abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:01:05 #1
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91276458
Tsja, ik heb dus een aansluiting via XS4all voor ons internet. Bellen met vaste lijn doen we niet dus op de kabel (eigendom van KPN) komt alleen een ADSL signaal binnen. Een kontrakt met KPN hebben we ook niet. Bij aankoop was het nodige niet in orde, dit heb ik ook aangegeven naar XS4all en KPN. Vanwege andere prioriteiten bij het klussen is nu eigenlijk pas een goed moment aangebroken om de kabel in orde te maken, hieronder volgt het verhaal waar ik in belande:

In januari 2010 hebben wij ons huis gekocht met de nodige mankementen. Denk aan een gaslek, niet functionerende aardlek schakelaars aan en met jute geïsoleerde stroomkabels. Vervolgens bleken ook de telefoonkabel en radio/tv kabel los uit de muur te hangen en voorzien van defecte aansluitkastjes/lasdop die bovendien los naast de muur hingen. Dit op een plek waar ze makkelijk beschadigen. Naast deze problemen waren ook het dak, de keuken en badkamer in zeer slechte staat. Het dak was 80 jaar oud, tochtig, lek en de lange schoorsteen stond op omvallen.

Omdat er zo veel tegelijk mis was hebben we prioriteiten moeten stellen en ons eerst gefocust op het in orde maken van zaken die vitaal zijn voor veiligheid zoals de stroomvoorziening.
Het is nu tijd om ook voor de XS4all ADSL aansluiting de kabel netjes te maken. Dit kan door de kabel doorvoer door de muur circa 20cm naar links te brengen, een klein stukje te verlengen en een kastje in mijn meterkast tegen de muur te schroeven.
Hoe krijg ik mijn kastje naar de muur

Althans: Hoe probeer ik dat voor elkaar te krijgen. Ik heb een contract met XS4all dus die eerst maar eens gebeld. Daarna is een zeer lange molen in werking getreden waar ik nog steeds in zit.

1. Ik bel XS4all, leg uit hoe de situatie met de kabel is en deel mee dat sinds her- aansluiten de verbinding niet functioneert. Na testen samen met helpdesk besluit de helpdesk dat bij her aansluiten mogelijk een probleem met het modem is ontstaan en stuurt mij een nieuw modem.

2. Het nieuwe modem blijkt hetzelfde probleem te hebben. Ik heb XS4all wederom uitgelegd hoe onze aansluiting eruit ziet, ook uitgelegd dat er aan mijn kabel GEEN ISRA kastje/lasdop of iets soortgelijks zit. XS4all biedt aan een monteur te sturen die “het ISRA punt in orde gaat maken” en ik ga hiermee akkoord.

3. Guidion computerservices neemt vlot daarna contact op om de boel in orde te maken. Ik neem hiervoor een paar uur vrij. Inmiddels heb ik zelf ook al een keer verbinding weten te maken. Guidion legt mij uit dat zij geen ISRA punten aanleggen en hier ook niet aan mogen werken. De monteur (goede kerel overigens!) maakt bij aankomst wel zo goed als mogelijk de aansluiting van de kabel direct op een XS4all. Sindsdien heeft de verbinding tot moment van schrijven goed gefunctioneerd, maar het is wachten tot er iets tegenaan komt en de kabel weer stuk gat.

4. Hierop bel ik XS4all nog eens. XS4all zegt dat de kabel eigendom is van KPN en dat zij die slechts huren voor data overdracht. XS4all verricht geen werkzaamheden aan deze kabel en mag dit ook niet. KPN is daarom mijn aanspreekpartner als het gaat om werkzaamheden voor de kabel. Ook als ik zelf geen kontrakt heb met KPN.

5. Ik bel met KPN. KPN deelt mij mee dat wijzigingen in aansluitingen zoals het aanbrengen van een ISRA punt geregeld worden via aansluitingen.nl.

6. Ik neem kontakt op met aansluitingen en dien een aanvraag in om de aansluiting te wijzigen. De aanvraag wordt afgekeurd omdat een kastje aan de muur schroeven blijkt te vallen onder het maken van een nieuwe aansluiting.

7. Ik probeer de aanvraag te wijzigen, de web formulieren weigeren echter de aanvraag te wijzigen van “wijziging aansluiting” in “nieuwe aansluiting”. Toen maar een hele nieuwe aanvraag gemaakt voor “nieuwe aansluiting”.

8. Deze aanvraag wordt goedgekeurd. Siers groep wordt coördinerende partij. Volker Wessels wordt ingeschakeld voor de kabel van KPN. Siers stuurt mij een formulier waarin ik opdracht kan verstrekken zonder offertes erbij. In het opdracht formulier moet ik verklaren dat mijn meterkast voldoet aan NEN2768. Op de foto’s in de aanvraag is zeer duidelijk te zien dat mijn meterkast niet aan deze norm voldoet, maar blijkbaar valt Siers dat niet op.

9. Volker Wessels neemt kontakt met mij op. Zij zeggen dat zij alleen werkzaamheden aan de kabel zelf verrichten en niets met ISRA punten doen. Als zij aan de slag zouden gaan bij mij kost dat 300 euro. Dit tarief past bij het volledig uitgraven van de kabel in mijn tuin en deze op een nieuwe locatie ingraven en geeft mij geen ISRA kastje, zelf zeggen ze ook al mij eigenlijk niet te kunnen helpen. Volker Wessels verwijst mij o.a. naar KPN, deelt mij mee dat ik met de Technische helpdesk moet spreken om te regelen dat er een monteur komt die het ISRA kastje monteert. Degene die het ISRA kastje monteert is altijd uiteindelijk een monteur van KPN dus uiteindelijk is degene die een mannetje mijn kant op stuurt hoe dan ook KPN aldus Volker Wessels.

10. Ik neem kontakt op met Siers en stip aan dat de meterkast in ons huis niet conform de NEN norm is. Enkele belangrijke dingen stip ik aan en ik wijs ze nog op de foto’s. Siers zegt dat als niet alles exact conform de norm is en zodra ook maar iets een paar mm verkeerd is in de kast zij er geen vinger naar uit gaan steken. Voordat Siers ook maar iets kan doen moet ik zelf een erkend installateur inschakelen die zorgt dat de meterkast conform NEN2768 is waarna zij kunnen beginnen te overwegen daar werkzaamheden voor aan te sturen. Een interessant probleem hierbij is natuurlijk dat als er iets defect is in of aan de kast Siers niets kan beginnen. Alleen mensen met een probleemloos functionerende meterkast die volledig voldoet aan de NEN2768 mogen aankloppen bij Siers. Wat Siers vervolgens voor die mensen zou moeten kunnen betekenen is mij niet geheel helder.

11. Hoe het ook zij: Ik bel met KPN (technische helpdesk) om uit te leggen dat ik er met XS4all, aansluitingen.nl, Volker Wessels en Siers niet uit kom. Ik vraag of zij niet zelf in staat zijn om een monteur te sturen die mij een kastje aan de muur kan maken, ik bied ook aan zelf de kabel door te voeren om eventuele kosten voor KPN te beperken en zeg dat ik niet te beroerd ben KPN hiervoor te betalen. Tegen het doorvoeren van de kabel wordt geen bezwaar gemaakt maar ik heb geen kontrakt met KPN dus zij kunnen niets met mij doen. De technische helpdesk verwijst mij naar XS4all. XS4all zou “hun speciale achter ingang” bij KPN moeten hebben voor het tegen de muur laten schroeven van een ISRA kastje. XS4all moet dit aanvragen omdat XS4all in dit verhaal contractpartner van KPN is. Voor mij zelf kunnen ze niets betekenen.

12. Ik bel met XS4all. XS4all laat weten dat zij voor zover zij weten niet iets hebben dat lijkt op “hun speciale achter ingang” bij KPN. Ze kunnen wel tickets aanmaken waarmee voor tegen vooraf onbekende kosten maar potentieel een paar honderd euro iets aan mijn aansluiting gedaan kan worden. XS4all heeft hier geen zin in en dus gebeurt dat niet. Ik mag weer terug naar KPN.

13. Ondertussen loopt ook nog hetzelfde verhaal met de Radio/TV kabel. Ik pleeg maar eens een belletje met Cogas (de lokale netwerkbeheerder) en leg ook hun de situatie uit. Bijzondere van de situatie tussen mij en Cogas is momenteel dat ik geen contract heb met Cogas. Ik heb circa 1 jaar een contract gehad op dit adres, maar de TV stond boven en de kabel stopt beneden. Omdat ik geen gebruik maak van kabel geef ik aan wel te willen betalen voor de reparatie van mijn aansluiting. Cogas belt mij een paar uur later terug. Ze zijn even langs mijn huis gereden om de situatie te bekijken. Als ik een gat in de muur maak komen zij de bestaande kabel wel verlengen, in de meterkast brengen en hier een netjes aansluitpunt aan knopen zonder kosten. Deze firma snapt blijkbaar wel hoe een uitdaging als deze tegen minimale kosten voor alle partijen opgeknapt moet, ik overweeg sterk om de monteur die het komt doen een kratje Grolsch mee te geven om aan het eind van de week met zijn collega’s van te genieten.

14. Ik bel met KPN. KPN kan wederom niets betekenen omdat XS4all de contractpartner is. Ik leg uit dat ik inmiddels veel heen en weer gestuurd ben en vraag of ze mij niet zelf zo’n dom kastje kunnen sturen zodat ik het zelf monteer. Volgens KPN mag het ISRA punt alleen aangelegd mag door gecertificeerde installateurs. Het kastje kan dus niet opgestuurd, ik moet via XS4all de boel regelen.

15. Ik bel wederom met XS4all en leg het verhaal van KPN uit. De medewerker van XS4all belt met KPN om mijn verhaal te verifieren, zij overleggen samen wat de juiste route is. Nadat ik ruim een half uur met de helpdesk van XS4all gebeld heb komt de man van XS4all terug. Vervolgens gaat iets fout waardoor ik voor hij me ook maar iets mee heeft kunnen delen de verbinding verlies.

16. Ik bel nog eens met XS4all. XS4all en KPN blijken samen tot de conclusie gekomen dat alles toch via aansluitingen.nl moet. Probleem hierbij is dat aansluitingen.nl niets voor mij kan omdat Siers zelf niets kan maar alleen aanstuurt, Volker Wessels alleen in mijn tuin met zand en kabels mag spelen en mijn meterkast niet tot achter de laatste komma voldoet aan NEN2768. Ik benadruk dat ik op alle vlakken (behalve dit probleem) uiterst tevreden ben met XS4all. XS4all heeft een helpdesk die om te beginnen een 020 nummer heeft ipv 0900. Daarbij vind ik de medewerkers over het algemeen zeer kundig, hulpvaardig, daadkrachtig, vlot en bereikbaar. Ook heb ik nog nooit storing gehad die ik duidelijk aan jullie toe moest schrijven. Ik heb XS4all nooit gekozen vanwege prijs maar altijd vanwege kwaliteit.

Het vervolg
Op 20 januari komt de installateur mijn KPN kabel verlengen en in de meterkast brengen. Deze kosten draag ik zelf. Vervolgens sluit ik zelf de kabel direct aan op een door XS4all geleverd kastje dat bij het standaard ADSL installatie pakket zit.

Mijn totale kosten inclusief de installateur gaan voor dit project straks richting de 250 euro. Hierin zitten de kosten voor de installateur, materialen en de uren die ik door het door bureaucratie heen hakken en vrij nemen voor een Guidion monteur die niet kon wat beloofd was niet heb kunnen werken.

KPN heeft blijkbaar zelf geen belang bij een goed beschermde kabel die hun eigendom is in mijn huis. Waarom de klant er dan zelf niet aan mag zitten is mij weer een raadsel. XS4all lijkt met geen mogelijkheid KPN op de juiste manier voor dit domme ding aan te kunnen sturen.

Hoe kom ik hier nu mee verder?
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:12:52 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_91276989
quote:
16s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:01 schreef TR08 het volgende:
In januari 2010 hebben wij ons huis gekocht met de nodige mankementen. Denk aan een gaslek, niet functionerende aardlek schakelaars aan en met jute geïsoleerde stroomkabels. Vervolgens bleken ook de telefoonkabel en radio/tv kabel los uit de muur te hangen en voorzien van defecte aansluitkastjes/lasdop die bovendien los naast de muur hingen. Dit op een plek waar ze makkelijk beschadigen. Naast deze problemen waren ook het dak, de keuken en badkamer in zeer slechte staat. Het dak was 80 jaar oud, tochtig, lek en de lange schoorsteen stond op omvallen.
[...]
Mijn totale kosten inclusief de installateur gaan voor dit project straks richting de 250 euro.
[...]
Hoe kom ik hier nu mee verder?
De rekening betalen en je daarna afvragen waarom je over die paar honderd euro moeilijk doet...
So we just called him Fred
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:32:42 #3
14320 TR08
pi_91277987
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:12 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De rekening betalen en je daarna afvragen waarom je over die paar honderd euro moeilijk doet...
Je begrijpt het niet goed: Ik heb een telefonische aanbieding gehad van iemand die voor 300 euro van alles met mijn kabel kon behalve dat kastje eraan knopen. En dat kastje is het enige waar het mij om ging eigenlijk.

Diegene die 300 euro in rekening had gebracht als ze al wat zouden doen had eigenlijk ook niet eens langs mogen komen want dat mag alleen als mijn meterkast NEN2768 conform is :')

Niemand heeft me uberhaupt nog aan kunnen bieden tegen welk bedrag dan ook zo'n kastje te leveren.
Voor 250,- heb ik straks aan kosten als ik voor niets heb vrij genomen, achteraf zelf nog een keer een installateur gehuurd, daar nog een keer voor vrij genomen en uren en uren met helpdesks spenderen.

En dan nog is er geen ISRA kastje gemonteerd maar alleen een metertje kabel mijn meterkast in geprutst.

Het is trouwens nog mooier: Ik heb zowel KPN als XS4all 100 euro geboden omdat ze mij weigerden te vertellen wat het zou kosten als ik het uberhaupt al voor elkaar kon krijgen een monteur aan de deur te krijgen.

[ Bericht 9% gewijzigd door TR08 op 13-01-2011 19:52:22 ]
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:32:58 #4
14320 TR08
pi_91278004
-knip-
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:33:08 #5
14320 TR08
pi_91278016
-knip- foutje
pi_91280003
quote:
16s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:01 schreef TR08 het volgende:
Het vervolg
Op 20 januari komt de installateur mijn KPN kabel verlengen en in de meterkast brengen. Deze kosten draag ik zelf. Vervolgens sluit ik zelf de kabel direct aan op een door XS4all geleverd kastje dat bij het standaard ADSL installatie pakket zit.
Daarmee heb je nog geen ISRA of wel?
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:33 schreef TR08 het volgende:
-knip- foutje
Dat zou ik met die KPN kabel maar niet doen ;)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:34:23 #7
14320 TR08
pi_91285392
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:10 schreef r_one het volgende:

[..]

Daarmee heb je nog geen ISRA of wel?
...
Nee, maar dan heb ik tenminste wel een kabel die in de meterkast binnen komt. Nu steekt hij net buiten de meterkast door de muur.

Als hij eenmaal binnen de meterkast binnen komt ga je er tenminste niet meer met de stofzuiger of ander onheil tegenaan en heb ik nog enig vertrouwen dat de boel ook op lange termijn heel blijft.

De installateur kost me straks circa 7 tientjes trouwens. Die komt dan de kabel verlengen en in de meterkast brengen. Als je daar denkbeeldig een ISRA kastje bij op zou tellen kom je aardig in de buurt van de 100 euri die ik XS4all en KPN geboden heb om het op te komen lossen.
pi_91285910
Kun je niet een budget abonnement van KPN nemen? Kost een tientje per maand en zeg je gewoon direct weer op na de minimale contractduur van een jaar. KPN is nl. wettelijk verplicht om vervolgens een werkende aansluiting te realiseren voor een eveneens wettelijk bepaald vast bedrag, wat ik zo even niet weet. Minder dan ¤100 in elk geval.

Ik heb hetzelfde moeten doen in m'n nieuwbouwhuis omdat mijn telefoonaansluiting niet zou bestaan en ik nergens ADSL aan kon vragen. Uiteindelijk bleek een of andere flippo ergens een verkeerd nummer ingevoerd te hebben en was alles een louter administratief verhaal, maar zonder KPN kreeg ik het niet voor elkaar (zij gaan erover, maar helpen alleen als je een contract hebt).
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:50:04 #9
14320 TR08
pi_91286531
Dat heb ik overwogen...Misschien doe ik het ook nog wel.

Eigenlijk hebben ze die verplichting al richting XS4all zou ik zeggen. XS4all is hier de partij die de kabel feitelijk huurt. Probleem is alleen dat XS4all naar mij toe eigenlijk alleen een leveringsverplichting van data heeft. Die komen ze op zich na (ik heb nu internet).

Waar het volgens mij op vastloopt is het volgende:
-KPN is eigenaar van de kabel en normaliter ook van het aansluitpunt.
-XS4all huurt de kabel inclusief aansluitpunt om mij van data te voorzien.
-Ik koop data van XS4all en ben verantwoordelijk voor dat de boel van KPN op mijn perceel niet kapot gemaakt wordt...althans ik denk dat dat zo is.

KPN ziet mij dan niet als kontraktpartner en XS4all levert mij data...dus waarom zouden ze wat komen doen?
pi_91328796
Een ISRA punt aan laten leggen is gewoon een dure en moeizame (van de cosumentenkant dan) zaak. Op K&W heeft er ook weleens een topic over gelopen.

edit insert
KPN ISRA punt laten verplaatsen.
Ouderwetse KPN aansluiting ombouwen?

Een jaarlang een budgetabo bij kpn voor 9,95 pmnemen is waarschijnlijk je voordeligste optie, mogelijk maken ze dan zonder kosten (zal wel niet ;( ) het aansluitpunt voor je in orde. KPN is gewoon een enorm lomp en bureaucratisch bedrijf, waarbij bijzondere dingen zoals dit regelen bijna onmogelijk is.

Hoe dan ook, sterkte en succes gewenst.

[ Bericht 9% gewijzigd door aloe_vera op 15-01-2011 01:46:00 ]
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:07:15 #11
14320 TR08
pi_91329581
Mja het begint er dus toch op te lijken dat KPN ook meer debet is dan XS4all. Ik vermoedde al zoiets, het lastige is alleen dat ik kontraktueel echt niets met KPN te maken heb.
pi_91352325
Nog niet zo heel gek lang geleden was het ISRA punt in de meeste woningen gewoon zo'n ding:

Makkelijk zat om zelf op de muur te schroeven, zit je alleen nog met het netjes verlengen van de kabel. Ik denk in ieder geval dat ik het op die manier gedaan zou hebben, in plaats van te proberen KPN in beweging te krijgen :)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 09:06:14 #13
14320 TR08
pi_91357439
Zo ga ik het ook maar doen vrees ik. KPN krijgt van mij de mededeling dat als ze vinden dat het anders moet ze maar een keer kontakt op moeten nemen voor een afspraak.

En als ze die niet maken...is het blijkbaar goed :)
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 15 januari 2011 @ 09:47:30 #14
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_91357751
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:07 schreef TR08 het volgende:
Mja het begint er dus toch op te lijken dat KPN ook meer debet is dan XS4all. Ik vermoedde al zoiets, het lastige is alleen dat ik kontraktueel echt niets met KPN te maken heb.
En dat is dus ook het probleem omdat je wel de helpdesk belt voor contracthouders.

XS4all kan wel hard blijven zeggen dat zij niets doen.. Maar zij zijn volgens contract wel verplicht om bij jou te zorgen voor een werkbare situatie.

Mijn boerenlogica in dit geval dat spreekt
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_91360517
Heb zelf ook zo'n soort ervaring.

Voor een klant een nieuwe ISDN lijn aangevraagd, voordat deze in dienst wordt gesteld, wordt de lijn altijd gemeten van tevoren. Vriendelijk gevraagd of het ISRA ook netjes gemaakt kon worden ivm ouderwetse lasdop. Dit is toen prima geregeld. Dus misschien inderdaad op je DSL lijn nog een analoge telefoonlijn aanvragen en dan inderdaad de boel laten fatsoeneren?

Je kan ook proberen een storing proberen te kweken aan de KPN zijde van het ISRA punt. Storing melden en een monteur laten komen. Deze zal dan vanzelf zien dat het ISRA totaal niet deugt, dan zal dat ook wel opgelost worden :)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:15:17 #16
160693 Me.
"Normale" user
pi_91360905
Gewoon kortsluiting maken op de kabels, zij kunnen dit zien bij het doormeten vanuit de centrale en dan krijg je als het goed is wel een KPN monteur aan de deur. Deze zijn nooit te beroerd om zulke dingen even in orde te maken.
Not guilty by reason of insanity
pi_91361341
Nou dat hoop je dan maar. En zijn een hoop ZZP'ers die alle moeite doen om het bezoekje korter dan 5 minuten te houden om zoveel mogelijk orders op een dag uit te kunnen voeren.
pi_91362092
Ik snap niet helemaal waarom je perse een IS/RA punt wilt, als het er niet is is het er niet. Het enige doel is om te bepalen waar de KPN zijn verantwoordelijkheid stopt, en die van jouw begint. Als ze niet willen meewerken, prima toch?

Je kan de kabel simpel oppikken in de grond voor je huis (meestal een blauwe kabel) en die gewpn verlengen naar een punt wat jij wilt. Mooier is als je hem al in huis kan oppikken, scheelt een hoop graven. Daar schroef je vervolgens gewoon een contactdoos op, en klaar is klara. Kapot gaan zal er niet veel, en mocht er ooit vanuit KPN een monteur komen dan is die vast niet te beroerd om voor 2 tientjes je te matsen.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:22:54 #19
14320 TR08
pi_91363389
De reden dat ik een IS/RA punt wil ligt eigenlijk in een soort verkapt dreigement vanuit XS4all/KPN.

Er is mij verteld dat als ik storing heb en de monteur treft bij aankomst een aansluiting aan waarbij met het IS/RA punt geknoeid is zij "zeer hoge kosten" in rekening zouden kunnen brengen voor reparatie hiervan. Van de kabel en IS/RA punt werd zeer stellig te kennen gegeven dat dat eigendom is van KPN en ik er dus af moet blijven.

Als zij daar zo in staan en ik ga in een huis wonen waar het bij aankomst allemaal al ruk is...dan laat ik daar dus graag iets aan doen :)

Dat er iets aan gedaan wordt leek mij ook het belang van KPN en XS4all. Maar dat ligt blijkbaar anders.

Het IS/RA punt heeft buiten een juridische functie ook een beschermende functie trouwens...het zorgt ervoor dat je bij het aansluiten niet aan de kabel hoeft te klussen. Dat scheelt nogal in je risico op kabel breuk.
  maandag 17 januari 2011 @ 10:31:51 #20
14320 TR08
pi_91453148
Nou het wordt nog mooier: XS4all is gewoon volledig dochter van KPN tegenwoordig :')

http://www.xs4all.nl/over(...)_jaarverslag2010.php
http://www.kpn.com/corporate/overkpn/Bedrijfsprofiel/merken.htm

Ik ben dus tussen moeder en dochter heen en weer gepingpongd en voel me in negatieve zin behoorlijk genomen }:|
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 17 januari 2011 @ 11:29:16 #21
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_91454894
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 10:31 schreef TR08 het volgende:
Nou het wordt nog mooier: XS4all is gewoon volledig dochter van KPN tegenwoordig :')

http://www.xs4all.nl/over(...)_jaarverslag2010.php
http://www.kpn.com/corporate/overkpn/Bedrijfsprofiel/merken.htm

Ik ben dus tussen moeder en dochter heen en weer gepingpongd en voel me in negatieve zin behoorlijk genomen }:|
dat je door KPN wordt weggestuitert is logisch aangezien je de particuliere helpdesk belt die dus alleen de KPNklantcontracten hebben en dus niets met jouw lijn kunnen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 17 januari 2011 @ 11:50:53 #22
14320 TR08
pi_91455694
Dat zal wel, maar dat een dochter van KPN niet in staat is KPN aan te sturen is wel van de pot gerukt.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 17 januari 2011 @ 11:59:16 #23
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_91456025
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:50 schreef TR08 het volgende:
Dat zal wel, maar dat een dochter van KPN niet in staat is KPN aan te sturen is wel van de pot gerukt.
dat is absoluut waar. En dat terwijl ze de beste provider pretenderen te zijn...
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:14:49 #24
14320 TR08
pi_91502957
Inmiddels weer een ontkenning van XS4all binnen over dat ze er iets aan kunnen doen:
quote:
Hartelijk dank voor uw bericht.
Het is spijtig te horen dat u deze situatie ondervindt. Helaas moet ik u meedelen dat XS4ALL u hier niet bij kan helpen. Wij leveren alleen internet- en telefoniediensten; geen fysieke aansluitingen. Wij kunnen omwille hiervan ook niemand aansturen die dit wel kan.

Uit notities die mijn collega's hebben achtergelaten, schijnt dat aansluitingen.nl doorverwijst naar de KPN, KPN naar XS4ALL en XS4ALL weer naar aansluitingen.nl. Mijn collega laat in diezelfde notitie weten, dat u het het beste bij VolkerWessels Telecom kunt proberen.

Ik hoop u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag van u.

Met vriendelijke groet,

-knip-
Klantenservice Zakelijk
XS4ALL Internet B.V.
Interessant is dat nu uberhaupt ontkend wordt dat XS4all in staat is KPN aan te sturen voor montage dingen mbt de aansluiting zelf.

Dat Volker Wessels niets met IS/RA punten doet is ze blijkbaar ook niet opgevallen.

Achja :') Als de boel straks werkt nadat de installateur geweest is zal het mij ook verder een rotzorg zijn.
pi_91503993
Wat een gedoe haha :D.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:52:00 #26
14320 TR08
pi_91505450
Vandaag maar dit gestuurd :')
quote:
Mocht het u interesseren: De klacht staat inmiddels ook hier:
XS4all/KPN kabel probleem
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=24&t=90316

Ik heb nog overwogen het elders te zetten maar aangezien de oorzaak van het probleem in mijn ogen niet ontzettend duidelijk voor 100% bij XS4all ligt heb ik besloten dat het niet nodig is u al te pontificaal in beeld te brengen. U bent weliswaar contractpartner maar de monteur zou hoe dan ook een KPN mannetje zijn. Dat een derde partij als aansluitingen.nl zo in elkaar steekt dat er niets aan oude meterkasten gedaan mag worden en verkeerde mensen mijn kant op gestuurd worden is ook niet uw schuld.

Het is me inmiddels duidelijk dat het tegen de muur laten schroeven van kastjes door KPN op aansturen van dochterbedrijf XS4all en/of aansluitingen.nl in een oud huis een zeer complexe zaak is. Ik dacht altijd dat het slechts om 2-3 schroefjes in de muur ging en wat werk met draadjes maar blijkbaar zijn er ook hogere krachten nodig. Ik ga maar eens een poging doen begrip op te brengen voor dat dit probleem ook u blijkbaar boven de pet gaat.
En nu maar hopen dat ik in staat ga zijn er werkelijk verder geen moeite meer aan te spenderen :')
pi_91511980
Laat je ons weten wat het oplevert?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_91512822
plaats je probleem eens op deze site http://www.klachtenoplossing.nl, daar reageert een webcaremedewerker van kpn vaak zoals hier http://www.klachtenoploss(...)ussentijds-verhoogd/
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:12:04 #29
14320 TR08
pi_91525442
Goede tip :)

Klacht is hier te vinden:
http://www.klachtenoploss(...)erepareerdaangepast/

Heb inmiddels ook maar eens besloten de klacht bij KPN neer te leggen. Ik weet inmiddels eigenlijk niet meer of XS4all nu schuld heeft door te weigeren KPN aan te sturen of dat KPN schuld heeft doordat ze zo'n bende regeltjes om zich heen gecreeerd hebben dat niemand nog wat kan.

Bij deze dus maar via die site een extra kanaal aangeboord. Eens kijken wat het brengt :)
pi_91538909
:).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_91682798
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 09:47 schreef Nizno het volgende:

[..]XS4all kan wel hard blijven zeggen dat zij niets doen.. Maar zij zijn volgens contract wel verplicht om bij jou te zorgen voor een werkbare situatie.

Mijn boerenlogica in dit geval dat spreekt
Zie Algemene Voorwaarden van XS4ALL (tevens geldig voor alle ADSL/Internet leveranciers):

Artikel 4 Voorzieningen
4.1 De Klant dient er voor zorg te dragen dat er een Netwerkaansluitpunt en Telecommunicatienetwerk aanwezig is op de locatie die met de Klant wordt overeengekomen.

4.2 De Voorzieningen op een overeengekomen locatie zijn niet in eigendom van XS4ALL en vallen buiten de verantwoordelijkheid van XS4ALL.

Een losse kabel is geen netwerkaansluitpunt. De XS4ALL Helpdesk medewerker die dus aangeeft dat je bij een storing geen ondersteuning heeft dus gelijk. Waarom KPN bij een telefoon abonnement (a EUR 10,- per maand) een werkend ISRA moet realiseren is omdat dit via de wet zo is geregeld. Voor Internet is dit niet geregeld (tevens ook niet voor de kabel).

XS4ALL stuurt ondanks hun bericht over "aansluitingen.nl" toch nog een monteur. En je neemt geen dienst actieve dienst af van KPN.

Snap echt niet wat je met dit topic wilt gaan bereiken? XS4ALL is altijd duidelijk geeft over dat hun het niet ondersteunen en dat je bij "aansluitingen.nl" moet zijn of via KPN (eigenaar van het netwerk) het moet regelen.

Maar misschien mis ik het en lees je geen algemene voorwaarden vooraf als je iets afsluit.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:24:02 #32
14320 TR08
pi_91698940
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:25 schreef d0t het volgende:

[..]

Zie Algemene Voorwaarden van XS4ALL (tevens geldig voor alle ADSL/Internet leveranciers):

Artikel 4 Voorzieningen
4.1 De Klant dient er voor zorg te dragen dat er een Netwerkaansluitpunt en Telecommunicatienetwerk aanwezig is op de locatie die met de Klant wordt overeengekomen.

4.2 De Voorzieningen op een overeengekomen locatie zijn niet in eigendom van XS4ALL en vallen buiten de verantwoordelijkheid van XS4ALL.

Een losse kabel is geen netwerkaansluitpunt. De XS4ALL Helpdesk medewerker die dus aangeeft dat je bij een storing geen ondersteuning heeft dus gelijk. Waarom KPN bij een telefoon abonnement (a EUR 10,- per maand) een werkend ISRA moet realiseren is omdat dit via de wet zo is geregeld. Voor Internet is dit niet geregeld (tevens ook niet voor de kabel).
Dat is me inmiddels ook duidelijk geworden.
quote:
XS4ALL stuurt ondanks hun bericht over "aansluitingen.nl" toch nog een monteur. En je neemt geen dienst actieve dienst af van KPN.
XS4all heeft deze monteur gestuurd voordat ze me verwezen naar aansluitingen.nl of KPN. Ik vond het ook wel heel aardig van ze dat ze dat wilden doen. Probleem is alleen dat XS4all mij een monteur stuurt "om het ISRA punt in orde te maken" (dit is de formulering van de XS4all medewerker die het in dat gesprek op eigen initatief aanbood!) en ik een mannetje krijg die dat niet kan en uberhaupt ook niet mag. En daar neem ik vervolgens voor vrij.

Onafhankelijk van wat er verder in de voorwaarden staat is er op dat moment de afspraak tussen XS4all en mij dat de monteur die komt mijn ISRA punt in orde gaat maken.

Als het mannetje dat komt dat vervolgens niet blijkt te mogen had XS4all die kerel misschien gewoon maar niet moeten sturen lijkt me.

quote:
Snap echt niet wat je met dit topic wilt gaan bereiken? XS4ALL is altijd duidelijk geeft over dat hun het niet ondersteunen en dat je bij "aansluitingen.nl" moet zijn of via KPN (eigenaar van het netwerk) het moet regelen.
En die verwijzen mij vervolgens weer terug. KPN verwijst me zelfs op aansluitingen.nl weer terug naar XS4all hiervoor en geeft aan dat XS4all de middelen MOET hebben om deze "reparatie" bij KPN aan te vragen. XS4all ontkent dat eerst, geeft vervolgens toe dat ze een afdeling hebben "die tickets aanmaakt voor KPN" en geeft later ook nog aan (afgelopen vrijdag nog) dat ze in staat zijn KPN monteurs naar mij te sturen voor problemen met de aansluiting. Maar ze weigeren wel om een KPN mannetje mijn kant op te laten komen terwijl er duidelijk een probleem is met mijn aansluiting. Ook als ik duidelijk aangeef hier wel kosten voor te willen dragen.

Als je je handen af trekt van verantwoordelijkheid over de aansluiting, waarom heb je dan wel een afdeling speciaal om KPN monteurs te laten komen bij de klant?

Ik wil hulp oid bij het via officiele wegen regelen van een officieel ISRA punt. De wegen daarvoor zie ik inmiddels niet meer dus hoop dat hier nog "iets" naar boven komt waar ik wat mee kan.
quote:
Maar misschien mis ik het en lees je geen algemene voorwaarden vooraf als je iets afsluit.
Die heb ik gelezen. Ik lees die altijd. Ze zijn alleen zo lang dat je ze niet volledig onthoudt. Of ken jij nog wel alle overeenkomsten die jij gesloten hebt tot aan de laatste letter uit je hoofd? Ik ben dat zelfs nog niet bij juristen tegen gekomen.

Maar goed, de installateur is inmiddels geweest. Ik heb via een bekende een of andere oude lasdop geregeld die niet gebroken was en mijn zelf geregelde ISRA punt zit nu netjes in de meterkast. De aansluiting werkt ook weer dus zo lang het werkt zal het mij nu allemaal verder een worst wezen :)
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 22 januari 2011 @ 12:19:04 #33
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_91700415
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:25 schreef d0t het volgende:

[..]

Artikel 4 Voorzieningen

Enige verschil is dat TS geen contact kan krijgen met de afdeling die dit moet oplossen aangezien TS alleen de consumenteningang kan bereiken waar de KPNklanten zelf binnen komen. En daardoor de medewerker van KPN TS niet kan helpen aangezien er geen contract is bij KPN. Dat contract ligt bij XS4All
pi_91700837
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:24 schreef TR08 het volgende:
Die heb ik gelezen. Ik lees die altijd. Ze zijn alleen zo lang dat je ze niet volledig onthoudt. Of ken jij nog wel alle overeenkomsten die jij gesloten hebt tot aan de laatste letter uit je hoofd? Ik ben dat zelfs nog niet bij juristen tegen gekomen.
Neen. Maar als ik wel in staat was een dergelijk uitgebreid en gedetailleerd topic te openen, had ik voorafgaand dan ook even de AV er bijgepakt en herlezen.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:41:17 #35
14320 TR08
pi_91701085
En wat had ik anders moeten doen dan nu gebeurd is na het lezen van de voorwaarden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 34% gewijzigd door TR08 op 22-01-2011 12:54:22 ]
pi_91701746
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:41 schreef TR08 het volgende:
En wat had ik anders moeten doen dan nu gebeurd is na het lezen van de voorwaarden?
Je had het beste een budget abonnementje van KPN kunnen nemen. Bij de aanvraag van ADSL bij XS4All voldeed je immers niet aan de voorwaarden, daar ging het mis. Er lag wel een Telecommunicatienetwerk maar geen Netwerkaansluitpunt, dat kun je XS4All niet aanrekenen.

Normaal gesproken liggen dit soort nutsvoorzieningen al in huis maar in jouw oudere pand kennelijk dus niet. Voor die gevallen heeft XS4All nou juist artikel 4.1 opgenomen. Laten we eerlijk zijn, die heb jij eigenlijk gewoon aan je laars gelapt, in de veronderstelling dat het zich t.z.t. wel oplost.
.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:05:09 #37
14320 TR08
pi_91701980
Jaja, dus als je verhuist naar een huis met bepaalde gebreken op het moment dat je al een XS4all abbo hebt maar geen telefoon via kpn (dat is bij mij het geval) word je dus feitelijk verplicht om ook een contract met KPN te nemen?
_O-

Laten we wel wezen: Iedereen heeft altijd naar mij toe beweerd dat dit gewoon geregeld moest kunnen worden. KPN heeft dat beweerd, Aansluitingen.nl heeft dat beweerd, XS4all heeft dat beweerd en Volker Wessel ook.

KPN verschuilt zich alleen achter wat bureaucratie om niet aan haar netbeheerdersplicht te hoeven voldoen. XS4all is vervolgens te schijterig om KPN een mailtje te sturen om die KPN monteur deze kant op te krijgen.

Achteraf na zo'n lange helpdeskmarathon beweren dat ik maar een contract met KPN had moeten sluiten haar haar fucking plicht als netbeheerder te laten voldoen is wel een beetje makkelijk.

En als het al zo zou zijn: Hoe had ik dat van tevoren aan moeten zien komen?

[ Bericht 22% gewijzigd door TR08 op 22-01-2011 13:13:51 ]
pi_91702676
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:05 schreef TR08 het volgende:
Jaja, dus als je verhuist naar een huis met bepaalde gebreken op het moment dat je al een XS4all abbo hebt maar geen telefoon via kpn (dat is bij mij het geval) word je dus feitelijk verplicht om ook een contract met KPN te nemen?
_O-
Ja.

Als jij een huis koopt "met bepaalde gebreken" kan dit gebrek (het ontbreken van een nutsvoorziening) er ook gerust bij.

En waar praten we over? 12 maanden keer een tientje (daar krijg je nu amper een monteur voor), dat is toch peanuts in vergelijking tot de kosten die je had met het gaslek, de niet functionerende aardlekschakelaars, de met jute geïsoleerde stroomkabels, het 80 jaar oude tochtige en lekke dak, de schoorsteen die op omvallen stond, de keuken en de badkamer?
quote:
Laten we wel wezen: Iedereen heeft altijd naar mij toe beweerd dat dit gewoon geregeld moest kunnen worden. KPN heeft dat beweerd, Aansluitingen.nl heeft dat beweerd, XS4all heeft dat beweerd en Volker Wessel ook.
Hebben die mensen dat vooraf beweerd? XS4All ook? In tegenspraak met hun eigen AV dus?
quote:
Achteraf na zo'n lange helpdeskmarathon beweren dat ik maar een contract met KPN had moeten sluiten haar haar fucking plicht als netbeheerder te laten voldoen is wel een beetje makkelijk.
Je vraagt mij toch wat je vóóraf had moeten doen (dus na het lezen van de AV, voor het afsluiten van een contract met XS4All).
quote:
En als het al zo zou zijn: Hoe had ik dat van tevoren aan moeten zien komen?
Beter navraag moeten doen bij XS4All naar aanleiding van artikel 4.1 en een eventuele toezegging in strijd met dit artikel op papier laten zetten.
.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:31:40 #39
14320 TR08
pi_91703150
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:20 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja.

Als jij een huis koopt "met bepaalde gebreken" kan dit gebrek (het ontbreken van een nutsvoorziening) er ook gerust bij.
Ik heb nooit beweerd dat ik KPN/XS4all niet wilde betalen voor het eventuele montage werk. Totdat de herrie die ik er van hun bij kreeg zonder dat zij wat deden de pan uit rees, that is.
quote:
En waar praten we over? 12 maanden keer een tientje (daar krijg je nu amper een monteur voor), dat is toch peanuts in vergelijking tot de kosten die je had met het gaslek, de niet functionerende aardlekschakelaars, de met jute geïsoleerde stroomkabels, het 80 jaar oude tochtige en lekke dak, de schoorsteen die op omvallen stond, de keuken en de badkamer?

[..]
Ik heb KPN zelf 100 euro geboden om een monteur te sturen. Die 120 euro is het probleem niet.
quote:
Hebben die mensen dat vooraf beweerd? XS4All ook? In tegenspraak met hun eigen AV dus?

[..]
Ja en nee.
Ja= XS4all heeft mij altijd gezegd dat geregeld moest kunnen worden dat er een KPN monteur bij mijn deur zou komen om het kastje te monteren.

Nee= Alleen zien ze zichzelf niet als de aangewezen partij om dat aan KPN te vragen.

KPN heeft ook altijd beweerd dat het mogelijk moest zijn om een KPN monteur bij mijn deur te krijgen ook al heb ik niet direct een kontrakt met KPN. KPN ziet mij alleen niet als aangewezen persoon om dat aan ze te vragen.

Beiden hebben mij dus zeer expliciet te kennen gegeven dat het niet nodig is een KPN kontrakt af te sluiten om KPN de aansluiting te laten repareren. Wie ben ik dan om daar van tevoren anders over te moeten denken?
quote:
Je vraagt mij toch wat je vóóraf had moeten doen (dus na het lezen van de AV, voor het afsluiten van een contract met XS4All).
Vooraf als in: Vanaf het moment dat ik wilde dat het aansluitpunt gerepareerd had moeten worden en voor ik XS4all gebeld heb met de vraag hoe dit geregeld kon.

Niet voor ik een kontrakt met XS4all had. Ik heb nooit beweerd dat ik voor het kopen van het huis nog geen abbo bij XS4all had. In mijn vorige huis was de aansluiting gewoon goed. Je had ook kunnen lezen dat ik het kontrakt met XS4all al had voor ik verhuisde btw.

[ Bericht 3% gewijzigd door TR08 op 22-01-2011 13:57:08 ]
pi_91704286
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:31 schreef TR08 het volgende:
Ik heb nooit beweerd dat ik KPN niet wilde betalen voor het eventuele montage werk.
Ik heb ook nooit beweerd dat jij dat had beweerd. Integendeel ...
quote:
Ik heb KPN zelf 100 euro geboden om een monteur te sturen. Die 120 euro is het probleem niet.
... daar doelde ik met mijn vergelijking ook op ;)
quote:
Ja en nee.
Ja= XS4all heeft mij altijd gezegd dat geregeld moest kunnen worden dat er een KPN monteur bij mijn deur zou komen om het kastje te monteren.

Nee= Alleen zien ze zichzelf niet als de aangewezen partij om dat aan KPN te vragen.
Dan heeft XS4All je niet verkeerd voorgelicht. Het is inderdaad mogelijk dat er een KPN monteur een kastje komt monteren, namelijk als jij een budgetabbo van KPN neemt. Uiteraard ben jij zelf de partij die dat bij KPN moet aanvragen, niet XS4All.
quote:
KPN heeft ook altijd beweerd dat het mogelijk moest zijn om een KPN monteur bij mijn deur te krijgen ook al heb ik niet direct een kontrakt met KPN. KPN ziet mij alleen niet als aangewezen persoon om dat aan ze te vragen.
Dan is het KPN die je verkeerde voorlichting geeft.
quote:
Beiden hebben mij dus zeer expliciet te kennen gegeven dat het niet nodig is een KPN kontrakt af te sluiten om KPN de aansluiting te laten repareren. Wie ben ik dan om daar van tevoren anders over te moeten denken?
Nee, niks "beiden", XS4All heeft dit vooraf niet "zeer expliciet" te kennen gegeven, zie hierboven je eigen woorden "ja ... nee ...".
quote:
Vooraf als in: Vanaf het moment dat ik wilde dat het aansluitpunt gerepareerd had moeten worden en voor ik XS4all gebeld heb met de vraag hoe dit geregeld kon.
Nee, vooraf als in: voordat je een overeenkomst met XS4All aanging voor het leveren van ADSL-diensten op dit adres.

Je kunt wel leuk 1) een huis kopen, 2) een ADSL aansluiting bij XS4All regelen, 3) allerlei gebreken verhelpen en dan 4) pas na verloop van tijd, aan het eind van de rit, bij XS4All gaan miepen over een Isra maar zo werkt dat dus niet; dat had je vóór 2) al kunnen regelen.
quote:
Niet voor ik een kontrakt met XS4all had. Ik heb nooit beweerd dat ik voor het kopen van het huis nog geen abbo bij XS4all had. In mijn vorige huis was de aansluiting gewoon goed.
Dat geloof ik graag. En in een volgend huis zal de aansluiting wellicht ook "gewoon goed" zijn. Dat laat onverlet dat op dit adres de aansluiting niet goed was (en nog steeds niet is) en dat ligt in de risicosfeer van jou als contractant.
.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:07:40 #41
14320 TR08
pi_91704719
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit beweerd dat jij dat had beweerd. Integendeel ...

[..]
Nja ok, zal wel.
quote:
-knip-
quote:
Dan heeft XS4All je niet verkeerd voorgelicht. Het is inderdaad mogelijk dat er een KPN monteur een kastje komt monteren, namelijk als jij een budgetabbo van KPN neemt. Uiteraard ben jij zelf de partij die dat bij KPN moet aanvragen, niet XS4All.
Dat hebben ze wel.
-Ze hebben me eerst gezegd dat ZIJ een monteur stuurden en die monteur zou het ISRA punt in orde komen maken.

-Ze hebben me ook gezegd dat het niet nodig zou moeten zijn hier een KPN abonnement voor te nemen. Dit klopt ook, we hebben daarvoor tegenwoordig een scheiding tussen netbeheerder en leverancier van data. Er is notabene wettelijk afgedwongen dat de netbeheerder ook anderen op haar net moet toelaten om de bestaande monopolies te doorbreken.

Net als bij de stroom en gas. Ik heb stroom en gas van Eneco, Cogas is netbeheerder. Als er wat is komt Cogas de boel in orde maken. Alle facturen die ik zie komen van Eneco.
quote:
[..]

Dan is het KPN die je verkeerde voorlichting geeft.
Dat kan.
quote:
[..]

Nee, niks "beiden", XS4All heeft dit vooraf niet "zeer expliciet" te kennen gegeven, zie hierboven je eigen woorden "ja ... nee ...".
XS4all zegt tegen mij "Het is mogelijk een monteur van KPN bij uw adres te krijgen die uw ISRA punt repareert zonder dat u daar een KPN abonnement voor hoeft te hebben".

-KPN zei dat overigens ook.-

Daarmee zeggen ze niet dat zij dat kunnen, ze zeggen dat het mogelijk is. Dat is net iets anders. En ze zeggen ook zeer expliciet dat het kan.

quote:
[..]

Nee, vooraf als in: voordat je een overeenkomst met XS4All aanging voor het leveren van ADSL-diensten op dit adres.
...tsja ok.
quote:
Je kunt wel leuk 1) een huis kopen, 2) een ADSL aansluiting bij XS4All regelen, 3) allerlei gebreken verhelpen en dan 4) pas na verloop van tijd, aan het eind van de rit, bij XS4All gaan miepen over een Isra maar zo werkt dat dus niet; dat had je vóór 2) al kunnen regelen.
"Had gekund"...ja, had gekund. Dat betekent overigens niet dat op het moment dat ik het op een iets ander moment probeer te regelen het ineens godsonmogelijk gemaakt mag worden.
quote:
[..]

Dat geloof ik graag. En in een volgend huis zal de aansluiting wellicht ook "gewoon goed" zijn. Dat laat onverlet dat op dit adres de aansluiting niet goed was (en nog steeds niet is) en dat ligt in de risicosfeer van jou als contractant.
En aan dat risico probeer ik dus juist iets te doen. |:(
Waarom denk je dat ik met al die firma's kontakt heb?

[ Bericht 0% gewijzigd door TR08 op 22-01-2011 14:21:40 ]
pi_91705659
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 14:07 schreef TR08 het volgende:
-knip-

Dat hebben ze wel.
-Ze hebben me eerst gezegd dat ZIJ een monteur stuurden en die monteur zou het ISRA punt in orde komen maken.
quote:
XS4all zegt tegen mij "Het is mogelijk een monteur van KPN bij uw adres te krijgen die uw ISRA punt repareert zonder dat u daar een KPN abonnement voor hoeft te hebben".

Daarmee zeggen ze niet dat zij dat kunnen, ze zeggen dat het mogelijk is. Dat is net iets anders. En ze zeggen ook zeer expliciet dat het kan.
Dat zeggen ze nu. En dat partijen elkaar nu de bal toespelen, zie ik ook wel.

Maar het ging mij erom of ze je vóóraf verkeerd hebben voorgelicht, dus voordat je de overeenkomst op dit adres aanging. Maar kennelijk heb je er toen niet expliciet naar gevraagd. En heeft XS4All toen ook niet, in tegenspraak met hun eigen voorwaarden, je "zeer expliciet" verkeerd voorgelicht.
quote:
"Had gekund"...ja, had gekund. Dat betekent overigens niet dat op het moment dat ik het op een iets ander moment probeer te regelen het ineens godsonmogelijk gemaakt mag worden.
Nee, maar je krijgt dan wel met zaken als Algemene Voorwaarden te maken. In feite heb jij een overeenkomst waarbij jij niet aan de voorwaarden hebt voldaan en neemt dat de contractpartner nu kwalijk :')
quote:
En aan dat risico probeer ik dus juist iets te doen. |:(
Waarom denk je dat ik met al die firma's kontakt heb?
Wat was er makkelijker geweest (en dat is het misschien nog) om alsnog een budgetabbootje bij KPN af te sluiten? Ben je toch voor een lousy 120 euro's van het hele gelazer af? Of is het voor jou nu een principekwestie geworden dat je uit alle macht deze optie afhoudt want "zij hebben allemaal zeer expliciet gezegd dat dat niet nodig moest zijn"?
.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:43:43 #43
14320 TR08
pi_91706078
Ik neem het samenstel van KPN en XS4all kwalijk dat ze samen het niet voor elkaar krijgen mij een monteur te sturen. XS4all zou gewoon even voor haar klant een kleine extra moeite moeten doen en KPN moeten vragen een monteur te sturen hiervoor. Soms moet je gewoon even een kerel zijn en over je eigen interne beleidsdingetjes heenstappen en de boel oplossen. Doe ik ook met mijn klanten.

KPN zou niet zo bureaucratisch moeten miepen, gewoon even langs moeten komen met een monteur en mij een factuur doen als ze kosten menen te hebben. Iedereen weet dat de enige die uiteindelijk het werk mag doen KPN is.

Kosten hadden ze mij hiervoor mogen factureren, heb ik ze in de eerste gesprekken ook aangeboden. Die kans is overigens nu voorbij wat mij betreft.

De makkelijkste situatie is nu dat ik het gat in mijn tuin dichtgooi en het verder zo laat als het is. Er zit nu een ISRA punt in mijn meterkast en de aansluiting werkt. KPN weet hoe dat gedaan is, XS4all ook. Als zij vinden dat het anders moet mogen ze me bellen.

Als ik storing krijg bel ik wel en dan zoeken ze maar hoe dat opgelost moet.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 22 januari 2011 @ 14:44:46 #44
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_91706115
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 14:43 schreef TR08 het volgende:
Ik neem het samenstel van KPN en XS4all kwalijk dat ze samen het niet voor elkaar krijgen mij een monteur te sturen. XS4all zou gewoon even voor haar klant een kleine extra moeite moeten doen en KPN moeten vragen een monteur te sturen hiervoor. Soms moet je gewoon even een kerel zijn en over je eigen interne beleidsdingetjes heenstappen en de boel oplossen. Doe ik ook met mijn klanten.

KPN zou niet zo bureaucratisch moeten miepen, gewoon even langs moeten komen met een monteur en mij een factuur doen als ze kosten menen te hebben. Iedereen weet dat de enige die uiteindelijk het werk mag doen KPN is.

Kosten hadden ze mij hiervoor mogen factureren, heb ik ze in de eerste gesprekken ook aangeboden. Die kans is overigens nu voorbij wat mij betreft.

De makkelijkste situatie is nu dat ik het gat in mijn tuin dichtgooi en het verder zo laat als het is. Er zit nu een ISRA punt in mijn meterkast en de aansluiting werkt. KPN weet hoe dat gedaan is, XS4all ook. Als zij vinden dat het anders moet mogen ze me bellen.
hoe kan KPN een monteur voor jou aansturen als ze geen klantgegevens van je hebben?
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:46:24 #45
14320 TR08
pi_91706165
Ze hebben een adres, dus ze kunnen langskomen. Ze hebben ook mijn mail en mobiele nummer (ik wil het ze best nog eens geven, XS4all geeft het ze ook als ze er aan hun kant van de lijn niet uit komen) dus ze kunnen een afspraak maken. Ik zie het probleem niet.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:47:02 #46
14320 TR08
pi_91706181
Maar goed: Hoe het ook zij: Ik heb nu een werkende aansluiting, KPN en XS4all ga ik verder niet lastig vallen totdat ik storing heb :)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:53:40 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_91706451
KPN is eigenaar en verantwoordelijk voor ISRA punt. Helaas zeggen ze vaak van niet of doen daar moeilijk over.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_91706742
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 14:43 schreef TR08 het volgende:
Dat mag jij vinden. Of het reëel is, is punt 2.
En wat jij met je klanten doet, is punt 3.
quote:
Ik heb via een bekende een of andere oude lasdop geregeld die niet gebroken was en mijn zelf geregelde ISRA punt zit nu netjes in de meterkast.
quote:
Als ik storing krijg bel ik wel en dan zoeken ze maar hoe dat opgelost moet.
En begint de hele discussie weer van voren af aan :D
Ben bang dat jij (met je "zelfgeregelde Isra lasdop") dan opnieuw degene bent die het zelf op mag lossen. Open je er dan ook weer een topic op Fok! over?
.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 15:06:47 #49
14320 TR08
pi_91706885
Nee. Dan stel ik XS4all in gebreke omdat ze geen data leveren en zeg ik op basis daarvan evt op als het niet opgelost wordt. Als zij die bal bij KPN willen leggen...mogen ze dat proberen.

Als ze er beiden dan niet uit komen zie ik wel verder. Misschien ga ik dan naar KPN voor ADSL, dan heb ik toch 1 kontraktpartner voor zowel de aansluiting als de data...of ik neem internet via kabel.

Zo ver zal het niet komen: Als er storing is aan de kabel (daar zat hier deels de crux) kan XS4all namelijk ineens wel een KPN monteur sturen.

De overstap kon ik nu net niet maken omdat ik mijn abbo expliciet met een jaar verlengd had voor dit gedoe begon.
pi_91707100
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 15:06 schreef TR08 het volgende:
Nee. Dan stel ik XS4all in gebreke omdat ze geen data leveren en zeg ik op basis daarvan evt op als het niet opgelost wordt. Als zij die bal bij KPN willen leggen...mogen ze dat proberen.
Succes. Ik geef je weinig kans met je ingebrekestelling. Ze leggen de bal niet bij KPN maar bij jou. En mag jij proberen je onder artikel 4.1 en 4.2 van de AV uit te lullen.

En daar wilde ik het nu maar bij laten, het schijnt toch niet tot je door te willen dringen dat AV ook voor jou bindend zijn.
.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 15:23:13 #51
14320 TR08
pi_91707339
Is goed, ik hou er ook mee op :)

Topic mag dicht van mij :)
pi_91707620
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 15:23 schreef TR08 het volgende:

Topic mag dicht van mij :)
"Wij doen niet aan slotjes op verzoek"
.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 15:40:22 #53
14320 TR08
pi_91707847
Waarom laat je het er eigenlijk niet bij na je vorige reaktie?
pi_91707923
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 15:40 schreef TR08 het volgende:
Kijk eens in de spiegel en stel die vraag dan nog eens ;)
.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 15:56:54 #55
14320 TR08
pi_91708344
U vraagt wij draaien:

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 15:40 schreef TR08 het volgende:
:P
pi_91708392
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 15:23 schreef TR08 het volgende:
^^
.
pi_91718955
Je snapt gewoon niet dat JIJ hier het niet snapt..... Je moet bij www.aansluitingen.nl zijn of een Belbuget abonnement nemen. Heel simpel..... geldt ook voor jou!
pi_91720061
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 20:02 schreef d0t het volgende:
Je snapt gewoon niet dat JIJ hier het niet snapt..... Je moet bij www.aansluitingen.nl zijn of een Belbuget abonnement nemen. Heel simpel..... geldt ook voor jou!
Makkelijker gezegd dan gedaan.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_91723204
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:24 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Makkelijker gezegd dan gedaan.
Is anders heel goed te doen, echt niet zo moeilijk.
.
pi_91759887
Ga naar www.kpn.nl en sluit het abonnement af. Bel na de opleveringsdatum van KPN op naar hun dat je telefoon het niet doet omdat je ISRA punt ontbreekt (alleen kabel is ontbreken). KPN moet dan volgens de wet het ISRA punt herstellen/aanleggen. Zo simpel is het..... Je kan ook naar www.aansluitingen.nl en gewoon de rekening betalen die je krijgt voor het aanleggen.

XS4ALL ingebreke stellen heeft weinig zin omdat je zelf al hebt aangegeven dat je wel internet hebt door een kabeltje en daarmee levert XS4ALL de dienst. Daarnaast zie de algemene voorwaarden.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:58:04 #61
14320 TR08
pi_91857022
Heb het nog iets simpeler gedaan: Kontakt gelegd met de zakelijke helpdesk van KPN. Situatie uitgelegd en overlegd dat als ik een mailtje stuur aan KPN met de geschiedenis en de huidige situatie vinden ze het goed dat ik zelf door een installateur aan de kabel heb laten werken :)
Het sturen van de mail is voorgesteld door KPN zelf.

De zakelijke helpdesk blijft wel volhouden dat XS4all een KPN monteur had moeten kunnen laten komen ook als het om een preventieve reparatie gaat, maar aangezien dat niet lukt vinden ze de huidige situatie nu goed :)

Kortom:
-Ik heb nu een zelf geregeld tweedehands ISRA punt in mijn meterkast aan de muur
-De verbinding werkt
-Ik heb goedkeur van KPN voor de verrichte werken aan de kabel en ISRA punt
-Mocht ik ooit storing krijgen in de kabel dan word ik net zo behandeld als een klant die dezelfde storing zou hebben aan een kabel die 100% door KPN zelf gelegd is.

Mijn probleem is dus bij deze voorbij :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')