Aaah.... Donner... onze minister leenkampioenquote:Op maandag 17 januari 2011 17:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Had ik het toch goed gehoord, toch nog dit jaar:
http://www.rtl.nl/%28/act(...)pas-volgend-jaar.xml
Het feit dat jij een lage rente hebt wil niet zeggen dat anderen dat ook hebben, de bank zet jouw deposito op de balans en leent het vervolgens weer aan een ander uit. Banken verdienen altijd zonder ook maar een vinger uit te steken, juist daarom is dit systeem niet houdbaar zonder de geldpers aan te zetten.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En hoe precies verdient de bank als die mij meer rente geeft op mijn deposito dan dat ik betaal op mijn hypothecaire lening?
Hypocriet; HRA zou eraf moeten maar wonen met een inkomen van ruim 43k in een gesubsidieerde woning moet blijven.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Aaah.... Donner... onze minister leenkampioen![]()
Wat zal het een succes worden...
Nee, de vraag bepaalt de prijs.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het "Maar Nederland is anders" dogma?
Wat hypocriet is is dat de HRA niet wordt aangepakt maar het zogenaamde scheefhuren welquote:Op maandag 17 januari 2011 17:51 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Hypocriet; HRA zou eraf moeten maar wonen met een inkomen van ruim 43k in een gesubsidieerde woning moet blijven.
Beide is even fout.
Precies.... daarom gaat de prijs dalenquote:
Je bedoelt een beetje zoals lui als jij en zeepsop jubelen als er kopers in de problemen komen? Nu je het zegt, dat is wel vrij sneu jaquote:Op maandag 17 januari 2011 15:58 schreef xenobinol het volgende:
En weet je wat nog het allermooiste is dat ze ook nog blij zijn ook met deze oplossing en hun vreugde daarover komen posten hier op dit forum![]()
Frustrated much?quote:Wat hypocriet is is dat de HRA niet wordt aangepakt maar het zogenaamde scheefhuren wel
Nee hoor. HRA is wettelijk vastgelegd. Scheefwonen werd slechts gedoogd.quote:Op maandag 17 januari 2011 18:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat hypocriet is is dat de HRA niet wordt aangepakt maar het zogenaamde scheefhuren wel
Kopers zijn verantwoordelijk voor het opblazen van de zeepbel... het is niet meer dan rechtvaardig dat zij de klappen gaan krijgenquote:Op maandag 17 januari 2011 20:42 schreef Whuzz het volgende:
Je bedoelt een beetje zoals lui als jij en zeepsop jubelen als er kopers in de problemen komen? Nu je het zegt, dat is wel vrij sneu ja
Not much... het mag van mij eigenlijk kwa snelheid wel een standje hogerquote:Frustrated much?![]()
Ooh... vandaar dat er een wetswijziging noodzakelijk isquote:Op maandag 17 januari 2011 20:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee hoor. HRA is wettelijk vastgelegd. Scheefwonen werd slechts gedoogd.
de tijd zal het leren.... Maar het gelul over prijzen in andere landen is net zo nuttig als de prijzen in friesland vergelijken met die in de randstad. En dat wilde ik even aantonen. Grappig trouwens dat het ook met hra spotgoedkoop is in friesland.quote:Op maandag 17 januari 2011 18:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies.... daarom gaat de prijs dalen
Volgens mij zijn de banken en de overheid daar voor verantwoordelijk. En in jouw gedachtengang zijn scheefhuurders schuldig aan woningnood onder mensen die afhankelijk zijn van sociale huur, dus is het niet meer dan rechtvaardig dat zij de klappen vangen.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Kopers zijn verantwoordelijk voor het opblazen van de zeepbel... het is niet meer dan rechtvaardig dat zij de klappen gaan krijgen
Ok, no problem. Als je dan morgen even 5%+inflatie van je huur naar mijn bankrekening gaat storten heb je vast een voorsprong op de restquote:Not much... het mag van mij eigenlijk kwa snelheid wel een standje hoger
Dat komt omdat men vroeger dacht dat huurders sociaal waren en dus niet deze regeling en masse zouden gaan misbruiken. Je moet het ook niet zien als een wijziging maar als een helaas noodzakelijke aanvulling.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:55 schreef xenobinol het volgende:
Ooh... vandaar dat er een wetswijziging noodzakelijk is![]()
Ik heb nooit gezegd dat onze overheid betrouwbaar is. Ik heb wel gezegd dat ik graag zou willen dat ze zich aan hun afspraken houden.quote:Betrouwbare overheid? Dat laatste is toch wel jouw stokpaardje?
Afschuiven van de verantwoordingquote:Op maandag 17 januari 2011 20:59 schreef Whuzz het volgende:
Volgens mij zijn de banken en de overheid daar voor verantwoordelijk.
Sommige huurders hebben bewust niet mee willen doen aan het opblazen van de zeepbel en dus de economie. Nu wil jij dat deze mensen die wel verantwoording hebben genomen beschuldigen van decadent gedrag? Het is de overheid die mede dankzij de leenkneuzen lekker zijn gang kon gaan en de sociale huur verwaarloosd heeft.quote:En in jouw gedachtengang zijn scheefhuurders schuldig aan woningnood onder mensen die afhankelijk zijn van sociale huur, dus is het niet meer dan rechtvaardig dat zij de klappen vangen.
quote:Ok, no problem. Als je dan morgen even 5%+inflatie van je huur naar mijn bankrekening gaat storten heb je vast een voorsprong op de rest
Welke afspraak? Laat je contract eens zien? Je moet wel gek zijn om nu nog te kopen, onze overheid is zo onbetrouwbaar dat het heel waarschijnlijk is dat de HRA op zeer korte termijn gaat sneuvelenquote:Op maandag 17 januari 2011 21:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik heb nooit gezegd dat onze overheid betrouwbaar is. Ik heb wel gezegd dat ik graag zou willen dat ze zich aan hun afspraken houden.
Die hebben dat gedaan omdat ze op dat moment lekker goedkoop woonden in een sociale huurwoning, niet uit nobele redenen hoor....quote:Op maandag 17 januari 2011 21:05 schreef xenobinol het volgende:
Sommige huurders hebben bewust niet mee willen doen aan het opblazen van de zeepbel en dus de economie.
En andere huurders zijn bewust in hun sociale huurwoning blijven zitten terwijl ze prima wisten dat ze een andere woning konden betalen, maar liever goedkoop wilden wonen ten koste van anderen (mensen die *niet* meer kunnen betalen).quote:Op maandag 17 januari 2011 21:05 schreef xenobinol het volgende:
Sommige huurders hebben bewust niet mee willen doen aan het opblazen van de zeepbel en dus de economie.
Aahaha, ja, huurders zijn zo sociaal. Ga toch weg man. Ik vermoed dat 99% van de huurders liever zou kopen, maar daar gewoon de mogelijkheid niet toe heeft. Die blijven echt niet huren uit weldoenerij naar de maatschappijquote:Nu wil jij dat deze mensen die wel verantwoording hebben genomen beschuldigen van decadent gedrag?
Dat kun je gewoon opzoeken onder het belastingrecht.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:07 schreef xenobinol het volgende:
Welke afspraak? Laat je contract eens zien?
Huren, huren, nog meer betalen, nog meer betalen, en euh... nog veel meer betalen.quote:Lenen, lenen, betalen, betalen, en euh.... betalen, betalen
Zo pessimistich is hij helemaal niet. Hij zegt iets wat Zeepsop en Xeno altijd vergeten: het probleem zit bij een KLEINE groep huizenbezitters, namelijk het top segment. Zoals ik altijd al zeg: voor het oooovergrote deel van de huizenbezitters is er geen probleem.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:41 schreef Bayswater het volgende:
Kees de Kort op blue monday, iets pessimistischer bestaat er waarschijnlijk niet.
Pessimists outlive optimistsquote:Op maandag 17 januari 2011 21:41 schreef Bayswater het volgende:
Kees de Kort op blue monday, iets pessimistischer bestaat er waarschijnlijk niet.
De 45+ generaties die niet zo dom zijn geweest hun 'overwaarde' op te nemen zullen geen problemen krijgen.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:43 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Zo pessimistich is hij helemaal niet. Hij zegt iets wat Zeepsop en Xeno altijd vergeten: het probleem zit bij een KLEINE groep huizenbezitters, namelijk het top segment. Zoals ik altijd al zeg: voor het oooovergrote deel van de huizenbezitters is er geen probleem.
Verder is snorremans natuurlijk gewoon een ras-doemdenker die nog nooit geljk heeft gekregen. Maar goed, ik snap best dat hij zijn geld verdient met zijn gezwets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |