abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96168260
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 22:18 schreef wiseguy-23 het volgende:
Misschien is deze presentatie nog passender aangezien het hier meer gaat over de historische Jezus:

http://amazingdiscoveries(...)-where-jesus-walted/
Ben je zeker dat dit je bedoelde docu is ????
  zaterdag 30 april 2011 @ 12:16:03 #177
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96172110
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 april 2011 21:35 schreef rumiii het volgende:
hoe acceptabel vinden jullie het dat namen zijn veranderd bij de vertaling naar het latijn/grieks?
zoals, hier weet ik dus alleen de latijnse/griekse variant van, petrus?
dit zou rots moeten betekenen in het latijn/grieks
maar in het hebreeuws heette hij toch helemaal geen petrus?
Een beetje jood sprak naast Aramees ook Grieks volgens mij.
quote:
en zoals met jezus eerder vermeld in dit topic,
jezus? waar komt die naam vandaan?
Verrekt interessante vraag eigenlijk. Dat heb ik me vroeger ook weleens afgevraagd maar dat heb ik nog nooit uitgezocht.
quote:
hij heet toch yeheshua?
en christus?
dit is gewoon de griekse variant van messih ( gezalfde = hebreeuws ( als ik het me goed herinner )

en een heel ander vraag omtrent het christendom, wat houdt die drie eenheid in?
In de bijbel heb je jezus, de heilige geest en god de vader. Dat zijn dus 3 verschillende entiteiten waardoor je kunt stellen dat het christendom polytheïstisch is. Nou om dat te lijmen heeft de katholieke kerk de heilige 3 eenheid bedacht. Waardoor deze 3 goden eigenlijk verschillende manifestaties van die ene godheid zijn. Het jammere daaraan is dat de duivel volgens de bijbel qua kracht en macht ook de eigenschappen heeft van een god (een slechte alleen). En er dus tenminste nog 2 goden zijn volgens deze doctrine.
pi_96173330
quote:
en zoals met jezus eerder vermeld in dit topic,
jezus? waar komt die naam vandaan?
Yeshua bar Jehosef ( Jezus, zoon van Jozef )
  zaterdag 30 april 2011 @ 13:11:22 #179
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96173382
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 13:08 schreef ATON het volgende:

[..]

Yeshua bar Jehosef ( Jezus, zoon van Jozef )
Ja maar het ging er om hoe Yeshua eindigde in het nederlandse Jezus.
Dus linguïstisch.

Ik weet niet of dit precies klopt, maar het is een verklaring:
http://jesusisajew.org/YESHUA.php
pi_96173571
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 13:11 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja maar het ging er om hoe Yeshua eindigde in het nederlandse Jezus.
Dus linguïstisch.

Ik weet niet of dit precies klopt, maar het is een verklaring:
http://jesusisajew.org/YESHUA.php
Heel interessante link. Wat ook een rol kan gespeeld hebben is de afkorting Yeshu, wat eenvoudig in vergriekste versie Jesus werd uitgesproken. Zo heb je ook de afkorting van Jehosef ( Jozef ) : Yosa of ook Yose , wat men zou vertalen als Joske .
  zaterdag 30 april 2011 @ 13:28:47 #181
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96173775
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 13:20 schreef ATON het volgende:

[..]

Heel interessante link. Wat ook een rol kan gespeeld hebben is de afkorting Yeshu, wat eenvoudig in vergriekste versie Jesus werd uitgesproken. Zo heb je ook de afkorting van Jehosef ( Jozef ) : Yosa of ook Yose , wat men zou vertalen als Joske .
Tsja uiteindelijk zijn veel dingen in en rond de bijbel aangepast aan het nederlands, waarschijnlijk omdat het christendom heel belangrijk is geweest en men dus behoefte had aan makkelijker uit te spreken namen.

Vertalingen kunnen sowieso tot de verbeelding spreken.
In onze bijbel staat op een gegeven moment over god:
Ik ben niet van deze wereld.
In de KJ staat
I am an alien.
pi_96174056
Ook nog in antwoord op de vraag van RUMIII in hoeverre deze naamgevingen toen reeds gehelleniseerd waren:
In de tijd van Jezus was er al heel wat Griekse cultuur overgenomen. In de stad Sapphoris stond een theater met daarin een prachtige mozaïek van Dionysus. Gadara bezat een belangrijke school voor ' heidense' filosofie. Scythopolis, aan de zuidelijke oever van het meer van Galilea, was een centrum voor de Dionysos-mysteriën. Jeruzalem was omringd door gehelleniseerde steden, zoals Larissa en Ascalon, waar een groot aantal eminente ' heidense ' filosofen woonden wier roem zich uitstrekte tot in Rome. In een joods geschrift (2 Maccabeeën ) lezen we dat de tempel van Jeruzalem was veranderd in een Griekse tempel gewijd aan Zeus en waar festivals voor Dionysus werden gevierd. De hogepriester Jason bouwde een gymnasium in Griekse stijl, een ' heidense universiteit ' voor fysieke, intellectuele en spirituele opvoeding, naast de tempel.
pi_96283288
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 19:38 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis zijn zowel jouw docu's als die van Daniel1976 gewoon fragmenten uit de film Zeitgeist, waarvan het al heel lang bekend is dat er tal van feitelijke fouten in staan.

Kleinduimpje3, of is het ondertussen een andere nickname , ik wacht sinds 25 april op mijn vraag, waar er volgens jou ergens één feitelijke fout staat in deze docu-reeks.
pi_96288511
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 07:12 schreef ATON het volgende:

[..]

Kleinduimpje3, of is het ondertussen een andere nickname , ik wacht sinds 25 april op mijn vraag, waar er volgens jou ergens één feitelijke fout staat in deze docu-reeks.
Zeitgeist is voer voor alu hoedjes volk. 9/11 samenzweringen enzo. Toen ik de film 3-4 jaar geleden zag, vond ik hem eerst interessant. Tot dat ik erover begon na te denken.
Volgens de 'docu' is het christendom een zonnecultus die geinspireerd is door de egyptische. Er worden parallellen getrokken met astrologie. En nog meer onzin die op het eerste zicht aannemelijk lijkt.
pi_96288803
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:37 schreef tastycomawife het volgende:

[..]

Zeitgeist is voer voor alu hoedjes volk. 9/11 samenzweringen enzo. Toen ik de film 3-4 jaar geleden zag, vond ik hem eerst interessant. Tot dat ik erover begon na te denken.
Volgens de 'docu' is het christendom een zonnecultus die geinspireerd is door de egyptische. Er worden parallellen getrokken met astrologie. En nog meer onzin die op het eerste zicht aannemelijk lijkt.
Dit is zeker geen onzin. Zijn er nog bronnen die je hebt geraadpleegd om dit als onzin te bestempelen ? Geen me eens één punt waarvan je denkt dat dit onzin is. Misschien ben je beter geplaatst om dit te doen dan kleinduimpje3, want die blijft deze vraag nog steeds schuldig.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:14:00 #186
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_96289795
De film Zeitgeist staat bol van de onzin. Om maar één ding te noemen, ze beweren dat Jezus op 25 december zou zijn geboren :')
pi_96289797
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:46 schreef ATON het volgende:

[..]

Dit is zeker geen onzin. Zijn er nog bronnen die je hebt geraadpleegd om dit als onzin te bestempelen ? Geen me eens één punt waarvan je denkt dat dit onzin is. Misschien ben je beter geplaatst om dit te doen dan kleinduimpje3, want die blijft deze vraag nog steeds schuldig.
In de eerste plaats, Ik zeg niet dat ALLES in de film onzin is. En over deel 2 en 3 wil ik het niet hebben want dat gaat over 9/11 en over hoe de banken en joden de wereld controleren.
Nu, de film gaat heel licht over alles heen, er wordt geen diepgravend onderzoek naar voren gebracht, en dat is net wat een goeie docu zou moeten. Feiten worden aangedragen met flinterdunne onderbouwing. Een voorbeeld (ik heb de film al jaren niet gezien) : Er wordt gezegd dat Jezus een personificatie van de zon of de egyptische zonnegod is. Engels: Jesus , SON of god => Jesus, SUN of god. En dat is de onderbouwing die ze geven om aan te tonen dat Jesus eigelijk Horus is.
Ze komen af met stuk of 10 andere messiassen die in die tijd leefden zoals mithras en trekken parallelen tussen de geboorte, dood, mirakels, e.d. maar het is niet erg onovertuigend.

Als je iets meer feitelijke dingen over Jezus/Christendom wilt weten kun je beter 'misquoting jesus' van Ehrman of 'history of god' van Armstrong lezen.

*edit* Het is ook niet aan mij om de docu te debunken, het is aan de docu om mij te overtuigen met bewijzen en argumenten. En dat deed ie niet.

Ja er zullen wel eigenschappen van andere religies in het christendom zijn geslopen, so what? Dat bewijst niet dat het christendom gebaseerd is op astrologie zoals in de film wordt beweert. (als ik het goed heb, het is al jaren geleden)

Ik neem aan, ATON, dat jij de film hebt gezien. Vertel me eens wat jij zo overtuigend vond dan.

[ Bericht 2% gewijzigd door tastycomawife op 03-05-2011 12:44:36 ]
pi_96290426
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:14 schreef Jovatov het volgende:
De film Zeitgeist staat bol van de onzin. Om maar één ding te noemen, ze beweren dat Jezus op 25 december zou zijn geboren :')
Ik vrees dat je deze bewering dat Jezus zou geboren zijn niet goed hebt begrepen. Men heeft de geboorte van Jezus geplaatst op dezelfde data als Sol-Invictus en Mithras. Men toont hierbij aan dat de mythische versie van Jezus geënt is op de reeds bestaande cultussen. deze datum heeft men pas in 325 vast gelegd op het concilie van Nicea. Wat niet juist is: Horus is niet gekruisigd en dit is fout.
pi_96293213
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:14 schreef tastycomawife het volgende:

[..]

In de eerste plaats, Ik zeg niet dat ALLES in de film onzin is. En over deel 2 en 3 wil ik het niet hebben want dat gaat over 9/11 en over hoe de banken en joden de wereld controleren.
Hebben we het hier over dezelfde docu's die ik op pag. 5 heb geplaatst ?? Ik denk het niet.
quote:
Nu, de film gaat heel licht over alles heen, er wordt geen diepgravend onderzoek naar voren gebracht, en dat is net wat een goeie docu zou moeten. Feiten worden aangedragen met flinterdunne onderbouwing.
In deze docu's wordt helemaal niet gesproken over onderbouw. Wil je die toch hebben, adviseer ik je sterk het boek " De mysterieuze Jezus " van T.Freke en P.Gandy eens te lezen. Daar vind je alle onderbouw nodig om hierover een beter beeld te geven. Honderd blz. voetnoten.
quote:
Een voorbeeld (ik heb de film al jaren niet gezien) : Er wordt gezegd dat Jezus een personificatie van de zon of de egyptische zonnegod is. Engels: Jesus , SON of god => Jesus, SUN of god. En dat is de onderbouwing die ze geven om aan te tonen dat Jesus eigelijk Horus is.
Daar geef ik je gelijk in, deze link is zeer slecht aangebracht, alhoewel het principe wel juist is, maar niet zoals ze beweren ' Sun of God '. Maar zulke fouten vindt men in elk boek en bij elke wetenschapper. In bovenvermeld boek maak ik de schrijvers het verwijt dat ze ervan uit gaan dat de Jezus-figuur helemaal een mythologisch figuur is, wat wel juist is voor de N.T. versie, maar neemt niet weg dat er wel degelijk een historische Jezus bestaan heeft, maar niet met een nieuwe boodschap/leer.
quote:
Ze komen af met stuk of 10 andere messiassen die in die tijd leefden zoals mithras en trekken parallelen tussen de geboorte, dood, mirakels, e.d. maar het is niet erg onovertuigend.
Kijk, hieruit blijkt dat je heel wat uit deze docu's niet goed begrepen hebt. De aangehaalde mythologische figuren waren geen messiassen en niemand claimde dat die ooit geleefd hebben, dit in tegenstelling met de mythische versie van Jezus. Het waren ook culten die reeds honderden jaren oud waren en zeker geen tijdgenoten.

quote:
Als je iets meer feitelijke dingen over Jezus/Christendom wilt weten kun je beter 'misquoting jesus' van Ehrman of 'history of god' van Armstrong lezen.
Ik ga je deze belerende uitspraak niet aanrekenen. Ehrman en Armstrong maken dezelfde denkfouten als jij doet. Twee wetenschappers die zich verschrikkelijk conservatief opstellen en enkel uit zijn op een bevestiging van het N.T.

quote:
*edit* Het is ook niet aan mij om de docu te debunken, het is aan de docu om mij te overtuigen met bewijzen en argumenten. En dat deed ie niet.
Ik heb deze docu's niet gemaakt hoor. Zijn deze voor jou niet overtuigend, daar kan ik best inkomen, maar dit is niet mijn fout, maar uw gemis aan achtergrondkennis.

quote:
Ja er zullen wel eigenschappen van andere religies in het christendom zijn geslopen, so what? Dat bewijst niet dat het christendom gebaseerd is op astrologie zoals in de film wordt beweert. (als ik het goed heb, het is al jaren geleden)
Het christendom is grotendeels gebaseerd op astrologie, gezien het christendom een make-over is van vorige mysterie-culten. Wist je dat het kerstverhaal niet meer of niet minder een sterren enplaneten-conjuctie is wat verwijst naar 29 juli 7 v.C. ?

quote:
Ik neem aan, ATON, dat jij de film hebt gezien. Vertel me eens wat jij zo overtuigend vond dan.
En ik denk dat je het hebt over een andere film.( zie opmerking hierboven )
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:08:07 #190
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_96296564
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:33 schreef ATON het volgende:

[..]

Ik vrees dat je deze bewering dat Jezus zou geboren zijn niet goed hebt begrepen. Men heeft de geboorte van Jezus geplaatst op dezelfde data als Sol-Invictus en Mithras. Men toont hierbij aan dat de mythische versie van Jezus geënt is op de reeds bestaande cultussen. deze datum heeft men pas in 325 vast gelegd op het concilie van Nicea. Wat niet juist is: Horus is niet gekruisigd en dit is fout.
Zo kan je alles wel recht praten wat krom is, en uitleggen zodat het in jou straatje past.
Feit blijft dat de film Zeitgeist het christendom tracht te ontkrachten door te stellen dat Jezus net als andere goddelijke figuren op 25 december zou zijn geboren. Maar, ten eerste is Jezus zelf niet op 25 december geboren, en ten tweede is de rest van die figuren dat ook niet.
Het is dikke, dikke onzin wat die documentaire verkoopt. Dat jij Zeitgeist toch als ondersteuning voor jou verhaal ziet maakt jou overtuiging heel, heel zwak.
pi_96297037
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:08 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Zo kan je alles wel recht praten wat krom is, en uitleggen zodat het in jou straatje past.
Feit blijft dat de film Zeitgeist het christendom tracht te ontkrachten door te stellen dat Jezus net als andere goddelijke figuren op 25 december zou zijn geboren. Maar, ten eerste is Jezus zelf niet op 25 december geboren, en ten tweede is de rest van die figuren dat ook niet.
Het is dikke, dikke onzin wat die documentaire verkoopt. Dat jij Zeitgeist toch als ondersteuning voor jou verhaal ziet maakt jou overtuiging heel, heel zwak.
Nogmaals: In de film wordt ook niet beweerd dat Jezus op 25 december zou geboren zijn, maar dat doet het christendom wél. De rest rest van die figuren worden wél op die datum geboren omwille van de winterzonnewende, wat ook in die film wordt duidelijk gemaakt. Voor een christen is dit zeker allemaal onzin en is zijn versie de ware, dat kennen we ook ondertussen al, en dat maakt uw argumenten zwak. En vertel me eens op welke datum Jezus uit het N.T. dan wel geboren is ?
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:24:40 #192
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_96297230
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:19 schreef ATON het volgende:

[..]

Nogmaals: In de film wordt ook niet beweerd dat Jezus op 25 december zou geboren zijn, maar dat doet het christendom wél. De rest rest van die figuren worden wél op die datum geboren omwille van de winterzonnewende, wat ook in die film wordt duidelijk gemaakt. Voor een christen is dit zeker allemaal onzin en is zijn versie de ware, dat kennen we ook ondertussen al, en dat maakt uw argumenten zwak. En vertel me eens op welke datum Jezus uit het N.T. dan wel geboren is ?
Ik ben benieuwd welke goed onderlegde christen geloofd dat Jezus op 25 december is geboren, volgens mij is het algemeen bekend dat dat niet het geval is.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:35:28 #193
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_96297678
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:19 schreef ATON het volgende:

[..]

Nogmaals: In de film wordt ook niet beweerd dat Jezus op 25 december zou geboren zijn, maar dat doet het christendom wél. De rest rest van die figuren worden wél op die datum geboren omwille van de winterzonnewende, wat ook in die film wordt duidelijk gemaakt. Voor een christen is dit zeker allemaal onzin en is zijn versie de ware, dat kennen we ook ondertussen al, en dat maken uw argumenten zwak. En vertel me eens op welke datum Jezus uit het N.T. dan wel geboren is ?
Het NT geeft geen datum, aangezien de herdertjes bij nachte lagen op het veld, was het waarschijnlijk warm, dus waarschijnlijk in het voorjaar.
Dat we het wel met de winterzonnewende vieren is een heidens ritueel, zonder meer. Gebeurt wel vaker trouwens, bekende personen waarvan we de geboortedag op een andere dag vieren. Afgelopen zaterdag was Koningin Beatrix ook niet jarig.

Zeitgeist is een flutfilm, zeer weinig bronverwijzingen, zeer veel ongeldige vergelijkingen (bijvoorbeeld Horus' kruisiging zoals je zelf al aangeeft).
Dan mag de uitkomst (christendom is samenraapsel van alles) je wel aanstaan, het onderbouwt die uitkomst op geen enkele wijze. Als jij die film toch in jou straatje vind passen, dan krijg ik nog meer bedenkingen krijg bij jou overtuiging
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:43:14 #194
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_96298016
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:35 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Het NT geeft geen datum, aangezien de herdertjes bij nachte lagen op het veld, was het waarschijnlijk warm, dus waarschijnlijk in het voorjaar.
Dat we het wel met de winterzonnewende vieren is een heidens ritueel, zonder meer. Gebeurt wel vaker trouwens, bekende personen waarvan we de geboortedag op een andere dag vieren. Afgelopen zaterdag was Koningin Beatrix ook niet jarig.

Zeitgeist is een flutfilm, zeer weinig bronverwijzingen, zeer veel ongeldige vergelijkingen (bijvoorbeeld Horus' kruisiging zoals je zelf al aangeeft).
Dan mag de uitkomst (christendom is samenraapsel van alles) je wel aanstaan, het onderbouwt die uitkomst op geen enkele wijze. Als jij die film toch in jou straatje vind passen, dan krijg ik nog meer bedenkingen krijg bij jou overtuiging
Ik weet nu zeker dat jij niet de moeite hebt genomen voorgaande deeltjes te lezen.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 15:50:29 #195
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_96298323
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:43 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik weet nu zeker dat jij niet de moeite hebt genomen voorgaande deeltjes te lezen.
Ik heb niet alles gelezen van de voorgaande topics, maar veel ook wel en heb ook sporadisch gepost.
Het gaat me nu even om het punt Zeigeist wat imo behoorlijk onzin is. Het verbaast me dan ook dat ATON er zo positief over is. Hij leek me iemand die wel goed nadenkt en dat zijn overtuiging wat betreft Jezus redelijk kon onderbouwen. Maar daar krijg ik nu dus mijn bedenkingen bij nu ATON het eerste deel van Zeitgeist loopt te verdedigen.
pi_96299243
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:35 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Weer eens duidelijk dat je totaal agnost bent. Op aanvraag wil ik je ( nogmaals eens ) uitleggen waar het kerstverhaal voor staat, maar enkel op aanvraag.
quote:
Dat we het wel met de winterzonnewende vieren is een heidens ritueel, zonder meer.
Daar ben ik het met jou eens. Dan vraag ik mezelf ( misschien jij niet ) waarom men dan uitgerekend kerstmis op 25 december geplaatst heeft. Hoe zou dat nu toch komen he ?

quote:
Als jij die film toch in jou straatje vind passen, dan krijg ik nog meer bedenkingen krijg bij jou overtuiging
Ik heb geen straatje waar wat in moet passen. Jij wel ?
pi_96299451
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:50 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Ik heb niet alles gelezen van de voorgaande topics, maar veel ook wel en heb ook sporadisch gepost.
Het gaat me nu even om het punt Zeigeist wat imo behoorlijk onzin is. Het verbaast me dan ook dat ATON er zo positief over is. Hij leek me iemand die wel goed nadenkt en dat zijn overtuiging wat betreft Jezus redelijk kon onderbouwen. Maar daar krijg ik nu dus mijn bedenkingen bij nu ATON het eerste deel van Zeitgeist loopt te verdedigen.
Misschien wordt dit duidelijker als je het boek " De mysterieuze Jezus " eens zou lezen. Ik kan je nog wel een rits titels geven hoor, maar deze geeft zowat alles in een notedop. Indien er bepaalde zaken zijn waar je twijfels over hebt, en op sommige punten heb ik die ook, kunnen we hierover beter en zinvoller van gedachten wisselen. Je gaat het je echt niet bespijten.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:24:42 #198
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_96299621
Ik zal eens kijken naar dat boek van jou, ben nu nog bezig in the God Delusion.
Overigens ben ik geen agnost maar christen, ik vraag me ook af waarom je die conclusie trekt.
pi_96300362
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:24 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd welke goed onderlegde christen geloofd dat Jezus op 25 december is geboren, volgens mij is het algemeen bekend dat dat niet het geval is.
Nogmaals, waarom niet bijvoorbeeld op 21 maart ? Wat is daar mis mee ? Waarom op 25 december ? Heb je daar een antwoord op, want daar gaat het hem om.
pi_96300464
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 16:24 schreef Jovatov het volgende:
Ik zal eens kijken naar dat boek van jou, ben nu nog bezig in the God Delusion.
Overigens ben ik geen agnost maar christen, ik vraag me ook af waarom je die conclusie trekt.
O, dan weet je zelfs niet eens de betekenis van agnost ? Dit wil zeggen: onwetend, niet ingewijde, zoals de meeste christenen.
En in The God Delusion ga je zeker niet de antwoorden vinden die hier gevraagd worden.
Ik ben net bezig aan het boek van B.Greene ' De ontrafeling van de kosmos '. Daar staat ook niks over in wat hier besproken is.

[ Bericht 15% gewijzigd door ATON op 03-05-2011 16:49:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')