abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106930446
Als één van de belangrijkste preps dit jaar ben ik trouwens m'n eigen lichaam aan het trainen, want als straks in één keer de nood aan de man komt moet je klaar zijn om er een tijdje tegen te kunnen met afzien en misschien wel zware omstandigheden. Volgens mij vergeten veel mensen dat toe te voegen aan hun lijstje... :)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 21:57:53 #182
365479 7ona
Don't be scared be prepar
pi_106930459
zijn jullie al op de hoogte van de golf stroom? is al vrij oud nieuws trouwens.. maar als de voorspellingen uitkomen zullen we in een mini ijstijd terecht komen.. en nee niet pas over 500 jaar!
in een paar jaar!
want de golfstroom zorgt er voor dat er warm water richting europa stroomt. en de lucht daar boven word natuurlijk ook opgewarmd. en dat zorgt weer voor het zachte klimaat in europa.
als dat er dus niet meer is dan zullen we hier in europa het zelfde klimaat als in moskauw hebben...
fuking min 40! en daar zijn onze waterleidingen en hoogspanningskabels enzo niet op voorbereid

Better to have and not need than to need and not have
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:06:26 #183
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_106930950
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:48 schreef 7ona het volgende:
wat heb je zo al aan te brengen dan aan mijn kit?
Phoe, dat wordt lastig zo uit m'n hoofd. (ik verblijf tijdelijk op een kamertje, ver van m'n 'gear' (deels) ;) )
Om te beginnen heb ik een Care+ First Aid kit Professional.
Aangevuld met o.a. tekentang, T3 olie, deet (50%), pijnstillers, 'sling' (soort mitella) en nog wat spul.

quote:
Persoonlijke medicijnen natuurlijk niet inbegrepen als die van toepassing zijn.
Gelukkig niet ;)

quote:
en dat was een flinke verwonding! in teotwawki omstandigheden mogelijk fataal als je in je eentje bent... zelfs een verzwikte enkel kan al fataal zijn:s probeer maar is een stukje op 1 been te lopen:p
echt zwaar!! dan zou je al 2 krukken moeten fixen.
Precies. Zelfs ik kon de eerste dagen amper lopen. Dreunt lekker door allemaal. ;(
Maar ja, daar sta je dan met je gebroken been, in je uppie, met 30kg aan bepakking, middenin het bos ... Mooi spalkje erom. Alle wondjes mooi schoon en verbonden, high van de pijnstillers ...
en toen :? Je moet je toch 'verplaatsen'. Dat wordt echt afzien tijdens het afzien :P

quote:
maar 20kg! dat is niet niks! ik heb half jaar geleden met 13kg 16km gelopen en dat was al best afzien. was dan wel zonden training en rookte toen 12 jaar:s maar ben nu gestopt!! al 5 maanden:)
Valt mee. Goeie rugzak en goed op de heupen binden scheelt enorm ;)
(was ook maar een km of 7 ;) ). Wel voor het eerst sinds tijden & ik rook al 23 jaar. Nog steeds :7

quote:
en ga binnen kort een stuk wandelen en overnachten in het bos(als ik een geschikt plekje kan vinden:p)
Succes.
Je weet dat je daar wel een bekeuring voor krijgt ?
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:17:32 #184
365479 7ona
pi_106931618
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:57 schreef wormtrein het volgende:
Als één van de belangrijkste preps dit jaar ben ik trouwens m'n eigen lichaam aan het trainen, want als straks in één keer de nood aan de man komt moet je klaar zijn om er een tijdje tegen te kunnen met afzien en misschien wel zware omstandigheden. Volgens mij vergeten veel mensen dat toe te voegen aan hun lijstje... :)
woehoe eerste quote:p

zeker is dat belangrijk! hoort eigenlijk boven aan;) heeft alleen maar voordelen! en je kan langere tijd zonder eten;) iemand die heel mager is houd het niet echt lang vol zonder eten. zonder eten gaat je lichaam je spieren opeten:o
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:18:15 #185
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_106931653
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:57 schreef wormtrein het volgende:
Yep. Enige conditie e.d. is best wel een pre :P

Zit wel een maar aan. Het moet precies genoeg zijn. Alles wat je extra hebt (aan spiermassa en/of vet) kost alleen maar energie. Een groter lichaam vergt immers ook meer voedsel ;)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:21:15 #186
365479 7ona
pi_106931808
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:18 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Yep. Enige conditie e.d. is best wel een pre :P

Zit wel een maar aan. Het moet precies genoeg zijn. Alles wat je extra hebt (aan spiermassa en/of vet) kost alleen maar energie. Een groter lichaam vergt immers ook meer voedsel ;)
helemaal gelijk!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:25:36 #187
365479 7ona
pi_106932039
ik ken eigenlijk helemaal geen preppers.. naja alleen die gast van die dump winkel.
zijn jullie alleen aan het preppen? mijn vriendin wil er geloof ik liever niks van weten. dat is wel lastig soms.. het is toch een bepaalde kijk op het leven en de toekomst.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:44:08 #188
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_106933013
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:25 schreef 7ona het volgende:
ik ken eigenlijk helemaal geen preppers.. naja alleen die gast van die dump winkel.
zijn jullie alleen aan het preppen? mijn vriendin wil er geloof ik liever niks van weten. dat is wel lastig soms.. het is toch een bepaalde kijk op het leven en de toekomst.
Mja, ach, wat heet preppen. Ben vroeger geregeld wezen kamperen en survivallen in de Ardennen en ook nog in dienst gezeten & heb even een periode gehad waarin ik min of meer in een soort 'urban survival' situatie zat ;)

Daar heb ik de meeste kennis vandaan en ook de spullen voor een flink deel.

Vanuit de survival interesse en de altijd aanwezige kans dat er één of andere catastrofe plaatsvindt is het leuk daar over na te denken en mee bezig te zijn, naast het er redelijk op voorbereid zijn, maar wel met een grens. Het kan zomaar een hoop geld kosten. ;)

Het merendeel van m'n spullen gebruik ik sowieso wel, met kamperen e.d. maar ... een bunker ?
Aggregaat ? of zelfs Body armor ? - kostbaar voor iets wat ik (verder) nooit gebruik.

Een flinke voorraad voedsel heb ik b.v. ook niet. Wel al vaak aan gedacht, maar wil er nog niet van komen. :P
  dinsdag 17 januari 2012 @ 23:24:13 #189
365479 7ona
pi_106934733
ik word april pas 25 en ik ben dan ongeveer een jaar aan het "preppen":p
het is voor mij een jaar van wakker worden. ik heb veel geleerd over hoe de maatschappij echt in elkaar zit. en dat je alles behalve vrij bent. en ze hebben het al zeker niet goed met je voor!
maar ja dat is meer Zeitgeist en End Game shit.wat ook wel weer gelijk staat aan teotwawki.
puntje bij paaltje! ik ben een beetje geobsedeerd:O ben er dus elke dag wel mee bezig.
pi_106996993
http://www.youtube.com/user/wildernessoutfitters

hier heb ik een leerzaam kanaal voor jullie, voor kleine weetjes om te preppen.... ;)
Echte mannen eten geen honing , die kauwen op bijen.....
  vrijdag 20 januari 2012 @ 04:22:21 #191
365479 7ona
pi_107018432
Dave heeft een baard ja:) gaat hij zij haar nu ook laten groeien xD

thanx voor de link! ik was hem vergeten..
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:39:04 #192
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107024891
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:19 schreef foxtrotcharlybravo het volgende:
http://www.youtube.com/user/wildernessoutfitters

hier heb ik een leerzaam kanaal voor jullie, voor kleine weetjes om te preppen.... ;)
Doet toch een beetje aan als een 'telsell' reclame ...
It's AMAZING ... :{
pi_107030337
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:39 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Doet toch een beetje aan als een 'telsell' reclame ...
It's AMAZING ... :{
Een beetje wel idd maar die slingshot vind ik wel super en je raakt nooit zonder ammo , stenen genoeg.......
En met die pijl vind ik ook geniaal...
pi_107030747
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 04:22 schreef 7ona het volgende:
Dave heeft een baard ja:) gaat hij zij haar nu ook laten groeien xD

thanx voor de link! ik was hem vergeten..
graag gedaan ouwe
  zaterdag 21 januari 2012 @ 02:33:47 #195
365479 7ona
pi_107057997
toch wel chill dingetje:) maar volgens mij zijn katapulten met pols steun verbonden in NL:p en kruisbogen niet:o
pi_107059190
Een samengestelde pijl? Hmm.. Gaat dat echt werken? De geringste afwijking in de schacht zorgt al voor afwijkingen in de vlucht..
  zaterdag 21 januari 2012 @ 15:35:20 #197
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107067758
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 06:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een samengestelde pijl? Hmm.. Gaat dat echt werken? De geringste afwijking in de schacht zorgt al voor afwijkingen in de vlucht..
Net uit de verpakking zal het best werken, maar hoe lang zal het meegaan ?
Sowieso lastig, composiet pijlen. Ze zijn dan wel het beste, maar je maakt ze niet even na wshtf.
Er een flinke bos van meezeulen is ook niet echt handig & veel (kruis)bogen die daar weer voor gemaakt zijn, zijn weer te krachtig voor de gemiddelde zelf gemaakte pijl.

& een katapult is zo kinderlijk eenvoudig te maken, daar geef ik echt geen geld aan uit. :P
pi_107069170
Op Facebook is een open groep te vinden over prepping in Nederland.
Zie link:

https://www.facebook.com/groups/234212076628378/
  zaterdag 21 januari 2012 @ 17:13:10 #199
365479 7ona
pi_107070622
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 16:20 schreef SAMGLLX het volgende:
Op Facebook is een open groep te vinden over prepping in Nederland.
Zie link:

https://www.facebook.com/groups/234212076628378/
de oprichter der van is bestuurslid jongeren VVD Flevoland...
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:38:14 #200
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107200053
Kwam net deze tegen: http://isohunt.com/torrent_details/263843225/shtf?tab=summary

Interessante verzameling leesvoer. Vooral veel over tuinieren op alle mogelijke manieren, plaatsen en jaargetijden. EHBO (van blaren tot emergency war-surgery), Stroom, Communicatie, enz.
pi_107297880
hier ook een actief prepper!
helaas niet een heel jaar aan voedsel, maar 3 maand moet toch wel lukken.
Ook in mijn omgeving zijn er weinig mensen met wie ik over preppen kan praten.
1 kennis die ook met survival bezig is, maar mijn vertrouwen in hem is niet groot genoeg om mijn preppers activiteiten prijs te geven.
En helaas mijn vrouw vind het allemaal ook maar onzin, dus helaas beoefen ik deze "hobby" in mijn eentje. Die 400 liter water op zolder vind ze al te gek... ze moest eens weten wat er onder de schuur ligt begraven haha.. ik hoop dat ze er nooit van op de hoogte komt.. want dan heeft the shtf plaats gevonden.
Ook ben ik plekjes in huis aan het opvullen met blikvoer... allemaal rond 2016 over de datum,
dus eind 2014 maar eens met rouleren beginnen.
gelukkig hebben we wel een paar weken eten in de kelderkast, maar dat is wat mijn vrouw betreft genoeg.

na jullie post's te hebben gelezen, nu op zoek naar colloidaal zilver of hoe het te maken.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 16:10:59 #202
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107330558
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:01 schreef 08091981 het volgende:
..
Ook in mijn omgeving zijn er weinig mensen met wie ik over preppen kan praten.
1 kennis die ook met survival bezig is, maar mijn vertrouwen in hem is niet groot genoeg om mijn preppers activiteiten prijs te geven.
En helaas mijn vrouw vind het allemaal ook maar onzin, dus helaas beoefen ik deze "hobby" in mijn eentje.
Bekend probleem, ja. Met niet preppers, al zijn het je beste vrienden, kun je er niet over praten, om diverse redenen en daarbij moet je elkaar kunnen vertrouwen, op diverse gebieden.

Zo heb ik ook een goede vriend, die semi actief prepper is, maar ik praat er nog maar zelden over met hem en vertel ook niet meer wat ik zoal doe en of heb. Waarom ?
Hij praat over niets anders, met iedereen. Wat ie zoal heeft, waar, hoe die dat denkt te gaan verdedigen & dat je tegen die tijd niet bij hem hoeft aan te komen. Daarbij ook gerust vertellend dat IK er ook mee bezig ben. (hij "gelooft" in het "2012" gebeuren. DE reden voor hem)

Terwijl ik hem al 100x heb uitgelegd dat ie z'n mond moet houden.

Ook heeft ie grootse, volstrekt onrealistische, plannen en ideen zoals: wat zaadjes in de grond stoppen en meneer is boer, makkelijk 80 kilo op z'n rug :') met wat wapens hou je hordes mensen tegen in je uppie :|W enz.

De benodigde info lezen, skills trainen, vlucht locaties & de wegen er naar toe verkennen, je skills oefenen met regelmatige tochtjes de natuur in met je BoB enz, is dan weer te veel gevraagd.

:{w

Dan maar in m'n eentje. ;)

edit:
Hoewel een hoop zaken er dan ook niet van komen, helaas. (alleen de natuur in trekken voor een paar dagen is b.v. niet slim)
pi_107356773
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 16:10 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Bekend probleem, ja. Met niet preppers, al zijn het je beste vrienden, kun je er niet over praten, om diverse redenen en daarbij moet je elkaar kunnen vertrouwen, op diverse gebieden.

Zo heb ik ook een goede vriend, die semi actief prepper is, maar ik praat er nog maar zelden over met hem en vertel ook niet meer wat ik zoal doe en of heb. Waarom ?
Hij praat over niets anders, met iedereen. Wat ie zoal heeft, waar, hoe die dat denkt te gaan verdedigen & dat je tegen die tijd niet bij hem hoeft aan te komen. Daarbij ook gerust vertellend dat IK er ook mee bezig ben. (hij "gelooft" in het "2012" gebeuren. DE reden voor hem)

Terwijl ik hem al 100x heb uitgelegd dat ie z'n mond moet houden.

Ook heeft ie grootse, volstrekt onrealistische, plannen en ideen zoals: wat zaadjes in de grond stoppen en meneer is boer, makkelijk 80 kilo op z'n rug :') met wat wapens hou je hordes mensen tegen in je uppie :|W enz.

De benodigde info lezen, skills trainen, vlucht locaties & de wegen er naar toe verkennen, je skills oefenen met regelmatige tochtjes de natuur in met je BoB enz, is dan weer te veel gevraagd.

:{w

Dan maar in m'n eentje. ;)

edit:
Hoewel een hoop zaken er dan ook niet van komen, helaas. (alleen de natuur in trekken voor een paar dagen is b.v. niet slim)

Herkenbaar! Ik heb hetzelfde probleem. Alleen is die vriend een beer van een vent en heeft ook een stel beren als vrienden met de nodige middelen om mensen makkelijk te "overtuigen". Dat soort mensen hou ik liever te vriend. Kunnen altijd van pas komen :7
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  zondag 29 januari 2012 @ 14:24:51 #204
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107360675
quote:
3s.gif Op zondag 29 januari 2012 13:09 schreef Saak het volgende:
Herkenbaar! Ik heb hetzelfde probleem. Alleen is die vriend een beer van een vent en heeft ook een stel beren als vrienden met de nodige middelen om mensen makkelijk te "overtuigen". Dat soort mensen hou ik liever te vriend. Kunnen altijd van pas komen :7
:D Tja, mijn vriendenkring bestaat voor een flink deel uit bouwvakkers & stijgerbouwers.
Daar is dit er ook één van ;)

Te vriend houden doe ik 'm dan ook wel. Hij is er mee bezig, dat is iig iets, maar ik vertel 'm niets meer over wat ik zoal doe en heb. Alsof ik er niet meer mee bezig ben.

Tegen de tijd dat er iets gebeurd (als ...) dan zie ik wel weer verder.

M'n aller beste vriend, die ik al zo'n 25 jaar ken, is er b.v. helemaal niet mee bezig, maar zou hem er tzt wel graag bij hebben. Ook hem vertel ik echter niets. ;)

Niet omdat zij het niet mogen weten, maar omdat ik niet wil dat de hele stad het weet :P
Zeker als je het over voedsel voorraden gaat hebben. Nou heb ik die ook (nog) nauwelijks, maar dan is het echt 100x beter als niemand dat weet. Ze komen het ECHT halen. Zeker je vrienden en kennissen kring, maar ook buren e.d. & ze gaan echt niet zomaar weer weg, met lege handen.

Dan zit je meteen bij het volgende dilemma.

Met alleen een voorraad voedsel kom je niet ver.
Dat raak je kwijt aan diegene die geen voedsel heeft, maar wel wapens.

Zonder de wapens (& mankracht/aantallen) om het te verdedigen, heeft een flinke voorraad eigenlijk nauwelijks zin. Zeker in een situatie met totale anarchie waarbij de plunderaars huis na huis afgaan op zoek naar 'goodies'.

Zelfde met "tuinieren". Het moeilijkste ervan is zorgen dat niemand anders het op eet :P
  zondag 29 januari 2012 @ 14:46:54 #205
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107361747
Wat locaties betreft kwam ik bij Den Bosch in de omgeving ook een aantal plekken tegen waarvan ik meteen dacht, hier zou ik wel willen wonen met oog op een teotwawki. Zolang je geen al te erge wateroverlast hebt (heb de NAP e.d. niet gecheckt :P ) zijn dat soort locaties perfect.

Dan heb ik het over redelijk kleine, dorp achtige, woonwijken die zijn gebouwd in de vorm van een ouderwetse vesting. Midden tussen de weilanden. (& een golfbaan :') )

Er zitten er in die hoek zelfs een paar bij elkaar.

http://maps.google.nl/map(...)69,0.019741&t=h&z=16

http://maps.google.nl/map(...)&cbp=12,33.2,,0,8.22
http://maps.google.nl/map(...),79.83,,0,10.83&z=19
http://maps.google.nl/map(...)bp=12,319.19,,0,3.91

Sowieso lijkt het me wel wat om zo te wonen, lekker rustig, tussen het groen. Anyway, om b.v. een gemeenschap te stichten en weer iets van een beschaving op te bouwen, te midden van een "mad max" wereld is zoiets ideaal.
:z
  zondag 29 januari 2012 @ 18:47:50 #206
366556 yassinarouz
Op zoek naar de volgende grens
pi_107370477
In Frontier Magazine las ik een voorspelling van Benjamin Adamah over 2012. Hij adviseert o.a. een voedselvooraad aan te leggen en contant geld achter de hand te houden.Dit komt volgens hem onder invloed van de zwarte maan.
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:18:15 #207
365479 7ona
pi_107752127
ik vrees eigenlijk dat de eerste teotwawki toch ww3 word...
als america iran aan valt dan gaan china en rusland daar tegen in...
ik heb wel eten en water, gasmasker met 3 filters en een kruisboog. maar een m16 met een paar kisten munitie is dan beter.
maar ja als de nuke's gaan vallen zijn we er allemaal geweest.
ik heb iig geen bunker:p

VOTE FOR RON PAUL!!:p

sorry kijk te veel Alex Jones op youtube;) waarvan ik trouwens mijn account verwijdert heb!
met hun nieuwe privacy policy!! "ze" hoeven niet alles te weten wat ik uitspook!

gebruik nu startpage.com als zoek machine die waarborgt je privacy wel!
pi_107753757
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:18 schreef 7ona het volgende:
ik vrees eigenlijk dat de eerste teotwawki toch ww3 word...
als america iran aan valt dan gaan china en rusland daar tegen in...
ik heb wel eten en water, gasmasker met 3 filters en een kruisboog. maar een m16 met een paar kisten munitie is dan beter.
maar ja als de nuke's gaan vallen zijn we er allemaal geweest.
ik heb iig geen bunker:p

VOTE FOR RON PAUL!!:p

sorry kijk te veel Alex Jones op youtube;) waarvan ik trouwens mijn account verwijdert heb!
met hun nieuwe privacy policy!! "ze" hoeven niet alles te weten wat ik uitspook!

gebruik nu startpage.com als zoek machine die waarborgt je privacy wel!
Ik denk dat de USA dit maal het onderspit delft. Verlamd door de economie etc.
  woensdag 8 februari 2012 @ 17:35:00 #209
365479 7ona
pi_107757375
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 16:00 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Ik denk dat de USA dit maal het onderspit delft. Verlamd door de economie etc.
de economie is deel van het complot.
ik hoop dat de aarde of het heelal de oorzaak is van teotwawki niet de "mens"
maar ik zie het wel gebeuren...
kom maar op met die X flare richting aarde die alle elektrische apparaten verwoest!
  woensdag 8 februari 2012 @ 17:42:16 #210
365479 7ona
pi_107757649
owja en met oorlog word geld verdiend! Big Business!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')