abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91835428
Op dag 1 zat meneer al te klokken, stuwing helaas niet minder..eerder erger had ik het idee
  dinsdag 25 januari 2011 @ 08:18:55 #152
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_91836085
Hier klokken op dag 2 en helaas ook weer stuwing. Vannacht zelfs nog, terwijl ze niet langer dan normaal ertussen heeft gelaten.
pi_91836410
Hier ook heel snel op gang, ze is eigenlijk niet afgevallen, ja 40 gr ofzo... Maar inderdaad de stuwing was niet minder, maar ik wist dit keer wel goed hoe ik het wat makkelijker kon maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 08:58:36 #154
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_91836573
Eline is in totaal ook maar 115 gram afgevallen
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:31:52 #155
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91838927
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:15 schreef 3e.ronde het volgende:
Oh ja, de koolbladeren :D
In Israel is het standaard om in het ziekenhuis te bevallen en dan nog een paar dagen in een soort kraamsuite te verblijven. Ze komen daar op dag 3 dus echt bij je langs met een flink stuk kool _O-
Zal op jaarbasis vast een hoop schelen in de antibiotica-kosten!
HAHAHAHA!Dat meeeeen je niet? Ik vind het zo grappig dat wat wij aanzien voor grootmoedersrecept in Israel algemeen geaccepteerd is!
Hier volgens mij geen stuwing in de kraamtijd. Dat kwam pas na de eerste regeldagen.
Bv eerder op gang bij een tweede, waar kan ik tekenen???
pi_91839306
Ik had direct de eerste dag al melk en spuugde Niels zelfs een paar keer het teveel aan colostrum uit, ik moest helemaal huilen van schrik zo als pasbevallen hormonenbom :D
De stuwing was echt hel, men wat deed dat pijn, erger dan bevallen! Niels kon niet drinken omdat ze zo gezwollen waren, toen heeft de verloskundige mijn borsten handmatig wat afgekolfd, het lukte mij zelf niet omdat het zo'n pijn deed waardoor ik te voorzichtig deed en omdat ik ook nog niet zo goed wist hoe dat moest. Daarna is mijn man een kolf gaan halen bij een LK die 's avonds nog verkocht, wat een opluchting was dat om te kunnen kolven zeg...
Daarna hebben ze me geholpen om de borsten in te pakken in koolbladeren en een draagdoek heel strak om mij heengewikkeld, dat was fijn O+ De volgende dag ging het al wat beter omdat ik kon kolven en een hele strakke Hema sportbh droeg.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_91839379
Het fijne is dat je bij een tweede dat allemaal al weet, Twinkly!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91845477
Als er hier ooit een tweede komt, dan zal ik wel al een elektrische kolf in huis hebben en ga ik dus echt wel kolven bij ernstige stuwing. Ik hoop dan ook tijd zin en puf te hebben om een voorraadje op te bouwen, want als dat vraag-aanbod eenmaal gestabiliseerd is lukt (mij) dat niet meer.
Oeh en ik kolf momenteel weer zo'n 200cc per werkdag ipv 50-80 *O* Kwam ik zaterdagochtend thuis, stond 2/3 nog in de koelkast :') Dat is de nacht erna weer allemaal op gegaan overigens, dus nog geen voorraad.
pi_91845527
Ik heb een beetje een dipje...
pi_91845841
Ik blijf stabiel nu. Kolf niet heel veel meer dan Leia drinkt.

Wow Wup! Knap! Lang leve de dom ;)

Hier vanmorgen een leuk gesprek met een papa op de opvang. Die zag Leia's flesjes en zei: hee geef je ook nog bv, wat goed! Zij hebben 4 kinderen waaronder een tweeling en allemaal hebben ze bv gekregen tot 1 jaar!

Ik dacht dat ik de enige was op de opvang, maar dat is dus niet zo! :D
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:58:39 #161
259886 pessie
pi_91846159
Orea wat leuk!!

Ik heb onderhand ruim een halve liter in de vriezer zitten *O* . Dat is dus ruim 3 voedingen *O* .
pi_91846530
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 13:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een beetje een dipje...
Wat is er loos?
pi_91846735
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:06 schreef mrien het volgende:

[..]

Wat is er loos?
Geen idee... Ik heb een weekend niet gekolfd en haar gewoon alleen aan de borst gehad.. Ik denk dat ik vanavond nog maar even kolf..
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:11:03 #164
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91846769
Ik lees hier de laatste tijd een beetje mee, aangezien ik ons meisje graag zelf wil gaan voeden, minimaal een jaar.
Ik heb bijna geen cursus meer nodig bedacht ik me vanochtend (ik ga wel hoor) want er wordt hier over zoveel aspecten van bv gesproken.

Ze komt ook bij ons op de kamer te slapen, eerst in haar eigen wieg, strak naast mijn bed. Al zal ze vast ook in bed belanden.
Daarna kan ze in een bedje tegen ons bed aan of bij ons in bed. Al moeten we nog kijken hoe we dat gaan doen want we hebben 2 matrassen van 90cm. Dus heel handig is het niet.

Ik was dat altijd al van plan en blij en verbaasd dat juist manlief zei, ons kindje hoeft niet op zijn eigen kamertje als het nog klein is hoor, die mag fijn bij ons op de kamer slapen, das veel gezelliger. Ook is hij erg pro-bv, hij vindt eigenlijk dat iedere vrouw verplicht is aan haar kind om het te proberen. Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. :)

Dus ik hoop van harte dat het straks allemaal gaat lukken, tot die tijd lurk ik fijn hier mee. ;)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:20:39 #165
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91847225
Juud, als je geen cursus gaat doen, zou ik je wel aanraden om heel goed te kijken op borstvoeding.com dat is een goede en heldere website.
En HEEL veel YouTube-filmpjes over aanleggen (latching in het Engels ;) ) kijken.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:26:33 #166
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91847560
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:20 schreef DaviniaHR het volgende:
Juud, als je geen cursus gaat doen, zou ik je wel aanraden om heel goed te kijken op borstvoeding.com dat is een goede en heldere website.
En HEEL veel YouTube-filmpjes over aanleggen (latching in het Engels ;) ) kijken.
Ik ga wel cursus doen hoor, in ieder geval van de verloskundige uit, dat is geloof ik 3 avonden en vanuit in het ziekenhuis is ook een informatie avond over bv.
BV.com is me ook bekend, thanks. Daar is idd veel info te vinden, wellicht dat ik ook nog wel de boeken aanschaf over bv en eten voor kleintjes.

Youtube is een goede tip, daar had ik nog niet aan gedacht, zal daar zeker tegen het eind van mijn zwangerschap filmpjes kijken, zag idd net snel heel duidelijke instructie filmpjes er tussen zitten.
Goed aanleggen is blijkbaar het halve werk en weten wanneer je kindje echt goede slokken melk binnenkrijgt.
pi_91847755
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind aanleggen in sommige gevallen echt overrated. Als je een gezonde baby hebt en 'normale' borsten, kan je je baby over het algemeen helemaal zelf laten aanhappen. Dan hoeven wij -als zorgverleners, maar ook als moeder- echt niet zoveel te sturen of te checken.
*hap* > voelt het goed? dan niks meer aan doen. Pas als het niet goed voelt, dan is er een probleem en reden om aan te leggen ipv aan te laten happen.
pi_91847817
Aanleggen is juist het aller belangrijkste. Goed aanleggen voorkomt zoveel problemen.
pi_91849147
Een baby die goed aanhapt, behoeft niet aangelegd te worden. Ik heb Emma nog nooit hoeven aanleggen.
pi_91849306
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:03 schreef WupWup het volgende:
Een baby die goed aanhapt, behoeft niet aangelegd te worden. Ik heb Emma nog nooit hoeven aanleggen.
Dat klopt wel, maar bijna alle problemen die je kan krijgen hebben te maken met aanleggen. Niet elk kindje is een natuurtalentje ;)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 15:34:23 #171
259886 pessie
pi_91850353
Ik ben benieuwd wat een natuurtalentje eigenlijk inhoudt. Zou er eigenlijk wel een keertje 1 willen zien :@ . Nathan is nu trouwens wel echt een talent. Heb bijna nooit kloven, drinkt lekker leeg en is gelukkig.

Juud, leuk dat je erbij komt! Met die instelling kom je er denk ik wel! Ik had ook een "ik moet en zal bv geven .", daardoor bleef de kraamverzorgster gemotiveerd om door te blijven gaan toen na 4 dagen nog steeds niet op gang was. Ze heeft me aan het einde van de week verteld dat zij op een gegeven moment zelfs dacht "als het nu niet lukt, dan kappen we ermee", gelukkig kwam toen de omslag! En ze was absoluut pro-bv, wilde heel graag dat meer moeders bv zouden geven e.d.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:09:43 #172
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91851979
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 14:30 schreef WupWup het volgende:
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind aanleggen in sommige gevallen echt overrated. Als je een gezonde baby hebt en 'normale' borsten, kan je je baby over het algemeen helemaal zelf laten aanhappen. Dan hoeven wij -als zorgverleners, maar ook als moeder- echt niet zoveel te sturen of te checken.
*hap* > voelt het goed? dan niks meer aan doen. Pas als het niet goed voelt, dan is er een probleem en reden om aan te leggen ipv aan te laten happen.
Tegenwoordig mag ik ook nauwelijks meer aanleggen. Madam wil het zelf doen :')
12,5 maand is ze! Vlgs mij denkt ze dat babyplus eigenlijk minipeuter betekent of zo :')
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:11:45 #173
259886 pessie
pi_91852093
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:09 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Tegenwoordig mag ik ook nauwelijks meer aanleggen. Madam wil het zelf doen :')
12,5 maand is ze! Vlgs mij denkt ze dat babyplus eigenlijk minipeuter betekent of zo :')
Dreumes Davinia, Dreumes. Feitelijk is dat gewoon een mini-peuter.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:17:49 #174
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91852439
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 16:11 schreef pessie het volgende:

[..]

Dreumes Davinia, Dreumes. Feitelijk is dat gewoon een mini-peuter.
Nietes! Ze is nog een hele kleine baby! Die als het even kan m'n BH stuk trekt om hem zo beter te kunnen bestuderen. Of anders de bril van mijn hoofd rukt tijdens het drinken. Kleine baby, dus!

* ben in ontkenning. Nog steeds.
pi_91852550
ik heb floris geloof alleen de eerste dagen aangelegd, daarna hapte hij gewoon zelf goed aan.
eerste dagen was meer voor mezelf dat k wist dat ie goed hapte, maar vond t vooral irritant met mn hand de boel vasthouden, lag floris toch minder lekker.
en oh wat vond k mn kraam irritant toen ze nn borst vastpakte en die tepel echt in zn mond douwde. ja hij deed er even over om goed aan te happen, so what, komt vanzelf goed :')
pi_91852723
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:44 schreef WupWup het volgende:
Als er hier ooit een tweede komt, dan zal ik wel al een elektrische kolf in huis hebben en ga ik dus echt wel kolven bij ernstige stuwing. Ik hoop dan ook tijd zin en puf te hebben om een voorraadje op te bouwen, want als dat vraag-aanbod eenmaal gestabiliseerd is lukt (mij) dat niet meer.
Oeh en ik kolf momenteel weer zo'n 200cc per werkdag ipv 50-80 *O* Kwam ik zaterdagochtend thuis, stond 2/3 nog in de koelkast :') Dat is de nacht erna weer allemaal op gegaan overigens, dus nog geen voorraad.
is dat nou wel of niet aan te raden, kolven bij stuwing?

Ik klapte echt tegen de muren omhoog van frustratie van de stuwing :') maar de vk en de kraam vonden het ten zeerste af te raden om de stuwing af te kolven omdat je daarmee het vraag-aanbod principe ondermijnt. Ik mocht alleen de ergste druk afkolven, zeg maar 'een paar slokken'. Nou snap ik die redenatie wel maar ik vraag me af wat er nou helemaal gebeurd was als ik wel helemaal leeggekolfd had.

En Amélie was ook een natuurtalent zoals ze dat dan noemen. Oh echt al die stress die ik kreeg omdat ik van de kraam moest wachten tot ze haar mond helemaal wiiiijd open was en dan groooooote hap en pffff dat gesjor aan mn borst en aan dat kleine koppie.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91852824
Bij erge stuwing lekkende memmen enzo gewoon de boel helemaal leegkolven.

Bij stuwing die de kleine echt echt niet wegkrijgt, de druk eraf en kind aanleggen.

Bij gewoon stuwing, koelen.
pi_91852912
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:24 schreef huuphuup het volgende:

[..]

is dat nou wel of niet aan te raden, kolven bij stuwing?

Ik klapte echt tegen de muren omhoog van frustratie van de stuwing :') maar de vk en de kraam vonden het ten zeerste af te raden om de stuwing af te kolven omdat je daarmee het vraag-aanbod principe ondermijnt. Ik mocht alleen de ergste druk afkolven, zeg maar 'een paar slokken'. Nou snap ik die redenatie wel maar ik vraag me af wat er nou helemaal gebeurd was als ik wel helemaal leeggekolfd had.

En Amélie was ook een natuurtalent zoals ze dat dan noemen. Oh echt al die stress die ik kreeg omdat ik van de kraam moest wachten tot ze haar mond helemaal wiiiijd open was en dan groooooote hap en pffff dat gesjor aan mn borst en aan dat kleine koppie.
Nu heb je ervaring! Ik zou toch echt ff zeggen "AFBLIJVEN!". Lekker zelf doen, je weet hoe het moet en zolang je denkt geen hulp nodig te hebben moeten ze gewoon terughoudend zijn vind ik.
pi_91853139
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nu heb je ervaring! Ik zou toch echt ff zeggen "AFBLIJVEN!". Lekker zelf doen, je weet hoe het moet en zolang je denkt geen hulp nodig te hebben moeten ze gewoon terughoudend zijn vind ik.
ja maar dat is het ook idd, nu heb je ervaring, toen dacht ik echt dat ik per se moest wachten op de groooote hap (die nooit kwam :') ) omdat ik anders gedoemd was tot tepelkloven en narigheid. Ik zou nu echt niet meer accepteren dat er zo aan gesjord en gezeten wordt. Helemaal die vpk in het ziekenhuis niet met dr gore gele rookvingers :r oooh als ik eraan terug denk krijg k er nog de kriebels van :')

En als ik wel hulp nodig heb bel ik jou wel :P of de wvk van het cb.
Mijn kraam was echt een schat en ze was wel goed op de hoogte van bv en aanleggen en dergelijke, maar haar kennis was erg theoretisch allemaal zeg maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91853237
Ik mag je niet actief helpen... Ik denk dat je mij echt niet nodig gaat hebben.
pi_91853301
ja toch jammer dat je bij de eerste niet weet wat normaal is enzo..
in t ziekenhuis vond k t wel handig dat ze hielp (maar die had geen gore rookvingers), maar op de laatste dag kraamzorg vond k t dus irritant..
nja die dag heb k op alles ja en amen gezegd :')
pi_91853373
Mijn kraam gooide daar ook mee.. hij zou te weinig tepel hebben.. hij moest een grote hap etc :z
Hij zou tegen de stroming in drinken en dat was niet goed..
Hij moest meer liggen }:| hij dronk wel erg lang dat was niet goed.. :')

Dikke *** 3 bier :+

In 2 weken 410 gram aangekomen en cm langer in lengte en cm er bij hoofdomtrek bij :D

pi_91853492
Hij gaat lekker pvoes!
pi_91853533
Netjes pvoesss!
pi_91853551
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:33 schreef Ticootje het volgende:
Ik mag je niet actief helpen... Ik denk dat je mij echt niet nodig gaat hebben.
ja nou dan kom je maar met thee en koekjes op de bank hangen hier en passief zitten wezen :+

de wvk mocht ook niet actief helpen tenzij ik een consult boekte maar ze heeft wel meegekeken toen en tips gegeven, vond ik wel lief. Ik had bij de intake van het cb hier thuis gevraagd of ze mee kon kijken omdat ik aanleg-stress kreeg van dat grote hap gebeuren en het ging allemaal veel beter als ik het haar zelf liet doen enzo.

Pvoesss :o 3 bier! dat mag heul niet tijdens de bv! :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:41:20 #186
259886 pessie
pi_91853623
Heej Pvoes, nu weet ik eindelijk hoe je kater heet! Ziet er goed uit!

rookvingers :r
pi_91853666
bruin bier he? Goed voor t zog.
pi_91853802
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:42 schreef Ticootje het volgende:
bruin bier he? Goed voor t zog.
oh ja, dan mag t :+ vruut dan moar
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:40:42 #189
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91861849
Gaat goed zeg, Pvoess!!

Ticoo waarom mag je niet actief helpen dan?

Ik heb een kloof op rechts :'( Het is puur van met een te slaperig hoofd 's nachts aanleggen, dus ik ben er al op aan het letten dat ik dat even wat secuurder doe. Bijten, trekken en 100 keer happen helpen niet echt en net deed met aanhappen links ook zeer. Ik was nog wel zo tros op mijn kloofloze periode :P
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_91862058
saffier, verzekeringstechnisch.. Ik ben maar een vrijwilliger, ons doel is het vermaatschappelijken van borstvoeding. We zijn stuk voor stuk geen zorgverleners en geven daarom ook een advies maar alleen informatie. Het is aan de moeder om te beslissen wat ze doet met de info.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:51:53 #191
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91862510
Bummer. Maar hier vind ik jouw advies informatie altijd errrrrug waardevol :*

[ Bericht 9% gewijzigd door Saffier op 25-01-2011 20:12:44 ]
Ylana
pi_91862647
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:51 schreef Saffier het volgende:
Bummer. Maar hier vind ik jouw advies altijd errrrrug waardevol :*
informatie. ;)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:13:03 #193
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91863821
Staat er toch? O-)
Ylana
pi_91863900
haha!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:49:21 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91877463
Pvoesss, die curve ziet er geweldig uit! ^O^

Hoe is het inmiddels met hem? Het ziek zijn lijkt iig geen dipje te hebben veroorzaakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:57:10 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91877804
Persoonlijk vind ik dat er tegenwoordig vooral een hoop poeha wordt gemaakt over bv, alsof men vroeger niet wist hoe het moest, alsof niet (vrijwel) alle generaties voor onze kinderen grootgebracht zijn met bv.
100 jaar geleden wisten ze ook zonder bv-cursus hoe het moest, maar goed, toen werd er waarschijnlijk nog geholpen door ervaringsdeskundige familieleden.

En dan zal ik maar niet zeggen wat ik vind van het kolven de eerste maanden, als je nog helemaal geen voorraad nodig hebt omdat je weer aan het werk bent :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_91883410
Leandra, sommige dames hebben liever vast een flinke voorraad in de vriezer dan dat ze op het laatst acute kolf-stress krijgen, dat het niet lukt ofzo of dat de kleine de fles weigert.

Au Saffier :X
Gek is dat, zelf heb ik nog nooit een kloof gehad, maar ik kan me direct voorstellen hoe zoiets moet voelen.

Hier vanmorgen 3 kwartier aan het voeden geweest.
Hoe lang zegt u???
3 kwartier. Er werd driftig van kant gewisseld en oh wee als ik vond dat het genoeg was, slaan en schreeuwen! Ik vond er niks fijns of gezelligs meer aan :N
Vannacht had hij ook gedronken en toen had ik voor het eerst dat gevoel dat ik vaker beschreven heb zien worden, alsof mijn tepels in de fik stonden.
Nu ik al 6 dagen ziek ben + ook nog eens die zwangerschapsmisselijkheid erbij zou ik het niet erg vinden als hij helemaal gaat stoppen nu. Graag zelfs :@
Yeeeeehahhh, daar gaan we weer!!
pi_91883776
Oef! Dat kan ik me voorstellen 3e.ronde, als je tepels zo gevoelig zijn als bij mij aan het begin van de zwangerschap :X ai! Je melk zal nu wel merkbaar aan het afnemen zijn dat hij zo lang wilde drinken?

Leandra er is heel veel borstvoedingskennis verloren gegaan (en bewust door de industrie veranderd) toen de kunstvoeding uitgevonden werd. Voor die tijd hielpen moeders elkaar en werd de kennis overgedragen. Tegenwoordig komt de kennis weer een beetje terug, maar toen vooral kunstvoeding in de mode was dachten heel veel moeders dat ze geen borstvoeding konden geven door een verkeerd borstvoedingsbeleid.
Ik denk dat als we allemaal op onze instincten zouden vertrouwen er veel minder problemen zouden zijn, maar dat doen we niet meer ;)

Mooie curve Pvoesss!! *O* Gelukkig had je al bv ervaring, anders was je vast heel onzeker geworden van de kraamverzorgende.

Ik denk dat jullie allebei gelijk hebben Wups en Tico. Dat het wel goed is om aanhapfilmpjes te bekijken en de kraamzorg/ verloskundige mee te laten kijken met aanhappen, maar dat je alleen hoeft in te grijpen als het kindje echt niet goed hapt. Wellicht helpt het dan ook al door anders te gaan liggen of het kindje wat anders vast te houden. Maar het is denk ik wel belangrijk om bij problemen snel toch te helpen met aanhappen, omdat het kindje anders door inprenting telkens de verkeerde techniek blijft gebruiken.
Nouja, dat denk ik :P

Niels hapte meestal wel goed, maar dan net naast de tepel :X Dus ik heb hem toch maar geholpen tot hij niet meer wilde rond zijn eerste jaar. Nu hapt hij eigenlijk altijd wel goed, behalve als hij heel moe is, dan maakt hij een te kleine hap en bijt zich vast tijdens het zuigen :X Het nare is dat dat altijd 's nachts is en als ik hem dan loskoppel hij helemaal overstuur raakt.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_91884078
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:57 schreef Leandra het volgende:
Persoonlijk vind ik dat er tegenwoordig vooral een hoop poeha wordt gemaakt over bv, alsof men vroeger niet wist hoe het moest, alsof niet (vrijwel) alle generaties voor onze kinderen grootgebracht zijn met bv.
100 jaar geleden wisten ze ook zonder bv-cursus hoe het moest, maar goed, toen werd er waarschijnlijk nog geholpen door ervaringsdeskundige familieleden.

En dan zal ik maar niet zeggen wat ik vind van het kolven de eerste maanden, als je nog helemaal geen voorraad nodig hebt omdat je weer aan het werk bent :X
Vroeger wist je moeder vaak hoe het moest.. Of ander je tante... Noem maar op. Maar hoe vaak hoor je wel niet van je oma, je moeder, je tante dat de borstvoeding niet lukte... Dat je er niet genoeg aan had, bijvoeden.. Enz. Vroeger was er vaak geen begeleiding en werd er best snel gezegd dat de melk op was of niet voedzaam was... Vaak hoor ik ook zelfs na al die jaren toch nog steeds een soort teleurstelling..
Tegenwoordig is er een betere begeleiding van mensen die er wel echt verstand van hebben, weten hoe het werkt en je duidelijk kunnen uitleggen over hoe en wat en je kunnen ondersteunen bij problemen. Dat zorgt er toch voor dat borstvoeding gewoon kan slagen ook als je een moeilijke start hebt.
  woensdag 26 januari 2011 @ 10:04:00 #200
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91884430
Mijn oma heeft zelf van haar moeder anderhalf jaar bv gekregen. Oma heeft rond haar 18e in het Jappenkamp gezeten in de oorlog in Indonesie. Toen zij haar eerste kind kreeg wilde ze ook bv geven maar hij bleef maar afvallen en huilen. 'Het was net water wat eruit kwam.' zegt ze steeds tegen me.
Nu, ruim 60 jaar later, vindt ze het nog steeds erg dat ze geen bv heeft kunnen geven. Haar was verteld dat door de ondervoeding in het kamp de borstklierweefsel niet voldoende is aangemaakt en ze daardoor geen voeding had. Ik heb het idee dat ze hyerlactatie had en met de juiste info wel had kunnen voeden. Ze heeft het bij de andere 4 kinderen nooit geprobeerd want 'eens mislukt altijd mislukt' werd haar verteld.
Ik heb het hart niet haar te vertellen over de mogelijkheid hyperlactatie, dan baalt ze nóg harder dat het niet is gelukt.
We monteren haar nu op door alle nadelen van bv te noemen als ik daar ben ;)

Mijn moeder heeft overigens mij 6 weken bv gegeven en mijn broertje 8 weken. Daarna was 'het op'. Niet zo gek, want regelen mocht niet, kindjes max om de 3 uur aanleggen en 1 borst per keer. Clusteren was ook heel fout. Ja, zo loopt je productie wel achteruit als je kind het niet zelf mag regelen idd. Zij zelf heeft er overigens geen problemen mee gelukkig :)
Ylana
  woensdag 26 januari 2011 @ 10:11:06 #201
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91884619
Twink, met die inprenting van het wel mee. Tenminste, in ons geval. Het is vooral gewenning, maar met goede oefening doen we het nu bestgoed. Niet probleemloos, heb nog regelmatig blaren, maar ik krijt sowieso supersnel blaren (zijn ook direct open) dus dat kan ook aan mij(n huid) liggen.

En er is idd een boel kennis verloren gegaan. Ik was met Aviva in het zkh voor een oogmeting, en madam was nogal onder de indruk van eea en wilde ff wat drinken. Nu. Meteen. (jullie kennen het wel ;) ) dus toen de Tsr niet binnen een halve seconde kwam, werd er luidruchtig gemopperd. Draait een oudere Mw. Zich om en zegt "is het op?"
Dus tsja, dat is de perceptie van de vorige generaties... Vandaar dat de kennis nu via andere routes moet komen.
pi_91884919
Ik stel me zo voor dat onderzoek naar borstvoeding en kennis daarover tegenwoordig ook noodzakelijker is, nu er meer premature kinderen geboren worden. Het klinkt wat rot om te zeggen, maar vroeger hadden die een kleinere overlevingskans dus gehannes met borstvoeding was ook minder nodig.
pi_91885064
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:31 schreef huuphuup het volgende:
Ik zou nu echt niet meer accepteren dat er zo aan gesjord en gezeten wordt.
In de kraamtijd van Ivan werd dat telkens netjes gevraagd. Deze keer is het helemaal niet gebeurd. Zelfs de lactatiekundige in het ziekenhuis keek alleen maar mee. Toen ze zagen dat ik er zelf handigheid in had lieten ze me maar. Heel fijn was dat.

De kraamhulp heeft zich helemaal niet bemoeid met de borstvoeding omdat het prima ging. Ze heeft een keer gezegd dat het schema 'wel een rommeltje' was. Tja, dat krijg je van voeden op verzoek. :Y)
pi_91885107
Dat is ook wel een hele goeie Davinia, hele kleine baby'tjes blijven gewoon op reflex zuigen, de wat oudere worden boos en laten los waardoor het lijkt dat de melk op is.

Auch! die blaren :X En je hebt niet eens rood haar (of je verft het stiekem ;) )
pi_91885145
Haha ja, uhm, welk schema? :D
Bij mij is gelukkig nooit geholpen met aanleggen, wel toegekeken en er zijn tips gegeven.
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:08:24 #206
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_91886368
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:26 schreef Twinkly het volgende:
Dat is ook wel een hele goeie Davinia, hele kleine baby'tjes blijven gewoon op reflex zuigen, de wat oudere worden boos en laten los waardoor het lijkt dat de melk op is.

Auch! die blaren :X En je hebt niet eens rood haar (of je verft het stiekem ;) )
er komt rood haar in de familie voor, en ik heb rode plukken. Telt dat ook? O-)

ach, en die blaren doen geen pijn, hoor! Het ziet er niet mooi uit, en is ff opletten dat er geen melkkanaaltjes verstopt raken, maar verder heb ik nergens last van.
Ook blaren op mijn voeten zijn echt binnen een halve dag weer open/gescheurd, waardoor er geen druk meer op zit, en dus geen pijn doet.
pi_91886464
nou... het dipt nu wel heel erg.. 200cc... In plaats van 300.. Zo irritant..
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:16:33 #208
259886 pessie
pi_91886615
Tico das wel een dipje ja! Veranderende hormoonhuishouding?

Claudia, welk schema?
pi_91886639
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:16 schreef pessie het volgende:
Tico das wel een dipje ja! Veranderende hormoonhuishouding?

Claudia, welk schema?
Ja elke maand zo'n dipje.. Mn cyclus draait ergens op de achtergrond mee denk ik. Ff power pumpen om de boel weer online te krijgen.
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:26:31 #210
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91886921
He balen van je dipje -O-
Ylana
pi_91886976
ik hoop wel dat ze vandaag een beetje melk overhoudt.. Anders heb ik morgen niet genoeg.
pi_91887023
Balen tico

Ik ben aan het voeden en hoor elke keer gesmak maar zie niets vreemds, tot er een kleine vinger ook in zn mond blijkt te zitten, grapjas
pi_91887314
ik vraag me af he... anijs werkt productieverhogend en ik heb hier wel sterremunt thee staan, maar daar zit ook munt in wat weer productieverlagend is...
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:49:48 #214
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91887783
Dan kom je op vermeerdering uit als er genoeg anijs in zit en op vermindering als er meer munt in zit. Of je merkt er helemaal niets van. Lekkere post zo he :P

Als ik een dip merk ga ik aan de domperidon, werkt bij mij dezelfde dag nog nl.
Ylana
pi_91888084
ik heb nog distel staan thuis... ff dosering opzoeken ervan
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:57:50 #216
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91888119
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:11 schreef Ticootje het volgende:
nou... het dipt nu wel heel erg.. 200cc... In plaats van 300.. Zo irritant..
Melkbommetjes maken, schijnt te werken en het is nog lekker ook :9
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_91888225
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Melkbommetjes maken, schijnt te werken en het is nog lekker ook :9
Maak jij ze voor mij?
pi_91889911
Wij hebben dat 'schema' iedere ochtend zitten verzinnen voordat de kraam kwam :@ Je denkt toch niet echt dat ik 12 tot soms wel 20 keer ga zitten schrijven hoe laat hoe lang en welke kant ze drinkt. Heb wel wat beters te doen :D

Kiek!

pi_91890145
Wow wat een mooie curves Wup ^O^ Had je zo'n zeurpietkraam?
Ik heb in het begin wel alles opgeschreven :') Maar dat was meer voor mezelf omdat ik moest blokvoeden en anders vergat wanneer de 3 uur om waren.
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:23:52 #220
259886 pessie
pi_91891251
Wup mooie curves!

Dat schema! Aangezien we elke 2 uur moesten voedden deed de kraam dat voor ons.
pi_91891286
ik schreef niets op, ik had mn armbandje dat de tijd en kant aangaf..
pi_91891575
Ik had in de zwangerschap 3 hele mooie borstvoedingsarmbanden gemaakt. Uiteindelijk heb ik een haarelastiekje om m'n pols gebruikt :')
Ik deelde die 3 uur gewoon op de klok in: 6-9 9-12 12-15 enz. Kon weinig aan fout gaan. Kind lag toch de hele dag aan :P
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:33:44 #223
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91891682
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 12:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maak jij ze voor mij?
Als jij ze op komt halen :P
pi_91891746
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:33 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Als jij ze op komt halen :P
haha, weet je heeeeeel toevallig kom ik straks heel dicht bij jou langs.. Klein stukske om..
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:35:39 #225
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91891759
Ik heb alleen niks in huis om ze te maken :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')