abonnement Unibet Coolblue
pi_91439438
Ik heb echt jullie hulp nodig....

Ik ben zo stom geweest mijzelf te beschadigen in me polsen... het bloede heel erg, toen heb ik er zout over gegooid, T bloede stopte aardig. maar als ik nu opeens heeeel opvallend het ga bedekken, komen me ouders er zeker achter. ik heb al een trui met lange mouwen aan. maar toch zie je t als ik me armen een beetje beweeg. Hoe kan ik dit in godsnaam verbergen? Me ouders mogen het echt niet weten want dan draaien ze door.

Alsjeblieft, heeft iemand hier een goed advies
Langzaam versmelt het in fase.
  zondag 16 januari 2011 @ 22:42:20 #2
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_91439636
Het is een goed idee om dit juist wél aan je ouders te laten zien.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_91439819
Ouders laten zien en heel snel naar huisarts gaan, zelfverwonding is toch echt een probleem waar heel hard bij geholpen moet worden. Dit kan namelijk uit de hand lopen.
pi_91441970
Hoe ging het gesprek?

[ Bericht % gewijzigd door Re op 17-01-2011 10:35:56 ]
pi_91441983
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:13 schreef Pleurishonden het volgende:
Waarom kan hier niemand eens een keer serieus reageren?!
Ik reageer best serieus.

Ik ga je echt geen advies geven over hoe je je automutilatie-wonden kan verbergen, dan ben ik praktisch medeplichtig aan dat verwerpelijke gedrag!
pi_91441991
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:14 schreef iwannabehigh het volgende:
Hoe ging het gesprek?
Gesprek ging goed, ik heb er nog een stuk of 4 de komende 2 weken
Langzaam versmelt het in fase.
  Boks-Chick zondag 16 januari 2011 @ 23:16:51 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_91442078
quote:
Op zondag 16 januari 2011 23:13 schreef Pleurishonden het volgende:
Waarom kan hier niemand eens een keer serieus reageren?!
quote:
Op zondag 16 januari 2011 22:42 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Het is een goed idee om dit juist wél aan je ouders te laten zien.
En zo reageerden meerdere users. Hoe moeilijk ook, maar dat is de enige beste optie imo.
lolwut
  zondag 16 januari 2011 @ 23:17:25 #8
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_91442104
Toch maar gewoon even met je ouders gaan praten TS.
Wil je het echt verbergen, dan zou je aan armbanden kunnen denken. Veel. Met een pleister eronder. Maar iets zegt me dat dat ook op zou vallen :')

Wat ga je trouwens met de littekens doen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_91442146
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:17 schreef Tinkepink het volgende:
Toch maar gewoon even met je ouders gaan praten TS.
Wil je het echt verbergen, dan zou je aan armbanden kunnen denken. Veel. Met een pleister eronder. Maar iets zegt me dat dat ook op zou vallen :')

Wat ga je trouwens met de littekens doen?
Geen idee... wat ik met die littekens ga doen... ik ben gewoon dom geweest...
_________________________________________________________________
Laat even duidelijk wezen, ik ben geen troll... ik zit echt in de moeilijkheden... dus als jullie normaal zouden willen reageren graag.

Bekijk anders even me andere topic hier genaamd: Opname in een kliniek: Wat kan ik verwachten,
Langzaam versmelt het in fase.
pi_91442206
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:39 schreef Pleurishonden het volgende:
Ik heb echt jullie hulp nodig....

Ik ben zo stom geweest mijzelf te beschadigen in me polsen... het bloede heel erg, toen heb ik er zout over gegooid, T bloede stopte aardig. maar als ik nu opeens heeeel opvallend het ga bedekken, komen me ouders er zeker achter. ik heb al een trui met lange mouwen aan. maar toch zie je t als ik me armen een beetje beweeg. Hoe kan ik dit in godsnaam verbergen? Me ouders mogen het echt niet weten want dan draaien ze door.

Alsjeblieft, heeft iemand hier een goed advies
heb ik ook wel gehad. zelfs met tshirt aan langs ze gelopen naar de douche, maar als ze er niet op letten zien ze het ook niet zo snel.
een weekje lange truien aan. en dan de korsjes wegkrabben onder de douche. dan zie je er bijna niets meer van :)
pi_91442236
quote:
4s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:20 schreef gogosweden het volgende:

[..]

heb ik ook wel gehad. zelfs met tshirt aan langs ze gelopen naar de douche, maar als ze er niet op letten zien ze het ook niet zo snel.
een weekje lange truien aan. en dan de korsjes wegkrabben onder de douche. dan zie je er bijna niets meer van :)
Hier heb ik tenminste wat aan! Vooral dat over korstjes weg krabben...
Langzaam versmelt het in fase.
pi_91442304
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:20 schreef Pleurishonden het volgende:

[..]

Hier heb ik tenminste wat aan! Vooral dat over korstjes weg krabben...
ja. maar niet eerder doen dan na een dag of 3 ! anders word het alleen maar erger
pi_91442333
Korstjes weg krabben, goed idee! Daar krijg je namelijk op den duur helemaal geen littekens van.
pi_91442361
Maar TS, je negeert de goede opmerkingen. Ga gewoon met je ouders praten, is het best voor iedereen.
pi_91442390
quote:
14s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:22 schreef FeestBoek het volgende:
Korstjes weg krabben, goed idee! Daar krijg je namelijk op den duur helemaal geen littekens van.
ligt eraan hoe diep het zit. voor mij valt het dik mee. van mijn hele arm die open lag meerdere keren nog maar 3 littekens te zien
pi_91442438
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:39 schreef Pleurishonden het volgende:
Ik heb echt jullie hulp nodig....

Ik ben zo stom geweest mijzelf te beschadigen in me polsen... het bloede heel erg, toen heb ik er zout over gegooid, T bloede stopte aardig. maar als ik nu opeens heeeel opvallend het ga bedekken, komen me ouders er zeker achter. ik heb al een trui met lange mouwen aan. maar toch zie je t als ik me armen een beetje beweeg. Hoe kan ik dit in godsnaam verbergen? Me ouders mogen het echt niet weten want dan draaien ze door.

Alsjeblieft, heeft iemand hier een goed advies
Tip
Vraag NOOIT meer om dat soort advies op Fok!
Er is er altijd wel een overtuigend genoeg die jou de kop nog gekker kan praten
Zoek hulp, Psycholoog, vriend(in)
Voor een goeie vriendin kwam hulp namelijk te laat...

Dus echt, zoek hulp! Je moet hier echt niet mee door blijven lopen!
Niet zo stoer kijken schat... Daar krijg je rimpels van
  zondag 16 januari 2011 @ 23:25:57 #17
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_91442490
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:06 schreef Pleurishonden het volgende:
Ten aller eerste wil ik reageren op de mensen die mij niet serieus nemen. Ik ben geen troll, lees ook mijn andere topic hier in R&P. Ik heb echt psychiatersiche problemen.

[..]

Dat doet pijn, iets wat ik op dat moment ook wilde voelen. En ik had geen keuze heb bloeden stopten niet

In plaats van die nutteloze vervelende opmerkingen zouden jullie ook kunnen helpen. ik ben alleen zo bang voor de reactie van me oouders.
Probeer de moed te verzamelen om er toch met iemand over te praten. Ik snap dat dat moeilijk is en ik heb makkelijk praten, maar het is gewoon de beste keuze die je op dit moment kunt maken.

'Bij het pijnigen van het eigen lichaam komt het verslavende hormoon endorfine vrij. Endorfine is een natuurlijke pijnstiller maar kan ook zorgen voor een gevoel van geluk of euforie.'

Het is dus niet geheel onlogisch om jezelf te snijden als je zwaar ongelukkig bent. Er zijn echter wel betere manieren om een endorfinekick te krijgen, zoals hardlopen. Probeer de volgende keer, als je een sterke drang krijgt om jezelf te snijden, een stuk te sprinten.

Sterkte en succes! Ik weet dat het een dooddoener is, maar het komt goed! ^O^
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_91442517
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:25 schreef Theelepel69 het volgende:

[..]

Tip
Vraag NOOIT meer om dat soort advies op Fok!
Er is er altijd wel een overtuigend genoeg die jou de kop nog gekker kan praten
Zoek hulp, Psycholoog, vriend(in)
Voor een goeie vriendin kwam hulp namelijk te laat...

Dus echt, zoek hulp! Je moet hier echt niet mee door blijven lopen!
Ik word al opgenomen in Psychiaterische kliniek... staat ook een topic van open... die kan je hier vinden.
Langzaam versmelt het in fase.
  zondag 16 januari 2011 @ 23:27:00 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_91442537
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:25 schreef Pleurishonden het volgende:

[..]

Daar geef ik je gelijk in, ik zit me zo op te fokken om die vervelende mensen... maar als mij moeder dit weet draaft ze helemaal door.
Dan ga je niet naar je moeder maar naar iemand anders.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_91442576
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:27 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dan ga je niet naar je moeder maar naar iemand anders.
Ja maar ze komen er toch keer achter, smorgens of als ik onder douche vandaan kom...
Langzaam versmelt het in fase.
pi_91442705
Zou die korstjes NIET wegkrabben. Laat ze zo lang mogelijk zitten, het is onderdeel van het geneesproces van de wonden. Anders heb je kans dat er dikke paarse littekens onderuit komen, als dat het niet al doet.

Laat het zien bij dat waar je die gesprekken krijgt en opgenomen gaat worden. Zij weten wel hoe je die wonden het beste kunt verzorgen en ernaar kijken. Je zou er calendulanzalf op kunnen smeren, sommigen zeggen dat dat helpt bij littekenvorming.

Bel morgen je hulpverleningsinstantie anders, dit lijkt me best urgent.
  zondag 16 januari 2011 @ 23:31:44 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_91442770
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:27 schreef Pleurishonden het volgende:

[..]

Ja maar ze komen er toch keer achter, smorgens of als ik onder douche vandaan kom...
Nou, als ze er toch achter komen kan je het maar beter snel achter de rug hebben.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_91442789
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:26 schreef Pleurishonden het volgende:

[..]

Ik word al opgenomen in Psychiaterische kliniek... staat ook een topic van open... die kan je hier vinden.
Ik ga je heel veel succes wensen!
Het zal een slopende tijd worden, maar je bent bereid beter te worden. En meer heb je soms niet nodig :*
Niet zo stoer kijken schat... Daar krijg je rimpels van
  zondag 16 januari 2011 @ 23:33:08 #24
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_91442828
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:26 schreef Pleurishonden het volgende:

[..]

Ik word al opgenomen in Psychiaterische kliniek... staat ook een topic van open... die kan je hier vinden.
Goed dat je al hulp hebt gezocht! Erkennen dat het je gewoon even niet lukt is moedig. ^O^
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_91442930
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:30 schreef juxtaposition het volgende:
Zou die korstjes NIET wegkrabben. Laat ze zo lang mogelijk zitten, het is onderdeel van het geneesproces van de wonden. Anders heb je kans dat er dikke paarse littekens onderuit komen, als dat het niet al doet.

Laat het zien bij dat waar je die gesprekken krijgt en opgenomen gaat worden. Zij weten wel hoe je die wonden het beste kunt verzorgen en ernaar kijken. Je zou er calendulanzalf op kunnen smeren, sommigen zeggen dat dat helpt bij littekenvorming.

Bel morgen je hulpverleningsinstantie anders, dit lijkt me best urgent.
sorry hoor. maar mijn arm is het bewijs dat je het ook kan wegkrabben. na een dag of 3 als ze week zijn van het douchen kan het geen kwaad. maar het valt en het staat hoe diep je gesneden hebt. voor mij hielp het iniedergeval :)
pi_91443023
Het zal ongetwijfeld kunnen, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen bij iets dat je je leven lang kan blijven zien :)
pi_91443109
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:38 schreef juxtaposition het volgende:
Het zal ongetwijfeld kunnen, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen bij iets dat je je leven lang kan blijven zien :)
true
pi_91443185
Is het nu gestopt met bloeden TS? Misschien moet het gehecht worden anders...
pi_91443195
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:30 schreef juxtaposition het volgende:
Zou die korstjes NIET wegkrabben. Laat ze zo lang mogelijk zitten, het is onderdeel van het geneesproces van de wonden. Anders heb je kans dat er dikke paarse littekens onderuit komen, als dat het niet al doet.

Laat het zien bij dat waar je die gesprekken krijgt en opgenomen gaat worden. Zij weten wel hoe je die wonden het beste kunt verzorgen en ernaar kijken. Je zou er calendulanzalf op kunnen smeren, sommigen zeggen dat dat helpt bij littekenvorming.

Bel morgen je hulpverleningsinstantie anders, dit lijkt me best urgent.
Ik ga morgen direct naar lucertis bellen...
Langzaam versmelt het in fase.
pi_91444322
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:41 schreef juxtaposition het volgende:
Is het nu gestopt met bloeden TS? Misschien moet het gehecht worden anders...
Ja inmiddels na het zout, is het wel gestopt met bloeden.
Langzaam versmelt het in fase.
  maandag 17 januari 2011 @ 00:06:06 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91444328
Calendulazalf werkt keigoed tegen wonden :). Het heelt dan veel sneller.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_91444444
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 00:06 schreef Maanvis het volgende:
Calendulazalf werkt keigoed tegen wonden :). Het heelt dan veel sneller.
Waar kan je dat kopen?
Langzaam versmelt het in fase.
  maandag 17 januari 2011 @ 00:09:24 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91444495
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:27 schreef Pleurishonden het volgende:

[..]

Ja maar ze komen er toch keer achter, smorgens of als ik onder douche vandaan kom...
Vertelhet dan aan je ouders verdomme. Ik ken een meisje wiens armen helemaal onder de littekens zitten van het snijden, geen prettig gezicht kan ik je vertellen, wil jij zo eindigen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_91444564
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 00:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Vertelhet dan aan je ouders verdomme. Ik ken een meisje wiens armen helemaal onder de littekens zitten van het snijden, geen prettig gezicht kan ik je vertellen, wil jij zo eindigen?
Zo wil niet eindigen nee, ik zal morgen met mijn hulpverlener het hier over hebben.
Langzaam versmelt het in fase.
pi_91447110
Wat voor kledingstijl heb je TS, want als je een beetje die emolook hebt zou je aan van die polswarmers kunnen denken die nu hip zijn (een soort gebreid stuk mouw is dat, zit geen handschoen aan, is tegen het inwaaien in je jas bedoelt maar kan als accessoire ook) of als je iets van hip-hop of rap type bent kun je misschien van die sport polsdingen dragen?

Of euh misschien gewoon verband maar dan inzwachtelen en zeggen dat je bent gevallen en de klap op je polsen opving, dat je die pols verzwikt hebt? Ik roep maar wat hoor. Kijk tuurlijk zou je het met je ouders moeten bespreken als je nog geen hulp had, maar als jouw hulpverlening al in gang is gezet en je zegt dit ook daar te gaan bespreken, dan vind ik het niet zo slecht dat je naar zo'n praktische oplossing vraagt als wanneer je geen hulp had en niet van plan was die te vragen zeg maar.

Als je iets goed scherps hebt gebruikt vallen littekens trouwens meestal mee, als het meer een soort schaafwond is, wordt het vaak lelijker.
pi_91447404
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 01:35 schreef Dipkip het volgende:
Wat voor kledingstijl heb je TS, want als je een beetje die emolook hebt zou je aan van die polswarmers kunnen denken die nu hip zijn (een soort gebreid stuk mouw is dat, zit geen handschoen aan, is tegen het inwaaien in je jas bedoelt maar kan als accessoire ook) of als je iets van hip-hop of rap type bent kun je misschien van die sport polsdingen dragen?

Of euh misschien gewoon verband maar dan inzwachtelen en zeggen dat je bent gevallen en de klap op je polsen opving, dat je die pols verzwikt hebt? Ik roep maar wat hoor. Kijk tuurlijk zou je het met je ouders moeten bespreken als je nog geen hulp had, maar als jouw hulpverlening al in gang is gezet en je zegt dit ook daar te gaan bespreken, dan vind ik het niet zo slecht dat je naar zo'n praktische oplossing vraagt als wanneer je geen hulp had en niet van plan was die te vragen zeg maar.

Als je iets goed scherps hebt gebruikt vallen littekens trouwens meestal mee, als het meer een soort schaafwond is, wordt het vaak lelijker.
Hoi bedankt voor je reactie, ja kwa kledingstijl ben ik inderdaad emo, en ik had een ideale oplossing... me polsen inpakken met verband en daar overheen van die lange handschoentjes zonder vingertoppen! die heb ik vaker aan dus dat valt niet op! :)
Langzaam versmelt het in fase.
pi_91447495
Let wel op dat het ook moet kunnen ademen he, voor de genezing!

Wees er alsjeblieft wel eerlijk over tegen je psycholoog. We kunnen allemaal fouten maken en ik snap best dat je het soort ouders kunt hebben waar je niks aan hebt in dit geval. Maar zorg dat er altijd iemand in je leven is waar je ook over zulke fouten eerlijk tegen bent. Of dat nou een psycholoog is of een familielid of een vriend maakt niet eens zoveel uit, maar je moet wel iemand hebben zodat die het je kan zeggen als je raarder doet dan je zelf doorhebt zeg maar. En ook omdat het gewoon een ellendig besef is dat je dit gedaan hebt.
pi_91447519
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 01:52 schreef Dipkip het volgende:
Let wel op dat het ook moet kunnen ademen he, voor de genezing!

Wees er alsjeblieft wel eerlijk over tegen je psycholoog. We kunnen allemaal fouten maken en ik snap best dat je het soort ouders kunt hebben waar je niks aan hebt in dit geval. Maar zorg dat er altijd iemand in je leven is waar je ook over zulke fouten eerlijk tegen bent. Of dat nou een psycholoog is of een familielid of een vriend maakt niet eens zoveel uit, maar je moet wel iemand hebben zodat die het je kan zeggen als je raarder doet dan je zelf doorhebt zeg maar. En ook omdat het gewoon een ellendig besef is dat je dit gedaan hebt.
Echt ademen kan dat niet, is dat echt heel erg... want wat gebeurt er anders?
Langzaam versmelt het in fase.
pi_91447539
Dus ipv over je problemen te praten ga je in jezelf snijden en het dan proberen te verbergen?

Sick fuck, zoek hulp.

Hopelijk zien je ouders het, zou alleen maar positief voor je zijn :)

Sterkte.
pi_91447589
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 01:54 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Dus ipv over je problemen te praten ga je in jezelf snijden en het dan proberen te verbergen?

Sick fuck, zoek hulp.

Hopelijk zien je ouders het, zou alleen maar positief voor je zijn :)

Sterkte.
Hulp heb ik al gezocht, en ik word opgenomen. maar dat ter zeiden... wat gebeurt er als een wond niet kan ademen?
Langzaam versmelt het in fase.
pi_91447610
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 01:56 schreef Pleurishonden het volgende:

[..]

Hulp heb ik al gezocht, en ik word opgenomen. maar dat ter zeiden... wat gebeurt er als een wond niet kan ademen?
laat t gewoon open mongool ipv te bedekken.
pi_91447622
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 01:57 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

laat t gewoon open mongool ipv te bedekken.
Ja en dan, dan maakt me moeder me morgen wakker en dan ziet ze het,...!
Ik vraag gewoon, wat gebeurt er als je t bedekt?
Langzaam versmelt het in fase.
pi_91447728
Dan zeg je:mam,ik heb hulp nodig.
pi_91447737
succes! sterkte man en slaap lekker
pi_91447787
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 01:53 schreef Pleurishonden het volgende:
Echt ademen kan dat niet, is dat echt heel erg... want wat gebeurt er anders?
Het kan gaan broeien, en minder snel genezen of zelfs gaan ontsteken.

Zorg in ieder geval dat het goed schoon is, en dat je het verbandje dus netjes verwisselt. Probeer het een redelijk aantal uren per dag niet bedekt te hebben, dan geneest het sneller en heb je minder kans dat het gaat broeien. Dus als je ouders niet thuis zijn ofzo, lekker onbedekt laten.

En niet in de eerste dagen gaan liggen weken in bad ofzo, gewoon normaal je wassen en goed afdrogen voor je er weer wat overheen doet.
pi_91447805
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 02:06 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Het kan gaan broeien, en minder snel genezen of zelfs gaan ontsteken.

Zorg in ieder geval dat het goed schoon is, en dat je het verbandje dus netjes verwisselt. Probeer het een redelijk aantal uren per dag niet bedekt te hebben, dan geneest het sneller en heb je minder kans dat het gaat broeien. Dus als je ouders niet thuis zijn ofzo, lekker onbedekt laten.

En niet in de eerste dagen gaan liggen weken in bad ofzo, gewoon normaal je wassen en goed afdrogen voor je er weer wat overheen doet.
Bedankt voor tips, ik zal morgenochtend even mijn psychiater bellen...
Langzaam versmelt het in fase.
  maandag 17 januari 2011 @ 08:06:05 #47
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_91450120
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 03:12 schreef Pleurishonden het volgende:

[..]

Waar kots je zo om'?
Ik vermoed omdat vanwege de reacties die jou helpen de krassen te verbergen. De reactie is wat heftig, maar ik begrijp het wel een beetje :@ Met het verstoppen van je wonden ben je niet echt geholpen natuurlijk. Ookal was het wel je vraagstelling.

Ik hoop dat je fijn hebt geslapen en vandaag rap contact opneemt met een behandelend arts..
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 17 januari 2011 @ 08:15:27 #48
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91450257
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 01:58 schreef Pleurishonden het volgende:

[..]

Ja en dan, dan maakt me moeder me morgen wakker en dan ziet ze het,...!
Ik vraag gewoon, wat gebeurt er als je t bedekt?
Dan heelt het minder snel en heb je meer kans op littekens, ivm onvoldoende contact met de buitenlucht.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_91450267
..... en gooi al het scherps wat je hebt weg. Ik weet dat dat bijna onmogelijk is, maar nu je spijt hebt, actief een volgende keer proberen te voorkomen (want die behoefte gaat geheid komen, ook als je pgenomen bent.)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 17 januari 2011 @ 10:41:12 #50
262 Re
Kiss & Swallow
pi_91453382
zo, topic weer open, ja het is een serieus probleem en daar mag best normaal op gereageerd worden, wie dat niet kan mag lekker fietsen gaan stelen straks...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')