abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91657845
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:35 schreef WammesWaggel het volgende:
Het duurste huis ooit in Amsterdam ooit is verkocht, 6,5 miljoen euro aan een man uit de wereld van de vastgoed.
Allemaal verdiend over de ruggen van huurders. En die zijn er nog blij mee ook. :+
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_91659392
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 13:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Allemaal verdiend over de ruggen van huurders. En die zijn er nog blij mee ook. :+
Kijk als je veel geld verdient hebt aan grotere sukkels en je loopt het risico dat de markt implodeert kan je twee dingen doen.
Je kan het goede voorbeeld geven en hopen dat mensen dit signaal oppikken als een opleving van de markt, of je stopt je geld in een stuk vastgoed in de hoop dat je na de financiele apocalyps nog iets substantieels hebt voor je oude dag :P
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_91661591
Demagoog Rutte kan beter de HRA aanpakken als hij zo nodig wil bezuinigen

I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:26:30 #279
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_91662138
Ik geloof dat de rijken al 52 % afdragen. En inderdaad als je geen belasting betaalt kan je alleen je eigen lul aftrekken.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_91663082
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 15:26 schreef Bayswater het volgende:
Ik geloof dat de rijken al 52 % afdragen. En inderdaad als je geen belasting betaalt kan je alleen je eigen lul aftrekken.
Nee... als gevolg van de HRA is dat dus veel minder. Daarnaast moet je niet zeuren als je 52% moet aftikken wees blij dat je zoveel belasting moet betalen. Ik wil best een miljoen belasting betalen als dat inhoud dat ik zelf een miljoen overhoud. Als rijke inwoner van dit land profiteer je ook het meest van alles wat dit land te bieden heeft.
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:47:36 #281
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91663107
Ach ja, als student hoort een beetje de linkse hippie uithangen er nu eenmaal bij. Ik neem het ze niet kwalijk.

Anyway, ik heb al weer 50+ uur gemaakt deze week, dus ik ga eens lekker vroeg naar huis. Plinten halen en lekker klussen!

@ alle huizenbezitters: Geniet er van met een wijntje ofzo :D

@ Xeno: Sterkte in Flevoland! Als je kapot verveelt: je mag altijd komen klussen. Er is appeltaart! (gekocht van Zaadbal's belasting, dus extra smeuiig!) *O*

@ Zaadbal: Veel plezier met volspammen van je weplok met nutteloze shit. Maak wat van je leven :')

Tschussssss!
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:49:08 #282
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_91663183
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 15:14 schreef xenobinol het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
OMG zie staan dan al die werkloze hippies, Gelukkig woont dit soort gespuis niet bij mij in de buurt.
Huurpaupers :r
pi_91664152
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 15:49 schreef Revolution-NL het volgende:

OMG zie staan dan al die werkloze hippies, Gelukkig woont dit soort gespuis niet bij mij in de buurt.
Laat jij je username eens snel veranderen, je bent zo conservatief als de pest.... no revolutions here.... just keep on walking people _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_91664825
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 15:14 schreef xenobinol het volgende:
Gewoon maximaal 1 jaar langer doen over je studie en anders 3000 euro extra dokken.

En dat geld mogen ze gewoon Lenen })
pi_91664839
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 15:47 schreef Whuzz het volgende:

Anyway, ik heb al weer 50+ uur gemaakt deze week, dus ik ga eens lekker vroeg naar huis. Plinten halen en lekker klussen!

Vergeet je niet het belangrijkste item voor de montage mogelijkheden, de zogenaamde plintentrap. :P
pi_91669150
quote:
En inderdaad als je geen belasting betaalt kan je alleen je eigen lul aftrekken.
Hahaha.

Ik vind niet dat er moet bezuinigd worden op onderwijs, maar het zelf-belang instinct van een student is inderdaad zo sterk als welke bankier dan ook.

Toen ik studeerde hebben ze de Beta-biblioteek bij mij gesloten. Ik vond het helemaal niet goed en probeerde wat aandacht hierover op te wekken. Maar niemand was geinteresseerd. Biblioteek ging sluiten zonder ene vorm van protest.

Maar dan komen ze met een harde knip (je moet je Bachelor halen voordat je aan je Master begint), wat opzich logisch is en zorgt voor een betere doorstroming, waardoor meer studieplekken vrijkomen. Ineens zie je de studenten protesteren. Want dat betekent toch sneller afstuderen en minder feesten.

En dat is het probleem met politiek. Dat verschrikkelijke zelf-belang boven het algemene goed. Zowel van de linkse student als de rechtse zakenman.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 19:55:00 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_91673650
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 15:49 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Hippies? Het zijn toch gewoon studenten?

Woonden er hier maar meer studenten, dat is altijd goed voor de sfeer in de kroegen.
The End Times are wild
pi_91679702
Amen, studentes zijn vaak mooi, vriendelijk en aanspreekbaar.
Probeer maar eens een gesprek met van die tokkies of galleme galleme luitjes te beginnen bij de tramhalte :')
  zaterdag 22 januari 2011 @ 10:37:32 #289
43642 Bayswater
pi_91697921
Uit het jaaroverzicht van het Kadaster

Life lies a slow suicide
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:43:56 #290
332695 huizenmarkt-implosie
De implosie van de huizenmarkt
pi_91699434

'return to normal' gevolgd door 'fear'

im` plo - sie
het plotseling ingedrukt-worden van een luchtledige ruimte of zulk een vat, tegengest : explosie
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:59:13 #291
43642 Bayswater
pi_91699821
Aan de stijlte te zien zitten we pas bij de bear trap :)
Life lies a slow suicide
pi_91699915
Vet, een kloon van Zaadbal die Explosie heet :D
pi_91700687
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:01 schreef Scorpie het volgende:
Vet, een kloon van Zaadbal die Explosie heet :D
Zou de orginele zaadbal een ban gehad hebben?
pi_91701907
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:59 schreef Bayswater het volgende:
Aan de stijlte te zien zitten we pas bij de bear trap :)
Volgens mij was dat rond '80 :D
I'll sing you a lullaby.
pi_91702115
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:03 schreef xenobinol het volgende:
Volgens mij was dat rond '80 :D
De jaren 80 zitten kort na het 'take off' punt. :P
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:25:14 #296
43642 Bayswater
pi_91702878
steilte bedoel ik natuurlijk :@
Life lies a slow suicide
pi_91703072
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De jaren 80 zitten kort na het 'take off' punt. :P
Dan moet ik gaan investeren in bedrijven die geldpersen bouwen, daar zal dan heel erg veel vraag naar komen in de nabije toekomst. Ook fabrikanten van elastiekjes gaan goede zaken doen, hoe wil je anders je geldbundels bij elkaar houden?
I'll sing you a lullaby.
pi_91703683
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:29 schreef xenobinol het volgende:
Ook fabrikanten van elastiekjes gaan goede zaken doen, hoe wil je anders je geldbundels bij elkaar houden?
Niet zo ouderwets denken Xeno. Die briefjes van 10.000 euro nemen net zo veel plaats in als die van 500 euro nu doen.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:48:48 #299
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_91703959
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 08:41 schreef Whuzz het volgende:
Ik heb net mijn eerste huis gekocht. Keuze genoeg, 15% onder de vraagprijs uitgekomen, ruim binnen budget. Hypotheek op basis van alleen míjn salaris en dat gaat prima. Houdt niet veel over, maar dat hoeft ook even niet. Als straks het salaris van mijn vriendin er bij komt houden we wel weer lekker over.

Uiteraard volg ik dit topic al sinds ik er over begon te denken om een huis te kopen, en ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat er (zeker door de "huurkneuzen") in de discussie een paar elementen achterwege worden gelaten. Tuurlijk, dat maakt de discussie wel makkelijker, maar niet helemaal eerlijk.

Ik (voormalig huurkneus) moest groter gaan wonen. Ik huurde in de vrije sector (want teveel salaris om hier in de buurt in aanmerking te komen voor wat anders) niet al te ver van het centrum vandaan. Een 2-kamer appartement met tuin, meer dan ruim genoeg voor mij alleen. Maar goed, vriendin+kind komen hier naartoe, dus het moest groter. En ik was de dronken studenten om 4.30 uur 's nachts voor mijn deur ook wel aardig zat. Leuk als je zelf elke do-vr-za gaat stappen, maar dat nette salaris komt niet uit de lucht vallen, ik moet om 6 uur op.

Goed. Tijd om de opties te bekijken. Ik kan het hele proces uitschrijven, maar waar het op neer kwam was dat ik voor het soort huis in het soort buurt dat ik voor ogen had kon kiezen uit:
Huren: ~1300 per maand ex GWL
Kopen: ~1100 aan hypotheek en vaste lasten ex GWL

Tja. Dan heb je natuurlijk nog wat onderhoud, dus in totaal liggen de prijzen niet zo ver uit elkaar. Het verschil is dat ik die 1100 van kopen deels van de staat terug krijg (HRA) terwijl ik bij huren geen huursubsidie krijg. Maar goed, misschien verdwijnt de HRA, dus de huur-voorstandenders mogen het buiten beschouwing laten als ze willen.
Van die 1100 gaat elke maand een deel in waarde opbouw zitten, terwijl die 1300 per maand gewoon over het muurtje gaat. Zie ik nooit meer terug. Daarnaast heb ik maar een énkel huurhuis gezien dat aan mijn wensen voldoet. Hetzelfde gold voor de koopwoningen, met als grote verschil dat ik die koopwoning nu aan mijn wensen aan het aanpassen ben. Nieuwe badkamer, keuken, iets andere indeling, enz enz.

Tja, met huren ben je flexibeler. Ik ben in de afgelopen 15 jaar (sinds mijn 17e toen ik ging studeren) 3 keer verhuisd. Maar nu komen mijn vriendin en haar zoontje er bij wonen en we willen graag dat hij zijn school rustig af kan maken. Ook wat betreft werk mik ik op de komende 10 jaar, bewust op aangestuurd. Dus flexibiliteit? Even niet zo belangrijk.

Tja, dan de hele discussie over waardestijging of daling. Het zal mij mijn reet roesten eerlijk gezegd. Ik ga er niet van uit dat ik het huis met winst moet verkopen, ik ga er van uit dat ik na 30 jaar (als ik met pensioen ga, waar ik óók zelf voor spaar) zo min mogelijk woonlasten heb.
Als het huis in die tussentijd in waarde stijgt, prima. Zo niet, ook prima.
Wat voor mij het belangrijkste is, is dat ik kan wonen waar en hoe ik wil met de vrijheid te doen en laten wat ik wil. Na 13 jaar huren voelde mijn huurcontract als een gevangenis. Teveel regeltjes en "magniets".
quote:
Goed. Tijd om de opties te bekijken. Ik kan het hele proces uitschrijven, maar waar het op neer kwam was dat ik voor het soort huis in het soort buurt dat ik voor ogen had kon kiezen uit:
Huren: ~1300 per maand ex GWL
Kopen: ~1100 aan hypotheek en vaste lasten ex GWL
Tja. Dan heb je natuurlijk nog wat onderhoud, dus in totaal liggen de prijzen niet zo ver uit elkaar. Het verschil is dat ik die 1100 van kopen deels van de staat terug krijg (HRA) terwijl ik bij huren geen huursubsidie krijg. Maar goed, misschien verdwijnt de HRA, dus de huur-voorstandenders mogen het buiten beschouwing laten als ze willen.
Van die 1100 gaat elke maand een deel in waarde opbouw zitten, terwijl die 1300 per maand gewoon over het muurtje gaat.
Welke waarde opbouw heb je het over? Verder een wel begrijpelijk verhaal. De overheid heeft jou, en vele anderen, de huizenmarkt ingeduwd... Toch zegt men straks dat het je vrije keuze was...
pi_91705589
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:48 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

Welke waarde opbouw heb je het over? Verder een wel begrijpelijk verhaal.
Hypotheekafbetaling.
Je hebt natuurlijk 2 componenten. De waarde van je huis (vastgoed speculatie) en de opbouw van je hypotheekafbetaling (dat je weer veilig (sparen) of onveilig (beleggen) kunt doen). Natuurlijk weet je niet zeker wat het eerste deel doet, maar het tweede deel is redelijk voorspelbaar als je dat wenst.

In mijn ogen blijft huren verstandig wanneer je er een korte tijd woont (financieringskosten van kopen zijn hoog door bedrijfsleven en overheid). Ook is het verstandig wanneer je geen reserves hebt, immers mocht er iets kapot gaan aan het huis dan draait de huisbaas er voor op. Tot slot wanneer je de gebreken van een woning kent en daardoor een inschatting kunt maken van de toekomstige kosten. Dan kan het ook handig zijn om niet gelijk te kopen.

Kopen is handig voor langere termijn, wanneer je dingen wilt aanpassen naar je eigen stijl

quote:
De overheid heeft jou, en vele anderen, de huizenmarkt ingeduwd... Toch zegt men straks dat het je vrije keuze was...
Het is ook een vrije keuze. Als je weet dat je een jaar later in een ander deel van het land wilt gaan wonen, dan had hij voor huren gekozen. Dat huren en kopen verschillende prijscomponenten heeft waardoor het ene gunstiger is dan het ander heeft niets met dwingen te maken.

[ Bericht 21% gewijzigd door snabbi op 22-01-2011 14:39:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')