Vraag eens aan de administrator of hij je naam in Annoying wil veranderenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:02 schreef Hanoying het volgende:
Schijnbaar heb je de hele dag niets beters te doen dan dit topic te spammen (ligt er eigenlijk een scriptie te verstoffen of ben je gewoon werkloos?). Dat is al irritant genoeg maar dat je vervolgens bij gebrek aan feedback op je calimero posts ook nog met een eigen kloon gaat zitten baggeren is echt vervelend.
Deze reeks is niet jouw reeks en dit topic is niet geplaatst in ONZ maar in AEX.
Jij hebt er zo onderhand gewoon je privé topic van gemaakt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vraag eens aan de administrator of hij je naam in Annoying wil veranderen
Discussiëren over de woningmarkt is volkomen zinloos er is immers maar 1 uitkomst mogelijk volgens de belanghebbenden en de politiek, de status quo moet kosten wat het kost behouden wordenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:12 schreef Hanoying het volgende:
Jij hebt er zo onderhand gewoon je privé topic van gemaakt.
Dat is irritant, zeker omdat jij nauwelijks tot discussie in staat bent maar volstrekt voorspelbaar redeneert volgens het "huren = slim, kopen = dom, koper = leentokkie, gaarkeukens = aanstaande" patroon. Enige ruimte voor andere opvattingen of zelfs maar gematigdere opvattingen is er niet. Jij hebt gelijk en de rest van de wereld is dom.
Dat je nu zelfs met een kloon van jezelf begint te praten is ONZ waardig maar hoort niet thuis in AEX.
De politiek en belanghebbenden hebben maar een zeer beperkte invloed op hoe de markt zich in de komende paar jaar ontwikkelt. Het maatschappelijk gevoel bepaalt uiteindelijk hoe de markt zich beweegt, zo lang Henk en Ingrid het idee hebben dat de markt op zijn gat ligt dan ligt de markt ook op zijn gat.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Discussiëren over de woningmarkt is volkomen zinloos er is immers maar 1 uitkomst mogelijk volgens de belanghebbenden en de politiek, de status quo moet kosten wat het kost behouden worden
Ok. Slotje op de reeks graag.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:20 schreef xenobinol het volgende:Discussiëren over de woningmarkt is volkomen zinloos
De overheid heeft wel degelijk een enorme invloed op de markt, ten eerste hebben zij de markt gemanipuleerd door het fiscaal te stimuleren om schulden aan te gaan. Met behulp van het ruimtelijke ordeningsbeleid hebben ze wederom de markt gemanipuleerd door slechts in beperkte mate bouw van woonhuizen toe te staan. Hoe verklaar jij het anders dat er 6,5 miljoen m2 aan bedrijfsruimte leegstaat maar er slechts zeer beperkte leegstand van woningen is? Dat terwijl de woningen niet aan te slepen waren?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:26 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De politiek en belanghebbenden hebben maar een zeer beperkte invloed op hoe de markt zich in de komende paar jaar ontwikkelt. Het maatschappelijk gevoel bepaalt uiteindelijk hoe de markt zich beweegt, zo lang Henk en Ingrid het idee hebben dat de markt op zijn gat ligt dan ligt de markt ook op zijn gat.
Ik ga er vanuit dat de meeste users de humor er wel van in kunnen zienquote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:47 schreef WillemBier het volgende:
LOLleuk, die kloontjes!
Mensen die daar niet tegenkunnen gaan maar lekker op het autistenforum posten ofzo. Bij GoT schijnen ze korte metten te maken met lolbroeken, digibeten en al het andere "gespuis" dat zich niet genoeg conformeert aan de aldaar heersende mores, politieke mening en het verwachte kennisniveau.
Waarom moeten mensen duur wonen? Als mensen zich prima voelen in een bepaalde buurt, ze hebben daar hun kenissen en vrienden. Waarom zouden ze dan moeten verhuizen als ze wat meer verdienen als de mensen om hun heen?quote:Op maandag 17 januari 2011 21:09 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En andere huurders zijn bewust in hun sociale huurwoning blijven zitten terwijl ze prima wisten dat ze een andere woning konden betalen, maar liever goedkoop wilden wonen ten koste van anderen (mensen die *niet* meer kunnen betalen).
En dus worden die mensen aangepakt.
Ik huur ook. En misschien ga ik binnen 1-3 jaar weer van baan veranderen zodat ik waarschijnlijk weer zal verhuizen en ik nog steeds niet ga kopen. Ik ben bewust bezig om iets van een carriere op te bouwen. Ik heb een bepaald doel, maar dat verlangt een vrij brede ervaring. Vandaar dat ik al verschillende werkgevers heb gehad. Waarom zou ik me dan gaan binden aan 1 plek?quote:Aahaha, ja, huurders zijn zo sociaal. Ga toch weg man. Ik vermoed dat 99% van de huurders liever zou kopen, maar daar gewoon de mogelijkheid niet toe heeft. Die blijven echt niet huren uit weldoenerij naar de maatschappij
Hoe het ook zij... je zit al tig topics te zwammen dat kopers massaal het schip in gaan en daarover te jubelen en nu ben jij de eerste die meer gaat betalen. Irony is a bitch
Het is natuurlijk heel fijn voor bepaalde lieden als jij een groot deel van je inkomen aan hun bedrijfstak af dient te staan. Deze lieden geven helemaal niets om jouw leven, je vrienden en familie... die geven alleen om zichzelf.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom moeten mensen duur wonen? Als mensen zich prima voelen in een bepaalde buurt, ze hebben daar hun kenissen en vrienden. Waarom zouden ze dan moeten verhuizen als ze wat meer verdienen als de mensen om hun heen?
In principe is onderdak bieden aan de bevolking een belangrijke plicht van de overheid. Ieder mens heeft recht op fatsoenlijke huisvesting. Gezien de staat van onze technologie is het ook relatief eenvoudig om deze doelstelling te verwezenlijken. Wat dit proces frustreert zijn de belanghebbenden nl. de vastgoedmaffia, de banken en overheden, zei willen een maximale greep doen in de portemonnee van de burger voor deze voorzieningen. In principe weet men dat men hetzelfde kan doen met b.v. voedsel, maar uit ervaring weet men dat hongerige mensen een heel stuk gevaarlijker zijn als dakloze mensen of mensen die gewoon krap behuisd zijn. Verdeel en heers.quote:De overheid heeft als primaire taak iedereen voorzien van een dak boven zijn hoofd, en zou dus via de coorperaties veel meer goedkope huizen moeten bouwen, zodat er voor iedereen ongeacht inkomen een goedkope woning beschikbaar is.
Mensen een veel te duur huis laten kopen met geleend geld is de ideale vorm van economische slavernij. Men wil nu ook de huurders het vuur aan de schenen leggen om ze vast te zetten in een hoekje. Misschien is de tijd binnenkort weer rijp voor een revolutiequote:Ik huur ook. En misschien ga ik binnen 1-3 jaar weer van baan veranderen zodat ik waarschijnlijk weer zal verhuizen en ik nog steeds niet ga kopen. Ik ben bewust bezig om iets van een carriere op te bouwen. Ik heb een bepaald doel, maar dat verlangt een vrij brede ervaring. Vandaar dat ik al verschillende werkgevers heb gehad. Waarom zou ik me dan gaan binden aan 1 plek?
Waarom moet jij geholpen worden met je huur als je het makkelijk zelf kan betalen?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom moeten mensen duur wonen?
Je hoeft helemaal niet te verhuizen. Alleen je korting vervalt. Meer niet.quote:Als mensen zich prima voelen in een bepaalde buurt, ze hebben daar hun kenissen en vrienden. Waarom zouden ze dan moeten verhuizen als ze wat meer verdienen als de mensen om hun heen?
Waarom moeten mensen geholpen worden bij een lening voor hun woning? Kopen is toch alleen voor de rijken?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Waarom moet jij geholpen worden met je huur als je het makkelijk zelf kan betalen?
'korting'quote:Je hoeft helemaal niet te verhuizen. Alleen je korting vervalt. Meer niet.
Omdat de wet zo bedoelt is.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:08 schreef xenobinol het volgende:
Waarom moeten mensen geholpen worden bij een lening voor hun woning? Kopen is toch alleen voor de rijken?
Dat is jouw interpretatiequote:
Wederom interpretatie, als het de bedoeling zou zijn geweest om 'misbruik' tegen te gaan dan was daar wel een oplossing voor gezocht tijdens de invoer van de wet. In feite is er juist sprake van een hele sterke huurbescherming tegen excessief stijgende huren. Woning corporaties zijn nl. ooit opgericht door mensen die gewoon gezamenlijk betaalbare woonruimte wilden creëren.quote:Het is echter nooit zo bedoeld dat iemand een sociale huurwoning misbruikt om goedkoop te kunnen blijven wonen als de noodzaak voor een sociale huurwoning verdwenen is.
Uiteraard. En dat is de enige juiste.quote:
Als jij 43.000 bruto verdient is een normale huur ook betaalbaar. Dan heb je geen 'korting' meer nodig.quote:Woning corporaties zijn nl. ooit opgericht door mensen die gewoon gezamenlijk betaalbare woonruimte wilden creëren.
En die van de overheid (die de wetten maakt). Vandaar dat ze de wet aanpassen en scheefhuurders meer gaan laten betalen. Dat jij die wet naar jouw voordeel probeert te interpreteren heeft de overheid gelukkig geen boodschap aan.quote:
Bij het maken van die wet had men niet voorzien dat er asocialen zoals jij rondlopen die graag misbruik van overheidsvoorzieningen maken. Daar wordt nu dus wat aan gedaan.quote:Wederom interpretatie, als het de bedoeling zou zijn geweest om 'misbruik' tegen te gaan dan was daar wel een oplossing voor gezocht tijdens de invoer van de wet.
Waarom moeten kopers geholpen worden?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waarom moet jij geholpen worden met je huur als je het makkelijk zelf kan betalen?
Om jou te pesten. En het werkt!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waarom moeten kopers geholpen worden?
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:53 schreef Whuzz het volgende:
Het is wel prachtig om te zien overigens hoe gefrustreerd Xenotje nu is, nu blijkt dat hij meer moet gaan betalen. Iets wat hij zo hard hoopte dat alleen anderen zou overkomen![]()
De status aan het eind van dit jaar:
Woonlasten Whuzz: onveranderd
Woonlasten Xeno: +7% (inflatie op 2% gegokt)
Sux to be Xeno.
Er zijn ook kopers die spotgoedkoop wonen, daar is natuurlijk ook nooit in voorzien. Ik stel voor dat we met wetgeving gaan komen om hun besteding aan de woonlasten te verhogen naar een maatschappelijk geaccepteerde norm.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:51 schreef Whuzz het volgende:
Bij het maken van die wet had men niet voorzien dat er asocialen zoals jij rondlopen die graag misbruik van overheidsvoorzieningen maken. Daar wordt nu dus wat aan gedaan.
Het is gewoon niet de bedoeling dat sommigen spotgoedkoop wonen terwijl ze best meer last kunnen dragen ten koste van anderen die afhanelijk zijn van die goedkope woningen.
Het gaat niet over huren of kopen het gaat over een overheid die meent te moeten bepalen wat mensen moeten uitgeven aan woonlasten. Wederom met het doel om mensen in de val te lokken zich te laten slaven door de bankenquote:Als je dan per-se wilt huren, dan kan dat nog steeds. In de vrije sector. Veel plezier daar! Ik heb het 15 jaar gedaan en ben blij dat ik er vanaf ben. Maar jij vindt huren de bomb, dus het is je gegund
Mij krijg je niet snel op de kast.quote:
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:53 schreef Whuzz het volgende:
Het is wel prachtig om te zien overigens hoe gefrustreerd Xenotje nu is, nu blijkt dat hij meer moet gaan betalen. Iets wat hij zo hard hoopte dat alleen anderen zou overkomen![]()
De status aan het eind van dit jaar:
Woonlasten Whuzz: onveranderd
Woonlasten Xeno: +7% (inflatie op 2% gegokt)
Sux to be Xeno.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |