Lief meisje in trein wordt niet wakker ?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Doet me denken aan dat topic van die gast met dat slapende meisje in de trein
Ha op dat laatste stationnetje ben ik ook geweest, helaas bestonden er nog geen digitale camera's en had ik een analoog frutding in die tijd (misschien toch maar ff kijken want ik heb daar toen al wel een foto van gemaakt (of van een trein)).quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:15 schreef Igen het volgende:
Heb zelf op vakantie trouwens ook nog twee bordjes gefotografeerd:
[ afbeelding ]
Hier was een stationschef heel enthousiast geweest met het ophangen van kleurige en kipperende kerstverlichting. Jammer genoeg stopte de trein op de heenweg, toen het donker was, te kort om een foto te kunnen maken.
[ afbeelding ]
En hierheen geweest, ijshockey kijken. Leuk.
[ afbeelding ]
En hier is ook nog een stationsnaambordje te zien. En zo'n stom twee-assig dieseltreintje, waar bijna niemand mee ging omdat er van het andere spoor ook een moderne elektrische buurtspoortrein vertrekt.
Het was wel grappig dat zelfs op dit kleine kutstationnetje nog een loket is waar je internationale treinkaartjes en reserveringen kan maken.
Igenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:13 schreef Igen het volgende:
Zeg Fles, was dat bordje van Friedrich-Wilhelmshütte nou eigenlijk gelukt?
Ah okee. Wel een pittoresk stationnetje, nietwaar? Hier dan nog een foto van de twee types treinen die er voorbij komen:quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:23 schreef bork het volgende:
[..]
Ha op dat laatste stationnetje ben ik ook geweest, helaas bestonden er nog geen digitale camera's en had ik een analoog frutding in die tijd (misschien toch maar ff kijken want ik heb daar toen al wel een foto van gemaakt (of van een trein)).
Leuk hoorquote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah okee. Wel een pittoresk stationnetje, nietwaar? Hier dan nog een foto van de twee types treinen die er voorbij komen:
[ afbeelding ]
Het dieseltreintje dat van Tatranska Lomnica naar Studený Potok rijdt, en daar een prachtige aansluiting naar Poprad biedt. Pure "Nebenbahnromantik".
[ afbeelding ]
Maar naar Poprad kun je ook met deze elektrische GTW-treintjes, die over smalspoor door de bergen slingeren.
Het elektrische buurtspoortreintje is trouwens duidelijk veel populairder dan het dieseltje, dat men voortaan dus ook alleen nog maar in het seizoen wil laten rijden.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:28 schreef Peter het volgende:
@ AH togo verlaatster: Wat heb je aan een streepje vóór als je met PLU-codes werkt?
Ik weet dat het eenquote:Nieuwe seinen voor Barendrecht na ongeval
ProRail vervangt uiterlijk in 2013 verouderde seinen op het spoor bij Barendrecht door moderne. Dat heeft de gemeente Barendrecht dinsdag bekendgemaakt. Aanleiding voor de ingreep is het ongeval in september 2009 waarbij twee goederentreinen frontaal met elkaar in botsing kwamen.
De Onderzoeksraad voor Veiligheid liet dinsdag weten dat het ongeval waarschijnlijk werd veroorzaakt doordat een van de machinisten onwel werd en door een rood sein reed. Dit kon doordat de seinen uitgerust waren met een oud beveiligingssysteem. De machinist die onwel werd, kwam door de botsing om het leven.
Verschillende landen binnen Europa gaan al voor landelijke invoering van ERMTS 2. Op de Betuweroute waren het aantal problemen vrij klein omdat het door een leverancier geleverd werd. Op de HSL-zuid werden het Nederlandse en Belgische deel door twee afzonderlijke partijen geleverd. Voordeel is wel dat het hele seinensysteem, simpel en het spoorverkeer veel efficiënter wordt!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:05 schreef Temlin het volgende:
Ik zou nog maar even wachten met ERMTS totdat alle technische problemen er uit zijn. Anders krijg je problemen zoals op de HSL-Zuid en de Betuweroute dat kan op het reguliere net niet.
Daarnaast wil je wel de mogelijkheid hebben om naar level 3 te gaan en die is er op dit moment nog niet.
Uit een brief van de toenmalige minister (eurlings) op antwoorden over vragen van Roemer en Cramer. Ik neem aan dat Melanie Schultz er ook zo over denkt.quote:Grootschalige investeringen in de huidige, door de Europese Commissie vastgestelde ERTMS-versie 2.3.0 debugged vind ik risicovol. Zoals aangegeven in mijn brief aan uw Kamer van 12 december 2008 blijkt uit de verschillende, door de lidstaten bij de Europese Commissie ingediende nationale ERTMS-implementatieplannen dat er Europa-breed behoefte is aan een andere versie dan 2.3.0 debugged. Er is blijkbaar in Europa weinig draagvlak voor deze huidige versie, en deze zal daarom waarschijnlijk maar op beperkte schaal worden geimplementeerd en een beperkte levensduur hebben.
Dit blijkt ook uit de ministersverklaring van de Rotterdam-Genua spoorgoederencorridor, die ik op 26 mei 2009 naar uw Kamer heb gestuurd. Hierin besluiten de transportministers van Duitsland, Zwitserland, Italie en ikzelf om ons gezamenlijk in te zetten om de planning conform de MoU over ERTMS-versie baseline 3 te behalen.
Op basis van deze beperkte toekomstvastheid van versie 2.3.0 debugged en het Europa-brede streven naar versie baseline 3 zijn de spoorsector en ik het er dan ook over eens dat grootschalige investeringen in ERTMS vanaf 2015 kunnen worden gedaan op basis van de toekomstvaste versie baseline 3.
Die kut denkt niet, die neemt gewoon over.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:09 schreef Temlin het volgende:
[..]
Uit een brief van de toenmalige minister (eurlings) op antwoorden over vragen van Roemer en Cramer. Ik neem aan dat Melanie Schultz er ook zo over denkt.
Totdat er slachtoffers vallen, moet Melanie oppassen als Marianne Thieme het woord neemt...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die kut denkt niet, die neemt gewoon over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |