Phoe, dat wordt lastig zo uit m'n hoofd. (ik verblijf tijdelijk op een kamertje, ver van m'n 'gear' (deels)quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:48 schreef 7ona het volgende:
wat heb je zo al aan te brengen dan aan mijn kit?
Gelukkig nietquote:Persoonlijke medicijnen natuurlijk niet inbegrepen als die van toepassing zijn.
Precies. Zelfs ik kon de eerste dagen amper lopen. Dreunt lekker door allemaal.quote:en dat was een flinke verwonding! in teotwawki omstandigheden mogelijk fataal als je in je eentje bent... zelfs een verzwikte enkel kan al fataal zijn:s probeer maar is een stukje op 1 been te lopen:p
echt zwaar!! dan zou je al 2 krukken moeten fixen.
Valt mee. Goeie rugzak en goed op de heupen binden scheelt enormquote:maar 20kg! dat is niet niks! ik heb half jaar geleden met 13kg 16km gelopen en dat was al best afzien. was dan wel zonden training en rookte toen 12 jaar:s maar ben nu gestopt!! al 5 maanden:)
Succes.quote:en ga binnen kort een stuk wandelen en overnachten in het bos(als ik een geschikt plekje kan vinden:p)
woehoe eerste quote:pquote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:57 schreef wormtrein het volgende:
Als één van de belangrijkste preps dit jaar ben ik trouwens m'n eigen lichaam aan het trainen, want als straks in één keer de nood aan de man komt moet je klaar zijn om er een tijdje tegen te kunnen met afzien en misschien wel zware omstandigheden. Volgens mij vergeten veel mensen dat toe te voegen aan hun lijstje...
Yep. Enige conditie e.d. is best wel een prequote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:57 schreef wormtrein het volgende:
Als één van de belangrijkste preps dit jaar ben ik trouwens m'n eigen lichaam aan het trainen, want als straks in één keer de nood aan de man komt moet je klaar zijn om er een tijdje tegen te kunnen met afzien en misschien wel zware omstandigheden. Volgens mij vergeten veel mensen dat toe te voegen aan hun lijstje...
helemaal gelijk!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:18 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Yep. Enige conditie e.d. is best wel een pre
Zit wel een maar aan. Het moet precies genoeg zijn. Alles wat je extra hebt (aan spiermassa en/of vet) kost alleen maar energie. Een groter lichaam vergt immers ook meer voedsel
Mja, ach, wat heet preppen. Ben vroeger geregeld wezen kamperen en survivallen in de Ardennen en ook nog in dienst gezeten & heb even een periode gehad waarin ik min of meer in een soort 'urban survival' situatie zatquote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:25 schreef 7ona het volgende:
ik ken eigenlijk helemaal geen preppers.. naja alleen die gast van die dump winkel.
zijn jullie alleen aan het preppen? mijn vriendin wil er geloof ik liever niks van weten. dat is wel lastig soms.. het is toch een bepaalde kijk op het leven en de toekomst.
Doet toch een beetje aan als een 'telsell' reclame ...quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:19 schreef foxtrotcharlybravo het volgende:
http://www.youtube.com/user/wildernessoutfitters
hier heb ik een leerzaam kanaal voor jullie, voor kleine weetjes om te preppen....
Een beetje wel idd maar die slingshot vind ik wel super en je raakt nooit zonder ammo , stenen genoeg.......quote:Op vrijdag 20 januari 2012 12:39 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Doet toch een beetje aan als een 'telsell' reclame ...
It's AMAZING ...
graag gedaan ouwequote:Op vrijdag 20 januari 2012 04:22 schreef 7ona het volgende:
Dave heeft een baard ja:) gaat hij zij haar nu ook laten groeien xD
thanx voor de link! ik was hem vergeten..
Net uit de verpakking zal het best werken, maar hoe lang zal het meegaan ?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 06:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een samengestelde pijl? Hmm.. Gaat dat echt werken? De geringste afwijking in de schacht zorgt al voor afwijkingen in de vlucht..
de oprichter der van is bestuurslid jongeren VVD Flevoland...quote:Op zaterdag 21 januari 2012 16:20 schreef SAMGLLX het volgende:
Op Facebook is een open groep te vinden over prepping in Nederland.
Zie link:
https://www.facebook.com/groups/234212076628378/
Bekend probleem, ja. Met niet preppers, al zijn het je beste vrienden, kun je er niet over praten, om diverse redenen en daarbij moet je elkaar kunnen vertrouwen, op diverse gebieden.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 16:01 schreef 08091981 het volgende:
..
Ook in mijn omgeving zijn er weinig mensen met wie ik over preppen kan praten.
1 kennis die ook met survival bezig is, maar mijn vertrouwen in hem is niet groot genoeg om mijn preppers activiteiten prijs te geven.
En helaas mijn vrouw vind het allemaal ook maar onzin, dus helaas beoefen ik deze "hobby" in mijn eentje.
Herkenbaar! Ik heb hetzelfde probleem. Alleen is die vriend een beer van een vent en heeft ook een stel beren als vrienden met de nodige middelen om mensen makkelijk te "overtuigen". Dat soort mensen hou ik liever te vriend. Kunnen altijd van pas komenquote:Op zaterdag 28 januari 2012 16:10 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Bekend probleem, ja. Met niet preppers, al zijn het je beste vrienden, kun je er niet over praten, om diverse redenen en daarbij moet je elkaar kunnen vertrouwen, op diverse gebieden.
Zo heb ik ook een goede vriend, die semi actief prepper is, maar ik praat er nog maar zelden over met hem en vertel ook niet meer wat ik zoal doe en of heb. Waarom ?
Hij praat over niets anders, met iedereen. Wat ie zoal heeft, waar, hoe die dat denkt te gaan verdedigen & dat je tegen die tijd niet bij hem hoeft aan te komen. Daarbij ook gerust vertellend dat IK er ook mee bezig ben. (hij "gelooft" in het "2012" gebeuren. DE reden voor hem)
Terwijl ik hem al 100x heb uitgelegd dat ie z'n mond moet houden.
Ook heeft ie grootse, volstrekt onrealistische, plannen en ideen zoals: wat zaadjes in de grond stoppen en meneer is boer, makkelijk 80 kilo op z'n rugmet wat wapens hou je hordes mensen tegen in je uppie
enz.
De benodigde info lezen, skills trainen, vlucht locaties & de wegen er naar toe verkennen, je skills oefenen met regelmatige tochtjes de natuur in met je BoB enz, is dan weer te veel gevraagd.
![]()
Dan maar in m'n eentje.
edit:
Hoewel een hoop zaken er dan ook niet van komen, helaas. (alleen de natuur in trekken voor een paar dagen is b.v. niet slim)
quote:Op zondag 29 januari 2012 13:09 schreef Saak het volgende:
Herkenbaar! Ik heb hetzelfde probleem. Alleen is die vriend een beer van een vent en heeft ook een stel beren als vrienden met de nodige middelen om mensen makkelijk te "overtuigen". Dat soort mensen hou ik liever te vriend. Kunnen altijd van pas komen
Ik denk dat de USA dit maal het onderspit delft. Verlamd door de economie etc.quote:Op woensdag 8 februari 2012 15:18 schreef 7ona het volgende:
ik vrees eigenlijk dat de eerste teotwawki toch ww3 word...
als america iran aan valt dan gaan china en rusland daar tegen in...
ik heb wel eten en water, gasmasker met 3 filters en een kruisboog. maar een m16 met een paar kisten munitie is dan beter.
maar ja als de nuke's gaan vallen zijn we er allemaal geweest.
ik heb iig geen bunker:p
VOTE FOR RON PAUL!!:p
sorry kijk te veel Alex Jones op youtube;) waarvan ik trouwens mijn account verwijdert heb!
met hun nieuwe privacy policy!! "ze" hoeven niet alles te weten wat ik uitspook!
gebruik nu startpage.com als zoek machine die waarborgt je privacy wel!
de economie is deel van het complot.quote:Op woensdag 8 februari 2012 16:00 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Ik denk dat de USA dit maal het onderspit delft. Verlamd door de economie etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |