abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91327232
Ik heb zelf gelukkig geen ervaringen met "preventief" fouilleren.

Wat mij echter wel flink shockeerde was hoe deze wet wordt misbruikt.
Preventief fouilleren mag alleen in zogenaamde risicogebieden.

Nu heb ik laatst opgezocht wat deze risicogebieden zijn in Maastricht, wat ik zag shockte mij behoorlijk. Bijna heel Maastricht is aangemerkt als een risicogebied.

Nu ben ik zelf geboren en getogen in Maastricht, mij kun je niet wijs maken dat Maastricht zo'n ontzettend gevaarlijke plaats is om te wonen. Integendeel, ik voel me hier best veilig. Ik kan makkelijk diep in de nacht vanuit het centrum naar mij woning wandelen, een wandeling van 30-45 minuten. Zonder me ook maar een beetje onveilig te voelen.

Het lijkt mij dus duidelijk dat deze wet flink misbruikt wordt.
pi_91327829
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 18:16 schreef Refragmental het volgende:
Ik heb zelf gelukkig geen ervaringen met "preventief" fouilleren.

Het lijkt mij dus duidelijk dat deze wet flink misbruikt wordt.
En dat haal je alleen uit berichten van anderen? en zonder te weten waar en wanneer er werkelijk acties zijn..
dag
pi_91328525
Wat raar dat je alle andere tekst ertussenuit laat! :?
pi_91328981
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 18:46 schreef Refragmental het volgende:
Wat raar dat je alle andere tekst ertussenuit laat! :?
Jah daar staat niets relevants in. Alleen waar het mag en niet waar men het ook echt doet.. en hoe vaak.
dag
  vrijdag 14 januari 2011 @ 18:56:19 #105
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_91328992
Geen problemen mee en als men het nodig oordeelt zou ik me er zelfs veiliger door voelen.
Ik heb zelf niks te verbergen maar als een ander dat wel heeft vind ik het alleen maar prettig dat daar iets aan gedaan wordt. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_91329857
Ik heb wel iets te verbergen... mijn privacy!

Problemen daarmee? Lik m'n reet :)
pi_91330644
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:12 schreef Refragmental het volgende:

Ik vind het sowieso niet leuk als iemand zijn handen op mij plaatst, onder wat voor smoesje ook. Dus zijn overheidsambtenaren geen uitzondering.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:29:14 #108
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_91330943
Heb het alleen meegemaakt bij de ingang bij dance events. Vind het dan niet zo'n probleem, maar als het op straat zou gebeuren omdat het zogenaamd een 'risicogebied' is ( :') ) dan wel.
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:42:33 #109
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_91331719
Het lijkt mij een kwestie van de manier waarop dit in de praktijk wordt gehandhaafd. Ik zie het persoonlijk als pesterij. De Nederlandse burger moet zeker gestaag wennen aan meer van dit soort praktijken. Zodat het op een gegeven moment normaal wordt bevonden,

Het zal ook niet de eerste keer zijn dat een 'goedbedoelende maatregel' meer en meer als pressie/zakkenvul-middel wordt gebruikt dan in de geest van of alleen uit absolute noodzaak.

[ Bericht 5% gewijzigd door Schenkstroop op 14-01-2011 20:03:21 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:20:20 #110
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91342328
Het uitgangspunt was vroeger dat iemand pas bij een redelijke verdenking te maken kan krijgen met privacy inperkende maatregelen. Kennelijk geldt dat uitgangspunt niet meer en is iedere burger verdacht, óf het begrip redelijke verdenking moet dusdanig verschoven zijn dat het al voldoende is om je in het centrum van een grote stad te bevinden om redelijk verdacht te zijn. :{

Dat uitgangspunt werd overigens niet voor niets gehanteerd.
pi_91343311
Ik vind dat ze bij preventief fouilleren wel moeten doen aan een risicoanalyse...
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:35:27 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_91343485
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:12 schreef Refragmental het volgende:

ik mag hopen dat de honden die ze inzetten niet zover gaan.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_91343694
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik mag hopen dat de honden die ze inzetten niet zover gaan.
een likkende hond is vriendelijk :{w

Je wil juist dat die honden hem bijten. :D
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:43:44 #114
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_91344076
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:25 schreef Santello het volgende:
En weer komen mensen met het argument ''Mijn privacy wat doe je''
Je privacy is niks waard als je niet strafbaar bezig bent.
Wellicht dat jij je privacy enkel gebruikt voor strafbare zaken, voor velen werkt dat anders. Als ik al mijn persoonlijk bezittingen die ik bij mij draag graag aan Jan en alleman zou willen tonen, had ik wel een 'trendy' doorzichtig heuptasje aangeschaft.

Het kan toch niet zo zijn dat onze dienders, zoals dat vroeger nog mooi en waarheidsgetrouw heette, plotseling dusdanig veel autoriteit hebben dat zij zonder enige aanleiding willekeurige voorbijgangers min of meer mogen uitkleden? Overigens vind ik de controles op vliegvelden, voetbalwedstrijden, dance-events e.d. een goede zaak, hier liggen de belangen en het risico gewoon een stuk hoger.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:47:05 #115
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_91344278
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:43 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Wellicht dat jij je privacy enkel gebruikt voor strafbare zaken, voor velen werkt dat anders. Als ik al mijn persoonlijk bezittingen die ik bij mij draag graag aan Jan en alleman zou willen tonen, had ik wel een 'trendy' doorzichtig heuptasje aangeschaft.

Het kan toch niet zo zijn dat onze dienders, zoals dat vroeger nog mooi en waarheidsgetrouw heette, plotseling dusdanig veel autoriteit hebben dat zij zonder enige aanleiding willekeurige voorbijgangers min of meer mogen uitkleden? Overigens vind ik de controles op vliegvelden, voetbalwedstrijden, dance-events e.d. een goede zaak, hier liggen de belangen en het risico gewoon een stuk hoger.
je weet toch wel wat ze allemaal vinden met die preventieve openbare controles? of denk je dat mensen op de evenementen die jij opnoemt hetzelfde bij zich hebben als mensen die zomaar in een fouilleerfuik lopen? blijkbaar is het nodig. laat maar lekker doorgaan. mag wat mij betreft nog veel vaker gebeuren. kapot maken die criminelen.
pi_91344472
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je weet toch wel wat ze allemaal vinden met die preventieve openbare controles? of denk je dat mensen op de evenementen die jij opnoemt hetzelfde bij zich hebben als mensen die zomaar in een fouilleerfuik lopen? blijkbaar is het nodig. laat maar lekker doorgaan. mag wat mij betreft nog veel vaker gebeuren. kapot maken die criminelen.
Hé, ga niet weer starten met je onzin.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:50:59 #117
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_91344526
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:50 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Hé, ga niet weer starten met je onzin.
het is geen onzin. dus als ik jou was zou ik niet weer gaan starten. het maakt nederland veiliger. kut he?
pi_91344573
Het gaat dan ook niet om willekeurige controles. Ze zullen - zeer terecht - groepen die een grotere bedreiging vormen (Surinamers, Antillianen, Turken, Marokkanen, Somaliërs) er eerder uitpikken dan Petra, Tom en de kinderen.
pi_91344660
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is geen onzin. dus als ik jou was zou ik niet weer gaan starten. het maakt nederland veiliger. kut he?
We hebben al je flutargumenten weerlegd gisteravond. En toen kon je geen enkele weerwoord bedenken, daarom ging je gelijk weg en hield je je mond.

Nu kom je een tweede nacht stoer doen, we zijn hier niet van gediend. :{
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:54:38 #120
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_91344742
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:53 schreef vergezocht het volgende:

[..]

We hebben al je flutargumenten weerlegd gisteravond. En toen kon je geen enkele weerwoord bedenken, daarom ging je gelijk weg en hield je je mond.

Nu kom je een tweede nacht stoer doen, we zijn hier niet van gediend. :{
ik moest gister slapen om weer geld te verdienen voor lakse linske ruifpikkers zoals jullie.

misschien is dat de reden dat ik wegging na jullie schijtargumenten aangehoord te hebben. :)
pi_91344990
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik moest gister slapen om weer geld te verdienen voor lakse linske ruifpikkers zoals jullie.

misschien is dat de reden dat ik wegging na jullie schijtargumenten aangehoord te hebben. :)
ga nog een keer vroeg het bed in :O
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:59:14 #122
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_91345018
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:58 schreef vergezocht het volgende:

[..]

ga nog een keer vroeg het bed in :O
ja of jij en je billenmaatje. kunnen de volwassenen ook een keer in alle rust praten.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:05:19 #123
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_91345436
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Daar heb ik geen feiten over gezien, en ik geloof ook prima dat er genoeg wapens afhandig worden gemaakt. Helaas heb ik ook geen cijfers over de dodelijke gevolgen van niet-in beslag genomen wapens, maar ik heb het sterke vermoeden dat dit getal 'aanvaardbaar' genoeg is als de prijs die betaald moet worden voor de openbare privacy van de ruim 16 miljoen overlevenden.

Wat voor justitie waarschijnlijk een stuk interessanter is, is dat zij voor de kleinste dingen over kunnen gaan tot bekeuren. Rekenwonder gaf een heel mooi voorbeeld eerder in dit topic;

quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:31 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

En als je dat wel hebt? Ook al is het maar bijvoorbeeld 1,5 gram weed?
Feitelijk kun je Nederland in twee groepen opdelen. Mensen die privacy boven veiligheid verkiezen en vice versa. Jammer genoeg kun je de twee opties niet allebei tegelijk hebben.
Optimale veiligheid bereik je alleen door complete camerabeveiliging met achterliggend een intelligent gedragsanalysesoftwarepakket, een verbod op kleding en andere voorwerpen waarmee iets te verbergen valt en onbeperkte bevoegdheid van de wetsdienaren.
Optimale privacy? Heel simpel, zonder regering en justitie kom je al een heel eind.

Helaas zijn beide opties niet haalbaar en leefbaar, dus zal er een balans tussen gevonden moeten worden. Helaas is sinds 9/11 het balans nogal verstoord, in het voordeel van veiligheid.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:08:23 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_91345633
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:05 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Daar heb ik geen feiten over gezien, en ik geloof ook prima dat er genoeg wapens afhandig worden gemaakt. Helaas heb ik ook geen cijfers over de dodelijke gevolgen van niet-in beslag genomen wapens, maar ik heb het sterke vermoeden dat dit getal 'aanvaardbaar' genoeg is als de prijs die betaald moet worden voor de openbare privacy van de ruim 16 miljoen overlevenden.

Wat voor justitie waarschijnlijk een stuk interessanter is, is dat zij voor de kleinste dingen over kunnen gaan tot bekeuren. Rekenwonder gaf een heel mooi voorbeeld eerder in dit topic;

[..]

Feitelijk kun je Nederland in twee groepen opdelen. Mensen die privacy boven veiligheid verkiezen en vice versa. Jammer genoeg kun je de twee opties niet allebei tegelijk hebben.
Optimale veiligheid bereik je alleen door complete camerabeveiliging met achterliggend een intelligent gedragsanalysesoftwarepakket, een verbod op kleding en andere voorwerpen waarmee iets te verbergen valt en onbeperkte bevoegdheid van de wetsdienaren.
Optimale privacy? Heel simpel, zonder regering en justitie kom je al een heel eind.

Helaas zijn beide opties niet haalbaar en leefbaar, dus zal er een balans tussen gevonden moeten worden. Helaas is sinds 9/11 het balans nogal verstoord, in het voordeel van veiligheid.
ja. ik heb nog maar weinig fok!kertjes gezien die preventief gefouilleerd werden. dus al dat gegil heeft maar weinig wol.
pi_91345706
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja of jij en je billenmaatje. kunnen de volwassenen ook een keer in alle rust praten.
ff quoten. het was maar afwachten totdat je met die vuile woorden zou komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')