abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 januari 2011 @ 12:55:47 #276
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_91458218
Geen idee, dit is het eerste seizoen dat ik volg :')
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_91458307
Ok, ik ben van Art overgestapt op Patrick als Mol.

En wellicht zit ik er helemaal naast :+

Een paar van mijn hersenspinsels:

De laatste uitzending, is op 17 maart. 17 maart, is St Patrick's Day (ook wel kortweg Patrick's Day genoemd). Hoewel St. Patrick niets met El Salvador (als land) te maken heeft, wordt St. Patricks Day in Amerika nogal uitbundig gevierd.

Nu zijn er wel erg veel aanwijzingen die naar St Patrick en ook naar mol Patrick wijzen.

St Patrick's Day staat in het teken van de kleur groen, net zoals groen de kleur is van de Mol.

Een symbool voor St Patrick's Day, is de shamrock (een klaverachtig plantje, met 3 blaadjes aan 1 steeltje). De shamrock beeldt de christelijke 3-eenheid uit van Vader, Zoon en Heilge Geest. Patrick draagt steeds bloesjes, met daarop klaverachtige motieven.

Na de eerste opdracht in aflevering 1, is Patrick benoemd tot penningmeester, hij beheert de pot. Bij opdracht 2 moeten de kandidaten met 6 kleuren letters naar elkaar overseinen, daarvoor wordt vuurwerk gebruikt. St Patrick's Day is een feestdag, en daar hoort vuurwerk bij. Maar meer dan dat!
Iedereen heeft wel eens gehoord over die pot goud die aan het eind van de regenboog staat. Dat verhaal kent zijn oorsprong in St Patricks day:

"I'm a little leprechaun
Dressed in green
The tiniest man that you have ever seen.
If you ever catch me,
So it's told,
I'll give to you my pot of gold
."

In de intro van WIDM, zie je steeds een fragment uit de komende afleveringen, waarna 1 van de spelers recht in de camera kijkt. Behalve Patrick, want die kijkt de lucht in, en hij ziet een bliksemschicht. Nu heeft St Patrick een beroemd gebed geschreven, genaamd "St Patrick's breastplate" een fragment daaruit:

" I arise today
Through the strength of heaven:
Light of sun,
Radiance of moon,
Splendor of fire,
Speed of lightning,
Swiftness of wind,
Depth of sea,
Stability of earth,
Firmness of rock. "

Al deze elementen komen in de komende afleveringen voor, 1 aflevering gaat zich afspelen aan zee (zie het molboekje wat je bij de VARA kunt downloaden).

De contactadvertentie van Patrick, vond iedereen maar vaag. Het leek of hij zomaar wat aan het raaskallen was, wat nergens op sloeg.

Maar wat nou, als Patrick zijn advertentie heeft geschreven vanuit de visie van St Patrick?
Patrick's contactadvertentie:
"Gedachten en krachten sturen mij bij, niet zweverig, maar geaard en krachtig.
En met mij kun je lachen, ik heb humor, althans dat probeer ik."

" I arise today

Through a mighty strength, the invocation of the Trinity,
Through belief in the threeness,
Through confession of the oneness,
Of the Creator of Creation. "

De laatste zin van Patrick's contactadvertentie, refereert dan aan de feestdag die aan St Patrick is gewijd.

St Patrick is overigens de beschermheilige van kuipers, mijnwerkers, smeden en het vee.

Er zijn nog wel meer aanwijzingen te vinden, maar ik laat het voor nu hier bij :D
pi_91458667
Sterke theorie! Alleen het feit dat Patrick de pot bij houdt is natuurlijk puur toeval..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_91458692
Leuk bedacht :D. Ik vind het alleen wel ver gaan. St Patrick's day kan ik nog in mee gaan , maar hoe verder in jouw verhaal hoe meer ik een tunnelvisie gevoel krijg :D.

Heb je toevallig screenshots van de blousjes van Patrick? Want als het structureel zo'n motief is, dan lijkt me dat inderdaad misschien geen toeval.
pi_91458707
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Sterke theorie! Alleen het feit dat Patrick de pot bij houdt is natuurlijk puur toeval..
Nouja als je maar hard genoeg aandringt.

Verder inderdaad goede theorie! Die is het zeker waard om meer aandacht aan te besteden! Patrick is nog wel een beetje afwezig soms.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_91458759
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:
NIet helemaal, want hij dook er meteen bovenop om het het geld te beheren :D
pi_91458815
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:07 schreef EllaN het volgende:
Leuk bedacht :D. Ik vind het alleen wel ver gaan. St Patrick's day kan ik nog in mee gaan , maar hoe verder in jouw verhaal hoe meer ik een tunnelvisie gevoel krijg :D.

Heb je toevallig screenshots van de blousjes van Patrick? Want als het structureel zo'n motief is, dan lijkt me dat inderdaad misschien geen toeval.
Ik ben daar niet zo goed in, in het maken van screenshots. Misschien dat een ander daarbij kan en wil helpen?
  maandag 17 januari 2011 @ 13:13:17 #283
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91458919
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:09 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

NIet helemaal, want hij dook er meteen bovenop om het het geld te beheren :D
Daar is toch gewoon over gestemd?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91458953
Groen is de kleur van de mol? Dat is toch al 10 jaar zo? :D
pi_91458988
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:13 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Daar is toch gewoon over gestemd?
Niet echt, de beslissing werd razendsnel genomen.
pi_91459020
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:14 schreef sheotah het volgende:
Groen is de kleur van de mol? Dat is toch al 10 jaar zo? :D
Nee, echt? :+
pi_91459126
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:15 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, echt? :+
Ja duh en dat weet jij ook wel :P
Ik heb Patrick best hoog staan in de Mol-rank, zeg maar, maar deze theorie bevestigd het niet, eerder andersom ;)

Maar wel heel cool bedacht :D
pi_91459194
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:18 schreef sheotah het volgende:

[..]

Ja duh en dat weet jij ook wel :P
Ik heb Patrick best hoog staan in de Mol-rank, zeg maar, maar deze theorie bevestigd het niet, eerder andersom ;)

Maar wel heel cool bedacht :D
Als jij weet dat ik dat ook wel weet, waarom dan die opmerking?

Uitgangspunt voor mijn theorie, was dat er iig een link met religie moet zijn.
en met 3-en en 1-en.
En met een of andere heilige.
En met creatie, maar niet in de vorm van kunst (want dat lag er te dik bovenop).
Met dit uitgangspunt, kwam ik bij St Patrick uit, en kon ik dingen plaatsen. Ook die pot met goud die per sé aan het eind (of het begin) van de regenboog moet staan. Opdracht 1 dus.

In San Salvador staat trouwens ook een heel groot standbeeld, El Salvador del Mundo:

[ Bericht 33% gewijzigd door Banjerkanjer op 17-01-2011 13:28:36 ]
pi_91459726
Oh sorry, ik legde niet uit waarom ik dat riep!

Ik riep dat omdat die kleur dus inderdaad al 10 jaar groen is en je ineens probeert 'm in je theorie te passen. Ik zie een tunnelvisie ;)
pi_91459780
Waarom moet er een link met religie zijn?
pi_91459960
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:30 schreef sheotah het volgende:
Oh sorry, ik legde niet uit waarom ik dat riep!

Ik riep dat omdat die kleur dus inderdaad al 10 jaar groen is en je ineens probeert 'm in je theorie te passen. Ik zie een tunnelvisie ;)
Nee, ik legde uit dat groen de kleur is van St Patrick's Day.
pi_91460167
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:32 schreef sheotah het volgende:
Waarom moet er een link met religie zijn?
Omdat de bus van opdracht 1 vol hing met teksten over Jezus, voor in de bus hangt zelfs in koeienletters de tekst "Jezus leidt mij", aan de bovenkant van het voorraam, over de gehele busbreedte.

Verder zie je iedere keer Santa Ana verschijnen, op een museum of theater, en anders wel als naamplaats. Ook de vulkaan waar ze nog heen gaan, heet Santa Ana.

En daarbij alles wat naar kunst = creatie verwijst. En de aanwezigheid van alle meestergetallen, 11, 33, 44. De meester Creator is natuurlijk God, de schepper van alles (volgens religieuze leer).
pi_91460192
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:35 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, ik legde uit dat groen de kleur is van St Patrick's Day.
Ja, dat snap ik. Ik ken St. Patricks day :)
Je zegt ook ergens 'en groen is de kleur van de mol'. Dus je probeert de kleur van de mol in te passen in je st. patricksday-theorie en daar moest ik om lachen. (NB: niet uitlachen dus, om lachen)
pi_91460221
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:41 schreef sheotah het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Ik ken St. Patricks day :)
Je zegt ook ergens 'en groen is de kleur van de mol'. Dus je probeert de kleur van de mol in te passen in je st. patricksday-theorie en daar moest ik om lachen.
Pfff... zaag jij altijd zo door?
pi_91460274
Nee, eigenlijk zaag ik nooit door :)
Jij zaagt mij door om 1 zinnetje. Één zinnetje!
pi_91460359
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:40 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Omdat de bus van opdracht 1 vol hing met teksten over Jezus, voor in de bus hangt zelfs in koeienletters de tekst "Jezus leidt mij", aan de bovenkant van het voorraam, over de gehele busbreedte.

Verder zie je iedere keer Santa Ana verschijnen, op een museum of theater, en anders wel als naamplaats. Ook de vulkaan waar ze nog heen gaan, heet Santa Ana.

En daarbij alles wat naar kunst = creatie verwijst. En de aanwezigheid van alle meestergetallen, 11, 33, 44. De meester Creator is natuurlijk God, de schepper van alles (volgens religieuze leer).
Ok, duidelijk verhaal :)
Ik ben benieuwd of daar nog hints in zitten. En ook in die cijfers, die zijn hoogst intrigerend.
pi_91461084
Ik ga eens op Patrick letten komende aflevering. Nu zit ik dan op Horace of Patrick. Anne vind ik nog steeds niet overtuigend.
pi_91461165
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2011 13:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ga eens op Patrick letten komende aflevering. Nu zit ik dan op Horace of Patrick. Anne vind ik nog steeds niet overtuigend.
Vorige week zat ik op Art :D

Maar bij Patrick heb ik meer het gevoel dat ik in de juiste richting zit. We'll see :D
pi_91461216
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 14:01 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Vorige week zat ik op Art :D

Maar bij Patrick heb ik meer het gevoel dat ik in de juiste richting zit. We'll see :D
Bij Art ligt het er teveel op inderdaad.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 17 januari 2011 @ 17:17:35 #300
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_91471184
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:33 schreef texelonia het volgende:

[..]
Vind het sowieso lastig te vergelijken, omdat de deelnemers gewoon een hele zin opdreutelen, en de Mol heel langzaam en nadrukkelijk 2 woorden zegt. Dat klinkt toch anders dan wanneer je dus een hele zin zegt...
Klopt inderdaad. Dat is het grote probleem hiermee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')