Daarom hadden ze ook Van Der Gijp i.p.v. Gaus moeten uitnodigen...Gijpie heeft ongetwijfeld ook wel een mening over Gullit z'n move naar Terek Grozny...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:26 schreef DrDentz het volgende:
Bodar, Gullit, Gudde, Derksen krijgt het druk vanavond
Die trekt zich daar heus niets van hoorquote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:01 schreef Van_Poppel het volgende:
Wel een volle tafel zo...weinig spreektijd dus voor Derksen
Verkleed als hond.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:03 schreef Veerboot het volgende:
Lag het aan mij trouwens, of zag Bodar er anders uit dan normaal?
Ik dacht dat het een broer van hem was ofzo.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:03 schreef Veerboot het volgende:
Werkte volgens mij vroeger voor het NOS-journaal.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:20 schreef Van_Poppel het volgende:
Die journalist is een prettige spreker...luistert lekker weg
Beter luisteren. Tsjetsjeniëquote:
Niet? Het is een voorbeeldig democratisch land?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan klopt het nog steeds niet he
Het is geen landquote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Niet? Het is een voorbeeldig democratisch land?
Dat vinden zij zelf daar wel.quote:
Ja, dat weet ik allemaal wel, maar er is niet voor niets jarenlang een soort onafhankelijkheidsstrijd gevoerd door de Tsjetsjenen. Met als hoogtepunt nog wat grote aanslagen in Moskou.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:28 schreef Van_Poppel het volgende:
De club die Gullit gaat trainen, doet mee aan de Russische competitie...
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:03 schreef Veerboot het volgende:
Dat weet ik ook wel, maar technisch gezien is Tsjetsjenië geen republiek..dus kun je het ook geen bananenrepubliek noemen...maargoed, nu zijn we aan het mierenneukenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik allemaal wel, maar er is niet voor niets jarenlang een soort onafhankelijkheidsstrijd gevoerd door de Tsjetsjenen. Met als hoogtepunt nog wat grote aanslagen in Moskou.
Erg voorspelbaar, maar wat had je verder verwacht? Dat ie de directie van F'noord zou steunen? Hij voert al jarenlang strijd tegen Gudde c.s.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:33 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vond het wel een beetje simpel gelul van Derksen eigenlijk
Ik vind hem eerder de loopjongen van Ratzinger...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:35 schreef StephanL het volgende:
Toch vind ik Bodar wel een goede vent. Al heb ik niks met geloven in een God. Net als die andere Tv pastoor
Lulkoek.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:42 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik mis een botte oneliner van Derksen ...
Volgens mij heeft hij een facelift gehad, z'n wallen zijn ineens verdwenenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:41 schreef Bluezz het volgende:
Die ogen van Bodar
Lijkt wel of ie net geopereerd is door de plastisch chirurg
Daar zal god niet blij mee zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:47 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij een facelift gehad, z'n wallen zijn ineens verdwenen
Kappen ze wel snel af..quote:
zkrquote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:54 schreef Peter het volgende:
Hij komt betrouwbaarder over dan ceasar milan (a 100 miljoen $)
Schijnt dat ie nogal vreemde seksuele wensen heeft ook.quote:
Die bladen lees ik nietquote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Schijnt dat ie nogal vreemde seksuele wensen heeft ook.
Ik dacht dat het een Golden Retriever was?quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:07 schreef johannes_vermeer het volgende:
Eindelijk aandacht voor de Engelse Setter! Hoera!![]()
Ik kan verzekeren dat die het leukste zijn.
Ja hehe, dat weet iedereen, maar aan het eind ging Martin toch suggesties voor honden aan de gasten aan tafel geven? Als Engelse Setter eigneaar ben ik blij met elke seconde natuurlijkquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een Golden Retriever was?
Dat is ze ook een Golden Retriever Daphne heet de hondquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:10 schreef golfer het volgende:
Ik dacht dat het een Golden Retriever was?
Inderdaad zegquote:Op woensdag 19 januari 2011 16:42 schreef golfer het volgende:
Ik vind het sowieso zwaar overdreven. Al die aandacht voor dit geval. Ik sla over.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:40 schreef pberends het volgende:
Witteman beroemd in Frankrijk door toiletscène.
Witteman begint seniel te worden, hij had geen gesprek met een politicus, maar met die wereldreiziger.quote:De VARA-presentator kan zich de gebeurtenis nog goed herinneren: "Met bedrukt gezicht liep de jongen uit het publiek naar de interviewtafel en vroeg: 'Weet u waar ik het toilet kan vinden?' Ik wees hem een deur en vervolgde het gesprek met een politicus. Ook werd, naar later bleek, de terloopse wijze waarop we het probleem oplosten, als ongewoon ervaren. Men had meer ergernis bij het duo Pauw & Witteman verwacht."
Gelukkig heb jij veel verstand van honden. Lees iets over skinner en snap je misschien ook wat de bedoeling van een clicker is!quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:37 schreef Maron het volgende:
Gisteren ook Pauw en Witteman gekeken. Wat een ergenis die Martin Gaus zeg... Alsof hij de enige is die weet hoe het moet, ik vond hem buiten zijn ego om erg jaloers... Cesar Milan werkt volgens de methode van de roedel... en zeg nou eens eerlijk: heb je ooit een wolf met een clicker gezien?
Nee hoor, zegt Gaus: Ik weet het beter, we zetten de hond op tafel..
Dat dus.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:42 schreef golfer het volgende:
Ik vind het sowieso zwaar overdreven. Al die aandacht voor dit geval. Ik sla over.
Een clicker kan prima werken als een hond of ander dier dit van jongs af aan kent, maar bij een hond die gerehabiliteerd moet worden, omdat zijn baas hem verpest heeft bij de opvoeding, is dit een ander verhaal..ongewenst gedrag afleren is niet zo makkelijk..quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:34 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij veel verstand van honden. Lees iets over skinner en snap je misschien ook wat de bedoeling van een clicker is!
Sabine Uitslag daarintegen...quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:08 schreef Paul-89 het volgende:
Die moeder ziet er letterlijk uit als een emotioneel wrak.
Precies, vooral behandelen als een gevaarlijk beest dan gaan ze zich ook zo gedragen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:41 schreef venomsnake het volgende:
Dat vastbinden, te triest voor woorden..
Niet normaal gewoon!
Die jongen schijnt onhandelbaar te zijn, dat is het probleem juist.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:42 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Precies, vooral behandelen als een gevaarlijk beest dan gaan ze zich ook zo gedragen.
Makkelijk stempel.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die jongen schijnt onhandelbaar te zijn, dat is het probleem juist.
Ook dat.. Maar sowieso, we leven toch niet in de fucking middeleeuwen? Wat een bizarre maatregel zeg. Wist niet dat dit soort praktijken nog plaatsvinden in dit land..quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:42 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Precies, vooral behandelen als een gevaarlijk beest dan gaan ze zich ook zo gedragen.
In het geval van Brandon zal er wel iets veranderen mag ik toch wel hopen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:10 schreef sander89 het volgende:
Kortom ons systeem faalt gewoon en ik ben bang dat dit altijd zo zou blijven.
Als je aan een onderwerp meer aandacht besteed verbeterd bijna altijd de situatie.
Maar ondertussen krijgt een onderwerp minder aandacht en verslechterd die situatie.
Zo zie ik het ieder geval.
Volgens mij hielden die twee elkaar een beetje de hand boven het hoofdquote:Op donderdag 20 januari 2011 00:20 schreef dolfg het volgende:
Ik denk dat we die regiomanager eens een maandje aan de muur moeten zetten.
Eerst zeggen dat Brandon tegen het publiceren van die beelden is (= lees, moeder is slecht en wij weten wat goed is) om aan het eind een bezoek van de staatssecretaris af te laten hangen van de goedkeuring van Brandon.
Wat een ontzettend foute zak hooi is dat zeg.
En die dame ernaast maakte ook niet een hele heldere indruk, 2 jaar, oh nee, 3 jaar, nee nooit geweest, ja toch geweest, wist niet dat ie vastgebonden zat, oh nee toch wel.... MY LORD, wat een gedraaikont!
Nou, die Cesar Milan is wel ook van het vastketenen eigenlijk hè... Heb ooit wel eens een aflevering gezien van de hondenfluisteraar, maar werd daar, zonder dat ik toen besefte dat hij geweld gebruikt, ook al niet erg enthousiast van.quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:37 schreef Maron het volgende:
Gisteren ook Pauw en Witteman gekeken. Wat een ergenis die Martin Gaus zeg... Alsof hij de enige is die weet hoe het moet, ik vond hem buiten zijn ego om erg jaloers... Cesar Milan werkt volgens de methode van de roedel... en zeg nou eens eerlijk: heb je ooit een wolf met een clicker gezien?
Nee hoor, zegt Gaus: Ik weet het beter, we zetten de hond op tafel..
Een clicker kan je elke hond binnen 10 minuten aanleren. Het is 1 van de vele " instrumenten" om nieuw gedrag aan te leren en probleemgedrag uit te laten doven. Overigens wil ik geen lans breken voor Gaus. En ook ben ik geen Milan-hater. Beide hebben tv-shows en jammer genoeg zie je op TV alleen de dingen die wel lukken.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:00 schreef Maron het volgende:
[..]
Een clicker kan prima werken als een hond of ander dier dit van jongs af aan kent, maar bij een hond die gerehabiliteerd moet worden, omdat zijn baas hem verpest heeft bij de opvoeding, is dit een ander verhaal..ongewenst gedrag afleren is niet zo makkelijk..
(Die 'geweldige' Martin Gaus rukte ter correctie met de slipketting zó hard aan een hond dat hij achterstevoren stond..en nou heeft hij commentaar op Millan..)
En speciaal voor dit stukje SPAM heb je een account op Fok! aangemaakt?quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:51 schreef AprilR het volgende:
Naar aanleiding van de uitzending met Martin Gaus heb ik een extra blog geschreven, je kan hem lezen op: http://siriusproductions.wordpress.com/
We vullen aan met Anna Drijverquote:Op donderdag 20 januari 2011 17:36 schreef golfer het volgende:
Eerste 2 gasten voor vanavond zijn bekend:
#
Halbe Zijlstra
Morgen massaal studentenprotest verwacht in Den Haag.
#
John de Mol
De mediamagnaat over 'The voice of Holland" en zijn grote succes.
Uithoren over WIDM.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:33 schreef borisz het volgende:
We vullen aan met Anna Drijver![]()
Actrice Anna Drijver speelt als dirigent de hoofdrol in de nieuwe dramaserie Levenslied.
Ja, een bewindspersoon die zwaar onder druk staat en een media-magnaat die niets bereikt heeft. Inderdaad volkomen oninteressant.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:37 schreef StringsOfLife het volgende:
Wat een oninteressante gasten zeg vandaag.
Mwah, Zijlstra komt een verhaaltje houden over die ach zo "luie" studenten waarvan iedereen wel vind dat ze moeten worden "aangepakt" en dat ie zich niets van kritiek aantrekt.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, een bewindspersoon die zwaar onder druk staat en een media-magnaat die niets bereikt heeft. Inderdaad volkomen oninteressant.
En morgen in Den Haag ook.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mwah, Zijlstra komt een verhaaltje houden over die ach zo "luie" studenten waarvan iedereen wel vind dat ze moeten worden "aangepakt" en dat ie zich niets van kritiek aantrekt.
Erg voorspelbaar.
Misschien niet, want ze heeft zich voor de uitzending al geregistreerd.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:30 schreef golfer het volgende:
En speciaal voor dit stukje SPAM heb je een account op Fok! aangemaakt?
Dat je op voorhand precies weet welke clichés ze uitbraken boeit jou blijkbaar niet en ik wens je dan ook veel kijkplezier, maar ik beschouw het idd als erg oninteressant.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, een bewindspersoon die zwaar onder druk staat en een media-magnaat die niets bereikt heeft. Inderdaad volkomen oninteressant.
We zullen je als kijker heel erg missen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:06 schreef StringsOfLife het volgende:
Dat je op voorhand precies weet welke clichés ze uitbraken boeit jou blijkbaar niet en ik wens je dan ook veel kijkplezier, maar ik beschouw het idd als erg oninteressant.
Leer maar gewoon met afwijkende meningen omgaan.quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:25 schreef golfer het volgende:
[..]
We zullen je als kijker heel erg missen.
Lukt me vast nog wel een keer. Later als ik groot ben.quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:26 schreef StringsOfLife het volgende:
Leer maar gewoon met afwijkende meningen omgaan.
Kijk eens golfer, goed nieuws. Je vriendin mag blijven.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Lukt me vast nog wel een keer. Later als ik groot ben.
http://www.bnr.nl/artikel/21248544/afghaans-meisje-mag-blijvenquote:Afghaans meisje mag blijven
Hoofdpersoon in de uitzettingsprocedure is Sahar Hbrahim. Vanmiddag besloot de rechtbank in Den Bosch in kort geding dat ze voorlopig mag blijven. Volgens advocaat Paul Stieger is dat een belangrijk signaal voordat minister Leers een definitieve beslissing neemt.
Neuh...blijven negeren.quote:
En dat mensen die nu studeren en een jaar bestuur oid hebben gedaan, ook extra moeten betalen. Voor normale 'luie' studenten vind ik dit wel een goede regel.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:11 schreef borisz het volgende:
Het ergste is nog dat universiteiten gekort bestraft worden voor de langstudeerders.
Nogal makkelijk.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:05 schreef Van_Poppel het volgende:
"U maakt het cultuurbeleid"
Mooie steek onder water van Anna
Tja, het is onbegrijpelijk.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:15 schreef alors het volgende:
Straks gaat de overheid ook weer janken op de zesjescultuur en dat we niet ambitieus genoeg zijn.
Kenniseconomie bladiebla en maar doorbezuinigen op onderwijs![]()
Daar geldt toch onverkort de 2 jaar regeling? Dus als jij HBO Bachelor haalt, schakeljaar en dan maaster in 5 jaar (dus max 7).quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:14 schreef Steincity87 het volgende:
Heeft die Zijlstra eigenlijk al een keer uitgelegd wat er gebeurd in situaties waarbij studenten schakelprogramma's oid hebben gevolgd?
Blablablabla. Alsof je dat bestrijdt door er meer geld in te pompen. Zo'n simpele stellingname dit.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:15 schreef alors het volgende:
Straks gaat de overheid ook weer janken op de zesjescultuur en dat we niet ambitieus genoeg zijn.
Kenniseconomie bladiebla en maar doorbezuinigen op onderwijs![]()
Als hij de waarheid zou spreken wel.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:17 schreef Van_Poppel het volgende:
ben absoluut geen VVD-er, maar Zijlstra heeft op zich wel een punt...
Dus als ik m'n bachelor in 4 jaar haal, dan een jaar over m'n schakelprogramma doe, en 2 jaar over m'n master (dat zou nominaal zijn), dan zit ik dus gelijk al aan mijn maximum qua aantal jaren wat ik over mijn studie mag doen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Daar geldt toch onverkort de 2 jaar regeling? Dus als jij HBO Bachelor haalt, schakeljaar en dan maaster in 5 jaar (dus max 7).
Je hebt dan alleen een jaar uitloop bij je bachelor toch? Dat mag.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:19 schreef Steincity87 het volgende:
[..]
Dus als ik m'n bachelor in 4 jaar haal, dan een jaar over m'n schakelprogramma doe, en 2 jaar over m'n master (dat zou nominaal zijn), dan zit ik dus gelijk al aan mijn maximum qua aantal jaren wat ik over mijn studie mag doen?
Waarom moet de maatschappij opdraaien voor studenten die het er lekker van nemen? Het kan absoluut geen kwaad studenten te stimuleren sneller hun studie af te ronden...quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Als hij de waarheid zou spreken wel.
Kan alleen over mijn eigen ervaring spreken, maar: nee. Kwaliteit van docenten en ondersteunend personeel aan de UvA is simpelweg dramatisch.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:20 schreef Ryan3 het volgende:
Docenten van betere kwaliteit, die van nu zijn niet goed?
Ben ik geheel met je eens. Je ontkomt echter niet aan het feit dat je ook bepaalde lastige gevallen onder deze noemer gaat krijgen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Waarom moet de maatschappij opdraaien voor studenten die het er lekker van nemen? Het kan absoluut geen kwaad studenten te stimuleren sneller hun studie af te ronden...
Het kost ze nauwelijks iets. Als studenten sneller klaar zijn, gaan de kosten per collegejaar omhoog.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:21 schreef Van_Poppel het volgende:
Waarom moet de maatschappij opdraaien voor studenten die het er lekker van nemen? Het kan absoluut geen kwaad studenten te stimuleren sneller hun studie af te ronden...
Maar het is geen uitloop, want in principe doe ik een andere bachelor (schakelprogramma). Dat ik daar geen diploma maar alleen een certificaat van krijg is een tweede, maar het staat los van mijn eerste bachelor. Of tellen ze gewoon maximaal 5 jaar over een (of meerdere) bachelors, en maximaal 3 jaar over een (of meerdere) masters?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je hebt dan alleen een jaar uitloop bij je bachelor toch? Dat mag.
Dezelfde maatschappij die daarna enorm profiteert van deze 'kennis' studenten?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:21 schreef Van_Poppel het volgende:
Waarom moet de maatschappij opdraaien voor studenten die het er lekker van nemen?
Dat zit niet echt in die gasten en zeker Witteman is iemand die het ook wel erg relevant vindt om mensen te blijven pleasen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:22 schreef AryaMehr het volgende:
Pauw en Witteman mochten wat mij betreft wel wat kritischer zijn.
Als studenten eerder klaar zijn, dan kunnen ze eerder aan het werk en belasting betalen...met de vergrijzing is het een noodzaak dat studenten zo snel mogelijk aan de slag gaan...quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Het kost ze nauwelijks iets. Als studenten sneller klaar zijn, gaan de kosten per collegejaar omhoog.
Had dan inderdaad één van de woordvoerders van de studenten uitgenodigd of desnoods Pechtold.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:24 schreef StringsOfLife het volgende:
Dat zit niet echt in die gasten en zeker Witteman is iemand die het ook wel erg relevant vindt om mensen te blijven pleasen.
Zonde is dat eigenlijk. Ik heb liever een debatje waar de vonken van af vliegen, inhoudelijk dan.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:24 schreef StringsOfLife het volgende:
[..]
Dat zit niet echt in die gasten en zeker Witteman is iemand die het ook wel erg relevant vindt om mensen te blijven pleasen.
Dat doet deze maatregel wel degelijk. Niets de schuld op Plasterk afschuiven wanneer je die maatregel zelf ondersteunt.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:25 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik vond dat Zijlstra het aardig deed. En wat Zijlstra terecht zij, Plasterk was hiermee begonnen. Daarom ben ik ook erg ebneiwud wat de PvdA morgen te vertellen heeft. De maatregel van Plasterk heeft juist de ijverige student getroffen. Met alle respect, dat doet deze maatregel niet.
Ah ja, laten we huisvrouwen een boete geven.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:25 schreef Van_Poppel het volgende:
Als studenten eerder klaar zijn, dan kunnen ze eerder aan het werk en belasting betalen...met de vergrijzing is het een noodzaak dat studenten zo snel mogelijk aan de slag gaan...
Het feit dat een langstudeerder de overheid niets extra's kost, laat het punt van hem compleet in het niets verdwijnen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:17 schreef Van_Poppel het volgende:
ben absoluut geen VVD-er, maar Zijlstra heeft op zich wel een punt...
Ja, omdat ze onderscheid maken tussen bachelor en master. Het volgen van een Master wordt ontmoedigd, dat vind ik erg vreemd. Fei blijft dat 2 jaar uitloop op een bachelor die 3 of 4 jaar duurt alleszins redelijk is. Als je er na 2 jaar eens achter moet komen dat een studie niets voor je is, dan heb je toch ergns liggen te slapen...quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat doet deze maatregel wel degelijk. Niets de schuld op Plasterk afschuiven wanneer je die maatregel zelf ondersteunt.
De student kan gewoon lenen, en dit bedrag terugbetalen als hij of zij werk heeft. What's the big deal?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:29 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind het wel goed wat die actrice zei: studenten met pauperige ouders moeten ontzien worden. Die VVD'ers tikken zo'n bedragje wel even af voor hun kind, maar vanuit een minima-situatie is dat lastig.
Dan moet je het vooral gaan stimuleren eerder te stoppen of geheel zonder diploma je studie te verlaten.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Als studenten eerder klaar zijn, dan kunnen ze eerder aan het werk en belasting betalen...met de vergrijzing is het een noodzaak dat studenten zo snel mogelijk aan de slag gaan...
Schandalig inderdaad.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:29 schreef alors het volgende:
Maar mensen, gelukkig blijft de hypotheekrenteaftrek bestaan
Eeeh dat is nu niet zo, dat willen ze gaan invoeren.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:32 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Daarnaast is de aftakeling van het onderwijs al tijden geleden begonnen. Welke clown heeft bedacht dat Universiteiten een boete krijgen als een student vertaging heeft. Daarmee werk je het toch in de hand dat kwaliteit achteruit gaat, of ben ik nu gek?
Eh. dezelfde heer Zijlstra. Vind ik overigens ook een veel ergere regel dan dat studenten een boete krijgen. Die laatsten zijn daar tenminste nog zelf bij. De enige manier waarop je als universiteit een student kunt dwingen betere cijfers te krijgen is door al je normeringen x 1.5 te doen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:32 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Daarnaast is de aftakeling van het onderwijs al tijden geleden begonnen. Welke clown heeft bedacht dat Universiteiten een boete krijgen als een student vertaging heeft. Daarmee werk je het toch in de hand dat kwaliteit achteruit gaat, of ben ik nu gek?
Dat is al tijden zo.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:33 schreef alors het volgende:
[..]
Eeeh dat is nu niet zo, dat willen ze gaan invoeren.
Vanuit een minima-situatie werk vinden is sowieso lastiger, omdat je dan niet de connecties en de kruiwagentjes hebt van de gemiddelde Floris-Jan. Die boete is een beetje disproportioneel, oftewel de armen worden armer en de rijken worden rijker zoals Emile Roemer dat zo mooi kan zeggen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:30 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
De student kan gewoon lenen, en dit bedrag terugbetalen als hij of zij werk heeft. What's the big deal?
Ik ben al tijden voor een sociaal leenstelsel, maar voer het dan meteen algeheel in, niet alleen voor de Masterfase.
Ik besef dat het offtopic is, maar toevallig zag ik het laatst een stukje en wat is die Martijn Krabbé toch een vreselijk kwalletje. Echt 1 van ziekelijkste mensen op de buis.quote:
ja iddquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:33 schreef von_Preussen het volgende:
Trouwens, was het niet de overheid die onlangs de harde knip heeft ingevoerd? Daarmee werkt men studievertraging juist in de hand, schaf dat dan ook maar weer af.
bron?quote:
quote:
Oh ja, is waar ook. Maar wat de gevolgen zijn hebben we reeds allemaal kunnen zien. Als een student vertraging oploopt, dan kost dit de universiteit op een gegeven moment geld. Het is op moment ook al zo dat universiteiten 'gestraft' worden als een student vertraging oploopt. Universiteiten hebben er dus baat bij dat er zo veel mogelijk studenten nominaal afstuderen. Die verantwoordelijk kan je mag je niet leggen bij een Universiteit, want dat gaat geheid ten koste van de kwaliteit.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:36 schreef alors het volgende:
[..]
bron?
het is zo dat hogescholen (voor universiteiten weet ik het niet zeker) worden betaald per afgestudeerde student, dat is wat anders.
Ja, het plan was één jaar, maar daar willen ze nu twee jaar van maken.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:38 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb alleen het laatste stuk kunnen zien.. Maar begrijp ik nu dat je bachelor 2 jaar uit mag lopen? Ik hoor zoveel verschillende verhalen dat ik door de bomen het bos niet meer zie..
Geen idee waar ze het over hebben...eerlijk gezegd heb ik ook niet van die Ben Saunders gehoord...quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:38 schreef DrDentz het volgende:
Iemand die zich de winnaars van de vorige Idols / Popstars nog kan herinneren?
Klopt. Plus dat je tijdens je Master geen studiefinanciering meer krijgt.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:42 schreef kwiwi het volgende:
@Doorgestokenkaart (sorry kan niet quoten in mobiele layout): Ah oke. En bij de master mag je dan niet meer uitlopen?
Klopt...die weet een drol voor een moorkop te verkopenquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:44 schreef Omnifacer het volgende:
Briljante ondernemer hoor, John de Mol
Ik merk het in mijn bachelor, ik ben door persoonlijke omstandigheden en een handicap helaas met studievertraging geconfronteerd. Nu heb ik dit jaar gekozen om NIET te studeren (in overleg met de uni, voordat deze plannen bekend werden), en aan mezelf te werken. Immers weet ik dat ik veel kan bereiken, al moet ik daarvoor nog wel het 1 en ander oplossen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:35 schreef alors het volgende:
[..]
ja iddlekker tegenstrijdig. Je moet zelf verantwoordelijk zijn, maar als je gewoon door wil en die vakken wilt inhalen tijdens je master dan komt de overheid vertellen dat dat niet mag
Een elite-gangster met veel misdaadgeldquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:44 schreef Omnifacer het volgende:
Inderdaad alleen die vragen over zijn geld zijn zo schrijnendquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:44 schreef Omnifacer het volgende:
Ik ook niet, maar ik kijk wel even naar de finale (de uitslag), dat doe ik eigenlijk altijd bij die talentenshows. Niet volgen, maar wel even de finale meepikken, want in de aanloop daar naartoe is er zoveel promotie op tv, dat je de finalisten toch kent ondanks het niet gevolgd te hebben.quote:
quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:44 schreef Omnifacer het volgende:
Dit soort gevallen hou je natuurlijk altijd. Maar mijns inziens is het geen reden om bepaalde regelgeving niet in te voeren omdat hier een zeer klein percentage ten onrechte de dupe wordt. Want laten we wel wezen, 9 van de 10 mensen die meer dan 2 jaar uitlopen, hebben dit gewoon aan hunzelf te danken. Neemt niet weg dat er voor dit soort gevallen een oplossing moet worden gevonden. Geldt ook voor bepaalde buitenschoolse activiteiten.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik merk het in mijn bachelor, ik ben door persoonlijke omstandigheden en een handicap helaas met studievertraging geconfronteerd. Nu heb ik dit jaar gekozen om NIET te studeren (in overleg met de uni, voordat deze plannen bekend werden), en aan mezelf te werken. Immers weet ik dat ik veel kan bereiken, al moet ik daarvoor nog wel het 1 en ander oplossen.
Om mijn scriptie in trimester 2 & 3 (bachelor) te kunnen schrijven moet ik nog 1 vak halen, alleen geeft men dat in trimester 2. Dat betekent dus dat ik 2011 - 2012 dat ene vak (plus nog enkele andere) kan gaan halen, maar mijn scriptie pas in 2012 - 2013 (plus enkele andere vakken, dus geen voltijdbelasting) mag gaan schrijven. Had in feite ook in 1 jaar gekund, maar dat kan dus niet.
Bam, 1 jaar studievertraging omdat ik "lui" zou zijn.
Laat ik heel eerlijk zijn, ik ken maar 1 (hopeloos geval, 8e jaars en 3 studies gedaan) waarvan je zou kunnen zeggen dat hij echt slecht bezig was.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:48 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Dit soort gevallen hou je natuurlijk altijd. Maar mijns inziens is het geen reden om bepaalde regelgeving niet in te voeren omdat hier een zeer klein percentage ten onrechte de dupe wordt. Want laten we wel wezen, 9 van de 10 mensen die meer dan 2 jaar uitlopen, hebben dit gewoon aan hunzelf te danken. Neemt niet weg dat er voor dit soort gevallen een oplossing moet worden gevonden. Geldt ook voor bepaalde buitenschoolse activiteiten.
Vind ik ook altijd, ja. Je verwacht dan een ontwijkend antwoord, maar dan gaat-ie er toch gewoon op in. Raar eigenlijk dat dat opvalt. Blijkbaar zijn we gewend aan ontwijkende antwoorden van bepaalde personen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:48 schreef Apache4U het volgende:
Ik zit altijd geboeid te luisteren naar John de Mol.. Hij vertelt het allemaal prima en doet niet te geheimzinnig.
Inderdaad. Heb hier door falen van de UvA 1,5 jaar aan mijn broek gekregen, echt aanwijsbaar falen. Ga geen details noemen, maar zo achteloos als studenten soms met studievertraging omgaan, zo achteloos doen instellingen dat ook.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:51 schreef von_Preussen het volgende:
En het zal je verbazen hoeveel "lotgevallen" er op de uni zitten, die om welke reden dan ook vertraging hebben opgelopen.
Inderdaad, bijvoorbeeld over het voorspellen van kijkcijfers, veel zouden daar niet aan willen geloven. Net als over het eventuele bod op SBS en verkopen van programma's en waar hij aandelen heeft etc.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vind ik ook altijd, ja. Je verwacht dan een ontwijkend antwoord, maar dan gaat-ie er toch gewoon op in. Raar eigenlijk dat dat opvalt. Blijkbaar zijn we gewend aan ontwijkende antwoorden van bepaalde personen.
Ik ken bijna niemand die niet uitloopt. Niet omdat ze de hele dag aan hun zak krabben en schultenbrau zuipen, maar omdat ze één of meerdere foute studiekeuzes hebben gemaakt of niet verder kunnen door vakken met ingangseisen e.d.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:48 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Dit soort gevallen hou je natuurlijk altijd. Maar mijns inziens is het geen reden om bepaalde regelgeving niet in te voeren omdat hier een zeer klein percentage ten onrechte de dupe wordt. Want laten we wel wezen, 9 van de 10 mensen die meer dan 2 jaar uitlopen, hebben dit gewoon aan hunzelf te danken. Neemt niet weg dat er voor dit soort gevallen een oplossing moet worden gevonden. Geldt ook voor bepaalde buitenschoolse activiteiten.
Genoeg. Op twitter zitten ze allemaal ook al zowat in de kont van John de Mol.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:54 schreef golfer het volgende:
John de Mol is een prima kerel. De bijna meest briljante marketeer van Nederland en 1 van de weinige mediamensen die ik oprecht bewonder terwijl ik de programma's van hem vaak niet goed vind.
Het verbaast me weinig en het is ook zijn goed recht. Ik vind van die mensen die enkel acteren 'links' te zijn nog veel verwerpelijker.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:51 schreef AryaMehr het volgende:
Dat John de Mol aan de rechterkant van het spectrum zit is allang bekend. Meneer was ook niet zo blij toen uitkwam dat hij Verdonk financieel had gesteund.
Ik ook niet, ik had wel gewild, maar niemand die ik ken ging, en ik ga ook niet alleen helemaal daarheen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:54 schreef golfer het volgende:
Maar gaan alle studenten in dit topic morgen in Den Haag protesteren?
Niet? Het feit dat een langstudeerder veel minder lang premies afdraagt en belasting betaalt kost de overheid geen geld? Of ik nu op m'n 21e afstudeer, of op m'n 30e, ik krijg gewoon op m'n 67e een AOW'tje.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Want eerlijk is eerlijk, langstuderen kost de overheid geen cent extra.
Ja, die instelling hadden we ook bij de anti-Vietnamoorlog demonstraties en bij de demonstraties tegen de kruisraketten.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:58 schreef StringsOfLife het volgende:
En de illusie dat het enige impact heeft of jij daar toevallig wel of niet staat, moet je ook opgeven.
Idd. Die kerel gaat hetzelfde riedeltje afdraaien als vanavond.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:58 schreef StringsOfLife het volgende:
Waarom zou je er voor de gezelligheid heen gaan? Dan kan ik wel wat anders bedenken.
En de illusie dat het enige impact heeft of jij daar toevallig wel of niet staat, moet je ook opgeven.
Dat idee had ik ook.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:00 schreef skudkind het volgende:
Wat een zakkenwasser zeg, het interesseert ze niets.
Ik heb zelf ook een jaar verloren dor verkeerde studiekeuze en een half jaar door een semester in het Buitenland. Ik blijf erbij dat twee jaar redelijk is. Waar ik het meeste moeite mee heb ik het onderscheid wat er gemaakt wordt. Twee jaar uitloop tijdens je beachelor, en je krijgt de volle nominaal+2 stufi. Als je je bachelor nominaal afrondt en je begint een master, dan krijg je ineens geen stufi meer. Hoe is dat rechtvaardig?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:55 schreef alors het volgende:
[..]
Ik ken bijna niemand die niet uitloopt. Niet omdat ze de hele dag aan hun zak krabben en schultenbrau zuipen, maar omdat ze één of meerdere foute studiekeuzes hebben gemaakt of niet verder kunnen door vakken met ingangseisen e.d.
Nee, maar ze zijn het studentenleven ook al een tijdje ontwent.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:00 schreef skudkind het volgende:
Jeroen Pauw had wel wat langer mogen doorgaan over het veranderen van de spelregels tijdens de wedstrijd door Halbe Zijlstra. Wat een zakkenwasser zeg, het interesseert ze niets.
De babyboomers zijn nog altijd de baas.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:04 schreef alors het volgende:
Sowieso heb ik niet het idee dat het iemand behalve de studenten een fuck kan schelen. Als het over de AOW of hypotheekrenteaftrek gaat dan staat heel Nederland op zijn achterste benen![]()
Nee, ik sta reserve om te werken (moet voor volgend jaar geld verdienen, men wil ¤4.700 van me hebben).quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:54 schreef golfer het volgende:
Maar gaan alle studenten in dit topic morgen in Den Haag protesteren?
Inderdaad. En dan ook nog aan het begin van het gesprek doodleuk vragen of 'dat de maatregelen toch best nog wel redelijk zijn?'.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:00 schreef skudkind het volgende:
Jeroen Pauw had wel wat langer mogen doorgaan over het veranderen van de spelregels tijdens de wedstrijd door Halbe Zijlstra. Wat een zakkenwasser zeg, het interesseert ze niets.
Er zijn wel redelijk wat ontwikkelde menen die het wel degelijk iets kan schelen, maar die hoor je over het algemeen niet zo in de samenleving. de AOW raakt vrijwel iedere tokkie en dus hoor je ook bijna verbazingwekkend veel kabaal.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:04 schreef alors het volgende:
Sowieso heb ik niet het idee dat het iemand behalve de studenten een fuck kan schelen. Als het over de AOW of hypotheekrenteaftrek gaat dan staat heel Nederland op zijn achterste benen![]()
Dat idee heb ik vrijwel altijd bij Pauw en Witteman. Ze zitten altijd vooral gezellig te doen met alle gasten, heikele punten worden uit de weg te gaan. Het is me echt een raadsel waarom die 2 daar zitten (en zo'n bak geld krijgen).quote:
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:05 schreef DrDentz het volgende:
De babyboomers zijn nog altijd de baas.
De overheid betaald de student & instelling alleen gedurende zijn nominale studieduur, daarom kost het de maatschappij geen cent extra.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:56 schreef Apache4U het volgende:
En voor het deelnemen aan besturen of verblijven in het buitenland mag de maatschappij betalen?
Waarom kost langer studeren de maatschappij geen cent extra? Het collegegeld is niet kostendekkend en mensen zullen korter aan het arbeidsproces deelnemen , dus minder belastinggeld binnen brengen.
Of je beseft dat het systeem daar niet voor bedoeld is, en dan doe je het niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:05 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik leen trouwens zelf ook (collegegeldkrediet). Je bent gek als je het niet doet. Er bestaat geen goedkopere manier om te lenen, zelfs bij een gemiddelde bank ontvang je meer rente. Als je kunt lenen tegen een percentage wat onder de gemiddelde kostenvoet ligt én daarbij rekening houdt met inflatie, dan ben je eigenlijk niet goed wijs als je dat niet doet.
Nee, je snapt het niet. Iedereen in Nederland moet van z'n 22e tot 67e een voltijd baan hebben. Dan is iedereen gelukkig en dan heb je de perfecte maatschappijquote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De overheid betaald de student & instelling alleen gedurende zijn nominale studieduur, daarom kost het de maatschappij geen cent extra.
En wat dacht je dat een student zonder afgemaakte studie aan belastinggeld zal binnenbrengen? Nog veel minder dan een langstudeerder. En wat dacht je van huisvrouwen, zullen we die dan ook maar een boete geven?
Wat met huisvrouwen en mensen die emigreren? Krijgen die nu ook allemaal een boete omdat ze niet genoeg opbrengen? En mensen die ziek worden, mag je nu nog maar 1x in je werkzame leven een ziekte hebben en krijg je anders een boete?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:58 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Niet? Het feit dat een langstudeerder veel minder lang premies afdraagt en belasting betaalt kost de overheid geen geld? Of ik nu op m'n 21e afstudeer, of op m'n 30e, ik krijg gewoon op m'n 67e een AOW'tje.
Als het knokken wordt komt Haagse Sjonnie ook helpen!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:09 schreef Apache4U het volgende:
hoor net op het journaal dat radicale medemens morgen ook mee wil protesteren..Die willen ook langer studeren
Radicaal in welk opzicht? (Serieuze vraag.)quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:09 schreef AryaMehr het volgende:
Nu op het NOS journaal dat volgens de politie van Den Haag aanwijzingen zijn dat radicale groeperingen zich tussen de studenten zullen mengen om vervolgens de confrontatie op te zoeken.
Inderdaad, doe ik ook. Heb het allemaal netjes opgepot bij Leaseplan Bank. Maar ik weet bij God niet wat ik er mee aan moet. Ik zie wel wanneer ik afstudeer.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:05 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik leen trouwens zelf ook (collegegeldkrediet). Je bent gek als je het niet doet. Er bestaat geen goedkopere manier om te lenen, zelfs bij een gemiddelde bank ontvang je meer rente. Als je kunt lenen tegen een percentage wat onder de gemiddelde kostenvoet ligt én daarbij rekening houdt met inflatie, dan ben je eigenlijk niet goed wijs als je dat niet doet.
Geen idee. Ik neem aan extreem linkse groeperingen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:11 schreef ErikT het volgende:
Radicaal in welk opzicht? (Serieuze vraag.)
quote:Den Haag vreest studentenprotest
De gemeente Den Haag vreest dat het studentenprotest van vandaag uit de hand gaat lopen. 'Radicale groeperingen' zouden de demonstratie willen aangrijpen om herrie te schoppen.
Burgemeester Jozias van Aartsen, de politie en justitie hebben daarvoor gewaarschuwd. Ook studentenvakbond LSVB is op de hoogte gesteld. Van Aartsen heeft naar eigen zeggen 'de maatregelen genomen die nodig zijn om dit tegen te gaan en een goed verloop van de studentendemonstratie mogelijk te maken'.
Kan je het niet gebruiken om een hypotheek op een studentenpand te krijgen, dat te kopen, en vervolgens met de huuropbrengsten de hypotheek te betalen en andere kosten kan betalen + dat je wat extra's kan overhouden?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:11 schreef skudkind het volgende:
[..]
Inderdaad, doe ik ook. Heb het allemaal netjes opgepot bij Leaseplan Bank. Maar ik weet bij God niet wat ik er mee aan moet. Ik zie wel wanneer ik afstudeer.
Tja, het is natuurlijk geen wonder dat deze demonstratie breder gaat worden dan alleen tegen het onderwijsbeleid. Hopelijk gaan ze niet knokken, dat helpt niet. Maar aangezien we naar mijn mening een bedenkelijke richting opgaan in dit land met dit kabinet, kan ik iedere demonstrant alleen maar steunen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Geen idee. Ik neem aan extreem linkse groeperingen?
Heimwee naar vroeger. Ik heb er eerlijk gezegd geen problemen mee mocht de demonstratie een tikkeltje grimmig zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:15 schreef speknek het volgende:
Anarchisten en andere ongewassen mensen.
Gelden er voor studentenpanden andere regels dan?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kan je het niet gebruiken om een hypotheek op een studentenpand te krijgen, dat te kopen, en vervolgens met de huuropbrengsten de hypotheek te betalen en andere kosten kan betalen + dat je wat extra's kan overhouden?
Zodat de publieke opinie over studenten van "I don't give a fuck" naar "fuck them very hard" verschuift?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:17 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Heimwee naar vroeger. Ik heb er eerlijk gezegd geen problemen mee mocht de demonstratie een tikkeltje grimmig zijn.
Straks niet verbaasd zijn wanneer je in je bejaardentehuis eens in de 2 weken wordt verschoond en deze generatie geen empathie toont.quote:
Golfer komt niet in een bejaardentehuis, hij sterft in het harnas.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:19 schreef alors het volgende:
[..]
Straks niet verbaasd zijn wanneer je in je bejaardentehuis eens in de 2 weken wordt verschoond en deze generatie geen empathie toont.
Dat zou je op de site van je gemeente kunnen uitzoeken, een clubgenoot van mij heeft het op die manier gedaan, en het leuke is dat je na een aantal jaar je inleg weer terug hebt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:18 schreef skudkind het volgende:
[..]
Gelden er voor studentenpanden andere regels dan?
Bejaardentehuizen kunnen we in de toekomst niet meer betalen, dat wordt mantelzorg of de kop eraf.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:20 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Golfer komt niet in een bejaardentehuis, hij sterft in het harnas.
Hmmmz. In dat geval zal er vast wel iemand te vinden zijn die voor golfer wil zorgen toch?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:22 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Bejaardentehuizen kunnen we in de toekomst niet meer betalen, dat wordt mantelzorg of de kop eraf.
Daar zeg je me wat. Ik ga dat zeker even uitzoeken. Dank je wel!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat zou je op de site van je gemeente kunnen uitzoeken, een clubgenoot van mij heeft het op die manier gedaan, en het leuke is dat je na een aantal jaar je inleg weer terug hebt.
Wat leuk voor hem, dat hij op deze manier de voorzieningen gebruikt die bestaan om mensen in staat te stellen te studeren.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat zou je op de site van je gemeente kunnen uitzoeken, een clubgenoot van mij heeft het op die manier gedaan, en het leuke is dat je na een aantal jaar je inleg weer terug hebt.
Je bent jaloers, die clubgenoot van Von Preussen is gewoon goed bezig.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:24 schreef ErikT het volgende:
[..]
Wat leuk voor hem, dat hij op deze manier de voorzieningen gebruikt die bestaan om mensen in staat te stellen te studeren.
Als mensen noodgedwongen tijdens hun studie aan het werk moeten omdat ze moeten "wachten" op hun volgende vak, dan is het heel redelijk dat die periode niet meetelt. Stel dat iemand 2000 uur tijdens zijn studie heeft gewerkt, dan zou een extra jaar overloop wat mij betreft mogen...quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:51 schreef von_Preussen het volgende:
Veel vrienden om mij heen hebben besturen gedaan, zijn in het buitenland geweest, of een fiks aantal is op van die regels van de uni (je mag x pas doen als y is gedaan) een jaar langer blijven zitten.
Misschien iets voor jou?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:23 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Hmmmz. In dat geval zal er vast wel iemand te vinden zijn die voor golfer wil zorgen toch?
O god, krijgen we het jaloezie argument weer. Je bent zeker een VVD-er, die denken ook altijd dat iedereen jaloers op ze is.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:27 schreef skudkind het volgende:
[..]
Je bent jaloers, die clubgenoot van Von Preussen is gewoon goed bezig.
In het onwaarschijnlijke geval dat niemand voor hem zijn papje wil opwarmen moet hij mij maar een PM sturen, geen enkel probleem.quote:
Ik dacht dat je het geval van 'kop eraf' bedoelde.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:31 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
In het onwaarschijnlijke geval dat niemand voor hem zijn papje wil opwarmen moet hij mij maar een PM sturen, geen enkel probleem.
Haha! Welnee.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:32 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het geval van 'kop eraf' bedoelde.
Het ging niet over studiefinanciering vandaag kerel, wel scherp blijven aub.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:23 schreef golfer het volgende:
Zelden heeft een uitzending van P&W zoveel studentjes als kijkers getrokken.
Hopelijk kijken ze ook in de toekomst als het over echt belangrijkere zaken gaat dat hun studiefinanciering.
Wel met financiering van studie, maar de bijlage die 'studentjes' krijgen in de vorm van studiefinanciering blijft onaangeroerd (voorlopig) dus daar gaat deze hele discussie niet over. Nuanceverschil inderdaad, maar het is juist het kritisch denken waarin wij geschoold worden. Waarschijnlijk kun jij je nog herinneren, uit jouw tijd op de universiteit, dat dit belangrijk gevonden werd.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:28 schreef golfer het volgende:
Oh, sorry. 3000 euro per jaar aan soort boete betalen bij overtreding van studieduur door stident en universiteit heeft natuurlijk niets met financiering van de studie te maken.
Edit. Ik zou je negeren blijven .
Ja daar kan ik me ook niets bij voorstellen. De huidige generatie die het niet wist van tevoren en die dus met terugwerkende kracht wordt genaaid daar kunnen ze nog wel wat verdienen. Maar op het moment dat je nu begint aan een studie ga je niet meer uitlopen, dus komt er minder geld binnen. Optie is natuurlijk om de boete dan nog hoger te maken om dat gat wat op te vangenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:33 schreef ErikT het volgende:
Ik wil dat rekensommetje trouwens wel eens zien. Ik geloof echt niet dat deze maatregel 370 miljoen per jaar oplevert.
Waarschijnlijk nemen ze het aantal studenten dat nu langer dan 6 jaar studeert, en doen ze dat keer 9000 euro ofzo? En wordt er dus geen rekening gehouden met:
- de uitval van studenten op dat punt
- het feit dat die 6000 euro per student alleen maar rondgepompt wordt. Want waar betaalt de universiteit die 6000 euro dan van? Gaan ze geldpersen in de faculteiten zetten of wat?
Weliswaar reageer ik niet zo vaak in dit topic, maar ook als student kijk ik bijna elke avond P&W, en er zijn zeker interessante onderwerpen (hoewel zaken met bijv. sport mij weer minder interesseren).quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:23 schreef golfer het volgende:
Zelden heeft een uitzending van P&W zoveel studentjes als kijkers getrokken.
Hopelijk kijken ze ook in de toekomst als het over echt belangrijkere zaken gaat dat hun studiefinanciering.
Niet alleen is hij er zelf beter van geworden, i.p.v. dat geld niet te lenen heeft hij een huis gekocht en er een aantal studenten ingezet. Daarmee helpt bij actief om de kamernood onder studenten te verminderen. Ook betaalt hij overdrachtsbelasting en belasting over de inkomsten van het huis, dus draagt hij al tijdens zijn studie bij aan de maatschappij.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:31 schreef ErikT het volgende:
[..]
O god, krijgen we het jaloezie argument weer. Je bent zeker een VVD-er, die denken ook altijd dat iedereen jaloers op ze is.
Nee skudkind, ik ben niet jaloers op iemand die misbruik maakt van een voorziening met als enige bedoeling om daar zelf beter van te worden. Ik zou niet lekker slapen als ik dat deed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |