abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91471274
Had ik het toch goed gehoord, toch nog dit jaar:

http://www.rtl.nl/%28/act(...)pas-volgend-jaar.xml
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_91471627
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Had ik het toch goed gehoord, toch nog dit jaar:

http://www.rtl.nl/%28/act(...)pas-volgend-jaar.xml
Aaah.... Donner... onze minister leenkampioen :D

Wat zal het een succes worden... ;)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_91471695
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En hoe precies verdient de bank als die mij meer rente geeft op mijn deposito dan dat ik betaal op mijn hypothecaire lening? :?
Het feit dat jij een lage rente hebt wil niet zeggen dat anderen dat ook hebben, de bank zet jouw deposito op de balans en leent het vervolgens weer aan een ander uit. Banken verdienen altijd zonder ook maar een vinger uit te steken, juist daarom is dit systeem niet houdbaar zonder de geldpers aan te zetten.
I'll sing you a lullaby.
pi_91471944
Misschien kan Donner ook meteen de Sharia invoeren, dan kan er een verbod worden ingevoerd op het heffen van rente :D
I'll sing you a lullaby.
  maandag 17 januari 2011 @ 17:51:47 #80
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_91473045
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Aaah.... Donner... onze minister leenkampioen :D

Wat zal het een succes worden... ;)
Hypocriet; HRA zou eraf moeten maar wonen met een inkomen van ruim 43k in een gesubsidieerde woning moet blijven.

Beide is even fout.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_91473358
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 16:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het "Maar Nederland is anders" dogma?
Nee, de vraag bepaalt de prijs.
pi_91475779
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:51 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Hypocriet; HRA zou eraf moeten maar wonen met een inkomen van ruim 43k in een gesubsidieerde woning moet blijven.

Beide is even fout.
Wat hypocriet is is dat de HRA niet wordt aangepakt maar het zogenaamde scheefhuren wel :)
I'll sing you a lullaby.
pi_91475811
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:59 schreef HansvD het volgende:

Nee, de vraag bepaalt de prijs.
Precies.... daarom gaat de prijs dalen ^O^
I'll sing you a lullaby.
  maandag 17 januari 2011 @ 20:42:04 #84
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91483709
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 15:58 schreef xenobinol het volgende:
En weet je wat nog het allermooiste is dat ze ook nog blij zijn ook met deze oplossing en hun vreugde daarover komen posten hier op dit forum :')
Je bedoelt een beetje zoals lui als jij en zeepsop jubelen als er kopers in de problemen komen? Nu je het zegt, dat is wel vrij sneu ja :')

quote:
Wat hypocriet is is dat de HRA niet wordt aangepakt maar het zogenaamde scheefhuren wel :)
Frustrated much? w/

[ Bericht 19% gewijzigd door Whuzz op 17-01-2011 20:48:39 ]
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_91484476
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee hoor. HRA is wettelijk vastgelegd. Scheefwonen werd slechts gedoogd. *)
pi_91484508
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:42 schreef Whuzz het volgende:
Je bedoelt een beetje zoals lui als jij en zeepsop jubelen als er kopers in de problemen komen? Nu je het zegt, dat is wel vrij sneu ja :')

Kopers zijn verantwoordelijk voor het opblazen van de zeepbel... het is niet meer dan rechtvaardig dat zij de klappen gaan krijgen :)

quote:
Frustrated much? w/
Not much... het mag van mij eigenlijk kwa snelheid wel een standje hoger :P
I'll sing you a lullaby.
pi_91484654
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee hoor. HRA is wettelijk vastgelegd. Scheefwonen werd slechts gedoogd. *)
Ooh... vandaar dat er een wetswijziging noodzakelijk is w/

Trouwens... het valt nog maar te bezien of het ze zal lukken voor de komende periode, ben benieuwd ook hoe ze dit vorm willen gaan geven. Zijn de corporaties wel in staat om dit op zo'n korte termijn uit te voeren? Komen er rechtzaken en moet Donner zijn kwalijke praatjes weer inslikken? Betrouwbare overheid? Dat laatste is toch wel jouw stokpaardje?
I'll sing you a lullaby.
pi_91484913
quote:
Op maandag 17 januari 2011 18:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies.... daarom gaat de prijs dalen ^O^
de tijd zal het leren.... Maar het gelul over prijzen in andere landen is net zo nuttig als de prijzen in friesland vergelijken met die in de randstad. En dat wilde ik even aantonen. Grappig trouwens dat het ook met hra spotgoedkoop is in friesland.
  maandag 17 januari 2011 @ 20:59:59 #89
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91484988
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Kopers zijn verantwoordelijk voor het opblazen van de zeepbel... het is niet meer dan rechtvaardig dat zij de klappen gaan krijgen :)
Volgens mij zijn de banken en de overheid daar voor verantwoordelijk. En in jouw gedachtengang zijn scheefhuurders schuldig aan woningnood onder mensen die afhankelijk zijn van sociale huur, dus is het niet meer dan rechtvaardig dat zij de klappen vangen.

quote:
Not much... het mag van mij eigenlijk kwa snelheid wel een standje hoger :P
Ok, no problem. Als je dan morgen even 5%+inflatie van je huur naar mijn bankrekening gaat storten heb je vast een voorsprong op de rest ;)
pi_91485354
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:55 schreef xenobinol het volgende:
Ooh... vandaar dat er een wetswijziging noodzakelijk is w/
Dat komt omdat men vroeger dacht dat huurders sociaal waren en dus niet deze regeling en masse zouden gaan misbruiken. Je moet het ook niet zien als een wijziging maar als een helaas noodzakelijke aanvulling. :+

quote:
Betrouwbare overheid? Dat laatste is toch wel jouw stokpaardje?
Ik heb nooit gezegd dat onze overheid betrouwbaar is. Ik heb wel gezegd dat ik graag zou willen dat ze zich aan hun afspraken houden.
pi_91485369
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:59 schreef Whuzz het volgende:

Volgens mij zijn de banken en de overheid daar voor verantwoordelijk.
Afschuiven van de verantwoording :')

quote:
En in jouw gedachtengang zijn scheefhuurders schuldig aan woningnood onder mensen die afhankelijk zijn van sociale huur, dus is het niet meer dan rechtvaardig dat zij de klappen vangen.

Sommige huurders hebben bewust niet mee willen doen aan het opblazen van de zeepbel en dus de economie. Nu wil jij dat deze mensen die wel verantwoording hebben genomen beschuldigen van decadent gedrag? Het is de overheid die mede dankzij de leenkneuzen lekker zijn gang kon gaan en de sociale huur verwaarloosd heeft.

quote:
Ok, no problem. Als je dan morgen even 5%+inflatie van je huur naar mijn bankrekening gaat storten heb je vast een voorsprong op de rest ;)
:')

Ik sponsor je al genoeg met je megalomane leenproject w/
I'll sing you a lullaby.
pi_91485500
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Ik heb nooit gezegd dat onze overheid betrouwbaar is. Ik heb wel gezegd dat ik graag zou willen dat ze zich aan hun afspraken houden.
Welke afspraak? Laat je contract eens zien? Je moet wel gek zijn om nu nog te kopen, onze overheid is zo onbetrouwbaar dat het heel waarschijnlijk is dat de HRA op zeer korte termijn gaat sneuvelen w/
Lenen, lenen, betalen, betalen, en euh.... betalen, betalen :D
I'll sing you a lullaby.
pi_91485525
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:05 schreef xenobinol het volgende:
Sommige huurders hebben bewust niet mee willen doen aan het opblazen van de zeepbel en dus de economie.
Die hebben dat gedaan omdat ze op dat moment lekker goedkoop woonden in een sociale huurwoning, niet uit nobele redenen hoor.... :D
  maandag 17 januari 2011 @ 21:09:28 #94
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91485647
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:05 schreef xenobinol het volgende:
Sommige huurders hebben bewust niet mee willen doen aan het opblazen van de zeepbel en dus de economie.
En andere huurders zijn bewust in hun sociale huurwoning blijven zitten terwijl ze prima wisten dat ze een andere woning konden betalen, maar liever goedkoop wilden wonen ten koste van anderen (mensen die *niet* meer kunnen betalen).
En dus worden die mensen aangepakt.

quote:
Nu wil jij dat deze mensen die wel verantwoording hebben genomen beschuldigen van decadent gedrag?
Aahaha, ja, huurders zijn zo sociaal. Ga toch weg man. Ik vermoed dat 99% van de huurders liever zou kopen, maar daar gewoon de mogelijkheid niet toe heeft. Die blijven echt niet huren uit weldoenerij naar de maatschappij :')

Hoe het ook zij... je zit al tig topics te zwammen dat kopers massaal het schip in gaan en daarover te jubelen en nu ben jij de eerste die meer gaat betalen. Irony is a bitch :')
pi_91485651
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:07 schreef xenobinol het volgende:
Welke afspraak? Laat je contract eens zien?
Dat kun je gewoon opzoeken onder het belastingrecht.

Tevens kun je ook opzoeken dat de sociale woningbouw bedoelt is voor mensen met een laag inkomen.

Dus alles klopt als een bus. c_/

quote:
Lenen, lenen, betalen, betalen, en euh.... betalen, betalen :D
Huren, huren, nog meer betalen, nog meer betalen, en euh... nog veel meer betalen. :Y

[ Bericht 24% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 17-01-2011 21:15:28 ]
  maandag 17 januari 2011 @ 21:28:26 #96
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
  maandag 17 januari 2011 @ 21:41:52 #97
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_91487731
Kees de Kort op blue monday, iets pessimistischer bestaat er waarschijnlijk niet. :|W
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  maandag 17 januari 2011 @ 21:43:36 #98
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91487838
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:41 schreef Bayswater het volgende:
Kees de Kort op blue monday, iets pessimistischer bestaat er waarschijnlijk niet. :|W
Zo pessimistich is hij helemaal niet. Hij zegt iets wat Zeepsop en Xeno altijd vergeten: het probleem zit bij een KLEINE groep huizenbezitters, namelijk het top segment. Zoals ik altijd al zeg: voor het oooovergrote deel van de huizenbezitters is er geen probleem.

Verder is snorremans natuurlijk gewoon een ras-doemdenker die nog nooit geljk heeft gekregen. Maar goed, ik snap best dat hij zijn geld verdient met zijn gezwets :')
pi_91487861
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:41 schreef Bayswater het volgende:
Pessimists outlive optimists :P
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  maandag 17 januari 2011 @ 21:47:59 #100
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_91488109
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:43 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Zo pessimistich is hij helemaal niet. Hij zegt iets wat Zeepsop en Xeno altijd vergeten: het probleem zit bij een KLEINE groep huizenbezitters, namelijk het top segment. Zoals ik altijd al zeg: voor het oooovergrote deel van de huizenbezitters is er geen probleem.

Verder is snorremans natuurlijk gewoon een ras-doemdenker die nog nooit geljk heeft gekregen. Maar goed, ik snap best dat hij zijn geld verdient met zijn gezwets :')
De 45+ generaties die niet zo dom zijn geweest hun 'overwaarde' op te nemen zullen geen problemen krijgen.

Leenkneusjes met een aflossingsvrije tophypotheek wel. Die hebben er inderdaad zelf voor gekozen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')