HAHAHAHA!Dat meeeeen je niet? Ik vind het zo grappig dat wat wij aanzien voor grootmoedersrecept in Israel algemeen geaccepteerd is!quote:Op maandag 24 januari 2011 23:15 schreef 3e.ronde het volgende:
Oh ja, de koolbladeren![]()
In Israel is het standaard om in het ziekenhuis te bevallen en dan nog een paar dagen in een soort kraamsuite te verblijven. Ze komen daar op dag 3 dus echt bij je langs met een flink stuk kool![]()
Zal op jaarbasis vast een hoop schelen in de antibiotica-kosten!
Geen idee... Ik heb een weekend niet gekolfd en haar gewoon alleen aan de borst gehad.. Ik denk dat ik vanavond nog maar even kolf..quote:
Ik ga wel cursus doen hoor, in ieder geval van de verloskundige uit, dat is geloof ik 3 avonden en vanuit in het ziekenhuis is ook een informatie avond over bv.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:20 schreef DaviniaHR het volgende:
Juud, als je geen cursus gaat doen, zou ik je wel aanraden om heel goed te kijken op borstvoeding.com dat is een goede en heldere website.
En HEEL veel YouTube-filmpjes over aanleggen (latching in het Engels) kijken.
Dat klopt wel, maar bijna alle problemen die je kan krijgen hebben te maken met aanleggen. Niet elk kindje is een natuurtalentjequote:Op dinsdag 25 januari 2011 15:03 schreef WupWup het volgende:
Een baby die goed aanhapt, behoeft niet aangelegd te worden. Ik heb Emma nog nooit hoeven aanleggen.
Tegenwoordig mag ik ook nauwelijks meer aanleggen. Madam wil het zelf doenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 14:30 schreef WupWup het volgende:
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind aanleggen in sommige gevallen echt overrated. Als je een gezonde baby hebt en 'normale' borsten, kan je je baby over het algemeen helemaal zelf laten aanhappen. Dan hoeven wij -als zorgverleners, maar ook als moeder- echt niet zoveel te sturen of te checken.
*hap* > voelt het goed? dan niks meer aan doen. Pas als het niet goed voelt, dan is er een probleem en reden om aan te leggen ipv aan te laten happen.
Dreumes Davinia, Dreumes. Feitelijk is dat gewoon een mini-peuter.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:09 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Tegenwoordig mag ik ook nauwelijks meer aanleggen. Madam wil het zelf doen
12,5 maand is ze! Vlgs mij denkt ze dat babyplus eigenlijk minipeuter betekent of zo
Nietes! Ze is nog een hele kleine baby! Die als het even kan m'n BH stuk trekt om hem zo beter te kunnen bestuderen. Of anders de bril van mijn hoofd rukt tijdens het drinken. Kleine baby, dus!quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:11 schreef pessie het volgende:
[..]
Dreumes Davinia, Dreumes. Feitelijk is dat gewoon een mini-peuter.
is dat nou wel of niet aan te raden, kolven bij stuwing?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 13:44 schreef WupWup het volgende:
Als er hier ooit een tweede komt, dan zal ik wel al een elektrische kolf in huis hebben en ga ik dus echt wel kolven bij ernstige stuwing. Ik hoop dan ook tijd zin en puf te hebben om een voorraadje op te bouwen, want als dat vraag-aanbod eenmaal gestabiliseerd is lukt (mij) dat niet meer.
Oeh en ik kolf momenteel weer zo'n 200cc per werkdag ipv 50-80Kwam ik zaterdagochtend thuis, stond 2/3 nog in de koelkast
Dat is de nacht erna weer allemaal op gegaan overigens, dus nog geen voorraad.
Nu heb je ervaring! Ik zou toch echt ff zeggen "AFBLIJVEN!". Lekker zelf doen, je weet hoe het moet en zolang je denkt geen hulp nodig te hebben moeten ze gewoon terughoudend zijn vind ik.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:24 schreef huuphuup het volgende:
[..]
is dat nou wel of niet aan te raden, kolven bij stuwing?
Ik klapte echt tegen de muren omhoog van frustratie van de stuwingmaar de vk en de kraam vonden het ten zeerste af te raden om de stuwing af te kolven omdat je daarmee het vraag-aanbod principe ondermijnt. Ik mocht alleen de ergste druk afkolven, zeg maar 'een paar slokken'. Nou snap ik die redenatie wel maar ik vraag me af wat er nou helemaal gebeurd was als ik wel helemaal leeggekolfd had.
En Amélie was ook een natuurtalent zoals ze dat dan noemen. Oh echt al die stress die ik kreeg omdat ik van de kraam moest wachten tot ze haar mond helemaal wiiiijd open was en dan groooooote hap en pffff dat gesjor aan mn borst en aan dat kleine koppie.
ja maar dat is het ook idd, nu heb je ervaring, toen dacht ik echt dat ik per se moest wachten op de groooote hap (die nooit kwamquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:27 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nu heb je ervaring! Ik zou toch echt ff zeggen "AFBLIJVEN!". Lekker zelf doen, je weet hoe het moet en zolang je denkt geen hulp nodig te hebben moeten ze gewoon terughoudend zijn vind ik.
ja nou dan kom je maar met thee en koekjes op de bank hangen hier en passief zitten wezenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:33 schreef Ticootje het volgende:
Ik mag je niet actief helpen... Ik denk dat je mij echt niet nodig gaat hebben.
informatie.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:51 schreef Saffier het volgende:
Bummer. Maar hier vind ik jouw advies altijd errrrrug waardevol
Vroeger wist je moeder vaak hoe het moest.. Of ander je tante... Noem maar op. Maar hoe vaak hoor je wel niet van je oma, je moeder, je tante dat de borstvoeding niet lukte... Dat je er niet genoeg aan had, bijvoeden.. Enz. Vroeger was er vaak geen begeleiding en werd er best snel gezegd dat de melk op was of niet voedzaam was... Vaak hoor ik ook zelfs na al die jaren toch nog steeds een soort teleurstelling..quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:57 schreef Leandra het volgende:
Persoonlijk vind ik dat er tegenwoordig vooral een hoop poeha wordt gemaakt over bv, alsof men vroeger niet wist hoe het moest, alsof niet (vrijwel) alle generaties voor onze kinderen grootgebracht zijn met bv.
100 jaar geleden wisten ze ook zonder bv-cursus hoe het moest, maar goed, toen werd er waarschijnlijk nog geholpen door ervaringsdeskundige familieleden.
En dan zal ik maar niet zeggen wat ik vind van het kolven de eerste maanden, als je nog helemaal geen voorraad nodig hebt omdat je weer aan het werk bent
In de kraamtijd van Ivan werd dat telkens netjes gevraagd. Deze keer is het helemaal niet gebeurd. Zelfs de lactatiekundige in het ziekenhuis keek alleen maar mee. Toen ze zagen dat ik er zelf handigheid in had lieten ze me maar. Heel fijn was dat.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 16:31 schreef huuphuup het volgende:
Ik zou nu echt niet meer accepteren dat er zo aan gesjord en gezeten wordt.
er komt rood haar in de familie voor, en ik heb rode plukken. Telt dat ook?quote:Op woensdag 26 januari 2011 10:26 schreef Twinkly het volgende:
Dat is ook wel een hele goeie Davinia, hele kleine baby'tjes blijven gewoon op reflex zuigen, de wat oudere worden boos en laten los waardoor het lijkt dat de melk op is.
Auch! die blarenEn je hebt niet eens rood haar (of je verft het stiekem
)
Ja elke maand zo'n dipje.. Mn cyclus draait ergens op de achtergrond mee denk ik. Ff power pumpen om de boel weer online te krijgen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:16 schreef pessie het volgende:
Tico das wel een dipje ja! Veranderende hormoonhuishouding?
Claudia, welk schema?
Melkbommetjes maken, schijnt te werken en het is nog lekker ookquote:Op woensdag 26 januari 2011 11:11 schreef Ticootje het volgende:
nou... het dipt nu wel heel erg.. 200cc... In plaats van 300.. Zo irritant..
Maak jij ze voor mij?quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Melkbommetjes maken, schijnt te werken en het is nog lekker ook
haha, weet je heeeeeel toevallig kom ik straks heel dicht bij jou langs.. Klein stukske om..quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |