Hallo TS,
Ik heb alle reacties niet gelezen maar reageer even op je OP. Het is wel een beetje herkenbaar voor me omdat mijn beste vriend ook goed in de markt ligt en veel vrouwen vallen als bosjes voor hem. Hij is nou niet zozeer knapper dan ik ben maar de combinatie van wat hij doet, wat hij uitstraalt, hoe hij praat, zorgde ervoor dat veel vrouwen hem spannend vinden. Door zijn werk rijdt hij ook nog eens dikke auto's wat zijn persoon alleen maar versterkte (het goed voor elkaar hebben).
Ik dacht ook wel eens bij mezelf; "wel kut dat ze steeds eerst hem groeten, steeds praatjes met hem maken en ik altijd nog achteraf kwam met, hee.. fokvragen".
Maar ik realiseerde me ook dat ik een eigen persoon was, geheel losstaand van die maat van mij. Ik heb mijn eigen uiterlijk, mijn eigen verhalen en mijn eigen visie. Ik hoef niet tegen hem op de boksen. Ik ga in de kroeg mijn eigen weg en ontmoet mijn eigen kennissen, dus niet via hem. Door hem kwam ik ook in contact met meisjes via hem wat anders misschien niet zo gemakkelijk gelukt was. "if you can't beat them, join them!". Maar dat moet niet de reden zijn voor vriendschap haha.
Maar goed, tegenwoordig heeft hij een vaste vriendin en ik ook. Het is dus ook nooit een issue geweest, als je maar vertrouwen hebt in jezelf. Denk eens bij jezelf, waarom wil die gast met je omgaan? Dat is niet omdat je een hopeloos kneusje bent. Jij hebt dus ook wat te melden. Ga uit van je eigen kracht en gun hem de aandacht, dan krijg jij ook snel genoeg aandacht want dat straal je uit.
Misschien kan je qua houding en uitstraling ook wat van je vriend leren. Want geloof me, het is heus niet alleen maar uiterlijk wat hem aantrekkelijk maakt, vrouwen kijken naar meer punten.
Succes!