abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91309831
quote:
AMSTERDAM - Een Japanse wetenschapper beweert dat het met nieuwe technieken mogelijk is om de mammoet binnen vier jaar weer tot leven te wekken.
Professor Akira Iritani van de Universiteit van Kyoto heeft zijn hoop gevestigd op een kloontechniek waarbij een celkern wordt gewonnen uit huidcellen of spiercellen van bevroren mammoetfossielen uit Siberië.

Deze celkern moet vervolgens worden ingebracht in de eicel van een Afrikaanse olifant, die als draagmoeder voor de mammoet zal fungeren. Dat meldt de Britse krant The Daily Telegraph.

Zacht weefsel
“Nu de technische problemen zijn overwonnen, hebben we alleen nog maar een goed monster met zacht weefsel van een mammoet nodig”, verklaart Iritani.

“De slagingskans bij het klonen van vee was lange tijd heel slecht, maar nu zitten we op 30 procent. Ik denk dat we een redelijke kans hebben om binnen vier tot vijf jaar een gezonde mammoet te verwekken”, aldus de wetenschapper.

Muis
De techniek die Iritani wil gebruiken om een mammoet te klonen, werd in 2008 succesvol getest door zijn collega en landgenoot Teruhiko Wakayama. Hij slaagde er in om een muis te klonen uit bevroren cellen van een andere muis die al 16 jaar dood was.

Iritani wil komende zomer al naar Siberië afreizen om op zoek te gaan naar zacht weefsel van mammoetfossielen. Als hij eenmaal genoeg materiaal heeft verzameld om een celkern uit te winnen, zal het volgens hem ngeveer twee jaar duren om een Afrikaanse olifant te bevruchten.

Draagtijd
Daarna zal er nog een lange tijd overheen gaan voordat de mammoet wordt geboren. Afrikaanse olifanten hebben namelijk een draagtijd van maarliefst achttien tot tweeëntwintig maanden.
Bron

Wat vinden jullie? Ethisch verantwoord? Dood = dood? Ik zit in twijfel. Aan de ene kant: die beesten zijn uitgestorven, laat dat zo zijn. Aan de andere kant: ook nieuwsgierig. Mocht er een soort van dierentuin voor die beesten gebouwd worden in Siberië, grote kans dat ik daar wel een keer naar toe zou gaan. Maar wel met een dubbel gevoel...
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:25:37 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_91309916
Wat zou het geweldig zijn als ze dat eens deden. Ik zou zeker naar die dierentuin toe gaan.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_91309933
Ze zijn niets voor niets uitgestorven en opgevolgd door een andere soort olifant. Ieder dier zijn tijd en daar moet je niet aan rommelen naar mijn mening.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_91310022
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:25 schreef trovey het volgende:
Ze zijn niets voor niets uitgestorven en opgevolgd door een andere soort olifant. Ieder dier zijn tijd en daar moet je niet aan rommelen naar mijn mening.
Betekent dat dat we ook niks moeten doen aan het uitsterven van huidige assortiment van dieren?
pi_91310051
Ja ik heb gehoord dat Jurassic Park in mei 2016 open gaat.

Nee maar serieus. Als dit echt zo kan, moeten we het niet doen. Het is zeer interessant en verleidelijk maar het kan ook grandioos fout gaan.
Think about a woman. Doesn't know you're thinking about her. Doesn't care you're thinking about her. Makes you think about her even more.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:29:16 #6
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_91310076
Fantastisch natuurlijk, maar met de huidige stand van het klonen lijkt het me onmogelijk om de soort terug te brengen. Een aantal klonen lukt nog wel, maar erg gezonde mammoetjes die weer kleine mammoetjes krijgen etc. lijkt me nog een brug te ver.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:29:16 #7
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_91310077
Chaos Theory :9~
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:29:43 #8
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_91310096
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:28 schreef Espex het volgende:

Nee maar serieus. Als dit echt zo kan, moeten we het niet doen. Het is zeer interessant en verleidelijk maar het kan ook grandioos fout gaan.
Hoe precies kan het 'fout' gaan?
pi_91310141
Jurasic park werd gezien als meest realistische SF film door NASA.
Lijkt mij niks. Dood = dood.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_91310150
quote:
19s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:29 schreef kingmob het volgende:

[..]

Mammoets die de wereld overnemen :')
pi_91310157
Ik stem voor dat ze een tyranosaurus rex(?) klonen en er dan vervolgens achter komen dat uitgestorven dieren beter uitgestorven kunnen blijven. Het leed van de dieren die al duizenden jaren dood zijn zal niet worden verzacht door een kloon....
pi_91310169
quote:

[..]

Hij heeft te veel JP gekeken :P Ik denk dat het met Mammoets wel goed gaat, die zijn als olifanten en kunnen we goed onder de duim houden. Ik denk dat het een ander verhaal wordt als we gigantische dino's gaan klonen om ze vervolgens weer dood te schieten met een paar raketten omdat-ie te groot is en niet in een reservaat te houden is...
pi_91310177
quote:

[..]

Wat denk je van onbekende ziekten?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_91310264
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:31 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Als je een dier kloont, kloon je alleen het dier zelf (zijn DNA) en niet eventuele virussen die het beest vroeger heeft opgelopen...
pi_91310286
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:31 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Hoe haal je die uit het DNA? Of je moet het al hebben over mutaties, maar het DNA van de mamoet is niet het DNA van een virus/bacterie.
pi_91310304
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:33 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Als je een dier kloont, kloon je alleen het dier zelf (zijn DNA) en niet eventuele virussen die het beest vroeger heeft opgelopen...
En erfelijke ziekten dan?
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:34:50 #17
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_91310330
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:30 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Mammoets die de wereld overnemen :')
Nieuwe film: Pliocene Park.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:35:07 #18
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_91310352
Dood = dood. Je moet geen uitgestorven wezens de wereld op zetten. Geen idee wat dit met de huidige flora en fauna doet..
pi_91310372
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:34 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Die zijn over algemeen niet besmettelijk.

/edit tenzij jij gaat paren met een mammoet natuurlijk
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:40:15 #20
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_91310597
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:34 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dat zijn geen problemen, behalve dat je kloon ziek is dan natuurlijk. Of was je van plan kinderen te krijgen met de mammoet?
pi_91310693
quote:
19s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:40 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dat zijn geen problemen, behalve dat je kloon ziek is dan natuurlijk. Of was je van plan kinderen te krijgen met de mammoet?
Ikke niet :P
Maar weet niet of het op termijn bijvoorbeeld niet bij olifanten terecht kan komen.
AIDS komt immers ook van apen af en heeft op de een of andere manier de weg naar het menselijk DNA gevonden.
Groetjes, Ezio.
pi_91310711
Net als dat ik vind dat we niet het recht hebben om dieren of mensen te doden op onnatuurlijke manieren, vind ik ook dat we niet het recht hebben dieren of mensen leven te geven op onnatuurlijke wijze.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 12:42:33 #23
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_91310712
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:42 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ikke niet :P
Maar weet niet of het op termijn bijvoorbeeld niet bij olifanten terecht kan komen.
AIDS komt immers ook van apen af en heeft op de een of andere manier de weg naar het menselijk DNA gevonden.
AIDS is geen erfelijke ziekte.
pi_91310894
quote:
19s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:42 schreef kingmob het volgende:

[..]

AIDS is geen erfelijke ziekte.
Dat klopt.
Maar het AIDS-virus kun je wel klonen. Dus wellicht ook met een onbekend virus bij die mammoeten?
Groetjes, Ezio.
pi_91310926
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:27 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Betekent dat dat we ook niks moeten doen aan het uitsterven van huidige assortiment van dieren?
Dat ligt er aan of dat door toedoen van de mens is of dat hun tijd gewoon voorbij is doordat door natuurlijke omstandigheden hun manier van leven voorbij is....helaas ligt het tegenwoordig bijna altijd aan de mens dat een soort ten gronde gaat. Ontbossing omdat men alle bomen wegkapt heeft niets met een natuurlijk proces te maken. :{
Optimist tot in de kist
pi_91311181
Ik zie geen redenen waarom niet. Tegenstanders van dit soort dingen reageren vaak op hun 'gut feeling' maar onderbouwen dit verder niet.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:03:09 #27
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_91311706
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:29 schreef wise het volgende:
Chaos Theory :9~
In het boek van Jurassic park staan een aantal leuke teksten:

Vervang het door mammoet :p

This stegosaur is a hundred million years old. It isn't adapted to our world.
The air is different, the solar radiation is different, the land is different, the insects are different, the sounds are different, the vegetation is different. Everything is different
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_91311733
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:46 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat ligt er aan of dat door toedoen van de mens is of dat hun tijd gewoon voorbij is doordat door natuurlijke omstandigheden hun manier van leven voorbij is....helaas ligt het tegenwoordig bijna altijd aan de mens dat een soort ten gronde gaat. Ontbossing omdat men alle bomen wegkapt heeft niets met een natuurlijk proces te maken. :{
Ja en? Het is nu toch onze tijd en als zij daar niet in horen dan is het pech voor hun.
pi_91312017
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:03 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Ja en? Het is nu toch onze tijd en als zij daar niet in horen dan is het pech voor hun.
Probleem is wel dat we zelf ook ten gronde gaan als we er niets aan doen. :') Ontbossing is niet zo gezond voor de aarde en al helemaal niet voor de mensen die in dat ontboste gebied wonen. Om onze soort dus niet extra snel van dit bolletje af te stoten moeten we wel gaan nadenken over wat we doen. Wij kunnen onze tijd hier verlengen omdat we kunnen nadenken over dategen wat we doen, een andere dier op aarde kan dat niet dus waarom zouden we onze hersenen ook niet gebruiken om ons onherroepelijke einde als regerende soort niet uit te stellen want voor ons komt ook ooit de tijd dat we er als soort niet meer zijn hoe graag we dat nu ook ontkennen. ;) Maar dit gaat nu verder offtopic dus terug naar de mammoeten en hun eventuele terugkomst op aarde. ^O^
Optimist tot in de kist
pi_91312031
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:46 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af hoe je ertegen aan kijkt. Is een plaag van diersoort X dat een heel boos kaal vreet wel een natuurlijk proces? Het is alleen doordat wij onszelf verheven en afgescheiden hebben (volgens onze eigen definities) dat het geen natuurlijk proces genoemd kan worden.
pi_91312451
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:10 schreef algebra010 het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af hoe je ertegen aan kijkt. Is een plaag van diersoort X dat een heel boos kaal vreet wel een natuurlijk proces? Het is alleen doordat wij onszelf verheven en afgescheiden hebben (volgens onze eigen definities) dat het geen natuurlijk proces genoemd kan worden.
Probleem is dat de natuur zich veel moeilijker hersteld van wat wij doen en ook nog wereldwijd dan dat er een zwerm insecten een bos leegvreet op 1 stukje aarde. Volgens mij zijn we als mens 1 van de weinige soorten die zijn eigen glazen ingooit wat betreft zijn tijdsduur op deze aarde.
Jij maakt het een natuurlijk proces terwijl je dan maar even niet meeneemt dat de mens kan nadenken over zijn eigen situatie en over de dingen die hij doet dus de mens kan de wereld veel meer beïnvloeden dan dat elk ander dier dat kan. Een mens kan kiezen wat hij wel of niet doet terwijl andere dieren uit instinct werken.
Optimist tot in de kist
pi_91312712
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:19 schreef trovey het volgende:

[..]

Probleem is dat de natuur zich veel moeilijker hersteld van wat wij doen en ook nog wereldwijd dan dat er een zwerm insecten een bos leegvreet op 1 stukje aarde. Volgens mij zijn we als mens 1 van de weinige soorten die zijn eigen glazen ingooit wat betreft zijn tijdsduur op deze aarde.
Jij maakt het een natuurlijk proces terwijl je dan maar even niet meeneemt dat de mens kan nadenken over zijn eigen situatie en over de dingen die hij doet dus de mens kan de wereld veel meer beïnvloeden dan dat elk ander dier dat kan. Een mens kan kiezen wat hij wel of niet doet terwijl andere dieren uit instinct werken.
Dieren hebben natuurlijk ook een bepaald denkvermogen, vanaf wanneer is het dan geen natuurlijk proces meer?
pi_91313162
Lijkt me tof ^O^
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:38:40 #34
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_91313401
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:46 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dat klopt.
Maar het AIDS-virus kun je wel klonen. Dus wellicht ook met een onbekend virus bij die mammoeten?
Volgens mij snap je iets essentieels niet aan het klonen. Maar nee, je kunt niet wellicht het virus 'meeklonen' ofzo.
pi_91313966
Hoe zou mammoetvlees smaken?
pi_91314844
Ik denk wel dat je inderdaad moet kijken naar wanneer iets is uitgestorven, is dat 10 jaar geleden dan kan het inderdaad "veiliger" zijn dan een mamoet die paar honderduizend(?) jaar geleden is uitgestorven.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 16:09:58 #37
259610 hessels
cave et aude
pi_91320790
quote:
19s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:38 schreef kingmob het volgende:

[..]

Volgens mij snap je iets essentieels niet aan het klonen. Maar nee, je kunt niet wellicht het virus 'meeklonen' ofzo.
In principe kan dat heel goed - het AIDS virus, binnen de retrovirus familie, werkt door zijn eigen RNA middels reverse transcriptase en integrase in het DNA van de gastheer te kopiëren, waarna de cel zal beginnen met het kopiëren en coderen van virus RNA en proteïnes.

Als de mammoetcellen die gebruikt zijn voor de kloontechniek dus geïnfecteerd waren met een virus op het moment van de dood, is er een kans aanwezig dat we dus inderdaad het DNA van een retrovirus meekopiëren.

De kans is natuurlijk extreem klein, en een geïnfecteerde cel kan natuurlijk helemaal niks bevruchten, dus we hoeven ons daar niet bepaald zorgen over te maken.

Verder lijkt het me dat er niet veel mis is met het opnieuw tot leven wekken van een bepaalde diersoort - we hebben er immers nooit problemen mee gehad om ze uit te laten sterven. Enkele individuen van een bepaalde diersoort zijn verder ook geen probleem. En nee, zelfs Tyrannosaurus Rex niet - het was een grote, logge hagedis die niet bijzonder goed was uitgerust voor de jacht, maar des te beter voor aaseten.
I'm not going to bother thinking outside the box until there's evidence of any going on inside of it.
pi_91322064
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:09 schreef hessels het volgende:

[..]

In principe kan dat heel goed - het AIDS virus, binnen de retrovirus familie, werkt door zijn eigen RNA middels reverse transcriptase en integrase in het DNA van de gastheer te kopiëren, waarna de cel zal beginnen met het kopiëren en coderen van virus RNA en proteïnes.

Als de mammoetcellen die gebruikt zijn voor de kloontechniek dus geïnfecteerd waren met een virus op het moment van de dood, is er een kans aanwezig dat we dus inderdaad het DNA van een retrovirus meekopiëren.

De kans is natuurlijk extreem klein, en een geïnfecteerde cel kan natuurlijk helemaal niks bevruchten, dus we hoeven ons daar niet bepaald zorgen over te maken.
Daarnaast: de mensen die vroegâh op mammoets jaagden zijn ook niet geïnfecteerd geraakt door die beesten en in die tijd ging het er een stuk minder hygiënisch aan toe.. goeie oude tijd...
pi_91322120
Klonen die hap voor de Bio-industrie, Mammoet burger hmmmmmm.
pi_91325963
Ik wil er 1 hebben
  vrijdag 14 januari 2011 @ 21:20:27 #41
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_91338207
prachtig dat de mensen dit doen,
ik hoop dat het zo erg word, dat er totale economische crisisen komen, miljoenen mensen gaan staken, een politieke probleem bom komt en natuurlijk dood aan de makers van de regels
Spatieboos
pi_91341165
Met 1 mammoet klonen heb je nog geen levensvatbare populatie met een eigen habitat, slechts een tijdelijke attractie op een kermis.
Misschien is het beter om wat meer habitatbescherming te doen van nu nog levende wilde olifantensoorten.
De Sumatraanse Olifant lijdt erg onder habitatverleis, De Borneodwergolifant ook, en ook de Afrikaanse Bosolifant heet het moeilijk, o.a. door stroperij,.En bij de indische Olifant speelt ook habitat verlies.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_91345113
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:28 schreef Espex het volgende:

van dino's zijn er alleen fossielen waar je volgens mij geen DNA uit kunt halen, van neanderthalers volgens mij ook niet, zou wel grappig zijn trouwens om met die methode een neanderthaler weer terug te halen, zie je ze al lopen op straat ? of op de brommer ? :D
  zaterdag 15 januari 2011 @ 00:43:38 #44
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_91352420
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:03 schreef barthol het volgende:
Met 1 mammoet klonen heb je nog geen levensvatbare populatie met een eigen habitat, slechts een tijdelijke attractie op een kermis.
Misschien is het beter om wat meer habitatbescherming te doen van nu nog levende wilde olifantensoorten.
De Sumatraanse Olifant lijdt erg onder habitatverleis, De Borneodwergolifant ook, en ook de Afrikaanse Bosolifant heet het moeilijk, o.a. door stroperij,.En bij de indische Olifant speelt ook habitat verlies.
Maar wat heeft een japans onderzoekslab dat zich specialiseert in klonen te maken met olifanten beschermen in afrika? Kun je die olifanten niet beter over laten aan organisaties die zich daar al jaren in verdiepen?

Want met deze redenatie kan je ook zeggen dat Sony geen nieuwe TV's meer moet maken en zich maar moet gaan richten op bescherming van afrikaanse olifanten....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_91355109
Kunnen wetenschappers dan ook bijvoorbeeld de dodo weer nieuw leven in blazen? Of de sabeltandtijger O+
Groetjes, Ezio.
pi_91380686
Leuk :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_91381196
Ik vind het eigenlijk wel cool, al is het maar om te bewijzen dat het kan. Ik geloof niet dat die mammoet een heel slecht leven zou hebben, daar gaan ze wel voorzichtig genoeg mee om. Als het daarna ook maar gebruikt wordt om diersoorten als de dodo terug te halen die gewoon door menselijke domheid van de aarde geveegd zijn.

En dat het zich niet tot zo iets doorontwikkeld waar mensen zeggen: de laatste tijgers? Klonen we er wel een paar weer bij als het zover is.
pi_91381399
Ja eigenlijk is het wel heel cool, ieder zijn eigen Maisnon, ik kan er wel eentje gebruiken voor allerhande zaken. En alles wat ze doet wat me niet zint filter ik eruit in de configuratie van versie 2.
pi_91381969
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:51 schreef Onverlaatje het volgende:
Ja eigenlijk is het wel heel cool, ieder zijn eigen Maisnon, ik kan er wel eentje gebruiken voor allerhande zaken. En alles wat ze doet wat me niet zint filter ik eruit in de configuratie van versie 2.
Dan heb je het wel over een heel ander scenario ineens. Waar zo'n beest om totaal andere reden compleet ge-engineered wordt.

Als je het meer een kwestie vind van waar moet je de lijn trekken met het klonen, dan vind ik gewoon dat dat hier nog niet is. Ik weet niet in hoeverre de mammoet op natuurlijke wijze is uitgestorven, maar als je het over een diersoort hebt die door de mens compleet is uitgeroeid vind ik dat evenzeer voor God spelen als het beest in zijn originele vorm terug halen :)
pi_91395023
We hebben in Nederland iets van 100 miljoen kippen. En die dingen leven vaak maar een maar maanden. Nederland is maar 16 miljoen op 6.5 miljard.

Hoeveel kippen gaan er dan eigenlijk zinloos dood?

En dan is 1 mammoet klonen immoreel? Waarom? Het leed van 1 dier is erger van die 10,000 tot 1000 miljard kippen?

En die kippenrassen zouden in de natuur ook niet overleven. Dus zelfs als je denkt dat de natuur een doel heeft en dat de mens daartegenin gaat door de mammoet weer terug te brengen omdat die 'niet voor niets' uitgestorven was, waarom zijn die kippen niet uitgestorven? En waarom heeft de natuur dan 'speciaal voor de mens' die mammoet ingevroren zodat wij het DNA eruit kunnen halen. En dat doen we dan ook nog met enzymen die de natuur voor ons in bacterie enzo geevolueerd heeft.
  maandag 17 januari 2011 @ 12:02:02 #51
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_91456137
quote:
ma 17 jan 2011, 10:08 | 6 reacties
Japanners willen mammoet tot leven wekken TOKIO - Japanse onderzoekers willen volgens de krant Yomiuri Shimbun over vijf jaar een mammoet doen herrijzen. De wetenschappers hopen op deze wijze meer inzicht te krijgen in het zoogdier dat duizenden jaren geleden uitstierf.

De Japanners onttrokken afgelopen zomer celweefsel uit een mammoetkarkas dat in een Russisch laboratorium wordt geconserveerd. Vervolgens willen zij de celkernen daarvan implanteren in de geprepareerde eicellen van een olifant.

Die eicellen zijn ontdaan van de celkernen en daardoor denken de onderzoekers een embryo met mammoetgenen tot leven te kunnen wekken. Dat embryo wordt vervolgens geplaatst in de baarmoeder van een olifant, die dan als alles als goed gaat bevalt van een babymammoet.

De wetenschappers hopen de mammoet op deze manier binnen zes jaar ter wereld te brengen
bron:
http://www.telegraaf.nl/b(...)wekken___.html?p=7,1

Het celweefsel hebben ze dus misschien al *O*
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  maandag 17 januari 2011 @ 14:57:48 #52
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_91463991
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:10 schreef algebra010 het volgende:

[..]

Eindelijk nog iemand die het begrijpt!
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:53:34 #53
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_91518659
Ik ben eigenlijk tegen, maar ik ben veel te nieuwsgierig en wil het dus toch. Maar dan moeten ze het wel voldoende leefruimte geven enzo. O+.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_91521700
Hierna volgt een Jurassic Park? :9
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:15:12 #55
12221 Tijn