abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91388556

[ Bericht 16% gewijzigd door Symphonic op 18-01-2011 21:24:29 ]
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  ESF Reporter zaterdag 15 januari 2011 @ 23:10:55 #2
87554 Cee
Welluk?
pi_91388578
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:09 schreef charmed_angel het volgende:
Wie is eruit :@
Dennis Ten Vergert.
c_a, je moet echt het optreden van Roman bekijken.
pi_91388585
Thx bos :)
pi_91388616
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 23:10 schreef Cee het volgende:

[..]

Dennis Ten Vergert.
c_a, je moet echt het optreden van Roman bekijken.
Was roman goed O+

Wat zong hij :9
  ESF Reporter zaterdag 15 januari 2011 @ 23:13:27 #5
87554 Cee
Welluk?
pi_91388747
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:11 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Was roman goed O+

Wat zong hij :9
Het was vooral emotioneel. Hij zong het nummer "Alsof je bij me bent", dat hij een half jaar geleden op de begrafenis van z'n vader had gezongen. Vervolgens gaf Willem redelijk bot een opmerking dat het publiek met dit soort privé dingen niks te maken had. En toen nam Pia het voor Roman op door te zeggen dat het Roman's keus niet was om dit erbij te vermelden. En toen brak Roman. :'( O+

Maar zijn optreden was wel heel goed.
pi_91388748
Wie nog meer in sing off?
  ESF Reporter zaterdag 15 januari 2011 @ 23:13:53 #7
87554 Cee
Welluk?
pi_91388769
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:13 schreef charmed_angel het volgende:
Wie nog meer in sing off?
Marijn met z'n ouwe kop. :)
pi_91388787
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 23:13 schreef Cee het volgende:

[..]

Het was vooral emotioneel. Hij zong het nummer "Alsof je bij me bent", dat hij een half jaar geleden op de begrafenis van z'n vader had gezongen. Vervolgens gaf Willem redelijk bot een opmerking dat het publiek met dit soort privé dingen niks te maken had. En toen nam Pia het voor Roman op door te zeggen dat het Roman's keus niet was om dit erbij te vermelden. En toen brak Roman. :'( O+

Aaaaaw O+

Ik kan morgen pas terugkijken :)
pi_91388939
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:13 schreef Cee het volgende:

[..]

dat was een heel momentje, erg emo!
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_91388976
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:57 schreef Clauw het volgende:

[..]

Waarom moet je huilen? Dat hij US is voor Freek?
Ja niet zo gek toch?
Juin uit Eigen Tuin!
pi_91389134
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:57 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat de komende weken eerst Kelvin, Marijn en Jeroen het veld moeten ruimen. Daarna Dennis de G. en Mischa. Blijven over: Tommie, Roman en Ruud. De uitslag daarvan hangt af van de stemmers, en of de heren ook blijken te kunnen zingen + dansen + zwaardvechten.
Je zegt het precies zoals ik het ook zou verwachten. Maar zoals vanavond bij Dennis ten V, die had ik écht niet aan zien komen. Ik dacht dat Dennis ten V zeker bij de top 3/4 zou komen. Maar verder denk ik ook dat het zo zou moeten gaan.

Tommie danst, zingt en performt het beste van allemaal, maar vind ik niet een echte Zorro. Toch maakt hij wel een grote kans om te winnen denk ik..
pi_91389462
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:17 schreef Symphonic het volgende:

[..]

Ja niet zo gek toch?
Ja vind ik van wel. Blijkbaar vond Erwin (e.a.) hem wel goed genoeg voor die US rol.
pi_91389806
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:25 schreef Clauw het volgende:

[..]

Ja vind ik van wel. Blijkbaar vond Erwin (e.a.) hem wel goed genoeg voor die US rol.
er zijn er niet zoveel die aan Freek kunnen tippen en Kelvin zeker niet.
Dan heb ik wl andere gegadigden voor de US rol
Juin uit Eigen Tuin!
pi_91390708
Is Dennis V trouwens homo (nee ik heb daar geen radar voor) ? Dat meisjes daarom niet stemmen?
pi_91393389
Deze show stond me wel aan. Ik vond het in ieder geval veel minder erg dan Willem scheen te vinden. Kim-Lian viel me mee. Ik dacht dat zij alles leuk en mooi zou vinden, maar dat was dus niet zo. De schermles was erg leuk. Zo in de kerk. De domper was wel de sing off. Ik vond het deze ronde helemaal niet terecht dat Dennis ten V en Marijn daar stonden.

Marijn: Mooie hele zinnen. Zijn stem klonk vandaag beter dan vorige keer. Prima uithalen. Die vent kan wel zingen.
Tommie: Leuk toneelstukje, maar wat een saai nummer. En wat weinig verbluffende zang. Het spreekt mij wel aan dat hij bij flamenco en schermen aangewezen is als winnaar. Dat vind ik ook erg belangrijk.
Dennis de G.: Spreekt me nog steeds niet zo aan. Het is allemaal wel aardig, maar niet meer dan dat. Zeker nog geen stoere, sexy goedzingende zorro.
Mischa: Het begin vond ik mooier dan het einde. Mooier gezongen. De mensen van het licht waren bij zijn nummer slecht bezig.
Dennis ten V.: O.k. Het klonk niet super en was ook niet goed verstaanbaar. Maar ik vind hem wel knap en toch kan hij goed zingen. Zoals hij ook in de sing off liet horen. Ik vind het publiek nu even niet tof. Hij heeft zijn eindsong heel mooi gedaan.
Roman: De beste van vanavond. Heerlijk al die emoties kwamen eruit. Zonder dat hij over de scheef ging. Goed dat Pia het voor hem opnam tegen Willem. Moordwijf! ^O^
Kelvin: Had van mij in de sing off mogen staan. Ik vond er geen bal aan. En ook zijn zang vond ik niet bepaald denderend.
Jeroen: Viel me alles mee. Niet verwacht dat hij dit zou kunnen. Het is niet top. Maar het sleepte me in zekere zin wel mee. Best een aardige stem.
Ruud: Ik waardeer het dat zijn haar wat donkerder was en dit keer niet zo in zijn ogen viel. Hij klonk op het einde beter dan het begin. Ik weet dat het een favoriet is, maar voor mij is hij nogsteeds middenmoot.
  zondag 16 januari 2011 @ 04:09:47 #16
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_91399542
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 00:33 schreef Phoenixbirdy het volgende:

Tommie: Leuk toneelstukje, maar wat een saai nummer.
Bernstein saai noemen :X
Tommie deed dit ultra moeilijke nummer uitstekend! Mag van mij winnen
quote:
Mischa: De mensen van het licht waren bij zijn nummer slecht bezig.
De mensen van het licht deden precies wat ze hoorden te doen, maar Mischa liep het licht niet op tijd in, zoals HIJ had horen te doen. Jeroen had het moeilijkste nummer van de avond, en bracht het er heel behoorlijk vanaf voor iemand met 0% ervaring.

Voor wat de sing off betreft, Marijn zong daarin het slechtst, en had eruit moeten vliegen. Dennis is bepaald onsportief door Marijn niet te gunnen zijn Zorro-sjerp af te doen. Als je niet tegen je verlies kunt moet je niet aan zo'n stomme talentenjacht meedoen, waarbij je afhankelijk bent van de stemmen van mensen die totaal geen kaas gegeten hebben van wat er allemaal komt kijken bij een musical, laat staan dat ze fatsoenlijk kunnen beoordelen wie een hoofdrol kan dragen.

Ik hoop dat Ruud niet wint. Wat een akelige gladjakker is dat zeg! Niet noemenwaardig talentvoller dan anderen in de show ook, alleen een stuk narcistischer. Maar aangezien het publiek moet kiezen, zal hij waarschijnlijk wel winnen, aangezien het publiek meestal gevoelig is voor een gladjakker. Roman werd terecht door Willem afgefakkeld, het is altijd nogal goedkoop om je persoonlijke omstandigheden te vernoemen, teneinde daardoor sympathie te wekken bij het publiek.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_91400744
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 04:09 schreef ElizabethR het volgende:

Roman werd terecht door Willem afgefakkeld, het is altijd nogal goedkoop om je persoonlijke omstandigheden te vernoemen, teneinde daardoor sympathie te wekken bij het publiek.
even voor de goede orde, het was niet de beslissing van Roman dit naar buiten te brengen maar van de productie.
  ESF Reporter zondag 16 januari 2011 @ 09:52:53 #18
87554 Cee
Welluk?
pi_91401156
Hey ElizabethR! :W
quote:

[..]
Dennis is bepaald onsportief door Marijn niet te gunnen zijn Zorro-sjerp af te doen.
Het leek eerder dat hij dat deed omdat het Marijn niet lukte om de sjerp los te maken, daarbij nam hij het heft in eigen handen en werd de frustratie alleen groter en hup, los en BAM op de grond met dat ding.
Het zag er niet erg sympathiek uit maar ik kan het me wel voorstellen. Zou het zelfde gereageerd hebben maar ik kan dan ook absoluut niet tegen mijn verlies. :D
pi_91405851
quote:

[..]

Ik hoop dat Ruud niet wint. Wat een akelige gladjakker is dat zeg! Niet noemenwaardig talentvoller dan anderen in de show ook, alleen een stuk narcistischer. Maar aangezien het publiek moet kiezen, zal hij waarschijnlijk wel winnen, aangezien het publiek meestal gevoelig is voor een gladjakker.
Dat je hem glad vindt, ok.. maar waaruit blijkt dat hij narcistisch is dan?
pi_91407112
1
2
OP ZOEK NAAR ZORRO            862.000
OP ZOEK NAAR ZORRO DE UITSLAG 735.000

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2011 13:27:28 ]
pi_91407340
deze reactie vind ik dan wel vrij narcistisch:

quote:
za 15 jan 2011, 22:36
Dennis verlaat Op Zoek Naar Zorro

Van onze redactie
AMSTERDAM -
Dennis ten Vergert heeft de strijd om de felbegeerde musicalhoofdrol van Zorro moeten opgeven. Hij moest het programma Op zoek naar Zorro in de derde liveshow verlaten.

Kim-Lian van der Meij zat zaterdagavond als derde gastjurylid naast de vaste panelleden Pia Douwes, Erwin van Lambaart en Willem Nijholt om te oordelen over de negen overgebleven Zorro's. Marijn kreeg het minste stemmen van de kijkers en nam het in de sing off op tegen Dennis ten Vergert om de gunst van Willem Nijholt. Ik heb bij een van jullie een opgaande lijn gezien, oordeelde hij. Deze persoon ga ik redden omdat ik naar hem het nieuwsgierigste ben. En dat is Marijn.
Daarmee is de strijd om de rol van Zorro voorbij voor Dennis. Ik weet even niet wat ik moet zeggen, ik ben overvallen door het resultaat, reageerde hij verslagen. Ik dacht dat ik dicht in de buurt was en een goede kans maakte op de rol van Zorro. Blijkbaar is dit toch niet zo.
De 30-jarige Dennis had zelf een erg goed gevoel over zijn optreden. Ik had eigenlijk wel verwacht dat ik door zou zijn. In januari heb ik een hele goede eerste auditie gedaan voor de rol. De regisseur sprong op van zijn stoel en zei: jij bent de eerste die de rol speelt zoals dat moet. Als je dat commentaar krijgt dan verwacht je niet dat je er zo snel uit ligt. Maar morgen speel ik weer in Soldaat van Oranje. We gaan gewoon met volle kracht weer door.
pi_91408302
Ohja, even vergeten dat we in Nederland wonen, het land waarin je al gelijk veroordeeld wordt als je jezelf kunt waarderen :').
pi_91409127
ah kom op zeg, dat is niet narcistisch! Die jongen weet gewoon wat hij kan, dan kan ik me voorstellen dat je teleurgesteld bent!
  zondag 16 januari 2011 @ 14:31:32 #24
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_91410176
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:10 schreef Kidney_bean01 het volgende:
ah kom op zeg, dat is niet narcistisch! Die jongen weet gewoon wat hij kan, dan kan ik me voorstellen dat je teleurgesteld bent!
Dat dus aan de ene kant. En aan de andere kant vergeet je dan even dat er nog 10 talenten meedoen die allemaal ook doorgroeien door alle coaching en workshops. Misschien dacht ie iets te veel dat ie er al was.

Maar hoe dan ook sloeg deze sing off al nergens op, echt slecht gestemd door mensen thuis.
  zondag 16 januari 2011 @ 15:46:32 #25
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_91414104
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 09:52 schreef Cee het volgende:
Hey ElizabethR! :W

[..]

Het leek eerder dat hij dat deed omdat het Marijn niet lukte om de sjerp los te maken, daarbij nam hij het heft in eigen handen en werd de frustratie alleen groter en hup, los en BAM op de grond met dat ding.
Het zag er niet erg sympathiek uit maar ik kan het me wel voorstellen. Zou het zelfde gereageerd hebben maar ik kan dan ook absoluut niet tegen mijn verlies. :D
Hey Cee, :W

Ah, ok, dat is ook een optie natuurlijk. Ik moet de show kijken op een klein schermpje op mijn MAC, dus ik krijg niet alles 100% mee visueel. Het geluid is wel erg erg goed op mijn MAC.
pi_91453478
Ik kwam gisteren in het theater een oude bekende tegen:

Ze speelt nu Rietje Hermans.
En damn wat is die gegroeid zeg _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Symphonic op 17-01-2011 10:51:25 ]
Juin uit Eigen Tuin!
pi_91456942
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:31 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Dat dus aan de ene kant. En aan de andere kant vergeet je dan even dat er nog 10 talenten meedoen die allemaal ook doorgroeien door alle coaching en workshops. Misschien dacht ie iets te veel dat ie er al was.
dat laatste ja, meneertje dacht wel even de finale te kunnen halen.
tel daarbij zijn arrogante houding tijdens en na de sing-off bij op :r
pi_91479737
A.s. zaterdag gaan de Zorro's duetten zingen en gaan er twee Zorro's eruit!!!
pi_91479989
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 10:44 schreef Symphonic het volgende:
Ik kwam gisteren in het theater een oude bekende tegen:

Ze speelt nu Rietje Hermans.
En damn wat is die gegroeid zeg _O_
Wieneke was ook een leuke Maria in SOM :)
pi_91480506
quote:
2s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:51 schreef Clauw het volgende:
A.s. zaterdag gaan de Zorro's duetten zingen en gaan er twee Zorro's eruit!!!
:o

duetten zijn wel leuk, maar er 2 uit??bron?
hoeveel komen er in de singoff

de duetten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_91480818
Hoe kort wordt die show dan wel niet?
pi_91481649
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:01 schreef roos85 het volgende:

[..]

duetten zijn wel leuk, maar er 2 uit??bron?
hoeveel komen er in de singoff

de duetten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Bron is de blog van Tommie op de AVRO site.

Oh ja. Er gaan twee mensen het programma verlaten aankomende Zaterdag, dus nog een laatste keer: Als je mij niet wilt zien gaan. Stem dan...

http://community.avro.nl/(...)aliteit-is-hard.aspx
pi_91482082
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 20:16 schreef Clauw het volgende:

[..]

Bron is de blog van Tommie op de AVRO site.

Oh ja. Er gaan twee mensen het programma verlaten aankomende Zaterdag, dus nog een laatste keer: Als je mij niet wilt zien gaan. Stem dan...

http://community.avro.nl/(...)aliteit-is-hard.aspx
heb het gezien, dankje :)

jeetje 2 eruit..
  maandag 17 januari 2011 @ 21:03:43 #34
130755 Kinga
versier hier
pi_91485273
pi_91489441
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2011 19:55 schreef Clauw het volgende:

[..]

Wieneke was ook een leuke Maria in SOM :)
Ik was echt verrast dat ze zo goed was...
Ze raakte een paar keer mijn gevoelige snaar en dat is haar bij E? niet gelukt
Juin uit Eigen Tuin!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 12:21:18 #36
130755 Kinga
versier hier
pi_91508902
rvoverdijk
Jaaa fantastisch! Fenne is geboren! #trotseoom ::HTCPHOTO::: http://twitgoo.com/1tohs8

Ik smelt. O+
pi_91514965
quote:
jeetje 2 eruit..
zou dit zijn om te zorgen dat de kans groter wordt dat Willem echt iemand die hij minder vind naar huis kan sturen ? Lees Dennis de Groot
  ESF Reporter dinsdag 18 januari 2011 @ 20:21:03 #38
87554 Cee
Welluk?
pi_91532174
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:42 schreef SilverBrooke het volgende:

[..]

zou dit zijn om te zorgen dat de kans groter wordt dat Willem echt iemand die hij minder vind naar huis kan sturen ? Lees Dennis de Groot
In het verleden gingen er ook wel eens 2 tegelijk uit.
pi_91537090
Hopelijk Jeroen eruit zaterdag
pi_91558863
quote:

[..]

Bernstein saai noemen :X
Tommie deed dit ultra moeilijke nummer uitstekend! Mag van mij winnen

[..]

De mensen van het licht deden precies wat ze hoorden te doen, maar Mischa liep het licht niet op tijd in, zoals HIJ had horen te doen. Jeroen had het moeilijkste nummer van de avond, en bracht het er heel behoorlijk vanaf voor iemand met 0% ervaring.

Voor wat de sing off betreft, Marijn zong daarin het slechtst, en had eruit moeten vliegen. Dennis is bepaald onsportief door Marijn niet te gunnen zijn Zorro-sjerp af te doen. Als je niet tegen je verlies kunt moet je niet aan zo'n stomme talentenjacht meedoen, waarbij je afhankelijk bent van de stemmen van mensen die totaal geen kaas gegeten hebben van wat er allemaal komt kijken bij een musical, laat staan dat ze fatsoenlijk kunnen beoordelen wie een hoofdrol kan dragen.

Ik hoop dat Ruud niet wint. Wat een akelige gladjakker is dat zeg! Niet noemenwaardig talentvoller dan anderen in de show ook, alleen een stuk narcistischer. Maar aangezien het publiek moet kiezen, zal hij waarschijnlijk wel winnen, aangezien het publiek meestal gevoelig is voor een gladjakker. Roman werd terecht door Willem afgefakkeld, het is altijd nogal goedkoop om je persoonlijke omstandigheden te vernoemen, teneinde daardoor sympathie te wekken bij het publiek.
Hey, ElizabethR. Ben je er weer? Mooi, dan kunnen we weer gezellig ruzie maken. :)

Tommie viel me in de vorige afleveringen niet tegen hoor. Alleen qua zang was dit nummer wel armoede troef. Ben jij het daar niet mee eens dan? Het is wel goed voor zijn conditie trouwens. Want die heeft hij.

De lichten bij Mischa stonden netjes in strakke lijnen. Iedereen kon zien dat dat goed was. Als Mischa ervoor kiest om daar niet goed in te gaan staan, had het licht ervoor kunnen kiezen om te verschuiven. Zodat hij er wel in zou staan, en die mensen hun werk dus goed zouden doen. Daarmee zouden ze meteen laten zien dat het Mischa's fout was.

Dat mensen gestemd hebben die er niets van snappen blijkt wel, ja.

Ik hoop inderdaad ook dat Ruud niet wint.

Roman heeft misschien gescoord bij anderen doordat er wat over zijn persoonlijke situatie is verteld. Maar al was dat niet het geval geweest. Zijn optreden was er vol van. Erg mooi.
pi_91571569
Als ik het zo lees op Twitter, zijn a.s. zaterdag Tommie & Roman een duet en Kelvin & Marijn.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 16:37:42 #42
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_91665467
quote:
2s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:10 schreef Clauw het volgende:
Als ik het zo lees op Twitter, zijn a.s. zaterdag Tommie & Roman een duet en Kelvin & Marijn.
Ja dat zag ik zojuist op de avro-site ..een filmpje met Erwin van Lambaart en Pia Douwes. Ben benieuwd wie eruit moeten.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:04:22 #43
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_91699991
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 13:30 schreef Phoenixbirdy het volgende:

[..]

Hey, ElizabethR. Ben je er weer? Mooi, dan kunnen we weer gezellig ruzie maken. :)

Waarom?
quote:
De lichten bij Mischa stonden netjes in strakke lijnen. Iedereen kon zien dat dat goed was. Als Mischa ervoor kiest om daar niet goed in te gaan staan, had het licht ervoor kunnen kiezen om te verschuiven. Zodat hij er wel in zou staan, en die mensen hun werk dus goed zouden doen. Daarmee zouden ze meteen laten zien dat het Mischa's fout was.
Ik wil niet vervelend doen en zeker geen ruzie maken :P maar dat gaat zomaar niet hoor. Er wordt voor theatervoorstellingen een lichtplan geschreven en aan de hand daarvan worden lampen in de diverse bruggen en trekken gehangen, die vervolgens worden gesteld met behulp van een soort heftruck met een bakkie eraan, waar de belichtingsman/vrouw in kan gaan staan en omhoog wordt gehesen. Als die lichten zijn gesteld, dan hangen ze vast en kunnen niet zomaar tijdens de voorstelling worden veranderd. De hele voorstelling wordt in de computer gezet met behulp van zogenaamde lichtstanden. Per lichtstand wordt bepaald welke lamp(en) wanneer aangaan en hoe sterk de lichtbundel dient te zijn en welk kleurfilter ervoor moet. In de regiecabine zit een menneke of vrouwke die precies op tijd van stand 1 naar stand 2 gaat met een druk op de knop, enzovoort.

Dus 'het licht verschuiven' gaat meestal niet zo simpel. En kan alleen maar gedaan worden als de boel wordt belicht met op afstand bestuurbare scanners en pars en lasers, maar die worden meer gebruikt bij popconcerten en dergelijke, en zijn ook maar beperkt beweeglijk. En zelfs dan zal een lichttechnicus niet zomaar van het geschreven lichtplan afwijken. Het is zaak dat een artiest door ervaring opdoen leert dat ie het licht moet 'opzoeken'. Althans, dat is mij altijd bijgebracht. Nu is het al een goede 10 jaar geleden dat ik heb meegewerkt aan een voorstelling waarbij ik ook het lichtplan schreef, dus mogelijk is er een en ander veranderd, maar dit is mijn ervaring in ieder geval.

Twee eruit dit weekend, is ook duidelijk geworden waarom dat is eigenlijk?? Hoeveel shows zouden er in totaal eigenlijk komen?? Ik opteer voor Kelvin en Ruud eruit.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:08:44 #44
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_91700481
:o Twee tegelijk :'( Marijn en Kelvin bitte.
know'm sayin?
word? word.
pi_91700707
Marijn, jeroen en dennis de gr. Er deze en volgende week uit gaarne!
pi_91703000
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:28 schreef PatriQue89 het volgende:
Marijn, jeroen en dennis de gr. Er deze en volgende week uit gaarne!
Voor mij ook deze drie eruit! En Mischa die week erna.
  ESF Reporter zaterdag 22 januari 2011 @ 14:27:00 #48
87554 Cee
Welluk?
pi_91705444
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:04 schreef ElizabethR het volgende:

Twee eruit dit weekend, is ook duidelijk geworden waarom dat is eigenlijk??
Er is geen reden voor, ik denk het opvoeren van extra spanning, het creeëren van extra drama. Tot nu toe heeft iedere OZN een liveshow gehad waarin er twee afvielen. Een aan het einde van de reguliere liveshow en een in de uitslag-show. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is het ook geen een keer voorgekomen dat tijdens zo'n dubbele-eliminatie-show iemand 2x in de sing-off stond. gouden tip voor de prono, jongens en meisjes!
pi_91712105
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:04 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Waarom?
Niet zo serieus nemen. :P

quote:
[..]

Ik wil niet vervelend doen en zeker geen ruzie maken :P maar dat gaat zomaar niet hoor. Er wordt voor theatervoorstellingen een lichtplan geschreven en aan de hand daarvan worden lampen in de diverse bruggen en trekken gehangen, die vervolgens worden gesteld met behulp van een soort heftruck met een bakkie eraan, waar de belichtingsman/vrouw in kan gaan staan en omhoog wordt gehesen. Als die lichten zijn gesteld, dan hangen ze vast en kunnen niet zomaar tijdens de voorstelling worden veranderd. De hele voorstelling wordt in de computer gezet met behulp van zogenaamde lichtstanden. Per lichtstand wordt bepaald welke lamp(en) wanneer aangaan en hoe sterk de lichtbundel dient te zijn en welk kleurfilter ervoor moet. In de regiecabine zit een menneke of vrouwke die precies op tijd van stand 1 naar stand 2 gaat met een druk op de knop, enzovoort.

Dus 'het licht verschuiven' gaat meestal niet zo simpel. En kan alleen maar gedaan worden als de boel wordt belicht met op afstand bestuurbare scanners en pars en lasers, maar die worden meer gebruikt bij popconcerten en dergelijke, en zijn ook maar beperkt beweeglijk. En zelfs dan zal een lichttechnicus niet zomaar van het geschreven lichtplan afwijken. Het is zaak dat een artiest door ervaring opdoen leert dat ie het licht moet 'opzoeken'. Althans, dat is mij altijd bijgebracht. Nu is het al een goede 10 jaar geleden dat ik heb meegewerkt aan een voorstelling waarbij ik ook het lichtplan schreef, dus mogelijk is er een en ander veranderd, maar dit is mijn ervaring in ieder geval.

Twee eruit dit weekend, is ook duidelijk geworden waarom dat is eigenlijk?? Hoeveel shows zouden er in totaal eigenlijk komen?? Ik opteer voor Kelvin en Ruud eruit.
Das een mooi verhaal, maar ook al is er een lichtplan, de lichtmensen werken met creatieve geesten. Het lijkt me leuk als zij ook een beetje buiten de lijntjes durven te kleuren. De techniek is ook nog steeds ondergeschikt aan de mens. Als de mens het lichtplan op pauze zet, moet het vast mogelijk zijn om wat te improviseren. Het licht stond al aardig in zijn richting, dus een beetje schuiven moet een mogelijkheid zijn. Ik weet trouwens niets van een lichtplan in elkaar zetten. ;)

Vandaag Antje de Aida-godin in de jury. _O_
Veel plezier alvast. Ik kijk de show deze keer na een personeeluitstap.
pi_91717598
Ik ga het redden om vandaag te kijken *O*
  zaterdag 22 januari 2011 @ 19:54:43 #51
331 Merel
Be here now.
pi_91718478
Jammer dat m'n afspraak vanavond niet doorgaat, maar voordeel is dat ik nu OZNZ kan kijken 8-)
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_91718746
Bijna *O*

Zitten Cee en co er al klaar voor :) ?
pi_91719418
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:58 schreef Bos81 het volgende:
Bijna *O*

tuurlijk *O*
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:15:33 #54
130755 Kinga
versier hier
pi_91719656
Ik zit er klaar voor *O*
pi_91719715
Ik ben er ook klaar voor! ^O^
pi_91719975
w000h000 ik zet nog ff snel thee *O*
know'm sayin?
word? word.
pi_91720121
Ik ben lui is er al bekend wie met wie een duet zingt?
  ESF Reporter zaterdag 22 januari 2011 @ 20:25:56 #58
87554 Cee
Welluk?
pi_91720137
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:58 schreef Bos81 het volgende:
Bijna *O*

Present! *O*
pi_91720180
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:25 schreef Cee het volgende:

[..]

Present! *O*
^O^ *O* :* ^O^ *O*
pi_91720191
Ich bin dabei!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:27:35 #61
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  ESF Reporter zaterdag 22 januari 2011 @ 20:28:16 #62
87554 Cee
Welluk?
pi_91720246
FF koffie zz!
pi_91720250
Ja *O*
Juin uit Eigen Tuin!
pi_91720263
Beginnen *O*
pi_91720273
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:28 schreef Bos81 het volgende:
Beginnen *O*
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:29:25 #66
331 Merel
Be here now.
pi_91720306
Bon Jovi :D
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_91720315
Bon JOvi *O*
  ESF Reporter zaterdag 22 januari 2011 @ 20:29:39 #68
87554 Cee
Welluk?
pi_91720325
OMG Dennis en z'n nieuwe haar. O+
pi_91720326
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:29 schreef Merel het volgende:
Bon Jovi :D
:D

O+
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:29:59 #70
294859 Beat1987
Omdat het kan.
pi_91720344
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:25 schreef Bos81 het volgende:
Ik ben lui is er al bekend wie met wie een duet zingt?
Tommie & Roman
Ruud & Jeroen
Marijn & Kelvin
Mischa & DDG
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:30:03 #71
331 Merel
Be here now.
pi_91720346
Ik vind die outfits zooo suf hè :O
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:30:07 #72
130755 Kinga
versier hier
pi_91720354
Wat is het geluid slecht?
  ESF Reporter zaterdag 22 januari 2011 @ 20:30:20 #73
87554 Cee
Welluk?
pi_91720364
Antje *O*
pi_91720366
quote: