abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108736139
Het blijft allezins hot news, net verschenen :

Twee plasmawolken op weg naar de Aarde
De eerste plasmawolk is ontstaan door een zonne-uitbarsting van de klasse M2 gisteren. Morgen rond 5u30 zou de wolk botsen met het magnetisch veld van de Aarde.

De tweede plasmawolk is het gevolg van een X1.1 uitbarsting vanochtend. Die wolk zou ons morgen of woensdag bereiken. Op noordelijke breedtegraden is er mogelijk kans op poollicht, aldus spaceweather.com.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_108738523
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:49 schreef UncleScorp het volgende:

De eerste plasmawolk is ontstaan door een zonne-uitbarsting van de klasse M2 gisteren. Morgen rond 5u30 zou de wolk botsen met het magnetisch veld van de Aarde.

De tweede plasmawolk is het gevolg van een X1.1 uitbarsting vanochtend. Die wolk zou ons morgen of woensdag bereiken. Op noordelijke breedtegraden is er mogelijk kans op poollicht, aldus spaceweather.com.
Die dingen doen toch vrij weinig?
  maandag 5 maart 2012 @ 13:44:47 #243
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_108739982
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:00 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Mwoah, ze kunnen nog wel voor wat problemen zorgen in de electronica.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 5 maart 2012 @ 21:29:22 #244
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_108759800
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:49 schreef UncleScorp het volgende:

Een M2 is verwaarloosbaar, maar een X1.1 is best heavy.
Dat poollicht zal wel weer niet te zien zijn, as usual ;(

quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:00 schreef -Datdus- het volgende:
Wat heet "vrij weinig" ?
Als mens voel of merk je er vrijwel niets van.

Maar verder...
Raad ik deze docu van National Geographic aan: Electronic Armageddon ^O^
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_108765337
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Prikkeldraad, mijnenveld, boobytraps ...
Ik vrees idd dat de situatie onhoudbaar wordt als jij de enige in de buurt bent met voedsel ...
Samenwerken is misschien een optie.
Ik vind het zelf een dilemma. Aan de ene kant kun je het beter zelf regelen, of met je gezin. In ieder geval een zeer kleine groep mensen. Op die manier ben je flexibel genoeg en kun je eigenlijk overal terecht, leef je van wat je tegenkomt, en probeer je met elkaar wat van te maken. Je kunt elkaar 100% vertrouwen.
Aan de andere kant kun je best met andere overlevenden een soort van gemeenschap vormen. Ook hierbij is vertrouwen erg belangrijk. Er zal dan iemand als leider moeten fungeren, of een soort commissie dat als bestuur kan dienen. Voordeel is dat iedereen wel ergens goed in is, zijn/haar kennis ten volle kan benutten en dingen waar hij/zij niet goed in is aan anderen over te laten. Nadeel is dan wel dat je gebonden bent aan een lokatie, afgezien van het feit dat er heel veel mensen heel graag de rol van leider op zich willen nemen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_108780003
Zo'n ding bewaren in een stalen doos? Als backup pc. Heb je wel stroom nodig, dat dan weer wel.

Een minicomputertje dus met een geheugenkaart als harde schijf.
pi_108783051
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:56 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Samenwerken is misschien een optie.
Ik vind het zelf een dilemma. Aan de ene kant kun je het beter zelf regelen, of met je gezin. In ieder geval een zeer kleine groep mensen. Op die manier ben je flexibel genoeg en kun je eigenlijk overal terecht, leef je van wat je tegenkomt, en probeer je met elkaar wat van te maken. Je kunt elkaar 100% vertrouwen.
Aan de andere kant kun je best met andere overlevenden een soort van gemeenschap vormen. Ook hierbij is vertrouwen erg belangrijk. Er zal dan iemand als leider moeten fungeren, of een soort commissie dat als bestuur kan dienen. Voordeel is dat iedereen wel ergens goed in is, zijn/haar kennis ten volle kan benutten en dingen waar hij/zij niet goed in is aan anderen over te laten. Nadeel is dan wel dat je gebonden bent aan een lokatie, afgezien van het feit dat er heel veel mensen heel graag de rol van leider op zich willen nemen...
Ik denk dat je je nu al moet verenigen met mede-preppers. En afspreken op welke locatie je elkaar ontmoet en ook gaat vestigen (een volkstuintjes complex dat net buiten de stad ligt is wel een goed idee; De meute zal de eerste dagen de binnenstad intrekken om daar te gaan plunderen. In de schuurtjes kun voorlopig wonen. Dan de boel afzetten, wachtlopen, in groepjes jagen, etc. )
  dinsdag 6 maart 2012 @ 18:10:30 #248
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_108789583
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 14:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik denk dat je je nu al moet verenigen met mede-preppers. En afspreken op welke locatie je elkaar ontmoet en ook gaat vestigen (een volkstuintjes complex dat net buiten de stad ligt is wel een goed idee; De meute zal de eerste dagen de binnenstad intrekken om daar te gaan plunderen. In de schuurtjes kun voorlopig wonen. Dan de boel afzetten, wachtlopen, in groepjes jagen, etc. )
Lastige materie met veel dilemma's.

Het verenigen met mede-preppers klinkt prima, maar in de praktijk slecht uitvoerbaar, tenzij je buren bent. Daarbij zijn er dan een x aantal mensen op de hoogte van wat jij hebt. Zitten daar geen (vuur) wapens tussen, heb je een redelijke kans dat ze zich tegen je keren. B.v. hun vriendenkring meenemen met de bedoeling dat ZIJ jouw spullen "overnemen".

Voor dit soort zaken moet er véél vertrouwen zijn.

Sommigen roeptoeteren ook maar wat graag rond dat ze "preppen", met de bedoeling anderen ertoe aan te zetten. Die "anderen" zullen absoluut aan je denken, zodra ze niets meer hebben ... Dit is voor mij ook een reden om met bepaalde figuren uit mijn omgeving NIET "samen te werken".

Het afspreken van een "verzamelpunt" is ook tricky. Hoe lang ga je wachten ? Is die plek nog bereikbaar ? (voor iedereen). Hoeveel onvoorbereide mensen weten ervan ?

Zelfde met de "vestigingsplaats". Je moet er eigenlijk al minstens 3 uitzoeken, met alle mogelijke routes er naar toe. Zonder te weten hoeveel anderen diezelfde plek hebben uitgezocht.

Bij bepaalde types rampen (economische ineenstorting, EMP's e.d.) vallen er initieel zelfs weinig tot geen slachtoffers ... wat gaan die miljoenen hongerlijders doen ? Waar gaan ze heen ?

In de meeste gevallen is het wellicht raadzamer met een klein groepje (tot max. 8) onder te duiken, vrij letterlijk, om vervolgens de eerste maanden uit te zitten en als het dan wat rustiger is geworden (na enkele maanden is het merendeel dood door honger of geweld.) eens rondkijken hoe het er voor staat. Dit doe je echter NIET in je eigen (of überhaupt een) huis. (vanwege de plunderaars & brandstichters e.d.)
pi_108790589
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 18:10 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Lastige materie met veel dilemma's.

Het verenigen met mede-preppers klinkt prima, maar in de praktijk slecht uitvoerbaar, tenzij je buren bent. Daarbij zijn er dan een x aantal mensen op de hoogte van wat jij hebt. Zitten daar geen (vuur) wapens tussen, heb je een redelijke kans dat ze zich tegen je keren. B.v. hun vriendenkring meenemen met de bedoeling dat ZIJ jouw spullen "overnemen".

Voor dit soort zaken moet er véél vertrouwen zijn.

Sommigen roeptoeteren ook maar wat graag rond dat ze "preppen", met de bedoeling anderen ertoe aan te zetten. Die "anderen" zullen absoluut aan je denken, zodra ze niets meer hebben ... Dit is voor mij ook een reden om met bepaalde figuren uit mijn omgeving NIET "samen te werken".

Het afspreken van een "verzamelpunt" is ook tricky. Hoe lang ga je wachten ? Is die plek nog bereikbaar ? (voor iedereen). Hoeveel onvoorbereide mensen weten ervan ?

Zelfde met de "vestigingsplaats". Je moet er eigenlijk al minstens 3 uitzoeken, met alle mogelijke routes er naar toe. Zonder te weten hoeveel anderen diezelfde plek hebben uitgezocht.

Bij bepaalde types rampen (economische ineenstorting, EMP's e.d.) vallen er initieel zelfs weinig tot geen slachtoffers ... wat gaan die miljoenen hongerlijders doen ? Waar gaan ze heen ?

In de meeste gevallen is het wellicht raadzamer met een klein groepje (tot max. 8) onder te duiken, vrij letterlijk, om vervolgens de eerste maanden uit te zitten en als het dan wat rustiger is geworden (na enkele maanden is het merendeel dood door honger of geweld.) eens rondkijken hoe het er voor staat. Dit doe je echter NIET in je eigen (of überhaupt een) huis. (vanwege de plunderaars & brandstichters e.d.)
Interessante leesstof om eens goed te overdenken. Inderdaad kun je beter 'ieder voor zich' aanhouden. Goed dat je elkaar informeert, maar daar moet het bij blijven. Het afspreken wordt sowieso lastig, want er zijn gewoon teveel onbekende factoren. Het type ramp, de grootte ervan. De reactie van het volk. De lokatie. En dan is het alleen het moment van 'impact'
Daarna is het onzeker hoe het gedrag van anderen uitpakt. De naschok, wat natuurlijk ook slachtoffers maakt. De gevolgen van het ontbreken van technologie. of de technologie is er nog, maar niemand die weet hoe het werkt. Voorbeeld is een onbeheerde kerncentrale dat nog op volle toeren draait. Ik heb geen idee wat jullie zouden doen, maar ik zou het op een lopen zetten...

Overigens ben ik geen prepper. In ieder geval niet zo fanatiek als sommigen, die een jaarvoorraad in huis hebben. Ik heb alleen een kopie thuis staan van wat ik in m'n vrachtauto heb, (zie terug in dit topic voor het lijstje) en een berg kennis in m'n kop. Makkelijk mee te nemen, zelfs als ik moet lopen. Bedenk ik me wel net dat ik nog een steekwagentje moet halen om het sjouwen wat makkelijker te maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ridocar op 06-03-2012 18:54:59 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_109008821
quote:
Waarschuwing van een goede connectie…

'Schokkende gebeurtenis tussen 13 en 23 maart'

‘Ik heb een Special Forces vriend die in Kalispell Montana woont. Hij belde me met groot nieuws…

Hij heeft een vriend die in het Gevangenis Systeem te Montana werkt. Zij hebben te horen gekregen van de ‘Big Government’ (Illuminati) om klaar te zijn voor een gebeurtenis, die zou plaatsvinden tussen 13 en 23 maart 2012. Deze gebeurtenis zal letterlijk wereldschokkend zijn, de aarde verpletterend. Zij hebben te horen gekregen om een voorraad voor 6 maanden aan te leggen van voedsel, brandstof, medische voorzieningen, water en andere benodigdheden die noodzakelijk zijn! Deze Special Forces vriend was geschokt op z’n zachtst gezegd.’
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 12 maart 2012 @ 14:52:05 #251
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_109011304
We gaan het zien morgen :{
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 12 maart 2012 @ 16:13:04 #252
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109014378
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:52 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Zou het een oefening kunnen wezen?
Waarom moet ik nu denken aan die I-tjing dip grafiekje? ;(
The truth was in here.
pi_109014954
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:13 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zou het een oefening kunnen wezen?
Waarom moet ik nu denken aan die I-tjing dip grafiekje? ;(
Als het om een oefening gaat, wordt het pas echt gevaarlijk. :D
Dat heeft het verleden al uitgewezen

Er gaan alleszins nog waarschuwende youtubes rond ivm 22/3 een serieuse aardbeving.
  maandag 12 maart 2012 @ 17:39:04 #254
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_109017695
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 13:52 schreef UncleScorp het volgende:
Heb hier wel zo m'n vraagtekens bij... :{

Sinds wanneer is een gevangenisbewaarder in de 'need to know' groep ?
& sinds wanneer mogen ze dat, over de telefoon, aan anderen vertellen (zonder IN die cel te belanden) ?

"Beetje" vreemd bericht zo ;)
  maandag 12 maart 2012 @ 17:49:19 #255
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109018012
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 17:39 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Heb hier wel zo m'n vraagtekens bij... :{

Sinds wanneer is een gevangenisbewaarder in de 'need to know' groep ?
& sinds wanneer mogen ze dat, over de telefoon, aan anderen vertellen (zonder IN die cel te belanden) ?

"Beetje" vreemd bericht zo ;)
We moeten prepared zijn. :7
The truth was in here.
pi_109019879
Ik heb het SAS survival boek als kind zovaak gelezen dat ik hem wel redelijk uit me hoofd ken :)
Tof topic trouwens, zal vanavond eens kijken of ik nog wat leuke dingen weet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 13 maart 2012 @ 00:33:10 #257
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_109037655
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Er gaan alleszins nog waarschuwende youtubes rond ivm 22/3 een serieuse aardbeving.
Wáááát????
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
  dinsdag 13 maart 2012 @ 00:35:04 #258
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_109037716
Ik ben nu bezig met eten en drinken in te slaan, voor m'n noodpakket. Ik kijk bij al het eten hoe lang het houdbaar is, maar bijna alles is niet langer dan een jaar houdbaar?!? Nu heb ik laatst gelezen dat dat vaak niet klopt, want eten is vaak langer houdbaar dan dat het er op staat. Maar welk eten (behalve blikvoeding) en drinken is nou echt echt heel lang houdbaar? Minstens 1,5 jaar?
pi_109040239
Rijst, bonen, graan, pasta: zo lang het allemaal maar droog en luchtdicht is verpakt. Drinken is volgens mij hetgene dat je eigenlijk elk jaar (?), of in ieder geval het snelste weer moet vervangen.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_109043088
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 00:35 schreef Skitzofrenix het volgende:
Ik ben nu bezig met eten en drinken in te slaan, voor m'n noodpakket. Ik kijk bij al het eten hoe lang het houdbaar is, maar bijna alles is niet langer dan een jaar houdbaar?!? Nu heb ik laatst gelezen dat dat vaak niet klopt, want eten is vaak langer houdbaar dan dat het er op staat. Maar welk eten (behalve blikvoeding) en drinken is nou echt echt heel lang houdbaar? Minstens 1,5 jaar?
Blikgroente is naar mijn weten zo een beetje eeuwig houdbaar, de reden waarom er toch een datum op staat is dat de smaak of kleur naar verloop van tijd kan veranderen.
pi_109043888
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 18:43 schreef raptorix het volgende:
Ik heb het SAS survival boek als kind zovaak gelezen dat ik hem wel redelijk uit me hoofd ken :)
Tof topic trouwens, zal vanavond eens kijken of ik nog wat leuke dingen weet.
Maar ben je ook mentaal voorbereid? ;) Hoe reageer je op extreme stress etc.
pi_109044038
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 11:39 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Maar ben je ook mentaal voorbereid? ;) Hoe reageer je op extreme stress etc.
Ik heb een levenservaring achter de rug waarbij dat behoorlijk komt kijken, ik zal vanuit privacy daar niet te diep op in gaan, maar ik denk dat ik wel redelijk stress bestendig ben.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:31:37 #263
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_109046796
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Een aardbeving 9 dagen van te voren voorspellen :')!

met 10 minuten van te voren zijn ze vaak al heel blij.

* Alu hoedje vast op zet.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_109047018
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:31 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Een aardbeving 9 dagen van te voren voorspellen :')!

met 10 minuten van te voren zijn ze vaak al heel blij.

* Alu hoedje vast op zet.
Ik vind het jammer dat dit topic in TRU staat. -O-
  dinsdag 13 maart 2012 @ 17:20:12 #265
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_109054451
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:39 schreef -Datdus- het volgende:
Ik vind het jammer dat dit topic in TRU staat. -O-
Waarom ?
Maakt toch niet waar het staat ?
Zou zo 1,2,3 ook niet weten waar het beter op z'n plek zou zijn, dan tussen de rest van de alu hoedjes :P

Dat deeltje 7 er al meer dan een jaar over doet om vol te raken, vind ik 'jammerder' ;)
pi_109057030
Wat op zich ook wel handig is zijn die USB solar chargers: http://www.a-solar.eu/NL/Solar_chargers
Op die manier kan je toch gebruik blijven maken van tablets met daarop allerlei e-books, kaarten, gps, etc.

Edit: was dus al geroepen :)
  dinsdag 13 maart 2012 @ 20:19:05 #267
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_109062385
Blijft (bak)meel ook lang goed? En chocola? En (bak) boter?

[ Bericht 31% gewijzigd door Skitzofrenix op 13-03-2012 21:58:25 ]
  dinsdag 13 maart 2012 @ 22:04:18 #268
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_109068279
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 20:19 schreef Skitzofrenix het volgende:
Blijft (bak)meel ook lang goed? En chocola? En (bak) boter?
quote:
Droge Producten zoals suiker, spaghetti, meel (bloem), kruiden, specerijen moet je droog bewaren. Deze producten zijn lang houdbaar omdat ze droog zijn. Bacteriën kunnen zich niet vermeerderen in een droge omgeving. Bewaar deze producten het liefst in luchtdichte potten of flessen, buiten het bereik van licht en warmte. Bloem (meel) blijft dan wel 8 tot 12 maanden goed en volkorenmeel 2 tot 4 maanden.
Mwah, het is maar wat je lang noemt ;)

Chocola is ook minimaal een jaar (ongeacht de datum op verpakking)

& (bak)boter, slechts enkele weken. Max. (& in de koelkast):
quote:
Bewaar boter in de koelkast. Houdt de boter weg van sterk ruikende voedingswaren. De houdbaarheid van boter is afhankelijk van de samenstelling, wijze van bewaren en wijze van fabriceren. Boter kan met verse of gepasteuriseerde boter of room bereid zijn. Dit heeft invloed op de houdbaarheid. Wanneer de boter weinig water bevat, is ze enkele weken tot twee maanden houdbaar. Boter moet koel, donker en afgesloten bewaard worden.

[ Bericht 11% gewijzigd door R0N1N op 13-03-2012 22:10:03 ]
  woensdag 14 maart 2012 @ 22:23:59 #269
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_109110824
Dan weet ik dat ook weer, bedankt :)

Vandaag heb ik bij de kringloopwinkel zo'n gas ding gekocht om op te koken, heb hem ook gelijk getest en doet het prima. Ik weet alleen niet hoe je hem kan vervangen enzo, maar daar voor ga ik nog een keer naar de winkel toe om daar uitleg over te vragen.

Het is zo'n soort ding;

En hoe lang doe je eigenlijk met een gasfles van zulk formaat?
  woensdag 14 maart 2012 @ 22:25:38 #270
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_109110941
Trouwens, mijn collega's vroegen toen ik dit kocht of ik ga camperen. Ik zeg nee, het is voor m''n noodpakket dus ik uitleggen. Verklaren ze me voor gek :+
Hier ga ik dus nooit meer openlijk over praten, het lijkt wel een soort van taboe. :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')