Bedankt voor je antwoord,quote:Op maandag 10 januari 2011 23:54 schreef Mishu het volgende:
Elke kliniek heeft weer zijn eigen programma. Je zou dus het beste morgen even kunnen bellen. Standaard dingen in de psychiatrie zijn: diverse therapien, psycho-educatie, psycho-motore therapie, creatieve therapie en muziektherapie, al dan niet wel of niet verplicht. Vaak worden mensen wel gestimuleerd om wat te gaan doen.
Ik heb het wel vrijwillig gedaan, omdat het echt niet meer ging heeft mijn psychiater een spoedaanmelding voor me gedaan. (die overigens ook wel lang duurde) Gedoetje, mag ik vragen waarom jij bent opgenomen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:03 schreef Gedoetje het volgende:
Ik ben vorig jaar opgenomen geweest, zou het nooit vrijwillig hebben gedaan, maar vond het er hartstikke leuk en je krijgt goed te eten, al die mensen komen er zo binnen, weten niet wat ervan te verwachten, viel mij alles mee en crea hadden we en sporten en groepsgesprekken
Sja had een zelfmoordpoging gedaan zat in een scheiding en had soort postnatale depressie en milde borderline trekjenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:07 schreef Pleurishonden het volgende:
[..]
Ik heb het wel vrijwillig gedaan, omdat het echt niet meer ging heeft mijn psychiater een spoedaanmelding voor me gedaan. (die overigens ook wel lang duurde) Gedoetje, mag ik vragen waarom jij bent opgenomen?
Ik ben zwaar depressief, slaap heel erg slecht, eet slecht. Heb last van Post Traumatische Stress Klachen, ik hoor stemmen in me hoofd die er niet zijn. en denk er veel aan om het allemaal op te gevenquote:
Maat van me is daar geweest om af te kicken. Ligt helemaal afgelegen man en dichtstbijzijnde stad is Bergen op Zoom. Eerste weken mag je helemaal niks zei die. Je mag zelfs niet mobiel bellen .quote:Op dinsdag 11 januari 2011 02:06 schreef Pleurishonden het volgende:
[..]
Ik ben zwaar depressief, slaap heel erg slecht, eet slecht. Heb last van Post Traumatische Stress Klachen, ik hoor stemmen in me hoofd die er niet zijn. en denk er veel aan om het allemaal op te geven. Momenteel ga ik niet meer naar school. Want dat lukt gewoon niet meer, naar de keuken toe lopen is al een grote uitdaging voor me.
Vreselijke tijd
Dat meen je niet? Was dat ook PTC De Viersprong in Halsteren?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 02:39 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Maat van me is daar geweest om af te kicken. Ligt helemaal afgelegen man en dichtstbijzijnde stad is Bergen op Zoom. Eerste weken mag je helemaal niks zei die. Je mag zelfs niet mobiel bellen .
Mja als je zwaar depressief bent heb je sowieso weinig zin om te bellen lijkt me. Dan wil je gewoon helemaal niks.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 02:39 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Maat van me is daar geweest om af te kicken. Ligt helemaal afgelegen man en dichtstbijzijnde stad is Bergen op Zoom. Eerste weken mag je helemaal niks zei die. Je mag zelfs niet mobiel bellen .
Daar geef ik je wel volledig gelijk in.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 03:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mja als je zwaar depressief bent heb je sowieso weinig zin om te bellen lijkt me. Dan wil je gewoon helemaal niks.
Jupquote:Op dinsdag 11 januari 2011 03:08 schreef Pleurishonden het volgende:
[..]
Dat meen je niet? Was dat ook PTC De Viersprong in Halsteren?
True.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 03:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mja als je zwaar depressief bent heb je sowieso weinig zin om te bellen lijkt me. Dan wil je gewoon helemaal niks.
Gewoon een leuke vakantie dus; waar kan ik me inschrijven?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 00:03 schreef Gedoetje het volgende:
Ik ben vorig jaar opgenomen geweest, zou het nooit vrijwillig hebben gedaan, maar vond het er hartstikke leuk en je krijgt goed te eten, al die mensen komen er zo binnen, weten niet wat ervan te verwachten, viel mij alles mee en crea hadden we en sporten en groepsgesprekken
Een vriendin van mijn zusje is daar geweest in de Viersprong! Wat toevallig. Voor 1 dik jaar, helaas krijg je daar geen bezoek, maar je mag af en toe in de weekenden wel naar huis. Maar ik dacht ergens anders en ik dacht dat die er mee was gestopt, dan hebben ze blijkbaar meerdere vestigingen. Die meiden waren daar met een hele groep en waren eigenlijk niet meer te houden; de leiding kon hun niet meer aan, maar er zijn wel meiden die goed terecht zijn gekomen. Ik heb filmpjes gezien van de leiding die daar helemaal gestresst werden omdat die meisjes toch deden wat ze wilden doen, als ze bijv. uit wilden gaan, gingen ze gewoon weg en gingen ze uit. Het is wel een gesloten instelling, maar vrijheid krijg je er opzich wel, behalve als je een gevaar voor jezelf bent. En je gaat ook vreselijke dingen zien, de vriendin van mijn zusje heeft bijv. gezien hoe iemand helemaal gek wordt omdat ze een herbeleving krijgt en dat ze haar eigen haar uit haar hoofd trekt, dat ze haarzelf in haar gezicht ging krabben etc. Zo heb je meer van die nare dingen. Toen ze daar voor het eerst kwam deden de meiden erg uit de hoogte tegen haar, omdat ze al een groep waren maar later kreeg ze toch een band met die meiden. Nu spreekt ze nog steeds met die meiden. Er wordt daar trouwens ook vaak zelfmoord gepleegd.. ze heeft daar ook een dierbare vriendin verloren.. Als je iets wilt weten kan ik je wel antwoord geven..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 03:08 schreef Pleurishonden het volgende:
[..]
Dat meen je niet? Was dat ook PTC De Viersprong in Halsteren?
Heftig, Maar wel fijn dat ik bij jou antwoorden kan krijgen. Maar is het echt zo dat je geen bezoek mag krijgen door de weeks? Ook bij vrijwillige opname. Want dat vind ik wel heel heftig.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:49 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Een vriendin van mijn zusje is daar geweest in de Viersprong! Wat toevallig. Voor 1 dik jaar, helaas krijg je daar geen bezoek, maar je mag af en toe in de weekenden wel naar huis. Maar ik dacht ergens anders en ik dacht dat die er mee was gestopt, dan hebben ze blijkbaar meerdere vestigingen. Die meiden waren daar met een hele groep en waren eigenlijk niet meer te houden; de leiding kon hun niet meer aan, maar er zijn wel meiden die goed terecht zijn gekomen. Ik heb filmpjes gezien van de leiding die daar helemaal gestresst werden omdat die meisjes toch deden wat ze wilden doen, als ze bijv. uit wilden gaan, gingen ze gewoon weg en gingen ze uit. Het is wel een gesloten instelling, maar vrijheid krijg je er opzich wel, behalve als je een gevaar voor jezelf bent. En je gaat ook vreselijke dingen zien, de vriendin van mijn zusje heeft bijv. gezien hoe iemand helemaal gek wordt omdat ze een herbeleving krijgt en dat ze haar eigen haar uit haar hoofd trekt, dat ze haarzelf in haar gezicht ging krabben etc. Zo heb je meer van die nare dingen. Toen ze daar voor het eerst kwam deden de meiden erg uit de hoogte tegen haar, omdat ze al een groep waren maar later kreeg ze toch een band met die meiden. Nu spreekt ze nog steeds met die meiden. Er wordt daar trouwens ook vaak zelfmoord gepleegd.. ze heeft daar ook een dierbare vriendin verloren.. Als je iets wilt weten kan ik je wel antwoord geven..
Ja je mag sowieso geen bezoek krijgen want is een gesloten instelling, zij was ook vrijwillig daar, maar ze ging vaak in het weekend naar huis toe.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:26 schreef Pleurishonden het volgende:
[..]
Heftig, Maar wel fijn dat ik bij jou antwoorden kan krijgen. Maar is het echt zo dat je geen bezoek mag krijgen door de weeks? Ook bij vrijwillige opname. Want dat vind ik wel heel heftig.
En mag je trouwens wel je laptop mee nemen ofzo?
Woow, nooit geweten dat het een gesloten kliniek was. maarja, ik moet maar gewoon gaan. dit hou ik ook niet langer meer vol zonder goede hulp. Ik word namelijk compleet gek van mezelf.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:45 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Ja je mag sowieso geen bezoek krijgen want is een gesloten instelling, zij was ook vrijwillig daar, maar ze ging vaak in het weekend naar huis toe.
Weet niet of je een laptop mee mag nemen, maar ze was daar wel eens online volgens mij. Hebben ze ook vast wel computers dan?
Voel je je somber dan of zo?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:05 schreef Pleurishonden het volgende:
[..]
Woow, nooit geweten dat het een gesloten kliniek was. maarja, ik moet maar gewoon gaan. dit hou ik ook niet langer meer vol zonder goede hulp. Ik word namelijk compleet gek van mezelf.
Ja heel erg, al een zeer lange tijd. veel gedachten aan zelfmoord etc.quote:
We willen alles wetenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:16 schreef Pleurishonden het volgende:
Zou iemand het nog interessant vinden om morgenavond te horen hoe me intake is geweest?
Morgenavond zal ik wel een verslagje over mijn beleving typen in dit topic. Misschien ook fijn voor mensen die ook binnenkort worden opgenomen, dat ze weten wat ze tijdens de intake kunnen verwachten?quote:
Goede tip, om vragen op te schrijven op papier. Dankje daarvoorquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:53 schreef zusterclivia het volgende:
Allereerst veel succes morgen en tijdens je opname![]()
Heb je al eens op hun site gekeken? daar staat misschien ook de nodige informatie die je zoekt.
Maar ook....Schrijf de vragen die je hebt op en neem ze mee naar de intake
Ik wel iig. Dat je dat wil delen vind ik al best positief eigenlijk.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:16 schreef Pleurishonden het volgende:
Zou iemand het nog interessant vinden om morgenavond te horen hoe me intake is geweest?
Rokershok ja ik had nooit gerookt en heb daar leren roken, ik zat bij de Gelderse Roos in Tiel, daar zaten ook wel een paar verslaafden, die vonden het daar stukken beter dan elders, de Grift was een strafkamp zei een, Gelderse Roos was echt relaxed, bij Iriszorg geven ze geen benzodiazepines, daar werd je er mee volgedouwdquote:Op woensdag 12 januari 2011 00:11 schreef asfalthooligan het volgende:
Vaak hebben ze daar een pc tv radio soms een biljart tafel.
Wij zaten vaak tot 2 uur snachts in het rokers hok.
Na een tijdje ga je je thuis wel missen ,maar de weken vliegen om
Goed gedaanquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:49 schreef Pleurishonden het volgende:
Zoals beloofd een verslagje van mijn beleving van mijn intake:
Ik moest om 09:30 in Bergen op Zoom zijn voor de intake. De intake werd door een redelijk jonge dame gedaan, waarmee zeer prettig viel te praten, bij dit intake gesprek waren mijn ouders erbij. Dat vond ik wel erg moeilijk, maar gelukkig ging dat meer over hoe het gezin er uit zag, en wat hun mening is in de situatie die ik nu beleef. Dit gesprek duurde ongeveer een 1,5 uur. We moesten een tekening maken over de gezinsleden en we moesten elkaar beschrijven. We hebben over een hoop gesproken en ik vond het een erg fijn gesprek.
Daarna moest ik om 13:30 voor een Psychiatrisch onderzoek van een uurtje naar Halsteren, ook bij de Viersrong. Dat gesprek heb ik wel prettig gevonden, maar ook een beetje raar. De meneer die mij kwam ophalen was wel een typisch man, Gaf mij wel een hand, maar mijn moeder niet. Daarna heb ik samen met hem gepraat over alle problemen die ik heb, hoe ik mijn verleden heb mee gemaakt. Na een uurtje met een gerust hart naar huis gegaan, ik maakte me toch wel zorgen om deze gesprekken. Wat zouden ze allemaal gaan vragen? En hoe zijn die mensen? Maar vooral de dame van het eerste gesprek was een zeer aardig persoon.
Na afloop van de gesprekken was ik dood en dood op. Alle energie was in een keer op, en ik ben in slaap gevallen in de auto. Daarna thuis nog lekker een paar uurtjes geslapen.
Ik hoop dat mensen die ook naar een intake moeten en dit ook eng vinden, dit een beetje rust geeft.
Liefst.
Dankjewel! Ik was echt bang voor die intake, ik trilde ook helemaal toen ik in wachtkamer zat. En toen ik die psycholoog zag dacht ik... dat gaat wel mee vallen denk ik. En gelukkig viel t ook mee.quote:
Hoi, ik ben nog maar 16. Dus ik kom op een jongeren afdeling. Ik krijg in het adviesgesprek te horen welk soort behandeling ik krijg.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:09 schreef Sylvana het volgende:
Fijn dat de intake meeviel. Hoe oud ben je als ik vragen mag? Kom je nog op de jongerenafdeling of op de volwassenafdeling. Als je op de volwassenenafdeling komt, welke klinische behandeling denken ze dan dat voor jou geschikt is? KKP, IKDP, IOP of Klinische Schematherapie Volwassenen? (zie de website van de Viersprong-doelgroep volwassenen-behandeling-klinische behandeling)
Ik vind het echt knap van je dat je deze stap hebt genomen, moet een moeilijke beslissing geweest zijn. Maar ik hoop voor je dat je nu echt aan je problemen kunt gaan werken. Heel veel succes en sterkte iig!
PS: Op de website staan ook "veelgestelde vragen" waar vragen staan wat de therapieën inhouden, hoe het zit met bezoek etc. Misschien dat je daar wat aan hebt om voor jezelf een duidelijker beeld te krijgen hoe het er aan toe gaat
Op de pagina van de behandeling voor jongeren staat ook een dagboek van een patiënt, waarin beschreven wordt hoe een dag eruit ziet. Misschien is dat ook wel interessant om te lezen. De veelgestelde vragen staan bij dezelfde onderwerpen als in mijn vorige post, dus bij klinische behandeling volwassenen. Bij behandeling jongeren staan geen veelgestelde vragen, dus kan zijn dat voor volwassenen andere dingen gelden dan voor jongeren. Maar met dat dagboek kun je iig al een beetje lezen hoe het er aan toe gaatquote:Op woensdag 12 januari 2011 22:16 schreef Pleurishonden het volgende:
[..]
Hoi, ik ben nog maar 16. Dus ik kom op een jongeren afdeling. Ik krijg in het adviesgesprek te horen welk soort behandeling ik krijg.
Bedankt voor de tip met veelgestelde vragen. Ik ga ze doorlezen.
Dankjewel voor je tips, ik waardeer dit zo erg. en dat doe ik vooral omdat ik nu eindelijk steun voel. wat ik juist nooit heb gevoelt... Mijn ouders begrijpen het allemaal maar niet... en vrienden? Die heb ik niet... Ik ben echt blij dat jullie zo lief zijn om adviezen te geven enzo.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:20 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Op de pagina van de behandeling voor jongeren staat ook een dagboek van een patiënt, waarin beschreven wordt hoe een dag eruit ziet. Misschien is dat ook wel interessant om te lezen. De veelgestelde vragen staan bij dezelfde onderwerpen als in mijn vorige post, dus bij klinische behandeling volwassenen. Bij behandeling jongeren staan geen veelgestelde vragen, dus kan zijn dat voor volwassenen andere dingen gelden dan voor jongeren. Maar met dat dagboek kun je iig al een beetje lezen hoe het er aan toe gaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |