel eens met kandij: Windows is een auto waar opeens vanalles wel of juist niet werkt
Nou ja, beide heeft zo z'n voor- en nadelen. Ik geef het een kans in ieder geval
En hoe bevalt het?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 13:33 schreef Trystar het volgende:
Even dit topic doornemen, draai sinds 2 weken Ubuntu naast Windows
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |