abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91618349
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:46 schreef xenobinol het volgende:
De HRA is het gevolg van koehandel tussen de BD en belastingplichtigen w/
De HRA is het gevolg van het invoeren van het HWF in 1893.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_91618391
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Als die rechten niet meer van deze tijd zijn of niet meer noodzakelijk zijn of zelfs averechts werken, dan is er niets mis mee ze nog eens onder de loep te leggen.
Dezelfde argumenten zullen destijds door de tegenstanders van de wetgeving ook gebruikt zijn. 'De hand die voorziet staat boven de hand die neemt', juist daarom zijn er maatregelen nodig die de machtsverhoudingen beter in balans brengen.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_91618407
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De HRA is het gevolg van het invoeren van het HWF in 1893.
Dat zeg ik toch?
I'll sing you a lullaby.
pi_91618537
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Volgens mij scoren ze een aardige benchmark :)
En goede "bekenden" van de politie...
pi_91618754
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:53 schreef HansvD het volgende:

En goede "bekenden" van de politie...
Sinds ze weg zijn moeten we onze eigen spullen weer in de gaten houden want onze grootste vrienden rijden niet meer 10 keer per dag door de straat :')
I'll sing you a lullaby.
pi_91618863
Oeps....

http://www.omroepflevolan(...)daling-huizenverkoop

-12% t.o.v. 2009.... dat is toch vrij dramatisch :)
I'll sing you a lullaby.
pi_91620665
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er ook nog mensen in dit land die zich niet laten ringeloren door een crimineel uit Den Haag ^O^
Haha, de woningcorporaties zijn gewoon net als de banken. Die verhuren liever hun woning aan iemand met een "hoog" inkomen dan aan TokkieX met een minimum inkomen, waarbij de kans op gezeik (slecht gedrag, huurachterstand, schade aan het pand, enz enz) een stuk groter is.
Gaat precies hetzelfde in de vrije sector. Komen 50 man op een huis af, degene met het hoogste inkomen krijgt het. Simpelweg omdat daar de kans op wat voor gezeik dan ook het kleinst is.

Woningcorporaties zijn echt geen weldoeners. Die willen gewoon het meeste geld op de makkelijkste manier. Dus die zijn er als de kippen bij om europese regels aan hun laars te lappen als die inhouden dat ze lagere inkomens in hun huizen moeten stoppen.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  donderdag 20 januari 2011 @ 17:39:24 #208
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_91620696
Nederlandse huizenmarkt werkt niet
Nergens is de subsidie op hypotheken zo hoog als in Nederland. Bijna nergens werkt de huizenmarkt zo beroerd. Dat is slecht voor onze economie, schrijft de Oeso. En het zorgt ook voor lekke daken.
pi_91620738
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:00 schreef xenobinol het volgende:
Oeps....

http://www.omroepflevolan(...)daling-huizenverkoop

-12% t.o.v. 2009.... dat is toch vrij dramatisch :)
"De daling van de verkoop van huizen in de provincie is opmerkelijk. In de meeste delen van het land hielden de cijfers gelijke tred met het jaar ervoor. De waarde van de woningen in Flevoland is vorig jaar amper gestegen.

Overigens komt dat overeen met het landelijke beeld."

De rest van het land dus nauwelijks daling in huizenprijs en huizenverkopen. Nou nou, wat een crash. Alleen in Flevoland stagneert het enorm. Ik denk dat gewoon veel mensen beseffen dat Flevoland vroeg of laat aan de natuur terug gegeven gaat worden en dat daar een huis kopen geen zin heeft. Tenzij je Atlantis-fan bent :P
pi_91620775
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:39 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Nergens is de subsidie op hypotheken zo hoog als in Nederland. Bijna nergens werkt de huizenmarkt zo beroerd. Dat is slecht voor onze economie, schrijft de Oeso. En het zorgt ook voor lekke daken.
Uit dat bericht: "De Nederlandse markten voor koop- en huurhuizen blijken zacht gezegd nogal extreem. "

Ook huurhuizen dus. Je bent wel gek als je gaat huren!

quote:
Lekke daken
Niet alleen op de markt voor koophuizen heeft de Oeso kritiek. Ook de huurmarkt krijgt onder uit de zak. Nederland heeft na Zweden de strengst gereguleerde huren van de Oeso-landen. Ook hier ontbreekt marktwerking. Dat maakt verhuizen moeilijker en remt de mobiliteit. Want in een nieuwe stad komt de huurder niet zomaar in aanmerking voor een sociale woning en het prijsverschil met de private huurmarkt is groot.

Bovendien zorgen de kunstmatig lage huren voor een kunstmatig laag aanbod van (sociale) huurwoningen - in kwantiteit maar ook in kwaliteit. Nergens in het Oeso-gebied zijn er zoveel huurhuizen met een lek dak, zo becijfert het rapport droog.

Meer dan acht procent van de Nederlandse huurders moet als het regent in de weer met emmers en dweilen. Er is volgens de onderzoekers een direct verband met het restrictieve huurbeleid. In bijvoorbeeld Finland zijn de huren veel vrijer, en zitten bijna alle huurders droog.
Hey Xeno, huren was toch zo flexibel? Zo vrij? Het gaat morgen weer regenen Xeno, staat je emmertje al klaar? _O-
pi_91625665
Weer wat van BNR over de woningmarkt

/linkdump :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Resistor op 20-01-2011 19:39:19 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:48:36 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91626655
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:39 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Het valt me wel op dat Z24 heel erg veel, vaak bearische, berichten over de huizenmarkt heeft. Waarschijnlijk gesponsored door de NVM, om de kopers maar tot verkopen aan te zetten. Want het is logisch dat de NVM inziet dat het wel mogelijk is om de verkopers de stuipen op het lijf te jagen om ze te laten verkopen (zakken in prijs), dan het is om de banken aan te zetten tot het lenen van meer geld aan de starters.

En natuurlijk is het ook zo, de Nederlandse huizenmarkt is helemaal vastgelopen, koop zowel als huur. Ja, particulier huren kun je 'flexibel' noemen, maar daar betaal je dan ook de driedubbele hoofdprijs voor. Als je dat kunt betalen kun je ook wel kopen, waarmee het huren dan toch weer weggegooid geld is, etc etc. Kortom: zo vast als een huis.

Gelukkig is het qua mobiliteit wel goed geregeld allemaal en ben je in een klein uurtje vanuit 's-Hertogenbosch in centrum Amsterdam (gratis parkZelf eren). Stel je voor dat dit ook nog eens vastgelopen was, dan zou de economische schade enorm zijn, nog afgezien van de persoonlijke 'schade' die ontstaat omdat pappa ipv de kinderen naar bed te brengen in de file staat.

Zelf woon ik trouwens particulier, maar toch schever dan de toren van Pisa, in een prima wijk en huis. En ik ga met de trein naar mijn werk, 1e klasse, net zo gemakkelijk. Binnenkort krijg ik een stick waarmee ik in de trein al kan inloggen op het bedrijfsnetwerk. Dan begint mijn werkdag in de trein om zeven uur, en kan ik die ook in de trein om vier uur beëindigen. Scheelt me toch 2 uurtjes meer thuis per dag. Het is allemaal een keuze.
The End Times are wild
pi_91626914
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:41 schreef Whuzz het volgende:

Hey Xeno, huren was toch zo flexibel? Zo vrij? Het gaat morgen weer regenen Xeno, staat je emmertje al klaar? _O-
Lekke daken? Nog nooit last van gehad, als er iets stuk gaat bel ik de WBF die het dan heel snel komt repareren :)
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:53:04 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91626958
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:40 schreef Whuzz het volgende:

[..]

"De daling van de verkoop van huizen in de provincie is opmerkelijk. In de meeste delen van het land hielden de cijfers gelijke tred met het jaar ervoor. De waarde van de woningen in Flevoland is vorig jaar amper gestegen.

Overigens komt dat overeen met het landelijke beeld."

De rest van het land dus nauwelijks daling in huizenprijs en huizenverkopen. Nou nou, wat een crash. Alleen in Flevoland stagneert het enorm. Ik denk dat gewoon veel mensen beseffen dat Flevoland vroeg of laat aan de natuur terug gegeven gaat worden en dat daar een huis kopen geen zin heeft. Tenzij je Atlantis-fan bent :P
Ja, een echte 'crash' was niet te verwachten en komt er denk ik ook niet, als de economie in ieder geval net als nu aardig op niveau blijft. Zolang mensen het betalen kunnen zullen ze hun verlies niet zo snel nemen, en liever nog een jaartje dubbele lasten betalen. Dit wordt gesponsored door de staat met verlenging dubbele HRA. Het is ook een sunken cost fallacy, dus omdat men geen verlies wil nemen uit het verleden heeft men mogelijk een hoger verlies in de toekomst. Maar dat zie je wel vaker.

Uiteindelijk helpen al die verkopers elkaar natuurlijk wel door allemaal geen verlies te willen nemen. Hierdoor is het ook niet echt nodig om dit te doen, aangezien de prijzen maar zeer matig dalen. De markt komt er wel muurvast door. Ik denk dat wanneer de overheid besluit de overdrachtsbelasting een jaartje of wat op te schorten, dit voldoende is om de markt weer op gang te krijgen.
The End Times are wild
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:54:04 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91627021
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Lekke daken? Nog nooit last van gehad, als er iets stuk gaat bel ik de WBF die het dan heel snel komt repareren :)
Maar alles goed en eerlijk Xeno, ook huren in Nederland is niet flexibel, of wanstaltig duur. Dat kan toch niet ontkend worden.
The End Times are wild
pi_91628208
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar alles goed en eerlijk Xeno, ook huren in Nederland is niet flexibel, of wanstaltig duur. Dat kan toch niet ontkend worden.
Hoe waar het ook is, dat gaat Xeno natuurlijk nooit toegeven. Want de waarheid (inflexibel zijn EN in Dronten wonen) is... pijnlijk... :')
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:19:52 #217
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_91628631
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het valt me wel op dat Z24 heel erg veel, vaak bearische, berichten over de huizenmarkt heeft.
Tis meer de OESO die één keer in de 3 maanden hetzelfde verhaal op een andere manier afsteekt. Zeepbelletje ziet het echter steeds als een nieuwe ontwikkeling :O
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:23:31 #218
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91628868
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:19 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Tis meer de OESO die één keer in de 3 maanden hetzelfde verhaal op een andere manier afsteekt. Zeepbelletje ziet het echter steeds als een nieuwe ontwikkeling :O
Ik vind het wel opvallend dat een commercieel media-kanaal zich al meer dan een jaar uiterst negatief over de ontwikkelingen op de huizenmarkt uitlaat. Het is het enige kanaal dat dit consequent doet, met ongeveer dezelfde retoriek (maar dan iets gematigder en genuanceerder) dan hier op het forum te vinden is.
Of de redacteur is een fervent volger van dit topic, dat kan natuurlijk ook. Vergeet niet de invloed die social media hebben! ( www.opinionate.nl ). Als ik met Google iets over de huizenmarkt zoek kom ik vaak mijn eigen posts tegen op FOK!
The End Times are wild
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:45:29 #219
pi_91630110
Cognitieve dissonantie
Het doel van de cognitieve dissonantie is om de tegenstrijdige opvattingen te verwijderen, om zodoende het ego te beschermen. Zouden we geen cognitieve dissonantie hebben, dan zullen we nooit tevreden zijn met een keuze en altijd blijven tobben over wat we moeten doen. Nadat we de knoop hebben doorgehakt bij een beslissing zorgt de cognitieve dissonantie ervoor dat we tevreden zijn met onze gemaakte keuze, en niet achteraf toch liever de andere keuze hadden gemaakt. Vooral bij belangrijke beslissingen die veel invloed hebben op je leven is de cognitieve dissonantie een waardevolle valkuil, denk hiervoor bijvoorbeeld aan het aanschaffen van een huis, of een relatie beginnen.

Selffulfilling prophecy
Als de minister van financiën van een land de bevolking waarschuwt dat er barre economische tijden in het vooruitzicht zijn, is het goed denkbaar dat mensen, ter voorbereiding op deze onheilstijding hun bestedingen fors terugschroeven om een reserve te kweken voor als het economisch tegen gaat zitten. Hierdoor lopen de bestedingen terug, en komen bedrijven bij het wegvallen van hun afzetmarkt massaal in de problemen. Dit vertaalt zich in massaontslagen en de barre tijd waarvoor de minister waarschuwde is aangebroken.

Moral hazard
In tal van financiële transacties speelt moral hazard een rol, variërend van leningen tot complexe gestructureerde transacties.

Uitleners van geld kunnen bijvoorbeeld laks worden met het hanteren van leningvoorwaarden wanneer een overheidsinstantie om welke reden dan ook (mede) garant staat voor de lening. Ze kunnen immers hoe dan ook een commissie krijgen, maar weten dat ze bij terugbetaalproblemen bij de garantiegever kunnen aankloppen. Dit kan leiden tot een groei in zogenaamde Non-Performing Loans.

Aan de andere kant kunnen ook inleners van geld door moral hazard beïnvloed worden. Ze beschikken ineens over veel geld en kunnen in het wilde weg aankopen doen die ze zich soms niet eens op langere termijn kunnen veroorloven. Om deze reden hebben geldleningen een plafond of eist de uitlener dat de lening voor een bepaald doel wordt aangegaan en gebruikt.

Kuddegedrag
Kuddegedrag heeft ook andere effecten naast het veroorzaken van een hype of een crash, en dat is dat kuddegedrag leid tot een toename in vertrouwen. Juist omdat wij als mensen sociale wezens zijn, zijn we erg gevoelig voor wat andere mensen doen. Als veel andere mensen positief zijn over iets, bijvoorbeeld de aandelenmarkt, dan is het voor ons moeilijk om hier een tegenstrijdige mening over te hebben. Dit komt door twee factoren. Ten eerste is het inderdaad zo dat de meerderheid gelijk heeft in de meeste gevallen. Pas als de meerderheid te ver doorschiet in hun mening krijgen ze ongelijk en is een trendomkeer aanstaande. Dit heeft wel tot gevolg dat het moeilijker is om tegen de heersende mening in te gaan. Daarnaast is het ook zo dat wij mensen niet zonder andere mensen kunnen, en het tegen de groep in gaan verhoogt de kans dat we uit de groep worden geworpen. Deze angst hebben we ontwikkeld door de miljoenen jaren evolutie, waarin het altijd voordelig was om je in een groep te bevinden.
Ook heeft deelname aan een groep als voordeel dat je je geborgen en veilig voelt, waardoor je ook eerder risicovollere acties kunt (en wilt) ondernemen. Dit komt door het vertrouwen wat je medestanders in de groep je geven; als zoveel mensen hetzelfde vinden dan moet het toch wel kloppen? Ook heb je met (actieve) deelname aan een groep ook vangnetten, voor als je risicovolle actie verkeerd loopt.

De wens is de vader van de gedachte
Je gelooft iets, omdat je wil dat het zo is.

Angst
Angst is een fysiologische toestand die gekenmerkt is door lichamelijke, cognitieve, emotionele en gedragscomponenten. Angst kent verschillende gradaties. Voorbeelden van mildere vormen zijn: je niet op je gemak voelen, onrust en bezorgdheid.

Zo voorspelbaar...
pi_91631035
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mee eens... het is te duur en verhuizen is nou niet bepaald een leuke klus :P
I'll sing you a lullaby.
pi_91631085
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:45 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Zo voorspelbaar...
Je quote's beginnen inderdaad erg voorspelbaar te worden :Y
pi_91631156
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Maar ze zijn zo waar :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_91631300
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:04 schreef xenobinol het volgende:
Maar ze zijn zo waar :Y
En net zo makkelijk toepasbaar op huurders die geloven in een crash. Dus je hebt er werkelijk helemaal niets aan.

Niet dat ik nog hoop heb op een fatsoenlijke bijdrage van Zeeperd, daar niet van...
  donderdag 20 januari 2011 @ 21:08:37 #224
pi_91631361
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Jouw dooddoeners ook. Inhoudelijk komt er niets uit, toch ben je er maar (dwangmatig) druk mee..
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:41 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Uit dat bericht: "De Nederlandse markten voor koop- en huurhuizen blijken zacht gezegd nogal extreem. "

Ook huurhuizen dus. Je bent wel gek als je gaat huren!
Hoe lang had je gehuurd? Jij hebt er voor gekozen 'lucht' af te gaan lossen, veel plezier ermee!
Op de top instappen _O- _O- _O-
pi_91631380
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mee eens... het is te duur en verhuizen is nou niet bepaald een leuke klus :P
Heeft niets met leuke klus te maken. Geef nou maar gewoon toe dat je niet kúnt verhuizen zonder er bij in het schip te gaan of te gaan kopen wat je niet wilt. Een andere sociale huurwoning krijg je niet (en je huidig wordt 5% duurder). De vrije sector is dubbel zo duur als wat je nu huurt. Je zit muurvast in je huurcel :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')