abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 januari 2011 @ 23:35:25 #176
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_91442927
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:03 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

geloof is 1 ding; maar die definitie begrijp ik niet.
Die opgedrongen stromen leiden tot bijsturing in het economische gedragsproces; dat tot meer welvaart kan leiden.
ja, je kan ook vragen aan die ouders of ze die kinderen willen verkopen, dat is de optimale bijsturing
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_91450649
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 17:28 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Vanaf 300k afbouwen per x euro boven die prijs idd.

Iemand die in een luxe villa van ¤ 1,5M woont kan gemakkelijk rondkomen, die heeft absoluut geen HRA nodig... anders zoekt-ie maar een villa van ¤ 1M uit.
Ik vind die ook wel rechtvaardig. Zo pak je niet iemand op zijn inkomen, dus omdat je een hoog inkomen hebt krijg je geen HRA, maar ga je het doen op basis van kostprijs van huizen en de daar aan verwante hypotheek. En ik vind het maximum van 300.000 ook prima, want voor dat geld heb je hier een normaal hoekhuis. Al zal dat in Groningen en Friesland weer anders zijn. En ik vind het trouwens ook goed dat mensen minder kunnen lenen, want tegenwoordig is een vast inkomen enorm onzeker. Mensen kunnen veel minder aan een vast contract komen dan vroeger. Mensen worden juist met duizenden ontslagen (nu ook bij ziekenhuizen) en krijgen een uren contract die niet voldoende is om een veilig besluit te nemen qua kopen van een huis.

En toch vind ik het ook raar dat hier enorm veel huurhuizen afgebroken worden en er maar 40% huurwoningen voor terug komen. Hoor dit van meerdere steden. Hoe komen ze toch tot dergelijke besluiten terwijl juist veel mensen hun huis moeten verkopen omdat werkgevers het niet meer aandurven om mensen in vaste dienst te houden. en de werknemers minder willen betalen.

Zo vreemd allemaal.

HRA mag van mij dus ook aangepakt worden. Hoeft het niet eens op de wijze zoals met huren. (wanneer je een hoger inkomen hebt krijg je ook geen huursubsidie) maar het mag wel naar aanleiding van de prijs van een woning. Tenslotte krijgen mensen HRA over het gedeelte wat men leent.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_91450699
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoe kan het effectiever zijn wanneer een grote groep belasting betaalt en het vervolgens weer terug krijgt?
Heeft dat misschien met rente pakken te maken? Stel, iemand stort per ongeluk 2 miljard op mijn rekening. Na bijna een jaar komen ze erachter, en vorderen ze het terug. Allemaal mooi, want ik krijg natuurlijk wel rente over de tijd dat het wel op mijn rekening stond. Denk dat dit de opzet is.

Ik betaal dan uiteraard met liefde vermogens belasting over die gekregen rente hoor *)

[ Bericht 11% gewijzigd door paddy op 17-01-2011 08:52:11 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 januari 2011 @ 10:39:06 #179
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_91453328
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

omdat 1000 mensen 100 euro belasting betalen en daardoor 200 gezinnen 500 euro kindertoeslag krijgen, en dat hebben ze nodig ook

Met een kinderaftrek, krijgen mensen die veel verdienen meer terug om luiers te kopen ;) en wie geen belasting betaald, krijgt dan helemaal niets om luiers te kopen -O-
Je kan de twee combineren he. Het is natuurlijk geldverspilling om het van persoon A te vragen in de vorm van belasting en vervolgens aan persoon A weer terug te betalen in een vorm van een toeslag. Het is handiger wanneer persoon A dan simpelweg minder belasting betaalt.

Persoon B kan dan nog steeds gewoon een toeslag krijgen.
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2011 @ 11:34:11 #180
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_91455049
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 23:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

omdat 1000 mensen 100 euro belasting betalen en daardoor 200 gezinnen 500 euro kindertoeslag krijgen, en dat hebben ze nodig ook
Je vergeet een enorme stap, namelijk de overheid. Al die ambtenaren, die controleren of iemand wel recht heeft op die subsidie, de brieven die gestuurd worden, etc etc etc zijn verre van gratis. Daarbij betalen die gezinnen ook die 100 euro en die geeft ook weer een groot deel van dat geld uit, dus tel uit je verlies.
Carpe Libertatem
pi_91455174
Allemaal je hand opsteken als je denkt dat de afschaffing van de HRA weer terugkomt bij de burger!
pi_91455239
quote:
9s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:38 schreef Scorpie het volgende:
Allemaal je hand opsteken als je denkt dat de afschaffing van de HRA weer terugkomt bij de burger!
-O- Zie de hangende handen. :P
pi_91455325
Toch zijn er een paar mensen die daadwerkelijk denken dat er een verlaging van de belasting inzit als de HRA wordt afgeschaft :') Domme gappies.
pi_91455402
quote:
10s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:41 schreef Scorpie het volgende:
Toch zijn er een paar mensen die daadwerkelijk denken dat er een verlaging van de belasting inzit als de HRA wordt afgeschaft :') Domme gappies.
Zouden de kosten van de HRA niet ongeveer gelijk geweest zijn aan de aardgasbaten? Dan weten we in ieder geval welke generatie wij hiervoor mogen bedanken.
  maandag 17 januari 2011 @ 11:52:21 #185
331471 WillemBier
Doe mij maar drie bier.
pi_91455749
quote:
10s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:41 schreef Scorpie het volgende:
Niet van het 52%-tarief nee. :')
pi_91455789
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:52 schreef WillemBier het volgende:

[..]

Niet van het 52%-tarief nee. :')
Ook niet van de andere tarieven :') De overheid zegt gewoon ' dank u ' en geeft het uit aan allerlei crap :') Of men zegt dat men moet 'bezuinigen' :')

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2011 11:53:25 ]
pi_91456405
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ook niet van de andere tarieven :') De overheid zegt gewoon ' dank u ' en geeft het uit aan allerlei crap :') Of men zegt dat men moet 'bezuinigen' :')
Ja.... maar.... nu gaat al dat geld rechtstreeks naar de banken i.p.v. dat dit geld benut word om het begrotingstekort af te lossen. De banken verdienen feitelijk dus dubbel aan deze oliedomme banksubsidie.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_91457371
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja.... maar.... nu gaat al dat geld rechtstreeks naar de banken i.p.v. dat dit geld benut word om het begrotingstekort af te lossen. De banken verdienen feitelijk dus dubbel aan deze oliedomme banksubsidie.
Nee dat geld gaat niet rechtstreeks naar de banken, hardwerkende burgers worden ook wat van dan geld toegestopt, wat ze daarna weer gebruiken om aan de bank te geven.

Maar zoals iemand al geoppperd heeft alleen nog maar HRA voor annuiteiten hypotheken dat zou veel problemen met omhoog geschoten huizenprijzen op den duur uitfilteren.
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 12:50:55 #189
236264 crew  capricia
pi_91457978
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

O jeempie, ik krijg niks -O-
geen fietstoeslag of biertoeslag :N

Maar ik betaal graag IB voor de kindertoeslag van jonge ouders, niet voor het ministerie van oorlog
Mooi gezegd. Ik sluit me bij je aan.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_91459148
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Mooi gezegd. Ik sluit me bij je aan.
Je krijgt toch niet last van nesteldrang hè :D
I'll sing you a lullaby.
pi_91459187
Een whiksytoeslag zie ik overigens wel zitten, weet je wat dat spul mij kost :X
I'll sing you a lullaby.
pi_91459222
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee dat geld gaat niet rechtstreeks naar de banken, hardwerkende burgers worden ook wat van dan geld toegestopt, wat ze daarna weer gebruiken om aan de bank te geven.

Maar zoals iemand al geoppperd heeft alleen nog maar HRA voor annuiteiten hypotheken dat zou veel problemen met omhoog geschoten huizenprijzen op den duur uitfilteren.
Weet je wat de staatsschuld ons jaarlijks kost :|W
Wat zou het effect zijn als dit geld in het productieve deel van de economie terecht zou komen?
I'll sing you a lullaby.
pi_91459621
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Weet je wat de staatsschuld ons jaarlijks kost :|W
Wat zou het effect zijn als dit geld in het productieve deel van de economie terecht zou komen?
En jij denkt dat onze overheid met de kosten die men met de HRA afschaffen zou besparen de staatsschuld zal gaan oplossen.

Ik denk dat je teveel whisky op hebt en een beetje korsakov begint te krijgen.

Misschien kun je wel in aanmerking komen voor een WAA de speciale xeno whisky accijns aftrek. :P
  maandag 17 januari 2011 @ 13:33:26 #194
136 V.
Like tears in rain...
pi_91459848
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:21 schreef LXIV het volgende:
Nou, op de lange termijn kost het juist de VVD-kiezer het meeste geld als de Nederlandse woningmarkt helemaal niet kan herstellen. Die is veel meer gebaat bij een vrije-markt, minder verstorende subsidies en een lager belastingtarief.
Ik ben het met je eens dat de HRA in de huidige vorm een idioot systeem is, al is het deels om andere redenen dan jij. Maar 'de vrije markt' ben ik ook geen fan van.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_91459924
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:28 schreef Basp1 het volgende:

En jij denkt dat onze overheid met de kosten die men met de HRA afschaffen zou besparen de staatsschuld zal gaan oplossen.

Ik denk dat je teveel whisky op hebt en een beetje korsakov begint te krijgen.

Misschien kun je wel in aanmerking komen voor een WAA de speciale xeno whisky accijns aftrek. :P
Ik consumeer mijn stimulerende middelen altijd met vitamine en mineraalsupplementen om de negatieve effecten te minimaliseren. Geen Korsakov hier dus ;)

Ik heb niet de illusie dat men dit geld daarvoor zou aanwenden maar dat zou wel heel erg verstandig zijn :7
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')