abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91521553
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Doet me denken aan dat topic van die gast met dat slapende meisje in de trein :D
Lief meisje in trein wordt niet wakker ? _O_
  Moderator dinsdag 18 januari 2011 @ 16:56:45 #177
155227 crew  Guppy
dus
pi_91522009
Jaa, die :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91522961
Zeg Fles, was dat bordje van Friedrich-Wilhelmshütte nou eigenlijk gelukt? :?
pi_91523042
Heb zelf op vakantie trouwens ook nog twee bordjes gefotografeerd:


Hier was een stationschef heel enthousiast geweest met het ophangen van kleurige en kipperende kerstverlichting. Jammer genoeg stopte de trein op de heenweg, toen het donker was, te kort om een foto te kunnen maken. :{


En hierheen geweest, ijshockey kijken. Leuk. :)


En hier is ook nog een stationsnaambordje te zien. En zo'n stom twee-assig dieseltreintje, waar bijna niemand mee ging omdat er van het andere spoor ook een moderne elektrische buurtspoortrein vertrekt.

Het was wel grappig dat zelfs op dit kleine kutstationnetje nog een loket is waar je internationale treinkaartjes en reserveringen kan maken.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2011 17:18:28 ]
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:23:11 #180
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91523379
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:15 schreef Igen het volgende:
Heb zelf op vakantie trouwens ook nog twee bordjes gefotografeerd:

[ afbeelding ]
Hier was een stationschef heel enthousiast geweest met het ophangen van kleurige en kipperende kerstverlichting. Jammer genoeg stopte de trein op de heenweg, toen het donker was, te kort om een foto te kunnen maken. :{

[ afbeelding ]
En hierheen geweest, ijshockey kijken. Leuk. :)

[ afbeelding ]
En hier is ook nog een stationsnaambordje te zien. En zo'n stom twee-assig dieseltreintje, waar bijna niemand mee ging omdat er van het andere spoor ook een moderne elektrische buurtspoortrein vertrekt.

Het was wel grappig dat zelfs op dit kleine kutstationnetje nog een loket is waar je internationale treinkaartjes en reserveringen kan maken.
Ha op dat laatste stationnetje ben ik ook geweest, helaas bestonden er nog geen digitale camera's en had ik een analoog frutding in die tijd (misschien toch maar ff kijken want ik heb daar toen al wel een foto van gemaakt (of van een trein)).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:24:54 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91523470
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:13 schreef Igen het volgende:
Zeg Fles, was dat bordje van Friedrich-Wilhelmshütte nou eigenlijk gelukt? :?
Igen :Y

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91524005
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:23 schreef bork het volgende:

[..]

Ha op dat laatste stationnetje ben ik ook geweest, helaas bestonden er nog geen digitale camera's en had ik een analoog frutding in die tijd (misschien toch maar ff kijken want ik heb daar toen al wel een foto van gemaakt (of van een trein)).
Ah okee. Wel een pittoresk stationnetje, nietwaar? Hier dan nog een foto van de twee types treinen die er voorbij komen:


Het dieseltreintje dat van Tatranska Lomnica naar Studený Potok rijdt, en daar een prachtige aansluiting naar Poprad biedt. Pure "Nebenbahnromantik".


Maar naar Poprad kun je ook met deze elektrische GTW-treintjes, die over smalspoor door de bergen slingeren.

Het elektrische buurtspoortreintje is trouwens duidelijk veel populairder dan het dieseltje, dat men voortaan dus ook alleen nog maar in het seizoen wil laten rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2011 17:36:47 ]
pi_91524012
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Igen :Y

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd. :)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:44:21 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91524382
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah okee. Wel een pittoresk stationnetje, nietwaar? Hier dan nog een foto van de twee types treinen die er voorbij komen:

[ afbeelding ]
Het dieseltreintje dat van Tatranska Lomnica naar Studený Potok rijdt, en daar een prachtige aansluiting naar Poprad biedt. Pure "Nebenbahnromantik".

[ afbeelding ]
Maar naar Poprad kun je ook met deze elektrische GTW-treintjes, die over smalspoor door de bergen slingeren.

Het elektrische buurtspoortreintje is trouwens duidelijk veel populairder dan het dieseltje, dat men voortaan dus ook alleen nog maar in het seizoen wil laten rijden.
Leuk hoor :Y Slowakije moet ik ook nogeens heen. Ben er ooit een keertje geweest voor het digitale tijdperk ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:53:18 #185
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91524728
Tatranska Lomnica. :D

Damn, daar ben ik ook geweest met interrail. Overigens was dat mijn eerste rit met een Stadler GTW, terwijl ik dus zo'n bz-motje had verwacht. Op de terugreis naar Poprad-Tatry wel een bzmotje toentertijd. Met die elektrische spoorlijn ben ik niet geweest.

Een paar foto's die ik toen tijdens een mountainbike tocht heb gemaakt:




-edit-
En nog een paar, vanwege de TT. O-)





[ Bericht 13% gewijzigd door Eix op 18-01-2011 18:04:39 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_91526108
@ AH togo verlaatster: Wat heb je aan een streepje vóór als je met PLU-codes werkt? :P
dag
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:00:51 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91527511
Toffe platen Eix *O* De TT zullen we t maar niet meer over hebben :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91530674

In opdracht van en gefinancierd door de provincie Fryslân rijden er in de spits enkele slagen tussen Leeuwarden en Wolvega v.v. om de relatief drukke reizigersstroom op het Friese hoofdrailnet in goede banen te leiden. Tevens is het voor Grou-Jirnsum, Akkrum en Wolvega een tweede trein per uur, omdat de reguliere 'stoppende' Intercity naar Zwolle en verder eenmaal per uur rijdt. Normaliter rijden deze spitstreinen met een los Koploper-stel, maar doordat de sneeuwperiode in december een flinke aanslag heeft gepleegd op het materieel, is door NS Reizigers een trukendoos geopend die het doorschuiven van nog wel functionerende treinstellen naar belangrijkere treinseries tot gevolg had. Daarom rijdt het inmiddels aardig overtollig zijnde DM90-mat, beter bekend als de Buffel, weer tussen Leeuwarden en Wolvega. Tijdens de blauwe Stunde staan NSR 3425 en 3418 te Leeuwarden vertrekgereed als trein 2966 naar Wolvega. Dinsdag 18 januari 2011
pi_91530718
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:28 schreef Peter het volgende:
@ AH togo verlaatster: Wat heb je aan een streepje vóór als je met PLU-codes werkt? :P
:')_! Geniaal.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:02:10 #190
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91531218
Mooie platen toch altijd, Zug-Chef :Y
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:14:43 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91531835
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:53 schreef Zug-Chef het volgende:
het Friese hoofdrailnet
:D :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_91535058
quote:
Nieuwe seinen voor Barendrecht na ongeval

ProRail vervangt uiterlijk in 2013 verouderde seinen op het spoor bij Barendrecht door moderne. Dat heeft de gemeente Barendrecht dinsdag bekendgemaakt. Aanleiding voor de ingreep is het ongeval in september 2009 waarbij twee goederentreinen frontaal met elkaar in botsing kwamen.

De Onderzoeksraad voor Veiligheid liet dinsdag weten dat het ongeval waarschijnlijk werd veroorzaakt doordat een van de machinisten onwel werd en door een rood sein reed. Dit kon doordat de seinen uitgerust waren met een oud beveiligingssysteem. De machinist die onwel werd, kwam door de botsing om het leven.
Ik weet dat het een :') artikel is want ze vervangen de seinen niet maar goed, hier gaat het mij om:

Ik neem aan dat het hier om ATB-VV gaat, maar dit beveiligingssysteem is toch nog niet verplichten voor alle vervoerders?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91536393
quote:
[ afbeelding ]
En hierheen geweest, ijshockey kijken. Leuk. :)
Kosice! _O_
pi_91537980
Zo Pieter van Vollenhoven in Nieuwsuur
http://nieuwsuur.nl/onder(...)poor-moet-beter.html

Word hoogtijd en voor een nieuw treinbeïnvloedingssysteem in Nederland en mogen ze meteen de bovenleiding 25 kv maken. :Y

Kost erg veel geld maar dan heb je wel een hele grote verbetering. ;)
............................
pi_91538681
Ik zou nog maar even wachten met ERMTS totdat alle technische problemen er uit zijn. Anders krijg je problemen zoals op de HSL-Zuid en de Betuweroute dat kan op het reguliere net niet.

Daarnaast wil je wel de mogelijkheid hebben om naar level 3 te gaan en die is er op dit moment nog niet.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_91539896
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:05 schreef Temlin het volgende:
Ik zou nog maar even wachten met ERMTS totdat alle technische problemen er uit zijn. Anders krijg je problemen zoals op de HSL-Zuid en de Betuweroute dat kan op het reguliere net niet.

Daarnaast wil je wel de mogelijkheid hebben om naar level 3 te gaan en die is er op dit moment nog niet.
Verschillende landen binnen Europa gaan al voor landelijke invoering van ERMTS 2. Op de Betuweroute waren het aantal problemen vrij klein omdat het door een leverancier geleverd werd. Op de HSL-zuid werden het Nederlandse en Belgische deel door twee afzonderlijke partijen geleverd. Voordeel is wel dat het hele seinensysteem, simpel en het spoorverkeer veel efficiënter wordt!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 18 januari 2011 @ 22:27:57 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91540218
Ultieme situatie zou zijn dat je de computer de treinenloop laat bepalen, waarbij de dienstregeling de beperkende factor vormt. Geen slecht idee als je bedenkt dat je hiermee er voor kunt zorgen dat de algehele treinenloop beter wordt. Zo kunnen goederentreinen bijvoorbeeld meer aan het rollen worden gehouden en dat een stoptrein even op een station vastgehouden wordt zodat een licht vertraagde IC bij het volgende station vrijwel weer in zijn treinpad kan zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91542779
quote:
Grootschalige investeringen in de huidige, door de Europese Commissie vastgestelde ERTMS-versie 2.3.0 debugged vind ik risicovol. Zoals aangegeven in mijn brief aan uw Kamer van 12 december 2008 blijkt uit de verschillende, door de lidstaten bij de Europese Commissie ingediende nationale ERTMS-implementatieplannen dat er Europa-breed behoefte is aan een andere versie dan 2.3.0 debugged. Er is blijkbaar in Europa weinig draagvlak voor deze huidige versie, en deze zal daarom waarschijnlijk maar op beperkte schaal worden geimplementeerd en een beperkte levensduur hebben.

Dit blijkt ook uit de ministersverklaring van de Rotterdam-Genua spoorgoederencorridor, die ik op 26 mei 2009 naar uw Kamer heb gestuurd. Hierin besluiten de transportministers van Duitsland, Zwitserland, Italie en ikzelf om ons gezamenlijk in te zetten om de planning conform de MoU over ERTMS-versie baseline 3 te behalen.

Op basis van deze beperkte toekomstvastheid van versie 2.3.0 debugged en het Europa-brede streven naar versie baseline 3 zijn de spoorsector en ik het er dan ook over eens dat grootschalige investeringen in ERTMS vanaf 2015 kunnen worden gedaan op basis van de toekomstvaste versie baseline 3.
Uit een brief van de toenmalige minister (eurlings) op antwoorden over vragen van Roemer en Cramer. Ik neem aan dat Melanie Schultz er ook zo over denkt.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:11:44 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91542862
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:09 schreef Temlin het volgende:

[..]

Uit een brief van de toenmalige minister (eurlings) op antwoorden over vragen van Roemer en Cramer. Ik neem aan dat Melanie Schultz er ook zo over denkt.
Die kut denkt niet, die neemt gewoon over.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 18 januari 2011 @ 23:14:00 #200
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91542966
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die kut denkt niet, die neemt gewoon over.
Totdat er slachtoffers vallen, moet Melanie oppassen als Marianne Thieme het woord neemt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')