abonnement Unibet Coolblue
pi_91458349
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

- PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de ggz instellingen.
Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
PsyQ

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.

Patiëntenverenigingen

- Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD.
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans digitaal

- Stichting ADD, een stichting voor het
overwegend onoplettend type (ADD).
SADD

- Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Impuls

- Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
Centrum 'Zit stil'

Ervaringsdeskundigen

- Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen. ADHD pagina

- Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site. Prikpagina ADHD

- Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
De ADHD Stichting

- Hersenstorm - ADHD bij volwassenen. Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
Hersenstorm

- Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
Stichting ADHD+

- Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Levente

- Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Dylan Francis

Lotgenotencontact/chatten/informatie

ADHD in Nederland

ADHD Xtra

ADHD News Daar kun je ook dat pols bandje kopen.

Medicatie:

Stimulantia:

- Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
- Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
- Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

- Strattera: Atomoxetine.
- Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.


Vorige topics.

De OP vind je hier

pi_91458358
Hihi :@ :W
pi_91458422
Oja laatste (serieuze) post van Murm:
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:53 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Tielman. Het was weer gezellig. 9 feb vervolg. Ze gaan min gegevens opvragen bij riagg.
En ik was vergeten dat het helemaal niet leuk is om over vroeger 32e praten. Werd zenuwachtig en toen heel druk op mn werk. Kreeg klachten, hihi. Dus hou me maar ff in. Helpt ook wel, even geconfronteerd worden met mijn gedrag
  maandag 17 januari 2011 @ 14:14:40 #4
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_91461816
Ik ben niet druk
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_91462081
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:14 schreef Murmeli het volgende:
Ik ben niet druk
Wellus :o
pi_91464846
hallooooooooooooooo :s)

ik ben ook niet druk vandaag hoor hoe kom je erbij.
een collega had weer een verhaal hoor ze vond het gek dat iemand ( man) zegt dat die vrouw wil worden omdat die er nog als man uitziet.
nou ik kan me gekkere dingen bedenken anders.

echt komt ze vervolgens met een stereotype man vrouw beeld zo ergelijk dat ik haar geen antwoord gegeven heb.

trouwens gezellig hoor die mensen op mijn werk ze zeggen geen woord en dat 3 uur lang o|O
en een collega die wel lachen is werkt pas weer donderdag.
nou als men van het niks zeggen blijft ga ik eens expres stuiteren denk ik.
pi_91464884
tvp
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91464971
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 15:15 schreef beatrijs het volgende:
tvp
TerugVindPoseidon? :o
pi_91465224
hadden ze m wel even tepels mogen geven zeg.

maar goed ik ga schoonmaken over een half uur staat bezoek voor de deur en gaan we kijken of ik mijn doelen voor dit jaar gehaald heb.
ik vind van wel want de helft wat erin stond was onzin.
  maandag 17 januari 2011 @ 16:04:18 #10
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_91467510
argh word gek van me zelf.... nadeel van weer uit dipje komen RUSTELOOS WHOEEIIIIIIII BEWEGEN DIE BENEN

Ohja en niets te doen op het werk.... geen kut klusjes :') dan maar fokken ~:)
pi_91472975
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 15:22 schreef Dropkogel het volgende:
hadden ze m wel even tepels mogen geven zeg.

maar goed ik ga schoonmaken over een half uur staat bezoek voor de deur en gaan we kijken of ik mijn doelen voor dit jaar gehaald heb.
ik vind van wel want de helft wat erin stond was onzin.
Quote mezelf even.
Doelen gehaald.
Volgende mijn begeleider ging het zelfstandig wonen beter dan dat ik het zelf vind gaan dat vond ik wel apart.
pi_91484058
:s)

Even een vraag: hoe reageren jullie op caffeïne?

Ik ben er gek op (koffie O+ ), maar ik ben bang dat het niet zo goed voor me is :').
pi_91484241
Geen problemen mee hier. Maar ik drink dan ook haast nooit koffie/cola ed.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91486334
Geen problemen mee hier behalve dat koffie werkt als laxeermiddel blijkbaar dus drink ik het maar niet te veel ( 2 a 3 mokken)
Van 1 glas cola 250ml blijf ik 8 uur wakker en ga ik trillen dus dat neem ik niet.
pi_91492200
Foutje
Anonimity is a bliss
pi_91492354
Ik las vandaag een topic over add. Stoornissen zijn zegmaar mijn dingetje en ik herkende mezelf in het verhaal. Ik sta bekend als lui, dromer, geconcentreerd of overgeconcentreerd. Ik heb WWW.levente.nl helemaal doorgelezen -op de levensverhalen na, die waren niet boeiend. En ik heb 4 testjes gedaan en die zeiden dat ik ADD heb. Niet heel vreemd met alle overeenkomsten.

Heb tijdens het typen met opa gekletst, drinken gepakt, film gekeken, interviewvragen gemaakt en mijn voorhoofd bekeken in de spiegel in de gang. Ben ik hier welkom?
Anonimity is a bliss
pi_91493822
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:47 schreef Horchata het volgende:
:s)

Even een vraag: hoe reageren jullie op caffeïne?

Ik ben er gek op (koffie O+ ), maar ik ben bang dat het niet zo goed voor me is :').
Daar word ik heul druk van. Probeer het zo min mogelijk te drinken sinds ik aan de meds ben.
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_91497056
Bij mij heeft een tegenstrijdig effect, ik word er wakkerder en scherper door. Alleen dat kan heel snel omslaan in onrustig zijn. Misschien moet ik toch maar op decafe overstappen..
  dinsdag 18 januari 2011 @ 00:18:40 #19
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_91497430
Cola kan ik wel redelijk tegen.. doet mij weinig kan gewoon slapen (alleen wordt mijn blaas er soms hyperactief van) Ik heb laatst een paar dagen red bull/bullit gedronken en een week later was ik depressief... geen idee of dat toeval was of niet maar ik laat het maar. Overigens word ik daar toch erg suf van :? :? Ik word er iig niet wakkerder van :')
pi_91500318
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 22:49 schreef gewoonfaye het volgende:
Ik las vandaag een topic over add. Stoornissen zijn zegmaar mijn dingetje en ik herkende mezelf in het verhaal. Ik sta bekend als lui, dromer, geconcentreerd of overgeconcentreerd. Ik heb WWW.levente.nl helemaal doorgelezen -op de levensverhalen na, die waren niet boeiend. En ik heb 4 testjes gedaan en die zeiden dat ik ADD heb. Niet heel vreemd met alle overeenkomsten.

Heb tijdens het typen met opa gekletst, drinken gepakt, film gekeken, interviewvragen gemaakt en mijn voorhoofd bekeken in de spiegel in de gang. Ben ik hier welkom?
Je bent hier van harte welkom. Online testjes zeggen geen fuck dus laat je testen bij een psychiater :)
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91501912
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 02:02 schreef beatrijs het volgende:

[..]

Je bent hier van harte welkom. Online testjes zeggen geen fuck dus laat je testen bij een psychiater :)
Zou toch wel durven stellen dat iedereen met ADD 'goed' scoort op die testjes. Maar mensen zonder misschien ook wel ;)
pi_91502495
Zo naar de psych, ik ga dexamfetamine afdwingen :Y
pi_91503754
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 02:02 schreef beatrijs het volgende:

[..]

Je bent hier van harte welkom. Online testjes zeggen geen fuck dus laat je testen bij een psychiater :)
Jamaar ik denk dat mijn moeder er niet zo aan wilt geloven dat ik een serieuze "test" wil. What to do, what to do
Anonimity is a bliss
pi_91503805
Gewoon zelf naar de huisarts gaan?
pi_91504670
goeiemorgen!
Weer een jaar ouder! w/ *O* :s)
en nog steeds niet wijzer
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_91504797
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:28 schreef seasushi het volgende:
goeiemorgen!
Weer een jaar ouder! w/ *O* :s)
en nog steeds niet wijzer
Jarig? :D
Gefeli *O* *G* :* *O* *G*
pi_91508785
Net terug van de psych...
Zat aan de Ritalin, dat moet ik blijven slikken en heb er nu anti-depressiva bij gekregen :o Citalopram... Iemand hier ervaring mee? Ben benieuwd...
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:48:05 #28
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_91509891
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:18 schreef Michhas het volgende:
Net terug van de psych...
Zat aan de Ritalin, dat moet ik blijven slikken en heb er nu anti-depressiva bij gekregen :o Citalopram... Iemand hier ervaring mee? Ben benieuwd...
Ja ervaring mee... blij dat ik daar van af ben en nu efexor heb (venlafaxine) Ik werd er erg vlak van heeel erg vlak van en had lang en veel bijwerkingen (maar ik ben dan ook gevoelig voor meds)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:48:54 #29
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_91509924
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:28 schreef seasushi het volgende:
goeiemorgen!
Weer een jaar ouder! w/ *O* :s)
en nog steeds niet wijzer
congrats
wijsheid is voor oude dode grieken ;)
pi_91509946
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:48 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

Ja ervaring mee... blij dat ik daar van af ben en nu efexor heb (venlafaxine) Ik werd er erg vlak van heeel erg vlak van en had lang en veel bijwerkingen (maar ik ben dan ook gevoelig voor meds)
Hmm oke... Slikte je er dan ook andere medicijnen bij? Want de Ritalin moet ik gewoon door blijven slikken
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:51:55 #31
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_91510035
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:49 schreef Michhas het volgende:

[..]

Hmm oke... Slikte je er dan ook andere medicijnen bij? Want de Ritalin moet ik gewoon door blijven slikken
Neen dat was toen puur voor depressie/angststoornis. Ben er toen vanaf gegaan. Kwam er achter dat ik zware adhd heb en voordat ik meds mag slikken moest ik een anti depressiva slikken omdat depressie bijkwerking is en ik gevoelig ben daarvoor. Ze wilde me toen weer cita's geven en die heb ik geweigerd. Nu dus efexor en voel ik me veel beter bij. Ik heb ondertussen al keer concerta's gehad maar werd alsnog depressief. Ze willen me nu Ritalin geven maar ik denk dat ik dexa ga vragen
pi_91510098
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:51 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

Neen dat was toen puur voor depressie/angststoornis. Ben er toen vanaf gegaan. Kwam er achter dat ik zware adhd heb en voordat ik meds mag slikken moest ik een anti depressiva slikken omdat depressie bijkwerking is en ik gevoelig ben daarvoor. Ze wilde me toen weer cita's geven en die heb ik geweigerd. Nu dus efexor en voel ik me veel beter bij. Ik heb ondertussen al keer concerta's gehad maar werd alsnog depressief. Ze willen me nu Ritalin geven maar ik denk dat ik dexa ga vragen
Concerta heb ik ook gehad, dat doe ik nooit meer, Ritalin slaat bij mij wel wat beter aan maar voel me nog steeds een zombie door de medicijnen.. Ik vind het raar dat ik deze medicijnen moet blijven slikken én anti-depressiva, want ik ben niet echt depressief ofzo..
  dinsdag 18 januari 2011 @ 13:00:26 #33
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_91510414
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:53 schreef Michhas het volgende:

[..]

Concerta heb ik ook gehad, dat doe ik nooit meer, Ritalin slaat bij mij wel wat beter aan maar voel me nog steeds een zombie door de medicijnen.. Ik vind het raar dat ik deze medicijnen moet blijven slikken én anti-depressiva, want ik ben niet echt depressief ofzo..
Misschien is dat zombie gevoel toch een lichte depressie.... als dat idd conclusie is van je psych is het logisch dat je dan anti depressiva krijgt zodat je daar wat weerbaarder tegen wordt. Heb je aan haar gevraagd wat de reden was?

zet je wel schrap voor de bijwerkingen alle psychische problemen worden meestal erger voor dat het beter wordt :X
  dinsdag 18 januari 2011 @ 13:01:35 #34
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_91510459
Kheb trouwens vandaag 2 sollicitaties verstuurd voor een duale opleiding *O* tijd van wegrennen voor mijzelf en denken dat ik iets niet kan moet eens voorbij zijn (wel eng studeren als je bijna 30 bent :o )
pi_91510713
Gefeliciteerd seasushi *O*

Ik heb trouwens een goed gevoel over mijn tentamens, alleen 1 tentamen is in 2 delen en daar baal ik wel van, is namelijk nogal veel werk en een Engels boek over politiek (de EU) :|W Daar moet ik nog even hard mijn best voor doen want het is dodelijk saai en ik heb geen idee wat ik er aan heb in de toekomst.
pi_91510760
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:28 schreef seasushi het volgende:
goeiemorgen!
Weer een jaar ouder! w/ *O* :s)
en nog steeds niet wijzer
Gefeliciteerd!
pi_91510867
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:00 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

Misschien is dat zombie gevoel toch een lichte depressie.... als dat idd conclusie is van je psych is het logisch dat je dan anti depressiva krijgt zodat je daar wat weerbaarder tegen wordt. Heb je aan haar gevraagd wat de reden was?

zet je wel schrap voor de bijwerkingen alle psychische problemen worden meestal erger voor dat het beter wordt :X
Nee dat is dus gewoon die afvlakking die ik krijg van de methylfenidaat, dat zombiegevoel... Ik zie wel hoe het allemaal gaat lopen :D
  dinsdag 18 januari 2011 @ 13:43:59 #38
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_91512087
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:12 schreef Michhas het volgende:

[..]

Nee dat is dus gewoon die afvlakking die ik krijg van de methylfenidaat, dat zombiegevoel... Ik zie wel hoe het allemaal gaat lopen :D
we gaan het lezen :)
pi_91513042
Na al deze posts ben ik wel erg benieuwd naar mijn afspraak om de medicatie te gaan bespreken. Het klinkt als een, eh wondere wereld :')

en seasushi, gefeliciteerd! :)
pi_91513188
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:03 schreef Horchata het volgende:
Na al deze posts ben ik wel erg benieuwd naar mijn afspraak om de medicatie te gaan bespreken. Het klinkt als een, eh wondere wereld :')

en seasushi, gefeliciteerd! :)
Is het ook :Y
pi_91522517
Vandaag had ik een spoedgesprek met de psychiater ( altijd leuk) wat wel bijna een vol uur duurde.
Daarna was ik er volgens hem zo doorgedraaid van dat hij me eerst naar huis stuurde om te ontbijten voordat ik weer naar het werk ging.

Op mijn werk had ik ook gesprek over een herindicatie om bij een sociale werkvoorziening te mogen blijven werken.
Tot mijn grote verbazing zie ik daar letterlijk alles wat ik in een gesprek bij het UWV gezegd heb 5 jaar geleden op tafel liggen bij mijn werkgever.
Volgens mij mag dat helemaal niet!

Nu ik dat weet wordt het een erg stil gesprek over een paar maanden bij het UWV.

Nog iets volgens diegene waarmee ik gesprek had kan je niet stuiteren als je je meds geslikt hebt!
Zegt ze hoe komt dat, en ga maar stuiteren als je dat wilt hoor!

Waarom zou ik ik loop liever weg uit de situatie dan eigenlijk anders kan je later weer op het kantoor van je werkgever komen, dat schiet toch ook niet op!
pi_91524315
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:51 schreef gewoonfaye het volgende:

[..]

Jamaar ik denk dat mijn moeder er niet zo aan wilt geloven dat ik een serieuze "test" wil. What to do, what to do
Waarvoor heb je je moeder nodig? -O-
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91524335
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:28 schreef seasushi het volgende:
goeiemorgen!
Weer een jaar ouder! w/ *O* :s)
en nog steeds niet wijzer
Gefeliciteerd *O*
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91524398
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:12 schreef Michhas het volgende:

[..]

Nee dat is dus gewoon die afvlakking die ik krijg van de methylfenidaat, dat zombiegevoel... Ik zie wel hoe het allemaal gaat lopen :D
Misschien de mening die mijn psychiater ook heeft, dat volgens nieuwe onderzoeken blijkt dat adhd medicatie je serotonine hoeveelheid nogal doet laten dalen. Als dat al niet helemaal een juiste hoeveelheid is kan een antidepressiva de boel weer reguleren (jip en janneketaal)
De reden waarom ik nu niet met ritalin mag beginnen omdat ik (stiekum) in een behoorlijke depressie zit.

Daar helpt 41jaar worden trouwens niet bepaald bij ;(

Maar dank voor alle felicitaties :*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_91524679
WOW!
HEb vanmiddag die Citalopram ingenomen, en mijn pupillen zijn nu echt ZIE-KE-LIJK groot :{ What the hell, ik schrik ervan!
Ik lijk wel een babykatje ofzo, wat gebeurt er met mijn ogen man :'(
pi_91524902
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:52 schreef Michhas het volgende:
WOW!
HEb vanmiddag die Citalopram ingenomen, en mijn pupillen zijn nu echt ZIE-KE-LIJK groot :{ What the hell, ik schrik ervan!
Ik lijk wel een babykatje ofzo, wat gebeurt er met mijn ogen man :'(
:D je moet nu gaan poepen. feelsgoodman
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91524959
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:28 schreef seasushi het volgende:
goeiemorgen!
Weer een jaar ouder! w/ *O* :s)
en nog steeds niet wijzer
Gefeliciteerd enzo.
Al een feestje gehouden?

w/
pi_91526285
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 17:42 schreef beatrijs het volgende:

[..]

Waarvoor heb je je moeder nodig? -O-
Ben 16, dus zij bepaalt..
Anonimity is a bliss
pi_91526467
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:32 schreef gewoonfaye het volgende:

[..]

Ben 16, dus zij bepaalt..
Nee hoor.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91526495
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:32 schreef gewoonfaye het volgende:

[..]

Ben 16, dus zij bepaalt..
En wat voor een rare moeder heb je dan dat ze niet wil dat je je laat onderzoeken als je met een probleem zit waar je last van hebt.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:13:41 #51
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_91528276
quote:
Inspraak
U heeft inspraak in de behandeling van uw kind: Na het kennismakingsgesprek stelt de hulpverlener een advies op voor de behandeling. Dit advies bespreekt een van de hulpverleners met u en uw kind. U beslist dan zelf of u het advies wilt opvolgen. Is uw kind 12 jaar of ouder, dan moet hij of zij ook toestemming geven voor de behandeling. Vanaf 16 jaar mag uw kind – ook zonder u – beslissen over de behandeling.

Hetzelfde geldt voor de behandeling: is uw kind jonger dan 16 jaar dan zijn wij wettelijk verplicht u als ouder over het verloop te informeren. Slecht in uitzonderlijke gevallen kunnen wij van deze verplichting afwijken. In dat geval kunnen onze behandelaars een beroep doen op hun geheimhoudingsplicht.
Geheimhoudingsplicht
Alles wat u of uw kind tegen ons zegt, blijft binnen ons team van hulpverleners: zij hebben een geheimhoudingsplicht. Soms is het nodig anderen om informatie te vragen of hen informatie te geven over uw kind. U kunt daarbij denken aan de school, een specialist of eventuele andere betrokkenen. Dit gebeurt nooit zonder uw toestemming. In de wet is hierover het volgende vastgelegd:

-Is uw kind jonger dan 12 jaar, dan moet u toestemming geven;
-Is uw kind tussen de 12 en 16 jaar oud, dan moeten zowel u als uw kind toestemming geven;
-Is uw kind 16 jaar of ouder, dan moet uw kind toestemming geven.

Bron: http://www.ggzkinderenenj(...)nder.aspx?PageID=850
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_91528497
Seasushi gefeliciteerd! *O*

En gewoonfaye; beatrijs heeft gelijk hoor, je kan gewoon naar je huisarts voor een verwijzing. De huisarts mag zulke dingen toch niet aan je ouders vertellen. En dan nog, neem aan dat je ouders het beste voor je willen dus ze zullen je toch wel gewoon naar de psycholoog laten gaan?

Ik moet morgen naar m'n psycholoog, dan wil ik het over m'n medicijnen hebben, dat ze eigenlijk niet aanslaan en dat ik twijfel aan m'n diagnose. Ik denk niet dat ik adhd heb. Add denk ik wel, maar misschien is het wel heel iets anders. Vind het raar dat de medicijnen niet aanslaan. En de adhd komt met momenten, ik ben niet constant druk. TWIJFELS!!! :o
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:20:39 #53
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_91528767
Samenvatting :P

Omdat je 16 bent kan je je via je huisarts, ook zonder toestemming van je moeder, je aanmelden bij een GGZ instelling voor diagnostiek en/of behandeling.
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
pi_91531665
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 18:38 schreef beatrijs het volgende:

[..]

En wat voor een rare moeder heb je dan dat ze niet wil dat je je laat onderzoeken als je met een probleem zit waar je last van hebt.
Ze kent iemand met add. Die kreeg toen medicijnen en werd daar niet veel beter van. Ze heeft er niet zoveel vertrouwen in dat het dan beter wordt. Ik móet nu leren voor proefwerkweek. Beetje jammer dat er storm in mijn hoofd zit. Ik ben echt een zeef, nog niks is voorbereid en ik ben moe van het nachtwerk dat een po me vorige week opleverde. Concentratie, ou est thou?
Anonimity is a bliss
pi_91532112
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:11 schreef gewoonfaye het volgende:

[..]

Ze kent iemand met add. Die kreeg toen medicijnen en werd daar niet veel beter van. Ze heeft er niet zoveel vertrouwen in dat het dan beter wordt. Ik móet nu leren voor proefwerkweek. Beetje jammer dat er storm in mijn hoofd zit. Ik ben echt een zeef, nog niks is voorbereid en ik ben moe van het nachtwerk dat een po me vorige week opleverde. Concentratie, ou est thou?
Je kan toch voor jezelf denken.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91532285
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 20:20 schreef beatrijs het volgende:

[..]

Je kan toch voor jezelf denken.
Ja dat wel, maar ik ben ook echt bang dat geen enkele huisarts mij serieus neemt.
Anonimity is a bliss
pi_91532330
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:22 schreef gewoonfaye het volgende:

[..]

Ja dat wel, maar ik ben ook echt bang dat geen enkele huisarts mij serieus neemt.
Waar baseer je die angst op?
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91532573
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:23 schreef beatrijs het volgende:

[..]

Waar baseer je die angst op?
Ook benieuwd naar. En bovendien, als je huisarts het niet serieus neemt kun je altijd nog naar een andere huisarts overstappen.

Btw; Bea O+ Hoe is het?
pi_91533148
*O*

en toen heb ik nog niet gedaan wat ik nog moest doen vandaag!
ach ja het went.
pi_91533211
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 20:23 schreef beatrijs het volgende:

[..]

Waar baseer je die angst op?
Een jaar of 4 geleden vond ik dat ik heel wazig keek. Dus ik naar de brillenboer.. 2 jaar is me verteld dat ik me niet moest aanstellen. Toen heb ik na vele afwijzingen de test zo gedaan dat ik alleen zei dat ik het kon lezen als het echt scherp was.. -1.5/-1.75 das niet niks, maar zonder bril gaat het soms nog wel.

En nu heb ik het idee dat als ik niet 100% stereotyp ADD ben, ze me keihard uitlachen en dan is het; zie je wel mevr. Faye, je stelt je aan.. je bent gewoon een vergeetachtig warhoofd zonder enige concentratie. Get over it.
Anonimity is a bliss
pi_91533357
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:40 schreef gewoonfaye het volgende:

[..]

Een jaar of 4 geleden vond ik dat ik heel wazig keek. Dus ik naar de brillenboer.. 2 jaar is me verteld dat ik me niet moest aanstellen. Toen heb ik na vele afwijzingen de test zo gedaan dat ik alleen zei dat ik het kon lezen als het echt scherp was.. -1.5/-1.75 das niet niks, maar zonder bril gaat het soms nog wel.

En nu heb ik het idee dat als ik niet 100% stereotyp ADD ben, ze me keihard uitlachen en dan is het; zie je wel mevr. Faye, je stelt je aan.. je bent gewoon een vergeetachtig warhoofd zonder enige concentratie. Get over it.
Sowieso stelt je huisarts niets vast maar je psychiater. Je krijgt dus een doorverwijzing van je huisarts. Daarnaast is de huisarts verplicht om je probleem serieus te nemen. Gewoon naar de huisarts gaan dus.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91533369
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:28 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ook benieuwd naar. En bovendien, als je huisarts het niet serieus neemt kun je altijd nog naar een andere huisarts overstappen.

Btw; Bea O+ Hoe is het?
Goed hoor met jou? O+
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91533640
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 20:43 schreef beatrijs het volgende:

[..]

Sowieso stelt je huisarts niets vast maar je psychiater. Je krijgt dus een doorverwijzing van je huisarts. Daarnaast is de huisarts verplicht om je probleem serieus te nemen. Gewoon naar de huisarts gaan dus.
Oké, note-to-self; date met dokter regelen
Anonimity is a bliss
pi_91533877
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:43 schreef beatrijs het volgende:

[..]

Goed hoor met jou? O+
Fijn. Met mij ook *)

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:47 schreef gewoonfaye het volgende:

[..]

Oké, note-to-self; date met dokter regelen
En snel jij :P . Morgenochtend gewoon bellen met de huisarts voor een afspraak.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:29:54 #65
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_91540346
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:52 schreef Michhas het volgende:
WOW!
HEb vanmiddag die Citalopram ingenomen, en mijn pupillen zijn nu echt ZIE-KE-LIJK groot :{ What the hell, ik schrik ervan!
Ik lijk wel een babykatje ofzo, wat gebeurt er met mijn ogen man :'(
Mijn collega kon altijd zien wanneer de AD ging werken ;)

Trouwens beter om de eerste tijd het 's morgens te slikken zodat je over heel de dag merkt wat de bijwerkingen zijn
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:33:53 #66
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_91540621
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:16 schreef oddeyed het volgende:
Seasushi gefeliciteerd! *O*

En gewoonfaye; beatrijs heeft gelijk hoor, je kan gewoon naar je huisarts voor een verwijzing. De huisarts mag zulke dingen toch niet aan je ouders vertellen. En dan nog, neem aan dat je ouders het beste voor je willen dus ze zullen je toch wel gewoon naar de psycholoog laten gaan?

Ik moet morgen naar m'n psycholoog, dan wil ik het over m'n medicijnen hebben, dat ze eigenlijk niet aanslaan en dat ik twijfel aan m'n diagnose. Ik denk niet dat ik adhd heb. Add denk ik wel, maar misschien is het wel heel iets anders. Vind het raar dat de medicijnen niet aanslaan. En de adhd komt met momenten, ik ben niet constant druk. TWIJFELS!!! :o
Meds werkt niet voor iedereen... er is een groep die absoluut geen reactie heeft op medicatie...

Heb je trouwens ook depressie? als ik depressief ben dan heb ik geen last van mijn adhd....als ik het niet ben dan des te meer.....
pi_91546717
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:33 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

Meds werkt niet voor iedereen... er is een groep die absoluut geen reactie heeft op medicatie...

Heb je trouwens ook depressie? als ik depressief ben dan heb ik geen last van mijn adhd....als ik het niet ben dan des te meer.....
Das best een goeie, over die depressie. Ik ben 2x depressief geweest, dus ik weet wel hoe het voelt en dat ben ik nu niet. Maar om nou te zeggen dat ik levenslustig ben, nee. Ik hang er een beetje tegenaan, zo voelt het. Maar dat zal ik morgen ook even aankaarten dan. :)
pi_91549158
Leuk testje (vind ik zelf dan :D ) http://www.123test.com/personality-test/
Hiermee kun je ''inzien'' wat voor persoonlijkheid je hebt. Als het goed is liggen liggen wequa scores vlak bij elkaar :P al hoeft dit niet altijd zo te zijn natuurlijk.

Dit had ik trouwens:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91549178
Ik heb em ook gedaan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_91549479
Goedemorgen allemaal! *) En Beatrijs, wakker worden ;(
  woensdag 19 januari 2011 @ 09:14:33 #71
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_91550769
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 17:52 schreef Michhas het volgende:
WOW!
HEb vanmiddag die Citalopram ingenomen, en mijn pupillen zijn nu echt ZIE-KE-LIJK groot :{ What the hell, ik schrik ervan!
Ik lijk wel een babykatje ofzo, wat gebeurt er met mijn ogen man :'(
Had ik ook last van -O- trekt wel weg...
Zeesushi, 41 :o klinkt wel serieus volwassen ja ;) dacht dat jij, net als de rest hier ook in de 20 of30 zat.... Ik word volgende week 36. Bluh!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_91550811
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 09:14 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Had ik ook last van -O- trekt wel weg...
Zeesushi, 41 :o klinkt wel serieus volwassen ja ;) dacht dat jij, net als de rest hier ook in de 20 of30 zat.... Ik word volgende week 36. Bluh!
Oh gelukkig :d Ik schrok er echt van gisteren :{
En ik kon ook niet in slaap komen ;(
Mijn vriendin wordt volgende maand 24, ik ben 21 :')
  woensdag 19 januari 2011 @ 09:19:32 #73
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_91550875
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 20:47 schreef gewoonfaye het volgende:

[..]

Oké, note-to-self; date met dokter regelen
HEB je al gebeld?
En gewoon net zo lang blijven drammen tot ze je wel serieus nemen!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 19 januari 2011 @ 09:29:28 #74
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_91551081
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 09:16 schreef Michhas het volgende:

[..]

Oh gelukkig :d Ik schrok er echt van gisteren :{
En ik kon ook niet in slaap komen ;(
Mijn vriendin wordt volgende maand 24, ik ben 21 :')
Jonkies!

Oh ik sliep van citalopram juist heerlijk
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_91553527
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 09:14 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Had ik ook last van -O- trekt wel weg...
Zeesushi, 41 :o klinkt wel serieus volwassen ja ;) dacht dat jij, net als de rest hier ook in de 20 of30 zat.... Ik word volgende week 36. Bluh!
Serieus niet en volwassen ook niet.
Mijn moeder is 74 en denkt ook nog steeds;"later als ik groot ben"
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 19 januari 2011 @ 11:11:52 #76
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_91553766
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 11:03 schreef seasushi het volgende:

[..]

Serieus niet en volwassen ook niet.
Mijn moeder is 74 en denkt ook nog steeds;"later als ik groot ben"
Goeie instelling. Vriendje zegt dat ook, die wordt 46
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_91554298
Ik ben 18! :P

En ik ben vanmorgen bij mn psych geweest. Krijg binnenkort wellbutrin, en therapie ivm mn depressie. En daarna krijg ik nog vaardigheidstraining. Voelde me vandaag wel serieus genomen, dus ik ben wel tevreden. :)
pi_91555158
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:33 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

Meds werkt niet voor iedereen... er is een groep die absoluut geen reactie heeft op medicatie...

Heb je trouwens ook depressie? als ik depressief ben dan heb ik geen last van mijn adhd....als ik het niet ben dan des te meer.....
Volgens mij hoor ik bij die groep. Maar wat zijn de alternatieven? Als medicatie niet werkt? Bij PsyQ krijg ik te horen dat medicatie een soort van 'de basis' legt ofzo :?
Everthing you can imagine is real.
pi_91555539
De medicatie zorgt ervoor dat het deel wat 'fout gaat' in je hersenen wordt gecorigeerd (als ik het goed heb). Met therapie e.d kun je enkel de gevolgen daarvan aanpakken, maar niet de oorzaak lijkt mij.

Ik heb gisteren een brief gekregen van psyq dat ik binnekort met de eerste groepsbijeenkomsten kan beginnen. Ben benieuwd, want ik ben bang dat het vooral veel gezeur gaat zijn en dat ik het maar saai vind :{ .
pi_91555639
*O* leuk ik krijg zo onverwacht bezoek.
pi_91556467
Je verwacht onverwachts bezoek? :D
pi_91572115
Heb melatonine gevraagd en recept gekregen. Weet iemand of dit vergoed wordt door de zorgverzekeraar?
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91582528
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:27 schreef frame-saw het volgende:
Je verwacht onverwachts bezoek? :D
Ja het was gezellig.
helemaal onverwacht niet als in er werd eerst gebeld of het uit kwam.
pi_91584900
1 raad drink niet een paar mokken sterke koffie achter elkaar.

:r

brr.

En nu ben ik dus brak o|O
pi_91592885
quote:
Op woensdag 19 januari 2011 09:19 schreef Murmeli het volgende:

[..]

HEB je al gebeld?
En gewoon net zo lang blijven drammen tot ze je wel serieus nemen!
Ik had proefwerken, en morgen mondeling en ik moest nog beginnen en ik moest werken. Morgen weer een kans
Anonimity is a bliss
  donderdag 20 januari 2011 @ 09:16:56 #86
302335 gr4v1ty
Just livin' my life
pi_91601052
Ik heb ook totaal geen zin in groeps therapie maar de coach vroeg of ik het 1x bij wilde wonen.

Gelukkig is met de medicatie de bron van al mijn problemen aangepakt en lijkt het alsof ik geen verdere ondersteuning nodig heb. Werk nu continue aan mezelf en dat word door de omgeving gezien gelukkig.

quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:01 schreef Horchata het volgende:
De medicatie zorgt ervoor dat het deel wat 'fout gaat' in je hersenen wordt gecorigeerd (als ik het goed heb). Met therapie e.d kun je enkel de gevolgen daarvan aanpakken, maar niet de oorzaak lijkt mij.

Ik heb gisteren een brief gekregen van psyq dat ik binnekort met de eerste groepsbijeenkomsten kan beginnen. Ben benieuwd, want ik ben bang dat het vooral veel gezeur gaat zijn en dat ik het maar saai vind :{ .
pi_91605478
Vandaag een vrije dag!

Heerlijk toch wel, ook al werk ik supergraag :) Gisterennacht totaal niet moe dus 5 uurtjes geslapen maar zo fit als een hoentje. Vandaag eens veel ondernemen dus heb een lijstje gemaakt, net al langs gemeentehuis geweest, boodschappen gedaan, vanuit utrecht naar huis gegaan, huis opgeruimd, huisarts gebeld voor recept, bij een vriend op bezoek en koekjes gemaakt in oven. Wordt een productief dagje zo, gebeurt niet al te vaak dus maar goed gebruik van maken :)

Hoe gaat het met iedereen hier? Wie had er nou ook dexamphetamine voorgeschreven gekregen en hoe bevalt het?
pi_91614711
*O*

Leuk hoor werken moet je eerst vegen ( waar ik een vol uur over gedaan heb) en daarna elastiekjes op maat uitzoeken.
kortom de hele dag geen werk dus.
heb uit protest toch uren geschreven.
pi_91618060
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:51 schreef McGilles het volgende:

Hoe gaat het met iedereen hier? Wie had er nou ook dexamphetamine voorgeschreven gekregen en hoe bevalt het?
Ik :Y op aanvraag nadat ik depri werd van methylfenidaat. dextroamfetamine werkt bij mij beter dan de methylfenidaat (ritalin), word er minder chaotisch/rustiger van maar geen somber/depri gevoel. Aanrader voor mensen die iets anders willen proberen :Y
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91619235
ben ik 10 min naar sleutels aan het zoeken zitten die dingen in mijn jaszak.
8)7
pi_91622552
Veel teveel centen uitgegeven in de stad vandaag, was van plan niks te kopen en kom terug met 3 tassen gevuld met van alles en nogwat. Heerlijk... en dat als man zijnde.
pi_91622932
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:51 schreef McGilles het volgende:

Hoe gaat het met iedereen hier? Wie had er nou ook dexamphetamine voorgeschreven gekregen en hoe bevalt het?
Ik heb ook dexamphetamine :Y Maar het bevalt niet, want ik merk er niks van. 3x 10mg, geen werking, geen bijwerking. Ik geloof dat ik immuun ben voor medicatie, methylfenidaat werkt ook niet :{

Maar verder gaat het wel goed :Y) Ik had gister een tentamen en het leren ging redelijk goed dus ik denk dat ik hem wel gehaald heb :D
Everthing you can imagine is real.
pi_91631224
He drukte maakertjes of dag droomertjes!

Ik moet mijn verhaal in het kort even spuien, en ik doe het hier omdat ik denk dat ik ook ADD heb.

Ik heb lang met mezelf in de knoop gezeten, heel vaak negatieve gedachtes, misschien al 6 jaar lang. Ik deed/doe nooit wat goed, ik vind me een sukkel en nog meer van die kwaaie gedachtes die ik allemaal niet wil hebben.

Ik onderdrukte deze gedachtes, of liet ze gewoon maar hun gang gaan aangezien het toch al zo lang bezig is.
Laatst ben ik een gebroken en dacht ik zelf dat ik een depressie had omdat ik me ook vaak down voelde en elke dag was wel "zwaar".
Na veel praten met mijn vrouw is dit gelukkig wat opgehelderd, ik voel me niet zo down meer als voorheen, dagen zijn niet zo "zwaar" meer en er komt wat meer werk uit mijn handen.

Het vreemde alleen vond / vind ik nog steeds dat ik sommige nare gedachte blijf houden. Mijn vrouw had een artikel opgezocht over ADD. Hierin staan veel dingen waarvan ik denk... jeetje, dat omschrijft mij wel zo'n beetje.
Heb zo juist het stukje op PsyQ gelezen, dat was wel een doorslaggevende klap dat ik zeker weet dat ik ADD heb.

Hoe hebben jullie zo'n psych benaderd? Via de huisarts?
Random number generator:
8
pi_91631316
Vewijzing vragen aan huisarts. Psycholoog mag je zelf uitzoeken.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91634051
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:41 schreef Carmw het volgende:

[..]

Ik heb ook dexamphetamine :Y Maar het bevalt niet, want ik merk er niks van. 3x 10mg, geen werking, geen bijwerking. Ik geloof dat ik immuun ben voor medicatie, methylfenidaat werkt ook niet :{

Methylfenidaat werkte bij mij ook niet, dexamfetamine ook al niet. Dus je bent niet de enige :) .
Maar er zijn nog andere medicijnen he, strattera bijvoorbeeld. Ik krijg binnenkort wellbutrin, dat is ook nog een alternatief.
Iemand ervaring met wellbutrin trouwens?
pi_91635870
Ben ik weer, tijdje afwezig geweest. Hoef niet meer naar de psy, was al stabiel van mezelf alleen qua school ging het niet zo lekker. Kan nu de medicatie op halen via een recept bij de dokter en 1 maart kan ik beginnen met afstuderen :)

Verder heb ik nog een hele positieve bijwerking van Concerta, ben 8 kilo afgevallen in ongeveer 3/4 maanden tijd, super relax wat mij betreft!
pi_91636246
Net even 5mg melatonine ingenomen. Wachten maar :P
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91645589
Ik word van melatonine vrij snel moe, en dan nog van een kleine hoeveelheid (0,1 zitten toch in die tabletjes vd drogist? Slik er meestal 4 of 5 dan), van 5mg val ik dan direct in slaap denk ik. Hoe beviel het?

En heb een heel productieve avond/nacht gehad, besefte dat ik in tijdsnood zat (morgen feestje, tentamens, bla) dus ik heb als een gek een taart gebakken, mijn berg afwas weggewerkt, kamer opgeruimd EN nog weten te leren, en dat vanaf half 10. What's happening to me? Haha. Was ik maar altijd zo, maar er is echt tijdsdruk voor nodig (en dan nog..).
pi_91646589
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 02:20 schreef frame-saw het volgende:
Ik word van melatonine vrij snel moe, en dan nog van een kleine hoeveelheid (0,1 zitten toch in die tabletjes vd drogist? Slik er meestal 4 of 5 dan), van 5mg val ik dan direct in slaap denk ik. Hoe beviel het?

En heb een heel productieve avond/nacht gehad, besefte dat ik in tijdsnood zat (morgen feestje, tentamens, bla) dus ik heb als een gek een taart gebakken, mijn berg afwas weggewerkt, kamer opgeruimd EN nog weten te leren, en dat vanaf half 10. What's happening to me? Haha. Was ik maar altijd zo, maar er is echt tijdsdruk voor nodig (en dan nog..).
Ik voelde me een half uur na inname heel erg slaperig! Ben rond 23.30 gaan slapen denk ik. Eergister ben ik om 06:00 gaan slapen dus mijn slaapritme is opeens veranderd, dat merk je wel want ik werd meerdere malen wakker en om 06:06 was ik echt wakker. Hopen dat het vanavond beter gaat en dat ik langer door kan slapen :)
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91646853
Goodmorning :') Eerste keer sinds 2 weken dat ik weer eens om 08:30 naar school ga :') :D
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91647758
Goeiemorgen *O*
Zit te wachten op mijn telefonisch consult :) Pure luxe
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:49:03 #102
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_91648677
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:51 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

Neen dat was toen puur voor depressie/angststoornis. Ben er toen vanaf gegaan. Kwam er achter dat ik zware adhd heb en voordat ik meds mag slikken moest ik een anti depressiva slikken omdat depressie bijkwerking is en ik gevoelig ben daarvoor. Ze wilde me toen weer cita's geven en die heb ik geweigerd. Nu dus efexor en voel ik me veel beter bij. Ik heb ondertussen al keer concerta's gehad maar werd alsnog depressief. Ze willen me nu Ritalin geven maar ik denk dat ik dexa ga vragen
Kwam het door de ritalin dat je depressief werd?

Zo ja; V reemd dat ze 'zo snel' AD's gaan aanschrijven, als t door ritalin komt gaat t n vanzelf wel beter..

Zo nee, negeer deze post :P
pi_91648860
Psychiaters schrijven antidepressiva voor omdat dat de serotine (en) dopamine aanmaak/verhoogt of afremt daarnaast hebben veel ADHD'ers last van depressies. Zo wilde mijn psychiater mij ook antidepressiva voorschrijven maar ik heb om dexamfetamine gevraagd, toch iets veiliger en het werkt goed voor mij.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:58:45 #104
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_91648953
Anti depressiva is voor mensen die suïcidaal zijn, en dat gevoel moet afgevlakt worden om de patient te kunnen behandelen! Het is geen remedie, alleen een tijdelijke hulp om uit je depressie te komen!
Om die reden krijg ik ze dan ook niet van mn Psych.

AD's voorschrijven aan mensen die iets vaker in een dip zitten vind ik echt onnodig.. Het doet op den duur meer kwaad dan goed, je vlakt af, en door de ritalin kan je ook niet je eigen stuiterende zelf zijn..Beter kun je nagaan waarom je in een dip komt, leren relativeren dus! En jezelf met dips eens accepteren! Een dip MAg gewoon, je hoeft je niet altijd 100% te voelen, zwelgen is ook een natuurlijk iets! AD is geen aanvulling/oplossing op Serotonine/Dopamine!

Dit is overigens mijn mening heh!
pi_91649311
Zijn hier meer mensen die af en toe een vieze smaak hebben door Concerta? En wie is er nog meer afgevallen door Concerta? Nu bijna zelfs 8 kilo in 3 maanden :)
pi_91649396
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:12 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn hier meer mensen die af en toe een vieze smaak hebben door Concerta? En wie is er nog meer afgevallen door Concerta? Nu bijna zelfs 8 kilo in 3 maanden :)
Ben 4 kilo afgevallen in 4 weken omdat ik geen hap door mijn keel kreeg van dat spul :X
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:21:19 #107
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_91649574
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:12 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn hier meer mensen die af en toe een vieze smaak hebben door Concerta? En wie is er nog meer afgevallen door Concerta? Nu bijna zelfs 8 kilo in 3 maanden :)
Vieze smaak niet, wel droge mond, kan je gaatjes van krijgen. Misschien even de tandarts bellen?
pi_91650237
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:12 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn hier meer mensen die af en toe een vieze smaak hebben door Concerta? En wie is er nog meer afgevallen door Concerta? Nu bijna zelfs 8 kilo in 3 maanden :)
Ja ik ben ook iets van 6 kilo afgevallen, maar ik val nog steeds wel af ook nu ik geen Concerta meer gebruik :o
Everthing you can imagine is real.
pi_91650251
Ja? Hoezo zou je dan gaatjes krijgen? Laatste nog controle gehad maar was niks aan de hand.
Michhas: Die smaak gaat gelukkig weg, toen ik aan te hoge dosis zat at ik helemaal niks. Gebruikte toen 45mg en nu weer 36mg
pi_91650410
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:42 schreef stoeltafel het volgende:
Ja? Hoezo zou je dan gaatjes krijgen? Laatste nog controle gehad maar was niks aan de hand.
Michhas: Die smaak gaat gelukkig weg, toen ik aan te hoge dosis zat at ik helemaal niks. Gebruikte toen 45mg en nu weer 36mg
Door een droge mond is het glazuur op je tanden kwetsbaarder, omdat er geen beschermend laagje (speeksel) meer omheen zit geloof ik :)
Everthing you can imagine is real.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:59:16 #111
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_91650846
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:46 schreef Carmw het volgende:

[..]

Door een droge mond is het glazuur op je tanden kwetsbaarder, omdat er geen beschermend laagje (speeksel) meer omheen zit geloof ik :)
Speeksel beschermt tegen zuuraanvallen inderdaad..
pi_91651137
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:46 schreef Carmw het volgende:

[..]

Door een droge mond is het glazuur op je tanden kwetsbaarder, omdat er geen beschermend laagje (speeksel) meer omheen zit geloof ik :)
Hmm maar hebben geen droge mond wel af en toe een vieze smaak.
pi_91651401
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:42 schreef stoeltafel het volgende:
Ja? Hoezo zou je dan gaatjes krijgen? Laatste nog controle gehad maar was niks aan de hand.
Michhas: Die smaak gaat gelukkig weg, toen ik aan te hoge dosis zat at ik helemaal niks. Gebruikte toen 45mg en nu weer 36mg
Ik zat toen op 72mg, maar het kwam niet door de smaak dat ik niet at. Ik was gewoon kotsmisselijk elke dag van die kutconcerta.
pi_91652360
72mg! Serieus? Dat is wel heel extreem, lekkere psy die dat voorschrijft. Bij 45mg had ik al een hogere bloeddruk. Het lag meer aan de dosis dan aan de Concerta denk je ook niet?

Bier smaakt ook goed maar als ik er te veel van drink voel ik me ook niet lekker zo was het bij mij ook. Bij 45mg kon ik niet goed eten, heel geprikkeld en zenuwachtig terwijl ik bij 36mg alles weer veel beter gaat.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 15:38:26 #115
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_91662665
54 milligram denk ik :)

Als je van jezelf een lage bloeddruk hebt hoeft 72 mg niet echt een probleem te zijn toch?

maar vind hjt ervarings-gewijs gezien wel een hoge dosering..
pi_91686529
hoi
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  vrijdag 21 januari 2011 @ 23:36:06 #117
316890 jw-ole-ole
Au revoir Simone...
pi_91686801
Ook hoi! :P
The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Albert Einstein.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 09:40:25 #118
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_91697067
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:49 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Kwam het door de ritalin dat je depressief werd?

Zo ja; V reemd dat ze 'zo snel' AD's gaan aanschrijven, als t door ritalin komt gaat t n vanzelf wel beter..

Zo nee, negeer deze post :P
Dan ben je behoorlijk verkeerd geinformeerd.... als je depressief wordt van ritalin/concerta gaat het niet vanzelf beter. Het is een bijwerking van het medicijn. Ik heb naast adhd/add ook dysthemie dus erg gevoelig voor depressie. Toen ik begon met concerta was het, ondanks een lage AD doseringen het na een week raak.... ik at niet, ik lag alleen maar op de bank te kwijlen en kon echt geen boe of bah zeggen. Ik moest ook eerst AD slikken voor ik uberhaupt een adhd pilletje mocht innemen.

AD is ook niet alleen maar voor suicidale mensen..... het is voor mensen met angststoornissen of idd mensen met gewoon een zware depressie. Tuurlijk mogen mensen een dip hebben maar je hebt een dipje en een dipje.

Als je een goede AD hebt vlak je niet zo veel af. Ik heb er 1 gehad waar ik ontzettend van afvlakte (citalopram) en nu heb ik er 1 waar ik me goed bij voel (efexor/venlafaxine) ik zit op de laagste dosering en verwerk nu eindelijk dingen wat ik zonder niet deed. Ook heb ik nog steeds behoorlijke dipjes maar dat vind ik niet erg.

Dat AD alleen voor suicidale mensen is vind ik een foute beredenering. Als jij gewoon een te laag serotonine niveau hebt heb je gewoon een afwijking in je hersenen. Ik zeg maar zo sommige hebben insuline nodig om alles op nivo te houden en andere AD. Ik denk ook niet dat ik er weer van af ga (2x moeten aanwennen en 1x afgekickt en dat is een hel!)
pi_91757187
wat is het stil hier.

Ach het is dan ook zondag niks te beleven. -O-
pi_91761106
Ik heb zo'n vage avond/nacht gehad _O-
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  zondag 23 januari 2011 @ 19:31:54 #121
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_91762346
quote:
Op zondag 23 januari 2011 19:02 schreef beatrijs het volgende:
Ik heb zo'n vage avond/nacht gehad _O-
Wat dan?
pi_91768825
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:02 schreef beatrijs het volgende:
Ik heb zo'n vage avond/nacht gehad _O-
of je lag te slapen op de bank en wordt net weer even wakker, of je komt net terug uit de stad waar je ..............?
pi_91782862
Had met Noud afgesproken om te gaan spacen (spacecake). dus wij in de stad op een trappetje zitten eten. Komt er opeens een jongen langs met een meisje. Hij zo: lekker aan het chillen? Wij: ja joh spacecake! Toen zei die: ga je mee met ons chillen? en toen zei ik :we komen later want we hebben nog met zo'n andere vriend afgesproken. Gingen noud en ik eerst naar die vriend van mij, en zijn we later terug naar dat trappetje gegaan...en ze waren er nog dus gingen we met die jongen en meisje chillen. :') Gingen we naar de waalkade en later nog naar zo'n cafe. Die jongen en meisje bleken XTC te hebben geslikt en ze dronken er veel alcohol bij :'). Om 2:00 moest noud naar huist dus bleef ik over met die jongen en meisje. Toen bedacht ik me ineens dat ik eigenlijk naar een feest moest gaan van een vriend. nou die 2 lui dus mee met mij naar die vriend :D zaten we bij die vriend van die gare volksmuziek te luisteren en wat te drinken :') Daarna gingen we weer en eindigden we op een rooster achter het gemeentehuis waar warme lucht uit kwam :D Vervolgens hadden die jongen,meisje en ik 1/3e XTC pil genomen dus ik was onder invleod van alcohol,space cake en XTC . Ik werd zóó high echt niet normaal! We hebben daar tot 03:00/04:00 gezeten en ik heb toen afscheid van die 2 genomen. Van die jongen had ik nog het telefoonnummer van gekregen maar mên wat een figuren waren dat :D
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91785933
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 01:15 schreef beatrijs het volgende:
Had met Noud afgesproken om te gaan spacen (spacecake). dus wij in de stad op een trappetje zitten eten. Komt er opeens een jongen langs met een meisje. Hij zo: lekker aan het chillen? Wij: ja joh spacecake! Toen zei die: ga je mee met ons chillen? en toen zei ik :we komen later want we hebben nog met zo'n andere vriend afgesproken. Gingen noud en ik eerst naar die vriend van mij, en zijn we later terug naar dat trappetje gegaan...en ze waren er nog dus gingen we met die jongen en meisje chillen. :') Gingen we naar de waalkade en later nog naar zo'n cafe. Die jongen en meisje bleken XTC te hebben geslikt en ze dronken er veel alcohol bij :'). Om 2:00 moest noud naar huist dus bleef ik over met die jongen en meisje. Toen bedacht ik me ineens dat ik eigenlijk naar een feest moest gaan van een vriend. nou die 2 lui dus mee met mij naar die vriend :D zaten we bij die vriend van die gare volksmuziek te luisteren en wat te drinken :') Daarna gingen we weer en eindigden we op een rooster achter het gemeentehuis waar warme lucht uit kwam :D Vervolgens hadden die jongen,meisje en ik 1/3e XTC pil genomen dus ik was onder invleod van alcohol,space cake en XTC . Ik werd zóó high echt niet normaal! We hebben daar tot 03:00/04:00 gezeten en ik heb toen afscheid van die 2 genomen. Van die jongen had ik nog het telefoonnummer van gekregen maar mên wat een figuren waren dat :D
Top avondje _O_

Heb al lang geen drugs meer gebruikt trouwens... Sinds ik aan concerta zit 2 x een klein beetje coke (veel minder als gebruikelijk..). Was wel anders trouwens.. (2 x per maand?).. Of zou het gewoon de winter zijn :{
pi_91785937
Foutje..
pi_91787262
Ik voel me ineens heel braaf en drugs-vrij O-) .
pi_91788852
Hallo.

Even een vraagje betreffende de combinatie van SSRI/SNRI's en psychostimulantia.

Ik heb sinds tijden de diagnose ADD. Voorts krijg ik voor deze aangename aandoening medicatie, momenteel is dat Dextroamfetamine.

In eerste instantie was (en is) deze stof een verademing als middel tegen de ADD. Er is eindelijk rust, geen totale chaos in mijn hoofd. Daarnaast kan ik mij, tot een zeker punt, aanzetten tot het doen van taken/studie waar ik normaliter geen twee keer over nadacht. Derhalve, voor de ADD symptomen een zéér zeker gewin.

Nu de andere zijde, die momenteel overheerst. Ik heb de afgelopen weken het gevoel alsof ik depressief ben. Wat mij nogal raar doet voorkomen, omdat mijn leven zich eindelijk begint te vormen naar een, voor mij, wensbaar beeld. Deze gevoelens komen ook alleen maar omhoog als ik mijn medicatie, de Dextroamfetamine, gebruik.

Het is mij al opgevallen dat Dextro, of elke stimulantia, de "onderbuik" gevoelens opblaast/amplificeerd. Normaliter was dit geen probleem, dit omdat deze gevoelens blijkbaar: blij, goed en vreugdig waren. Nu zit ik echter in een donkere put als ik medicatie neem, een contra-productieve ervaring vergeleken met een paar maanden terug. Ik voel dat de Dextroamfetamine actief is, ik voel dat het rustig is in mijn hoofd en dat ik een veel betere concentratie heb, echter de negatieve gedachtes en gevoelens overheersen zo enorm dat ik geen baat heb de bij positieve-activiteit van mijn medicatie.

Dus, kut. Helemaal omdat deze gevoelens alleen omhoog komen als ik aan de medicatie ben. Bij wijze van spreken: Ik neem medicatie, depressief. Ik wacht 3~ uur tot het uitwerken van de stof: depressie over. Héél raar.

Daarom mijn vraag: SSRI/SNRI's een verstandige keuze? Mijn psycholoog begon hierover als bestrijding voor de negatieve aspecten tijdens de actieve periode van de Dextroamfetamine. En dat niet alleen: volgens hem waren deze gevoelens in zekere zin ook aanwezig als ik geen medicatie neem, en dat deze alleen een stuk heftiger worden tijdens het nemen van stimulantia. Ik vind dat persoonlijk nogal een voorbarige conclusie, dit omdat ik totaal geen depressieve of negatieve gevoelens ervaar als ik off-medicatie ben.

Mijn psycholoog begon over een SNRI genaamd Effexor. Gedeeltelijk bekend bij mij, maar meer als middel tegen angststoornis. Als ik dan tochm een SSR/SNRI/SSRE moet kiezen, gaat mijn keuze eerder uit naar bijvoorbeeld Sertraline.

Input is welkom. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door useraccount op 24-01-2011 10:48:44 ]
pi_91789453
Ik ben trouwens: man, 22 jaar oud, ik hou van dropjes, en ik studeer Psychologie (hoe toepasselijk). Misschien wel zo nuttig. 8-)
pi_91790116
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 10:57 schreef useraccount het volgende:
Ik ben trouwens: man, 22 jaar oud, ik hou van dropjes, en ik studeer Psychologie (hoe toepasselijk). Misschien wel zo nuttig. 8-)
Wellbutrin (bupropion) geen optie voor jou? Word voorgeschreven bij depressies en bij ad(h)d klachten waarbij methylfenidaat en dexamfetamine niet genoeg werken of teveel bijwerkingen geven. Wanneer je last van beide hebt kan het middel ook nog de depressie aanpakken, twee vliegen in 1 klap dus.
  maandag 24 januari 2011 @ 11:51:21 #130
302335 gr4v1ty
Just livin' my life
pi_91791262
ik word gek van de hartkloppingen ...... meestal na de rebound of als ik wakker word. Nooit last van gehad voor de medicatie.
pi_91792759
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:16 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Wellbutrin (bupropion) geen optie voor jou? Word voorgeschreven bij depressies en bij ad(h)d klachten waarbij methylfenidaat en dexamfetamine niet genoeg werken of teveel bijwerkingen geven. Wanneer je last van beide hebt kan het middel ook nog de depressie aanpakken, twee vliegen in 1 klap dus.
Bedankt. Die was ik helemaal vergeten. :)

Ik hoop alleen dat mijn psycholoog niet al te kritisch is. De laatste keer, toen we de optie anti-antidepressiva besproken, was hij ook niet al te blij dat ik opeens met allemaal andere opties aankwam, nadat we naar zijn inziens al hadden besloten om voor middel X te gaan.

Dat vind ik nou zo raar. Het is toch juist positief als een patiënt onderzoek doet naar middelen, en deze ook aankaart tijdens besprekingen over een eventueel behandel traject? Uiterst kritisch zijn in dit geval, lijkt mij juist alleen maar een positief eigenschap. Dit zijn namelijk geen multi-vitamine. :{
pi_91793557
Mijn behandelaar was ook niet blij toen ik vertelde dat ik mezelf al had ingelezen. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat je als patiënt betrokken en geïnformeerd bent, maar blijkbaar denken zij er anders over.
  maandag 24 januari 2011 @ 13:40:07 #133
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_91795549
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 11:51 schreef gr4v1ty het volgende:
ik word gek van de hartkloppingen ...... meestal na de rebound of als ik wakker word. Nooit last van gehad voor de medicatie.
Als dat zo blijft. Bespreekbaar maken of je langwerkende medicatie mag.
Kloppingen had ik ook, gin ook met langwerkende medz niet overtoen angstmedicatie gehad. Buspiron. Werkt als een trein!
  maandag 24 januari 2011 @ 13:40:40 #134
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_91795577
dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door Swiffer op 24-01-2011 13:47:09 ]
  maandag 24 januari 2011 @ 13:44:42 #135
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_91795772
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 09:40 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

Dan ben je behoorlijk verkeerd geinformeerd.... als je depressief wordt van ritalin/concerta gaat het niet vanzelf beter. Het is een bijwerking van het medicijn. Ik heb naast adhd/add ook dysthemie dus erg gevoelig voor depressie. Toen ik begon met concerta was het, ondanks een lage AD doseringen het na een week raak.... ik at niet, ik lag alleen maar op de bank te kwijlen en kon echt geen boe of bah zeggen. Ik moest ook eerst AD slikken voor ik uberhaupt een adhd pilletje mocht innemen.

AD is ook niet alleen maar voor suicidale mensen..... het is voor mensen met angststoornissen of idd mensen met gewoon een zware depressie. Tuurlijk mogen mensen een dip hebben maar je hebt een dipje en een dipje.

Als je een goede AD hebt vlak je niet zo veel af. Ik heb er 1 gehad waar ik ontzettend van afvlakte (citalopram) en nu heb ik er 1 waar ik me goed bij voel (efexor/venlafaxine) ik zit op de laagste dosering en verwerk nu eindelijk dingen wat ik zonder niet deed. Ook heb ik nog steeds behoorlijke dipjes maar dat vind ik niet erg.
Dat AD alleen voor suicidale mensen is vind ik een foute beredenering. Als jij gewoon een te laag serotonine niveau hebt heb je gewoon een afwijking in je hersenen. Ik zeg maar zo sommige hebben insuline nodig om alles op nivo te houden en andere AD. Ik denk ook niet dat ik er weer van af ga (2x moeten aanwennen en 1x afgekickt en dat is een hel!)
Verkeerd geinformeerd? Het is algemeen bekend dat als je nieuw aan de ritalin gaat, je een heel andere kijk op je verleden.toekomst krijgt! En heel anders gaat relativeren. En daardoor dus alsnog teleurstellingen krijgt te verwerken die je eerder niet zag.

Dooe de AD vlak je af, en kun je ook relativeren ja, maar verwerken ho maar.
Ik heb 2 maanden in een depressie gezeten, met veel praten, nadenken, relativeren ben ik er sterk uitgekomen, zonder meteen die zooi te slikken. Dat mijn Psych foute beredeneringen maakt dat is jouw mening, maar hij schrijft liever te weinig voor dan een pil waaraan je een grote lichameljike afhankelijk wordt, en afvlakt. Dan maar pieken en dalen, je leert wel je plaats, en hoe je een depressie in de toekomst makkelijker onderschept, en er mee omgaat. Een pilletje is makkelijk, maar verdelgt alleen symptomen. lost imho niets op.
Toen ik een jaar of 13/14 was heeft de huisarts me 4 ajar aan de AD gehad, want ik was wat sipjes.
Die 4 jaar is een groot GAT. De jaren erna mislukte totaal alles, en dat lag allemaal aan mij, het zat tussen mn oren, ga maar weer aan de AD. Nooit meer dus.

Sorry dat ik zo in de verdediging schiet, maar ik moet de persoon nog tegenkomen die blij is met zijn effexor of andere AD, en goed vrolijk en sterk in zijn schoenen staat.
pi_91797083
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 13:44 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Sorry dat ik zo in de verdediging schiet, maar ik moet de persoon nog tegenkomen die blij is met zijn effexor of andere AD, en goed vrolijk en sterk in zijn schoenen staat.
Nou die persoon ben ik dus. Of eigenlijk weet ik dat niet zeker omdat ik nog nooit ad's heb gehad, maar op dit moment zou ik er een moord voor plegen. Ik vind het heel vervelend voor je dat het bij jou niet goed heeft geholpen, en dat het over het algemeen snel word voorgeschreven en dat mensen heus niet van die pillen gelijk opknappen en weer gelukkig worden, dat is gewoon een feit. Maar je moet toch met me eens zijn dat sommige mensen met een dusdanige depressie zonder ad's er niet meer boven op komen? Het is een hulpmiddel en samen met therapie werk je naar een oplossing. Ad's zijn de oplossing niet volledig, maar wel een onderdeel! Je geneest er misschien niet van, of niet alleen van de pillen, maar een diabeet geneest ook niet van zijn insuline, maar diezelfde insuline maakt het wel leefbaar en zorgt er ook voor dat hij niet in coma raakt. Zo zie ik dat ook met ad's, het haalt de scherpe kanten van een depressie er af, en zorgt er zo voor dat je openstaat voor behandeling.
Bovenstaande is dan wel weer mijn persoonlijke mening hoor.
  maandag 24 januari 2011 @ 14:27:23 #137
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_91797726
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:12 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Nou die persoon ben ik dus. Of eigenlijk weet ik dat niet zeker omdat ik nog nooit ad's heb gehad, maar op dit moment zou ik er een moord voor plegen. Ik vind het heel vervelend voor je dat het bij jou niet goed heeft geholpen, en dat het over het algemeen snel word voorgeschreven en dat mensen heus niet van die pillen gelijk opknappen en weer gelukkig worden, dat is gewoon een feit. Maar je moet toch met me eens zijn dat sommige mensen met een dusdanige depressie zonder ad's er niet meer boven op komen? Het is een hulpmiddel en samen met therapie werk je naar een oplossing. Ad's zijn de oplossing niet volledig, maar wel een onderdeel! Je geneest er misschien niet van, of niet alleen van de pillen, maar een diabeet geneest ook niet van zijn insuline, maar diezelfde insuline maakt het wel leefbaar en zorgt er ook voor dat hij niet in coma raakt. Zo zie ik dat ook met ad's, het haalt de scherpe kanten van een depressie er af, en zorgt er zo voor dat je openstaat voor behandeling.
Bovenstaande is dan wel weer mijn persoonlijke mening hoor.
Nou laten we het erop houden dat we alleen meningen uiten, en het niet verkopen als feiten, goed ? :P

JE zegt het zelf a, een dusdanige depressie. Vaak weet je niet waar die vandaan komt, en heb je langdurig therapie nodig, of ben je chronisch depri. Ik snap dan ook het nut van medicatie, het vult chronische tekorten ergens aan. Als het verschijnsel zich echter voordoet na inname van Ritalin (die dus ook stofwisseling veranderd) dan vind ik dat je een aardige oorzaak te pakken kunt hebben, en daarmee aan de slag moet. Dan denk ik eerder aan andere ADHD-medicatie dan een pil om symptomen van een andere pil te onderdrukken.. zo blijf je bezig toch?

Laat me over een tijdje nog eens weten of het verbeterd is, ik ben erg benieuwd om te horen hoe het ook kan :)
pi_91798110
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:27 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Nou laten we het erop houden dat we alleen meningen uiten, en het niet verkopen als feiten, goed ? :P

JE zegt het zelf a, een dusdanige depressie. Vaak weet je niet waar die vandaan komt, en heb je langdurig therapie nodig, of ben je chronisch depri. Ik snap dan ook het nut van medicatie, het vult chronische tekorten ergens aan. Als het verschijnsel zich echter voordoet na inname van Ritalin (die dus ook stofwisseling veranderd) dan vind ik dat je een aardige oorzaak te pakken kunt hebben, en daarmee aan de slag moet. Dan denk ik eerder aan andere ADHD-medicatie dan een pil om symptomen van een andere pil te onderdrukken.. zo blijf je bezig toch?

Laat me over een tijdje nog eens weten of het verbeterd is, ik ben erg benieuwd om te horen hoe het ook kan :)
Oh absoluut, ik vind ook dat je gelijk hebt wat betreft het depri worden nav ritalin gebruik. Dan is het ook naar mijn idee nutteloos om er nog een pil in te gooien om de bijwerking van de andere te maskeren. Maar bij een ernstige depressie geloof ik wel in ad's.

Ik wil het wel laten weten, hoe het over een tijdje gaat, alleen mijn behandelaars zien de haast er niet zo van in helaas ;(
  maandag 24 januari 2011 @ 14:44:37 #139
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_91798518
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:36 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Oh absoluut, ik vind ook dat je gelijk hebt wat betreft het depri worden nav ritalin gebruik. Dan is het ook naar mijn idee nutteloos om er nog een pil in te gooien om de bijwerking van de andere te maskeren. Maar bij een ernstige depressie geloof ik wel in ad's.

Ik wil het wel laten weten, hoe het over een tijdje gaat, alleen mijn behandelaars zien de haast er niet zo van in helaas ;(
Das goed klote, ik heb ook lang op mn ritalin moeten wachten, dat was ERG!
Loop je bij GGZ/particulier/huisarts??
Je zou de urgentie nog eens kunnen aankaarten d.m.v een belletje ofzo?
pi_91803270
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 14:44 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Das goed klote, ik heb ook lang op mn ritalin moeten wachten, dat was ERG!
Loop je bij GGZ/particulier/huisarts??
Je zou de urgentie nog eens kunnen aankaarten d.m.v een belletje ofzo?
Op ritalin moest ik idd ook lang wachten,
Bij de lentis (psyq). In juni al aangegeven dat het niet ging (zelfmoordgedachtes en al) maar toen moest ik maar wachten omdat het vanzelf over zou gaan. En het werd ook minder, maar ging niet over. Toen in december ritalin gekregen, gevolg, depressie kwam terug. Gestopt met ritalin, toen dexamfetamine gekregen maar dat werkt bij mij niet. Nu weer zwaar depressief, dat heb ik m'n psycholoog ook verteld en ik heb 1 februari een afspraak met m'n psychiater omdat hij de meds voorschrijft. Zaterdagnacht de crisisdienst gebeld dat het niet ging, maar die was ook niet hulpzaam. Alsof ik daar voor niets naar toe bel.
Nou, weekend dus wel doorgekomen, maar zonder slaap want ik doe geen oog dicht. Vandaag kon ik bij m'n huisarts terecht en ik heb de boel uitgelegd. Dus nu heb ik antidepressiva en slaaptabletten gekregen. Ik hoop zo dat ik er van opknap. ;(
pi_91806189
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 16:18 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Op ritalin moest ik idd ook lang wachten,
Bij de lentis (psyq). In juni al aangegeven dat het niet ging (zelfmoordgedachtes en al) maar toen moest ik maar wachten omdat het vanzelf over zou gaan. En het werd ook minder, maar ging niet over. Toen in december ritalin gekregen, gevolg, depressie kwam terug. Gestopt met ritalin, toen dexamfetamine gekregen maar dat werkt bij mij niet. Nu weer zwaar depressief, dat heb ik m'n psycholoog ook verteld en ik heb 1 februari een afspraak met m'n psychiater omdat hij de meds voorschrijft. Zaterdagnacht de crisisdienst gebeld dat het niet ging, maar die was ook niet hulpzaam. Alsof ik daar voor niets naar toe bel.
Nou, weekend dus wel doorgekomen, maar zonder slaap want ik doe geen oog dicht. Vandaag kon ik bij m'n huisarts terecht en ik heb de boel uitgelegd. Dus nu heb ik antidepressiva en slaaptabletten gekregen. Ik hoop zo dat ik er van opknap. ;(
;( Hoezo ben je dan depri?
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91806549
leuk begeleiding...hij snapt mij niet ik snap hem niet geloof ik.
zijn mening als je ritalin slikt heb je nooit meer een stuiterdag en heb je een lekker rustig hoofd.
mijn mening het haalt de ergste piek ervanaf.

trouwens nu voel ik me al een paar dagen behoorlijk onbegrensd, aan niks lijkt een begin of een eind te zitten ;(
pi_91812104
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 08:06 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Top avondje _O_

Heb al lang geen drugs meer gebruikt trouwens... Sinds ik aan concerta zit 2 x een klein beetje coke (veel minder als gebruikelijk..). Was wel anders trouwens.. (2 x per maand?).. Of zou het gewoon de winter zijn :{
Ja was geniale maar tevens vage avond :P En ik merk ook dat ik veel minder gebruik. Ik de zomer kun je lekker buiten chillen enzo, dat binnen zitten is niks.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91836103
HOI! *O* Het is k** weer, maar ik hoef er lekker niet door.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_91843832
hier schijnt de zon -O-
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91843882
Ja. Hier 4,5 uur later ook....
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_91845121
Hier is het grijs, wel toepasselijk :')
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:55:46 #148
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_91845986
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:09 schreef beatrijs het volgende:

[..]

;( Hoezo ben je dan depri?
Das hetzelfde als vragen; 'Hoezo heb je ADHD'?

Depressie is geen state of mind, maar een ziekte. Niet onderschatten dus!!
pi_91860155
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:55 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Das hetzelfde als vragen; 'Hoezo heb je ADHD'?

Depressie is geen state of mind, maar een ziekte. Niet onderschatten dus!!
Ikzelf zie het als een state of mind :)

enfin tis rustig hiero :P
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91862563
Pfffff wat ben ik moe. Van 4.30 tot 11.15 geslapen, daarna 4 uur naar school geweest met dexamfetamine, en nu ben ik moe. Volgens mij ben ik nog steeds niet bijgekomen van het weekend. :{
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91866214
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:52 schreef beatrijs het volgende:
Pfffff wat ben ik moe. Van 4.30 tot 11.15 geslapen, daarna 4 uur naar school geweest met dexamfetamine, en nu ben ik moe. Volgens mij ben ik nog steeds niet bijgekomen van het weekend. :{
beetje pep, dan ben je wat minder moe :P
pi_91868899
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:53 schreef oddeyed het volgende:

[..]

beetje pep, dan ben je wat minder moe :P
:s) inderdaad.
pi_91869774
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:37 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

:s) inderdaad.
Net uvt hier nu :D
Gebruiken jullie drugs?
pi_91870544
ik wel :7 :7
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91871300
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:51 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Net uvt hier nu :D
Gebruiken jullie drugs?
Ik noem dat zelfmedicatie :)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_91872342
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:51 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Net uvt hier nu :D
Gebruiken jullie drugs?
niet meer.

vroeger wel van alles wat maar voornamelijk speed,lsd en wiet.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:08:39 #157
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_91875206
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 19:10 schreef beatrijs het volgende:

[..]

Ikzelf zie het als een state of mind :)
Ik ook. Ik ben niet 100% van de tijd neerslachtig als ik depressief ben. Ik heb dan alleen extreme stemmingswisselingen. Soms blij, maar meestal niet.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:09:33 #158
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_91875256
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 22:27 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

niet meer.

vroeger wel van alles wat maar voornamelijk speed en xtc
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_91875386
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:51 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Net uvt hier nu :D
Gebruiken jullie drugs?
Enkel alcohol.
pi_91876371
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:11 schreef Horchata het volgende:

[..]

Enkel alcohol.
Is ook drug ;)
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91876722
Daarom vermeld ik het ook :D
pi_91881825
Welterusten :P

Even snel dit geschreven :')

Aan een zijden draad hangt onze liefde
gemaakt door een spinnewiel van angst
Wij zijn rupsen verbogen in onze cocons
Een dun schild beschermt ons hart
klaar om doorboort te worden door geluk
Jij strekt je vleugels en vliegt weg
Ik ben nog steeds een rups

Tis niet best maar wat wil je om 06:15 :')

:*
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91881853
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 06:19 schreef beatrijs het volgende:
Welterusten :P

Even snel dit geschreven :')

Aan een zijden draad hangt onze liefde
gemaakt door een spinnewiel van angst
Wij zijn rupsen verbogen in onze cocons
Een dun schild beschermt ons hart
klaar om doorboort te worden door geluk
Jij strekt je vleugels en vliegt weg
Ik ben nog steeds een rups

Tis niet best maar wat wil je om 06:15 :')

:*
Ga jij nu pas slapen? :o
My god, mijn wekker ging weer om kwart voor 6 ;(
pi_91888028
leuk hoor dat je snachts hoort te slapen.
mooi niet dus.

net belde een vrouw van het inloophuis aan de deur ze wilde een gesprek ofzo.
ik heb geen zin en heb gezegd dat ik mijn sleutels kwijt was.
pi_91924392
Ik ben een beetje moe maar heb geen zin om te gaan slapen :N
pi_91928001
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 00:11 schreef Horchata het volgende:
Ik ben een beetje moe maar heb geen zin om te gaan slapen :N
GEWOON DOEN :P
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91929428
.. Is het nou echt zo gek om slaapmedicatie te nemen als je moeite/geen zin hebt om te slapen?

Overigens goedemorgen *O* (na een fijne nachtrust van 7,5 uur)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  donderdag 27 januari 2011 @ 08:50:40 #168
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_91929726
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:31 schreef seasushi het volgende:
.. Is het nou echt zo gek om slaapmedicatie te nemen als je moeite/geen zin hebt om te slapen?

Overigens goedemorgen *O* (na een fijne nachtrust van 7,5 uur)
Ik weet niet wat je verstaat onder inslaapmedicatie, maar 90% van die troep is verslavend!
pi_91931735
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:31 schreef seasushi het volgende:
.. Is het nou echt zo gek om slaapmedicatie te nemen als je moeite/geen zin hebt om te slapen?

Overigens goedemorgen *O* (na een fijne nachtrust van 7,5 uur)
Ik ben nog vrij van medicatie, volgende week afspraak daarover. En ik ga m'n slaapproblemen ook maar aankaarten, want dit werkt niet zo :N .
pi_91932915
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:50 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je verstaat onder inslaapmedicatie, maar 90% van die troep is verslavend!
Tja. Als je het nodig hebt om te kunnen slapen.
Het is overigens niet zo dat je naar verloop van tijd steeds meer moet gaan gebruiken.
Als het nodig is om beter te kunnen functioneren ( net als bijvoorbeeld Ritalin dat doet, maar ok medicatie voor schildklier . anti migraine medicatie of verzin maar verder waar een mens medicijnen voor nodig kan hebben)

Dan is dat te verkiezen denk ik boven de angst dat je er niet meer vanaf komt
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  donderdag 27 januari 2011 @ 11:15:43 #171
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_91933230
Ik blijf liever zoveel mogelijk van die troep af, het versuft je hele karakter, niet alleen om in te slapen. Dan heb ik het over zogenaamde pammetjes. Daar heb je bij regelmatig gebruik wel degelijk meer van nodig..

Sommige AP's of AD's worden ook wel voorgeschreven, daarvan wordt je geestelijk afhankelijk, je bent bang dat je niet kan slapen zonder. Bij lage (slaap) doseringen niet lichamelijk afhankelijk.
pi_91933458
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:15 schreef Swiffer het volgende:
Ik blijf liever zoveel mogelijk van die troep af, het versuft je hele karakter, niet alleen om in te slapen. Dan heb ik het over zogenaamde pammetjes. Daar heb je bij regelmatig gebruik wel degelijk meer van nodig..

Sommige AP's of AD's worden ook wel voorgeschreven, daarvan wordt je geestelijk afhankelijk, je bent bang dat je niet kan slapen zonder. Bij lage (slaap) doseringen niet lichamelijk afhankelijk.
Zowel het een als het ander gebruikt en regelmatig nog voor een periode. Maar zeker nooit na verloop meer nodig gehad. Als de rust weergekeerd is ben ik er ook met 2 weken afbouwen weer vanaf.
Het kost me meer moeite om met roken te stoppen....
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_91933481
Maar melatonine is lichaamseigen, dat kan ik niet echt 'troep' noemen. Bij mij is het nadeel daarvan wel dat ik meer slaap nodig heb, en dus heel suf ben als de wekker gaat. En dan gebruik ik max. 0,5 mg.
  donderdag 27 januari 2011 @ 11:44:26 #174
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_91934226
blijkbaar toch te veel dan?? Raar dat je van een lichaamseigen stof zo onnatuurlijk suf wordt :P

nee ik snap wat je bedoelt, dat is minder troep dan wat ik noemde, maar ben er gewoon geen fan van, das alles :)
  donderdag 27 januari 2011 @ 18:13:00 #175
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_91950647
Als ik niet kan slapen neem ik een halve ritalin. Ben ik zo weg.
Maar dat heb ik al vaker gezegd geloof ik
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_91951573
Als ik niet kan slapen ( vaak weet ik dat wel te drukke dag) dan neem ik de laatste ritalin later in.
ongeveer een uurtje later wordt ik wel moe.
pi_91951760
vandaag moest ik brood eten van een van de teamleiders.
uiteindelijk deed ik bijna 20 min over een dubbele boterham.

echt die trek overdag is ver te zoeken.

vandaag gingen we ook maar in het rokershok eten de kantine was veel te druk ik werd er gewoon agressief van.
pi_91952805
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:22 schreef frame-saw het volgende:
Maar melatonine is lichaamseigen, dat kan ik niet echt 'troep' noemen. Bij mij is het nadeel daarvan wel dat ik meer slaap nodig heb, en dus heel suf ben als de wekker gaat. En dan gebruik ik max. 0,5 mg.
0,5 mg? -O- Gister had ik 10mg melatonine op....
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91953127
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:02 schreef beatrijs het volgende:

[..]

0,5 mg? -O- Gister had ik 10mg melatonine op....
ik neem vaak als ik dat slik 0.5 mg een enkele keer 1mg.
Werkt goed.

oeps mijn telefoon gaat waarom ik iemand nog niet heb opgehaald van college....tja ik heb geen rooster in mijn mail gezien en nu heb ik geen tijd meer.

*O* :Y
pi_91954269
Pammetjes zijn oke :)
Have fun met je anti psychotica voor slaap problemen Swiffer :P heb je dat type medicijnen wel eens genomen?
pi_91954361
Maar niet om dagelijks te nemen of over-doseren.
pi_91958758
zijn hier ook mensen met hoogfunctionerend autisme?
pi_91959950
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:00 schreef flowerpower78 het volgende:
zijn hier ook mensen met hoogfunctionerend autisme?
hier is ook een apart topic over autisme kijk daar eens.
pi_91960975
quote:
6s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:33 schreef ScarFace- het volgende:
Pammetjes zijn oke :)
Have fun met je anti psychotica voor slaap problemen Swiffer :P heb je dat type medicijnen wel eens genomen?
Met jou kan ik praten :P
Ik vind het echt een opluchting hoor, eindelijk goed kunnen slapen.
Vandaag helaas wel wéér een kutdag, ik heb ook zo'n fijne psycholoog he :r
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:52:07 #185
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_91970251
woooow ik ben hier nieuw in het topic. Heb de afgelopen maand gesprekken gehad met de psycholoog van de huisartsenpraktijk en ik ben inmiddels doorverwezen naar InterPsy. De psych dacht dat ik misschien wel ADD heb. Ik ging net even dat lijstje doornemen met dingen die vaak voorkomen en er is maar 1 die niet op mij slaat: - Vaak een reken, schrijf of lees stoornis :o shoqued
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_91970374
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:52 schreef YskaFredriksson het volgende:
woooow ik ben hier nieuw in het topic. Heb de afgelopen maand gesprekken gehad met de psycholoog van de huisartsenpraktijk en ik ben inmiddels doorverwezen naar InterPsy. De psych dacht dat ik misschien wel ADD heb. Ik ging net even dat lijstje doornemen met dingen die vaak voorkomen en er is maar 1 die niet op mij slaat: - Vaak een reken, schrijf of lees stoornis :o shoqued
Ik heb officieel geen lees/reken/schrijf stoornis maar ik merk wel vaak dat ik teksten/cijfers ed vergeet.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  vrijdag 28 januari 2011 @ 00:36:34 #187
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_91972822
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:53 schreef beatrijs het volgende:

[..]

Ik heb officieel geen lees/reken/schrijf stoornis maar ik merk wel vaak dat ik teksten/cijfers ed vergeet.
Ja ik vergeet weleens halve zinnen of ik schrijf 2x achterelkaar dezelfde zin :D ik haal wel vaak dingen door elkaar. Dan bedoel ik vorige week en dan zeg ik gisteren.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_91974546
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 00:36 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Ja ik vergeet weleens halve zinnen of ik schrijf 2x achterelkaar dezelfde zin :D ik haal wel vaak dingen door elkaar. Dan bedoel ik vorige week en dan zeg ik gisteren.
Ja :Y ben je toevallig ook linkshandig? ik wel .. ik denk dat veel dingen die er misgaan bij mij door mijn linkshandigheid komt.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_91977212
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 01:28 schreef beatrijs het volgende:

[..]

Ja :Y ben je toevallig ook linkshandig? ik wel .. ik denk dat veel dingen die er misgaan bij mij door mijn linkshandigheid komt.
Goeiemorgen :W

Dat vraag ik me ook vaak af. Ook hier linkshandig. Geen rekenschrijfstoornis ( mijn dochter overigens wel behoorlijk) Maar vooral cijfers zijn erg lastig. Bankrekeningnummers invoeren moet 5 keer nagekeken worden. telefoonnummers kan ik alleen maar zeggen door ze cijfertje voor cijfertje te noemen.

Welkom Yska!
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  vrijdag 28 januari 2011 @ 09:38:16 #190
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_91978807
Mogguh!

zooo een onrustige nacht gehad.... (mijn cv ging telkens aan, ondanks het uit zetten dus veels te warme nacht :s)

Hebben jullie het trouwens ook dat als je een wandeling maakt in het bos of op het strand dat jullie dan megaaa suf zijn?

Ken genoeg mensen die zeggen jaaa lekker frisse lucht daar word je fit van! Ik word dus mega moe en suf _O-
pi_91978837
Het cijferprobleem ken ik ook. Ik kan geen getallenreeksen onthouden, ik heb al iets van 9 jaar dezelfde bankrekening maar ken het nummer nog steeds niet uit m'n hoofd. Hetzelfde met telefoonnummers (alleen die van mezelf en mijn ouders weet ik te onthouden).
Als ik cijfers moet onthouden zie ik het ook echt als woorden, dus achtenveertig i.p.v 48. Ik ben blijkbaar heel talig ingesteld. Overigens ben ik rechtshandig en heb geen leerproblemen :).
  vrijdag 28 januari 2011 @ 11:00:58 #192
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_91981266
Ik kon dat vroeger rete-goed. cijferreeksen, telefoonnummers, de tafeltjes.

Een paar jaar geleden onthield ik dat ineens allemaal niet meer.. Toen ben ik maar eens aan de bel gaan trekken..
Rekenen kan ik niet, maar ik zie reeksen meer als een liedje.. een keer een is eeen enz..

wat ik ook heb:

als ik een mail aan het dichten ben, en een collega roept wat, dat ik ineens een paar van die woorden in dat mailtje heb staan ... :')
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:09:50 #193
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_91988191
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 01:28 schreef beatrijs het volgende:

[..]

Ja :Y ben je toevallig ook linkshandig? ik wel .. ik denk dat veel dingen die er misgaan bij mij door mijn linkshandigheid komt.
Ik ben wel gewoon rechtshandig. Maar wel een kluns. Laat heel veel dingen vallen. Daarom zit het touwtje van de camera altijd op mn pols.

Mn nieuwe telefoon had na 3 dagen al een dode pixel hoek op mn beeldscherm :D Ja ik lach er maar om want als ik er om moet huilen word ik helemaal depressief.

Ben op mn vlucht naar bali een ipod kwijt geraakt in het vliegtuig en vervolgens vergat ik mn blazer op het vliegveld in jakarta. Beide nooit teruggevonden natuurlijk :o

mn rekeningnummer kan ik inmiddels onthouden, mn schoolnummer duurde ook een hele tijd (6 lullige cijfertjes) maar verjaardagen daarentegen daar kon ik rond mn 14e zo 100 van achterelkaar van op dreunen. Nu is dat beperkt tot een stuk of 40 en nieuwe verjaardagen onthoud ik nauwelijks vooral als ik ze nergens aan kan koppelen.
Oja en als ik mijn telefoonnummer doorgeef en iemand herhaalt het maar niet op de manier zoals ik zelf mn telefoonnummer zeg dan herhaal ik het gewoon nog een keer op mn eigen manier.

Thanks Seasushi
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:57:47 #194
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_91990252
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:09 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

I

mn rekeningnummer kan ik inmiddels onthouden, mn schoolnummer duurde ook een hele tijd (6 lullige cijfertjes) maar verjaardagen daarentegen daar kon ik rond mn 14e zo 100 van achterelkaar van op dreunen. Nu is dat beperkt tot een stuk of 40 en nieuwe verjaardagen onthoud ik nauwelijks vooral als ik ze nergens aan kan koppelen.
Oja en als ik mijn telefoonnummer doorgeef en iemand herhaalt het maar niet op de manier zoals ik zelf mn telefoonnummer zeg dan herhaal ik het gewoon nog een keer op mn eigen manier.

Thanks Seasushi
dat is precies wat ik dus ook heb! ook op eigenmanier herhalen, niet alleen nummers maar ook namen, bv washington : was- hing - ton ;)
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:59:39 #195
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_91990340
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:57 schreef Swiffer het volgende:

[..]

dat is precies wat ik dus ook heb! ook op eigenmanier herhalen, niet alleen nummers maar ook namen, bv washington : was- hing - ton ;)
Ooo ik had laatst met mn vriend een discussie over hoe je een woord uitsprak. Aangezien ik taalkundig sterker ben aangelegd dan dat hij dat is vond ik natuurlijk dat ik gelijk had. Maar welk woord was dat nou ook alweer. Ik ga mn hoofd eens even pijnigen!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_91990613
Zo he moest ik vandaag de hele dag stilzitten op het werk :{ dus wat ga ik doen voor iedereen van die kratten halen waar de post normaal gesproken in moet.
het werk was zoooooooo saai.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 15:07:32 #197
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_91990656
stilzitten? Wat voor werk is dat dan! jee zou echt baldadig worden ;)
pi_91995040
ik maak kort gezegd al het print en drukwerk tot een eindproduct.
meestal zijn dat presentatie mappen, boekjes, lamineren, boekjes vouwen nieten en snijden, de snijmachine instellen en natuurlijk prullenbakken legen enz.

vandaag moest ik voor basisscholen een bakje afvullen met de tafel van 7 en 9 en wat dingen invoeren voor bestelbonnen en nog assisteren op de postverwerking.

bij de postverwerking ben ik gelijk weer omgedraaid want ik kwam binnen en de teamleider begon op me te schelden over iets wat er gisteren gebeurd was.
pi_92004266
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:41 schreef Dropkogel het volgende:
ik maak kort gezegd al het print en drukwerk tot een eindproduct.
meestal zijn dat presentatie mappen, boekjes, lamineren, boekjes vouwen nieten en snijden, de snijmachine instellen en natuurlijk prullenbakken legen enz.

vandaag moest ik voor basisscholen een bakje afvullen met de tafel van 7 en 9 en wat dingen invoeren voor bestelbonnen en nog assisteren op de postverwerking.

bij de postverwerking ben ik gelijk weer omgedraaid want ik kwam binnen en de teamleider begon op me te schelden over iets wat er gisteren gebeurd was.
Waarom doe je dit werk?
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_92005334
Omdat dit de leukste werkplek is binnen het bedrijf waar ik werk.
pi_92035620
Druk zijn heeft ook veel voordelen.

- je stelt niet al te veel dingen uit.
- je huis is zo schoon.
pi_92037965
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 13:01 schreef Dropkogel het volgende:
Druk zijn heeft ook veel voordelen.

- je stelt niet al te veel dingen uit.

Spreek voor jezelf :').
  zaterdag 29 januari 2011 @ 14:17:18 #203
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92038603
quote:
Op zaterdag 29 januari 2011 14:02 schreef Horchata het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf :').
Dit ja!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92038897
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 13:01 schreef Dropkogel het volgende:
Druk zijn heeft ook veel voordelen.

- je stelt niet al te veel dingen uit.
- je huis is zo schoon.
:?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_92040921
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 14:02 schreef Horchata het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf :').
ow in dit geval kan je je net zo makkelijk als ik lezen toch ;)
pi_92104395
goedemorgen :P
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  maandag 31 januari 2011 @ 01:17:33 #207
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92110380
quote:
Op zaterdag 29 januari 2011 13:01 schreef Dropkogel het volgende:
Druk zijn heeft ook veel voordelen.

- je stelt niet al te veel dingen uit.
- je huis is zo schoon.
_O- grappenmaker :D
pi_92112950
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 11:00 schreef Swiffer het volgende:
Ik kon dat vroeger rete-goed. cijferreeksen, telefoonnummers, de tafeltjes.

Een paar jaar geleden onthield ik dat ineens allemaal niet meer.. Toen ben ik maar eens aan de bel gaan trekken..
Rekenen kan ik niet, maar ik zie reeksen meer als een liedje.. een keer een is eeen enz..

wat ik ook heb:

als ik een mail aan het dichten ben, en een collega roept wat, dat ik ineens een paar van die woorden in dat mailtje heb staan ... :')
Dat gebeurt echt vaak! Bankrekening nummer weet ik wel maar twijfel toch altijd als ik hem op moet noemen... als ik dan die 9 cijfers aan de rechterkant van toetsenbord gebruik toets ik het rekening nummer zo in..
Laatst nieuwe telefoon gehaald moest ik ook bankrekening nummer geven, toen ben ik maar naast die vrouw de computer gaan staan om hem zelf even 'in te toetsen' omdat ik het anders niet wist :')
  maandag 31 januari 2011 @ 09:31:09 #209
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92113170
quote:
Op maandag 31 januari 2011 01:17 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

_O- grappenmaker :D
Wicky :*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 31 januari 2011 @ 09:32:33 #210
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92113191
quote:
Op maandag 31 januari 2011 09:18 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Dat gebeurt echt vaak! Bankrekening nummer weet ik wel maar twijfel toch altijd als ik hem op moet noemen... als ik dan die 9 cijfers aan de rechterkant van toetsenbord gebruik toets ik het rekening nummer zo in..
Laatst nieuwe telefoon gehaald moest ik ook bankrekening nummer geven, toen ben ik maar naast die vrouw de computer gaan staan om hem zelf even 'in te toetsen' omdat ik het anders niet wist :')
Maar lijkt me dat iedereen dat soort dingen wel kan hebben. Lijkt me niet voorbehouden aan adhd-ers
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 31 januari 2011 @ 11:38:51 #211
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92116486
Misschien, ik vertrouw ook heel erg op muscle memory merk ik vaak.
je num-bordje op je toetsenbord is al anders dan die op de telefoon.. ergerlijk!!
pi_92120606
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 09:32 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Maar lijkt me dat iedereen dat soort dingen wel kan hebben. Lijkt me niet voorbehouden aan adhd-ers
Dat is zeker waar. Daarom toch niet minder grappig om te lezen dat andere mensen ook zulke gekke dingen hebben :)
pi_92120665
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 09:18 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Dat gebeurt echt vaak! Bankrekening nummer weet ik wel maar twijfel toch altijd als ik hem op moet noemen... als ik dan die 9 cijfers aan de rechterkant van toetsenbord gebruik toets ik het rekening nummer zo in..
Laatst nieuwe telefoon gehaald moest ik ook bankrekening nummer geven, toen ben ik maar naast die vrouw de computer gaan staan om hem zelf even 'in te toetsen' omdat ik het anders niet wist :')
Herkenbaar ja, heel veel cijfers ken ik alleen maar wanneer ik ze intoets. Je moet me niet vragen ze op te noemen want dan maak ik fouten. Maar dat is bij wachtwoorden ed ook, en heel veel mensen hebben hier last van. Automatische piloot ftw.

2 weken te gaan voor mijn intake, zit momenteel beetje boven de dip zeg maar. Vorige keer dat ik bij een psychiater liep was het net op het punt dat ik moest gaan dat ik uit een dal kroop. Ben dan echt doodsbang dat ze niets kunnen vinden omdat het zogezegd even goed gaat.
Trouwens, ben het van me af gaan schrijven en het werkt echt prima om alles even in een ander perspectief te zien :o Alleen kan ik niet meer dan 3 regels achter elkaar schrijven, omdat ik het dan kwijt ben of afdwaal -.-
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_92121221
Ik heb m'n dag niet vandaag :N
  maandag 31 januari 2011 @ 17:25:11 #215
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92130233
Damn..... had ik me dus opgeladen om te gaan leren... gaan mijn beste vriendin en haar meissie uit elkaar..... hele middag dat meissie op bezoek gehad en straks mijn beste vriendin :')
pi_92136564
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:42 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Herkenbaar ja, heel veel cijfers ken ik alleen maar wanneer ik ze intoets. Je moet me niet vragen ze op te noemen want dan maak ik fouten. Maar dat is bij wachtwoorden ed ook, en heel veel mensen hebben hier last van. Automatische piloot ftw.

2 weken te gaan voor mijn intake, zit momenteel beetje boven de dip zeg maar. Vorige keer dat ik bij een psychiater liep was het net op het punt dat ik moest gaan dat ik uit een dal kroop. Ben dan echt doodsbang dat ze niets kunnen vinden omdat het zogezegd even goed gaat.
Trouwens, ben het van me af gaan schrijven en het werkt echt prima om alles even in een ander perspectief te zien :o Alleen kan ik niet meer dan 3 regels achter elkaar schrijven, omdat ik het dan kwijt ben of afdwaal -.-
Als je een nummer wel op je num-pad kan intoetsen, dan kan je dat toch ook gewoon in je hoofd doen en dan de nummer opnoemen.

Zo onthoud ik nummers, kan zo 50 getallen achter elkaar onthouden binnen zeer korte tijd, visualiseer mij dan gewoon dat ik het aan het intoetsen ben :)
pi_92139931
@ MCGilles op die manier onthoud ik mijn pincode.
pi_92140125
Ik heb dan geluk dat ik een nummeriek geheugen heb! Wel op korte termijn haha.

Vandaag had ik blijkbaar een afspraak bij Altrecht, maar die gast belde me wakker van waar ben je.. Hmm, volgende week dinsdag weer.
pi_92181229
hoii
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_92181347
Ik heb helemaal geen zin en behoefte meer om naar Altrecht te gaan... Maarja moet wel aan die medicijnen want ik hou een normaal ritme elke keer maar een paar dagen vast en dan kom ik weer overal te laat enzo.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:43:31 #221
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92185173
Morgen weer meds bespreking bij de psych.....concerta mislukt dus nu ritalin als het goed is
pi_92185335
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:43 schreef Wickyleaks het volgende:
Morgen weer meds bespreking bij de psych.....concerta mislukt dus nu ritalin als het goed is
Denk dat je dan Medikinet krijgt ipv Ritalin.
pi_92186039
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:47 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Denk dat je dan Medikinet krijgt ipv Ritalin.
Er is geen logica in wat je voorgeschreven krijgt, ligt puur aan de psychiater die je hebt en welk gevoel hij heeft bij elk middel.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 19:05:29 #224
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92186319
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:47 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Denk dat je dan Medikinet krijgt ipv Ritalin.
Daar heb ik nog noooooit van gehoord..... google!
pi_92186755
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:05 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

Daar heb ik nog noooooit van gehoord..... google!
Ik kreeg dit vroeger een keer van de psych in plaats van Ritalin. Was hetzelfde middel met dezelfde werking (paar uurtjes) maar onder een andere naam.

Medikinet CR ofzo was het.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 19:16:00 #226
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92186887
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:13 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Ik kreeg dit vroeger een keer van de psych in plaats van Ritalin. Was hetzelfde middel met dezelfde werking (paar uurtjes) maar onder een andere naam.

Medikinet CR ofzo was het.
Wat ik er zo snel uit begrijp zijn er 2 varianten... de "gewone Ritalin" en een combi van lang en kortwerkende methylfenidaat

http://www.medikinet-adhd.com/
pi_92186895
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 13:01 schreef Dropkogel het volgende:
Druk zijn heeft ook veel voordelen.

- je stelt niet al te veel dingen uit (uitstellen is een van de meest voorkomende kenmerken)
- je huis is zo schoon (bwwwhahahwhwhahahahhahahahahahaha)
pi_92187528
ligt vandaag mijn ritalin op tafel klaar om in te nemen pakt een collega het en wil het innemen.
blijkbaar dacht diegene dat het pijnstillers waren ofzo.

vandaag bleek ook iedereen haast te hebben wordt er werkuitleg gegeven....duurde lang.
kortom de helft niet gehoord omdat ik afgedwaald was.
ook was ik al begonnen en dat mocht blijkbaar niet.
pi_92187627
Vandaag eigenlijk geen fuck uitgevoerd, blij als ik weer aan de slag ben zeg jeetje voel me net een Fok! er :P
pi_92189702
ik heb het even gehad met mijn psychiater na zijn mail.
de psychologe van het ziekenhuis verzoekt hem zo snel mogelijk contact op te nemen met het ziekenhuis ivm wisselwerking van medicatie.
ikzelf ben nog niet bij de specialist in het ziekenhuis geweest maar het is nodig dat voor ik daar kom dat er al contact is geweest tussen de psychiater en het ziekenhuis benadrukt de psychologe.
ik mail dat naar psychiater en nu weigert hij contact op te nemen met het ziekenhuis omdat zegt hij ik eerst zelf contact moest hebben met de specialist en het daar maar moet uitzoeken.

krijg de klere dan kan ik weer een andere behandelaar van de GGZ bellen om de psychiater op zn donder te geven en tot actie aan te zetten.
pi_92208940
goedemorgen lalalaa
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_92210264
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 19:32 schreef McGilles het volgende:

[..]

Als je een nummer wel op je num-pad kan intoetsen, dan kan je dat toch ook gewoon in je hoofd doen en dan de nummer opnoemen.

Zo onthoud ik nummers, kan zo 50 getallen achter elkaar onthouden binnen zeer korte tijd, visualiseer mij dan gewoon dat ik het aan het intoetsen ben :)
10 x 2 dan 10 x 8 dan 10 x 3............. etc ?? :D :P
pi_92216444
Ik kijk gewoon wel op m'n bankpas als ik m'n rekeningnummer wil weten, stuk makkelijker :P. Overmorgen heb ik een dubbele afspraak, o.a over medicatie (ben benieuwd waar ze het de rest van de tijd over willen hebben :')). Hopelijk kan ik dan eindelijk iets doen om wat voortuitgang te boeken want ik word nogal moe van mezelf.
  woensdag 2 februari 2011 @ 12:57:13 #234
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92217952
Pff na een hoop wikken en wegen toch teruggegaan naar de psychiater over mn down-gevoelens.

Ik denk dat ik eens meot toegeven dat ik al jaren in zekere zin depressief ben. Dus leuk aan de AD's vaanf morgen, en van de Equasym af.. zou het gaan helpen?? Hope so.
pi_92218178
goedemorgen :)
tja laat rondstuiteren is ook laat opstaan zullen we maar zeggen.

vandaag toch eens contact op genomen met mijn behandelaar over de mail terug van de psychiater.
behandelaar leest de mail totaal anders en na mijn aanvulling gaat ze toch de psychiater vragen snel contact op te nemen met het ziekenhuis.

straks komt mijn woonbegeleider daar heb ik echt geen zin in.
  woensdag 2 februari 2011 @ 17:54:34 #236
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92234156
Morgen begin ik met dextro-amfetamine 8)7
  woensdag 2 februari 2011 @ 18:22:32 #237
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92235330
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 17:54 schreef Wickyleaks het volgende:
Morgen begin ik met dextro-amfetamine 8)7
:o

Sterkte daarmee
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 2 februari 2011 @ 18:36:52 #238
238488 Crapbag
I love crap
pi_92235986
Bluh ik heb eigenlijk een enorme rotschop onder mijn bips nodig, ben vandaag niet vooruit te branden maar wel lekker hyper.....
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  woensdag 2 februari 2011 @ 18:51:54 #239
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92236670
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 18:36 schreef Crapbag het volgende:
Bluh ik heb eigenlijk een enorme rotschop onder mijn bips nodig, ben vandaag niet vooruit te branden maar wel lekker hyper.....
Lekker tegenstrijdig is dat gevoel eh :')
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 18:22 schreef Murmeli het volgende:

[..]

:o

Sterkte daarmee
Dank :)
  woensdag 2 februari 2011 @ 18:59:53 #240
238488 Crapbag
I love crap
pi_92237103
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 18:51 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

Lekker tegenstrijdig is dat gevoel eh :')

Ja :'( Ik heb constant het gevoel " ik moet iets doen, ik moet iets doen" maar vervolgens wel aan de bank vastgeplakt blijven :')
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_92239002
Succes. Ik persoonlijk ben heel tevreden over de drug Dextroamfetamine. De langere halfwaardetijd t.o.v. Methylfenidaat is een stuk fijner, en daarnaast is de up en down ook een stuk subtieler, niet zo gerushed als met Methylfenidaat.

Hopelijk heb je een soortgelijke belevenis. :)

quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:54 schreef Wickyleaks het volgende:
Morgen begin ik met dextro-amfetamine 8)7
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:39:06 #242
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92239215
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 18:59 schreef Crapbag het volgende:

[..]

Ja :'( Ik heb constant het gevoel " ik moet iets doen, ik moet iets doen" maar vervolgens wel aan de bank vastgeplakt blijven :')
Ken het gevoel :') Ik moet leren voor jaar test van mijn werk a.s. maandag, als ik die niet haal kan ik mijn functie niet meer uitvoeren en krijg het gewoon niet voor elkaar 8)7
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:34 schreef useraccount het volgende:
Succes. Ik persoonlijk ben heel tevreden over de drug Dextroamfetamine. De langere halfwaardetijd t.o.v. Methylfenidaat is een stuk fijner, en daarnaast is de up en down ook een stuk subtieler, niet zo gerushed als met Methylfenidaat.

Hopelijk heb je een soortgelijke belevenis. :)

[..]

Van methylfenidaat ga ik kapot :') na 2wkn concerta lag ik op de bank te kwijlen en was ik tot niets meer toe in staat
pi_92239524
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:39 schreef Wickyleaks het volgende:
Van methylfenidaat ga ik kapot :') na 2wkn concerta lag ik op de bank te kwijlen en was ik tot niets meer toe in staat
Been there, done that. :')

Met hoeveel mg Dex begin je?
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:45:50 #244
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92243163
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:45 schreef useraccount het volgende:

[..]

Been there, done that. :')

Met hoeveel mg Dex begin je?
heeeeeel laag... 3x2,5mg
pi_92245855
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:45 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

heeeeeel laag... 3x2,5mg
mwah valt wel mee ik heb 2 x 5mg en ik gebruik meestal maar 1 x 5mg :P
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_92246079
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:45 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

heeeeeel laag... 3x2,5mg
Dat hangt er vanaf hoe je er op reageert. Prijs jezelf gelukkig als je met zo'n dosering resultaat ziet. Ik zit namelijk op 6 maal die dosering dagelijks. :{

Hoeveel mg Concerta en/of Methylfenidaat nam je eerst? 1x 18mg / 3x 5mg?
pi_92247194
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:28 schreef useraccount het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf hoe je er op reageert. Prijs jezelf gelukkig als je met zo'n dosering resultaat ziet. Ik zit namelijk op 6 maal die dosering dagelijks. :{

Hoeveel mg Concerta en/of Methylfenidaat nam je eerst? 1x 18mg / 3x 5mg?
Mijn dosis was 3x10mg, hielp niet. Ben geëindigd met 3x20mg. Helpt het bij jou nu wel? Ik ben er mee gestopt omdat het dus niet helpt.
pi_92248276
Absoluut. Het werkt zelfs een stuk beter dan Methylfenidaat. :) De stimulantia oogt veel 'rustiger', lastig om dit onder woorden te brengen. Met Methylfenidaat had ik altijd het gevoel alsof ik 'onder invloed' was, met Dextroamfetamine heb ik dat totaal niet niet. Het voelt natuurlijk aan, niet alsof ik constant tweaked-out ben.

Het is jammer dat Methylfenidaat zo hard gepushed word door de farmaceutische industrie, Dextro is namelijk ook een goeie, of misschien zelfs betere, optie voor veel AD(H)D'ers. Een langere halfwaardetijd heeft enorm veel voordelen.
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:13:08 #249
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92249408
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:28 schreef useraccount het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf hoe je er op reageert. Prijs jezelf gelukkig als je met zo'n dosering resultaat ziet. Ik zit namelijk op 6 maal die dosering dagelijks. :{

Hoeveel mg Concerta en/of Methylfenidaat nam je eerst? 1x 18mg / 3x 5mg?
toen ik begon met concerta begon ik met 1x 36mg, na een week naar 54mg&36mg maar dat ging dus na 2 a 3 dagen al fout..... toen weer terug naar 36 maar ging niet beter en toen maar gestopt....
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:23:16 #250
332441 Legit
Charlie Sheen FTWinning!
pi_92250155
Hallo beste AD(H)Dgenoten,

Paar maanden geleden gediagnoserd met ADD en vandaag ben ik er achter gekomen dat ik ook nog Dyscalculie (rekenstoornis) heb. Nouja fuck it, tenminste een excuus voor mijn slechte cijfers voor Wiskunde die ik altijd haalde en het is toch niet alsof ik accountant wou worden ofzo. :+

En over Dex gesproken; O+. Véél beter dan die kutRitalin, heb ook het gevoel dat ik dan meer "mezelf" ben.

Nog een leuk en bijpassend plaatje gevonden trouwens:
pi_92254086
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:57 schreef useraccount het volgende:
Absoluut. Het werkt zelfs een stuk beter dan Methylfenidaat. :) De stimulantia oogt veel 'rustiger', lastig om dit onder woorden te brengen. Met Methylfenidaat had ik altijd het gevoel alsof ik 'onder invloed' was, met Dextroamfetamine heb ik dat totaal niet niet. Het voelt natuurlijk aan, niet alsof ik constant tweaked-out ben.

_O_ Helemaal mee eens!

quote:
12s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:23 schreef Legit het volgende:
Hallo beste AD(H)Dgenoten,

Paar maanden geleden gediagnoserd met ADD en vandaag ben ik er achter gekomen dat ik ook nog Dyscalculie (rekenstoornis) heb. Nouja fuck it, tenminste een excuus voor mijn slechte cijfers voor Wiskunde die ik altijd haalde en het is toch niet alsof ik accountant wou worden ofzo. :+

En over Dex gesproken; O+. Véél beter dan die kutRitalin, heb ook het gevoel dat ik dan meer "mezelf" ben.

Nog een leuk en bijpassend plaatje gevonden trouwens:
[ afbeelding ]
Welkom! leuk plaatje ook :P
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
  donderdag 3 februari 2011 @ 08:00:13 #252
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92261715
Zo me allereerste 2,5mg dex in me mik
  donderdag 3 februari 2011 @ 08:23:54 #253
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92261948
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 22:13 schreef Wickyleaks het volgende:

[..]

toen ik begon met concerta begon ik met 1x 36mg, na een week naar 54mg&36mg maar dat ging dus na 2 a 3 dagen al fout..... toen weer terug naar 36 maar ging niet beter en toen maar gestopt....
Jammer dat ze niet met 18 zijn begonnen bij je. 36 is voor sommigen erg hoog. Ik ben zelf terug van 36 en 27 naar 27 en 18 en dat gaat welok. Bij voorkeur voor het opstaan nog 5mg ritalin, dan ben ik helemaal chill
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 3 februari 2011 @ 08:24:34 #254
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92261956
quote:
Op donderdag 3 februari 2011 08:00 schreef Wickyleaks het volgende:
Zo me allereerste 2,5mg dex in me mik
En hoe gaat het?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92261964
quote:
12s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:23 schreef Legit het volgende:
Hallo beste AD(H)Dgenoten,

Paar maanden geleden gediagnoserd met ADD en vandaag ben ik er achter gekomen dat ik ook nog Dyscalculie (rekenstoornis) heb. Nouja fuck it, tenminste een excuus voor mijn slechte cijfers voor Wiskunde die ik altijd haalde en het is toch niet alsof ik accountant wou worden ofzo. :+

En over Dex gesproken; O+. Véél beter dan die kutRitalin, heb ook het gevoel dat ik dan meer "mezelf" ben.

Nog een leuk en bijpassend plaatje gevonden trouwens:
[ afbeelding ]
Wat een lekker plaatje. Al trekt rechts me meer aan dan links :+
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_92262057
Goedemorgen :O
Ik kom maar weer eens buurten hier :P
pi_92262089
quote:
99s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:33 schreef Michhas het volgende:
Goedemorgen :O
Ik kom maar weer eens buurten hier :P
He! Ik dacht al dat je genezen was! :P
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_92262107
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:35 schreef seasushi het volgende:

[..]

He! Ik dacht al dat je genezen was! :P
Was het maar zo'n feest _O-
Zit nu aan de Ritalin én Citalopram.. Doe geen oog dicht 's nachts, ook niet met melatonine ;(
  donderdag 3 februari 2011 @ 08:50:10 #259
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92262269
Nou vandaag de eerste Wellbutrin. Ben benieuwd..
pi_92262284
quote:
99s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:36 schreef Michhas het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest _O-
Zit nu aan de Ritalin én Citalopram.. Doe geen oog dicht 's nachts, ook niet met melatonine ;(
Kom ik weer met mijn gezeik waar niemand het mee eens is : Waarom geen slaapmedicatie?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_92262327
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:51 schreef seasushi het volgende:

[..]

Kom ik weer met mijn gezeik waar niemand het mee eens is : Waarom geen slaapmedicatie?
Heb melatonine, maar dat helpt niet echt :N
pi_92262345
quote:
99s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:54 schreef Michhas het volgende:

[..]

Heb melatonine, maar dat helpt niet echt :N
Ik bedoel ook een pammetje ofzo
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_92262362
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:55 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik bedoel ook een pammetje ofzo
Aha.
Wat is een pammetje? :D
pi_92262401
oxazepam, temazepam bv. Temazepam is een inslaper. oxazepam is eigenlijk een kalmeringsmiddel, maar doet het ook aardig met slapen.

En ja, het schijnt verslavend te zijn, maar een paar keer per week een goede nachtrust is ook wat waard.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_92262402
Ben zo'n maand geleden van 27mg concerta naar 36 gegaan. Ik heb alleen echt niets te klagen - werkt perfect. Ik begreep ook dat 30mg normale ritalin gelijk staat aan 36 concerta - toen ik die ritalin slikte werd ik knettergek van die 30 mg. Met 27 mg heb ik nu een poos gedaan en dat is goed gegaan, toch een stapje hoger genomen nu en het gaat nu nog beter zonder veel bijwerkingen.

Enige bijwerking die ik nog veel merk is slecht eten... best wat afgevallen.
pi_92262438
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:59 schreef seasushi het volgende:
oxazepam, temazepam bv. Temazepam is een inslaper. oxazepam is eigenlijk een kalmeringsmiddel, maar doet het ook aardig met slapen.

En ja, het schijnt verslavend te zijn, maar een paar keer per week een goede nachtrust is ook wat waard.
Ben vorige week 4 dagen thuisgebleven van werk omdat ik zo weinig sliep :o
Heb trouwens ook gigantisch last van gapen door de Citalopram, mijn kaken doen er al een week pijn van :')
  donderdag 3 februari 2011 @ 09:04:02 #267
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92262499
quote:
Op donderdag 3 februari 2011 08:36 schreef Michhas het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest _O-
Zit nu aan de Ritalin én Citalopram.. Doe geen oog dicht 's nachts, ook niet met melatonine ;(
Niet slapen van citalopram? Ik werd daar zo duf van!
En van ritalin ook.

Ga je misschien net slapen als de ritalin is uitgewerkt? Dan is het rottig slapen....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92262517
Het valt me op dat hier toch aardig wat mensen aan de AD zitten.

Zal ritalin e.d dan toch serotonine ontrekken aan je lichaam? Wat de reden is volgens mijn psych waarom ik niet aan de ritalin mag, zolang ik nog AD gebruik.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_92262647
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:04 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Niet slapen van citalopram? Ik werd daar zo duf van!
En van ritalin ook.

Ga je misschien net slapen als de ritalin is uitgewerkt? Dan is het rottig slapen....
Nee ik slik eigenlijk alleen overdag Ritalin, als ik dingen moet doen, 's avonds niet.
Maar toen ik 's morgens de Citalopram slikte werd ik 's morgens wel wat duf, maar stond ik 's avonds en 's nachts te stuiteren, en het rare is dat als ik de Citalopram 's avonds voor het slapen gaan slik eigenlijk hetzelfde gebeurd.
Ik kan gewoon niet in slaap komen, en sta om half 4 alweer naast mijn bed te stuiteren.
pi_92264237
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:05 schreef seasushi het volgende:
Het valt me op dat hier toch aardig wat mensen aan de AD zitten.

Zal ritalin e.d dan toch serotonine ontrekken aan je lichaam? Wat de reden is volgens mijn psych waarom ik niet aan de ritalin mag, zolang ik nog AD gebruik.
Misschien als je die energie stoot krijgt dat dat serotonine is maarum in ieder geval AD en ritalin zijn allebei uppers ;)
SSRI`s in ieder geval.
pi_92265449
quote:
99s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:01 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ben vorige week 4 dagen thuisgebleven van werk omdat ik zo weinig sliep :o
Heb trouwens ook gigantisch last van gapen door de Citalopram, mijn kaken doen er al een week pijn van :')
Ik snap het niet, jij hebt toch ook ADHD?

Ik slaap bijna altijd slecht, lees: kort. Vannacht ook zo'n 3 uurtjes geslapen en hele week eigenlijk al bagger maar totaal nergens last van, ben niet kapot te krijgen. Dacht dat dat wel ADHD-eigen was, energie voor 10 en totaal niet moe, of ben ik juist een uitzondering?
pi_92265460
Ik ben sinds vorige week begonnen met Sertraline (Zoloft), een SSRI. Dit om de depressie veroorzaakt/getriggerd door stimulantia (hopelijk) een halt toe te roepen.

Op het moment nog geen verbetering, eigenlijk alleen nog maar verergering van de symptomen. Dit was echter te verwachten, voorts ga ik stug door. :( Sinds vorige week heb ik praktisch niets meer gegeten, mijn eet lust is compleet weg. Ik ben ook meer dan 3 kilogram afgevallen. :{

Hopelijk snel verbetering, maar dat zal wel niet. Minimaal nog twee weken voordat er (eventueel) verbetering te zien is.
pi_92265535
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:07 schreef useraccount het volgende:
Ik ben sinds vorige week begonnen met Sertraline (Zoloft), een SSRI. Dit om de depressie veroorzaakt/getriggerd door stimulantia (hopelijk) een halt toe te roepen.

Dit dus
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_92265685
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:05 schreef seasushi het volgende:
Het valt me op dat hier toch aardig wat mensen aan de AD zitten.

Zal ritalin e.d dan toch serotonine ontrekken aan je lichaam? Wat de reden is volgens mijn psych waarom ik niet aan de ritalin mag, zolang ik nog AD gebruik.
Methylfenidaat remt de opname van Dopamine en Noradrenaline neurotransmitters. Deze neurotransmitters werken positief-stimulerend. Door het onttrekken, of toedienen in minderenmaten (zoals gebeurt na de Tmax van een stimulantia), ervaren sommige mensen een negatief gevoel. Dit hangt af van de dosering, en van de persoon.

Sommige mensen zijn simpel gezegd minder gevoelig voor deze 'swings'. Daarnaast is een onderliggende depressie, of onstabiele DOPA-chemie, ook een mogelijkheid.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:00 schreef Wickyleaks het volgende:
Zo me allereerste 2,5mg dex in me mik
En?! Ik ben heel benieuwd naar hoe je het ervaart. :)

quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:50 schreef Swiffer het volgende:
Nou vandaag de eerste Wellbutrin. Ben benieuwd..
Succes!

[ Bericht 3% gewijzigd door useraccount op 03-02-2011 11:23:45 ]
pi_92265865
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:06 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik snap het niet, jij hebt toch ook ADHD?

Ik slaap bijna altijd slecht, lees: kort. Vannacht ook zo'n 3 uurtjes geslapen en hele week eigenlijk al bagger maar totaal nergens last van, ben niet kapot te krijgen. Dacht dat dat wel ADHD-eigen was, energie voor 10 en totaal niet moe, of ben ik juist een uitzondering?
Ja klopt :)

Mijn vriendin heeft dat ook, komt ook moeilijk in slaap enzo. Ik heb daar alleen nooit echt last van gehad. Meestal wel aardig kunnen slapen, in ieder geval niet zo slecht als jou en mijn vriendin, maar nu ik aan die Citalopram zit kom ik gewoonweg niet in slaap. 20mg melatonine helpt ook niet, ik weet niet hoe het komt :o
pi_92266138
quote:
99s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:22 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ja klopt :)

Mijn vriendin heeft dat ook, komt ook moeilijk in slaap enzo. Ik heb daar alleen nooit echt last van gehad. Meestal wel aardig kunnen slapen, in ieder geval niet zo slecht als jou en mijn vriendin, maar nu ik aan die Citalopram zit kom ik gewoonweg niet in slaap. 20mg melatonine helpt ook niet, ik weet niet hoe het komt :o
Mediteren al eens overwogen? Een wereld van verschil voor mij. Ik kan door te mediteren letterlijk in elke situatie in slaap komen.
pi_92266171
Hoe mediteer je als je niet kan stoppen met nadenken?
pi_92266197
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:31 schreef Horchata het volgende:
Hoe mediteer je als je niet kan stoppen met nadenken?
Héél veel oefenen. En most important: niet meteen opgeven. ;)
pi_92266222
Makkelijker gezegd dan gedaan vrees ik :P .
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:38:10 #280
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_92266367
*suf*
pi_92266419
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:33 schreef Horchata het volgende:
Makkelijker gezegd dan gedaan vrees ik :P .
Dat is zeer herkenbaar, de discipline is vaak ver te zoeken. Echter als er eenmaal iets van een routine is opgebouwd, dan gaat het een stuk makkelijker, natuurlijker. Zo ervaar ik dat in ieder geval. Het is sowieso aan te raden, helemaal voor mensen met een depressie. Lees dit maar eens - erg interessant.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:38 schreef Swiffer het volgende:
*suf*
Je bent zelf suf! ;)
pi_92266736
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:31 schreef useraccount het volgende:

[..]

Mediteren al eens overwogen? Een wereld van verschil voor mij. Ik kan door te mediteren letterlijk in elke situatie in slaap komen.
Wel ervaring mee, niet geprobeerd.
Mijn stiefmoeder doet dat ook vaak, heb een keer een middag met haar meegedaan, maar ik was na 5 minuten alweer druk aan het worden.
Ik denk niet dat ik daar de focus en vooral het geduld voor heb
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:55:17 #283
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92266937
quote:
Op donderdag 3 februari 2011 09:05 schreef seasushi het volgende:
Het valt me op dat hier toch aardig wat mensen aan de AD zitten.

Zal ritalin e.d dan toch serotonine ontrekken aan je lichaam? Wat de reden is volgens mijn psych waarom ik niet aan de ritalin mag, zolang ik nog AD gebruik.
Ik zat al aan de AD voordat ik wist dat ik adhd heb.
Concerta doet niks negatiefs op mijn stemming gelukkig.

Maar veel adhd-ers hebben ook stemmingsproblemen. Sowieso schijnt daar fysiek een samenhang in te zitten, maar ik denk ook door de vele mislukkingen en het onbegrip waar je als adhder tegenaan loopt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:56:50 #284
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92266984
quote:
Op donderdag 3 februari 2011 11:49 schreef Michhas het volgende:

[..]

Wel ervaring mee, niet geprobeerd.
Mijn stiefmoeder doet dat ook vaak, heb een keer een middag met haar meegedaan, maar ik was na 5 minuten alweer druk aan het worden.
Ik denk niet dat ik daar de focus en vooral het geduld voor heb
Ik vind 5 min een goed begin.
Van die meditaties dat iemand iets vertelt en een soort denkopdrachten geeft vind ik wel leuk.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92267280
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:55 schreef Murmeli het volgende:

[..]
Maar veel adhd-ers hebben ook stemmingsproblemen. Sowieso schijnt daar fysiek een samenhang in te zitten, maar ik denk ook door de vele mislukkingen en het onbegrip waar je als adhder tegenaan loopt.
Daar heb ik veel last van, stemmingswisselingen ;(
  donderdag 3 februari 2011 @ 12:08:34 #286
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_92267416
quote:
Op donderdag 3 februari 2011 12:04 schreef Michhas het volgende:

[..]

Daar heb ik veel last van, stemmingswisselingen ;(
*schudt hand
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_92267468
Ik doe ook mee met de stemmingswisselingen :N
pi_92267483
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:08 schreef Murmeli het volgende:

[..]

*schudt hand
Blijf met je tengels van me af ;(
Ik.. Ik.. Ik voel me zo gebruikt ;(
*trekt deken over zich heen
pi_92267893
Ik ben op zoek naar 'gebruikers'ervaringen van AD(H)D'ers die dextro-amfetamine gebruiken. Ik wil me eerst goed verdiepen in bijwerkingen en het nut ervan voordat ik die troep in m'n lichaam mik.
Alvast bedankt!
pi_92267961
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:09 schreef Horchata het volgende:
Ik doe ook mee met de stemmingswisselingen :N
Mag ik ook mee doen? :(

quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:21 schreef djdg het volgende:
Ik ben op zoek naar 'gebruikers'ervaringen van AD(H)D'ers die dextro-amfetamine gebruiken. Ik wil me eerst goed verdiepen in bijwerkingen en het nut ervan voordat ik die troep in m'n lichaam mik.
Alvast bedankt!
Wat wil je weten? /isgebruiksdeskundige
pi_92268131
Ik ben meer op zoek naar kant en klare ervaringen, maar als je het aanbiedt: of je het aan zou raden en wat het voor je kwaliteit van leven heeft betekend. Wat kan je nu (beter) dat je voor gerbuik niet kon?
pi_92268314
Dat is allemaal zo subjectief. Ik raad je aan om -hier- eens te kijken, sub-sectie Dextro.

In het kort(voor mij):

+
Concentratie
Rust in het hoofd
Motivatie
Minder introvert

-
Stemmingswisselingen
Toename bloeddruk/hartslag
pi_92268862
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:24 schreef useraccount het volgende:

[..]

Mag ik ook mee doen? :(

Ja zeg, daar kunnen we niet aan beginnen! :X
  donderdag 3 februari 2011 @ 12:51:40 #294
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92269010
Eerste dexa ervaring....

Erg suf en moe maar wel alles gedaan wat ik moest.... kreeg de kans om iets uit te stellen en niet gedaan omdat ik wist dat het straks meer moeite kost om dat gedaan te krijgen maar denk dat ik het zonder ook gedaan had lol.

Merk eigenlijk op het vermoeide gevoel na weinig maar dat vermoeide kan ook komen omdat ik waarschijnlijk keelontsteking heb lol.... denk dat ik er over paar dagen meer van kan zeggen.


Overigens iemand zei geen ritalin omdat die ADtjes slikt.... vind ik vreemd ik mocht niet beginnen tot ik gewend was aan ADtjes ;)
pi_92269136
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:51 schreef Wickyleaks het volgende:
Eerste dexa ervaring....

Erg suf en moe maar wel alles gedaan wat ik moest.... kreeg de kans om iets uit te stellen en niet gedaan omdat ik wist dat het straks meer moeite kost om dat gedaan te krijgen maar denk dat ik het zonder ook gedaan had lol.

Merk eigenlijk op het vermoeide gevoel na weinig maar dat vermoeide kan ook komen omdat ik waarschijnlijk keelontsteking heb lol.... denk dat ik er over paar dagen meer van kan zeggen.

Overigens iemand zei geen ritalin omdat die ADtjes slikt.... vind ik vreemd ik mocht niet beginnen tot ik gewend was aan ADtjes ;)
Ik slik ze ook allebei :o Zit al een jaar aan de Ritalin en nu een week aan de AD :o
pi_92272667
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:33 schreef useraccount het volgende:
Dat is allemaal zo subjectief. Ik raad je aan om -hier- eens te kijken, sub-sectie Dextro.

In het kort(voor mij):

+
Concentratie
Rust in het hoofd
Motivatie
Minder introvert

-
Stemmingswisselingen
Toename bloeddruk/hartslag
Geldt ook voor mij! Behalve de stemmingswisselingen.

Plus dat je alles veel meer op een rij hebt in je hoofd en dingen kan laten rusten ipv constant overdenken zonder er ook maar iets mee op te schieten.

Voorheen lag ik urenlang in bed te denken over alles, studie, financiele dingen, werk, vriendin, etc. Alles wat je maar kon bedenken, dag in dag uit. Wat schoot ik er mee op? Niks, totaal niks, maar toch kon ik de gedachtengang niet stoppen.

Nu met dexamphetamine is dit vele malen minder. Ook heb ik nu een puzzelboek bij mijn bed liggen en ga ik vaak puzzelen, moeilijkste puzzelboekje verkrijgbaar (dus niet zoals die simpelere sudoku's) dus om mij te focussen op die puzzels word ik langzaam moe ik val ik eerder in slaap.

Zo moet iedereen ontdekken wat je ervoor kan doen om tot rust te komen, voor de ene is dit mediteren, voor de ander puzzelen en weer voor een derde is dit tv kijken. Wat voor de ene werkt werkt zeker niet voor de ander.

Dus al met al, grote positieve verhalen voor mij. Dit tekstje weer binnen 2 minuten op papier gezet, non-stop typen blijk ik goed in te zijn :) :P
  donderdag 3 februari 2011 @ 14:42:59 #297
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92274058
Overigens schijnen veel adhd'ers baat te hebben met luisterboeken om in slapen.... misschien de tip van de dag voor de slechte slapers ;) ik moet het nog proberen al slaap ik de laatste tijd redelijk in... uitzonderingen hier en daar
pi_92275864
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 14:42 schreef Wickyleaks het volgende:
Overigens schijnen veel adhd'ers baat te hebben met luisterboeken om in slapen.... misschien de tip van de dag voor de slechte slapers ;) ik moet het nog proberen al slaap ik de laatste tijd redelijk in... uitzonderingen hier en daar
Ik heb ook wel mijn betere weken hoor, is niet altijd zo treurig als deze week, soms slaap ik in een weekje zo'n 25 uur totaal.
pi_92276082
Ik blij dat ik met slapen weer totaal geen moeite heb. Val echt als een blok in slaap en daar ben ik echt heel blij mee.
  donderdag 3 februari 2011 @ 15:43:05 #300
329287 Wickyleaks
Wat doooooooeeeeee je?
pi_92276803
Dus... nog meer medicijnen.... penicilline incl de mogelijkheid dat mijn amandelen opnieuw geknipt moeten worden :') ;(
pi_92322647
http://www.ru.nl/actueel/(...)@797678/adhd-sterke/

ADHD: sterke verbetering na RED-dieet

Maar geldt het ook voor volwassenen? En weet iemand al wat je dan niet mag eten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')