Nog geen idee, hebben we het nog niet over gehad. Ik heb ook nog lang niet alle avb oefeningen gedaan, dus dat lijkt mij wel eerst verstandig. Theorie moet ook nog, maar dat maakt niet zoveel uit voor avbquote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:08 schreef Anne het volgende:
Al enig idee wanneer je op AVB-examen gaat, ArnosL?
Ik heb mijn 2 lessen voor aankomend weekend afgebeld .
Dan heb ik nog 5 lessen voordat ik op examen mag, leek me wel genoeg namelijk.
Over een weekje ga ik mijn motor die ik ergens gestald had ophalen om hem alvast wat meer in orde te maken, zodat ik er direct op kan rijden zodra ik hopelijk dat roze papiertje binnen heb begin maart .
7 lessen is nog best veel hoor... gaat zeker goedkomen!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:18 schreef beantsje het volgende:
Nou, ik heb nog 7 lessen in de planning tot mijn examen en ik denk dat ik ze gewoon maar neem want vandaag ging het zo waardeloos....heb 'm neergelegd voor 't stoplicht
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik op mijn tandvlees loop wegens familieomstandigheden. Had mijn kop er dus niet zo bij.quote:
ah joh, ik ook vandaagquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:18 schreef beantsje het volgende:
Nou, ik heb nog 7 lessen in de planning tot mijn examen en ik denk dat ik ze gewoon maar neem want vandaag ging het zo waardeloos....heb 'm neergelegd voor 't stoplicht
Ah , iedereen heeft wel eens een dag dat het wat minder gaat. En jij hebt er blijkbaar nog een reden voor ook.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 10:36 schreef beantsje het volgende:
[..]
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik op mijn tandvlees loop wegens familieomstandigheden. Had mijn kop er dus niet zo bij.
Eerst sloeg ik al een keer zomaar linksaf terwijl dat helemaal niet moest, en ook nog zonder richting aan te geven.
Voor het stoplicht ging een auto wat naar voren en ik dacht'ga even stukje mee' maar dat ging zó langzaam dat ik de balans kwijtraakte, liet de koppeling schieten en ja, toen lag ik.
Toen nog een rotonde met putdeksels waar ik omheen wou en ineens dacht ik 'ik haal het niet' en die heb ik dus echt als een dweil gereden.
Tussenstop gemaakt en instructeur vroeg 'hoe gaat het?' 'Vraag maar niet' zei ik en begon te janken. Lekker genant...
Na een schouderklopje kwam er een afleidingsmanoevre: hij heeft de motor op de grond gelegd en toen kreeg ik eerst een instructie motor overeind zetten. Viel me niet mee, maar het is me gelukt! Vervolgens een leuke toeristische route gemaakt incl. een paar km zandweg.Aan het begin van de zandweg hoorde ik in mijn oor 'en nu een stukje Parijs-Dakar' en hij mocht blij wezen op dat moment dat ik geen terugspreekknop had...maar het viel reuze mee. Was weer een hele nieuwe ervaring. Al met al ging de tweede helft wel een stuk beter dan de eerste helft.
Met de Gs?quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:31 schreef motorbloempje het volgende:
oorzaak was overigens een ijsplaat Mr.Mo ging ook bijna, maar zag mij al gaan dus kon er nog op tijd omheen
Bij mij brak het rechterstepje af toen ik 'm tijdens een oefening neerlegde. Dat is zwaar irritant terugrijdenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:36 schreef Anne het volgende:
En het is maar goed dat het nu de lesmotor betreft .
Ik heb mijn eigen motor een keer neergelegd, wat resulteerde in;
[ afbeelding ]
.
putdeksels zijn alleen link met nat weer, cq blaadjes of modder. Als je een brakke band hebt verergert het. Als het helemaal droog is heb je zo goed als net zoveel grip als op asfalt... Maar het is goed dat ze je aanleren ze te ontwijken om zeker te zijn.quote:Op zondag 30 januari 2011 11:07 schreef beantsje het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik nu het verschil weet tussen 'neerleggen' en echt een schuiver maken.
Tijdens mijn AVB-lessen heb ik toch een keer een schuiver gemaakt, waar ik ook best een beetje van geschrokken ben. Toen schuinde ik bij een bocht de motor mooi af, kwam met zo'n schuin voorwiel net over het randje van de pylon die toen weggleed en whoesh....daar ging ik. Spiegel volledig aan gort en het rempedaal volledig dubbelgeklapt. heb me toen ook nog wel bezeerd. Ik was toen ook wel een beetje bang om wéér te vallen. Dat is ook de reden dat ik vrij neurotisch ben wb putdeksels in bochten.
Nu, voor het stoplicht, viel hij gewoon om. Dat gaat nergens over en is alleen maar een kneuzing voor je ego, met alle verkeer om je heen.
Je kent de keukenrol methode niet ??quote:Op zondag 30 januari 2011 20:46 schreef motorbloempje het volgende:
och, ik maakte m'n tank ook wel 's schoon met 'n schuursponsje als ik de vogelpoep die er al maanden op zat er écht niet meer af kreeg zonder
dan spoor ik maar niet maar 't werkt prima voor me
dan is in elk geval de modder sneller opgedroogd dit sleutelt wel iets makkelijker als dat je heel de tijd in de prut zit te vroetenquote:Op zondag 30 januari 2011 21:09 schreef motorbloempje het volgende:
máár, bij de verhuizing deze zomer gaan we hopelijk wel naar een huis met garage kan kan ik iig warm en droog sleutelen als 't moet
Sleutelen is de enige reden waarvoor ik hem schoon spuit met de hogedrukreinigerquote:Op zondag 30 januari 2011 22:10 schreef densmee het volgende:
[..]
dan is in elk geval de modder sneller opgedroogd dit sleutelt wel iets makkelijker als dat je heel de tijd in de prut zit te vroeten
Wel iets om rekening mee te houden bij aanschaf van je eigen brommer; het gewichtquote:Op woensdag 2 februari 2011 23:32 schreef Miriampje het volgende:
Verdorie, gister mijn eerst valpartij op eigen motor, door de ijzel uitgegleden. Niks bezeerd of beschadigd.
Vandaag weer de motor op, brr.. Vond de weg maar eng vooral rotondes. Hopelijk gaat de schrik snel weg.
Omvallen vond ik trouwens minder erg dan de frustratie dat ik zelf mijn motor niet overeind kreeg... Gvd.
Ze hebben er alles liggen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:12 schreef rene90 het volgende:
zal eens kijken inderdaad, want wil wel op korte termijn gaan lessen. Krijg je dan een motorpak of moet je zelf nog een helm of iets aanschaffen?
Ik denk dat er weinig motors zijn die ik zonder pijn of moeite zelf kan rechtzetten en dat zal voor meer dames hier gelden. Ik kreeg mijn lesmotor zelfs amper op de bok. Mijn eigen motor gaat beter.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel iets om rekening mee te houden bij aanschaf van je eigen brommer; het gewicht
Vraag je instrukteur ook om je te leren hoe je een motorfiets weer overeind krijgt als je niet zo sterk bent, daar zijn foefjes voor die je mooi kunt oefenen met je lesmotor
Ik heb even gekeken bij Paul Lam, en ziet er goed uit en is voor mij erg handig in de buurt. Krijg jij nog een gratis rij les of iets als je iemand daar naar toe stuurt?quote:
Nope, niet dat ik weet . Toch bedankt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:56 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken bij Paul Lam, en ziet er goed uit en is voor mij erg handig in de buurt. Krijg jij nog een gratis rij les of iets als je iemand daar naar toe stuurt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |