Goed bezig gozerquote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:03 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik heb morgen wel even tijd. Dan ga ik stukjes tekst van de heren achter het stukje van "de mol" plakken. Je weet maar nooit, misschien komt er wat uit. Zeker als ik van alle heren de tekst "jokers" kan vinden in een uitzending.
En toevallig dat ze die uitspraak van Horace in de intro hebben geplakt.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 09:21 schreef Cee het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze Horace's uitspraak onder het intro gemonteerd, dus dan is het weer logisch.
Dat kan ook nog 67 worden, geboortejaar van Patrick.quote:
Hmm dat is zeker opvallend!quote:
Ik neig ook steeds meer naar Patrick als mol.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:39 schreef Aalbers het volgende:
Ik zit op Patrick. Echter alleen omdat Jan zeker weet wie de mol is (en ik ga er vanuit dat de regie niet loopt te kloten, en Jan de waarheid spreekt), Jan heeft Patrick veel meegemaakt in opdrachten, die hij veelal verklootte.
90% van de theorien hier is te ridicul voor woorden, hoewel het natuurlijk wel leuk is om zo ver door te zoeken
Dit is onzin, de mol probeert altijd bij elke opdracht zoveel mogelijk geld te verspelen. Dat is altijd zo in de laatste aflevering. Anders ben je een uiterst slechte mol. En is er geen vermaak voor de kijker. Ik ben het eens met;quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:42 schreef GauloisesB. het volgende:
Even terug naar het geluidsfragment van qltel: WIDM 2011 #10 Napraten over aflevering 2...
Dit hoeft niet per se een man te zijn. Ik ben er redelijk van overtuigd dat deze 'quotes' van De Mol allemaal ruim van tevoren zijn opnemen, en in de Roodshow gewoon vanuit de computer worden afgespeeld. Je kunt aan een opname enorm veel sleutelen. Effecten, verdraaiingen, pitchen, etc. Dit kan dus best een vrouw zijn, maar heeft de redactie je zo op een dwaalspoor gezet.
En over de posts "wie geld verdient is De Mol niet":
De Mol kent het spel, weet van alle opdrachten. Als De Mol bij de opnames van aflevering 2 de spellen voor aflevering 3 al kende, kon hij/zij met die kennis aflevering 2 opnemen.
Bijvoorbeeld; als De Mol verteld werd: in aflevering 3 komt een opdracht waarbij de groep geld kan verdienen, maar als de missie mislukt gaat er juist geld úit de pot.
De Mol kan dan in aflevering 2 geld verdienen (want dan heeft ie de heldenstatus, is ie minder verdacht), terwijl hij weet dat dat geld er in aflevering 3 weer uit gaat. Daarna is hij nog steeds minder verdacht, want 'vorige week heeft hij nog zoveel geld verdiend.'
Conclusie: Jan Kooijman kan dus absoluut nog niet afgeschreven worden als Mol.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:07 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Het doel van de mol is om de pot zo laag mogelijk te houden. De mol zou zijn werk dus beter doen wanneer hij niets in de pot brengt én daarnaast ervoor zorgt dat in een latere aflevering er geld uit de pot verdwijnt. Zo heeft Kim vorig jaar 0 euro in de pot gebracht. Een klein bedrag binnenspelen om goodwill te kweken kan een tactiek voor de mol zijn, maar dan vind ik 1500 euro veel in een spel waar hij makkelijk af had kunnen gaan zonder dat iemand het verdacht vond.
Miryanna komt toch ook uit 67?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:30 schreef tochweerhenk het volgende:
[..]
Dat kan ook nog 67 worden, geboortejaar van Patrick.
quote:De Mol
Mollen met Majesteit of Muurschilderingen? Wat zie je me doen? Het verlossende antwoord: donderdag, 20:30 uur, Nederland 1.
42 minutes ago from TweetDeck
Miryanna van Reeden (Rotterdam, 25 augustus 1967)quote:
Het is 07.06 of 19.06 hoe je het ook bekijkt. Het frappante is dat het twee keer terugkomt in de aflevering, dus het moet wel iets betekenen lijkt me.quote:Op zondag 16 januari 2011 11:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Toch is 06:07 een raar tijdstip voor zo'n shot, of het is veel te vroeg, of het is na de ene opdracht en voor de andere opdracht.
Ja dat bedoel ik, het is of heel vroeg, of best laat. Plus dat het me echt zo'n WIDM-hint lijkt.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is 07.06 of 19.06 hoe je het ook bekijkt. Het frappante is dat het twee keer terugkomt in de aflevering, dus het moet wel iets betekenen lijkt me.
Er waren wel meer zaken die ik enorm dom vond.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:02 schreef Rewimo het volgende:
Ja, als je mag overleggen is het niet zo'n moeilijke opdracht. Ik vind het nog steeds opmerkelijk dat de parasol niet genoemd is. Dat was echt zo'n in het oog springend verschil, raar dat niemand dat zei.
Wellicht komt die pat/vermomming elders in het seizoen nog terug? Iemand gelet op petjes?quote:Op zondag 16 januari 2011 14:25 schreef trxq het volgende:
Jullie zeggen allemaal dat de mol in de eerste aflevering in beeld komt met dat petje en die blonde haren.. Is het programma niet zo slim om daar gewoon een pruik op het hoofd van art, jan of patrick te planten, zodat ze waarschijnlijk in de bus zowieso niet herkend worden en hierdoor iedereen op een dwaalspoor wordt gezet?
Petje was heel anders dan de locals in de bus. Dus meest logisch zeg maar.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:40 schreef Rewimo het volgende:
Iemand is ermee gekomen dat die pet de Mol was. Waarom weet ik ook niet, ik heb dat al een paar keer gevraagd maar antwoord heb ik niet gekregen. Geen idee waarom het per se dat petje moet zijn. Achterin de bus zaten nog heel wat mensen die niet in beeld zijn geweest.
Jan droeg de eerste aflevering vaak een pet, tijdens de dagboekdfragmenten en ook tijdens opdrachten volgens mij.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Wellicht komt die pat/vermomming elders in het seizoen nog terug? Iemand gelet op petjes?
Pics?quote:Op zondag 16 januari 2011 14:46 schreef megamandy het volgende:
[..]
Jan droeg de eerste aflevering vaak een pet, tijdens de dagboekdfragmenten en ook tijdens opdrachten volgens mij.
Ik zal even kijken...quote:Op zondag 16 januari 2011 15:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Pics?
Lijkt me een goede opmerking, al zeg ik het zelf
Soort skateshop merk.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:53 schreef megamandy het volgende:
Organica staat erop, waarom? Is dit om kijkers te pesten of draagt Jan zijn petten altijd op die manier of is het een hint?
Ja, Dennis had in zijn seizoen in principe ook een gewone pet op, toch was het een hint.quote:
Watdan?quote:Op zondag 16 januari 2011 16:00 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ja, Dennis had in zijn seizoen in principe ook een gewone pet op, toch was het een hint.
Wat was dat ook alweer met Horace en die ''verlosser'' theorie?quote:
t-shirt met afbeelding van Jesus, schijnbaar zelf ook Joods en in het land El Salvador, tweede naam Joshua wat schijnbaar ook een andere naam voor Jesus is.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:48 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Wat was dat ook alweer met Horace en die ''verlosser'' theorie?
En toch ook iets met Jesus en Johan de verlosser? Nou dan hebben we weer een hint richting Horace. Als het goed is.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:58 schreef megamandy het volgende:
[..]
t-shirt met afbeelding van Jesus, schijnbaar zelf ook Joods en in het land El Salvador, tweede naam Joshua wat schijnbaar ook een andere naam voor Jesus is.
Zoiets in het kort.
De bijnaam van Cruijf is inderdaad ook de Verlosser.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:00 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
En toch ook iets met Jesus en Johan de verlosser? Nou dan hebben we weer een hint richting Horace. Als het goed is.
van Wikipedia.quote:Tijdens zijn periode bij FC Barcelona groeide hij uit tot symbool voor de wederopstanding van de onderdrukte Catalanen tijdens het bewind van de dictator Franco, wat hem de bijnaam El Salvador heeft opgeleverd.
De Molquote:Op zondag 16 januari 2011 17:03 schreef megamandy het volgende:
[..]
De bijnaam van Cruijf is inderdaad ook de Verlosser.
[..]
van Wikipedia.
Maar hoe zie je dit dan als hint?
Best goed! Daar lees ik dus overheen haha.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:08 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
De Mol
Mollen met Majesteit of Muurschilderingen? Wat zie je me doen? Het verlossende antwoord: donderdag, 20:30 uur, Nederland 1.
42 minutes ago from TweetDeck
Nouja, het is ook maar iets.
Wel heeeeel ver gezocht.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Anna Drijver de Mol? Volgens diegene die dit in elkaar heeft gepuzzeld is er geen enkele andere combinatie mogelijk van naam+Mol
Kom op manquote:Op zondag 16 januari 2011 17:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Anna Drijver de Mol? Volgens diegene die dit in elkaar heeft gepuzzeld is er geen enkele andere combinatie mogelijk van naam+Mol
Hahahahaquote:Op zondag 16 januari 2011 17:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Kwam langs bij de opdracht in het theater.. ja het is ook ver gezocht. Op WIDM.com gaan ze érg ver.quote:
Een van de 'datingopdracht'-foto'squote:
Godverdomme.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Op wieisdemol.com herkende iemand het als de menukaart van een broodjeszaak in Amsterdam (Small World Catering, Binnenoranjestraat 14, Amsterdam). En het is blijkbaar een van de foto's die in het theater bij het verhaaltje van Horace werden vertoond.quote:
Het verhaal dat Horace voorlas (van Anna?) of het verhaal dat Horace geschreven had?quote:Op zondag 16 januari 2011 18:20 schreef Jane het volgende:
Op wieisdemol.com herkende iemand het als de menukaart van een broodjeszaak in Amsterdam (Small World Catering, Binnenoranjestraat 14, Amsterdam). En het is blijkbaar een van de foto's die in het theater bij het verhaaltje van Horace werden vertoond.
Wie verzint zoiets!quote:Op zondag 16 januari 2011 17:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Van het wieisdemol.com forumquote:Op zondag 16 januari 2011 18:24 schreef megamandy het volgende:
In principe kun je ook echt bijna iedere naam daarin vinden natuurlijk. Of was deze afbeelding juist bij Anna te zien? Ik heb de foto gezien, maar weet dus niet meer precies wanneer.
Heeft niemand zin om alle foto's bij de kandidaten bij- of achterelkaar te zetten? Of staat dat al ergens op een site?
Verhaal dat Horace geschreven had.quote:Op zondag 16 januari 2011 18:22 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het verhaal dat Horace voorlas (van Anna?) of het verhaal dat Horace geschreven had?
Ik vind Art het meeste matchen..quote:Op zondag 16 januari 2011 19:03 schreef qltel het volgende:
Zoals beloofd, heb ik losse stukjes stem van de heren geplakt bij het "normaal klinkende" stukje van de mol. Ik heb van alle heren behalve Pepijn een stukje tekst gevonden waarbij ze het woord jokers zeiden. Deze zitten direct achter het woord jokers van de mol geplakt.
http://qltel.org/jan.mp3
http://qltel.org/art.mp3
http://qltel.org/horace.mp3
http://qltel.org/pepijn.mp3
http://qltel.org/patrick.mp3
Veel plezier ermee..
Karin's plaatje.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:45 schreef Guanabana het volgende:
Pepijn schrok ineens zo erg omdat hij een afbeelding van een mol zag, tijdens die contactadvertentieopdracht. Welk plaatje was dat, en wiens verhaal?
Voor iedereen die denkt dat Art de mol is: daar staat toch duidelijk dat hij het niet is in het tweede plaatjequote:Op zondag 16 januari 2011 19:02 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Van het wieisdemol.com forum
[ afbeelding ]
??quote:Op maandag 17 januari 2011 08:23 schreef DaMart het volgende:
[..]
Voor iedereen die denkt dat Art de mol is: daar staat toch duidelijk dat hij het niet is in het tweede plaatje.
Art gaat juist bij de O van jokers in zijn normale zin omhoog, de mol gaat bij de O omlaag.quote:
2e foto van Art: Nee-Nee reclamestickerquote:
Maar het ligt er maar net aan in voor zin en situatie je het gebruikt. Je kan 10 keer hetzelfde woord zeggen en 10 keer anders.quote:Op maandag 17 januari 2011 12:19 schreef megamandy het volgende:
[..]
Art gaat juist bij de O van jokers in zijn normale zin omhoog, de mol gaat bij de O omlaag.
uhm klinkt raar, maar ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Het gaat om de intonatie.
Nouja als je maar hard genoeg aandringt.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Sterke theorie! Alleen het feit dat Patrick de pot bij houdt is natuurlijk puur toeval..
NIet helemaal, want hij dook er meteen bovenop om het het geld te beherenquote:Op maandag 17 januari 2011 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Sterke theorie! Alleen het feit dat Patrick de pot bij houdt is natuurlijk puur toeval..
Ik ben daar niet zo goed in, in het maken van screenshots. Misschien dat een ander daarbij kan en wil helpen?quote:Op maandag 17 januari 2011 13:07 schreef EllaN het volgende:
Leuk bedacht. Ik vind het alleen wel ver gaan. St Patrick's day kan ik nog in mee gaan , maar hoe verder in jouw verhaal hoe meer ik een tunnelvisie gevoel krijg
.
Heb je toevallig screenshots van de blousjes van Patrick? Want als het structureel zo'n motief is, dan lijkt me dat inderdaad misschien geen toeval.
Daar is toch gewoon over gestemd?quote:Op maandag 17 januari 2011 13:09 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
NIet helemaal, want hij dook er meteen bovenop om het het geld te beheren
Niet echt, de beslissing werd razendsnel genomen.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:13 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Daar is toch gewoon over gestemd?
Nee, echt?quote:Op maandag 17 januari 2011 13:14 schreef sheotah het volgende:
Groen is de kleur van de mol? Dat is toch al 10 jaar zo?
Ja duh en dat weet jij ook welquote:
Als jij weet dat ik dat ook wel weet, waarom dan die opmerking?quote:Op maandag 17 januari 2011 13:18 schreef sheotah het volgende:
[..]
Ja duh en dat weet jij ook wel
Ik heb Patrick best hoog staan in de Mol-rank, zeg maar, maar deze theorie bevestigd het niet, eerder andersom
Maar wel heel cool bedacht
Nee, ik legde uit dat groen de kleur is van St Patrick's Day.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:30 schreef sheotah het volgende:
Oh sorry, ik legde niet uit waarom ik dat riep!
Ik riep dat omdat die kleur dus inderdaad al 10 jaar groen is en je ineens probeert 'm in je theorie te passen. Ik zie een tunnelvisie
Omdat de bus van opdracht 1 vol hing met teksten over Jezus, voor in de bus hangt zelfs in koeienletters de tekst "Jezus leidt mij", aan de bovenkant van het voorraam, over de gehele busbreedte.quote:Op maandag 17 januari 2011 13:32 schreef sheotah het volgende:
Waarom moet er een link met religie zijn?
Ja, dat snap ik. Ik ken St. Patricks dayquote:Op maandag 17 januari 2011 13:35 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, ik legde uit dat groen de kleur is van St Patrick's Day.
Pfff... zaag jij altijd zo door?quote:Op maandag 17 januari 2011 13:41 schreef sheotah het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Ik ken St. Patricks day
Je zegt ook ergens 'en groen is de kleur van de mol'. Dus je probeert de kleur van de mol in te passen in je st. patricksday-theorie en daar moest ik om lachen.
Ok, duidelijk verhaalquote:Op maandag 17 januari 2011 13:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Omdat de bus van opdracht 1 vol hing met teksten over Jezus, voor in de bus hangt zelfs in koeienletters de tekst "Jezus leidt mij", aan de bovenkant van het voorraam, over de gehele busbreedte.
Verder zie je iedere keer Santa Ana verschijnen, op een museum of theater, en anders wel als naamplaats. Ook de vulkaan waar ze nog heen gaan, heet Santa Ana.
En daarbij alles wat naar kunst = creatie verwijst. En de aanwezigheid van alle meestergetallen, 11, 33, 44. De meester Creator is natuurlijk God, de schepper van alles (volgens religieuze leer).
Vorige week zat ik op Artquote:Op maandag 17 januari 2011 13:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ga eens op Patrick letten komende aflevering. Nu zit ik dan op Horace of Patrick. Anne vind ik nog steeds niet overtuigend.
Bij Art ligt het er teveel op inderdaad.quote:Op maandag 17 januari 2011 14:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Vorige week zat ik op Art
Maar bij Patrick heb ik meer het gevoel dat ik in de juiste richting zit. We'll see
Klopt inderdaad. Dat is het grote probleem hiermee.quote:Op maandag 17 januari 2011 12:33 schreef texelonia het volgende:
[..]
Vind het sowieso lastig te vergelijken, omdat de deelnemers gewoon een hele zin opdreutelen, en de Mol heel langzaam en nadrukkelijk 2 woorden zegt. Dat klinkt toch anders dan wanneer je dus een hele zin zegt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |