abonnement Unibet Coolblue
  zondag 23 januari 2011 @ 12:03:31 #101
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_91741538
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:34 schreef iofn het volgende:

[..]

Wat ik me kan herinneren van kindergnk was dat al die kinderen iig gesedeerd werden en soms ook narcose gingen?

Was overigens ook wel een idee geweest voor al die analyse huilbaby's :')
en toch wilde deze niet stilliggen! 8-)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_91741593
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:52 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Want analyse atypische p.o.b. is ook veel spannender :P
Precies :7
Vooral die mensen met gelokaliseerde drukpijn op een costochondrale overgang, die na 10 keer uitleggen nog steeds aandringen op verder onderzoek O+
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91741665
^^ Vooral als ze 5 jaar later -toevallig- een myocardinfarct doormaken :X
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91742312
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:52 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Want analyse atypische p.o.b. is ook veel spannender :P
Ach, een mede-co had eens een 'analyse verhoogd ACE' op de poli Interne, geprikt door een huisarts bij een analyse vermoeidheid. :')
pi_91742584
Heb ik nog eentje voor jullie: bij bijten/kauwen hoor ik sinds kort steeds een 'klik' gepaard met pijn mijn temporomandibulair gewricht rechts. Weten jullie of daar iets aan gedaan kan worden? Zal wel iets van een subluxatie zijn of zo.
pi_91742684
Doet me denken aan het geval waar een verder volledig gezond jongetje van een paar maanden oud door de hele molen is gegaan omdat iemand per ongeluk een CEA heeft laten prikken bij een allergietest :X
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91742772
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:26 schreef dotKoen het volgende:
Heb ik nog eentje voor jullie: bij bijten/kauwen hoor ik sinds kort steeds een 'klik' gepaard met pijn mijn temporomandibulair gewricht rechts. Weten jullie of daar iets aan gedaan kan worden? Zal wel iets van een subluxatie zijn of zo.
Temperomandubulaire dysfunctie? Dat is volgens mij een beetje het gebied van de tandarts,
pi_91742784
Oh, Jezus, ben ik UpToDate aan het lezen:
quote:
Most patients with TMJ have nocturnal bruxism (psychogenic grinding of the teeth) or unconscious jaw clenching. As an example, one study directly measured nocturnal tooth contact in patients with TMJ and controls [5]. Evidence for tooth grinding was found in 78 percent of patients. Tooth contact occurred an average of 360 times per night in 10 control patients, compared to 1325 times in nine patients with TMJ and known bruxism, and 999 times in six patients with TMJ without known bruxism.
:')
pi_91742927
Nog een leuke: laatst klinische patient met verhoogd BSE en koorts+koude rillingen naar poli oogheelkunde gestuurd vanwege afwijking op sclera. Was het een 'plombe', achtergelaten na OK voor ablatio retinae. Op het consultformulier kon ik de irritatie van de oogarts proeven :+
  zondag 23 januari 2011 @ 13:25:36 #110
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_91745330
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:30 schreef dotKoen het volgende:
Oh, Jezus, ben ik UpToDate aan het lezen:

[..]

:')
nou, dat wordt dus een bitje laten maken bij de tandarts tegen knarsen ;)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_91745989
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:25 schreef Pluizel het volgende:

[..]

nou, dat wordt dus een bitje laten maken bij de tandarts tegen knarsen ;)
Mooi niet :p. Nog nooit klachten gehad dat ik tandenknars, dus gok niet dat dat het probleem is.
  zondag 23 januari 2011 @ 13:42:00 #112
208890 June.
Seriously?
pi_91746082
Ik had volgens mij ook een keer mijn kaakkopje geluxeerd na het bijten in een appel :') Na een nieuwe hap plopte hij er weer in.
Shine bright like a diamond.
pi_91747554
Ik kan mijn linker sterno-claviculaire gewricht luxeren :@
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91747621
quote:
99s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:11 schreef intoxicated het volgende:
Ik kan mijn linker sterno-claviculaire gewricht luxeren :@
Freak!

:')
pi_91747829
:+
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91747859
Ik zal er op de cathkamer eens een doorlichtingsfilmpje van maken :+
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91748956
Beter dan degene die elke werkgroep expres zijn schouder een stuk of 8x liep te luxeren. :')
pi_91749243
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:41 schreef iofn het volgende:
Beter dan degene die elke werkgroep expres zijn schouder een stuk of 8x liep te luxeren. :')
Die wilde graag op de poli ortho rondlopen?
pi_91749403
Oh, de laatste orthopedische richtlijnen:

quote:
Guidelines on the Practice of Orthopedic Surgery

• When faced with a big problem, the orthopedic surgeon should use a big hammer.
• The orthopedic surgeon should always wear a surgical hood in the operating theatre so as to reduce the risk of his head being transilluminated by the bright lights above.
• The orthopedic surgeon should always wash his hands before operating, as strict sterility is vital to modern orthopedic practice. Exactly how long the orthopod should scrub for is a common cause of consternation. These guidelines provide the following incontrovertible rules for orthopods to adhere to:
• A medical student should wash their hands 30 seconds longer than the orthopedic intern when scrubbing.
• Similarly the intern should scrub for 30 seconds longer that the resident, who in turn should scrub for 30 seconds longer than the registrar or fellow.
• The orthopedic consultant, having washed his hands many times during his career, need only scrub his hands for a few seconds.
• The exact amount of time depends of course on the rate of scrubbing, an orthopod who scrubs twice as fast as his colleague need only scrub for half the time.
• The orthopedic surgeon must be careful when scheduling post-operative follow up care. Nothing ruins a good result like follow up.
quote:
Guidelines on the Non-operative aspects of Orthopedics

• If in doubt well youre not really an orthopedic surgeon then are you?
• Save time by remembering the orthopedic auscultation point heart sounds, breath sounds, bowel sounds and knee crepitus can all be adequately auscultated by placement of the stethoscope bell on the xiphisternum. However, such patient contact is best left to junior staff.
• The orthopedic surgeon must protect his hands at all times. For instance, if rushing to catch an elevator the orthopedic surgeon should jam his head between the closing doors and never attempt to hold the doors open with his hands.
• The orthopedic surgeon should know only one antibiotic, otherwise he risks being called a carpenter by colleagues from other specialties. Carpenters usually know at least two or three different antibiotics.
• Orthopedic surgeons should acquire expertise in research methodologies. The best way to develop competency in the conduct of a double-blind randomised controlled trial is for an orthopedic surgeon to read an ECG with a colleague.
quote:
Guidelines on Careers and Finances for Orthopedic Surgeons

• If a candidate is considering a career as an orthopedic surgeon and has half a mind for the job, he may be over-qualified.
• A candidates is deemed to have the capacity to practice orthopedic surgery if it takes him only 2 years to complete a jigsaw puzzle labeled 3-5 years.
• All orthopedic surgeons should have a savings scheme. One of the simplest way to adhere to such a scheme is the textbook method. The orthopedic surgeon should ask one of his colleagues from the Society for the Prevention of Surgery to hide his money between the pages of a textbook or medical journal. That way the there is little chance of the orthopedic surgeon ever finding and spending it.
quote:
Guidelines on the Teaching of Orthopedic Surgery

• Orthopedic surgeons should emphasize the paramount importance of physiology to their juniors. For instance, the primary function of heart namely, to pump antibiotics to the hip replacement must never be forgotten.
• The orthopedic surgeon should never ask a medical student to tell him a joke, unless he is looking for a bruised ego and an opportunity to fail the student.
quote:
Guidelines for other specialties dealing with an orthopedic surgeon

• Remember that the orthopod is the rhinoceros of medicine think-skinned, small brained and charges a lot for almost nothing.
Via http://lifeinthefastlane.(...)nes-for-orthopedics/
pi_91750580
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:49 schreef dotKoen het volgende:
Oh, de laatste orthopedische richtlijnen:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Via http://lifeinthefastlane.(...)nes-for-orthopedics/
_O-
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_91750968
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:49 schreef dotKoen het volgende:
A candidate is deemed to have the capacity to practice orthopedic surgery if it takes him only 2 years to complete a jigsaw puzzle labeled 3-5 years.
_O_ _O_ _O- _O-
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91751077
Ik vind
quote:
Orthopedic surgeons should emphasize the paramount importance of physiology to their juniors. For instance, the primary function of heart namely, to pump antibiotics to the hip replacement must never be forgotten.
de leukste.
pi_91754813
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91755040


Als we toch bezig zijn :')
pi_91755057
What is the difference between a hematologist and a urologist?

A hematologist pricks your finger
pi_91755161
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:36 schreef iofn het volgende:
[ afbeelding ]

Als we toch bezig zijn :')
_O- _O-

Die van de neuroloog! En de neurochirurg!
pi_91755376
quote:
Things Not to Do in the ER:
Never wear sunglasses in the department (= tinted speculopathy)
Bacterial meningitis and subarachnoid haemorrhages excused.
Never wear a soft neck collar and use a crutch. (+ tinted speculopathy = the Trifecta!)
Never bring a soft toy with you unless youre less than 6 years old.
Never bring your mother with you if youre male and over 18.
Never let a relative stroke your head. (excused if youre intubated)
Never let a relative answer the doctors questions for you (again, excused if youre intubated)
Never provide a pain score response outwith the requested limits (e.g. 11/10 pain)
Never describe diarrhoea as explosive or vomiting as violent.
Never claim to have had double pneumonia.
Never claim to have just had a couple of drinks.
Never make out in the waiting room, or have your partner lie on the ED trolley with you (especially if youre >50 years old.)
Never bring your own word processed medical history with you.
Never close your eyes when a doctor examines your abdomen.
Never take an overdose in front of another human being its just possible they might call an ambulance and your cunning suicide plan will be undone

Things Not to Say in the ER:
I have a really high pain threshold.
I fell over in the shower.
I was painting in the nude.
Im allergic to everything but Pethidine.
I have Fibromyalgia / Chronic Fatigue Syndrome.
I know my body.
I have a pain in my heart.
My Methadone/Diazepam/Oxycodone was stolen/lost/eaten by the dog.
My Chiropracter/Pharmacist/GP receptionist/Healthdirect said I should come here.
I was just standing there minding my own business
I fell asleep at a party and when I woke up http://lifeinthefastlane.(...)-be-taken-seriously/
pi_91756034
hehe :D
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_91756712
Die van die hoge pijngrens is zo waar :')
pi_91756828
Dit topic is ook zo briljant: http://forums.studentdoctor.net/showthread.php?t=257985

quote:
Things I Learn From My Patients:
#6 Never, ever leave flashlights, shampoo bottles, beer bottles or any long, circular object on the floor because someday you will fall on it and it will somehow, work its way up your rectum.
:')
pi_91756890
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:42 schreef dotKoen het volgende:
Never bring your own word processed medical history with you.
:X Deze zijn vaak hilarisch. Net als mensen die verontwaardigd zijn als je niets kan met:
"Metoprololsuccinaat Katwijk 's ochtends één tablet" :X
quote:
I know my body.
I say no more :P
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91756954
Oh en:
HET ZIJN DIE KLEINE WITTE TABLETJES, DOKTER! DIE KENT U TOCH WEL?

:X
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91756976
quote:
99s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:14 schreef intoxicated het volgende:

[..]

:X Deze zijn vaak hilarisch. Net als mensen die verontwaardigd zijn als je niets kan met:
"Metoprololsuccinaat Katwijk 's ochtends één tablet" :X
Heb al een paar keer meegemaakt dat ik het heb over metoprolol en dat een patiënt me verontwaardigd corrigeert: 'nee, ik krijg metoprololsuccinaat'.

quote:
99s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:16 schreef intoxicated het volgende:
Oh en:
HET ZIJN DIE KLEINE WITTE TABLETJES, DOKTER! DIE KENT U TOCH WEL?

:X
_O-
  zondag 23 januari 2011 @ 17:18:17 #134
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_91757006
bij het woord fibromyalgie......

of Lyme....
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_91757017
"En toen kreeg ik antibiotica van de huisarts en toen de slijmbeursontsteking binnen een dag over!11"
"Hoe heette dat middel dan, pap?"
"Naproxen ofzo"
pi_91757028
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:18 schreef iofn het volgende:
"En toen kreeg ik antibiotica van de huisarts en toen de slijmbeursontsteking binnen een dag over!11"
"Hoe heette dat middel dan, pap?"
"Naproxen ofzo"
:')
pi_91757046
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:18 schreef iofn het volgende:
"En toen kreeg ik antibiotica van de huisarts en toen de slijmbeursontsteking binnen een dag over!11"
"Hoe heette dat middel dan, pap?"
"Naproxen ofzo"
Lexapro werkt dan ook goed. Ooit iemand gehad die daar een "kuurtje" van kreeg :X
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91757079
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:18 schreef iofn het volgende:
"En toen kreeg ik antibiotica van de huisarts en toen de slijmbeursontsteking binnen een dag over!11"
"Hoe heette dat middel dan, pap?"
"Naproxen ofzo"
:D
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_91757084
quote:
99s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:19 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Lexapro werkt dan ook goed. Ooit iemand gehad die daar een "kuurtje" van kreeg :X
ROFL

Net als benzo's die ouderwetse huisartsen nog wel voorschrijven bij aspecifieke lage rugpijn :').
pi_91757129
"R/ Ascal 100mg, no 90 tabs, iter 3x S/ 1dd1"
Ook altijd leuk als je die na een jaar terug ziet en ze hun "kuurtje" al 9 maanden niet meer slikken :X
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91757152
quote:
99s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:21 schreef intoxicated het volgende:
"R/ Ascal 100mg, no 90 tabs, iter 3x S/ 1dd1"
Ook altijd leuk als je die na een jaar terug ziet en ze hun "kuurtje" al 9 maanden niet meer slikken :X
:X
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  zondag 23 januari 2011 @ 17:23:13 #142
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_91757182
je zou haast gaan denken dat het aan onze instructies ligt :X
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_91757183
quote:
99s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:21 schreef intoxicated het volgende:
"R/ Ascal 100mg, no 90 tabs, iter 3x S/ 1dd1"
Ook altijd leuk als je die na een jaar terug ziet en ze hun "kuurtje" al 9 maanden niet meer slikken :X
Status van een patient gezien waar met grote letters in staat 'Waar is de statine?' en 6 maanden later 'STATINE IS WEER VERDWENEN!'.
pi_91757249
quote:
13s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:18 schreef gohan16 het volgende:
bij het woord fibromyalgie......

of Lyme....
Systemische candidasis. _O-
pi_91757351
Een of ander groot licht heeft trouwens ook bedacht dat de EVS-recepten op status geordend worden. Eerst de medicatie zonder stopdatum (dus alle actuele medicatie), daarna een dikke streep en daarna de medicatie met een stopdatum, ook als die datum in de toekomst ligt! En veel te veel apotheken stoppen bij die dikke streep met lezen... :X
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91757442
quote:
99s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:28 schreef intoxicated het volgende:
Een of ander groot licht heeft trouwens ook bedacht dat de EVS-recepten op status geordend worden. Eerst de medicatie zonder stopdatum (dus alle actuele medicatie), daarna een dikke streep en daarna de medicatie met een stopdatum, ook als die datum in de toekomst ligt! En veel te veel apotheken stoppen bij die dikke streep met lezen... :X
Hier beginnen ze met alle tijdens opname voorgeschreven en weer gestopte medicatie en dan gewoon chronologisch op datum van invoer, ongeacht stopdatum.
pi_91757478
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:20 schreef dotKoen het volgende:

[..]

ROFL

Net als benzo's die ouderwetse huisartsen nog wel voorschrijven bij aspecifieke lage rugpijn :').
Dat wilde een HA doen bij een patient waar we op huisbezoek waren, maar volgens de aanwezige Ma Flodder: "Nee dokter, dat mot U eg nie doen hoor. De vorige keer dat hij valium kreeg heb hij twee ziekenhuisbedden gesloopt". _O-

Sowieso was dat wel een gezin vol met goede verhalen. _O_
  zondag 23 januari 2011 @ 17:34:39 #148
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_91757588
Chipsoft heeft een mooi medicatiesysteem. Waar wij in het begin ook konden stoppen/aanpassen O-)

Heb me maar beperkt tot het stoppen van loperamide en paracetamol. (dat mag wel denk ik voor OTC medicatie).
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_91757811
Ik ben tegenwoordig al blij als ik bij aanvang van mijn co-schap uberhaupt in het EPD kan. :')
  zondag 23 januari 2011 @ 17:43:14 #150
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_91757907
Diak en Antonius zijn top wat dat betreft.

UMC doet zeker nog steeds met wisselaccounts :')
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_91758072
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:40 schreef iofn het volgende:
Ik ben tegenwoordig al blij als ik bij aanvang van mijn co-schap uberhaupt in het EPD kan. :')
Ik heb een paar weken nodig gehad om ICT te overtuigen dat ik inderdaad co ben in het UMC. Ze weigeren me overigens nog steeds een co-assistentenbadge te geven :')

In het ziekenhuis waar ik interne loop heb ik wel inlogcodes, maar de gebruik ik niet, op de computers in de artsenkamer zijn meestal de assistenten al ingelogd.
pi_91758114
Gelukkig heb ik voor mijn wet. stage wel een eigen account gekregen, gezeik altijd inderdaad. Maar goed, dat is het sowieso om iets in het AZU gedaan te krijgen. :|W
pi_91758262
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:48 schreef iofn het volgende:
Gelukkig heb ik voor mijn wet. stage wel een eigen account gekregen, gezeik altijd inderdaad. Maar goed, dat is het sowieso om iets in het AZU gedaan te krijgen. :|W
Dat is hier juist het probleem. Ik had al een account (als student-assistent) en daarom ook een badge. Dat is blijkbaar voor ICT-mensen een onoverkomelijk probleem bij het maken van co-assistentenpassen. }:|

[ Bericht 2% gewijzigd door dotKoen op 23-01-2011 17:56:58 ]
pi_91767954
Oh my, kom documenten van het patientvolgprogramma in het eerste jaar tegen op mijn pc. Wat een bullshit was dat ook. :')
pi_91769723
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:57 schreef iofn het volgende:
Oh my, kom documenten van het patientvolgprogramma in het eerste jaar tegen op mijn pc. Wat een bullshit was dat ook. :')
Wat is dat dan? :P
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91772155
quote:
99s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:18 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Wat is dat dan? :P
Dan moest je 3x een patiënt met een chronische aandoening interviewen waarbij het met name ging om de beleving. In de praktijk waren het gewoon eenzame bejaarden die maar door bleven kakelen. Uiteraard met een verslag van 4927493724 kantjes. :r
pi_91778867
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:45 schreef iofn het volgende:

[..]

Dan moest je 3x een patiënt met een chronische aandoening interviewen waarbij het met name ging om de beleving. In de praktijk waren het gewoon eenzame bejaarden die maar door bleven kakelen. Uiteraard met een verslag van 4927493724 kantjes. :r
Dat heb ik ook nog moeten doen! :D

quote:
99s.gif Op zondag 23 januari 2011 17:21 schreef intoxicated het volgende:
"R/ Ascal 100mg, no 90 tabs, iter 3x S/ 1dd1"
Ook altijd leuk als je die na een jaar terug ziet en ze hun "kuurtje" al 9 maanden niet meer slikken :X
Ah hier kijk je toch niet van op? Is algemeen bekend. De compliance is maar iets van 50% Vooral bij cardiovasculaire medicatie aangezien het preventie is er en er vaak geen klachten bij zijn.

Laatst mooie omschrijving gehoord (was op tv): Welke pillen slikt u, ja die en die ja en oh ja pil voor geen vet in bloed (met allochtoon accent :@ ). Een statine? Ja die!

Terwijl iedereen weet dat vet en cholesterol 2 verschillende dingen zijn! :Y)
pi_91785443
Tsss.... wat zijn jouw patiënten dan uneducated! In Den Haag weten ze allemaal dat het "voor het chloor-esterol" is en stiekem weten ze ook wel dat dat eigenlijk een verzinsel van ons en de industrie is, om iedereen tot pillenslaaf te maken :@

Ik neem er nog een cholesterolarme filterkoffie bij c_/ :9
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91786004
Jaaa, eindelijk de verbeterde versie van mijn artikel terug van de 2e auteur *O* *O* *O*
  maandag 24 januari 2011 @ 08:50:42 #160
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_91786395
ik kon vorig jaar in het martini in chipsoft werkelijk óveral in, dat was fijn. nu hebben we met alle co-assistenten hetzelfde account met een wachtwoord dat nooit verandert en kunnen we niet eens de röntgenfoto's en CT's enzo zien }:| en op de SEH moeten we dan heel omslachtig een assistent vragen om voor ons in te loggen.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  maandag 24 januari 2011 @ 12:38:49 #161
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_91792908
Bij PersoonlIjke accounts weet je ook wie wat heeft bekeken. Inzage in dossiers van bijv. vriendjes eb vriendinnetjes. Waar summa studnten niet vies van zijn zo heb ik uit betrouwbare bron, dankzij hen hebben wij geen persoonlijke account in het umcu. Mischien ook wel terecht, als het op kleine schaal misgaat.....
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_91796202
Wel terecht denk ik inderdaad. Nu is volgens mij het enige wat er in mijn dossier staat een anti-HBsAg titer van >1000 IU/ml, maar vind het niet echt een relaxt idee dat elke willekeurige co erbij zou kunnen.
pi_91796388
In UMCG kan je alleen patiënten zien die op de afdeling liggen waar je je co-schap loopt.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_91814022
Hoe zit het eigenlijk met jezelf opzoeken? Als je wacht op een labuitslag ofzo?
pi_91814962
Dat kan hier allemaal gewoon. Ik had ooit ook iemand die al haar gyn-brieven verwijderd wilde hebben :X
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91815138
Ohh... Ik ga over een paar maanden een presentatie houden voor heel cardiologisch Nederland... Scary!
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91815492
Wel nice!

Ik sta in het UMCG alleen met een enkelfoto in het systeem, verder ben ik nergens bekend in ziekenhuizen. Labuitslagen van familie enzo bekeek ik altijd gewoon en gaf ik ook aan ze door als ze dat wilden althans.
  maandag 24 januari 2011 @ 20:37:21 #168
208890 June.
Seriously?
pi_91817034
Wij kunnen ook gewoon bij elke patiënt gegevens, dus ook eventueel die van onszelf. Ik ben 1x bij de oogarts geweest en was benieuwd wat ze nu hadden geschreven, dus heb ik mezelf even gecheckt. Maar dus alleen wanneer ikzelf ingelogd stond. Voor andere co's kijken of voor familieleden vind ik eigenlijk not done..
Shine bright like a diamond.
pi_91818968
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:06 schreef intoxicated het volgende:
Ohh... Ik ga over een paar maanden een presentatie houden voor heel cardiologisch Nederland... Scary!
Wat gaaf! Waar gaat het over?
pi_91819013
Ik keek tijdens mijn co-schappen ook bij bekende Nederlanders :@
pi_91822458
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:37 schreef June. het volgende:
Wij kunnen ook gewoon bij elke patiënt gegevens, dus ook eventueel die van onszelf. Ik ben 1x bij de oogarts geweest en was benieuwd wat ze nu hadden geschreven, dus heb ik mezelf even gecheckt. Maar dus alleen wanneer ikzelf ingelogd stond. Voor andere co's kijken of voor familieleden vind ik eigenlijk not done..

Ik heb wel eens toen ik het EPD aan het testen was, in het bijzijn (en min of meer op verzoek van) 2 collega's hun patientgegevens bekeken. Bij nader inzien had ik dat beter niet kunnen doen, denk ik nu. Was ik in mijn enthousiasme dat ik na enkele weken zeuren en klagen EPD-toegang had gebeurd, denk ik :').
pi_91822970
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:07 schreef DDM het volgende:
Ik keek tijdens mijn co-schappen ook bij bekende Nederlanders :@
Die staan toch onder alias erin? Wij konden iig Willem-Alexander en Holleeder niet inzien.

wat had ik een geluk zeg, twee van zulke pareltjes :')
pi_91823106
Ik vind dat trouwens wel lastig, ook nu met interne. Als een collega-co bijvoorbeeld zegt dat hij een patient met interessante X-thorax heeft gezien, dan kijk ik gewoon daar de X-thorax van die patiënt, ook al ligt die patient niet op 'mijn' afdeling. Dat zie je bij de overdracht ook. Maar ik zie ook gebeuren dat (co-)assistenten op de SEH info over patiënten voor andere specialismen meekrijgen en dan ook even hun EPD-pagina gaan bekijken als daar interessant lab te zien is.

Als straks patienten toegang krijgen tot de lijst met zorgverleners die hun EPD hebben geraadpleegd (of als het ziekenhuis systematisch nagaat of iedereen wel een behandelrelatie met de geraadpleegde patient had), zullen daar veel vragen over ontstaan, terwijl dit natuurlijk al lang gebeurt.
  maandag 24 januari 2011 @ 22:06:26 #174
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_91823242
quote:
11s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:07 schreef iofn het volgende:

[..]

Wat gaaf! Waar gaat het over?
ik gok iets cardiologisch.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 24 januari 2011 @ 22:07:30 #175
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_91823336
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:57 schreef MaxC het volgende:
In UMCG kan je alleen patiënten zien die op de afdeling liggen waar je je co-schap loopt.
dat is vaak ook alleen maar een kwestie van de standaard afdeling wijzigen in iets anders, in Ezis en diverse andere systemen iig wel.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_91823402
quote:
7s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:07 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

dat is vaak ook alleen maar een kwestie van de standaard afdeling wijzigen in iets anders, in Ezis en diverse andere systemen iig wel.
Precies, over het algemeen kun je iig wel zoeken naar patienten op naam/geboortedatum of patientnummer.
pi_91824158
quote:
11s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:07 schreef iofn het volgende:
[..]
Wat gaaf! Waar gaat het over?
Het grootste cohort aortaklepreconstructies van heel Nederland O+
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91824178
quote:
Op maandag 24 januari 2011 22:03 schreef Repeat het volgende:

[..]

Die staan toch onder alias erin? Wij konden iig Willem-Alexander en Holleeder niet inzien.

wat had ik een geluk zeg, twee van zulke pareltjes :')
Toen wij een neergeschoten crimineel op de afdeling hadden stond hij ook als dhr. X in de lijst. Niet dat dit absoluut niet opviel tussen al de normale namen :')
pi_91825126
Bij ons heten ze allemaal "X. Seh", geboren 01-01-1950.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  maandag 24 januari 2011 @ 22:57:04 #180
208890 June.
Seriously?
pi_91826607
Toch wel leuk om BN'ers tegen te komen lijkt me :P Maar goed, die zullen wel niet door de co eerst gezien worden ofwel?
Shine bright like a diamond.
pi_91827096
Nee :')

Verschil moet er zijn he :+ Iedereen springt meteen in de houding :')
  maandag 24 januari 2011 @ 23:09:14 #182
208890 June.
Seriously?
pi_91827371
Even als co een RT of VT oefenen :P
Shine bright like a diamond.
pi_91835398
Bier! :9
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_91835707
quote:
Op maandag 24 januari 2011 23:09 schreef June. het volgende:
Even als co een RT of VT oefenen :P
Jij grijpt elke kans aan? :+
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  dinsdag 25 januari 2011 @ 11:58:28 #185
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_91841929
binnenkort op gesprek in zwolle voor mijn 6e jaar! 8-)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_91862406
En weer een RIP long... Ik moet echt eens ophouden met die X-thorax'en :X
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91863429
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:50 schreef intoxicated het volgende:
En weer een RIP long... Ik moet echt eens ophouden met die X-thorax'en :X
Ben je de andere patienten een beetje blijven volgen in het EPD? Ben wel benieuwd naar de diagnose van de verscheidende casussen.
pi_91863726
2x bewezen plaveiselcelca, eentje met een niet diagnostische BAL (rest volgt) en nu dus deze. Ik volg ze idd :)
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91863852
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:11 schreef intoxicated het volgende:
2x bewezen plaveiselcelca, eentje met een niet diagnostische BAL (rest volgt) en nu dus deze. Ik volg ze idd :)
Doe ik ook hoor! :Y)
pi_91873014
quote:
10s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:04 schreef Repeat het volgende:
Verschil moet er zijn he :+ Iedereen springt meteen in de houding :')
Ik had bij KNO een keer een hoogleraar uit het AZU op de poli, maar ik kende die vent eigenlijk helemaal niet en daarop ging hij heel hard zijn best doen om herkend te worden als hoogleraar. :')

"Het is toch vervelend in de overdracht.."
"Je zit in mijn functie toch wel centraal tijdens vergaderingen, maar toch lukt het niet om het allemaal te volgen"
"Ik ben wel blij dat ik zo snel terecht kon. Het is toch vervelend dat je de supervisie van de poli moet laten schieten anders"

Toen na afloop maar eens gegoogled, vielen de stukjes toch op hun plaats. :')
pi_91876629
Ik heb ook wel eens de vrouw van een chirurg op belangrijke positie moeten zien bij de gyn :') Die kerel erbij. Dat is ook niet lekker "werken" hoor. :')
En ze wisten het van te voren he; "ga jij maar even kijken, ghehehehe" :{
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:42:08 #192
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_91877088
Ik heb weleens een gynaecoloog (van een ander zkh) op de poli gehad op de poli obstetrie. Ging mij nota bene laten zien hoe het nou echt moest. :)
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_91881972
Mijn eerste patiënt op de SEH tijdens mijn co-schap interne was zelf internist. Dat was ook het eerste wat de verpleging me over hem vertelde. En dat vond ik best even spannend :+

Ja... dat voelt ook al lang geleden zeg... :o
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91883060
c_/

Morgen terugkomdag :r
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:56:49 #195
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_91888073
ik had bij de neurologie een keer een geriater met een hernia. gelukkig deed ze absoluut niet moeilijk
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:57:02 #196
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_91888085
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:57 schreef June. het volgende:
Toch wel leuk om BN'ers tegen te komen lijkt me :P Maar goed, die zullen wel niet door de co eerst gezien worden ofwel?
jawel hoor, ik heb bv als co-chirurgie een (nog dronken) BN'er als eerste gezien en z'n wonden (ook hoofd) gehecht, met alleen nog een snelle nacontrole door de arts-assistent; en passant ook nog een consult neurologie direct met de dienstdoende baas van de neurologie afgewerkt toen.

veel hangt af van hoeveel vertrouwen ze in je hebben... en zolang geen patiënt maar heengezonden wordt zonder gezien te zijn door een zich daartoe competent voelende arts is er geen probleem.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_91905422
Cool lijkt me dat! Helaas in het noorden des lands niet veel BN-ers.
Heb wel een keer de bevalling van een psychiater gedaan, was wel prima, ze was toch totaal niet meer into de kliniek.
pi_91907586
Ik heb ook eens een BN'er geabstineerd :@ Dat was een jeugdheld van me :@
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_91908198
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 19:24 schreef intoxicated het volgende:
Ik heb ook eens een BN'er geabstineerd :@ Dat was een jeugdheld van me :@
?

Te slecht. :')
pi_91909173
Jup... vogelgriep ;(
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')