abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 januari 2012 @ 19:49:23 #176
365479 7ona
Don't be scared be prepar
pi_106923584
ja dat is ook een goede manier!

je kan trouwens ook water halen uit berken!
door er een gaatje in te maken en stokje met een groef er in(zodat je geen stop maakt)
en aan het uiteinde van het stokje een bakje die de vloeistof opvangt.
je kan per dag +- een glas water per boom\stokje halen.

gezien bij dual survival nog niet uitgeprobeerd.
Better to have and not need than to need and not have
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:01:29 #177
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_106924167
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:40 schreef 7ona het volgende:
medkit
<lijstje>

en heb een chirurgische set gevonden

Chirugische set USA
<lijstje 2>
nou verder weet ik zo niks. hoop dat er nog nuttige aanvullingen bij komen!
Mijn medkit is nog net iets uitgebreider, maar een chirurgische set heb ik dan weer niet.
Ook niet de skills :P

Wel een verrot lastige hoor. Gewond raken. Breuken e.d.
Als ik b.v. kijk naar mijn motor ongelukje van mei ... (rechterarm gebroken / schouder verbrijzeld)

Wat meds betreft, zou m'n mitella & doosje (stevige) pijnstillers voldoende zijn geweest.
In het ziekenhuis is er niets aan gedaan. (zou eigenlijk een schroef e.d. in moeten, maar omdat de kop van m'n arm (schouder) in vele stukjes lag, was daar geen houvast voor.)

Nu, exact 8 maanden later, heb ik er nog last van, maar kan eindelijk weer een paar kilometer lopen met 20kg op m'n rug. Ik krijg nu ook eindelijk weer m'n arm minof meer recht om hoog.
Pas na 4 a 5 maanden kon ik weer een beetje fietsen en vervolgens motorrijden.

De eerste maand kon ik mezelf amper wassen. (op een kruk in de douche ! )

Gelukkig ben ik links, maar anders had ik een nog groter probleem gehad, met nog veel meer dingen.

Onder teotwawki-omstandigheden ben je aardig de klos met je 'revalidatie'. Al helemaal als je er alleen voor staat en moet jagen/fourageren/plunderen voor je eten.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 20:48:32 #178
365479 7ona
pi_106926587
wat heb je zo al aan te brengen dan aan mijn kit?
persoonlijke medicijnen natuurlijk niet inbegrepen als die van toepassing zijn.

en dat was een flinke verwonding! in teotwawki omstandigheden mogelijk fataal als je in je eentje bent... zelfs een verzwikte enkel kan al fataal zijn:s probeer maar is een stukje op 1 been te lopen:p
echt zwaar!! dan zou je al 2 krukken moeten fixen.

maar 20kg! dat is niet niks! ik heb half jaar geleden met 13kg 16km gelopen en dat was al best afzien. was dan wel zonden training en rookte toen 12 jaar:s maar ben nu gestopt!! al 5 maanden:)
en ga binnen kort een stuk wandelen en overnachten in het bos(als ik een geschikt plekje kan vinden:p)
pi_106927989
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:49 schreef 7ona het volgende:
ja dat is ook een goede manier!

je kan trouwens ook water halen uit berken!
door er een gaatje in te maken en stokje met een groef er in(zodat je geen stop maakt)
en aan het uiteinde van het stokje een bakje die de vloeistof opvangt.
je kan per dag +- een glas water per boom\stokje halen.

gezien bij dual survival nog niet uitgeprobeerd.
In de zomer kun je ook transparante plastic zakken om takken met bladeren van bomen en struiken te binden. Het condensatievocht vang je zo op. :P
  dinsdag 17 januari 2012 @ 21:30:40 #180
365479 7ona
pi_106928909
haha jep! ook discovery channel:p je zou bijna denken dat "ze" je willen voorbijrijden op teotwawki met al die survival programma's!
pi_106930446
Als één van de belangrijkste preps dit jaar ben ik trouwens m'n eigen lichaam aan het trainen, want als straks in één keer de nood aan de man komt moet je klaar zijn om er een tijdje tegen te kunnen met afzien en misschien wel zware omstandigheden. Volgens mij vergeten veel mensen dat toe te voegen aan hun lijstje... :)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 21:57:53 #182
365479 7ona
pi_106930459
zijn jullie al op de hoogte van de golf stroom? is al vrij oud nieuws trouwens.. maar als de voorspellingen uitkomen zullen we in een mini ijstijd terecht komen.. en nee niet pas over 500 jaar!
in een paar jaar!
want de golfstroom zorgt er voor dat er warm water richting europa stroomt. en de lucht daar boven word natuurlijk ook opgewarmd. en dat zorgt weer voor het zachte klimaat in europa.
als dat er dus niet meer is dan zullen we hier in europa het zelfde klimaat als in moskauw hebben...
fuking min 40! en daar zijn onze waterleidingen en hoogspanningskabels enzo niet op voorbereid

dinsdag 17 januari 2012 @ 22:06:26 #183
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_106930950
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 20:48 schreef 7ona het volgende:
wat heb je zo al aan te brengen dan aan mijn kit?
Phoe, dat wordt lastig zo uit m'n hoofd. (ik verblijf tijdelijk op een kamertje, ver van m'n 'gear' (deels) ;) )
Om te beginnen heb ik een Care+ First Aid kit Professional.
Aangevuld met o.a. tekentang, T3 olie, deet (50%), pijnstillers, 'sling' (soort mitella) en nog wat spul.

quote:
Persoonlijke medicijnen natuurlijk niet inbegrepen als die van toepassing zijn.
Gelukkig niet ;)

quote:
en dat was een flinke verwonding! in teotwawki omstandigheden mogelijk fataal als je in je eentje bent... zelfs een verzwikte enkel kan al fataal zijn:s probeer maar is een stukje op 1 been te lopen:p
echt zwaar!! dan zou je al 2 krukken moeten fixen.
Precies. Zelfs ik kon de eerste dagen amper lopen. Dreunt lekker door allemaal. ;(
Maar ja, daar sta je dan met je gebroken been, in je uppie, met 30kg aan bepakking, middenin het bos ... Mooi spalkje erom. Alle wondjes mooi schoon en verbonden, high van de pijnstillers ...
en toen :? Je moet je toch 'verplaatsen'. Dat wordt echt afzien tijdens het afzien :P

quote:
maar 20kg! dat is niet niks! ik heb half jaar geleden met 13kg 16km gelopen en dat was al best afzien. was dan wel zonden training en rookte toen 12 jaar:s maar ben nu gestopt!! al 5 maanden:)
Valt mee. Goeie rugzak en goed op de heupen binden scheelt enorm ;)
(was ook maar een km of 7 ;) ). Wel voor het eerst sinds tijden & ik rook al 23 jaar. Nog steeds :7

quote:
en ga binnen kort een stuk wandelen en overnachten in het bos(als ik een geschikt plekje kan vinden:p)
Succes.
Je weet dat je daar wel een bekeuring voor krijgt ?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:17:32 #184
365479 7ona
pi_106931618
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:57 schreef wormtrein het volgende:
Als één van de belangrijkste preps dit jaar ben ik trouwens m'n eigen lichaam aan het trainen, want als straks in één keer de nood aan de man komt moet je klaar zijn om er een tijdje tegen te kunnen met afzien en misschien wel zware omstandigheden. Volgens mij vergeten veel mensen dat toe te voegen aan hun lijstje... :)
woehoe eerste quote:p

zeker is dat belangrijk! hoort eigenlijk boven aan;) heeft alleen maar voordelen! en je kan langere tijd zonder eten;) iemand die heel mager is houd het niet echt lang vol zonder eten. zonder eten gaat je lichaam je spieren opeten:o
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:18:15 #185
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_106931653
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 21:57 schreef wormtrein het volgende:
Yep. Enige conditie e.d. is best wel een pre :P

Zit wel een maar aan. Het moet precies genoeg zijn. Alles wat je extra hebt (aan spiermassa en/of vet) kost alleen maar energie. Een groter lichaam vergt immers ook meer voedsel ;)
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:21:15 #186
365479 7ona
pi_106931808
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:18 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Yep. Enige conditie e.d. is best wel een pre :P

Zit wel een maar aan. Het moet precies genoeg zijn. Alles wat je extra hebt (aan spiermassa en/of vet) kost alleen maar energie. Een groter lichaam vergt immers ook meer voedsel ;)
helemaal gelijk!
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:25:36 #187
365479 7ona
pi_106932039
ik ken eigenlijk helemaal geen preppers.. naja alleen die gast van die dump winkel.
zijn jullie alleen aan het preppen? mijn vriendin wil er geloof ik liever niks van weten. dat is wel lastig soms.. het is toch een bepaalde kijk op het leven en de toekomst.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 22:44:08 #188
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_106933013
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 22:25 schreef 7ona het volgende:
ik ken eigenlijk helemaal geen preppers.. naja alleen die gast van die dump winkel.
zijn jullie alleen aan het preppen? mijn vriendin wil er geloof ik liever niks van weten. dat is wel lastig soms.. het is toch een bepaalde kijk op het leven en de toekomst.
Mja, ach, wat heet preppen. Ben vroeger geregeld wezen kamperen en survivallen in de Ardennen en ook nog in dienst gezeten & heb even een periode gehad waarin ik min of meer in een soort 'urban survival' situatie zat ;)

Daar heb ik de meeste kennis vandaan en ook de spullen voor een flink deel.

Vanuit de survival interesse en de altijd aanwezige kans dat er één of andere catastrofe plaatsvindt is het leuk daar over na te denken en mee bezig te zijn, naast het er redelijk op voorbereid zijn, maar wel met een grens. Het kan zomaar een hoop geld kosten. ;)

Het merendeel van m'n spullen gebruik ik sowieso wel, met kamperen e.d. maar ... een bunker ?
Aggregaat ? of zelfs Body armor ? - kostbaar voor iets wat ik (verder) nooit gebruik.

Een flinke voorraad voedsel heb ik b.v. ook niet. Wel al vaak aan gedacht, maar wil er nog niet van komen. :P
  dinsdag 17 januari 2012 @ 23:24:13 #189
365479 7ona
pi_106934733
ik word april pas 25 en ik ben dan ongeveer een jaar aan het "preppen":p
het is voor mij een jaar van wakker worden. ik heb veel geleerd over hoe de maatschappij echt in elkaar zit. en dat je alles behalve vrij bent. en ze hebben het al zeker niet goed met je voor!
maar ja dat is meer Zeitgeist en End Game shit.wat ook wel weer gelijk staat aan teotwawki.
puntje bij paaltje! ik ben een beetje geobsedeerd:O ben er dus elke dag wel mee bezig.
pi_106996993
http://www.youtube.com/user/wildernessoutfitters

hier heb ik een leerzaam kanaal voor jullie, voor kleine weetjes om te preppen.... ;)
Echte mannen eten geen honing , die kauwen op bijen.....
  vrijdag 20 januari 2012 @ 04:22:21 #191
365479 7ona
pi_107018432
Dave heeft een baard ja:) gaat hij zij haar nu ook laten groeien xD

thanx voor de link! ik was hem vergeten..
  vrijdag 20 januari 2012 @ 12:39:04 #192
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107024891
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:19 schreef foxtrotcharlybravo het volgende:
http://www.youtube.com/user/wildernessoutfitters

hier heb ik een leerzaam kanaal voor jullie, voor kleine weetjes om te preppen.... ;)
Doet toch een beetje aan als een 'telsell' reclame ...
It's AMAZING ... :{
pi_107030337
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:39 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Doet toch een beetje aan als een 'telsell' reclame ...
It's AMAZING ... :{
Een beetje wel idd maar die slingshot vind ik wel super en je raakt nooit zonder ammo , stenen genoeg.......
En met die pijl vind ik ook geniaal...
pi_107030747
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 04:22 schreef 7ona het volgende:
Dave heeft een baard ja:) gaat hij zij haar nu ook laten groeien xD

thanx voor de link! ik was hem vergeten..
graag gedaan ouwe
  zaterdag 21 januari 2012 @ 02:33:47 #195
365479 7ona
pi_107057997
toch wel chill dingetje:) maar volgens mij zijn katapulten met pols steun verbonden in NL:p en kruisbogen niet:o
pi_107059190
Een samengestelde pijl? Hmm.. Gaat dat echt werken? De geringste afwijking in de schacht zorgt al voor afwijkingen in de vlucht..
  zaterdag 21 januari 2012 @ 15:35:20 #197
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107067758
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 06:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een samengestelde pijl? Hmm.. Gaat dat echt werken? De geringste afwijking in de schacht zorgt al voor afwijkingen in de vlucht..
Net uit de verpakking zal het best werken, maar hoe lang zal het meegaan ?
Sowieso lastig, composiet pijlen. Ze zijn dan wel het beste, maar je maakt ze niet even na wshtf.
Er een flinke bos van meezeulen is ook niet echt handig & veel (kruis)bogen die daar weer voor gemaakt zijn, zijn weer te krachtig voor de gemiddelde zelf gemaakte pijl.

& een katapult is zo kinderlijk eenvoudig te maken, daar geef ik echt geen geld aan uit. :P
pi_107069170
Op Facebook is een open groep te vinden over prepping in Nederland.
Zie link:

https://www.facebook.com/groups/234212076628378/
  zaterdag 21 januari 2012 @ 17:13:10 #199
365479 7ona
pi_107070622
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 16:20 schreef SAMGLLX het volgende:
Op Facebook is een open groep te vinden over prepping in Nederland.
Zie link:

https://www.facebook.com/groups/234212076628378/
de oprichter der van is bestuurslid jongeren VVD Flevoland...
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:38:14 #200
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_107200053
Kwam net deze tegen: http://isohunt.com/torrent_details/263843225/shtf?tab=summary

Interessante verzameling leesvoer. Vooral veel over tuinieren op alle mogelijke manieren, plaatsen en jaargetijden. EHBO (van blaren tot emergency war-surgery), Stroom, Communicatie, enz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')