abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91143794
Liever fokkers,

Ik word vanaf 2 februari opgenomen in een Kliniek in Halsteren, ik heb woensdag mijn intake, maar ik weet niet wat ik moet gaan verwachten.... en nu denk je: Dan vraag je dat woensdag...

Maar het is nog geen woensdag, en ik slaap er slecht door omdat ik alleen maar zit te dubben van: hoe zal het er toe gaan? hoe ziet het er uit? wat ga ik de hele dag doen?

Kan iemand mij een aantal antwoorden geven?
Langzaam versmelt het in fase.
  maandag 10 januari 2011 @ 23:54:01 #2
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_91143988
Elke kliniek heeft weer zijn eigen programma. Je zou dus het beste morgen even kunnen bellen. Standaard dingen in de psychiatrie zijn: diverse therapien, psycho-educatie, psycho-motore therapie, creatieve therapie en muziektherapie, al dan niet wel of niet verplicht. Vaak worden mensen wel gestimuleerd om wat te gaan doen.
pi_91144040
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:54 schreef Mishu het volgende:
Elke kliniek heeft weer zijn eigen programma. Je zou dus het beste morgen even kunnen bellen. Standaard dingen in de psychiatrie zijn: diverse therapien, psycho-educatie, psycho-motore therapie, creatieve therapie en muziektherapie, al dan niet wel of niet verplicht. Vaak worden mensen wel gestimuleerd om wat te gaan doen.
Bedankt voor je antwoord, :) Ik hoop dat ik snel geholpen wordt, de hele dag thuis op de bank zitten is niks voor mij, hoewel ik het nu wel doe. :(
pi_91144378
Ik ben vorig jaar opgenomen geweest, zou het nooit vrijwillig hebben gedaan, maar vond het er hartstikke leuk en je krijgt goed te eten, al die mensen komen er zo binnen, weten niet wat ervan te verwachten, viel mij alles mee en crea hadden we en sporten en groepsgesprekken
pi_91144517
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:03 schreef Gedoetje het volgende:
Ik ben vorig jaar opgenomen geweest, zou het nooit vrijwillig hebben gedaan, maar vond het er hartstikke leuk en je krijgt goed te eten, al die mensen komen er zo binnen, weten niet wat ervan te verwachten, viel mij alles mee en crea hadden we en sporten en groepsgesprekken
Ik heb het wel vrijwillig gedaan, omdat het echt niet meer ging heeft mijn psychiater een spoedaanmelding voor me gedaan. (die overigens ook wel lang duurde) Gedoetje, mag ik vragen waarom jij bent opgenomen?
pi_91144790
En waarom jij? Het lijkt mezelf niet eens heel erg alhoewel de uitgangspositie niet leuk is natuurlijk. Beetje sporten, praten over dingen, tot rust komen.
pi_91145012
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 00:07 schreef Pleurishonden het volgende:

[..]

Ik heb het wel vrijwillig gedaan, omdat het echt niet meer ging heeft mijn psychiater een spoedaanmelding voor me gedaan. (die overigens ook wel lang duurde) Gedoetje, mag ik vragen waarom jij bent opgenomen?
Sja had een zelfmoordpoging gedaan zat in een scheiding en had soort postnatale depressie en milde borderline trekjen
pi_91145091
En TS, waarom jij?
pi_91146296
Waarom moet je worden opgenomen? Je behoorlijk helder over voor iemand die een spoedopname nodig zou hebben....
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_91147643
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:23 schreef iwannabehigh het volgende:
En TS, waarom jij?
Ik ben zwaar depressief, slaap heel erg slecht, eet slecht. Heb last van Post Traumatische Stress Klachen, ik hoor stemmen in me hoofd die er niet zijn. en denk er veel aan om het allemaal op te geven :(. Momenteel ga ik niet meer naar school. Want dat lukt gewoon niet meer, naar de keuken toe lopen is al een grote uitdaging voor me.

Vreselijke tijd :(

[ Bericht 0% gewijzigd door Pleurishonden op 11-01-2011 02:23:50 (namelijk verwijderd.) ]
pi_91148069
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 02:06 schreef Pleurishonden het volgende:

[..]

Ik ben zwaar depressief, slaap heel erg slecht, eet slecht. Heb last van Post Traumatische Stress Klachen, ik hoor stemmen in me hoofd die er niet zijn. en denk er veel aan om het allemaal op te geven :(. Momenteel ga ik niet meer naar school. Want dat lukt gewoon niet meer, naar de keuken toe lopen is al een grote uitdaging voor me.

Vreselijke tijd :(
Maat van me is daar geweest om af te kicken. Ligt helemaal afgelegen man en dichtstbijzijnde stad is Bergen op Zoom. Eerste weken mag je helemaal niks zei die. Je mag zelfs niet mobiel bellen . :r
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_91148435
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 02:39 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Maat van me is daar geweest om af te kicken. Ligt helemaal afgelegen man en dichtstbijzijnde stad is Bergen op Zoom. Eerste weken mag je helemaal niks zei die. Je mag zelfs niet mobiel bellen . :r
Dat meen je niet? Was dat ook PTC De Viersprong in Halsteren?
pi_91148449
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 02:39 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Mja als je zwaar depressief bent heb je sowieso weinig zin om te bellen lijkt me. Dan wil je gewoon helemaal niks.
pi_91148473
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 03:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mja als je zwaar depressief bent heb je sowieso weinig zin om te bellen lijkt me. Dan wil je gewoon helemaal niks.
Daar geef ik je wel volledig gelijk in.
pi_91148495
Ik denk dat ik het maar gewoon over me heen moet laten komen, en wel zie wat er gebeurt.
pi_91148611
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 03:08 schreef Pleurishonden het volgende:

[..]

Jup
Zitten veel mensen daar met een RM (Rechterlijke Machtiging)
Maar zal wel een andere afdeling geweest zijn. Hij zat wel vrijwillig. Maar velen niet.
En je moet corvee en zulke shit doen. Dagactiviteit :r Maar misschien werkt het voor jou juist weer wel :)
Groetjes, Ezio.
pi_91148636
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 03:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

True. :)
Kun je niet ambulant of via dagopvang therapie doen? Weet niet waar je vandaan komt maar je zit daar redelijk in de middle of nowhere. Tussen vreemde mensen in een ijzeren regime.
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 03:41:56 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_91148668
Mijn broer is daar ook geweest, de Viersprong in Halsteren. Op vrijwillige basis. Heeft er heel veel baat bij gehad. Wat hij het fijne er aan vond is dat hij veel erkenning kreeg en veel steun.

Altijd moedig zo'n stap, respect voor jou TS!
pi_91148673
Je kunt zeker in je eerste weken minieme vrijheid en schijnbaar wantrouwen van de leiding verwachten. Ook vergaande regelmaat in dagritme en -onderdelen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 08:45:16 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91150121
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:03 schreef Gedoetje het volgende:
Gewoon een leuke vakantie dus; waar kan ik me inschrijven? :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_91150148
Nja doe m'n tante maar de groetjens. Die werkt daar :P.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_91153227
Bedankt voor jullie reacties, ik ben benieuwd wat ik tijdens die intake kan verwachten.
pi_91155539
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 03:08 schreef Pleurishonden het volgende:

[..]

Een vriendin van mijn zusje is daar geweest in de Viersprong! Wat toevallig. Voor 1 dik jaar, helaas krijg je daar geen bezoek, maar je mag af en toe in de weekenden wel naar huis. Maar ik dacht ergens anders en ik dacht dat die er mee was gestopt, dan hebben ze blijkbaar meerdere vestigingen. Die meiden waren daar met een hele groep en waren eigenlijk niet meer te houden; de leiding kon hun niet meer aan, maar er zijn wel meiden die goed terecht zijn gekomen. Ik heb filmpjes gezien van de leiding die daar helemaal gestresst werden omdat die meisjes toch deden wat ze wilden doen, als ze bijv. uit wilden gaan, gingen ze gewoon weg en gingen ze uit. Het is wel een gesloten instelling, maar vrijheid krijg je er opzich wel, behalve als je een gevaar voor jezelf bent. En je gaat ook vreselijke dingen zien, de vriendin van mijn zusje heeft bijv. gezien hoe iemand helemaal gek wordt omdat ze een herbeleving krijgt en dat ze haar eigen haar uit haar hoofd trekt, dat ze haarzelf in haar gezicht ging krabben etc. Zo heb je meer van die nare dingen. Toen ze daar voor het eerst kwam deden de meiden erg uit de hoogte tegen haar, omdat ze al een groep waren maar later kreeg ze toch een band met die meiden. Nu spreekt ze nog steeds met die meiden. Er wordt daar trouwens ook vaak zelfmoord gepleegd.. ze heeft daar ook een dierbare vriendin verloren.. Als je iets wilt weten kan ik je wel antwoord geven..
pi_91161357
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 11:49 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Een vriendin van mijn zusje is daar geweest in de Viersprong! Wat toevallig. Voor 1 dik jaar, helaas krijg je daar geen bezoek, maar je mag af en toe in de weekenden wel naar huis. Maar ik dacht ergens anders en ik dacht dat die er mee was gestopt, dan hebben ze blijkbaar meerdere vestigingen. Die meiden waren daar met een hele groep en waren eigenlijk niet meer te houden; de leiding kon hun niet meer aan, maar er zijn wel meiden die goed terecht zijn gekomen. Ik heb filmpjes gezien van de leiding die daar helemaal gestresst werden omdat die meisjes toch deden wat ze wilden doen, als ze bijv. uit wilden gaan, gingen ze gewoon weg en gingen ze uit. Het is wel een gesloten instelling, maar vrijheid krijg je er opzich wel, behalve als je een gevaar voor jezelf bent. En je gaat ook vreselijke dingen zien, de vriendin van mijn zusje heeft bijv. gezien hoe iemand helemaal gek wordt omdat ze een herbeleving krijgt en dat ze haar eigen haar uit haar hoofd trekt, dat ze haarzelf in haar gezicht ging krabben etc. Zo heb je meer van die nare dingen. Toen ze daar voor het eerst kwam deden de meiden erg uit de hoogte tegen haar, omdat ze al een groep waren maar later kreeg ze toch een band met die meiden. Nu spreekt ze nog steeds met die meiden. Er wordt daar trouwens ook vaak zelfmoord gepleegd.. ze heeft daar ook een dierbare vriendin verloren.. Als je iets wilt weten kan ik je wel antwoord geven..
Heftig, Maar wel fijn dat ik bij jou antwoorden kan krijgen. Maar is het echt zo dat je geen bezoek mag krijgen door de weeks? Ook bij vrijwillige opname. Want dat vind ik wel heel heftig.

En mag je trouwens wel je laptop mee nemen ofzo?

[ Bericht 1% gewijzigd door Pleurishonden op 11-01-2011 14:37:33 ]
pi_91162154
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:26 schreef Pleurishonden het volgende:

[..]

Heftig, Maar wel fijn dat ik bij jou antwoorden kan krijgen. Maar is het echt zo dat je geen bezoek mag krijgen door de weeks? Ook bij vrijwillige opname. Want dat vind ik wel heel heftig.

En mag je trouwens wel je laptop mee nemen ofzo?
Ja je mag sowieso geen bezoek krijgen want is een gesloten instelling, zij was ook vrijwillig daar, maar ze ging vaak in het weekend naar huis toe.

Weet niet of je een laptop mee mag nemen, maar ze was daar wel eens online volgens mij. Hebben ze ook vast wel computers dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')