quote:Op zondag 16 januari 2011 20:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Iedereen zet in zijn sollicitatiebrief dat zijn werk/denkniveau aansluit bij de functie. Maar uit het CV zou moeten blijken dat dat niet zo is. Heb je zijn CV gelezen, dan komt toch meteen naar boven dat ie niet de juiste werkervaring heeft?
quote:Op zondag 16 januari 2011 20:08 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ja, ik snap wat je bedoeld. Ik ben nu bezig met het afnemen van sollicitaties voor het bedrijf waar ik gedetacheerd ben en ik sta te kijken van de brieven en CV's en de sollicitanten die erbij horen.
Maar hij was 3 jaar werkloos.. ging er toen nie teen belletje rinkelen?quote:Op zondag 16 januari 2011 21:32 schreef Swetsenegger het volgende:
En daarnaast was er inderdaad niet zoveel keus. Op desbetreffende vacature heb ik 2 nederlandse kandidaten gehad. 1 waarvan in het gesprek bleek dat dat wat in zijn brief en c.v. stond dus niet de volledige waarheid was en 1 die alleen wilde freelancen en dus blijkbaar óók de vacature niet begreep.
Uiteindelijk heb ik er 2 uit Noord-Spanje die aan de TU studeerde op een beurs.
Ja toen hij dat VERTELDE wel ja. Nogmaals, dat stond NIET in zijn C.V.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar hij was 3 jaar werkloos.. ging er toen nie teen belletje rinkelen?
dus hij had gewoon xxxx-heden in zijn CV bij werkervarig staan? of wat stond er dan, ben wel benieuwd wat voor onzin mensen opschrijvenquote:Op zondag 16 januari 2011 21:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja toen hij dat VERTELDE wel ja. Nogmaals, dat stond NIET in zijn C.V.
Dat dus. Dus de vraag waarom hij weg wilde en toen bleek dat hij al weg wasquote:Op zondag 16 januari 2011 21:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dus hij had gewoon xxxx-heden in zijn CV bij werkervarig staan? of wat stond er dan, ben wel benieuwd wat voor onzin mensen opschrijven.
quote:Op zondag 16 januari 2011 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat dus. Dus de vraag waarom hij weg wilde en toen bleek dat hij al weg wasMaar goed, toen hij aankwam op z'n ligfiets en het sollicitatiegesprek begon in zijn wielrenbroek met zeemleren kruis was de teerling toch al geworpen
Teringquote:Op zondag 16 januari 2011 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat dus. Dus de vraag waarom hij weg wilde en toen bleek dat hij al weg wasMaar goed, toen hij aankwam op z'n ligfiets en het sollicitatiegesprek begon in zijn wielrenbroek met zeemleren kruis was de teerling toch al geworpen
Absoluutquote:
Maar wel sportief genoeg om op een ligfiets te komenquote:Op zondag 16 januari 2011 21:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tering. Wel lekker lui dan gewoon je CV 3 jaar hetzelfde houden
.
Dan kun je ook wel meteen zeggen dat hij niet op een tweede gesprek hoeft te rekenen...quote:Op zondag 16 januari 2011 21:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Voor een eventueel tweede gesprek moesten we ook ruim van te voren contact met hem opnemen, want hij ging regelmatig met een primusje het veld in om dungeons & dragons te spelen.
We hebben hem ook verteld dat we de kans daarop niet groot achtte. Maar goed, het valt nog in het niet bij de basketcases die ik voor supportfuncties voorbij heb zien komen.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:52 schreef Light het volgende:
[..]
Dan kun je ook wel meteen zeggen dat hij niet op een tweede gesprek hoeft te rekenen...
Ik heb afgelopen week een arbeidsovereenkomst getekend (voor een baan als programmeur). Financieel was er mss meer uit te halen, maar ik ga er genoeg op vooruit.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:15 schreef Maanvis het volgende:
Nu werk ik als applicatiebeheerder bij een klein bedrijf, maar heb nu al spijt van mijn relatief lage salariseis die ik bij binnenkomst neerlegde. Dus ben alweer verder aan het kijken.
Nee, met zulke salarissen kan je ALLES vinden.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:08 schreef Ambitious het volgende:
Ik vraag me af waarom de salarissen voor programmeurs hier achter blijven. Een kennis van mij heeft gestudeerd aan een Amerikaanse universiteit van gelijk niveau als Nederlandse, en is direct gaan werken bij Microsoft als software engineer. Startsalaris is $80-90k daar!
Met zulke salarissen zouden bedrijven hier geen enkele moeite hebben om getalenteerde programmeurs te vinden.
We lachen erom, maar het zou best eens kunnen.quote:Op zondag 16 januari 2011 21:58 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat was een echte, die had je moeten nemen
Ik denk niet dat je Microsoft als de norm moet zien. Met een kwartaalomzet van 16,2 miljard dollar en een winst van 5,4 miljard dollar hebben ze ook iets meer mogelijkheden dan een gemiddeld bedrijf.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:08 schreef Ambitious het volgende:
Ik vraag me af waarom de salarissen voor programmeurs hier achter blijven. Een kennis van mij heeft gestudeerd aan een Amerikaanse universiteit van gelijk niveau als Nederlandse, en is direct gaan werken bij Microsoft als software engineer. Startsalaris is $80-90k daar!
Met zulke salarissen zouden bedrijven hier geen enkele moeite hebben om getalenteerde programmeurs te vinden.
Het helpt ook als je eerlijk bent in je CV, en dus niet aangeeft dat je ergens nog werkt als je er in werkelijkheid al jaren weg bent.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:16 schreef WillemBier het volgende:
[..]
We lachen erom, maar het zou best eens kunnen.
En het fatsoen hebt je enigszins behoorlijk te kleden voor een sollicitatie.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:27 schreef Light het volgende:
[..]
Het helpt ook als je eerlijk bent in je CV, en dus niet aangeeft dat je ergens nog werkt als je er in werkelijkheid al jaren weg bent.
Ja oké, dit ging wel vrij ver.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En het fatsoen hebt je enigszins behoorlijk te kleden voor een sollicitatie.
O je hebt die columnist van fok op solli gehad?quote:Op zondag 16 januari 2011 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Bij mij mag je in je spijkerbroek solliciteren. Maar bezweet in je wielren outfit terwijl de druppels aan je paardenstaart hangen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |