quote:
Op vrijdag 14 januari 2011 11:22 schreef fokthesystem het volgende:[..]
Waar dan? link ?
Anyways, moraal van het verhaal:
Waar gaat "achmed" zoal de fout in. Er schijnt iets met de auto gebeurd te zijn (wat wordt niet duidelijk, maar anderen hebben een glazen bol en met de fiets er tegen gereden hebben is 1 'waarheid) Nou dan moet Achmed dus die dame aanhouden, "bij deze houd ik u aan wegens......(in dit geval vandalisme?)" dan moet hij de politie bellen om haar over te dragen. Maar dat deed Achmed niet, Achmed heeft haar dus wederrechterlijk de vrijheid benomen. Een strafbaar feit dus, en de dame verzoekt hem meerdere malen om hem vrij te laten. Op een gegeven moment probeert ze zich uit zelfverdediging te bevrijden en slaat hem, waarna hij dus geweld toepast. Ik denk dat hij voor de rechter dus behoorlijk nat gaat. Of zij, ik ben geen rechter...
Zouden zij niet eerder de schepper vervloeken die gasten als zij die tegen hun "wil en wensen" ingaan geschapen heeft?
beetje kort door de bocht.
terechte vraag: als iemand mij vasthoudt en ik ben daar niet blij mee, wat mag ik dan doen om mezelf vrij te krijgen?
het woord zelfverdediging is volgens mij meer van toepassing als iemand je aanvalt, en er dus een risico is dat je gewond raakt.
ik denk dat je de situatie in z'n geheel moet nemen, aanleiding plus daaropvolgende ontwikkelingen. als het verhaal klopt dat de meiden (of 1 van hen) in dronken toestand tegen de taxi is gefietst, dan is er bij een rechter (denk ik) best begrip voor dat die chauffeur die griet vasthoudt om te voorkomen dat ze de benen neemt. gaat om de manier waarop, en zoals het eruitziet heeft hij haar gewoon vast en niet in een wurggreep of zo.
daarnaast kan ik me ook voorstellen dat hij misschien even een momentje nodig heeft om te bedenken wat de volgende stap moet zijn, terwijl hij ondertussen door die 2 meiden onder druk wordt gezet. misschien had ie al om hulp gevraagd en wachtte hij op de komst daarvan. maar misschien ook nog niet. onduidelijk.
misschien is het niet helemaal goed en strak te verdedigen wat hij doet, maar op zijn minst een beetje.
maar wat die griet dan doet: BAM, vol op zunne neus.... is niet te verdedigen lijkt mij. de dames dreigen immers zelf de politie te bellen, zij waren dus blijkbaar in de gelegenheid. dat geniet gewoon de voorkeur, hadden ze gewoon moeten doen.