abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91567956
Vorige topic: De kunst van het loslaten van je ex # 148 - Alles komt goed!

De 5 fasen van liefdesverdriet

Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

Info over de komende meet:

Wanderingwhy ->Den Bosch
Ex - Omgeving Amsterdam
Neo-mullen -> Landgraaf
Joyce -> Breda
Harrydepizzabakker1 -> Landgraaf
Ennudan -> Heerlen
Jeice -> Amersfoort
Cocktailprikker -> Omgeving Nijmegen
Mr. Myst -> Omgeving Doetinchem
Jolene22 -> Drechtsteden

En voor datums mogen jullie Joyce PM'en! En voor suggesties over plaatsen ook!

[ Bericht 3% gewijzigd door J0ycie88 op 19-01-2011 17:47:05 ]
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_91568022
Laatste posts:

quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:12 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Mwah wie de schoen past trekt hem aan.
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:38 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Jij Neo?

Dan stuur je weer "so long, het gaat prima met me" en dan een paar daagjes later ben je er weer ;)

Geeft niet hoor, ook dat is herkenbaar, maak het ook allemaal mee :+
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:40 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Schoenen passen? Een sprookje met een glazen muiltje?

Hihihi, Neo-Mullen als Assepoester? Krijg ineens een syntax-error (Octagon legt 'm wel uit :+ )
pi_91568092
* J0ycie88 wilt even een geweldig nummer met jullie delen waar ze zelf elke keer weer van opleeft :)

pi_91568164
Nu kreeg ik net een sms van mn ex om morgen uit eten te gaan en daarna samen te gaan shoppen.

Ik heb na haar 'welterusten sms' van gister nacht nog niks terug gestuurd, dus ze doet dit uit eigen initiatief.

Geen idee wat haar beweegreden is om opeens weer zoveel contact te zoeken, dit gebeurt overigens alleen als ik een tijdje niks van me laat horen.
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:50:47 #5
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_91568190
Na regen, komt regent.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_91568205
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:50 schreef undissputed het volgende:
Nu kreeg ik net een sms van mn ex om morgen uit eten te gaan en daarna samen te gaan shoppen.

Ik heb na haar 'welterusten sms' van gister nacht nog niks terug gestuurd, dus ze doet dit uit eigen initiatief.

Geen idee wat haar beweegreden is om opeens weer zoveel contact te zoeken, dit gebeurt overigens alleen als ik een tijdje niks van me laat horen.
Ehm....nu snap ik ook iets niet.... :+

Wat moet je hier nu mee?
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:52:02 #7
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_91568254
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:48 schreef J0ycie88 het volgende:
* J0ycie88 wilt even een geweldig nummer met jullie delen waar ze zelf elke keer weer van opleeft :)

Bij dit nummer kan volgens mij niemand stil blijven zitten.
Dat hele album is geweldig.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_91568275
Ja geen idee, ik heb ook duidelijk gemaakt geen vrienden te willen zijn.Normaal Met elkaar omgaan oke maar vrienden zijn zo kort na een breuk geloof ik niet in, vooral als er ook een kind in het spel is.

En toch blijft ze zulke dingen sturen.
pi_91568321
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 15:56 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Was niet voor jou, maar sommige mensen zie ik zo stuntelen dat ik echt zoiets heb van: :|W
Echt niet lullig bedoeld, maar denk wel dat jij ergens in de top staat als het gaat om stuntelaars. Leuk dat het nu goed met je gaat, maar ga dan niet meteen zo popi jopi doen om andermans reactie. Over een tijdje gooi jij jouw shit hier neer en dan is het ook lullig om te zeggen "Zo er zit er een te stuntelen hier"..
pi_91568340
Ja ik herinner me nog de posts daarover.

Zou de vrouwen hier op t draadje ff vragen hoe en wat als ik jou was. Dit zijn weer van die typisch vrouwelijke omtrekkende bewegingen waar wij mannen zoiets hebben van "wat wil je nu eigenlijk?" ;)
Strek je eens uit !
pi_91568373
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:50 schreef undissputed het volgende:

En gaat ook alleen gebeuren als jij niets van je laat horen. Probeer het contact weer aan te halen en ze is weer gone..
pi_91568424
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:54 schreef Tara_88 het volgende:

[..]

En gaat ook alleen gebeuren als jij niets van je laat horen. Probeer het contact weer aan te halen en ze is weer gone..
Leg dat eens uit Tara, we leren graag :)
Strek je eens uit !
pi_91568502
Haha ja het slaat ook helemaal nergens op.
pi_91568518
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:53 schreef Wanderingwhy het volgende:

Zou de vrouwen hier op t draadje ff vragen hoe en wat als ik jou was. Dit zijn weer van die typisch vrouwelijke omtrekkende bewegingen waar wij mannen zoiets hebben van "wat wil je nu eigenlijk?" ;)
Ik denk dat ik een vrouw ben die er ook niet veel van snapt behalve wat Tara zegt dan, als je weer contact opneemt is ze weer weg..
pi_91568833
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:50 schreef mazaru het volgende:
Na regen, komt regent.
Is dat een opmerking omwille van een specifieke reden ? Of is het 'gewoon' een statement ?
pi_91569042
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:55 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Leg dat eens uit Tara, we leren graag :)
Volgens mij is het wel iets wat veel vrouwen doen hoor, het komt bij mij in ieder geval bekend voor in mijn omgeving. Vaak heeft 'zij' het initiatief genomen tot de breuk, maar blijft ze nog wel contact houden met van die nietszeggende dingen die bij 'hem' toch vaak hoop schept (ik mis je, heb echt wel altijd van je gehouden etc). Eigenlijk toch wel mededelingen, van er is nog een hele dunne link tussen jou en mij. Hij ziet het als een poging tot hereniging en gaat haar proberen terug te winnen, waarna zij meer afstand neemt.

- Wordt versterkt als zij merkt dat hij wel erg makkelijk omgaat met de breuk, dan blijft ze nog wel frequenter dingen laten weten. "Ik mis het kroelen met je op de bank" en bla

- Stopt als zij een ander heeft gevonden, dan laat ze helemaal niets meer van zich horen. Heel misschien als die relatie op de klippen loopt, dan mag je eventueel een 2e poging wagen die vaak kortstondig duurt.
pi_91569082
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:53 schreef Wanderingwhy het volgende:

De vraag stellen zal wel te simpel zijn als aangedragen oplossing zeker ? :X
pi_91569144
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:08 schreef Tara_88 het volgende:

[..]

Volgens mij is het wel iets wat veel vrouwen doen hoor, het komt bij mij in ieder geval bekend voor in mijn omgeving. Vaak heeft 'zij' het initiatief genomen tot de breuk, maar blijft ze nog wel contact houden met van die nietszeggende dingen die bij 'hem' toch vaak hoop schept (ik mis je, heb echt wel altijd van je gehouden etc). Eigenlijk toch wel mededelingen, van er is nog een hele dunne link tussen jou en mij. Hij ziet het als een poging tot hereniging en gaat haar proberen terug te winnen, waarna zij meer afstand neemt.

- Wordt versterkt als zij merkt dat hij wel erg makkelijk omgaat met de breuk, dan blijft ze nog wel frequenter dingen laten weten. "Ik mis het kroelen met je op de bank" en bla

- Stopt als zij een ander heeft gevonden, dan laat ze helemaal niets meer van zich horen. Heel misschien als die relatie op de klippen loopt, dan mag je eventueel een 2e poging wagen die vaak kortstondig duurt.
Damn... ik herlees hier precies de laatste 3 à 4 maand van mijn leven... en nu lees ik nog dat het een groot vrouwencomplot is ook ! :')
pi_91569234
<knip>
pi_91569304
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:53 schreef Tara_88 het volgende:

[..]

Echt niet lullig bedoeld, maar denk wel dat jij ergens in de top staat als het gaat om stuntelaars. Leuk dat het nu goed met je gaat, maar ga dan niet meteen zo popi jopi doen om andermans reactie. Over een tijdje gooi jij jouw shit hier neer en dan is het ook lullig om te zeggen "Zo er zit er een te stuntelen hier"..
Wat lul je. Ik heb zat aan kritiek over me heen gekregen over mijn stunteligheid en daarom mag ik geen mening over anderen hebben?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91569408
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:14 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Wat lul je. Ik heb zat aan kritiek over me heen gekregen over mijn stunteligheid en daarom mag ik geen mening over anderen hebben?
Daar zeg je het : 'men' heeft jou persoonlijk aangesproken, en jij lanceert gewoon een stelling over 'sommige anderen'....

Wist je dat er mensen zijn die alle algemene opmerkingen op zichzelf betrekken, en daar -vaak onterecht- een slecht gevoel aan overhouden ?
pi_91569475
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:16 schreef Octagon het volgende:

[..]

Daar zeg je het : 'men' heeft jou persoonlijk aangesproken, en jij lanceert gewoon een stelling over 'sommige anderen'....

Wist je dat er mensen zijn die alle algemene opmerkingen op zichzelf betrekken, en daar -vaak onterecht- een slecht gevoel aan overhouden ?
Ik wil geen mensen persoonlijk aanvallen zoals dat bij mij is gebeurd. Ik hou het bij algemene opmerkingen en degene die zich er terecht schuldig aan maken mogen zich aangesproken voelen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91569654
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:17 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ik wil geen mensen persoonlijk aanvallen zoals dat bij mij is gebeurd. Ik hou het bij algemene opmerkingen en degene die zich er terecht schuldig aan maken mogen zich aangesproken voelen.
Je leest niet wat ik schrijf hé... net omdat je een 'algemene opmerking' lanceert, bestaat de kans dat er mensen zich gaan aangesproken voelen, mensen die jij helemaal niet 'viseert'. Het omgekeerde ook natuurlijk - er bestaan mensen die zich van geen enkele 'algemene kritiek' iets aantrekken omdat ze zichzelf daar niet in herkennen.

Denk maar aan de die vrijwilliger van Joyce...
pi_91569704
@Octagon: Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen hoor, maar het is wel iets wat bij veel vrouwen speelt..

quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:14 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Wat een argument...
pi_91569760
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:23 schreef Tara_88 het volgende:
@Octagon: Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen hoor, maar het is wel iets wat bij veel vrouwen speelt..

[..]

Wat een argument...
Wat een tegenargument...
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:22 schreef Octagon het volgende:

[..]

Je leest niet wat ik schrijf hé... net omdat je een 'algemene opmerking' lanceert, bestaat de kans dat er mensen zich gaan aangesproken voelen, mensen die jij helemaal niet 'viseert'. Het omgekeerde ook natuurlijk - er bestaan mensen die zich van geen enkele 'algemene kritiek' iets aantrekken omdat ze zichzelf daar niet in herkennen.

Ik kan er niets aan doen als mensen zich niet aangesproken voelen terwijl ze dat wel moeten zijn. Hetzelfde geldt voor mensen die zich wel aangesproken voelen terwijl ze dat niet moeten zijn.
Komop zeg, ik hoef me toch niet te gaan verantwoorden hier :')
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91569876
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:24 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Wat een tegenargument...

[..]

Ik kan er niets aan doen als mensen zich niet aangesproken voelen terwijl ze dat wel moeten zijn. Hetzelfde geldt voor mensen die zich wel aangesproken voelen terwijl ze dat niet moeten zijn.
'tuurlijk moet je je niet verantwoorden, en zeker tegenover mij niet.
Maar ik lees hier (en schrijf hier zelf waarschijnlijk ook) héél regelmatig dat duidelijke communicatie belangrijk is... en laat zo'n algemene opmerking daar nu net niet in passen. (gelukkig zijn wel elkaars ex niet ;) )
pi_91570017
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:26 schreef Octagon het volgende:

[..]

'tuurlijk moet je je niet verantwoorden, en zeker tegenover mij niet.
Maar ik lees hier (en schrijf hier zelf waarschijnlijk ook) héél regelmatig dat duidelijke communicatie belangrijk is... en laat zo'n algemene opmerking daar nu net niet in passen. (gelukkig zijn wel elkaars ex niet ;) )
Kijk, ik kan wel gaan zeggen
"jij doet dit slecht en jij doet dat slecht en jij bent dom want jij doet dit"
En dan? Dan krijg ik een shitload aan commentaar over me heen (nu ook, maar dat had ik van tevoren niet voorzien :') )
Soms heb ik gewoon de behoefte om ff te kunnen mopperen zonder dat ik gelijk namen en exacte situaties en omstandigheden wil noemen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91570035
quote:

[..]

Wat een tegenargument...

Je voelt je 2 dagen goed en meteen is dat genoeg om andere stuntelig te noemen. Misschien moet jij je eigen reacties nalezen, want de volgende keer dat jij hier zit te huilen omdat je ex bij dr ex in groningen zit moet je ook niet vreemd opkijken als je kutopmerkingen krijgt.

Maar goed, mijn laatste reactie naar jou toe.

*O*
pi_91570122
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:22 schreef Octagon het volgende:

[..]

In die zin heb ik zelf ook liever dat iemand tegen me zegt: 'Mr. Myst, wat ben je triest bezig, want... en kun je niet beter dit/dat doen', dan een opmerking in het luchtledige ('Sommige mensen hier...'). Wees dan duidelijk. Ik kan me soms ook voorstellen dat mensen denken 'Daar heb je hem weer!'. Logisch, maar 't is ook een plek om je gevoel te uiten. De ene keer denk ik dat het wel redelijk goed gaat, terwijl ik bij wijze van spreken de andere keer 'blij' ben dat er hier in de buurt geen brug is om vanaf te springen (nogmaals: Just a figure of speech)
Maar dat is mijn persoonlijke mening, hoe jij het doet moet je helemaal zelf weten. :)
pi_91570190
Even een klein beetje OT: Joyce, heb je inmiddels al meer PM's ontvangen? :)
pi_91570200
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:29 schreef Tara_88 het volgende:

[..]

Je voelt je 2 dagen goed en meteen is dat genoeg om andere stuntelig te noemen. Misschien moet jij je eigen reacties nalezen, want de volgende keer dat jij hier zit te huilen omdat je ex bij dr ex in groningen zit moet je ook niet vreemd opkijken als je kutopmerkingen krijgt.

Maar goed, mijn laatste reactie naar jou toe.

*O*
Ik heb genoeg kutopmerkingen naar m'n hoofd geslingerd gekregen. Lees verder eens dan alleen de korte zinnetjes tussendoor: iedereen hier doet wel eens domme dingen na een break-up. IEDEREEN. van goofy_goober heb ik een hoop (terecht) commentaar gekregen en waarom zou ik dat dan niet over andere mogen hebben?

Maargoed, ga lekker selectief wezen joh :W

[ Bericht 6% gewijzigd door Neo-Mullen op 19-01-2011 17:57:58 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91570478
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:32 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ohja, je laatste opmerking. Net als naar Joyce toe zeker (paar weken terug) :')

Ik heb genoeg kutopmerkingen naar m'n hoofd geslingerd gekregen. Lees verder eens dan alleen de korte zinnetjes tussendoor: iedereen hier doet wel eens domme dingen na een break-up. IEDEREEN. van goofy_goober heb ik een hoop (terecht) commentaar gekregen en waarom zou ik dat dan niet over andere mogen hebben?

Maargoed, ga lekker selectief wezen joh :W
Nu wordt hij helemaal mooi.. Jij verwart (fucking hel.. d, t, dt ik weet het niet meer) Tara met heel iemand anders..

En het is fijner als je iemand direct kritiek geeft dan dit algemeen te doen. Maar goed.. Dit zie jij anders.. Dat mag. Moet je alleen niet denken dat jij daar geen kritiek op terug krijgt.

[ Bericht 3% gewijzigd door J0ycie88 op 19-01-2011 17:43:45 (wat foutjes..) ]
pi_91570503
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:32 schreef Mr.Myst het volgende:
Even een klein beetje OT: Joyce, heb je inmiddels al meer PM's ontvangen? :)
Niet met betrekking tot de meet in ieder geval :( Naja dan wordt het maar een mini-meet hoor!
pi_91570702
Tara, trouwens leuk dat je weer een date hebt zaterdag! Om even wat zonneschijn in dit topic te brengen!
pi_91571006
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:39 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Nu wordt hij helemaal mooi.. Jij verwart (fucking hel.. d, t, dt ik weet het niet meer) Tara met heel iemand anders..
Helemaal goed hoor! ;)

quote:

[..]

Niet met betrekking tot de meet in ieder geval :( Naja dan wordt het maar een mini-meet hoor!
:{

Alhoewel, dan doen we maar een mini-meet! Heb ik ook niks op tegen hoor! O-) :P

Ik heb trouwens al een aantal dagen niet meer op haar Hyves (profielfoto) of die van haar vriendinnen gekeken. Ik heb er ook niet echt meer de behoefte aan. Ik heb het gevoel dat dat het missen alleen maar erger maakt, maar tot een aantal dagen geleden kon ik me niet beheersen om even te kijken, hoewel ik door alleen maar naar haar foto te kijken natuurlijk niks over haar te weten kom. Het versterkt het gevoel alleen maar...

Ik had al verteld dat een goede vriend me mee heeft gevraagd op vakantie, toch? 't Wordt waarschijnlijk wel pas begin oktober, dat is dan weer 'minder'. Maar genoeg tijd om te sparen, en we gaan toch naar een warm land. Pluspuntje is dat er waarschijnlijk nog twee mensen meegaan, twee (oud-)collega's van hem. Aardige meiden. :)
pi_91571148
quote:

[..]

En het is fijner als je iemand direct kritiek geeft dan dit algemeen te doen. Maar goed.. Dit zie jij anders.. Dat mag. Moet je alleen niet denken dat jij daar geen kritiek op terug krijgt.
Prima, dan negeer dat zinnetje.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91571164
quote:

[..]

off topic : van het werkwoord verwarren - tegenwoordige tijd = stam + t dus 'jij verwart' ;)

Ik beschouw het zelfs nog niet als kritiek op Neo-Mullen. Het is maar als er iets gelanceerd wordt, en het intrigeert mij, en het is mij niet duidelijk, dan stel ik een vraag... (en dat is een beetje uit de hand gelopen :@ )
pi_91571319
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:58 schreef Octagon het volgende:

[..]

off topic : van het werkwoord verwarren - tegenwoordige tijd = stam + t dus 'jij verwart' ;)

Ik beschouw het zelfs nog niet als kritiek op Neo-Mullen. Het is maar als er iets gelanceerd wordt, en het intrigeert mij, en het is mij niet duidelijk, dan stel ik een vraag... (en dat is een beetje uit de hand gelopen :@ )
Ik noem het niet uit de hand gelopen. Een paar mensen trekken hier iets volgens mij enorm persoonlijk aan en maken er een drama van. Moet iedereen zelf weten.
Nogmaals, ik wil soms gewoon even klagen over hoe sommigen met situaties omgaan (kan het wel typen, maar dan is het toch van: doe jij net zo goed niet).

Verder heb ik, ondanks mijn meerdere blunders, wel een aantal stappen vooruit gezet. Dus zulke blunders zullen het dan toch niet geweest zijn.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91572123
Groepsdynamica...prachtig! :+

Het lijkt allemaal qua relatiebreuk van een afstandje op elkaar; eerst waren er twee mensen bij elkaar en nu niet meer. Inzoomend zie je dan allerlei verschillende 'fracturen' en nog verder inzoomend zie je dat mensen, zowel de posters als de respectievelijke ex'en, er allemaal verschillend mee om kunnen gaan.

De een heeft behoefte aan de tactiek van de verschroeide aarde en brandt alles plat wat maar met zijn/haar ex te maken heeft, de ander deelt zijn/haar verdriet en maakt uiteindelijk elke dag dezelfde vorderingen als weer een ander die de ene dag zegt nergens meer last van te hebben en daags daarna toch even komt melden dat ie ineens een mijnschacht gevonden heeft en er 'ter leehring ende vermaeck' ook maar even ingetuimeld is.

Al die verschillende versies en karakters hier. Dat kan soms even wat gestuiter met elkaar opleveren. Iedereen is anders en ja, Neo is soms een grote ietwat botte mopperpot ;)
Wat mij betreft is er niets uit de hand gelopen zolang er over en weer maar de grondregels van respect in acht genomen wordt. Van het verdwijnen daarvan heb ik niets gemerkt.

Ik zou dit draadje niet willen missen! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Wanderingwhy op 19-01-2011 18:32:11 ]
Strek je eens uit !
pi_91572214
_O_ ^O^
pi_91574235

Jeetje... Dit nummer is zo ongeveer op mijn lijf geschreven. (Ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn)
Niet luisteren als je in een depressieve stemming wil komen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_91574870
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:25 schreef Wanderingwhy het volgende:
Groepsdynamica...prachtig! :+

Het lijkt allemaal qua relatiebreuk van een afstandje op elkaar; eerst waren er twee mensen bij elkaar en nu niet meer. Inzoomend zie je dan allerlei verschillende 'fracturen' en nog verder inzoomend zie je dat mensen, zowel de posters als de respectievelijke ex'en, er allemaal verschillend mee om kunnen gaan.

De een heeft behoefte aan de tactiek van de verschroeide aarde en brandt alles plat wat maar met zijn/haar ex te maken heeft, de ander deelt zijn/haar verdriet en maakt uiteindelijk elke dag dezelfde vorderingen als weer een ander die de ene dag zegt nergens meer last van te hebben en daags daarna toch even komt melden dat ie ineens een mijnschacht gevonden heeft en er 'ter leehring ende vermaeck' ook maar even ingetuimeld is.

Al die verschillende versies en karakters hier. Dat kan soms even wat gestuiter met elkaar opleveren. Iedereen is anders en ja, Neo is soms een grote ietwat botte mopperpot ;)
Wat mij betreft is er niets uit de hand gelopen zolang er over en weer maar de grondregels van respect in acht genomen wordt. Van het verdwijnen daarvan heb ik niets gemerkt.

Ik zou dit draadje niet willen missen! :)
Schaamteloze dubbelpost, maar onze groepstherapeut heeft weer gesproken! ;)
Je hebt echt volkomen gelijk, volgens mij wordt er respectvol op elkaar gereageerd, al is de één wat feller dan de ander. Dat is juist ook weer wat ons allemaal verschillend maakt, maar in essentie ondergaan we allemaal dezelfde soort ervaringen. Inzichten in die ervaringen kunnen verhelderend werken, maar ze kunnen ook voor onbegrip/lichte frustratie of discussie zorgen. Dat maakt het inderdaad iets wat ik ook niet zou willen missen. :)
pi_91575832
quote:

[..]

Wat een tegenargument...

[..]

Nee natuurlijk niet, maar ik denk best dat je er in beginsel vanuit mag gaan dat men hier over het algemeen post om elkaar te helpen, niet om elkaar af te zeiken dan wel aan te vallen...

Ik heb in het verleden ook best vaak reacties op mijn posts gehad die je kunt kwalificeren als een ''persoonlijke aanval'', voornamelijk van Goofy Goober, maar uiteinderlijk zijn dat wel de posts geweest waar ik het meeste aan gehad heb...
Vaak betreft het in die posts teksten die je liever niet hoort, omdat ze namelijk lijnrecht tegenover jouw hoop en ideaalsituatie m.b.t je ex staan...., toch is het vaak wel zo dat mensen die niet persoonlijk met jouw situatie te maken hebben veelal wel het meest objectieve blik kunnen schetsen over hoe jij de situatie het best kunt interpreteren...

Zelf geef je namelijk aan veel zaken ( bewust of onbewust ) een bepaalde ''kleur'' die (achteraf) vaak niet blijkt te kloppen. Degene die dat echter vaak pas het laatste doorheeft is de poster zelf :)
pi_91576076
Goh na dat gedoe van afgelopen week word ik eindelijk een beetje rustiger.
29Januari ga ik lekker met een groep mensen schaatsen in Den Haag!
En 5 Februari naar het Chinees Nieuwjaar in Den Haag.

Ik heb er zin in!

Misschien ontmoet ik wel leuke nieuwe mensen.
pi_91576495
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:39 schreef Toothless het volgende:
Goh na dat gedoe van afgelopen week word ik eindelijk een beetje rustiger.
29Januari ga ik lekker met een groep mensen schaatsen in Den Haag!
En 5 Februari naar het Chinees Nieuwjaar in Den Haag.

Ik heb er zin in!

Misschien ontmoet ik wel leuke nieuwe mensen.
Ik ben 5 februari ook in DH. Voor de opendag van m'n potentiele school :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91579710
Hallo.

Ik heb al 3 maanden een nieuwe vriend gaat allemaal goed. Alleen nu vraag ik me het volgende af.
Mijn ex had mij op rond sinterklaas een mailtje gestuurd over een bepaald topic, dat ik me niet zo druk moest maken dat ik bang was mijn nieuwe vriend kwijt te raken enz. enz. Ook zette hij er bij "Enne ik wilde wel vrienden blijven hoor, maarja". Aangezien ik die e-mail niet dagelijks meer controleer heb ik paar weken terug de mail beantwoord, gewoon om sociaal te doen. Nu krijg ik alleen niets meer terug, terwijl hij "vroeger" zijn mail altijd dagelijks checkte en dan op fok ging. Maar goed.

Het zou mij niet uit maken als we nu gewoon weer met elkaar zouden kletsen, net zoals het vroeger was toen we geen relatie hadden en we een week uit elkaar waren ( en het zonder jaloezie en dergelijke ging).

Daarom snap ik het niet, hij zegt dat hij vrienden wou blijven maar maakt me ook een keer belachelijk op fok ergens toen hij ook het mailtje stuurde? Mailt nu niet meer terug.

Sowieso waarom zou hij mij mailen dan, waarom zou hij mij advies willen geven. Teken dat hij me toch wou helpen ofzo ?

ik heb zo geen idee.

Ik vroeg het me eigenlijk af, het past niet echt in het topic want ben allang over hem heen, maar gewoon ter interesse en jullie de personen zijn die hier eigenlijk goed antwoord op weten omdat jullie in dergelijke situaties hebben gezeten.

Alvast bedankt voor the answers :P
---- wie weet hier iets leuks, liefs neer te zetten, ik ben inspiratieloos ;( ---
pi_91582131
@GeelSuperKuiken: Als een ex me niets meer doet zit zij ook niet meer in mijn gedachten voor hulp, advies of wat dan ook. Om dan een mail te sturen met een twist aan het eind van "maar ja" duidt imo op een nog niet volledig doorgesproken onderwerp tussen jullie. Voor zijn gevoel is er blijkbaar dus iets blijven liggen. Je zou het hem eens kunnen vragen wat er achter die "maar ja" zit.
Strek je eens uit !
  woensdag 19 januari 2011 @ 21:07:14 #48
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_91582480
It makes me wonder how many times we forgive, just because we don't want to lose someone, even if they don't deserve our forgiveness.
If you don't like me, remember that it's mind over matter. I don't mind, and you don't matter.
pi_91582747
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:07 schreef ennudan het volgende:
It makes me wonder how many times we forgive, just because we don't want to lose someone, even if they don't deserve our forgiveness.
Mooie tekst Ennudan!
pi_91583951
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:02 schreef Wanderingwhy het volgende:
@GeelSuperKuiken: Als een ex me niets meer doet zit zij ook niet meer in mijn gedachten voor hulp, advies of wat dan ook. Om dan een mail te sturen met een twist aan het eind van "maar ja" duidt imo op een nog niet volledig doorgesproken onderwerp tussen jullie. Voor zijn gevoel is er blijkbaar dus iets blijven liggen. Je zou het hem eens kunnen vragen wat er achter die "maar ja" zit.
maar waarom niet? Vriendschap? Zoals hoe het begon? Hoe kan ik hem dat vragen dan.
1. ik zie hem nooit meer.
2. hij mailt niet terug.
3. op fok zit hij niet echt te wachten denk ik zo.
---- wie weet hier iets leuks, liefs neer te zetten, ik ben inspiratieloos ;( ---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')