oeh klotenquote:
Wel een beetje de cliché platenquote:Op dinsdag 19 april 2011 18:32 schreef Leso_Varen het volgende:
Sinds dit weekend de platenspeler van mijn pa eindelijk fatsoenlijk werkend gekregen, paar mooie speakers er op aan gesloten, en nu lekker plaatjes luisteren. Ook nog de platenverzameling (of wat er nog van over was) meegekregen, met onder andere 4 Deep Purple albums, 2x Santana, Queen Pink Floyd en Tommy van The Who
En nog +/- 200 platen beloofd door een kennis, met meer Pink Floyd, Beatles en andere prachtige muziek.
Vinyl
Jup, daarom ga ik met Koninginnedag ook de rommelmarkt afstruinen op zoek naar iets minder cliché platen! Maar die cliché platen blijven wel leuk om te luisteren, niet voor niets cliché hequote:
Ekseption, Focus en Yes zijn ook niet erg uitzonderlijk in oudere collecties, maar het zijn ook fijne bands, dus het is niet vreemd dat veel mensen die platen hebben. Mijn vader heeft al zijn platen jaren terug verkocht, ik vind het nog steeds erg zonde, had ze graag gehad, ook al was een groot deel misschien cliché.quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:45 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Jup, daarom ga ik met Koninginnedag ook de rommelmarkt afstruinen op zoek naar iets minder cliché platen! Maar die cliché platen blijven wel leuk om te luisteren, niet voor niets cliché he
En heb ook nog wat onbekendere platen van Ekseption, Focus en Yes, die mij niet zo veel zeggen, maar die ga ik binnenkort ook maar een uitproberen.
Yes! Ik weet hetquote:Op dinsdag 19 april 2011 21:01 schreef Yorrit het volgende:
Mensen (uit de buurt van Den Haag): De zaak LaLaLand gaat binnenkort sluiten, al hun 2e hands vinyl is nu -50%
Misschien moet je eens de platenbeurs in Utrecht checken.quote:Op dinsdag 19 april 2011 18:45 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Jup, daarom ga ik met Koninginnedag ook de rommelmarkt afstruinen op zoek naar iets minder cliché platen! Maar die cliché platen blijven wel leuk om te luisteren, niet voor niets cliché he
En heb ook nog wat onbekendere platen van Ekseption, Focus en Yes, die mij niet zo veel zeggen, maar die ga ik binnenkort ook maar een uitproberen.
Mwa, ik had wel wat klassiekers liggen, maar ik ben vrij snel een eigen collectie begonnen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:02 schreef Yorrit het volgende:
[..]
maarja wel klassiekers.. je moet erges beginnen
sowiesoquote:Op dinsdag 19 april 2011 21:11 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Mwa, ik had wel wat klassiekers liggen, maar ik ben vrij snel een eigen collectie begonnen.
Ik las het ja..quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:01 schreef Yorrit het volgende:
Mensen (uit de buurt van Den Haag): De zaak LaLaLand gaat binnenkort sluiten, al hun 2e hands vinyl is nu -50%
A-haquote:Op dinsdag 19 april 2011 21:43 schreef Trashcanman het volgende:
Ik begon mijn collectie met black metal en grindcore en ben nu juist steeds meer geneigd algemene klassiekers te kopen
Ja ok, maar dan is waarschijnlijk de structuur van de plaat ook anders.quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:04 schreef Yorrit het volgende:
ik heb n Velver Underground & Nico Picture disc.. en je hoort t als de naald over de banaan heengaat
Ik heb Dub Side of the Moon in transparant groen vind t wel vet, past er wel bijquote:Op dinsdag 19 april 2011 21:54 schreef PilgrimSands het volgende:
Transparant groen ziet er gewoon niet uit en het klinkt (schijnbaar) minder, kap ermee.
maar er kan dus wel verschil zijn tussen verschillende kleurenquote:Op dinsdag 19 april 2011 22:05 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ja ok, maar dan is waarschijnlijk de structuur van de plaat ook anders.
Goede smaak, pics van je moeder?quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:28 schreef Yorrit het volgende:
ik ben ook met n deel van mn moeders collectie begonnen.. daar zaten dan wel weer spullen bij als The Doors, Bob Marley & The Wailers, The Specials, The Selecter, Madness, The Cure
Niet echt per sé liefhebber (behalve dan van Pink Floyd) maar dit was wat mijn pa me aanraadde, en klassiekers zijn gewoon leuk. Ook vijf jaar hits van Boudewijn de groot en een varzamelalbum van Herman van Veen, niet echt mijn ding ofzo, maar wel leuk om te hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:17 schreef Yorrit het volgende:
[..]
sowieso
maar misschien is ie wel liefhebber van die bands
Dan moet je de goede koopjes zoeken, want de keer toen ik er was geweest vond ik het over het algemeen best prijzigquote:Op dinsdag 19 april 2011 23:37 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Niet echt per sé liefhebber (behalve dan van Pink Floyd) maar dit was wat mijn pa me aanraadde, en klassiekers zijn gewoon leuk. Ook vijf jaar hits van Boudewijn de groot en een varzamelalbum van Herman van Veen, niet echt mijn ding ofzo, maar wel leuk om te hebben.
En ik wil ook binnenkort een keertje naar een platenbeurs om echt eigen platen te kopen, en dan gewoon alleen iets van 50 euro (of is dat wel erg weinig?) contant mee, want ik ken mezelf dat ik inderdaad teveel zou uit gaan geven daar
Ik heb ook QOTSA lullabys to paralize op oranje en paars vinyl en die lijken niet eens vinyl meer een soort harde was ofzo, dus ik geloof zeker ook wel dat er verschil in kan zitten maar vaak ook niet. Ik heb ook een paar picture discs waar ik nooit iets raars aan heb gehoord.quote:Op dinsdag 19 april 2011 22:06 schreef Yorrit het volgende:
[..]
maar er kan dus wel verschil zijn tussen verschillende kleuren
Ik heb een witte vinyl van het nieuwe album van The Deaf besteldquote:Op woensdag 20 april 2011 09:27 schreef ranja het volgende:
Ik vind het wel gaaf hoor, gekleurd vinyl. Ik heb niet het idee dat ik verschil hoor ten opzichte van een zwarte. Het ziet er alleen wat feestelijker uit
Dat heb ik dus ook. En een ander kleurtje is gewoon wel eens leuk.quote:Op woensdag 20 april 2011 09:27 schreef ranja het volgende:
Ik vind het wel gaaf hoor, gekleurd vinyl. Ik heb niet het idee dat ik verschil hoor ten opzichte van een zwarte. Het ziet er alleen wat feestelijker uit
quote:Op woensdag 20 april 2011 10:34 schreef ranja het volgende:
Ik heb een album ván Mono3 platen, 5 afspeelbare kanten
Ja, maar er is maar 1 waar ik een lp van heb. 2 waarvan ik cd's heb waarvan 1 nogal onnodigquote:Op woensdag 20 april 2011 11:21 schreef timbob het volgende:
En er zijn meerdere bands die Mono heten he
quote:Op woensdag 20 april 2011 13:40 schreef timbob het volgende:
http://www.discogs.com/Mono-Formica-Blues/master/8170
http://rateyourmusic.com/release/album/mono/formica_blues/quote:I hear people talk about the album's single, Life in Mono, because it was in some commercial or movie or something. Well, I've never seen the commercial or movie, thus I had never heard the song ever, but I did find this for $4 at the CD store thinking it was the (very good!!) post rock group.
And so, this album is not "very good!!" because it's in fact not by that group.
Tja, ik vind 't een fijn album hoor.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:54 schreef ranja het volgende:
[..]
[..]
http://rateyourmusic.com/release/album/mono/formica_blues/
Dit wel eens geluisterd : http://en.wikipedia.org/wiki/Party_Store_%28album%29 ik vind het erg goed gedaanquote:Op woensdag 20 april 2011 14:13 schreef timbob het volgende:
[..]
Tja, ik vind 't een fijn album hoor.
beetje 90's
Maar geen rock. of post-rock.
ik hou niet zo van rock.
Oeh, dat klinkt wel interessant jaquote:Op woensdag 20 april 2011 14:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit wel eens geluisterd : http://en.wikipedia.org/wiki/Party_Store_%28album%29 ik vind het erg goed gedaan
wow dat ga ik zeker checken! wat ik van dirtbombs ken moet dat wel n vieze bende worden.quote:Op woensdag 20 april 2011 14:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit wel eens geluisterd : http://en.wikipedia.org/wiki/Party_Store_%28album%29 ik vind het erg goed gedaan
Ze zijn wel heel erg "restrained" (wat de fuck is daar het nederlandse woord voor) binnen de techno beats maar ik vind het wel een lekkere plaatquote:Op woensdag 20 april 2011 14:17 schreef Yorrit het volgende:
[..]
wow dat ga ik zeker checken! wat ik van dirtbombs ken moet dat wel n vieze bende worden.
Ik luister nu wat via youtube.. snap wel wat je bedoeld..quote:Op woensdag 20 april 2011 14:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ze zijn wel heel erg "restrained" (wat de fuck is daar het nederlandse woord voor) binnen de techno beats maar ik vind het wel een lekkere plaatAl ken ik de originelen alleen maar oppervlakkig.
ja bah!quote:
quote:Op woensdag 20 april 2011 19:33 schreef Rnie het volgende:
Een vraagje voor alle Expedit kasthouders van Ikea..
Hoeveel LP's passen er ongeveer in 1 vakje? Je kan namelijk verschillende maten kopen...
Als je 'm ook in iets betere kwaliteit hebt, kunnen we ze tellen. Dan een paar minder, moet te doen zijn.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:37 schreef timbob het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Prop 'm niet te vol he...
quote:Op woensdag 20 april 2011 19:37 schreef timbob het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Prop 'm niet te vol he...
Ik heb er 35 in 1 van de vakken en dan zit 'ie toch aardig vol. Toegegeven, zitten toch wel aardig wat dikkere (dubbel) LP's bij in luxe uitvoeringen, maar 70 vind ik wel behoorlijk veel.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ik heb er nu ongeveer 70 in een vakje zitten (als je daar bij die kast dat zou rekenen staan daar ook gewoon ongeveer 1700 LPs, kom ik aan met mn 119
Scheelt ook nog wel (iets) of je van die dikke plastic hoezen er nog extra omheen hebt zitten of niet. Die dunne plastic hoezen niet natuurlijk.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik heb er 35 in 1 van de vakken en dan zit 'ie toch aardig vol. Toegegeven, zitten toch wel aardig wat dikkere (dubbel) LP's bij in luxe uitvoeringen, maar 70 vind ik wel behoorlijk veel.
Allemaal dikke plastic hoezen.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:06 schreef Operc het volgende:
[..]
Scheelt ook nog wel (iets) of je van die dikke plastic hoezen er nog extra omheen hebt zitten of niet. Die dunne plastic hoezen niet natuurlijk.
Okay nu ga ik tellenquote:Op woensdag 20 april 2011 20:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik heb er 35 in 1 van de vakken en dan zit 'ie toch aardig vol. Toegegeven, zitten toch wel aardig wat dikkere (dubbel) LP's bij in luxe uitvoeringen, maar 70 vind ik wel behoorlijk veel.
Het is goedkopere opvulling dan LP's kopen, 100 hoezen heb je voor weinig wel.quote:Op woensdag 20 april 2011 20:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Okay nu ga ik telleniets overdreven 65 maar daar zit toch echt een dikke box van electric wizard tussen en 2 3xLPs van depeche mode en massive attack tussen.
Misschien word het tijd dat ik ook dikke hoezen ga aanschaffen dan kan ik aan mijn 3de hokje beginnen
Jepquote:Op woensdag 20 april 2011 20:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het is goedkopere opvulling dan LP's kopen, 100 hoezen heb je voor weinig wel.
Ik krijg er overigens nog wel 10 bij, maar vind het wel prettig dat 'ie niet te vol zit. Zitten een stuk of 15 dikke dubbel LP's bij, waarvoor ook wel 3 'reguliere' in de plaats passen.
Nou ja, afhankelijke van de uitvoering en hoezen, tussen de 40 en 75 ofzo. Is dat nauwkeurig genoeg Rnie?
Hier ook. 60 platen per vak moet echt wel lukkenquote:Op woensdag 20 april 2011 20:06 schreef PilgrimSands het volgende:
[..]
Veel meer, 60+ per vak, incl. plastic hoezen. Veel dubbel elpees ook.
quote:Op donderdag 21 april 2011 09:22 schreef Untiteld het volgende:
Mijn expedit angst word steeds groter,
[ afbeelding ]
Dat is echt naar thuiskomenquote:Op donderdag 21 april 2011 09:22 schreef Untiteld het volgende:
Mijn expedit angst word steeds groter,
[ afbeelding ]
Ik las op een ander forum dat veel mensen extra versteviging aanbrengen. Metalen balken, beugels aan de muur, kruisbalken erachter, zulke dingen...quote:Op donderdag 21 april 2011 09:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Gewoon tussen 2 muren inbouwen. Of geen 2000 platen hebben
Echt?quote:Op dinsdag 19 april 2011 21:01 schreef Yorrit het volgende:
Ik heb hem bij bax-shop vandaanquote:Op donderdag 21 april 2011 12:41 schreef PdeHoog het volgende:
Weet een van jullie misschien waar ik zo'n vinyl-ontstof-ding kan scoren?
Ja. Zoietsquote:Op donderdag 21 april 2011 12:49 schreef mr_cucumber het volgende:
Zo'n ding?
[ afbeelding ]
Audio winkel? Platenzaak?
Rik Stoet op de Elandstraat moet haast zeker wel hebbenquote:Op donderdag 21 april 2011 12:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja. ZoietsHmmm....ik zal morgen wel even in Den Haag kijken
Juist, dat wilde ik ook zeggen, ik zag ze vorige week nog liggen bij Stoetquote:Op donderdag 21 april 2011 12:51 schreef Yorrit het volgende:
[..]
Rik Stoet op de Elandstraat moet haast zeker wel hebben
edt: ik zie in je fobo dat je uit delft komt.. plexus heeft ze ook liggen
Vinyl Grove in de Boekhorststraat (vlakbij het Paard) heeft ze vast ook.quote:Op donderdag 21 april 2011 12:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja. ZoietsHmmm....ik zal morgen wel even in Den Haag kijken
In amsterdam vind ik Distorion altijd een leuk. http://www.distortion.nl/quote:Op donderdag 21 april 2011 13:05 schreef Leso_Varen het volgende:
Wat is trouwens nou echt een goede/leuke platenzaak in Amsterdam? Vast wel mensen hier die tips hebben, toch?!
Ik heb het liefst gewoon anti-statische binnenhoezen. Heb ze van al mijn platen vervangen. Kartonnen binnehoezen vind ik maar niet, passen meestal moeilijk naast de vervangende in de hoes en moet je de oorsponkelijke binnenhoes aapart bewaren.quote:Op woensdag 20 april 2011 17:44 schreef PimD het volgende:
Vandaag ontvangen, "An Introduction To Syd Barrett" 2x180 grams vinyl LP.
[ afbeelding ]
Waren alle lp's maar zo mooi verpakt. Dikke kartonnen klaphoes, fullcolour kartonnen binnenhoezen etc
Distortion. Alleen onoverzichtelijk, kreeg de laatste keer dat ik er was van de eigenaar al de tip dat ze 'ook online verkopen'quote:Op donderdag 21 april 2011 13:05 schreef Leso_Varen het volgende:
Wat is trouwens nou echt een goede/leuke platenzaak in Amsterdam? Vast wel mensen hier die tips hebben, toch?!
Jaaa!quote:Op donderdag 21 april 2011 13:59 schreef ranja het volgende:
[..]
Distortion. Alleen onoverzichtelijk, kreeg de laatste keer dat ik er was van de eigenaar al de tip dat ze 'ook online verkopen'
Ze hebben nog twee EP's, die zijn laatst opnieuw uitgebracht.quote:Op donderdag 21 april 2011 18:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb niet zo veel compleet volgens mij. Alleen van Joy Division heb ikwel vrijwel alles (op cd's en lp's). Van Wende heb ik alle cd's. Van Baroness beide full length albums, maar hebben nog wat splits/singles enzo volgens mij.
die 5" heb ik ookquote:Op donderdag 21 april 2011 18:48 schreef Bosbeetle het volgende:
(weinig vinyl maar wel al het vinyl dat er is van fantômas, die 5'' is wel komisch)
Ah, het plaatje met de mooie ikea poster.quote:Op donderdag 21 april 2011 18:24 schreef arucard het volgende:
Brant Bjork heb ik ook compleet volgens mij:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 21 april 2011 20:07 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ah, het plaatje met de mooie ikea poster.
Ja, die moet ik nog hebben.quote:Op donderdag 21 april 2011 18:33 schreef arucard het volgende:
[..]
Ze hebben nog twee EP's, die zijn laatst opnieuw uitgebracht.
niet 2.5"quote:Op donderdag 21 april 2011 18:55 schreef Bosbeetle het volgende:
hoe de fuck speel je trouwens een 2,5'' plaat ?
Ik vroeg me al afquote:Op donderdag 21 april 2011 20:38 schreef ranja het volgende:
[..]
niet 2.5"2x een 5" single. 3 dus eigenlijk, die split Fantomas/Melt Banana, Queen Adreena en The Shitbirds.
handyquote:Op donderdag 21 april 2011 21:04 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]
20 euro en ze zijn te stapelen of te linken.
Ga ik ook maar eens aanschaffen binnenkort! Superhandig, alleen nog even bedenken waar ik hem op moet hangen.quote:Op donderdag 21 april 2011 21:04 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]
20 euro en ze zijn te stapelen of te linken.
ik heb die kast ook, echt te handig voor platen en spotgoedkoopquote:Op donderdag 21 april 2011 23:11 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Ga ik ook maar eens aanschaffen binnenkort! Superhandig, alleen nog even bedenken waar ik hem op moet hangen.
En ik ga ook maar eens kijken bij Distortion, ziet er leuk uit op de foto!
heb je die nieuwe van hun gemist?quote:Op donderdag 21 april 2011 21:03 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Technisch gezien heb ik Cynic ook compleet, maar heb alleen Focus op LP
Ik heb de Traced box set, en een cd van re-tracedquote:Op vrijdag 22 april 2011 00:48 schreef Gehenna het volgende:
[..]
heb je die nieuwe van hun gemist?
http://rateyourmusic.com/artist/cynic
of lees ik nu verkeerd....
Ja, zo kan ik ook wel pochen met mijn complete Hot 'n Steamy Monkey Love collectiequote:Op donderdag 21 april 2011 20:45 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Hm, ik heb wel een aantal collecties maar dat zijn niet zulke grote.
Degenen die ik compleet heb: Nocturnus voordat ze voor het eerst uit elkaar gingen, Astra, Sabbath Assembly, Shrinebuilder.
Volgens mij zijn dat al mijn complete verzamelingen. Is ook niet moeilijk, als ze maar een plaat uit hebben gebracht
Earth heeft nogal wat splits en tour only dingen toch!quote:Op vrijdag 22 april 2011 06:05 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ja, zo kan ik ook wel pochen met mijn complete Hot 'n Steamy Monkey Love collectie
Bij Earth en Electric Wizard hoef ik niet zo veel platen meer te kopen voor ik de collectie compleet op vinyl heb.
ook "All Lights Fucked on the Hairy Amp Drooling"quote:Op vrijdag 22 april 2011 10:38 schreef Gehenna het volgende:
Ik heb volgens mij alleen Godspeed You! Black Emperor & Ede Staal compleet op vinyl
Das een fabeltje, die bestaat nietquote:Op vrijdag 22 april 2011 10:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ook "All Lights Fucked on the Hairy Amp Drooling"
Niks mis met dan the automator, dus ik zie niet in waarom nietquote:Op vrijdag 22 april 2011 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat completisme is trouwens wel erg ik zit er heel hard over na te denken om wanna buy a monkey van dan the automator te kopen omdat het intro gedaan is door Fantômasen hij is er ook op vinyl ...
Geld enzo maar hij gaat op mijn virtuele moet nog kopen lijstjequote:Op vrijdag 22 april 2011 11:03 schreef timbob het volgende:
[..]
Niks mis met dan the automator, dus ik zie niet in waarom niet
quote:
dat ik ooit een glow in the dark singletje van arcade fire besteld heb maar die heb ik nooit gehadquote:Op woensdag 12 april 2006 15:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik hoop dat mijn glow in the dark arcade fire singletje een keer binnen komt
quote:Op vrijdag 22 april 2011 12:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zie in topic 1
[..]
dat ik ooit een glow in the dark singletje van arcade fire besteld heb maar die heb ik nooit gehadaan de datum te zien zat ik toen in NY misschien dat de volgende bewoner van mijn kamer daar nu een leuk glow in the dark singletje heeft
Oeh, dus dat wordt m'n dagbesteding op 2de paasdagquote:Op zaterdag 23 april 2011 07:51 schreef Leso_Varen het volgende:
Er is maandag trouwens uitverkoop van Omroep Hilversum (link), met alle singles voor 50 cent en LP's en CD's voor een euro. Ik kan waarschijnlijk niet, maar anders toch wel leuk om even langs te gaan wellicht.
is die velvet underground plaat banaankleurig?quote:
Dit ruikt naar een markt met alleen rotzooiplatenquote:Op zaterdag 23 april 2011 07:51 schreef Leso_Varen het volgende:
Er is maandag trouwens uitverkoop van Omroep Hilversum (link), met alle singles voor 50 cent en LP's en CD's voor een euro. Ik kan waarschijnlijk niet, maar anders toch wel leuk om even langs te gaan wellicht.
Ja, ik twijfel ook een beetje of het wel tof is wat ze aanbieden...quote:Op zaterdag 23 april 2011 11:18 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Dit ruikt naar een markt met alleen rotzooiplaten
Als er 99% shit is is het de moeite niet waard meestal, maar je weet nooit natuurlijk, ik wil wel ff langsgaan als mijn vriendin wil rijdenquote:Op zaterdag 23 april 2011 12:01 schreef timbob het volgende:
[..]
Ja, ik twijfel ook een beetje of het wel tof is wat ze aanbieden...
Maar 25000 platen, daar moet toch wel iets tofs tussen zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |