Tja, het is te begrijpen dat je nerveus bent. Ik was het ook wel, maar eenmaal binnen valt het wel mee, je krijgt meestal eerst een hoop standaard vragen...en op bepaald moment geven ze je niet al te veel tijd om te denken omdat je dan dingen te veel kan beinvloeden.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:04 schreef Brawler het volgende:
Ik ben 3 weken geleden naar de huisarts gegaan en daar het hele verhaal verteld, en ik werd doorverwezen naar een psycholoog. Wachttijd 5 weken, en dat leek zo veilig en ver weg. Krijg ik afgelopen zaterdag een brief binnen, dat er al eerder een plek voor me vrij is. Aanstaande vrijdagmiddag. Ik word nu al nerveus
Ik kan me hier niet helemaal in herkennen aangezien ik met andere problemen zit. Maar een psycholoog is een persoon die in jou moet zien te kijken(niet fysiek dan), en daarvoor moet er een soort klik zijn, je moet ongeveer op een lijn zitten met de persoon.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:18 schreef Driepotigedriepoot het volgende:
[..]
Idem.
Ik (bouwjaar '81, man) heb een goed jaar, een keer in de week, een psycholoog bezocht maar ben in al die tijd niet veel wijzer geworden. Nu heeft al dat praten wel voor een hoop helderheid gezorgd en is het wel eens fijn om sans gene tegen iemand te kunnen klagen, maar waarvoor ik kwam is niet opgelost.
Ik ben nog steeds veel moe, val om de haverklap in ongelooflijk sombere buien die dagen, weken en soms langer kunnen aanhouden, kan me slecht concentreren en vol zitten met irrationele angsten en schuldgevoelens. Om gek van te worden.
Dit duurt allemaal trouwens al jaaaaren en heeft me ondermeer mijn studie gekost en mijn sociale leven afgezwakt (ik hou het op afstand). Verder werk en studeer ik (met moeite), sport ik drie keer in de week (solo) en woon ik samen.
Niet gedacht dat ik hier ooit nog eens over zou posten pffff...
Ik lees graag herkenning, ervaringen en tips.
ha, bos! Alvast gefeliciteerd! En waar kunnen we taart gaan etenquote:Op maandag 14 maart 2011 22:30 schreef Bos81 het volgende:
Met mij gaat het echt de goed kant op de laatste tijd. Begin steeds meer zin in dingen te krijgen. Morgen word ik 30 en voor het eerst sinds een aantal jaren heb ik er weer zin in om jarig te zijn .
Maar ik ben er nog lang niet, dat besef ik me wel al te goed hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar ben blij om te horen dat het goed gaat![]()
![]()
quote:Op maandag 14 maart 2011 22:34 schreef cafpow het volgende:
[..]
ha, bos! Alvast gefeliciteerd! En waar kunnen we taart gaan eten
Ieder supermarkt heeft wel taart, dus ga morgen maar een taart kopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar ben blij om te horen dat het goed gaat![]()
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
Fijn dat het de goede kant opgaat en alvast gefeliciteerd met je verjaardag! En fijn dat je er eindelijk weer eens zin in hebt om jarig te zijnquote:Op maandag 14 maart 2011 22:30 schreef Bos81 het volgende:
Met mij gaat het echt de goed kant op de laatste tijd. Begin steeds meer zin in dingen te krijgen. Morgen word ik 30 en voor het eerst sinds een aantal jaren heb ik er weer zin in om jarig te zijn .
Maar ik ben er nog lang niet, dat besef ik me wel al te goed hoor
Thanx voor je uitleg.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:26 schreef cafpow het volgende:
Ik doe even meerdere quotes in meerdere posts om het wat overzichtelijk te houden hier. Ik hou namelijk niet zo van die ellendig lange posts.
[..]
dit is best een lastige vraag de 1e. Je kan zelf het vermoeden hebben, maar echt jezelf diagnosticeren lijkt me lastig, omdat je zelf met de klachten zit, en je kan je zelf ook van dingen overtuigen die er niet zijn. Doordat je zelf denkt dat X de stoornis is. En dat heb ik zelf gehad, en daarom mogen volgens mij artsen(in de psychologie/psychiatrie en gewone artsen) zichzelf niet behandelen of familieleden.
En de tweede vraag zou ik niet weten. Ik heb wel gehoord dat depressies deels erfelijk zijn , maar vaak spelen externe factoren toch een grote rol.
Maar goed, ik ben totaal geen deskundige en dit is alleen de mening/impressie die ik heb.
hm, dat is een zeer interesante vraag. Zo 1,2,3 kan ik er niet echt antwoord op geven. Het hangt er ook vanaf over wat voor soort externe factoren je hebt. Mischien dat het met een voorbeeld wat makkelijker gaat..quote:Op maandag 14 maart 2011 23:09 schreef Weissman het volgende:
[..]
Thanx voor je uitleg.
En hoe kunnen we die externe factoren dan op zo een manier beïnvloeden dat ze voor ons voordelig uitpakken ?
Thxquote:Op maandag 14 maart 2011 22:26 schreef cafpow het volgende:
Ik hoop dat je vindt wat je zoekt. In ieder geval kan je hier je ei kwijt...en er zijn altijd wel wat reacties op te vinden later. En sommige kunnen vrij nuttig zijn.
Oh maar dit is ook niet mijn eerste psycholoog, wel de eerste waarbij ik een klik heb. De eerste sprak helaas liever over zijn eigen verleden als Psycholoog voor Nederlandse soldaten in Srebrenica en de tweede kwam niet verder dan ademhalingsoefeningen. Het is bij beiden bij twee, drie bezoekjes gebleven.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:33 schreef cafpow het volgende:
Ik kan me hier niet helemaal in herkennen aangezien ik met andere problemen zit. Maar een psycholoog is een persoon die in jou moet zien te kijken(niet fysiek dan), en daarvoor moet er een soort klik zijn, je moet ongeveer op een lijn zitten met de persoon.
Ik zelf ben voor de 3e keer nu bij een psycholoog, en de 1e daar ben ik 2x geweest en nooit meer teruggegaan, de 2e daar klikte het redelijk mee, maar niet helemaal maar die is van baan veranderd. En degene waar ik nu ben, ja daar klikt het wel redelijk mee, tenminste ik voel me op mijn gemak en dat bevorderd de terapie heel erg, in positieve zin.
Het is gewoon kwestie van de terapie vinden die bij je past.
Fijn om te horen dat het zo goed met je gaatquote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:06 schreef Sylvana het volgende:
Ik wil even melden dat ik eigenlijk wel van mijn depressie hersteld benSinds 1 maart heb ik echt een knop omgezet, heb ik weer een ritme, eet gezond en op vaste tijden, sport 3 keer in de week, slaap goed en zit gewoon lekker in mijn vel
Moet nog 4 keer naar de depressiegroep, maar dat is gewoon afbouwen nu. Heb nog wel gesprekken met de psycholoog, maar dat is niet speciaal vanwege mijn depressie maar meer gericht op grenzen stellen, mening en gevoelens uiten etc.
Voorlopig blijf ik nog wel even Sertraline gebruiken, tot ik echt een tijdje stabiel ben. Ik zal hier nog wel blijven meelezen en af en toe iets posten, maar zal hier niet meer heel actief zijn zoals toen ik nog echt depressief was. Iedereen heel veel sterkte en succes!
Ik denk, ff hier gluren, en wat ziet mijn oog?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:06 schreef Sylvana het volgende:
Ik wil even melden dat ik eigenlijk wel van mijn depressie hersteld benSinds 1 maart heb ik echt een knop omgezet, heb ik weer een ritme, eet gezond en op vaste tijden, sport 3 keer in de week, slaap goed en zit gewoon lekker in mijn vel
Moet nog 4 keer naar de depressiegroep, maar dat is gewoon afbouwen nu. Heb nog wel gesprekken met de psycholoog, maar dat is niet speciaal vanwege mijn depressie maar meer gericht op grenzen stellen, mening en gevoelens uiten etc.
Voorlopig blijf ik nog wel even Sertraline gebruiken, tot ik echt een tijdje stabiel ben. Ik zal hier nog wel blijven meelezen en af en toe iets posten, maar zal hier niet meer heel actief zijn zoals toen ik nog echt depressief was. Iedereen heel veel sterkte en succes!
Dankjewel en nee, zomaar stoppen was ik sowieso al niet van plan. Ik heb nu nog voor 2 maanden liggen, tegen die tijd gebruik ik het een half jaar. Van te voren werd ook gezegd na 4-6 maanden rustig afbouwen als het dan goed ging, dus dat ga ik gewoon doenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:15 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Fijn om te horen dat het zo goed met je gaat
Oh, en niet zomaar stoppen hemaar dat was je al niet van plan.
Dankjewelquote:Op dinsdag 15 maart 2011 16:00 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik denk, ff hier gluren, en wat ziet mijn oog?
Wat onwijs fijn voor je!![]()
![]()
Succes met het stabiel houden!
maar dat afbouwen, gaat dat met begeleiding? Of puur op jezelf?quote:Op woensdag 16 maart 2011 10:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dankjewel en nee, zomaar stoppen was ik sowieso al niet van plan. Ik heb nu nog voor 2 maanden liggen, tegen die tijd gebruik ik het een half jaar. Van te voren werd ook gezegd na 4-6 maanden rustig afbouwen als het dan goed ging, dus dat ga ik gewoon doen
[..]
Dankjewel
Ik neem aan dat dat net als het opbouwen gewoon onder toezicht van de huisarts blijftquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:00 schreef cafpow het volgende:
[..]
maar dat afbouwen, gaat dat met begeleiding? Of puur op jezelf?
Ik heb ook zo'n lastige periode gehad.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:04 schreef TrsK het volgende:
Gisteren was ik nog blij dat ik eindelijk de GGZ-brief gekregen heb. Vandaag gebeld en te horen gekregen dat ik pas in juni terecht kan :S
Weet niet hoe ik die tijd ga overbruggen.
Ben mijn relatie en baan kwijtgeraakt en heb geen energie meer om te studeren of uberhaupt iets te doen.
Bweh.
Precies, en soms krijg je tussendoor nog een brief dat je wat eerder terecht kan.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:16 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n lastige periode gehad.
Echt aan te raden is om van het mooie weer te genietenje hoeft niet heel je leven heel actief te zijn een periode wat tijd voor jezelf nemen is niks mis mee.
Sterkte het komt echt goed(met jullie allemaal!!)
Ik hoop het. Hoe eerder hoe beter. Ben mijzelf zo zat momenteel. Alles gaat kapot wat ik lief heb, meestal door eigen toedoen. Ik wil af van het destructieve, wil stabiel zijn en gelukkig in het leven staan. Ben deze gang van zaken na 15 jaar wel zat..quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:58 schreef cafpow het volgende:
[..]
Precies, en soms krijg je tussendoor nog een brief dat je wat eerder terecht kan.
hier ga ik het volgende gesprek heel hard zijn met mezelf en gewoon keihard wat meningen vragen over bepaalde dingen waar ik mee zit. Want meestal beginnen we te praten met hoe het gaat enzo en dan op bepaald moment eindigen we bij heel andere onderwerpen dan waar ik eht eigenlijk over wil hebben
Werkte het voor mij maar zo. Ik ben veel te vaak perioden gehad in mijn leven dat ik minder actief was, en dat heeft me zo veel gekost.. Daarom ben ik ook 25, geen rijbewijs, geen normale baan, nog bezig met een studie, wonend in een klein achterkamertje. Dat ben ik ook meer dan zat!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:16 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n lastige periode gehad.
Echt aan te raden is om van het mooie weer te genietenje hoeft niet heel je leven heel actief te zijn een periode wat tijd voor jezelf nemen is niks mis mee.
Sterkte het komt echt goed(met jullie allemaal!!)
Ach, zie het zo in, je wilt er tenminste hard aan gaan werken en dat zou niet kunnen als je dit alles zou negeren.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:09 schreef TrsK het volgende:
[..]
Ik hoop het. Hoe eerder hoe beter. Ben mijzelf zo zat momenteel. Alles gaat kapot wat ik lief heb, meestal door eigen toedoen. Ik wil af van het destructieve, wil stabiel zijn en gelukkig in het leven staan. Ben deze gang van zaken na 15 jaar wel zat..
Tja, ik snap dondersgoed wat je bedoeld met dit punt. Ik zit er zelf ook wel mee hoor. Ben zelf 24, heb wel een mbo diploma maar doordat ik diploma bijna cadeau kreeg stelt het niks voor voor mij. En een baan, of studie heb ik al helemaal niet. En ik woon nog thuis bij ma.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:11 schreef TrsK het volgende:
[..]
Werkte het voor mij maar zo. Ik ben veel te vaak perioden gehad in mijn leven dat ik minder actief was, en dat heeft me zo veel gekost.. Daarom ben ik ook 25, geen rijbewijs, geen normale baan, nog bezig met een studie, wonend in een klein achterkamertje. Dat ben ik ook meer dan zat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |