Nou goed, foto's van het roestfestijn. De onderkant is een groot probleem, daarom kwam hij niet door de APK. De enige andere APK-problemen die ik tot nu toe heb opgemerkt zijn een lekkende uitlaat (of alleen de pakkingen) en niet correct werkende verlichten, verder was hem zo snel niets opgevallen wat dat betreft. Wel maakte de monteur (vader van één van die lui in Breda dus) zich zorgen over de koppakking en distributieset gezien de leeftijd (stond op de planning) en er zit speling op de poelie bij de waterpomp wat waarschijnlijk de oorzaak is van een 'defect lager'-achtig geluid.
Hoe dan ook, het ding stond boven de werk-pit dus ik heb even wat sfeerfoto's van de onderkant gemaakt (klikbaar voor grote versies):
![th_CR2011_Fiat17.jpg]()
![th_CR2011_Fiat16.jpg]()
![th_CR2011_Fiat15-1.jpg]()
Dus de buitendorpels moeten vervangen (die zijn er nog voor 20e per stuk of zo) en de draagbalken zijn behoorlijk toegetakeld. Dit was halverwege november.
Gaan we nu even naar vandaag.
Stond er vanochtend nog een schattig rood Fiatje in de tuin, nu staat er een groot stuk blauw zeil in de vorm van een Fiat op de plaats, anders heb ik morgen een zwembad in de tuin

De middag begon met een nagenoeg complete 850.
![th_CR2011_Fiat18.jpg]()
Halverwege de middag was het interieur eruit en met enkel gebruik van wat schroevendraaiers had ik alle ramen eruit gewipt (dankzij die enorme schroeven waarmee de deuren vastzitten heb ik even geen kruiskop groot/sterk genoeg om die er ook al uit te halen):
![th_CR2011_Fiat19.jpg]()
En toen was het raadsel waarom de auto als een mandje lekt ook opgelost

Bij de achterruit, inclusief beschimmeld isolatiemateriaal:
![th_CR2011_Fiat20.jpg]()
![th_CR2011_Fiat21.jpg]()
De voorruit - de andere hoek was minder erg maar hier prik je zo doorheen:
![th_CR2011_Fiat22.jpg]()
Toen het rubber van de portieren weggetrokken. Dat de buitendorpels vervangen moesten worden wist ik dus al, maar de binnendorpel rechts ging ik ook zo doorheen en het frame is ook niet al te denderend maar gelukkig zijn de binnendorpels net zo voor handen en duur als de buitendorpels:
![th_CR2011_Fiat23.jpg]()
![th_CR2011_Fiat24.jpg]()
Links is hij er over het algemeen een stuk beter aan toe, alleen wat oppervlakte roest, ik denk dat hij bij de vorige eigenaar zo stond dat al het water van hun dak op de rechterkant van de auto is gevallen zodat die kant véél harder is gaan roesten.
Toen werd het donker maar ik ben met een zaklamp door blijven gaan. Dus ook het plaatwerk, bumpers en de verlichting mochten er nog af voor vannacht:
![th_CR2011_Fiat25.jpg]()
![th_CR2011_Fiat26.jpg]()
De motor en andere technische delen ben ik niet meer aan toegekomen omdat ik dan notities en foto's moet maken van wat waar zit en waarop zit aangesloten. Tot nu toe was het kinderlijk eenvoudig. Als het goed is moet de motor er inclusief bak, differentieel en assen in één keer onderweg kunnen.
En dan houden we een leeg geplukte carrosserie met alleen de deuren en mechanische delen nog over, oftewel een Fiat 850 Superleggera
![th_CR2011_Fiat27.jpg]()
![th_CR2011_Fiat28.jpg]()
Maar dat gaat nog heel veel schuur- en slijpwerk worden. De duurste delen, de bodemplaten, lijken nog intact. De andere delen zoals spatborden en het frontje zijn ook verkrijgbaar indien nodig, voor een acceptabele prijs wel, maar die moeten dan wel losgesneden en gelast worden want in principe is het één geheel.