abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91682798
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 09:47 schreef Nizno het volgende:

[..]XS4all kan wel hard blijven zeggen dat zij niets doen.. Maar zij zijn volgens contract wel verplicht om bij jou te zorgen voor een werkbare situatie.

Mijn boerenlogica in dit geval dat spreekt
Zie Algemene Voorwaarden van XS4ALL (tevens geldig voor alle ADSL/Internet leveranciers):

Artikel 4 Voorzieningen
4.1 De Klant dient er voor zorg te dragen dat er een Netwerkaansluitpunt en Telecommunicatienetwerk aanwezig is op de locatie die met de Klant wordt overeengekomen.

4.2 De Voorzieningen op een overeengekomen locatie zijn niet in eigendom van XS4ALL en vallen buiten de verantwoordelijkheid van XS4ALL.

Een losse kabel is geen netwerkaansluitpunt. De XS4ALL Helpdesk medewerker die dus aangeeft dat je bij een storing geen ondersteuning heeft dus gelijk. Waarom KPN bij een telefoon abonnement (a EUR 10,- per maand) een werkend ISRA moet realiseren is omdat dit via de wet zo is geregeld. Voor Internet is dit niet geregeld (tevens ook niet voor de kabel).

XS4ALL stuurt ondanks hun bericht over "aansluitingen.nl" toch nog een monteur. En je neemt geen dienst actieve dienst af van KPN.

Snap echt niet wat je met dit topic wilt gaan bereiken? XS4ALL is altijd duidelijk geeft over dat hun het niet ondersteunen en dat je bij "aansluitingen.nl" moet zijn of via KPN (eigenaar van het netwerk) het moet regelen.

Maar misschien mis ik het en lees je geen algemene voorwaarden vooraf als je iets afsluit.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 11:24:02 #32
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91698940
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:25 schreef d0t het volgende:

[..]

Zie Algemene Voorwaarden van XS4ALL (tevens geldig voor alle ADSL/Internet leveranciers):

Artikel 4 Voorzieningen
4.1 De Klant dient er voor zorg te dragen dat er een Netwerkaansluitpunt en Telecommunicatienetwerk aanwezig is op de locatie die met de Klant wordt overeengekomen.

4.2 De Voorzieningen op een overeengekomen locatie zijn niet in eigendom van XS4ALL en vallen buiten de verantwoordelijkheid van XS4ALL.

Een losse kabel is geen netwerkaansluitpunt. De XS4ALL Helpdesk medewerker die dus aangeeft dat je bij een storing geen ondersteuning heeft dus gelijk. Waarom KPN bij een telefoon abonnement (a EUR 10,- per maand) een werkend ISRA moet realiseren is omdat dit via de wet zo is geregeld. Voor Internet is dit niet geregeld (tevens ook niet voor de kabel).
Dat is me inmiddels ook duidelijk geworden.
quote:
XS4ALL stuurt ondanks hun bericht over "aansluitingen.nl" toch nog een monteur. En je neemt geen dienst actieve dienst af van KPN.
XS4all heeft deze monteur gestuurd voordat ze me verwezen naar aansluitingen.nl of KPN. Ik vond het ook wel heel aardig van ze dat ze dat wilden doen. Probleem is alleen dat XS4all mij een monteur stuurt "om het ISRA punt in orde te maken" (dit is de formulering van de XS4all medewerker die het in dat gesprek op eigen initatief aanbood!) en ik een mannetje krijg die dat niet kan en uberhaupt ook niet mag. En daar neem ik vervolgens voor vrij.

Onafhankelijk van wat er verder in de voorwaarden staat is er op dat moment de afspraak tussen XS4all en mij dat de monteur die komt mijn ISRA punt in orde gaat maken.

Als het mannetje dat komt dat vervolgens niet blijkt te mogen had XS4all die kerel misschien gewoon maar niet moeten sturen lijkt me.

quote:
Snap echt niet wat je met dit topic wilt gaan bereiken? XS4ALL is altijd duidelijk geeft over dat hun het niet ondersteunen en dat je bij "aansluitingen.nl" moet zijn of via KPN (eigenaar van het netwerk) het moet regelen.
En die verwijzen mij vervolgens weer terug. KPN verwijst me zelfs op aansluitingen.nl weer terug naar XS4all hiervoor en geeft aan dat XS4all de middelen MOET hebben om deze "reparatie" bij KPN aan te vragen. XS4all ontkent dat eerst, geeft vervolgens toe dat ze een afdeling hebben "die tickets aanmaakt voor KPN" en geeft later ook nog aan (afgelopen vrijdag nog) dat ze in staat zijn KPN monteurs naar mij te sturen voor problemen met de aansluiting. Maar ze weigeren wel om een KPN mannetje mijn kant op te laten komen terwijl er duidelijk een probleem is met mijn aansluiting. Ook als ik duidelijk aangeef hier wel kosten voor te willen dragen.

Als je je handen af trekt van verantwoordelijkheid over de aansluiting, waarom heb je dan wel een afdeling speciaal om KPN monteurs te laten komen bij de klant?

Ik wil hulp oid bij het via officiele wegen regelen van een officieel ISRA punt. De wegen daarvoor zie ik inmiddels niet meer dus hoop dat hier nog "iets" naar boven komt waar ik wat mee kan.
quote:
Maar misschien mis ik het en lees je geen algemene voorwaarden vooraf als je iets afsluit.
Die heb ik gelezen. Ik lees die altijd. Ze zijn alleen zo lang dat je ze niet volledig onthoudt. Of ken jij nog wel alle overeenkomsten die jij gesloten hebt tot aan de laatste letter uit je hoofd? Ik ben dat zelfs nog niet bij juristen tegen gekomen.

Maar goed, de installateur is inmiddels geweest. Ik heb via een bekende een of andere oude lasdop geregeld die niet gebroken was en mijn zelf geregelde ISRA punt zit nu netjes in de meterkast. De aansluiting werkt ook weer dus zo lang het werkt zal het mij nu allemaal verder een worst wezen :)
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 22 januari 2011 @ 12:19:04 #33
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_91700415
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 22:25 schreef d0t het volgende:

[..]

Zie Algemene Voorwaarden van XS4ALL (tevens geldig voor alle ADSL/Internet leveranciers):

Artikel 4 Voorzieningen
4.1 De Klant dient er voor zorg te dragen dat er een Netwerkaansluitpunt en Telecommunicatienetwerk aanwezig is op de locatie die met de Klant wordt overeengekomen.

4.2 De Voorzieningen op een overeengekomen locatie zijn niet in eigendom van XS4ALL en vallen buiten de verantwoordelijkheid van XS4ALL.

Een losse kabel is geen netwerkaansluitpunt. De XS4ALL Helpdesk medewerker die dus aangeeft dat je bij een storing geen ondersteuning heeft dus gelijk. Waarom KPN bij een telefoon abonnement (a EUR 10,- per maand) een werkend ISRA moet realiseren is omdat dit via de wet zo is geregeld. Voor Internet is dit niet geregeld (tevens ook niet voor de kabel).

XS4ALL stuurt ondanks hun bericht over "aansluitingen.nl" toch nog een monteur. En je neemt geen dienst actieve dienst af van KPN.

Snap echt niet wat je met dit topic wilt gaan bereiken? XS4ALL is altijd duidelijk geeft over dat hun het niet ondersteunen en dat je bij "aansluitingen.nl" moet zijn of via KPN (eigenaar van het netwerk) het moet regelen.

Maar misschien mis ik het en lees je geen algemene voorwaarden vooraf als je iets afsluit.
Enige verschil is dat TS geen contact kan krijgen met de afdeling die dit moet oplossen aangezien TS alleen de consumenteningang kan bereiken waar de KPNklanten zelf binnen komen. En daardoor de medewerker van KPN TS niet kan helpen aangezien er geen contract is bij KPN. Dat contract ligt bij XS4All
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_91700837
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:24 schreef TR08 het volgende:
Die heb ik gelezen. Ik lees die altijd. Ze zijn alleen zo lang dat je ze niet volledig onthoudt. Of ken jij nog wel alle overeenkomsten die jij gesloten hebt tot aan de laatste letter uit je hoofd? Ik ben dat zelfs nog niet bij juristen tegen gekomen.
Neen. Maar als ik wel in staat was een dergelijk uitgebreid en gedetailleerd topic te openen, had ik voorafgaand dan ook even de AV er bijgepakt en herlezen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 12:41:17 #35
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91701085
En wat had ik anders moeten doen dan nu gebeurd is na het lezen van de voorwaarden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 34% gewijzigd door TR08 op 22-01-2011 12:54:22 ]
pi_91701746
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 12:41 schreef TR08 het volgende:
En wat had ik anders moeten doen dan nu gebeurd is na het lezen van de voorwaarden?
Je had het beste een budget abonnementje van KPN kunnen nemen. Bij de aanvraag van ADSL bij XS4All voldeed je immers niet aan de voorwaarden, daar ging het mis. Er lag wel een Telecommunicatienetwerk maar geen Netwerkaansluitpunt, dat kun je XS4All niet aanrekenen.

Normaal gesproken liggen dit soort nutsvoorzieningen al in huis maar in jouw oudere pand kennelijk dus niet. Voor die gevallen heeft XS4All nou juist artikel 4.1 opgenomen. Laten we eerlijk zijn, die heb jij eigenlijk gewoon aan je laars gelapt, in de veronderstelling dat het zich t.z.t. wel oplost.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:05:09 #37
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91701980
Jaja, dus als je verhuist naar een huis met bepaalde gebreken op het moment dat je al een XS4all abbo hebt maar geen telefoon via kpn (dat is bij mij het geval) word je dus feitelijk verplicht om ook een contract met KPN te nemen?
_O-

Laten we wel wezen: Iedereen heeft altijd naar mij toe beweerd dat dit gewoon geregeld moest kunnen worden. KPN heeft dat beweerd, Aansluitingen.nl heeft dat beweerd, XS4all heeft dat beweerd en Volker Wessel ook.

KPN verschuilt zich alleen achter wat bureaucratie om niet aan haar netbeheerdersplicht te hoeven voldoen. XS4all is vervolgens te schijterig om KPN een mailtje te sturen om die KPN monteur deze kant op te krijgen.

Achteraf na zo'n lange helpdeskmarathon beweren dat ik maar een contract met KPN had moeten sluiten haar haar fucking plicht als netbeheerder te laten voldoen is wel een beetje makkelijk.

En als het al zo zou zijn: Hoe had ik dat van tevoren aan moeten zien komen?

[ Bericht 22% gewijzigd door TR08 op 22-01-2011 13:13:51 ]
pi_91702676
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:05 schreef TR08 het volgende:
Jaja, dus als je verhuist naar een huis met bepaalde gebreken op het moment dat je al een XS4all abbo hebt maar geen telefoon via kpn (dat is bij mij het geval) word je dus feitelijk verplicht om ook een contract met KPN te nemen?
_O-
Ja.

Als jij een huis koopt "met bepaalde gebreken" kan dit gebrek (het ontbreken van een nutsvoorziening) er ook gerust bij.

En waar praten we over? 12 maanden keer een tientje (daar krijg je nu amper een monteur voor), dat is toch peanuts in vergelijking tot de kosten die je had met het gaslek, de niet functionerende aardlekschakelaars, de met jute geïsoleerde stroomkabels, het 80 jaar oude tochtige en lekke dak, de schoorsteen die op omvallen stond, de keuken en de badkamer?
quote:
Laten we wel wezen: Iedereen heeft altijd naar mij toe beweerd dat dit gewoon geregeld moest kunnen worden. KPN heeft dat beweerd, Aansluitingen.nl heeft dat beweerd, XS4all heeft dat beweerd en Volker Wessel ook.
Hebben die mensen dat vooraf beweerd? XS4All ook? In tegenspraak met hun eigen AV dus?
quote:
Achteraf na zo'n lange helpdeskmarathon beweren dat ik maar een contract met KPN had moeten sluiten haar haar fucking plicht als netbeheerder te laten voldoen is wel een beetje makkelijk.
Je vraagt mij toch wat je vóóraf had moeten doen (dus na het lezen van de AV, voor het afsluiten van een contract met XS4All).
quote:
En als het al zo zou zijn: Hoe had ik dat van tevoren aan moeten zien komen?
Beter navraag moeten doen bij XS4All naar aanleiding van artikel 4.1 en een eventuele toezegging in strijd met dit artikel op papier laten zetten.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:31:40 #39
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91703150
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:20 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja.

Als jij een huis koopt "met bepaalde gebreken" kan dit gebrek (het ontbreken van een nutsvoorziening) er ook gerust bij.
Ik heb nooit beweerd dat ik KPN/XS4all niet wilde betalen voor het eventuele montage werk. Totdat de herrie die ik er van hun bij kreeg zonder dat zij wat deden de pan uit rees, that is.
quote:
En waar praten we over? 12 maanden keer een tientje (daar krijg je nu amper een monteur voor), dat is toch peanuts in vergelijking tot de kosten die je had met het gaslek, de niet functionerende aardlekschakelaars, de met jute geïsoleerde stroomkabels, het 80 jaar oude tochtige en lekke dak, de schoorsteen die op omvallen stond, de keuken en de badkamer?

[..]
Ik heb KPN zelf 100 euro geboden om een monteur te sturen. Die 120 euro is het probleem niet.
quote:
Hebben die mensen dat vooraf beweerd? XS4All ook? In tegenspraak met hun eigen AV dus?

[..]
Ja en nee.
Ja= XS4all heeft mij altijd gezegd dat geregeld moest kunnen worden dat er een KPN monteur bij mijn deur zou komen om het kastje te monteren.

Nee= Alleen zien ze zichzelf niet als de aangewezen partij om dat aan KPN te vragen.

KPN heeft ook altijd beweerd dat het mogelijk moest zijn om een KPN monteur bij mijn deur te krijgen ook al heb ik niet direct een kontrakt met KPN. KPN ziet mij alleen niet als aangewezen persoon om dat aan ze te vragen.

Beiden hebben mij dus zeer expliciet te kennen gegeven dat het niet nodig is een KPN kontrakt af te sluiten om KPN de aansluiting te laten repareren. Wie ben ik dan om daar van tevoren anders over te moeten denken?
quote:
Je vraagt mij toch wat je vóóraf had moeten doen (dus na het lezen van de AV, voor het afsluiten van een contract met XS4All).
Vooraf als in: Vanaf het moment dat ik wilde dat het aansluitpunt gerepareerd had moeten worden en voor ik XS4all gebeld heb met de vraag hoe dit geregeld kon.

Niet voor ik een kontrakt met XS4all had. Ik heb nooit beweerd dat ik voor het kopen van het huis nog geen abbo bij XS4all had. In mijn vorige huis was de aansluiting gewoon goed. Je had ook kunnen lezen dat ik het kontrakt met XS4all al had voor ik verhuisde btw.

[ Bericht 3% gewijzigd door TR08 op 22-01-2011 13:57:08 ]
pi_91704286
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:31 schreef TR08 het volgende:
Ik heb nooit beweerd dat ik KPN niet wilde betalen voor het eventuele montage werk.
Ik heb ook nooit beweerd dat jij dat had beweerd. Integendeel ...
quote:
Ik heb KPN zelf 100 euro geboden om een monteur te sturen. Die 120 euro is het probleem niet.
... daar doelde ik met mijn vergelijking ook op ;)
quote:
Ja en nee.
Ja= XS4all heeft mij altijd gezegd dat geregeld moest kunnen worden dat er een KPN monteur bij mijn deur zou komen om het kastje te monteren.

Nee= Alleen zien ze zichzelf niet als de aangewezen partij om dat aan KPN te vragen.
Dan heeft XS4All je niet verkeerd voorgelicht. Het is inderdaad mogelijk dat er een KPN monteur een kastje komt monteren, namelijk als jij een budgetabbo van KPN neemt. Uiteraard ben jij zelf de partij die dat bij KPN moet aanvragen, niet XS4All.
quote:
KPN heeft ook altijd beweerd dat het mogelijk moest zijn om een KPN monteur bij mijn deur te krijgen ook al heb ik niet direct een kontrakt met KPN. KPN ziet mij alleen niet als aangewezen persoon om dat aan ze te vragen.
Dan is het KPN die je verkeerde voorlichting geeft.
quote:
Beiden hebben mij dus zeer expliciet te kennen gegeven dat het niet nodig is een KPN kontrakt af te sluiten om KPN de aansluiting te laten repareren. Wie ben ik dan om daar van tevoren anders over te moeten denken?
Nee, niks "beiden", XS4All heeft dit vooraf niet "zeer expliciet" te kennen gegeven, zie hierboven je eigen woorden "ja ... nee ...".
quote:
Vooraf als in: Vanaf het moment dat ik wilde dat het aansluitpunt gerepareerd had moeten worden en voor ik XS4all gebeld heb met de vraag hoe dit geregeld kon.
Nee, vooraf als in: voordat je een overeenkomst met XS4All aanging voor het leveren van ADSL-diensten op dit adres.

Je kunt wel leuk 1) een huis kopen, 2) een ADSL aansluiting bij XS4All regelen, 3) allerlei gebreken verhelpen en dan 4) pas na verloop van tijd, aan het eind van de rit, bij XS4All gaan miepen over een Isra maar zo werkt dat dus niet; dat had je vóór 2) al kunnen regelen.
quote:
Niet voor ik een kontrakt met XS4all had. Ik heb nooit beweerd dat ik voor het kopen van het huis nog geen abbo bij XS4all had. In mijn vorige huis was de aansluiting gewoon goed.
Dat geloof ik graag. En in een volgend huis zal de aansluiting wellicht ook "gewoon goed" zijn. Dat laat onverlet dat op dit adres de aansluiting niet goed was (en nog steeds niet is) en dat ligt in de risicosfeer van jou als contractant.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:07:40 #41
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91704719
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit beweerd dat jij dat had beweerd. Integendeel ...

[..]
Nja ok, zal wel.
quote:
-knip-
quote:
Dan heeft XS4All je niet verkeerd voorgelicht. Het is inderdaad mogelijk dat er een KPN monteur een kastje komt monteren, namelijk als jij een budgetabbo van KPN neemt. Uiteraard ben jij zelf de partij die dat bij KPN moet aanvragen, niet XS4All.
Dat hebben ze wel.
-Ze hebben me eerst gezegd dat ZIJ een monteur stuurden en die monteur zou het ISRA punt in orde komen maken.

-Ze hebben me ook gezegd dat het niet nodig zou moeten zijn hier een KPN abonnement voor te nemen. Dit klopt ook, we hebben daarvoor tegenwoordig een scheiding tussen netbeheerder en leverancier van data. Er is notabene wettelijk afgedwongen dat de netbeheerder ook anderen op haar net moet toelaten om de bestaande monopolies te doorbreken.

Net als bij de stroom en gas. Ik heb stroom en gas van Eneco, Cogas is netbeheerder. Als er wat is komt Cogas de boel in orde maken. Alle facturen die ik zie komen van Eneco.
quote:
[..]

Dan is het KPN die je verkeerde voorlichting geeft.
Dat kan.
quote:
[..]

Nee, niks "beiden", XS4All heeft dit vooraf niet "zeer expliciet" te kennen gegeven, zie hierboven je eigen woorden "ja ... nee ...".
XS4all zegt tegen mij "Het is mogelijk een monteur van KPN bij uw adres te krijgen die uw ISRA punt repareert zonder dat u daar een KPN abonnement voor hoeft te hebben".

-KPN zei dat overigens ook.-

Daarmee zeggen ze niet dat zij dat kunnen, ze zeggen dat het mogelijk is. Dat is net iets anders. En ze zeggen ook zeer expliciet dat het kan.


quote:
[..]

Nee, vooraf als in: voordat je een overeenkomst met XS4All aanging voor het leveren van ADSL-diensten op dit adres.
...tsja ok.
quote:
Je kunt wel leuk 1) een huis kopen, 2) een ADSL aansluiting bij XS4All regelen, 3) allerlei gebreken verhelpen en dan 4) pas na verloop van tijd, aan het eind van de rit, bij XS4All gaan miepen over een Isra maar zo werkt dat dus niet; dat had je vóór 2) al kunnen regelen.
"Had gekund"...ja, had gekund. Dat betekent overigens niet dat op het moment dat ik het op een iets ander moment probeer te regelen het ineens godsonmogelijk gemaakt mag worden.
quote:
[..]

Dat geloof ik graag. En in een volgend huis zal de aansluiting wellicht ook "gewoon goed" zijn. Dat laat onverlet dat op dit adres de aansluiting niet goed was (en nog steeds niet is) en dat ligt in de risicosfeer van jou als contractant.
En aan dat risico probeer ik dus juist iets te doen. |:(
Waarom denk je dat ik met al die firma's kontakt heb?

[ Bericht 0% gewijzigd door TR08 op 22-01-2011 14:21:40 ]
pi_91705659
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 14:07 schreef TR08 het volgende:
-knip-

Dat hebben ze wel.
-Ze hebben me eerst gezegd dat ZIJ een monteur stuurden en die monteur zou het ISRA punt in orde komen maken.
quote:
XS4all zegt tegen mij "Het is mogelijk een monteur van KPN bij uw adres te krijgen die uw ISRA punt repareert zonder dat u daar een KPN abonnement voor hoeft te hebben".

Daarmee zeggen ze niet dat zij dat kunnen, ze zeggen dat het mogelijk is. Dat is net iets anders. En ze zeggen ook zeer expliciet dat het kan.
Dat zeggen ze nu. En dat partijen elkaar nu de bal toespelen, zie ik ook wel.

Maar het ging mij erom of ze je vóóraf verkeerd hebben voorgelicht, dus voordat je de overeenkomst op dit adres aanging. Maar kennelijk heb je er toen niet expliciet naar gevraagd. En heeft XS4All toen ook niet, in tegenspraak met hun eigen voorwaarden, je "zeer expliciet" verkeerd voorgelicht.
quote:
"Had gekund"...ja, had gekund. Dat betekent overigens niet dat op het moment dat ik het op een iets ander moment probeer te regelen het ineens godsonmogelijk gemaakt mag worden.
Nee, maar je krijgt dan wel met zaken als Algemene Voorwaarden te maken. In feite heb jij een overeenkomst waarbij jij niet aan de voorwaarden hebt voldaan en neemt dat de contractpartner nu kwalijk :')
quote:
En aan dat risico probeer ik dus juist iets te doen. |:(
Waarom denk je dat ik met al die firma's kontakt heb?
Wat was er makkelijker geweest (en dat is het misschien nog) om alsnog een budgetabbootje bij KPN af te sluiten? Ben je toch voor een lousy 120 euro's van het hele gelazer af? Of is het voor jou nu een principekwestie geworden dat je uit alle macht deze optie afhoudt want "zij hebben allemaal zeer expliciet gezegd dat dat niet nodig moest zijn"?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:43:43 #43
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91706078
Ik neem het samenstel van KPN en XS4all kwalijk dat ze samen het niet voor elkaar krijgen mij een monteur te sturen. XS4all zou gewoon even voor haar klant een kleine extra moeite moeten doen en KPN moeten vragen een monteur te sturen hiervoor. Soms moet je gewoon even een kerel zijn en over je eigen interne beleidsdingetjes heenstappen en de boel oplossen. Doe ik ook met mijn klanten.

KPN zou niet zo bureaucratisch moeten miepen, gewoon even langs moeten komen met een monteur en mij een factuur doen als ze kosten menen te hebben. Iedereen weet dat de enige die uiteindelijk het werk mag doen KPN is.

Kosten hadden ze mij hiervoor mogen factureren, heb ik ze in de eerste gesprekken ook aangeboden. Die kans is overigens nu voorbij wat mij betreft.

De makkelijkste situatie is nu dat ik het gat in mijn tuin dichtgooi en het verder zo laat als het is. Er zit nu een ISRA punt in mijn meterkast en de aansluiting werkt. KPN weet hoe dat gedaan is, XS4all ook. Als zij vinden dat het anders moet mogen ze me bellen.

Als ik storing krijg bel ik wel en dan zoeken ze maar hoe dat opgelost moet.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 22 januari 2011 @ 14:44:46 #44
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_91706115
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 14:43 schreef TR08 het volgende:
Ik neem het samenstel van KPN en XS4all kwalijk dat ze samen het niet voor elkaar krijgen mij een monteur te sturen. XS4all zou gewoon even voor haar klant een kleine extra moeite moeten doen en KPN moeten vragen een monteur te sturen hiervoor. Soms moet je gewoon even een kerel zijn en over je eigen interne beleidsdingetjes heenstappen en de boel oplossen. Doe ik ook met mijn klanten.

KPN zou niet zo bureaucratisch moeten miepen, gewoon even langs moeten komen met een monteur en mij een factuur doen als ze kosten menen te hebben. Iedereen weet dat de enige die uiteindelijk het werk mag doen KPN is.

Kosten hadden ze mij hiervoor mogen factureren, heb ik ze in de eerste gesprekken ook aangeboden. Die kans is overigens nu voorbij wat mij betreft.

De makkelijkste situatie is nu dat ik het gat in mijn tuin dichtgooi en het verder zo laat als het is. Er zit nu een ISRA punt in mijn meterkast en de aansluiting werkt. KPN weet hoe dat gedaan is, XS4all ook. Als zij vinden dat het anders moet mogen ze me bellen.
hoe kan KPN een monteur voor jou aansturen als ze geen klantgegevens van je hebben?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:46:24 #45
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91706165
Ze hebben een adres, dus ze kunnen langskomen. Ze hebben ook mijn mail en mobiele nummer (ik wil het ze best nog eens geven, XS4all geeft het ze ook als ze er aan hun kant van de lijn niet uit komen) dus ze kunnen een afspraak maken. Ik zie het probleem niet.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:47:02 #46
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91706181
Maar goed: Hoe het ook zij: Ik heb nu een werkende aansluiting, KPN en XS4all ga ik verder niet lastig vallen totdat ik storing heb :)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:53:40 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_91706451
KPN is eigenaar en verantwoordelijk voor ISRA punt. Helaas zeggen ze vaak van niet of doen daar moeilijk over.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_91706742
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 14:43 schreef TR08 het volgende:
Ik neem het samenstel van KPN en XS4all kwalijk dat ze samen het niet voor elkaar krijgen mij een monteur te sturen. XS4all zou gewoon even voor haar klant een kleine extra moeite moeten doen en KPN moeten vragen een monteur te sturen hiervoor. Soms moet je gewoon even een kerel zijn en over je eigen interne beleidsdingetjes heenstappen en de boel oplossen. Doe ik ook met mijn klanten.
Dat mag jij vinden. Of het reëel is, is punt 2.
En wat jij met je klanten doet, is punt 3.
quote:
Ik heb via een bekende een of andere oude lasdop geregeld die niet gebroken was en mijn zelf geregelde ISRA punt zit nu netjes in de meterkast.
quote:
Als ik storing krijg bel ik wel en dan zoeken ze maar hoe dat opgelost moet.
En begint de hele discussie weer van voren af aan :D
Ben bang dat jij (met je "zelfgeregelde Isra lasdop") dan opnieuw degene bent die het zelf op mag lossen. Open je er dan ook weer een topic op Fok! over?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 15:06:47 #49
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91706885
Nee. Dan stel ik XS4all in gebreke omdat ze geen data leveren en zeg ik op basis daarvan evt op als het niet opgelost wordt. Als zij die bal bij KPN willen leggen...mogen ze dat proberen.

Als ze er beiden dan niet uit komen zie ik wel verder. Misschien ga ik dan naar KPN voor ADSL, dan heb ik toch 1 kontraktpartner voor zowel de aansluiting als de data...of ik neem internet via kabel.

Zo ver zal het niet komen: Als er storing is aan de kabel (daar zat hier deels de crux) kan XS4all namelijk ineens wel een KPN monteur sturen.

De overstap kon ik nu net niet maken omdat ik mijn abbo expliciet met een jaar verlengd had voor dit gedoe begon.
pi_91707100
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 15:06 schreef TR08 het volgende:
Nee. Dan stel ik XS4all in gebreke omdat ze geen data leveren en zeg ik op basis daarvan evt op als het niet opgelost wordt. Als zij die bal bij KPN willen leggen...mogen ze dat proberen.
Succes. Ik geef je weinig kans met je ingebrekestelling. Ze leggen de bal niet bij KPN maar bij jou. En mag jij proberen je onder artikel 4.1 en 4.2 van de AV uit te lullen.

En daar wilde ik het nu maar bij laten, het schijnt toch niet tot je door te willen dringen dat AV ook voor jou bindend zijn.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 15:23:13 #51
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91707339
Is goed, ik hou er ook mee op :)

Topic mag dicht van mij :)
pi_91707620
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 15:23 schreef TR08 het volgende:
Is goed, ik hou er ook mee op :)

Topic mag dicht van mij :)
"Wij doen niet aan slotjes op verzoek"
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 15:40:22 #53
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91707847
Waarom laat je het er eigenlijk niet bij na je vorige reaktie?
pi_91707923
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 15:40 schreef TR08 het volgende:
Waarom laat je het er eigenlijk niet bij na je vorige reaktie?
Kijk eens in de spiegel en stel die vraag dan nog eens ;)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 15:56:54 #55
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_91708344
U vraagt wij draaien:

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 15:40 schreef TR08 het volgende:
Waarom laat je het er eigenlijk niet bij na je vorige reaktie?
:P
pi_91708392
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 15:23 schreef TR08 het volgende:
Is goed, ik hou er ook mee op :)
^^
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_91718955
Je snapt gewoon niet dat JIJ hier het niet snapt..... Je moet bij www.aansluitingen.nl zijn of een Belbuget abonnement nemen. Heel simpel..... geldt ook voor jou!
pi_91720061
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 20:02 schreef d0t het volgende:
Je snapt gewoon niet dat JIJ hier het niet snapt..... Je moet bij www.aansluitingen.nl zijn of een Belbuget abonnement nemen. Heel simpel..... geldt ook voor jou!
Makkelijker gezegd dan gedaan.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_91723204
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:24 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Makkelijker gezegd dan gedaan.
Is anders heel goed te doen, echt niet zo moeilijk.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_91759887
Ga naar www.kpn.nl en sluit het abonnement af. Bel na de opleveringsdatum van KPN op naar hun dat je telefoon het niet doet omdat je ISRA punt ontbreekt (alleen kabel is ontbreken). KPN moet dan volgens de wet het ISRA punt herstellen/aanleggen. Zo simpel is het..... Je kan ook naar www.aansluitingen.nl en gewoon de rekening betalen die je krijgt voor het aanleggen.

XS4ALL ingebreke stellen heeft weinig zin omdat je zelf al hebt aangegeven dat je wel internet hebt door een kabeltje en daarmee levert XS4ALL de dienst. Daarnaast zie de algemene voorwaarden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')