2011 - 2008 = 3quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:24 schreef TeringHenkie het volgende:
Nav TT: nieuwe crash? Op zich wel logisch, de beurs stort elke 4/5 jaar in.
quote:David Einhorns $325 Million Endorsement
By Insider Monkey
Nouriel Roubini used to be the man who could swing the markets by 10% with a single comment. No more. Greenlight Capitals David Einhorncouldnt move the entire market by 10%, but he sure can move the stock price of a $3.3 Billion company by 10%. Last week Insider Monkey interviewed David Einhorn about his book, Fooling Some of the People All of the Time. The second most important question of the interview was his favorite stock for 2011 (See the most important question we asked here). David Einhorns favorite long pick for 2011 is a Dutch insurer called Delta Lloyd.
Thats probably the only stock we have that I think can double and it would still be cheap, said Einhorn.
Insider Monkey is a new finance blog so we were quite excited to learn of David Einhorns extremely bullish views about this obscure Dutch stock. Our article was picked by several Dutch websites within a couple of hours and Delta Lloyd stock started its climb. The first day (Jan 4th 2011) it went up by 3.2%, followed by a 4.8% increase the second day, and 2.5% increase the third day. In three days the stock gained more than 10% and has been trading around those levels since.
Obscurequote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:31 schreef superpiet het volgende:
http://www.insidermonkey.com/blog/tag/delta-lloyd-group/
[..]
Als we dat toch eens met zekerheid wisten...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:26 schreef Lucas15 het volgende:
Zal TomTom lager dan 7 euro komen te staan?
Hoe was je van plan het aandeel te verkopen als de beurs nog niet open is ?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:52 schreef Tware het volgende:
Zou shorten op Apple verstandig zijn nu zo voor de beurs open gaat?
Alvast bestens inzetten. Al lijkt me dat geen slim idee.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:32 schreef jaco het volgende:
[..]
Hoe was je van plan het aandeel te verkopen als de beurs nog niet open is ?
Nog iets mee gedaan?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:52 schreef Tware het volgende:
Zou shorten op Apple verstandig zijn nu zo voor de beurs open gaat?
Ik zat er net voor hem inquote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:31 schreef superpiet het volgende:
[..]
De meeste schade is dan al gedaan inderdaad. Apple futures stonden bijna -5% tijdens premarket.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Alvast bestens inzetten. Al lijkt me dat geen slim idee.
Gister een tijdje -16% meende ik.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:39 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
De meeste schade is dan al gedaan inderdaad. Apple futures stonden bijna -5% tijdens premarket.
Prima interview. Mooi ook hoe hij de interviewer credits gaf op het einde.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:03 schreef Blandigan het volgende:
David Einhorn interview:
http://www.kingworldnews.(...)1_David_Einhorn.html
quote:Novo Nordisk A/S (NVO US) jumped 5.5 percent to $117.13. The world's biggest maker of insulin was added to Bank of America Corp.'s "Europe 1" list.
Juichen voor Anderlecht.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
![]()
Las dat BB in Amsterdam op 17 februari een event houdt over de nieuwe optie mogelijkheden op de terminal om daarna een netwerk event te houden waar je ook de wedstrijd Ajax-Anderlecht kunt zienWat nu als Ajax je helemaal niks doet
David Einhorn zegt dat als Delta Lloyds beurskoers verdubbelt dat het dan nog een goedkoop aandeel is. Ik wil jullie een vraag voorleggen waar ik zelf niet uit kom ....quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:31 schreef superpiet het volgende:
Ik heb geen hoge pet op van Nederlandse Fondsen. En je kunt de vraag natuurlijk ook andersom stellen. Als kwalitatief goede zaken 'goedkope' aandelen zouden oppakken zouden er toch geen goedkope aandelen zijn? Ik zie het als de zoveelste mogelijkheid om een 'snelle buck' te verdienen voor zo'n manager.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:54 schreef jaco het volgende:
[..]
David Einhorn zegt dat als Delta Lloyds beurskoers verdubbelt dat het dan nog een goedkoop aandeel is. Ik wil jullie een vraag voorleggen waar ik zelf niet uit kom ....
Ik heb bij Morningstar even nagekeken welke van de (12) op Nederlandse large/mid caps gerichte beleggingsfondsen het aandeel Delta Lloyd ook bezitten (in hun top 10 beleggingen). Dat blijkt er eentje te zijn: Robeco Holland Bezit. Gerenommeerde fondsen zoals Kempen, SNS en zelfs het Delta Lloyd fonds zelf hebben het niet in portefeuille.
Als Einhorn gelijk heeft, hoe kunnen de managers van deze fondsen dan zo'n goedkoop aandeel binnen hun mandaat -dat echt niet zo groot is met alleen Nederlandse fondsen- over het hoofd zien ?
Wat weet Einhorn dat zij niet weten ? Of om met Van Gaal te spreken: Is Einhorn nou zo slim of zijn die fondsen nou zo dom ?
T'zal ook een keer misgaan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:07 schreef tony_clifton- het volgende:
Keer op keer de verwachtingen kloppen... je zou gaan denken dat ze met cijfers knoeien...
Zal wel niet, maar 'k blijf 't vreemd vinden.
De markt voor consumenten elektronica kan binnen een jaar totaal anders zijn. Maar zo lang Apple een sterk merknaam houd kan het nog lang goed blijven gaan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
T'zal ook een keer misgaan.Maar met een iPhone 5 en een iPad 2 op komst kan dat nog wel jaaaaren duren.
Kaf van het koren scheiden, doen ze goed daar.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
![]()
Las dat BB in Amsterdam op 17 februari een event houdt over de nieuwe optie mogelijkheden op de terminal om daarna een netwerk event te houden waar je ook de wedstrijd Ajax-Anderlecht kunt zienWat nu als Ajax je helemaal niks doet
Het valt me mee dat ze nog wat hebben overgelaten om te plussen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:12 schreef tony_clifton- het volgende:
De Goldman Sack heeft blijkbaar geen spectaculaire resultaten. Weird.
Het kan niet altijd feest zijn. Mijn porto was vanaf december met 35% gestegen. In zes weken tijd dus. Dat er een mindere dag aankwam zat er dik in. Maar dat had ook volgende week woensdag kunnen gebeuren.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:10 schreef Sokz het volgende:
Pff GS doet mn port pijn vandaag.Gaat trouwens belachelijk hard zuidwaards nu ..
Ik had vandaag een long positie ingenomen toen het aandeel -0.8% stond. Heb ik wel even gevoeld hoor, -37% voor mijn positie. Hou hem nog even aan, heb echt het gevoel dat dit een overreactie is, 1 kwartaal wat minder orders is nog geen trend.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:19 schreef Mercer het volgende:
Je hebt ASML wel verkocht mag ik hopen LXIV?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:30 schreef Rejected het volgende:
Twee behaviorial traps in mijn gedrag?+ home-country bias & anchoring biasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De waardering is ook niet hoog. Ze bulken van het cash (flinke buy back, dividend omhoog). Ik vind ASML één van de meest interessante aandelen van de AEX momenteel (samen met boska en fugro (staat nu wel wat hoog; rond 40 was het een uber-koopje)).quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:07 schreef Rejected het volgende:
Maar de waardering vind ik niet erg hoog. Daarnaast dacht ik dat de vraag naar halfgeleiders alleen maar zou toenemen met al die tablets en smartphones.
Nee, ik heb zelf geen interesse in Delta Lloyd. In principe blijf ik weg van financials, omdat ik niet de kennis bezit om de risico's op hun balans in te schatten. Maar van fondsen kun je die kennis blijkbaar ook niet verwachten.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb geen hoge pet op van Nederlandse Fondsen. En je kunt de vraag natuurlijk ook andersom stellen. Als kwalitatief goede zaken 'goedkope' aandelen zouden oppakken zouden er toch geen goedkope aandelen zijn? Ik zie het als de zoveelste mogelijkheid om een 'snelle buck' te verdienen voor zo'n manager.
En ik denk dat je zelf ook wel betere aandelen kunt vinden (zelfs in de financiele sector) in vergelijking met Delta Loyd. Of heb je nu bewuste interesse in dit aandeel?![]()
Wat was het op 20? Een uber uber uber koopje?quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:10 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
fugro (staat nu wel wat hoog; rond 40 was het een uber-koopje)).
quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:26 schreef Mercer het volgende:
[..]
Wat was het op 20? Een uber uber uber koopje?
Het is wel een baas jaquote:Op woensdag 19 januari 2011 19:24 schreef jaco het volgende:
Noot: uiteraard kan Einhorn er ook naast zitten, maar z'n trackrecord suggereert het omgekeerde.
Anchoring bias in het algemeen is dat je jezelf focust op een bepaald cijfer of waarde die geen relevante, feitelijke grondslag heeft. Bij veel beleggers zie je die bias als ze hun aandeel vast houden totdat het minimaal dezelfde prijs heeft als hun aankoopbedrag. Maar je zegt dit niet zo letterlijk, dus misschien las ik dat onterecht in je opmerking.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:58 schreef Rejected het volgende:
Tja home bias vind ik niet zo een probleem. Anchoring zie ik niet, vertel.
Allang niet meer in de porto. Te vroeg verkocht (of eigenlijk calls op geschreven). Toch wel wat aan verdiend hoor!quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:19 schreef Mercer het volgende:
Je hebt ASML wel verkocht mag ik hopen LXIV?
Nee ik hou me niet vast aan de prijs en dat hij zoveel waard moet zijn maar adhv van de multiples is hij wat laag geprijsd imo. Ik probeer bij elke trade even al deze dingen mee te nemen en zo min mogelijk op emotie te handelen. Dat wilt met beleggen natuurlijk niet persé zeggen dat dat meer oplevert.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:31 schreef jaco het volgende:
[..]
Anchoring bias in het algemeen is dat je jezelf focust op een bepaald cijfer of waarde die geen relevante, feitelijke grondslag heeft. Bij veel beleggers zie je die bias als ze hun aandeel vast houden totdat het minimaal dezelfde prijs heeft als hun aankoopbedrag. Maar je zegt dit niet zo letterlijk, dus misschien las ik dat onterecht in je opmerking.
Nou, excuses dan maar, sorry dat ik het idee had dat je ook maar interesse in Delta Lloyd kon hebben. Gezien de keuzes voor je beleggingen natuurlijk niet heel vreemd maar je weet maar nooit. En ik heb het vage vermoeden dat veel van die analisten voor elkaar in stand houden en elkaar na praten. Echt veel kritische analisten ben ik nog niet tegengekomen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:24 schreef jaco het volgende:
[..]
Nee, ik heb zelf geen interesse in Delta Lloyd. In principe blijf ik weg van financials, omdat ik niet de kennis bezit om de risico's op hun balans in te schatten. Maar van fondsen kun je die kennis blijkbaar ook niet verwachten.
Het enige wat die fondsen hoeven te doen is een beperkte set van Nederlandse aandelen te analyseren. Dan komt er een Amerikaan langs die wereldwijd opereert en die pikt er meteen een aandeel uit dat op hooguit 50% van de waarde is genoteerd. Zo'n fonds heeft toch een x aantal analisten in dienst ? Wat doen die de hele dag vraag ik me dan af.
Noot: uiteraard kan Einhorn er ook naast zitten, maar z'n trackrecord suggereert het omgekeerde.
Bescheiden - maar stabiele - winstgroei en relatief weinig schulden. imo de beste in zijn sector (beter als een caterpillar die ik had) maar behoorlijk duur hoor. 24x de winst, en natuurlijk al hard gestegen in 2 jaar. (Maar dat soort stocks vind jij juist aantrekkelijk isn't it?)quote:Op donderdag 20 januari 2011 01:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Hebben hier overigens nog mensen het aandeel cummins in de porto? Zit te overwegen het in de porto te gooien. Paar stukjes.
Dus jij denk dat we terug gaan richting de 300 punten? Dat zie ik echt niet gebeuren.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:30 schreef fedsingularity het volgende:
Ik denk dat er een voorlopige top gezet is op de indices en dat we nu eerst 10-15% gaan corrigeren.
Er zijn juist zeer weinig mensen negatief..http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=$bpspxquote:Op donderdag 20 januari 2011 14:11 schreef JimmyJames het volgende:
Jullie zijn wel negatief, zeg. Contra-indicator?![]()
Je noemt exact de dingen die ik met name zoek in een bedrijf. Weinig schulden, stabiele winst en de beste in z'n sectorquote:Op donderdag 20 januari 2011 12:54 schreef Sokz het volgende:
[..]
Bescheiden - maar stabiele - winstgroei en relatief weinig schulden. imo de beste in zijn sector (beter als een caterpillar die ik had) maar behoorlijk duur hoor. 24x de winst, en natuurlijk al hard gestegen in 2 jaar. (Maar dat soort stocks vind jij juist aantrekkelijk isn't it?)
Ga je die posities nog 'killen' of houd je ze aan?quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je noemt exact de dingen die ik met name zoek in een bedrijf. Weinig schulden, stabiele winst en de beste in z'n sector. Daarom heeft het mn interesse.
Dit is tot dusverre de slechtste maand by far ooit voor mij persoonlijk wat betreft beleggen. Zit qua rendement op een -15% in 1 maand door 2 verkeerde beleggingen in goud en zilver die de gehele porto naar beneden trekken en als een soort van knoop er nu om heen hangenTe hoge leverage op het exact(!) verkeerde moment ingestapt. Ik bekijk het maar zo, je kunt niet altijd exact op het verkeerde moment instappen
Goed gedaanquote:Op donderdag 20 januari 2011 22:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zit long op de stijgers in de AEX. Voor deze ene keer dan.
Ik beleg enkel in Nederlandse fondsen. Niet uit principe hoor, maar gewoon omdat ik de bedrijven wil kennen, met mensen wil spreken die er werken en er desnoods langs wil kunnen fietsen om te kijken hoeveel auto's er op de parkeerplaats staan.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:42 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Goed gedaan
@s_e Is chipotle niks voor je? Het is vet duur maar groeit wel heel snel en heeft bijna geen schulden.
http://www.google.com/finance?q=NYSE:CMG&fstype=ii
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |