Hoi, schrijven doe ik al, wie weet laat ik het ooit familie lezen.quote:Op maandag 17 januari 2011 10:53 schreef RianaLuna het volgende:
Hoi TS, hoe gaat het nu met je?
MIsschien dat je in een brief kan schrijven wat er is gebeurt met je, en waarom je je zo voelt. En wanneer je voelt van "Nu kan ik het aan mijn moeder/tante/oma o.i.d. laten lezen" dan geef je dat aan hun. Het is vast een stuk minder moeilijk dan het vertellen wat er gebeurd is.
. Na de rest van de topic te lezen hebben, denk ik niet meer dat het om een troll geval gaat, echter ben ik nog steeds nieuwsgierig waarom de TS zout in zijn wond heeft gegooid. Behalve dat het volgens mij enorm pijn doet, in welke zin kan dit nuttig zijn? Oke, ik weet ook wel dat zout vocht vast houdt, maar werkt dat echt op een wond? Kan het me eigenlijk niet voorstellen, maar aan de andere kant, ik heb er ook geen verstand van.quote:het bloede heel erg, toen heb ik er zout over gegooid
Als je familie het weet kunnen ze alle scherpe spullen voor je verbergen, dat helpt je denk ik welquote:Op maandag 17 januari 2011 12:39 schreef Pleurishonden het volgende:
[..]
Hoi, schrijven doe ik al, wie weet laat ik het ooit familie lezen.
Wat betreft hulp, mijn hulpverlener gaat nu direct naar crisisopvang bellen. Donderdag een intake bij De Jutters. Behandeling gaat nu eindelijk na lange tijd starten.
Waarom stel je het dan voorquote:Op maandag 17 januari 2011 12:49 schreef Maanvis het volgende:
Als je wilt kan ik wel een foto van dat meiske met littekens op haar armen neerzetten, maar ik denk dat zij dat niet op rpijs stelt.
nouja als ik 'm pm dan kan het ookquote:
Het deed pijn ja, maar dat wilde je op dat moment ook. De actie om er zout op te gooien was meer een grote paniek actie, mijn ouders zouden binnen een kwartier thuis zijn. en ik moest het verbergen, ik heb ooit gehoord dat zout je wond dichtschroeit.Dit deed het gelukkig ook.quote:Op maandag 17 januari 2011 12:46 schreef Cornelis83 het volgende:
Misschien is dit off topic, maar wil het toch ff weten.
Toen ik de openingspost las, dacht ik eerst nog dat het om een troll geval ging, mede door deze zin:
[..]
. Na de rest van de topic te lezen hebben, denk ik niet meer dat het om een troll geval gaat, echter ben ik nog steeds nieuwsgierig waarom de TS zout in zijn wond heeft gegooid. Behalve dat het volgens mij enorm pijn doet, in welke zin kan dit nuttig zijn? Oke, ik weet ook wel dat zout vocht vast houdt, maar werkt dat echt op een wond? Kan het me eigenlijk niet voorstellen, maar aan de andere kant, ik heb er ook geen verstand van.
En voor de TS: Ik wens je veel sterkte en hoop dat je hier goed en wel er weer uit komt. Huidige situatie lijkt mij alles behalve fijn![]()
Mijn ouders weten het niet dat is het probleemquote:Op maandag 17 januari 2011 12:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je familie het weet kunnen ze alle scherpe spullen voor je verbergen, dat helpt je denk ik wel.
Overigens: ALs je snijdt kan dat je leven in de kliniek echt veel minder leuk maken. Dus doe het niet meer en focus op je therapie! Als je dan zo nodig wilt snijden doe dan gewoon een elastiekje tegen je arm aan kletsen zeggen ze
Als je wilt kan ik wel een foto van dat meiske met littekens op haar armen neerzetten, maar ik denk dat zij dat niet op rpijs stelt.
En daar mee zijn al me andere problemen ook opgelost? Dit gedrag komt uit een lastige situatie.quote:Op maandag 17 januari 2011 12:54 schreef Scorpie het volgende:
Dan los je het probleem op door het je ouders te vertellen.
Nee , maar het voelt dan niet meer alsof je een dubbelleven leid. Iets geheimhouden kan namelijk een grote last bezorgen.quote:Op maandag 17 januari 2011 12:55 schreef Pleurishonden het volgende:
[..]
En daar mee zijn al me andere problemen ook opgelost? Dit gedrag komt uit een lastige situatie.
Bedankt voor je reactie, in die klinieken gaan ze me ook leren hoe je moet praten. ik ben namelijk totaal geen prater, VOORAL niet als het mensen zijn die dicht bij me staan. ik hoop dat ik dit kan afleren.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:00 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Nee , maar het voelt dan niet meer alsof je een dubbelleven leid. Iets geheimhouden kan namelijk een grote last bezorgen.
Het is een stapje vooruit, want wil je hier van af en beter worden , dan zul je toch steun moeten hebben en is het voor jezelf ook belangrijk dat je er over bent.
Ik heb het niet zo extreem gehad als jou , maar ik ben er wel vanaf gekomen en dat is toch ook wel door steun van andere mensen.
Juist doordat ik zelf al aangaf van dit wil ik niet , en juist over te praten dat als ik een moeilijke periode had dat heeft uiteindelijk heel veel geholpen.
Het verbergen maakt het juist alleen maar erger.
Bedankt voor deze woorden. Geeft mij toch weer hoop.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:12 schreef formerjellybean het volgende:
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je het doet. Ik kon over bepaalde gebeurtenissen in mijn leven ook niet praten , en dat is juist een van de reden geweest dat ik uiteindelijk tot zelfverwonding overging. Om dat ik toch iets redelijk minder had meegemaakt en juist niet vertelde en ik me dus niet over bepaalde dingen kon uiten is het een eigen leven gaan leiden en dan kom je vanzelf in een vicieuze cirkel terecht van niet kunnen uiten op jezelf afreageren en dan ook nog eens schaamte , wat dan weer dat gevoel triggert en het dus verergert.
Nu ben ik al 8/9 krasvrij en nu merk ik pas dat het veel beter helpt gewoon emoties toe te laten en juist over dingen te praten .
Ik hoop dat jij uiteindelijk dezelfde uitkomst hebt.
je bent toch pas 16 ofzo? grote kans dat je er overheen groeitquote:Op maandag 17 januari 2011 13:15 schreef Pleurishonden het volgende:
[..]
Bedankt voor deze woorden. Geeft mij toch weer hoop.
Ja ik ben 16 ja, en wat bedoel je met er overheen groeien?quote:Op maandag 17 januari 2011 13:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je bent toch pas 16 ofzo? grote kans dat je er overheen groeit
Dat je gewoon op een extreme manier aan het puberen bent.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:26 schreef Pleurishonden het volgende:
[..]
Ja ik ben 16 ja, en wat bedoel je met er overheen groeien?
Dat dat zit er ook nog eens bij. Maar dat is niet alles hoor... mijn problemen zijn ontstaan in het verleden door mishandeling, en verwaarlozing. daardoor heb ik nu veel last van Flashbacks etc, depressie.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat je gewoon op een extreme manier aan het puberen bent.
je mag er ws. niet wegquote:Op maandag 17 januari 2011 14:09 schreef Pleurishonden het volgende:
Net heeft mijn hulpverlener gebeld, morgen intake en ook gelijk opname in crisisopvang. het is wel een gesloten afdeling, kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen open en gesloten afdeling?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |