abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91808949
Poppejans, jij hebt ruimte zat!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91809553
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 18:04 schreef Ticootje het volgende:
Poppejans, jij hebt ruimte zat!
Ja he, er kan best nog 1 kindje bij hier, toch??? Als het een beetje meezit verhuizen we in 2012, Zo niet dan kan er volgens mij best wel een leuk babykamertje gemaakt worden van dat 5m2 hokje
Ik heb altijd zo'n bepaald beeld gehad bij mensen die met 2/meer kinderen op een flat wonen :@
stom he
sorry voor offtopic gaan en zijn hier.Al die samen slapende kindjes maakte me zo aan het rammelen!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_91810602
Mijn kindjes hebben niet eens een eigen kamer, die moeten ze delen.
pi_91815707
Vind het best shocking.. Ik werk bij een groot bedrijf. Afgelopen jaar geloof ik zo'n 15 (??) kindjes in totaal geboren.. en ik ben de enige die (nog) bv geeft... :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 24 januari 2011 @ 20:32:03 #130
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91816718
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:16 schreef Orea het volgende:
Vind het best shocking.. Ik werk bij een groot bedrijf. Afgelopen jaar geloof ik zo'n 15 (??) kindjes in totaal geboren.. en ik ben de enige die (nog) bv geeft... :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ik ook de enige ben die (nog) bv geeft van alle kindertjes die afgelopen jaar geboren zijn bij ons op het werk. Het is dat ik nu niet meer kolf, dus de mensen hebben het niet meer zo in de gaten. Maar ik steek het niet onder stoelen of banken.
Ik vind het supermakkelijk en nu Harry verkouden is en minder goed eet, hoef ik niet bang te zijn dat hij niet voldoende binnen krijgt...

Ik zie daarom eerlijk gezegd ook wel een beetje op tegen een nummertje 2 op korte termijn. Nu is zoonlief makkelijk 's nachts te troosten. Even slokje borst en dan hoppa weer verder slapen. Kost me max 10 min.
pi_91817507
Maar dat kan dan toch nog steeds, Asy?
  maandag 24 januari 2011 @ 20:47:36 #132
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91817706
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:44 schreef Ssserpente het volgende:
Maar dat kan dan toch nog steeds, Asy?
Niet als je opdroogt wat in 9 van de 10 gevallen gebeurt...
pi_91817898
O ja, tuurlijk, ik had even het moment in gedachten waarop je al een tweede aan de borst had.

Maar ook als je zwanger bent zou ik 'm gewoon lekker blijven aanleggen. Ws is het 'm meer om het momentje te doen dat dat er daadwerkelijk nog iets uitkomt.
  maandag 24 januari 2011 @ 21:01:31 #134
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91818587
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:51 schreef Ssserpente het volgende:
O ja, tuurlijk, ik had even het moment in gedachten waarop je al een tweede aan de borst had.

Maar ook als je zwanger bent zou ik 'm gewoon lekker blijven aanleggen. Ws is het 'm meer om het momentje te doen dat dat er daadwerkelijk nog iets uitkomt.
Ik wil best 2 kindjes aan de borst O+
Hmm, ik weet niet of Harry tevreden zou zijn als er niks meer uit komt. Hij drinkt vaak minstens 1 soms nog 2 borsten leeg per nacht...
Maar goed, dat is een zorg voor 'later' :D
pi_91818594
Op ons kdv zijn er gewoon geen richtlijnen voor borstvoeding, leyla is momenteel de enige die het nog krijgt. Was bij jen ook zo.
pi_91819178
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:01 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik wil best 2 kindjes aan de borst O+
Hmm, ik weet niet of Harry tevreden zou zijn als er niks meer uit komt. Hij drinkt vaak minstens 1 soms nog 2 borsten leeg per nacht...
Maar goed, dat is een zorg voor 'later' :D
Maar waarschijnlijk loopt het dan zo geleidelijk terug dat ie er op z'n gemakje aan kan wennen.

Hoe zit het eigenlijk met de samenstelling van de bv als er een nieuw kindje bij komt? Is die dan weer gericht op het jongste kindje?

Lente is ook de enige van haar leeftijd op het kdv die nog bv krijgt. En tot vorige week gaf ik 'r nog regelmatig een bekertje afgekolfde melk mee ook (ik kolfde dan wel niet meer, maar had de vriezer nog volstaan). Niemand die er raar over deed. Zou me trouwens ook roesten ook.

Het laatste bakje melk uit te vriezer was trouwens wel een ;( -momentje. Heb nog overwogen om het te bewaren, maar je kan er zo weinig mee... :')
  maandag 24 januari 2011 @ 21:19:31 #137
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91819830
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:10 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Maar waarschijnlijk loopt het dan zo geleidelijk terug dat ie er op z'n gemakje aan kan wennen.

Hoe zit het eigenlijk met de samenstelling van de bv als er een nieuw kindje bij komt? Is die dan weer gericht op het jongste kindje?

Lente is ook de enige van haar leeftijd op het kdv die nog bv krijgt. En tot vorige week gaf ik 'r nog regelmatig een bekertje afgekolfde melk mee ook (ik kolfde dan wel niet meer, maar had de vriezer nog volstaan). Niemand die er raar over deed. Zou me trouwens ook roesten ook.

Het laatste bakje melk uit te vriezer was trouwens wel een ;( -momentje. Heb nog overwogen om het te bewaren, maar je kan er zo weinig mee... :')
Ow ik kan me voorstellen dat het even een emo-momentje was hoor, dat laatste bakje. :Y

Oja, ik had er niet aan gedacht dat het natuurlijk geleidelijk aan afneemt en niet opeens 'op' is. 8)7
Thanks voor de eye opener

De samenstelling zal op de jongste zijn afgestemd denk ik. Daarom zul je ook wel opdrogen. Het spenen van de vorige voordat de volgende komt...
pi_91819958
Haha, ik wilde het nog wel voor me houden omdat ik bang was dat het wijsneuzerig over zou komen. :D
  maandag 24 januari 2011 @ 21:37:58 #139
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_91821164
Gisteren heb ik een kersverse moeder geholpen met aanleggen bij het liggend voeden. Haar dochtertje is 10 dagen oud en echt nog zo'n klein frummeltje. Het drinken ging niet helemaal goed en toevallig zat mijn man (A.) naast haar man in de kerk en kwamen ze daarover aan de praat. A. zei dat ik wel veel ervaring had en misschien wel kon helpen. Hij zou dat met haar overleggen en 's avonds belden ze op of ik langs kon komen (ze wonen een paar straten verderop).
De moeder heeft nogal veel voeding en de melk schiet hard toe. Daarom kreeg ze van de verloskundige de tip om op de rug te liggen tijdens het voeden. Maar dat aanleggen lukte dus niet goed. Toen ik even het kindje goed neerlegde en zei dat ze het hoofdje iets moest optillen, ging het drinken helemaal goed. De moeder was zo opgelucht! Wat geeft dat een goed gevoel, zeg! :)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_91821184
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 22:35 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik vind het wel fijn om dit te lezen. Wij wonen op 60m2 en het ledikantje moet dus wel op onze slaapkamer want geen kamer over. Als ik dan bij veel hier lees dat het slapen veel beter ging nadat ze over gingen naar hun eigen kamer kan ik me best druk maken dat we elkaar allemaal wakker liggen te houden straks.
Tja, ik moet bekennen dat dat hier ook zo ging. Het zou deze keer heel fijn zijn als Lena gewoon bij ons op de kamer blijft slapen, in ieder geval een jaar. Dan kan ze naar een eigen kamertje verhuizen als wij naar ons nieuwe huis overgaan. Dat scheelt gezeur met twee kinderen op een kamer laten slapen.

Maarja, Ivan sliep zoveel beter op zijn eigen kamer en ik vond de nachtrust een geweldige verademing. Hoewel mijn gevoel me nu ingeeft dat we moeten proberen bij elkaar op de kamer te blijven slapen, denk ik dat t.z.t. het verlangen naar rust waarschijnlijk de overhand krijgt. Een ontzettend kleine wiegendoodkans zal me daar vermoedelijk niet van weerhouden. Nou ja, we zien wel hoe het gaat!

De cosleeper hebben we vandaag in elkaar gezet. Als je dat met een Ikeabedje doet waar je de zijkant uit kunt halen is dat heel makkelijk: eerst haal je de zijkant eruit, dan zorg je dat de lattenbodem op de goede hoogte zit door er gaatjes bij te boren, daarna doe je het verstevigende plankje tegen het bed en tot slot bevestig je het ledikant aan je eigen bed. Wij hebben dat laatste met snelbinders gedaan. :D En op de foto van Twinkly kun je goed zien hoe je de matrassen nauwsluitend krijgt, namelijk door handdoeken tussen de zijkant van het ledikant en het matras te proppen.

WupWup, wat is het toch een geweldig bedje!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91821650
Oh, wat ik me afvraag: is het mogelijk dat een tweede keer borstvoeding geven makkelijker gaat/opstart omdat je borsten het al 'gewend' zijn?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91822430
Claudia, dat was hier wel zo.
Jongste was s ochtends vroeg geboren, diezelfde avond klokte hij gewoon al hele slokken weg :Y
Yeeeeehahhh, daar gaan we weer!!
pi_91822608
Hier lijkt er vooralsnog geen sprake te zijn van opdroging. Die anderhalve keer per 2 dagen ofzo dat hij drinkt lijkt er nog wel wat uit te komen. Hoewel de borst vanmiddag bruut opzij geduwd werd, OPPPP kreeg ik te horen :D
pi_91823346
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 18:19 schreef Poppejans het volgende:
Ik heb altijd zo'n bepaald beeld gehad bij mensen die met 2/meer kinderen op een flat wonen :@
stom he
sorry voor offtopic gaan en zijn hier.Al die samen slapende kindjes maakte me zo aan het rammelen!
Eerlijk? Ik vind dat best een stomme en kortzichtige opmerking. Niet iedereen kiest voor dezelfde manier van leven. Gelukkig.
Het spijt me, maar het moest me van het hart.

Fijn Grijs, dat je ze kon helpen! :Y
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_91825085
Opdrogen tijdens de zwangerschap kan wel veel sneller gaan dan je lief is, dat hoeft echt niet geleidelijk. Kan wel though. Oh en vergeet ook niet dat je tepels heel gevoelig kunnen worden, waardoor voeden niet meer prettig is. Willen tandemen kan dus best wat doorzettingsvermogen eisen.
Qua samenstelling: aan het einde van de zws maak je weer colostrum, waardoor je borstkind weer aan de fijne spuitluiers kan gaan :D Na de geboorte is de melk geheel afgestemd op de jongste. Een groot voordeel is vaak dat de oudste stuwing kan wegdrinken.

Claudia, dat klopt! Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de aanmaak van prolactinereceptoren en ik heb ooit eens navraag gedaan over hoe het zit met het degenereren daarvan. Helaas nooit meer wat over gehoord, maar bij een volgend kind is de borstvoeding inderdaad eerder op gang :Y

Grijs wat een tof verhaal! Goed gedaan zeg. Die moeder boft maar met zo'n kennis.
pi_91825926
Oeh! heb je dan ook minder last van stuwing bij een tweede? :9 dat zou fijn zijn zeg :D

Opdrogen tijdens de zwangerschap kan inderdaad belachelijk rap gaan :X ;(
De pest met zulke dingen is dat je het altijd pas achteraf weet. Onhandig!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 24 januari 2011 @ 23:00:48 #147
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91826848
Sorry Huup..maar in mijn geval was dat niet zo :X
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_91827017
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:00 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Sorry Huup..maar in mijn geval was dat niet zo :X
;(

boehoe.
dan ga k maar vast maandverbandjes invriezen ofzo. :X
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 24 januari 2011 @ 23:04:10 #149
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91827078
Vergeet de koolbladeren niet. Lekker zo`n gekneusde groentetuin in je bh :Y)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_91827685
Oh ja, de koolbladeren :D
In Israel is het standaard om in het ziekenhuis te bevallen en dan nog een paar dagen in een soort kraamsuite te verblijven. Ze komen daar op dag 3 dus echt bij je langs met een flink stuk kool _O-
Zal op jaarbasis vast een hoop schelen in de antibiotica-kosten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')