Nee, duizenden vergelijkbare gevallen door laten gaan en een uitzondering maken omdat dit jongetje een beetje zielig in de media komt is minder schijnheilig natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:52 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Met een schijnheilige zak als Leers die aan de leiband loopt van ome Geert hoef je geen helderziende te zijn om te kunnen voorspellen hoe dit afloopt.
Duizenden ongeneeslijk zieke kinderen die uitgezet worden?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:55 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Nee, duizenden vergelijkbare gevallen door laten gaan en een uitzondering maken omdat dit jongetje een beetje zielig in de media komt is minder schijnheilig natuurlijk.
Omdat hij ongeneeslijk ziek is moet hij zielig gevonden worden en als apart geval worden behandeld?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:57 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Duizenden ongeneeslijk zieke kinderen die uitgezet worden?
Dat geloof ik niet.
Duizenden kinderen die langer hier wonen dan in het land van herkomst. Dat hij ongeneeslijk ziek is, is leuk voor een sensatieverhaaltje, maar boeit natuurlijk vrij weinig.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:57 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet.
Jou niet, maar mensen met een gezond geweten wel.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:59 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Duizenden kinderen die langer hier wonen dan in het land van herkomst. Dat hij ongeneeslijk ziek is, is leuk voor een sensatieverhaaltje, maar boeit natuurlijk vrij weinig.
Staat iemand die ongeneeslijk ziek is boven de wet dan?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:01 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Jou niet, maar mensen met een gezond geweten wel.
Voor je aangepast.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:01 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Jou niet, maar schijnheilige mensen wel.
Zo werken mensen met een onderontwikkeld geweten, die verdraaien andermans woorden altijd als ze in het nauw gedreven worden.quote:
Het kind zal dan ook niet worden uitgezet.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:57 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet.
In het nauw gedreven.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:13 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Zo werken mensen met een onderontwikkeld geweten, die verdraaien andermans woorden altijd als ze in het nauw gedreven worden.
Je gaat je gang maar.
Het mooiste is dat dit eigenlijk een truc is.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:17 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
In het nauw gedreven.Je vleit jezelf teveel.
Ik heb gewoon wat tegen die typische kom-zielig-genoeg-in-de-krant-en-je-mag-blijven-gedachte. Ik zie hier dus een mooie kans voor het rechtse kabinet om te laten zien dat ze het echt anders aan gaan pakken.
En zie daar dus een van de redenen om dit beleid grondig aan te pakken. Het moet een keer afgelopen zijn met steeds maar weer nieuwe mogelijkheden.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nog maar een keertje dan: inclusief alle (2...) beroepsmogelijkheden mag een aanvraag tot asiel niet langer duren dan 5 jaar. Staat in de asielwet. Wordt dit overschreden, wat bijna altijd het geval is omdat de IND zijn zaakjes niet op orde heeft, dan krijg je dus dat mensen een nieuwe wettelijke mogelijkheid krijgen, namelijk het indienen van een verzoek op humanitaire gronden.
Yep en ook geheel volgens de regels die we in dit land kennen en met zijn allen aanvaard hebben door op de juiste partijen te stemmen. Niets mis mee dus.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:35 schreef du_ke het volgende:
Ja laten we een kind dat vrij spoedig zal gaan sterven uitzetten naar een voor hem wildvreemde omgeving. Dat is echt een goed idee.
Voor de tigste keer: hij wordt niet uitgezet.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:35 schreef du_ke het volgende:
Ja laten we een kind dat vrij spoedig zal gaan sterven uitzetten naar een voor hem wildvreemde omgeving. Dat is echt een goed idee.
Er zitten in de hele asielprocedure welgeteld 2 nieuwe mogelijkheden: 1 beroepsmogelijkheid, en dan nog de mogelijkheid om in cassatie te gaan. Je kunt mensen niet kwalijk nemen dat 1) ze die mogelijkheden aangrijpen en 2) de IND de termijnen binnen de procedure overschrijdt waardoor er ineens nóg een mogelijkheid voor een asielzoeker is, de reguliere aanvraag (op humanitaire gronden).quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En zie daar dus een van de redenen om dit beleid grondig aan te pakken. Het moet een keer afgelopen zijn met steeds maar weer nieuwe mogelijkheden.
Nee ik aanvaard dit niet.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep en ook geheel volgens de regels die we in dit land kennen en met zijn allen aanvaard hebben door op de juiste partijen te stemmen. Niets mis mee dus.
Dan zijn de termijnen dus simpelweg te kort gesteld. Ik kan me voorstellen dat je voor een beetje procedure flinke tijd nodig hebt om alles zorgvuldig te doen. Het beleid moet dus aangepakt worden, maar ook de uitvoerder van het beleid die zich laat inpakken met zielige verhaaltjes.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:37 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Er zitten in de hele asielprocedure welgeteld 2 nieuwe mogelijkheden: 1 beroepsmogelijkheid, en dan nog de mogelijkheid om in cassatie te gaan. Je kunt mensen niet kwalijk nemen dat 1) ze die mogelijkheden aangrijpen en 2) de IND de termijnen binnen de procedure overschrijdt waardoor er ineens nóg een mogelijkheid voor een asielzoeker is, de reguliere aanvraag (op humanitaire gronden).
Het beleid moet niet aangepakt worden, dat is duidelijk en nauwkeurig omschreven namelijk, maar de uitvoering (of: de uitvoerder) moet aangepakt worden. Die doet zijn werk immers aantoonbaar niet goed.
Jij maakt dit mogelijk door links te stemmen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:35 schreef du_ke het volgende:
Een meerderheid in deze democratie wel blijkbaar.quote:
Was het niet Cohen (PvdA) die de asielwet door de tweede kamer heeft gejast?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:39 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik ook niet, overigens heeft zeker de helft van Nederland toch echt heel wat anders gestemd.
Minder dan de helft, anders hadden we nu nog steeds op links gezeten.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:39 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik ook niet, overigens heeft zeker de helft van Nederland toch echt heel wat anders gestemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |