Zie Algemene Voorwaarden van XS4ALL (tevens geldig voor alle ADSL/Internet leveranciers):quote:Op zaterdag 15 januari 2011 09:47 schreef Nizno het volgende:
[..]XS4all kan wel hard blijven zeggen dat zij niets doen.. Maar zij zijn volgens contract wel verplicht om bij jou te zorgen voor een werkbare situatie.
Mijn boerenlogica in dit geval dat spreekt
Dat is me inmiddels ook duidelijk geworden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:25 schreef d0t het volgende:
[..]
Zie Algemene Voorwaarden van XS4ALL (tevens geldig voor alle ADSL/Internet leveranciers):
Artikel 4 Voorzieningen
4.1 De Klant dient er voor zorg te dragen dat er een Netwerkaansluitpunt en Telecommunicatienetwerk aanwezig is op de locatie die met de Klant wordt overeengekomen.
4.2 De Voorzieningen op een overeengekomen locatie zijn niet in eigendom van XS4ALL en vallen buiten de verantwoordelijkheid van XS4ALL.
Een losse kabel is geen netwerkaansluitpunt. De XS4ALL Helpdesk medewerker die dus aangeeft dat je bij een storing geen ondersteuning heeft dus gelijk. Waarom KPN bij een telefoon abonnement (a EUR 10,- per maand) een werkend ISRA moet realiseren is omdat dit via de wet zo is geregeld. Voor Internet is dit niet geregeld (tevens ook niet voor de kabel).
XS4all heeft deze monteur gestuurd voordat ze me verwezen naar aansluitingen.nl of KPN. Ik vond het ook wel heel aardig van ze dat ze dat wilden doen. Probleem is alleen dat XS4all mij een monteur stuurt "om het ISRA punt in orde te maken" (dit is de formulering van de XS4all medewerker die het in dat gesprek op eigen initatief aanbood!) en ik een mannetje krijg die dat niet kan en uberhaupt ook niet mag. En daar neem ik vervolgens voor vrij.quote:XS4ALL stuurt ondanks hun bericht over "aansluitingen.nl" toch nog een monteur. En je neemt geen dienst actieve dienst af van KPN.
En die verwijzen mij vervolgens weer terug. KPN verwijst me zelfs op aansluitingen.nl weer terug naar XS4all hiervoor en geeft aan dat XS4all de middelen MOET hebben om deze "reparatie" bij KPN aan te vragen. XS4all ontkent dat eerst, geeft vervolgens toe dat ze een afdeling hebben "die tickets aanmaakt voor KPN" en geeft later ook nog aan (afgelopen vrijdag nog) dat ze in staat zijn KPN monteurs naar mij te sturen voor problemen met de aansluiting. Maar ze weigeren wel om een KPN mannetje mijn kant op te laten komen terwijl er duidelijk een probleem is met mijn aansluiting. Ook als ik duidelijk aangeef hier wel kosten voor te willen dragen.quote:Snap echt niet wat je met dit topic wilt gaan bereiken? XS4ALL is altijd duidelijk geeft over dat hun het niet ondersteunen en dat je bij "aansluitingen.nl" moet zijn of via KPN (eigenaar van het netwerk) het moet regelen.
Die heb ik gelezen. Ik lees die altijd. Ze zijn alleen zo lang dat je ze niet volledig onthoudt. Of ken jij nog wel alle overeenkomsten die jij gesloten hebt tot aan de laatste letter uit je hoofd? Ik ben dat zelfs nog niet bij juristen tegen gekomen.quote:Maar misschien mis ik het en lees je geen algemene voorwaarden vooraf als je iets afsluit.
Enige verschil is dat TS geen contact kan krijgen met de afdeling die dit moet oplossen aangezien TS alleen de consumenteningang kan bereiken waar de KPNklanten zelf binnen komen. En daardoor de medewerker van KPN TS niet kan helpen aangezien er geen contract is bij KPN. Dat contract ligt bij XS4Allquote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:25 schreef d0t het volgende:
[..]
Zie Algemene Voorwaarden van XS4ALL (tevens geldig voor alle ADSL/Internet leveranciers):
Artikel 4 Voorzieningen
4.1 De Klant dient er voor zorg te dragen dat er een Netwerkaansluitpunt en Telecommunicatienetwerk aanwezig is op de locatie die met de Klant wordt overeengekomen.
4.2 De Voorzieningen op een overeengekomen locatie zijn niet in eigendom van XS4ALL en vallen buiten de verantwoordelijkheid van XS4ALL.
Een losse kabel is geen netwerkaansluitpunt. De XS4ALL Helpdesk medewerker die dus aangeeft dat je bij een storing geen ondersteuning heeft dus gelijk. Waarom KPN bij een telefoon abonnement (a EUR 10,- per maand) een werkend ISRA moet realiseren is omdat dit via de wet zo is geregeld. Voor Internet is dit niet geregeld (tevens ook niet voor de kabel).
XS4ALL stuurt ondanks hun bericht over "aansluitingen.nl" toch nog een monteur. En je neemt geen dienst actieve dienst af van KPN.
Snap echt niet wat je met dit topic wilt gaan bereiken? XS4ALL is altijd duidelijk geeft over dat hun het niet ondersteunen en dat je bij "aansluitingen.nl" moet zijn of via KPN (eigenaar van het netwerk) het moet regelen.
Maar misschien mis ik het en lees je geen algemene voorwaarden vooraf als je iets afsluit.
Neen. Maar als ik wel in staat was een dergelijk uitgebreid en gedetailleerd topic te openen, had ik voorafgaand dan ook even de AV er bijgepakt en herlezen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 11:24 schreef TR08 het volgende:
Die heb ik gelezen. Ik lees die altijd. Ze zijn alleen zo lang dat je ze niet volledig onthoudt. Of ken jij nog wel alle overeenkomsten die jij gesloten hebt tot aan de laatste letter uit je hoofd? Ik ben dat zelfs nog niet bij juristen tegen gekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 34% gewijzigd door TR08 op 22-01-2011 12:54:22 ]
Je had het beste een budget abonnementje van KPN kunnen nemen. Bij de aanvraag van ADSL bij XS4All voldeed je immers niet aan de voorwaarden, daar ging het mis. Er lag wel een Telecommunicatienetwerk maar geen Netwerkaansluitpunt, dat kun je XS4All niet aanrekenen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 12:41 schreef TR08 het volgende:
En wat had ik anders moeten doen dan nu gebeurd is na het lezen van de voorwaarden?
Ja.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:05 schreef TR08 het volgende:
Jaja, dus als je verhuist naar een huis met bepaalde gebreken op het moment dat je al een XS4all abbo hebt maar geen telefoon via kpn (dat is bij mij het geval) word je dus feitelijk verplicht om ook een contract met KPN te nemen?
Hebben die mensen dat vooraf beweerd? XS4All ook? In tegenspraak met hun eigen AV dus?quote:Laten we wel wezen: Iedereen heeft altijd naar mij toe beweerd dat dit gewoon geregeld moest kunnen worden. KPN heeft dat beweerd, Aansluitingen.nl heeft dat beweerd, XS4all heeft dat beweerd en Volker Wessel ook.
Je vraagt mij toch wat je vóóraf had moeten doen (dus na het lezen van de AV, voor het afsluiten van een contract met XS4All).quote:Achteraf na zo'n lange helpdeskmarathon beweren dat ik maar een contract met KPN had moeten sluiten haar haar fucking plicht als netbeheerder te laten voldoen is wel een beetje makkelijk.
Beter navraag moeten doen bij XS4All naar aanleiding van artikel 4.1 en een eventuele toezegging in strijd met dit artikel op papier laten zetten.quote:En als het al zo zou zijn: Hoe had ik dat van tevoren aan moeten zien komen?
Ik heb nooit beweerd dat ik KPN/XS4all niet wilde betalen voor het eventuele montage werk. Totdat de herrie die ik er van hun bij kreeg zonder dat zij wat deden de pan uit rees, that is.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja.
Als jij een huis koopt "met bepaalde gebreken" kan dit gebrek (het ontbreken van een nutsvoorziening) er ook gerust bij.
Ik heb KPN zelf 100 euro geboden om een monteur te sturen. Die 120 euro is het probleem niet.quote:En waar praten we over? 12 maanden keer een tientje (daar krijg je nu amper een monteur voor), dat is toch peanuts in vergelijking tot de kosten die je had met het gaslek, de niet functionerende aardlekschakelaars, de met jute geïsoleerde stroomkabels, het 80 jaar oude tochtige en lekke dak, de schoorsteen die op omvallen stond, de keuken en de badkamer?
[..]
Ja en nee.quote:Hebben die mensen dat vooraf beweerd? XS4All ook? In tegenspraak met hun eigen AV dus?
[..]
Vooraf als in: Vanaf het moment dat ik wilde dat het aansluitpunt gerepareerd had moeten worden en voor ik XS4all gebeld heb met de vraag hoe dit geregeld kon.quote:Je vraagt mij toch wat je vóóraf had moeten doen (dus na het lezen van de AV, voor het afsluiten van een contract met XS4All).
Ik heb ook nooit beweerd dat jij dat had beweerd. Integendeel ...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:31 schreef TR08 het volgende:
Ik heb nooit beweerd dat ik KPN niet wilde betalen voor het eventuele montage werk.
... daar doelde ik met mijn vergelijking ook opquote:Ik heb KPN zelf 100 euro geboden om een monteur te sturen. Die 120 euro is het probleem niet.
Dan heeft XS4All je niet verkeerd voorgelicht. Het is inderdaad mogelijk dat er een KPN monteur een kastje komt monteren, namelijk als jij een budgetabbo van KPN neemt. Uiteraard ben jij zelf de partij die dat bij KPN moet aanvragen, niet XS4All.quote:Ja en nee.
Ja= XS4all heeft mij altijd gezegd dat geregeld moest kunnen worden dat er een KPN monteur bij mijn deur zou komen om het kastje te monteren.
Nee= Alleen zien ze zichzelf niet als de aangewezen partij om dat aan KPN te vragen.
Dan is het KPN die je verkeerde voorlichting geeft.quote:KPN heeft ook altijd beweerd dat het mogelijk moest zijn om een KPN monteur bij mijn deur te krijgen ook al heb ik niet direct een kontrakt met KPN. KPN ziet mij alleen niet als aangewezen persoon om dat aan ze te vragen.
Nee, niks "beiden", XS4All heeft dit vooraf niet "zeer expliciet" te kennen gegeven, zie hierboven je eigen woorden "ja ... nee ...".quote:Beiden hebben mij dus zeer expliciet te kennen gegeven dat het niet nodig is een KPN kontrakt af te sluiten om KPN de aansluiting te laten repareren. Wie ben ik dan om daar van tevoren anders over te moeten denken?
Nee, vooraf als in: voordat je een overeenkomst met XS4All aanging voor het leveren van ADSL-diensten op dit adres.quote:Vooraf als in: Vanaf het moment dat ik wilde dat het aansluitpunt gerepareerd had moeten worden en voor ik XS4all gebeld heb met de vraag hoe dit geregeld kon.
Dat geloof ik graag. En in een volgend huis zal de aansluiting wellicht ook "gewoon goed" zijn. Dat laat onverlet dat op dit adres de aansluiting niet goed was (en nog steeds niet is) en dat ligt in de risicosfeer van jou als contractant.quote:Niet voor ik een kontrakt met XS4all had. Ik heb nooit beweerd dat ik voor het kopen van het huis nog geen abbo bij XS4all had. In mijn vorige huis was de aansluiting gewoon goed.
Nja ok, zal wel.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit beweerd dat jij dat had beweerd. Integendeel ...
[..]
quote:-knip-
Dat hebben ze wel.quote:Dan heeft XS4All je niet verkeerd voorgelicht. Het is inderdaad mogelijk dat er een KPN monteur een kastje komt monteren, namelijk als jij een budgetabbo van KPN neemt. Uiteraard ben jij zelf de partij die dat bij KPN moet aanvragen, niet XS4All.
Dat kan.quote:[..]
Dan is het KPN die je verkeerde voorlichting geeft.
XS4all zegt tegen mij "Het is mogelijk een monteur van KPN bij uw adres te krijgen die uw ISRA punt repareert zonder dat u daar een KPN abonnement voor hoeft te hebben".quote:[..]
Nee, niks "beiden", XS4All heeft dit vooraf niet "zeer expliciet" te kennen gegeven, zie hierboven je eigen woorden "ja ... nee ...".
...tsja ok.quote:[..]
Nee, vooraf als in: voordat je een overeenkomst met XS4All aanging voor het leveren van ADSL-diensten op dit adres.
"Had gekund"...ja, had gekund. Dat betekent overigens niet dat op het moment dat ik het op een iets ander moment probeer te regelen het ineens godsonmogelijk gemaakt mag worden.quote:Je kunt wel leuk 1) een huis kopen, 2) een ADSL aansluiting bij XS4All regelen, 3) allerlei gebreken verhelpen en dan 4) pas na verloop van tijd, aan het eind van de rit, bij XS4All gaan miepen over een Isra maar zo werkt dat dus niet; dat had je vóór 2) al kunnen regelen.
En aan dat risico probeer ik dus juist iets te doen.quote:[..]
Dat geloof ik graag. En in een volgend huis zal de aansluiting wellicht ook "gewoon goed" zijn. Dat laat onverlet dat op dit adres de aansluiting niet goed was (en nog steeds niet is) en dat ligt in de risicosfeer van jou als contractant.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:07 schreef TR08 het volgende:
-knip-
Dat hebben ze wel.
-Ze hebben me eerst gezegd dat ZIJ een monteur stuurden en die monteur zou het ISRA punt in orde komen maken.
Dat zeggen ze nu. En dat partijen elkaar nu de bal toespelen, zie ik ook wel.quote:XS4all zegt tegen mij "Het is mogelijk een monteur van KPN bij uw adres te krijgen die uw ISRA punt repareert zonder dat u daar een KPN abonnement voor hoeft te hebben".
Daarmee zeggen ze niet dat zij dat kunnen, ze zeggen dat het mogelijk is. Dat is net iets anders. En ze zeggen ook zeer expliciet dat het kan.
Nee, maar je krijgt dan wel met zaken als Algemene Voorwaarden te maken. In feite heb jij een overeenkomst waarbij jij niet aan de voorwaarden hebt voldaan en neemt dat de contractpartner nu kwalijkquote:"Had gekund"...ja, had gekund. Dat betekent overigens niet dat op het moment dat ik het op een iets ander moment probeer te regelen het ineens godsonmogelijk gemaakt mag worden.
Wat was er makkelijker geweest (en dat is het misschien nog) om alsnog een budgetabbootje bij KPN af te sluiten? Ben je toch voor een lousy 120 euro's van het hele gelazer af? Of is het voor jou nu een principekwestie geworden dat je uit alle macht deze optie afhoudt want "zij hebben allemaal zeer expliciet gezegd dat dat niet nodig moest zijn"?quote:En aan dat risico probeer ik dus juist iets te doen.![]()
Waarom denk je dat ik met al die firma's kontakt heb?
hoe kan KPN een monteur voor jou aansturen als ze geen klantgegevens van je hebben?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:43 schreef TR08 het volgende:
Ik neem het samenstel van KPN en XS4all kwalijk dat ze samen het niet voor elkaar krijgen mij een monteur te sturen. XS4all zou gewoon even voor haar klant een kleine extra moeite moeten doen en KPN moeten vragen een monteur te sturen hiervoor. Soms moet je gewoon even een kerel zijn en over je eigen interne beleidsdingetjes heenstappen en de boel oplossen. Doe ik ook met mijn klanten.
KPN zou niet zo bureaucratisch moeten miepen, gewoon even langs moeten komen met een monteur en mij een factuur doen als ze kosten menen te hebben. Iedereen weet dat de enige die uiteindelijk het werk mag doen KPN is.
Kosten hadden ze mij hiervoor mogen factureren, heb ik ze in de eerste gesprekken ook aangeboden. Die kans is overigens nu voorbij wat mij betreft.
De makkelijkste situatie is nu dat ik het gat in mijn tuin dichtgooi en het verder zo laat als het is. Er zit nu een ISRA punt in mijn meterkast en de aansluiting werkt. KPN weet hoe dat gedaan is, XS4all ook. Als zij vinden dat het anders moet mogen ze me bellen.
Dat mag jij vinden. Of het reëel is, is punt 2.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:43 schreef TR08 het volgende:
Ik neem het samenstel van KPN en XS4all kwalijk dat ze samen het niet voor elkaar krijgen mij een monteur te sturen. XS4all zou gewoon even voor haar klant een kleine extra moeite moeten doen en KPN moeten vragen een monteur te sturen hiervoor. Soms moet je gewoon even een kerel zijn en over je eigen interne beleidsdingetjes heenstappen en de boel oplossen. Doe ik ook met mijn klanten.
quote:Ik heb via een bekende een of andere oude lasdop geregeld die niet gebroken was en mijn zelf geregelde ISRA punt zit nu netjes in de meterkast.
En begint de hele discussie weer van voren af aanquote:Als ik storing krijg bel ik wel en dan zoeken ze maar hoe dat opgelost moet.
Succes. Ik geef je weinig kans met je ingebrekestelling. Ze leggen de bal niet bij KPN maar bij jou. En mag jij proberen je onder artikel 4.1 en 4.2 van de AV uit te lullen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:06 schreef TR08 het volgende:
Nee. Dan stel ik XS4all in gebreke omdat ze geen data leveren en zeg ik op basis daarvan evt op als het niet opgelost wordt. Als zij die bal bij KPN willen leggen...mogen ze dat proberen.
"Wij doen niet aan slotjes op verzoek"quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:23 schreef TR08 het volgende:
Is goed, ik hou er ook mee op
Topic mag dicht van mij
Kijk eens in de spiegel en stel die vraag dan nog eensquote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:40 schreef TR08 het volgende:
Waarom laat je het er eigenlijk niet bij na je vorige reaktie?
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:40 schreef TR08 het volgende:
Waarom laat je het er eigenlijk niet bij na je vorige reaktie?
^^quote:
Makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:02 schreef d0t het volgende:
Je snapt gewoon niet dat JIJ hier het niet snapt..... Je moet bij www.aansluitingen.nl zijn of een Belbuget abonnement nemen. Heel simpel..... geldt ook voor jou!
Is anders heel goed te doen, echt niet zo moeilijk.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:24 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |