Door de parasietquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:11 schreef Tally het volgende:
Baby: Normaal gesproken hoor ik de foon ook niet want die laten we beneden.
Maar ik sliep op de bank. Hubbie is ziek en die sliep eindelijk eens maar was zo aan het snurken.
Daardoor werd ik door de parasiet ook wakker gehouden. Dus heb ik maar mijn kussen gepakt en ben op de bank gaan slapen.En zijn telefoon ging om half 9 af
Zn werk
Hoort jouw baby telefoons? En dat vertelt ie dan?quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:11 schreef Tally het volgende:
Baby: Normaal gesproken hoor ik de foon ook niet want die laten we beneden.
Ze schopt vooral. Zeggen doet ze nog niets!quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:16 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hoort jouw baby telefoons? En dat vertelt ie dan?
straks zou je willen dat je af en toe oordopjes hebt, haha, tenminste als ik naar die 2 van mij kijk welquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:18 schreef Tally het volgende:
[..]
Ze schopt vooral. Zeggen doet ze nog niets!
quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:10 schreef El_Matador het volgende:
OPisverneukt
Werkze dan wel solliciteerze allemaal!
Kan je toch gewoon kopenquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:19 schreef Delan het volgende:
[..]
straks zou je willen dat je af en toe oordopjes hebt, haha, tenminste als ik naar die 2 van mij kijk wel
Of mee geven met hun vader in mijn geval.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:21 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Kan je toch gewoon kopen![]()
Of 1 kamer geluidsdicht maken
dan zou ik die van mij de hele dag daarin op moeten sluiten, 2 kwebbelboxen zijn dat, haha, wel gezellig maar af en toe denk ik: NU FF NIETquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:21 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Kan je toch gewoon kopen![]()
Of 1 kamer geluidsdicht maken
alles goed hier aan deze kant, lekker een beetje aan het aanklungelenquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:22 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Z'n gangetje
En hoe gaat het met u?
Graag gedaanquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:10 schreef El_Matador het volgende:
OPisverneukt
Werkze dan wel solliciteerze allemaal!
Hi Jessquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:29 schreef Delan het volgende:
[..]
![]()
wat je lekker noemt, ik ben lekker vrij vandaag
Kan je alvast wennen voor Zaterdagquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:36 schreef Spirit82 het volgende:
ZO! Ik voel me niet snel ongemakkelijk bij mannen, maar die 2 glazenwassers die hier rondlopen kregen het toch voor elkaar dat ik de keuken uitvluchtte en bij de receptioniste ging wachten tot mn water gekookt zou hebben
LOLquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:36 schreef Spirit82 het volgende:
ZO! Ik voel me niet snel ongemakkelijk bij mannen, maar die 2 glazenwassers die hier rondlopen kregen het toch voor elkaar dat ik de keuken uitvluchtte en bij de receptioniste ging wachten tot mn water gekookt zou hebben
Sja, vrouwen, allemaal kuthoerenquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:37 schreef Huppelmuts het volgende:
Meisje pijpt neger voor sigaret (filmpje)
Te erg gewoon
Dat gebeurde jaren geleden al in A'dam zuid ed, niks nieuws aan.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:37 schreef Huppelmuts het volgende:
Te erg gewoon
Ja, wie pijpt er nou uberhaupt een buitenlander!quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:37 schreef Huppelmuts het volgende:
Te erg gewoon
Als ze leuk waren geweest, had ik me niet voor ze verstopt hequote:
Ik weet niet wat ik erger vind. Dat, of dat mensen dat op internet posten.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:37 schreef Huppelmuts het volgende:
Te erg gewoon
Jou kan ik zo ontzettend aanquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kan je alvast wennen voor Zaterdag.
Beidenquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:39 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik erger vind. Dat, of dat mensen dat op internet posten.
Ik had vroeger een buurmeisje die op de basisschool al bekend stond als "die meid die alles voor een peuk deed".quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:38 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat gebeurde jaren geleden al in A'dam zuid ed, niks nieuws aan.
Waard om een pakje peuken te kopen en kijken hoever je kan gaanquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:40 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik had vroeger een buurmeisje die op de basisschool al bekend stond als "die meid die alles voor een peuk deed".
Ik hou er wel van, lompe glazenwassers en bouwvakkers. Lachen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:39 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Als ze leuk waren geweest, had ik me niet voor ze verstopt he
Nee, ze waren gewoon heel erg aanwezig, heel dicht op je staan enzo. Grote bonken testosteron, beetje familiair lopen doen en ouwehoeren en toen ik weg ging zei de lelijke kale nog "Ik zie je zo!"
Wat voor werk doet ze nu?quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:40 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik had vroeger een buurmeisje die op de basisschool al bekend stond als "die meid die alles voor een peuk deed".
Politica, kan niet andersquote:
Ja meestal kan ik ze ook prima hebben, maar dit was gewoon even een overdosisquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:41 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik hou er wel van, lompe glazenwassers en bouwvakkers. Lachen.
Je had in Sliedrecht een Kelly. Bijnaam Kelly Pijpgraag.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:40 schreef Kluts het volgende:
[..]
Zoiets, of Groen Links, PVDD of zoiets volkomen kansloosquote:
Het zal je dochter wezen zeg.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:42 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Je had in Sliedrecht een Kelly. Bijnaam Kelly Pijpgraag.
Zo'n beetje het halve dorp is door haar afgezogen in welk bosje/steegje dan ook![]()
Mn ex wilde mn zoon Kelly noemen als het een meisje was
Waarom had mijn dorp niet zulke voorzieningen?quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:42 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Je had in Sliedrecht een Kelly. Bijnaam Kelly Pijpgraag.
Zo'n beetje het halve dorp is door haar afgezogen in welk bosje/steegje dan ook![]()
Mn ex wilde mn zoon Kelly noemen als het een meisje was
Kelly is hoe dan ook een trash-naam.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als ik mijn dochter Kelly noem, schiet ik haar en mij af
Haar broertje was ook al heel snel vertrokken uit Sliedrecht, die schaamde zich kapotquote:
Omdat Veluwe.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Waarom had mijn dorp niet zulke voorzieningen?
In de biblebelt? Gast, daar had elke straat zo'n meid. Dat jij die niet ontdekt hebt...quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Slechte zaakquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Of hij was teleurgesteld dat hij niet mocht.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:46 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Haar broertje was ook al heel snel vertrokken uit Sliedrecht, die schaamde zich kapot
Wij hebben geen straten, alleen boerderijen. In mijn tijd gebeurde dat soort dingen niet.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:46 schreef stbabylon het volgende:
[..]
In de biblebelt? Gast, daar had elke straat zo'n meid. Dat jij die niet ontdekt hebt...
Dat soort meiden hebben geen probleem om broederlief er overheen te laten gaan.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Of hij was teleurgesteld dat hij niet mocht.
Nee, het zalquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Wij hebben geen straten, alleen boerderijen. In mijn tijd gebeurde dat soort dingen niet.
In die omgeving had dat niet zo'n probleem moeten zijnquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:46 schreef Q. het volgende:
[..]
Of hij was teleurgesteld dat hij niet mocht.
Mijn ervaring is: Hoe strenger en zonodig gereformeerder, hoe meer mensen het achter de ellebogen hebben en juist heel veel uitspoken wat niet door de beugel kan ja.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:48 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, het zal
In het kleine dorpje aan de Veluwe rand waar ik woonde gebeurde er voldoende anders
Ja, maar vooral werkenquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Fuck dat, het zijn VVD-ers die alles doen voor geld.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:49 schreef Kluts het volgende:
[..]
Mijn ervaring is: Hoe strenger en zonodig gereformeerder, hoe meer mensen het achter de ellebogen hebben en juist heel veel uitspoken wat niet door de beugel kan ja.
Waar woonde jij eigenlijk?quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:48 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, het zal
In het kleine dorpje aan de Veluwe rand waar ik woonde gebeurde er voldoende anders
VVD-ers zijn de meest principeloze Nederlanders. Ze werken misschien wel, maar doen dat zonder enige scrupules.quote:
Scrupules, wat zijn dat?quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:51 schreef stbabylon het volgende:
[..]
VVD-ers zijn de meest principeloze Nederlanders. Ze werken misschien wel, maar doen dat zonder enige scrupules.
Veessen. Waar ik op de baisschool al alles had gedaan met meerdere meiden (neuken overigens niet echt, maar wel piemeltje in het spleetje), en zelfs met een jongenquote:
Wat is precies het voordeel van dat hebben?quote:
Dat je je misschien wat socialer en etischer gedraagt (incoming 'waarom zou ik sociaal willen zijn'quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat is precies het voordeel van dat hebben?
Oh, dus nu ben ik opeens niet meer sociaal, apartquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat je je misschien wat socialer gedraagt (incoming 'waarom zou ik sociaal willen zijn')
Socialer betekend niet dat je in de eerste plaats niet sociaal bentquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, dus nu ben ik opeens niet meer sociaal, apart.
Ah, zo'n 3 km bij mij vandaan. Ik wist niet dat we zo close verbonden waren.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:52 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Veessen. Waar ik op de baisschool al alles had gedaan met meerdere meiden (neuken overigens niet echt, maar wel piemeltje in het spleetje), en zelfs met een jongen
Ik ging daar altijd met mijn opa en oma mee naar de camping in Veessen, langs die rivier!quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:52 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Veessen. Waar ik op de baisschool al alles had gedaan met meerdere meiden (neuken overigens niet echt, maar wel piemeltje in het spleetje), en zelfs met een jongen
Heeujjj, Heerde... daar komen écht rare mensen vandaan! Kwam daar regelmatig voor mn werk op de stationsstraatquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:55 schreef Q. het volgende:
[..]
Ah, zo'n 3 km bij mij vandaan. Ik wist niet dat we zo close verbonden waren.Dan hebben we vast ook wel gemeenschappelijke kennissen enzo.
![]()
Maar downtown bij ons in Heerde gebeurde dat niet.
Dan is er dus een soort gradatie in?quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Socialer betekend niet dat je in de eerste plaats niet sociaal bent
Hij praat kul. Als VVD-er kun je best sociaal zijn.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan is er dus een soort gradatie in?
Ik ben 65% sociaal en jij 85%? Dus jij bent beter?
Ik ben er geboren en getogen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:56 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Heeujjj, Heerde... daar komen écht rare mensen vandaan! Kwam daar regelmatig voor mn werk op de stationsstraat
Daar ben ik ook vaak geweest.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:56 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik ging daar altijd met mijn opa en oma mee naar de camping in Veessen, langs die rivier!
Dat bedoel ik dus. ik ben al sinds mijn 18e VVDer namelijk. Sta nou niet bekend als de gierige asociale vrek zullen we maar zeggenquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:57 schreef Kluts het volgende:
[..]
Hij praat kul. Als VVD-er kun je best sociaal zijn.
Er is naar mijn mening niks mis mee om selectief sociaal te zijn.
Ik denk niet dat dat de zelfde locatie is gezien ik bij een psychiatrische praktijk moest zijnquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik ben er geboren en getogen.Mijn oude stamkroeg zit op de stationsstraat.
Nooit in d'Esculaap geweest zeker...quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:55 schreef Q. het volgende:
[..]
Ah, zo'n 3 km bij mij vandaan. Ik wist niet dat we zo close verbonden waren.Dan hebben we vast ook wel gemeenschappelijke kennissen enzo.
![]()
Maar downtown bij ons in Heerde gebeurde dat niet.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sta nou niet bekend als de gierige asociale vrek zullen we maar zeggen.
de camping was DE reden waarom wij in de zomer wel onze fietsen op slot moesten zettenquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:56 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik ging daar altijd met mijn opa en oma mee naar de camping in Veessen, langs die rivier!
Gratis fietsen is toch heel normaal?quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
de camping was DE reden waarom wij in de zomer wel onze fietsen op slot moesten zetten
Jij zette je fiets nooit op slot?quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
de camping was DE reden waarom wij in de zomer wel onze fietsen op slot moesten zetten
Ik stem zelf geen VVD, maar ben het wel met veel standpunten eens. En ik zie niet in waarom ik sociaal zou moeten zijn richting elke nietsnut, dat ben ik dan liever richting mensen die hard werken of dat willen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. ik ben al sinds mijn 18e VVDer namelijk. Sta nou niet bekend als de gierige asociale vrek zullen we maar zeggen.
Ik geef alleen niets aan mensen die alleen vinden dat ze er recht op hebben.
Honderden keren. Ik was echt te braaf vroeger.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nooit in d'Esculaap geweest zeker...
Daar waren toch wel eens hardcorefeestjes? Volgens mij ben ik daar wel eens geweest.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nooit in d'Esculaap geweest zeker...
Elke kroeg waar ik kom wordt een psychiatrische praktijk.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:58 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat de zelfde locatie is gezien ik bij een psychiatrische praktijk moest zijn![]()
Dat laat je dan niet merken bij het stemmen. Vvd-stemmers zijn niet per definitie niet sociaal, maar de vvd is zelf niet sociaal. En selectief sociaalis een smoesje.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:57 schreef Kluts het volgende:
[..]
Hij praat kul. Als VVD-er kun je best sociaal zijn.
Er is naar mijn mening niks mis mee om selectief sociaal te zijn.
Ik dus ook. Mensen die werken of het iig willen, die kunnen van alles voor elkaar krijgen. Als je dat niet wil zoek je het maar lekker uit.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik stem zelf geen VVD, maar ben het wel met veel standpunten eens. En ik zie niet in waarom ik sociaal zou moeten zijn richting elke nietsnut, dat ben ik dan liever richting mensen die hard werken of dat willen.
Eensquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik dus ook. Mensen die werken of het iig willen, die kunnen van alles voor elkaar krijgen. Als je dat niet wil zoek je het maar lekker uit.
Ik word zo moe van die leugens dat een VVDer niets zou overhebben voor mensen die ziek zijn, of om andere redenen niet KUNNEN werken.
Ik heb niets over voor mensen die niet willen...
Niemand op de wereld weet dat maar HW natuurlijk wel.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:03 schreef Kreator het volgende:
HW, wanneer komt die nieuwe iPad. ff kijken of het de moeite is om op te wachten, of nu 500 euro te verbrassen.
Want?quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat laat je dan niet merken bij het stemmen. Vvd-stemmers zijn niet per definitie niet sociaal, maar de vvd is zelf niet sociaal. En selectief sociaalis een smoesje.
Nog niet helemaal zeker helaas. Wij zitten ook te kijken of het een beetje snel is of nietquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:03 schreef Kreator het volgende:
HW, wanneer komt die nieuwe iPad. ff kijken of het de moeite is om op te wachten, of nu 500 euro te verbrassen.
Noem je me nou oud?!quote:
Nee, ik dacht misschien heb je wat meer inside info. Er is ook nog maar weinig bekend over de specs, behalve dattie dezelfde resolutie krijgt.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nog niet helemaal zeker helaas. Wij zitten ook te kijken of het een beetje snel is of niet.
Ja en nee, nee en nee.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Noem je me nou oud?!
Noem je me verrimpeld?
Vergane glorie??!!!
NOU!!???
Noem je me nu DIK??!!!
Ook dat laatste is dus alweer min of meer ontkrachtquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, ik dacht misschien heb je wat meer inside info. Er is ook nog maar weinig bekend over de specs, behalve dattie dezelfde resolutie krijgt.
Ik zat ooit in de coffeeshop en daar zat echt zo'n gast die daar ALTIJD de HELE dag zat. Een gigantische bek over zijn maatschappelijk werker, de gemeente moest dit en dat voor hem regelen, alles en iedereen moest van alles voor hem doen, maar hij wilde niks doen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik dus ook. Mensen die werken of het iig willen, die kunnen van alles voor elkaar krijgen. Als je dat niet wil zoek je het maar lekker uit.
Ik word zo moe van die leugens dat een VVDer niets zou overhebben voor mensen die ziek zijn, of om andere redenen niet KUNNEN werken.
Ik heb niets over voor mensen die niet willen...
Het dorp had nog niet eens 600 inwoners. Niks stond op slot. Fietsen niet, auto's niet, achterdeuren niet (voordeuren wel, maar die werden toch praktisch niet gebruikt). Hell, de buurvrouw liet altijd de autosleutels in het contact zitten omdat ze ze anders toch vergat.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:01 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Jij zette je fiets nooit op slot?
Ja precies. Maar als dat nog een half jaar duurt, zit ik een half jaar te wachten.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:07 schreef HeatWave het volgende:
bedenk jezelf gewoon wat je ermee wil doen. Ik zou sowieso ff wachten, moment dat de iPad2 er is kost een iPad1 meteen stukken minder.
Jawel, anders slaan ze je bek dicht.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:07 schreef Kluts het volgende:
[..]
Voor DAT soort mensen hoeven we in dit land echt niet sociaal te zijn.
Klinkt bekend. Mijn ouders doen ook pas sinds een paar jaar de deur op slot als ze weg gaan.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het dorp had nog niet eens 600 inwoners. Niks stond op slot. Fietsen niet, auto's niet, achterdeuren niet (voordeuren wel, maar die werden toch praktisch niet gebruikt). Hell, de buurvrouw liet altijd de autosleutels in het contact zitten omdat ze ze anders toch vergat.
Sociaal zijn betekent dat je wat over hebt voor de andere mensen. Ongeacht herkomst of inhoud van de bankrekening.quote:
Maar als ik het zo lees, wordt het februari/maart. Dan bestel ik em wel uit den VS.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja precies. Maar als dat nog een half jaar duurt, zit ik een half jaar te wachten..
Ik ben ook sociaal richting mensen ongeacht herkomst of inhoud bankrekening. Ik ben alleen niet sociaal tegen mensen die denken dat alles je maar in de schoot geworpen wordt, zo werkt het niet.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:08 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Sociaal zijn betekent dat je wat over hebt voor de andere mensen. Ongeacht herkomst of inhoud van de bankrekening.
Zelf al zou dat zo zijn. Waar staat precies dat dat de enige juiste en verlichtte manier van leven is?quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:08 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Sociaal zijn betekent dat je wat over hebt voor de andere mensen. Ongeacht herkomst of inhoud van de bankrekening.
Ik ben bij dat soort mensen voor treinen richting een bepaalde bestemming, maar ja... de NS zal wel een smoes hebben dat ze dan niet kunnen rijden. Te veel tegengas en zo.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:07 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik zat ooit in de coffeeshop en daar zat echt zo'n gast die daar ALTIJD de HELE dag zat. Een gigantische bek over zijn maatschappelijk werker, de gemeente moest dit en dat voor hem regelen, alles en iedereen moest van alles voor hem doen, maar hij wilde niks doen.
Ik waagde me eraan een discussie met hem te gaan beginnen over dat je wel hulp kan krijgen, maar dat je niet alleen maar overal recht op hebt, je hebt ook plichten. De discussie stopte toen hij me vertelde dat ik mijn bek moest houden, anders sloeg hij hem dicht.
Voor DAT soort mensen hoeven we in dit land echt niet sociaal te zijn. Om maar een voorbeeldje te noemen.
Sociaal zijn staat los van voor wie je dat doet. Dat zit bij jezelf.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:11 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik ben ook sociaal richting mensen ongeacht herkomst of inhoud bankrekening. Ik ben alleen niet sociaal tegen mensen die denken dat alles je maar in de schoot geworpen wordt, zo werkt het niet.
Dat verhaal doet me trouwens denken aan dit topic:quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:07 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik zat ooit in de coffeeshop en daar zat echt zo'n gast die daar ALTIJD de HELE dag zat. Een gigantische bek over zijn maatschappelijk werker, de gemeente moest dit en dat voor hem regelen, alles en iedereen moest van alles voor hem doen, maar hij wilde niks doen.
Ik waagde me eraan een discussie met hem te gaan beginnen over dat je wel hulp kan krijgen, maar dat je niet alleen maar overal recht op hebt, je hebt ook plichten. De discussie stopte toen hij me vertelde dat ik mijn bek moest houden, anders sloeg hij hem dicht.
Voor DAT soort mensen hoeven we in dit land echt niet sociaal te zijn. Om maar een voorbeeldje te noemen.
Niemand zegt dat dat de juiste manier is. Ik zeg alleen dat dat de juiste manier is voor mij.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zelf al zou dat zo zijn. Waar staat precies dat dat de enige juiste en verlichtte manier van leven is?
Ik maak onderscheid ja, op basis waarvan, dat ligt aan de situatie. Dat ik nou niet blind aan alles en iedereen dingen weggeef maakt mij geen minder sociaal persoon.
We zullen wel moeten in tijden van crisis. Er moet bezuinigd worden op heel veel vlakken.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:14 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Sociaal zijn staat los van voor wie je dat doet. Dat zit bij jezelf.
Ik vind ook dat luie donders wat moeten uitvoeren voor ze hun centen krijgen. Maar ondanks dat kun je niet zo maar groepen buiten sluiten. Het klinkt leuk en aardig, een controlerend arts en psycholoog die bepalen of iemand geschikt is om werk te doen, maar in de praktijk zijn er voldoende mensen die de verkeerde diagnose krijgen.
OMFGquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat verhaal doet me trouwens denken aan dit topic:
Uitkering/18 jarige...
Idd. Maar dat is lastig lezen blijkbaar.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:16 schreef Ang3l het volgende:
Er bestaat toch geen diagnose luiheid?
Verkeerde diagnose krijgen valt bij mij onder "wel willen, niet kunnen/mogen".
Het ging toch over de "niet willen" mensen?
Mijn salaris gaat vooral op aan mn te dure appartement, leasebak, stappen, eten, drinken en onnodige luxequote:Op woensdag 19 januari 2011 11:17 schreef rival het volgende:
[..]
OMFG
Daar gaat mijn salaris dus heen
ik sprak bruto, jij komt erg netto op mij overquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:18 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Mijn salaris gaat vooral op aan mn te dure appartement, leasebak, stappen, eten, drinken en onnodige luxe
Netto kun je tenminste wat meequote:Op woensdag 19 januari 2011 11:19 schreef rival het volgende:
[..]
ik sprak bruto, jij komt erg netto op mij over
Bruto ook wel, daar kan je juist nog leuk meer spelenquote:
Dan nog gaat van je tarra maar een heel klein gedeelte naar uitkeringen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:19 schreef rival het volgende:
[..]
ik sprak bruto, jij komt erg netto op mij over
quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:23 schreef Kluts het volgende:
Als je als website video's post waarin minderjarigen sexuele handelingen uitvoeren, is dat strafbaar eigenlijk?
Dan zit geenstijl toch echt verkeerd met dat filmpje van dat meisje dat pijpt voor peuken. Ze is gister 16 geworden.quote:
Die hypotheek aftrek moet sowieso zsm verdwijnen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:23 schreef Ang3l het volgende:
Ons bedrijf is verkocht dus we zullen er wel netto per maand aan achteruit gaan ..... en als dan nog ooit de hyp.aftrek verdwijnt dat kan ik volgens mij gaan verhuizen.
Gelukkig zag je al sterretjesquote:
Zij linken alleen, dat is niet strafbaarquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:24 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dan zit geenstijl toch echt verkeerd met dat filmpje van dat meisje dat pijpt voor peuken. Ze is gister 16 geworden.
Dan heeft geenstijl dus kinderporno verspreidt. Overigens, ook iedereen die dat heeft gelinked op twitter of fok (Huppel...)quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:24 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dan zit geenstijl toch echt verkeerd met dat filmpje van dat meisje dat pijpt voor peuken. Ze is gister 16 geworden.
Ritueel verbrassen die hapquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:25 schreef rival het volgende:
[..]
ik kan dan ook niet wachten tot volgende week, mijn 'eerste' salaris
oh, vandaar de PI zeker?quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dan nog gaat van je tarra maar een heel klein gedeelte naar uitkeringen.
Linken naar kinderporno is ook strafbaarquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:25 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Zij linken alleen, dat is niet strafbaar
Same here, behalve de leasebak en het appartement danquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:18 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Mijn salaris gaat vooral op aan mn te dure appartement, leasebak, stappen, eten, drinken en onnodige luxe
Dat zou inderdaad heel fijn zijn, weg met die miljoenen huizenbezitters die dan hun huis niet meer kunnen betalen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:24 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Die hypotheek aftrek moet sowieso zsm verdwijnen.
Sowieso vind ik GS een van de grootste baggersites die er bestaan, maar ik vind het gewoon echt slecht dat dat blijkbaar mag. Is dat geen laster of smaad ofzo?quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:25 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Lekker egoistisch niet mee eens, voor de minderverdieners danquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:24 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Die hypotheek aftrek moet sowieso zsm verdwijnen.
Die hypotheekrente-aftrek moet idd afgeschaft worden, maar ze kunnen het niet maken om dat nu af te schaffen voor de huidige huiseigenaren. En dat gebeurt ook niet.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:26 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad heel fijn zijn, weg met die miljoenen huizenbezitters die dan hun huis niet meer kunnen betalen.
zo spoedig mogelijk zeg ik he. Dus wel met een goede afbouw regeling. Maar dat hadden ze eigenlijk al 10 jaar geleden moeten doen. Gewoon in 30 jaar tijd het afbouwen naar 0%. Dan heb je 30 jaar de tijd om je daar aan aan te passen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:26 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad heel fijn zijn, weg met die miljoenen huizenbezitters die dan hun huis niet meer kunnen betalen.
Ah, ''met een goede afbouw regeling'' klinkt al een stuk prettiger.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
zo spoedig mogelijk zeg ik he. Dus wel met een goede afbouw regeling. Maar dat hadden ze eigenlijk al 10 jaar geleden moeten doen. Gewoon in 30 jaar tijd het afbouwen naar 0%. Dan heb je 30 jaar de tijd om je daar aan aan te passen.
Als de hypotheek rente aftrek helemaal verdwenen is, zakt de huizenprijs en kunnen ook minderverdieners gewoon een huis kopen. Zonder de opgeblaasde waarde die er nu is dankzij de hypotheek rente aftrek.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:26 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Lekker egoistisch niet mee eens, voor de minderverdieners dan
Ja en daarom ben ik ook een stuk armlastiger dan jij...quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Same here, behalve de leasebak en het appartement dan.
..dus als ik een website maak met 3 miljard linkjes naar ome Henk die kleine kinderen duwt, ben ik niet strafbaar? Dream on...quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:25 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik ben ook niet zo voor het "boven je stand gaan wonen door dikke subsidies op te strijken", maar met de huizenprijzen van nu kan ik gewoon echt bijna niet zonder m'n aftrek in een huis (ik heb niet eens een heel huis) wonen als alleenverdienende single. Of ik moet ergens in een krot in Woensel West gaan wonen maar dan ben ik aan 't eind doodgepest gevonden in een kliko.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:27 schreef Kluts het volgende:
[..]
Die hypotheekrente-aftrek moet idd afgeschaft worden, maar ze kunnen het niet maken om dat nu af te schaffen voor de huidige huiseigenaren. En dat gebeurt ook niet.
Is opgeblaasde een woord? Nee toch? Ik vraag het me serieus af en ik weet het gewoon nietquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als de hypotheek rente aftrek helemaal verdwenen is, zakt de huizenprijs en kunnen ook minderverdieners gewoon een huis kopen. Zonder de opgeblaasde waarde die er nu is dankzij de hypotheek rente aftrek.
SOMS, doen ze best goede dingen.... filmpje van bv een overval was er een keer... doordat er daar zoveel mensen kwamen werd de dader herkent.... zullen vast meer van dat soort voorbeelden zijn...quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:26 schreef Kluts het volgende:
[..]
Sowieso vind ik GS een van de grootste baggersites die er bestaan, maar ik vind het gewoon echt slecht dat dat blijkbaar mag. Is dat geen laster of smaad ofzo?
Dat zijn toekomstscenario's waar ik nu geen ene fuck aan heb.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als de hypotheek rente aftrek helemaal verdwenen is, zakt de huizenprijs en kunnen ook minderverdieners gewoon een huis kopen. Zonder de opgeblaasde waarde die er nu is dankzij de hypotheek rente aftrek.
Eens praten kan nooit kwaad.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:29 schreef Kreator het volgende:
Ik kreeg net een leuke baan aangeboden in Amsterdam bij een heel leuk IT bedrijfje. *twijfelt*
Amsterdam is hier vlakbijquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:29 schreef Kreator het volgende:
Ik kreeg net een leuke baan aangeboden in Amsterdam bij een heel leuk IT bedrijfje. *twijfelt*
Nee. Opgeblazen. Maar we snapten 't toch welquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:29 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Is opgeblaasde een woord? Nee toch? Ik vraag het me serieus af en ik weet het gewoon nietIk ben aan vakantie toe
Nee, dat kan natuurlijk niet. Maar ze moeten wel direct beginnen met afbouwen. (overigens, vanuit mij persoonlijk moet het afgelopen zijn voor ik ga studeren. Dan kan ik het niet meer aftrekken, want geen inkomen.)quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:28 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ah, ''met een goede afbouw regeling'' klinkt al een stuk prettiger.
Het leek er voor mij op alsof je het gewoon in 1 klap ZSM weg wilde hebben.
Zeker op dit momentquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:29 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja en daarom ben ik ook een stuk armlastiger dan jij...
Godzijdank!! Ik begon ernstig aan mezelf te twijfelen en daar hou ik niet vanquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee. Opgeblazen. Maar we snapten 't toch wel
Ik denk dat van de 100 artikelen die ze posten, 99 over kul gaan, of iig onderwerpen die het GS-publiek aanspreekt en er misschien 1 zo'n artikel tussen zit als waar jij het over hebt.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:30 schreef rival het volgende:
[..]
SOMS, doen ze best goede dingen.... filmpje van bv een overval was er een keer... doordat er daar zoveel mensen kwamen werd de dader herkent.... zullen vast meer van dat soort voorbeelden zijn...
Dat eewigestudentisme mogen ze van mij ook afschaffen, tenzij volledig uit eigen zak betaald want dan kan ik er niks van zeggenquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:30 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, dat kan natuurlijk niet. Maar ze moeten wel direct beginnen met afbouwen. (overigens, vanuit mij persoonlijk moet het afgelopen zijn voor ik ga studeren. Dan kan ik het niet meer aftrekken, want geen inkomen.)
verkoop je Wow-karakterquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:31 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon in zijn algemeenheid ook! Ik ben een armoedzaaier
quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat eewigestudentisme mogen ze van mij ook afschaffen, tenzij volledig uit eigen zak betaald want dan kan ik er niks van zeggen
De HRA hielp de huizenkoper alleen maar in de eerste 5~10 jaar. Nu zijn de huizenprijzen zo gegroeid dat je HRA direct aan die overwaarde opgaat. Dat is toch gewoon rete-krom.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat zijn toekomstscenario's waar ik nu geen ene fuck aan heb.
Verzuimmanager.... voel je je dan ook zo'n klojo als bv een belastinginspecteur of deurwaarder?quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:32 schreef Rifoki het volgende:
Moggel. Ziek zijn als verzuimmanager, the irony.
Wanneer ben je er voor het laatst geweest?quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:31 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik denk dat van de 100 artikelen die ze posten, 99 over kul gaan, of iig onderwerpen die het GS-publiek aanspreekt en er misschien 1 zo'n artikel tussen zit als waar jij het over hebt.
Geen Stijl.
Dat kunnen ze niet doen, dan is half nederland in één keer failliet. Dat lijkt me iets wat zelfs de VVD niet wil.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:28 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ah, ''met een goede afbouw regeling'' klinkt al een stuk prettiger.
Het leek er voor mij op alsof je het gewoon in 1 klap ZSM weg wilde hebben.
In het weekend ben ik parkeerwachter.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Verzuimmanager.... voel je je dan ook zo'n klojo als bv een belastinginspecteur of deurwaarder?
Nee, ik ga geen discussie aan over dat het een geweldige site is. Ik ben er vaak genoeg geweest en je komt er vaak genoeg op uit, en ik vind het nog steeds bagger.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:32 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wanneer ben je er voor het laatst geweest?
De illusie dat verzuim zich laat managen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:32 schreef Rifoki het volgende:
Moggel. Ziek zijn als verzuimmanager, the irony.
Binnenkort kan je rook-NSBér worden! Zie je dat er ergens gerookt wordt, meteen de kliklijn bellen!quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:33 schreef Rifoki het volgende:
[..]
In het weekend ben ik parkeerwachter.
Ziekte laat zich niet managen, verzuim wel. Niet iedereen die verzuimt is ziek.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:34 schreef Q. het volgende:
[..]
De illusie dat verzuim zich laat managen.. "Sturen op verzuimreductie". En dus zorgen dat je medewerkers weer aan het werk gaan terwijl ze nog half ziek zijn.
Dat kan, ik weet het niet..quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:31 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik denk dat van de 100 artikelen die ze posten, 99 over kul gaan, of iig onderwerpen die het GS-publiek aanspreekt en er misschien 1 zo'n artikel tussen zit als waar jij het over hebt.
Geen Stijl.
Tof! Kan ik me op stap ook botvieren op de medemensch.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Binnenkort kan je rook-NSBér worden! Zie je dat er ergens gerookt wordt, meteen de kliklijn bellen!
Ik heb het over nu. Meteen. Out of the pocket geld. Als ze de HRA nu per direct zouden afschaffen dan merk ik dat nu. Dus persoonlijk gezien kan het me lekker aan m'n egoistische reet roesten dat de huizenmarkt zich als waarden recht zal trekken UITEINDELIJK want daar heb ik nu geen ene flikker aan.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:32 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De HRA hielp de huizenkoper alleen maar in de eerste 5~10 jaar. Nu zijn de huizenprijzen zo gegroeid dat je HRA direct aan die overwaarde opgaat. Dat is toch gewoon rete-krom.
Als ik weer ga studeren moet het ook uit eigen zak. Na je 30ste krijg je alleen nog geld/lening/ov als je voor je 30ste bent begonnen. Tevens krijgt de uni ook geen subsidie voor mij, dus mijn collegegeld is 3x zo hoog. Daarnaast heb ik geen/nauwelijks inkomen, dus ik kan als huiseigenaar helemaal niks aftrekken. Je kunt studiemateriaal normaal aftrekken, maar wederom, geen inkomen, dus niks af te trekken (hihi).quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat eewigestudentisme mogen ze van mij ook afschaffen, tenzij volledig uit eigen zak betaald want dan kan ik er niks van zeggen
Zo vermoeiend inderdaad! Los van het feit dat je vaak ook op de middelbare school al de juiste richting moet kiezen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:36 schreef stbabylon het volgende:
[..]
In Nederland studeer je wat je denkt te willen gaan doen, en als dat toch niet helemaal was wat je wilde, heb je dikke pech. Je moet voor je 20ste beslissen wat je de rest van je leven wil gaan doen
Ik ook, daarom wil ik ook een overgangsscenario, maar ik wil wel dat ze daar NU mee beginnen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:35 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik heb het over nu. Meteen. Out of the pocket geld. Als ze de HRA nu per direct zouden afschaffen dan merk ik dat nu. Dus persoonlijk gezien kan het me lekker aan m'n egoistische reet roesten dat de huizenmarkt zich als waarden recht zal trekken UITEINDELIJK want daar heb ik nu geen ene flikker aan.
Dat dus.
Want dwz dat ik mijn huidige appartementje niet meer goed zou kunnen betalen en iets anders zou moeten zoeken want op dit moment dan echt nog niet in waarde is gedaald vanwege de per direct afgeschafte HRA die ooit ergens voor dalende prijzen moet zorgen.
Dus zonder fatsoenlijk overgangsscenario ben ik absoluut lekker egoistisch tegen afschaffing van de HRA.
Hoe wil je het anders doen? Mensen maar lukraak zich laten inschrijven voor een opleiding, 6 maanden niets doen en weer opnieuw?quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:37 schreef Rifoki het volgende:
[..]
Zo vermoeiend inderdaad! Los van het feit dat je vaak ook op de middelbare school al de juiste richting moet kiezen.
Eeeeeeeeeeeeeeeen terechtquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:36 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als ik weer ga studeren moet het ook uit eigen zak. Na je 30ste krijg je alleen nog geld/lening/ov als je voor je 30ste bent begonnen. Tevens krijgt de uni ook geen subsidie voor mij, dus mijn collegegeld is 3x zo hoog. Daarnaast heb ik geen/nauwelijks inkomen, dus ik kan als huiseigenaar helemaal niks aftrekken. Je kunt studiemateriaal normaal aftrekken, maar wederom, geen inkomen, dus niks af te trekken (hihi).
Als je na je 30ste gaat studeren wordt je aan zoveel kanten genaaid/niet gestimuleerd dat je haast zou denken dat de overheid niks wil weten van mensen die dat willen doen.
In Nederland studeer je wat je denkt te willen gaan doen, en als dat toch niet helemaal was wat je wilde, heb je dikke pech. Je moet voor je 20ste beslissen wat je de rest van je leven wil gaan doen
Nee, het komt er toch altijd vanzelf weer uit, of je wil of niet uiteindelijkquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:38 schreef Rifoki het volgende:
Kun je trouwens ziek worden door een gebrek aan zaadlozing? Serieuze vraag.
40 uur / week les op de middelbare scholen en iedereen van alle vakken voorzien. Kunnen ze daarna een weloverwogen keuze maken.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe wil je het anders doen? Mensen maar lukraak zich laten inschrijven voor een opleiding, 6 maanden niets doen en weer opnieuw?
Dat ben ik idd wel helemaal met je eens. Toen ik op de HAVO zat werd net dat studiehuis ingevoerd, in een poging te voorkomen dat mensen de verkeerde keuzes maakten op dat gebied.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:36 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als ik weer ga studeren moet het ook uit eigen zak. Na je 30ste krijg je alleen nog geld/lening/ov als je voor je 30ste bent begonnen. Tevens krijgt de uni ook geen subsidie voor mij, dus mijn collegegeld is 3x zo hoog. Daarnaast heb ik geen/nauwelijks inkomen, dus ik kan als huiseigenaar helemaal niks aftrekken. Je kunt studiemateriaal normaal aftrekken, maar wederom, geen inkomen, dus niks af te trekken (hihi).
Als je na je 30ste gaat studeren wordt je aan zoveel kanten genaaid/niet gestimuleerd dat je haast zou denken dat de overheid niks wil weten van mensen die dat willen doen.
Niet voordta ik een lekkere rijke vent aan de haak heb geslagen en ik dus tweeverdiener word. Of eenverdiener... hij dan. En dat ik dan de hekle dag kan tutten.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:38 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik ook, daarom wil ik ook een overgangsscenario, maar ik wil wel dat ze daar NU mee beginnen.
Een alpaca is een kameelachtige, geen geit.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Eeeeeeeeeeeeeeeen terechtDat gezemel met "oooo ik weet niet wat ik wiiil" en "Ik weet het nu weeeel nu ik 35 ben, ik wil truien breien van aplaca geitjes die gedanst hebben in een kimono in de alpen" ............ Learn to live with the choices you made!
Ik had 't eerder verwacht. Ik ben 40 days / 40 nights aan het doen, zit op dag 13 vandaag. Maar sinds gisteren dus ziek.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het komt er toch altijd vanzelf weer uit, of je wil of niet uiteindelijk.
teelbalkanker geloof ik.... (echt)quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:38 schreef Rifoki het volgende:
Wat niet "gebruikt" wordt, wordt door je lichaam weer afgebroken.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:38 schreef Rifoki het volgende:
Wat imo echt zo goed als onmogelijk is.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:39 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat ben ik idd wel helemaal met je eens. Toen ik op de HAVO zat werd net dat studiehuis ingevoerd, in een poging te voorkomen dat mensen de verkeerde keuzes maakten op dat gebied.
Met als gevolg dat je nu dus eigenlijk op je 14e al moet weten wat je de rest van je leven worden wil.
Precies. Ik weet het nu nog niet.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wat imo echt zo goed als onmogelijk is.
ik heb ooit gelezen dat mannen die weinig komen een grotere kans hebben op een bepaalde kanker oid...quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het komt er toch altijd vanzelf weer uit, of je wil of niet uiteindelijk.
je houdt scholieren nooit 40 uur pw in bedwang manquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:39 schreef Rifoki het volgende:
[..]
40 uur / week les op de middelbare scholen en iedereen van alle vakken voorzien. Kunnen ze daarna een weloverwogen keuze maken.
Rijk!quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:41 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik ben 32 en weet nog steeds niet wat ik worden wil.
Mensen minstens de kans geven om tijdens hun leven (dus niet voor hun 30ste) twee opleidingen te laten volgen. Met staatssubsidie.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe wil je het anders doen? Mensen maar lukraak zich laten inschrijven voor een opleiding, 6 maanden niets doen en weer opnieuw?
Ik weet nu uiteindelijk in welke richting ik op wil gaan, dat wist ik aan het begin van deze studie ook gedeeltelijk. Maar op de basis/middelbare school echt nog niet.quote:
Ik ben voor, alleen moet je dan tot je 80e doorwerken om 't betaalbaar te houden.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:42 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mensen minstens de kans geven om tijdens hun leven (dus niet voor hun 30ste) twee opleidingen te laten volgen. Met staatssubsidie.
Ik zie in het bedrijfsleven maar weinig mensen die echt een beroep hebben wat aansluit op wat ze gestudeerd hebben uiteindelijk.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik weet nu uiteindelijk in welke richting ik op wil gaan, dat wist ik aan het begin van deze studie ook gedeeltelijk. Maar op de basis/middelbare school echt nog niet.
Ik ben met weinig gelukkig. Bier en tieten en aan mij heb je geen kind.quote:
Dat hoor ik ook heel vaak inderdaad. Ik denk dat het gewoon samenhangt met de gedwongen keuzes die zo vroeg gemaakt moeten worden. En de 3 miljard opleidingen waar je uit kan kiezen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:44 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik zie in het bedrijfsleven maar weinig mensen die echt een beroep hebben wat aansluit op wat ze gestudeerd hebben uiteindelijk.
Eens. Ze zitten voornamelijk op functies van gelijkwaardig niveau, maar vrij weinig meteen aansluitend op hun opleiding.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:44 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik zie in het bedrijfsleven maar weinig mensen die echt een beroep hebben wat aansluit op wat ze gestudeerd hebben uiteindelijk.
ik veel, helemaal nu ik op een accountantskantoor zit... daar hebben ze allemaal voor gestudeerdquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:44 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, maar dat komt meer door de 32 verschillende economieopleidingen. Al die mensen die dat gestudeerd hebben moeten 1 of ander nutteloos baantje krijgen. Dus moeten ze daar werk voor verzinnenquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:44 schreef Kluts het volgende:
[..]
Sowieso zijn er zoooooveeeeeeeeellll beroepen! Het is gewoon onmogelijk dat je al weet wat je wilt op je 16de/18de omdat je niet eens weet wat er allemaal is!quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:44 schreef Kluts het volgende:
[..]
De uitzondering die de regel bevestigtquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:44 schreef Rifoki het volgende:
[..]
Ik ben met weinig gelukkig. Bier en tieten en aan mij heb je geen kind.
En pssst, met tieten als de jouwe heb ik geeneens bier nodig!quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:45 schreef Samzz het volgende:
[..]
De uitzondering die de regel bevestigt
Mijn beroep bestond nog niet eens toen ik met de middelbare school begonquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:45 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Sowieso zijn er zoooooveeeeeeeeellll beroepen! Het is gewoon onmogelijk dat je al weet wat je wilt op je 16de/18de omdat je niet eens weet wat er allemaal is!
Kan het nog beter?quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:46 schreef Rifoki het volgende:
[..]
En pssst, met tieten als de jouwe heb ik geeneens bier nodig!
Bij mij ook niet echt in deze vorm neequote:Op woensdag 19 januari 2011 11:46 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mijn beroep bestond nog niet eens toen ik met de middelbare school begon
Klopt, maar dat is ook een apart volkje, die financiëlen. Maar bij ingenieursbureau's waar ik bijvoorbeeld gewerkt heb, waar mensen toch ook gestudeerd hebben, deden veel mensen iets anders dan wat ze geleerd hadden. Vaak wel raakvlakken, maar toch.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:45 schreef rival het volgende:
[..]
ik veel, helemaal nu ik op een accountantskantoor zit... daar hebben ze allemaal voor gestudeerd
Het mijne wel, maar echt veel kleinschaliger. Kwam er pas achter dat deze hele wereld bestond toen ik ben gestopt met mn studie en op banenwebsites ging zoekenquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:46 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mijn beroep bestond nog niet eens toen ik met de middelbare school begon
Er waren toen wel programmeurs, maar dat was nog allemaal niet zo duidelijk gedefineerd. Senior Software Engineer bestond iig zeker weten niet (in Nederland).quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bij mij ook niet echt in deze vorm nee.
Studies als Facilitair Management, MER en zulks ook.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ja, maar dat komt meer door de 32 verschillende economieopleidingen. Al die mensen die dat gestudeerd hebben moeten 1 of ander nutteloos baantje krijgen. Dus moeten ze daar werk voor verzinnen
Word je dan gewoon poetsvrouw of iets dergelijks?quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:47 schreef Kluts het volgende:
[..]
Studies als Facilitair Management, MER en zulks ook.
Dit is ook voor het eerst hoor dat ik dat meemaak... ik ben het met jullie eens verder....quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:46 schreef Kluts het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is ook een apart volkje, die financiëlen. Maar bij ingenieursbureau's waar ik bijvoorbeeld gewerkt heb, waar mensen toch ook gestudeerd hebben, deden veel mensen iets anders dan wat ze geleerd hadden. Vaak wel raakvlakken, maar toch.
Nee, dat is een opleiding die zo breed is dat je er geen fuck mee kan.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:49 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Word je dan gewoon poetsvrouw of iets dergelijks?
Bubbel? Zonder diploma kom je vanzelf een glazen plafond tegen binnen een organisatie lijkt me. En met diploma maar incapable... wordt niet altijd gezegd dat mensen altijd nét te ver doorgroeien?quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:50 schreef Rifoki het volgende:
Toch vraag ik me af wanneer de bubbel barst. Ik zie regelmatig zeer capabele mensen zonder diploma en vice-versa..
Het is afhankelijk van de arbeidsmarkt. Bedrijven zijn best welwillend in het aannemen van personeel wat misschien niet de juiste papieren heeft, maar wel motivatie en potentie.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:50 schreef Rifoki het volgende:
Toch vraag ik me af wanneer de bubbel barst. Ik zie regelmatig zeer capabele mensen zonder diploma en vice-versa..
Kun je bijv. allemaal studeren bij NTI:quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:47 schreef Kluts het volgende:
[..]
Studies als Facilitair Management, MER en zulks ook.
Maar dat glazen plafond zou m.i. niet nodig zijn. Op de HR-afdeling bij mijn vorige organisatie werkten collega X en Y. X heeft de diploma's huishoudschool en machineschrijven, Y HBO Perosneel & Arbeid. X adviseerde Y voortdurend, deed haar werk beter en kwam met betere ideeen. Zelfs haar feitenkennis was groter dan die van Y. Dat geeft toch te denken.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:51 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Bubbel? Zonder diploma kom je vanzelf een glazen plafond tegen binnen een organisatie lijkt me. En met diploma maar incapable... wordt niet altijd gezegd dat mensen altijd nét te ver doorgroeien?
Ik "moet" dan ook regelmatig op cursussen (incl verplicht examen) om bij te blijven.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:51 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Bubbel? Zonder diploma kom je vanzelf een glazen plafond tegen binnen een organisatie lijkt me. En met diploma maar incapable... wordt niet altijd gezegd dat mensen altijd nét te ver doorgroeien?
Intelligentie en kennis komt niet alleen uit boeken, het heeft met ontzettend veel factoren te maken.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:53 schreef Rifoki het volgende:
[..]
Maar dat glazen plafond zou m.i. niet nodig zijn. Op de HR-afdeling bij mijn vorige organisatie werkten collega X en Y. X heeft de diploma's huishoudschool en machineschrijven, Y HBO Perosneel & Arbeid. X adviseerde Y voortdurend, deed haar werk beter en kwam met betere ideeen. Zelfs haar feitenkennis was groter dan die van Y. Dat geeft toch te denken.
Ik heb geen diploma, alleen interne cursus (en HAVO)quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:51 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Maar daarom vind ik 't zo onterecht dat X ook binnen die organisatie inderdaad tegen het glazen plafond aan zal lopen omdat zij 't papiertje niet heeft. Als zij voor de rest veel capabeler / nuttiger is vind ik het een oneerlijke wereld. Maar het zou ook naief zijn te denken dat 't zo niet werkt.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:54 schreef Kluts het volgende:
[..]
Intelligentie en kennis komt niet alleen uit boeken, het heeft met ontzettend veel factoren te maken.
En dan word je: Secretaresse.quote:
Pluim voor jouw werkgever, zo moet het!quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik heb geen diploma, alleen interne cursus (en HAVO)
Begonnen als Junior Software Engineer. Nu Senior. Ik kan nog doorgroeien naar Senior Architect (80k+ per jaar), of de andere kant op naar teamleider/projectleider/programmamanager, heck ik kan zelfs afdelingshoofd worden. Allemaal zonder diploma.
Dat klinkt inderdaad allemaal best zielig. Ik zou vooral opleidingen die 'management' in de naam hebben mijden als de pest.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Kun je bijv. allemaal studeren bij NTI:
HBO Accountancy
HBO Bedrijfseconomie (BE)
HBO Bedrijfskunde
HBO Commerciële economie (CE) - Accountmanagement
HBO Commerciële economie (CE) - Marketing management
HBO Credit Management
HBO Financial Services Management
HBO Fiscale Economie (FE)
HBO Logistiek en Economie
HBO Management, Economie en Recht
HBO SPD Bedrijfsadministratie
HBO Facility management
HBO Management Vernieuwd!
HBO Office Management
HBO Personeel en arbeid
HBO Security Management
HBO Toegepaste psychologie - Uitstroomvariant Arbeid en organisatie
HBO Communication and Multimedia Design
HBO Small business en retailmanagement
Serieus???
Dat kan volgens mij bij elke IT-detacheerder. En sowieso in de IT. Meeste groei heb ik meegemaakt bij de ING. En daar heb ik zelfs al een keer een aanbod gekregen om PL te worden.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:56 schreef Rifoki het volgende:
[..]
Pluim voor jouw werkgever, zo moet het!
Daarom moet je als sollicitant ook kijken naar wat voor bedrijf bij jou past.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:55 schreef Rifoki het volgende:
[..]
Maar daarom vind ik 't zo onterecht dat X ook binnen die organisatie inderdaad tegen het glazen plafond aan zal lopen omdat zij 't papiertje niet heeft. Als zij voor de rest veel capabeler / nuttiger is vind ik het een oneerlijke wereld. Maar het zou ook naief zijn te denken dat 't zo niet werkt.
Min of meer hetzelfde hierquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik heb geen diploma, alleen interne cursus (en HAVO)
Begonnen als Junior Software Engineer. Nu Senior. Ik kan nog doorgroeien naar Senior Architect (80k+ per jaar), of de andere kant op naar teamleider/projectleider/programmamanager, heck ik kan zelfs afdelingshoofd worden. Allemaal zonder diploma.
En wat poogde je dan te studeren?quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Min of meer hetzelfde hier!
Gestudeerd aan de UvA, maar niet afgemaakt. Daarna ergens ingerold en via (heel veel) cursussen gewoon doorgegroeid.
Moet echt eerlijk toegeven dat ik AL-TIJD schijtmazzel gehad heb qua bedrijven, het waren (en zijn) altijd bedrijven waar min of meer alles kan. Opleidingen van 10-15k? geen probleem.
Mijn broertje haat me ook op dat gebied, die heeft netjes gestudeerd, werkt in zijn vakgebied en verdient nog lang niet zoveel als ik.
Als je kijkt naar Natuurkunde, heb je 3 opleidingen: HBO Natuurkunde, Universiteit Natuurkunde en Universiteit Sterrenkunde. (goed, en als je daar pedagogiek en didactiek bij neemt worden het er 5) Toch lijkt me economie/managment niet verschrikkelijk veel breder. Waarom kun je daarin dan wel 25+ opleidingen (HBO/Uni) in volgenquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:55 schreef Kluts het volgende:
[..]
En dan word je: Secretaresse.
Ik: 3 jaar MAVO en 1 jaar MBO administratief: Al 9 jaar secretaresse.
Das zolang geleden, dat heb ik verdrongenquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:59 schreef Watertornado het volgende:
[..]
En wat poogde je dan te studeren?
Vast iets duf als leraar worden of zoquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Das zolang geleden, dat heb ik verdrongen.
Omdat het populair klinkt en is.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:59 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als je kijkt naar Natuurkunde, heb je 3 opleidingen: HBO Natuurkunde, Universiteit Natuurkunde en Universiteit Sterrenkunde. (goed, en als je daar pedagogiek en didactiek bij neemt worden het er 5) Toch lijkt me economie/managment niet verschrikkelijk veel breder. Waarom kun je daarin dan wel 25+ opleidingen (HBO/Uni) in volgen
Was het maar zo hipquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:00 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Vast iets duf als leraar worden of zo
Je hebt ook nog de technische varianten.quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:59 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als je kijkt naar Natuurkunde, heb je 3 opleidingen: HBO Natuurkunde, Universiteit Natuurkunde en Universiteit Sterrenkunde. (goed, en als je daar pedagogiek en didactiek bij neemt worden het er 5) Toch lijkt me economie/managment niet verschrikkelijk veel breder. Waarom kun je daarin dan wel 25+ opleidingen (HBO/Uni) in volgen
En daarom worden er telkens zoveel managementfuncties bij bedacht. Zodat al die mensen ook een baan hebben (lees: elkaar bezig kunnen houen).quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
Omdat het populair klinkt en is.
Die studenten verwachten ook dat ze rechtstreeks van het HBO in een managementfunctie terecht komen dan.
Ik heb heel officieel een diploma van de huishoudschoolquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:01 schreef Q. het volgende:
Ik ben volgens mij de enige op mijn afdeling die een relevante opleiding heeft gedaan, er zitten hier mensen die biologie hebben gedaan, scheikunde, econometrie of zelfs alleen maar huishoudschool maar die allemaal op hetzelfde niveau werken.
Misschien ligt het dan aan het vakgebied. Hier word je niet eens aangenomen zonder HBO/Universitaire opleiding...quote:Op woensdag 19 januari 2011 11:57 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat kan volgens mij bij elke IT-detacheerder. En sowieso in de IT. Meeste groei heb ik meegemaakt bij de ING. En daar heb ik zelfs al een keer een aanbod gekregen om PL te worden.
Sowieso zijn er een hoop onnodige banen. Toen ik gedetacheerd was deed ik veel tijdelijke klussen waarin iemand verving. Zit je daar 40 uur per week, besef je dat je maar voor 20 uur werk hebt. En dat is echt meer regel dan uitzondering.quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En daarom worden er telkens zoveel managementfuncties bij bedacht. Zodat al die mensen ook een baan hebben (lees: elkaar bezig kunnen houen).
Wat is hier?quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:02 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Misschien ligt het dan aan het vakgebied. Hier word je niet eens aangenomen zonder HBO/Universitaire opleiding...
Ik zal het maar vertellen :quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
W000t, ik was hip (LO nat/schei)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zal het maar vertellen :JIJ?????SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
[..]
Ik zal het maar vertellen :Wel tsjikkies gehosseld daar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beter onethisch dan oneetbaar
ja, toen ik nog een klein en onwetend HWtje wasquote:
Ja... hier... Ik werk voor een contract research organisation en `wij voeren clinical trials uit. Ik ben zelf clinical research associate en begeleid artsen bij uitvoer van experimenteel medicijnonderzoek in patiëntenpopulaties. Kan het "hier" niet echt duidelijker uitleggen...quote:
Hier tegenwoordig ook niet meer, vroeger (de meeste collega's zijn al wat ouder) wel. Vroeger waren er dan ook meer simpele functies.quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:02 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Misschien ligt het dan aan het vakgebied. Hier word je niet eens aangenomen zonder HBO/Universitaire opleiding...
[..]
Ik zal het maar vertellen :Toch nog best stoer toch? Toen dan he. Als je nu rechten zou gaan studeren is dat wel een tikkie sneu.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zat eerst te denken "SPH? Want daar zitten allemaal chicks natuurlijk, nee, dat is geen Uni"quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, toen ik nog een klein en onwetend HWtje was.
[..]
Ik zal het maar vertellen :Ik zo van mn wereldbeeld wat doe je?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.For great justice!
Nou ja, het is iig veel duidelijker dan 'hier'quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja... hier... Ik werk voor een contract research organisation en `wij voeren clinical trials uit. Ik ben zelf clinical research associate en begeleid artsen bij uitvoer van experimenteel medicijnonderzoek in patiëntenpopulaties. Kan het "hier" niet echt duidelijker uitleggen...
Ja ok, maar tis niet zo dat je nu denkt "Oooooooh.. dát!! Doh... "quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:05 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nou ja, het is iig veel duidelijker dan 'hier'
Rechten en Psychologie zou ik wel willen studeren, maar dan voor de lol. Niet omdat ik er een beroep in wil uitoefenen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:05 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Toch nog best stoer toch? Toen dan he. Als je nu rechten zou gaan studeren is dat wel een tikkie sneu.
Ik dacht nog misschien filosofie ofzo omdat dat heul shocking zou zijnquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:05 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik zat eerst te denken "SPH? Want daar zitten allemaal chicks natuurlijk, nee, dat is geen Uni"
Maar rechten, dat had ik echt nooit gedacht.
Nee, maar het is mij wel duidelijk genoegquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:06 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja ok, maar tis niet zo dat je nu denkt "Oooooooh.. dát!! Doh... "
Ga dan Arbeid en Organisatie psychologie doen, kun je assessments uit gaan voeren. Lijkt me wel wat voor jouquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:06 schreef Kluts het volgende:
[..]
Rechten en Psychologie zou ik wel willen studeren, maar dan voor de lol. Niet omdat ik er een beroep in wil uitoefenen.
Ja, en dan Dr. Cal Lightman wordenquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:06 schreef Kluts het volgende:
[..]
Rechten en Psychologie zou ik wel willen studeren, maar dan voor de lol. Niet omdat ik er een beroep in wil uitoefenen.
Wat houdt dat ongeveer in dan? En hoezo lijkt je dat iets voor mij?quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:07 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ga dan Arbeid en Organisatie psychologie doen, kun je assessments uit gaan voeren. Lijkt me wel wat voor jou
Wat ben je er wijzer van geworden dan?quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, maar het is mij wel duidelijk genoeg
Nou dat je in de zorgsector zitquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:08 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wat ben je er wijzer van geworden dan?
Weeknie, maar jij bent zon lekker rellert. Ik zie het helemaal voor me dat je dan met zon half brilletje achter een gigantisch bureau zit in een mantelpakje (dat denk ik er dan bij he, voor het effect) met zon man aan de andere kant waarbij je hem allerlei vragenlijsten en persoonlijkheidstesten afneemt om zijn `geschiktheid te bepalen. En dan heb je natuurlijk een pen vast die je zo af en toe nadenkend tegen je lippen legt om de persoon tegenover je intens aan te staren en dan krabbel je iets onleesbaars neer wat die persoon nét niet kan zien. Ja lijkt me echt helemaal jijquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:08 schreef Kluts het volgende:
[..]
Wat houdt dat ongeveer in dan? En hoezo lijkt je dat iets voor mij?
En zo rollen heel veel mensen in wat ze nu doen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:09 schreef HeatWave het volgende:
Ach, ik vond het niet eens vervelend toen, maar romeins recht heeft me genekt.
Toen kwam Ahold, met hun automatisering van de AH-winkels, of ik mee wou helpen met de regionale uitrol. En toen is het balletje gaan rollen.
Eerst tijdje overheid, toen reclamebureau, toen onlinemedia, nu NPL.
Ik word opgewonden van je omschrijving...quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:10 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Weeknie, maar jij bent zon lekker rellert. Ik zie het helemaal voor me dat je dan met zon half brilletje achter een gigantisch bureau zit in een mantelpakje (dat denk ik er dan bij he, voor het effect) met zon man aan de andere kant waarbij je hem allerlei vragenlijsten en persoonlijkheidstesten afneemt om zijn `geschiktheid te bepalen. En dan heb je natuurlijk een pen vast die je zo af en toe nadenkend tegen je lippen legt om de persoon tegenover je intens aan te staren en dan krabbel je iets onleesbaars neer wat die persoon nét niet kan zien. Ja lijkt me echt helemaal jij
Hokjesdenken FTW!quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nou dat je in de zorgsector zitIk verdeel het leven in 6 sectors: Financieel, Energie, Zorg, Overheid, Bouw, Agrarisch.
Ik zit echt totaaaaal NIET in de zorg! Eerder financieel. Ik doe echt helemaal niets zorgerigs, alleen het feit dat ik af en toe in een zorginstelling ben om wat mensen aan hun oren te trekken en te controleren en te vertellen hoe ze hun werk moeten doen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nou dat je in de zorgsector zitIk verdeel het leven in 6 sectors: Financieel, Energie, Zorg, Overheid, Bouw, Agrarisch.
precies. het is een kwestie van ervaring opdoen. En je moet jezelf natuurlijk ook kunnen verkopen. Ik heb bij sommige banen gehad dat ik echt niet 100% aan de functieeisen voldeed, dan moet je ze overtuigenquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:10 schreef Kluts het volgende:
[..]
En zo rollen heel veel mensen in wat ze nu doen.
Jij doet niks met zorg. Maar jouw bedrijf wel. En daar wordt bepaald of je een diploma moet hebben of niet.quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:11 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik zit echt totaaaaal NIET in de zorg! Eerder financieel. Ik doe echt helemaal niets zorgerigs, alleen het feit dat ik af en toe in een zorginstelling ben om wat mensen aan hun oren te trekken en te controleren en te vertellen hoe ze hun werk moeten doen.
Ik was vroeger vooral een ongeleid projectiel, maar ik leer iig steeds beter mijn verbale en communicatieve kwaliteiten te benutten in mijn werk, het vóór me laten werken zegmaar. Wat jij omschrijft, dat zou wel kunnen kloppen ja.quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:10 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Weeknie, maar jij bent zon lekker rellert. Ik zie het helemaal voor me dat je dan met zon half brilletje achter een gigantisch bureau zit in een mantelpakje (dat denk ik er dan bij he, voor het effect) met zon man aan de andere kant waarbij je hem allerlei vragenlijsten en persoonlijkheidstesten afneemt om zijn `geschiktheid te bepalen. En dan heb je natuurlijk een pen vast die je zo af en toe nadenkend tegen je lippen legt om de persoon tegenover je intens aan te staren en dan krabbel je iets onleesbaars neer wat die persoon nét niet kan zien. Ja lijkt me echt helemaal jij
Mijn bedrijf is puur commercieel, niks zorgerigs aan zeg ik je.quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Jij doet niks met zorg. Maar jouw bedrijf wel. En daar wordt bepaald of je een diploma moet hebben of niet.
Mijn hokje ook: allemaal. IT is over al de sectors heenquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:11 schreef Q. het volgende:
[..]
Hokjesdenken FTW!
Alhoewel mijn hokje wel redelijk duidelijk is.
Je bedrijf maakt medicijnen/test medicijnen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:12 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Mijn bedrijf is puur commercieel, niks zorgerigs aan zeg ik je.
Nou hup aan de slag dan! Ik heb zojuist je toekomst voor je uitgestippeld, nu moet je het alleen nog even waarmaken en dan kan Babs de hele dag over je dromenquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:12 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik was vroeger vooral een ongeleid projectiel, maar ik leer iig steeds beter mijn verbale en communicatieve kwaliteiten te benutten in mijn werk, het vóór me laten werken zegmaar. Wat jij omschrijft, dat zou wel kunnen kloppen ja.
Collega's en werkgevers dichten me sowieso altijd beroepen toe waarin ik veel contact met mensen heb.
Nee. Wij voeren onderzoek uit.quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je bedrijf maakt medicijnen/test medicijnen.
Ik ben wel eens afgewezen, maar vanwege mijn detachering heb ik ook heeeeeeel veeeeeeel sollicitatiegesprekken gehad. Vraag wel altijd feedback.quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
precies. het is een kwestie van ervaring opdoen. En je moet jezelf natuurlijk ook kunnen verkopen. Ik heb bij sommige banen gehad dat ik echt niet 100% aan de functieeisen voldeed, dan moet je ze overtuigen.
Ik ben nog NOOIT afgewezen voor een sollicitatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |