abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91306975
Ik wil niemand buitensluiten, maar mijn 'breuk' is voor mij te complex en te gevoelig om helemaal openbaar op het forum te zetten. Met sommigen in dit draadje heb ik het inmiddels wel gedeeld via pm e.d.
Marco B is niet mijn favo, verre van dat, maar soms schieten de teksten zo ontzettend in de roos...zucht...

M'n ex begint zich na maanden van volledige blokkade, een Chineese muur, restantjes Berlijnse muur e.d. weer te melden met signalen 'volgens het boekje'. Het is niet veel maar het is een begin van initiatief van haar kant. De start van het oplossen van de boze droom waar ze in lijkt te zitten.
De mijnschacht waar ik het over hebt is - denk ik - het enerzijds eindelijk toelaten van de gekwetstheid die ik zelf ervaren heb maar niet heb willen toelaten. Nu dat 'het einde' dan in zicht lijkt te komen wordt het pas toegelaten?
Mmh...de menselijke geest is een raar en complex ding. Nu ben ik al complexer dan gemiddeld... ;)
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:18:34 #127
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_91307290
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:09 schreef Wanderingwhy het volgende:
Ik wil niemand buitensluiten, maar mijn 'breuk' is voor mij te complex en te gevoelig om helemaal openbaar op het forum te zetten. Met sommigen in dit draadje heb ik het inmiddels wel gedeeld via pm e.d.
Marco B is niet mijn favo, verre van dat, maar soms schieten de teksten zo ontzettend in de roos...zucht...

M'n ex begint zich na maanden van volledige blokkade, een Chineese muur, restantjes Berlijnse muur e.d. weer te melden met signalen 'volgens het boekje'. Het is niet veel maar het is een begin van initiatief van haar kant. De start van het oplossen van de boze droom waar ze in lijkt te zitten.
De mijnschacht waar ik het over hebt is - denk ik - het enerzijds eindelijk toelaten van de gekwetstheid die ik zelf ervaren heb maar niet heb willen toelaten. Nu dat 'het einde' dan in zicht lijkt te komen wordt het pas toegelaten?
Mmh...de menselijke geest is een raar en complex ding. Nu ben ik al complexer dan gemiddeld... ;)
Plat gezegd:... afwachten.... laat haar maar komen, laat haar maar uitleggen wat er veranderd is, waarom ze nu ineens wel met je verder wil/kan...
En voor jezelf heel duidelijk gaan bepalen of je dat wel wil!!!!!
If you don't like me, remember that it's mind over matter. I don't mind, and you don't matter.
pi_91307364
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:18 schreef ennudan het volgende:

[..]

Plat gezegd:... afwachten.... laat haar maar komen, laat haar maar uitleggen wat er veranderd is, waarom ze nu ineens wel met je verder wil/kan...
Goed advies maar wees eens eerlijk, zou jij hetzelfde doen? Als iemand waar je zoveel van houdt en waarvan je zo hoopt dat dingen veranderd zijn weer contact met je opneemt en stel ze wil met je verder. Zou jij dan haar niet terugnemen in een oogwenk?

Ik denk dat het heel moeilijk is om na een breuk, die niet jouw keuze is geweest, terwijl je nog aan het verwerken bent, te zeggen 'ga maar eens uitleggen'.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:27:23 #129
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_91307557
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:21 schreef Jolene22 het volgende:

[..]

Goed advies maar wees eens eerlijk, zou jij hetzelfde doen? Als iemand waar je zoveel van houdt en waarvan je zo hoopt dat dingen veranderd zijn weer contact met je opneemt en stel ze wil met je verder. Zou jij dan haar niet terugnemen in een oogwenk?

Ik denk dat het heel moeilijk is om na een breuk, die niet jouw keuze is geweest, terwijl je nog aan het verwerken bent, te zeggen 'ga maar eens uitleggen'.
klopt... is een stuk makkelijker gezegd als gedaan ( ik heb mijn ex 3 keer teruggenomen dus....) maar dit is uiteindelijk wel waar het op neer komt...
If you don't like me, remember that it's mind over matter. I don't mind, and you don't matter.
pi_91307625
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:27 schreef ennudan het volgende:

[..]

klopt... is een stuk makkelijker gezegd als gedaan ( ik heb mijn ex 3 keer teruggenomen dus....) maar dit is uiteindelijk wel waar het op neer komt...
Ja en ook absoluut de beste keuze maar ik ben er zelf zovaak voor gevallen en ik weet zeker dat ik toch niet naar anderen had geluisterd. Soms moet je er gewoon zelf achter komen door een paar keer de mist in te gaan. Iets loslaten wat je terugwilt is zo ontzettend moeilijk.
pi_91307709
Wie zou zijn/haar ex meteen terug nemen als hij/zij je terug wil? Ik denk persoonlijk dat het dan zo weer fout gaat omdat hij/zij dan het gevoel krijgt dat je diegene toch altijd wel terug zou nemen.
pi_91307731
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:31 schreef undissputed het volgende:
Wie zou zijn/haar ex meteen terug nemen als hij/zij je terug wil? Ik denk persoonlijk dat het dan zo weer fout gaat omdat hij/zij dan het gevoel krijgt dat je diegene toch altijd wel terug zou nemen.
Ik absoluut niet.. Maar goed ik denk dat dat gewoon komt door wat er allemaal is gebeurt..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:34:11 #133
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_91307826
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:31 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik absoluut niet.. Maar goed ik denk dat dat gewoon komt door wat er allemaal is gebeurt..
Uiteindelijk kom je allemaal op het punt dat je ex je ex is en je hem of haar niet terug wilt. De een is er wat sneller als de ander en dat ligt er natuurlijk ook aan wat er allemaal is gebeurd in de relatie....
pi_91307983
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:18 schreef ennudan het volgende:

[..]

Een situatie waarin jouw advies een goede aanvliegroute zou zijn speelt bij mij niet. Soms zijn muren tekenen van onwil, botheid en er klaar mee zijn. Soms zijn muren tekenen van angst en diepere gevoelens, maar er - tijdelijk - niet mee overweg kunnen.
In het leven is het de kunst dingen goed te interpreteren en op basis van gevoel en verstand een juiste keuze te maken.
Klinkt dat wazig? Het is niet anders dan in het bedrijfsleven. Een commercieel bedrijf geleidt door een ras-boekhouder zal gedoemd zijn ten onder te gaan omdat hij elk risico zoveel als mogelijk zal willen uitsluiten.
Ik leef mijn leven niet als een boekhouder. Ik maak een afweging van risico en mogelijke winst of groei die daarmee gewonnen kan worden. Het risico op verlies neem ik, deze vrouw kennende, graag op de koop toe ;)
Strek je eens uit !
pi_91308068
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:34 schreef ennudan het volgende:

[..]

Uiteindelijk kom je allemaal op het punt dat je ex je ex is en je hem of haar niet terug wilt. De een is er wat sneller als de ander en dat ligt er natuurlijk ook aan wat er allemaal is gebeurd in de relatie....
Ik denk dat dat in veel gevallen zo is ja, maar dat het bij sommige ook zo is dat ze wel weer bij elkaar terugkomen, maar dit is zo afhankelijk van de omstandigheden.
Ik ben wel zo'n type bij wie een ex een ex is.. En dat ook zo blijft. Maar goed, ken genoeg voorbeelden waarbij dit niet zo is.

Gisteren met een vriendinnetje ook een heel gesprek gehad over toekomstplannen etc. Zij gaat in mei trouwen, dus is daar erg mee bezig. En ik zelf ook wel. En dat bedenk ik me ook weer van, ja met hem zat de toekomst die ik voor ogen heb er waarschijnlijk niet in. Omdat we daar totaal andere ideeen over hadden. En ik wilde me aanpassen voor hem, maar hij heeft nooit laten merken da hij dat ook voor mij zou doen..
(sorry voor die tekstjes elke keer, meer dat het in mijn hoofd zit, en het moet er ff uit. Niet dat ik me rot voel ofzo, moet ze alleen ff uitspreken en aangezien er niemand in de buurt is ;))
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_91308151
quote:
Meteen terugnemen ? Neen - daarvoor heb ik het gevoel dat ze me iets te véél 'aangehouden' heeft totdat ze over mij heen was, en het gevoel dat ik heb dat ze me nadien laten vallen heeft als een baksteen, gaat niet zomaar weg.

Ik zou mij er ook overheen moeten kunnen zetten dat ze een ander heeft gehad in de tussentijd.
En dan is er de hoofdreden waarom we uit elkaar zijn gegaan... dat lost zich ook niet zomaar op.

Dus toch nog wel wat obstakels om opnieuw bij elkaar te komen... al zit dat er gewoon niet meer in : zij gaat niet meer terugkomen op die beslissing, en ik ga haar niet meer contacteren.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:45:57 #137
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_91308287
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:38 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Een situatie waarin jouw advies een goede aanvliegroute zou zijn speelt bij mij niet. Soms zijn muren tekenen van onwil, botheid en er klaar mee zijn. Soms zijn muren tekenen van angst en diepere gevoelens, maar er - tijdelijk - niet mee overweg kunnen.
In het leven is het de kunst dingen goed te interpreteren en op basis van gevoel en verstand een juiste keuze te maken.
Klinkt dat wazig? Het is niet anders dan in het bedrijfsleven. Een commercieel bedrijf geleidt door een ras-boekhouder zal gedoemd zijn ten onder te gaan omdat hij elk risico zoveel als mogelijk zal willen uitsluiten.
Ik leef mijn leven niet als een boekhouder. Ik maak een afweging van risico en mogelijke winst of groei die daarmee gewonnen kan worden. Het risico op verlies neem ik, deze vrouw kennende, graag op de koop toe ;)
Dan heb je je beslissing toch al gemaakt....
Dan zou ik zeggen ga ervoor!
pi_91309478
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:08 schreef Self-Catering het volgende:
Ik lurk nog altijd in dit topic, omdat ik zelf weinig te vertellen heb. Kunnen degene die ook nog steeds lurken en bijv. een half jaar/jaar geleden hier in dit topic actief waren ook eens wat posten? Ik ben wel benieuwd naar hoe het gaat en of ze al een nieuwe vriend/vriendin hebben etc.
Hier een mede lurker! Dit forum heeft mij zeker geholpen om door mijn zwarte maanden te komen. Ik was hier vooral in oktober en november erg actief. Soms heb ik nog wel eens een zwak momentje (vaak als het de tijd van de maand is...) en zijn facebook bekijk ik helaas ook nog elke dag... Op zich doet dat mij niet meer zoveel als voorheen en heb ik het inmiddels wel een plaats kunnen geven. Al had ik toch nog wel een schrik momentje toen ik zag: Huppeldepup is geen vrijgezel meer..

Wat ik als tip mee kan geven en ook zelf heb gekregen toen ik in de put zat is, dat je dingen gaat over romantiseren. In het begin denk je alleen maar aan de tijden dat je samen gelukkig was en hoe mooi de relatie wel niet was. Je maakt jezelf gek met gedachten over wat die persoon nu doet en maakt alles in je hoofd erger dan dat het in werkelijkheid is. Zoiets heeft echt tijd nodig!

De eerste twee/drie maanden zag ik mijn vebroken relatie door een roze bril. Op gegeven moment word je echt wel realistisch, je ziet de slechte dingen en gaat RA-TIO-NEEL nadenken.

Dus hierbij even een cliche: Achter de wolken schijnt toch echt de zon!

Succes iedereen
pi_91309762
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 09:25 schreef goofy_goober het volgende:
Had je niet beter een bekende kunnen bellen ipv de pliesie?
die heb ik hier niet
pi_91309885
En als je de slechte dingen ziet zie of het wat verbetert
Zeg zelf nooit van jij moet dit of dat aanpassen ,nee gewoon van jij doet nu zo zou je het niet beter zo kunnen doen.
Vaak denken ze dan even na.
Veranderen ze niet binnen 3 maanden is het gewoon van kappen.
Eenmaal uit is uit bij mij nu.
Als het uitgemaakt word ga ik niet weer nog eens proberen ,want vroeg of laat gaat het toch weer stuk.
Ook zal ik niet gauw meer gaan samenwonen
2 x toe alles kwijtgeraakt hou me huisje nu mooi.
Hoe ouder je word hoe meer je leert van je fouten zeg ik maar
pi_91309923
quote:
Dit klinkt heel erg slecht en zwak, maar ik zou er niet eens over nadenken. Ze hoeft het me maar te laten weten, en het is goed. Natuurlijk moet er wel gepraat worden, want de manier waarop het uit is gegaan heeft me echt gesloopt, ik ben er een ander mens door geworden, en niet in positieve zin vind ik. Ik ben teveel gaan nadenken en gaan piekeren. Ergens onder dat alles zit 'de oude ik' nog wel, maar ik ben bang dat ik dadelijk zo'n muur om me heen heb gebouwd... Nou ja, niet aan denken, niet vanuit gaan... Ik moet aan mezelf werken.
Ik vind het zo jammer dat ik geen kans heb gekregen. Van het ene op het andere moment was het over, en er was niks meer aan te doen. 'Het ligt niet aan jou, jij bent hartstikke lief en aardig'. Dat is fijn om te horen, maar op zulke momenten doet het me helemaal niks (en nu nog steeds niet), het doet eerder pijn, want het maakt de vraag 'waarom?!' alleen maar groter.

Misschien is het ook wel zo makkelijk gezegd omdat er op dit moment geen sprake van is dat ze me terug zou willen.
pi_91309927
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:15 schreef Flappieee het volgende:

[..]

Hier een mede lurker! Dit forum heeft mij zeker geholpen om door mijn zwarte maanden te komen. Ik was hier vooral in oktober en november erg actief. Soms heb ik nog wel eens een zwak momentje (vaak als het de tijd van de maand is...) en zijn facebook bekijk ik helaas ook nog elke dag... Op zich doet dat mij niet meer zoveel als voorheen en heb ik het inmiddels wel een plaats kunnen geven. Al had ik toch nog wel een schrik momentje toen ik zag: Huppeldepup is geen vrijgezel meer..

Wat ik als tip mee kan geven en ook zelf heb gekregen toen ik in de put zat is, dat je dingen gaat over romantiseren. In het begin denk je alleen maar aan de tijden dat je samen gelukkig was en hoe mooi de relatie wel niet was. Je maakt jezelf gek met gedachten over wat die persoon nu doet en maakt alles in je hoofd erger dan dat het in werkelijkheid is. Zoiets heeft echt tijd nodig!

De eerste twee/drie maanden zag ik mijn vebroken relatie door een roze bril. Op gegeven moment word je echt wel realistisch, je ziet de slechte dingen en gaat RA-TIO-NEEL nadenken.

Succes iedereen
Dit over romantiseren klopt zeker, ik heb dat ook zeker gehad in de tijden van twijfel.. Nu de afgelopen paar dagen krijg ik het besef dat de relatie helemaal niet zo goed was en zelfs ongezond werd in de maanden voor de breuk. En ik weet ook dat dit 'verdriet' helemaal overgaat, het komt nu alleen nog in golven.
pi_91309946
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:15 schreef Flappieee het volgende:

[..]

Succes iedereen
Even een vraagje uit pure nieuwsgierigheid: hoe lang duurde je relatie en hoe lang heb je erover gedaan om er overheen te komen?
pi_91310004
m'n ex had een liedje geupload

Bruno Mars - Grenade

K krijg het weer zwaar :'(
pi_91310233
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:25 schreef Mr.Myst het volgende:

[..]

Dit klinkt heel erg slecht en zwak, maar ik zou er niet eens over nadenken. Ze hoeft het me maar te laten weten, en het is goed. Natuurlijk moet er wel gepraat worden, want de manier waarop het uit is gegaan heeft me echt gesloopt, ik ben er een ander mens door geworden, en niet in positieve zin vind ik. Ik ben teveel gaan nadenken en gaan piekeren. Ergens onder dat alles zit 'de oude ik' nog wel, maar ik ben bang dat ik dadelijk zo'n muur om me heen heb gebouwd... Nou ja, niet aan denken, niet vanuit gaan... Ik moet aan mezelf werken.
Ik vind het zo jammer dat ik geen kans heb gekregen. Van het ene op het andere moment was het over, en er was niks meer aan te doen. 'Het ligt niet aan jou, jij bent hartstikke lief en aardig'. Dat is fijn om te horen, maar op zulke momenten doet het me helemaal niks (en nu nog steeds niet), het doet eerder pijn, want het maakt de vraag 'waarom?!' alleen maar groter.

Misschien is het ook wel zo makkelijk gezegd omdat er op dit moment geen sprake van is dat ze me terug zou willen.
Weet je wel waarom ze het heeft uit gemaakt dan? En kan je je daar een beetje in vinden?
pi_91310261
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:25 schreef undissputed het volgende:

[..]

Dit over romantiseren klopt zeker, ik heb dat ook zeker gehad in de tijden van twijfel.. Nu de afgelopen paar dagen krijg ik het besef dat de relatie helemaal niet zo goed was en zelfs ongezond werd in de maanden voor de breuk. En ik weet ook dat dit 'verdriet' helemaal overgaat, het komt nu alleen nog in golven.
Wat even belangrijk is in je verwerking, is het herkennen van zo'n periode. Dat scheelt een hoop vraagtekens.

Daarnaast; je mogelijke verdriet groeit niet rechtevenredig met de duur van je relatie. Het verdriet wat je kunt hebben is gebaseerd op de laatste 6- tot 12 maanden van je relatie en hoe die periode was.

Om die reden kun je van een relatie die bijv. een jaar heeft geduurd maar verder prima in jouw ogen was, veel 'kapotter' zijn dan van een relatie die 4jr heeft geduurd maar waarvan het laatste jaar de bekende "aflopende zaak" was.
Strek je eens uit !
pi_91310367
Ja ik kan me ook niet echt meer goede momenten voor de geest halen. Dit vind ik zelf wel vreemd, want als alles zo ongelofelijk slecht was, was ik er vast wel eerder mee gestopt. Of ik bleef het proberen voor ons kind omdat mijn ouders zelf ook gescheiden zijn oid.
pi_91310568
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:33 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Wat even belangrijk is in je verwerking, is het herkennen van zo'n periode. Dat scheelt een hoop vraagtekens.

Daarnaast; je mogelijke verdriet groeit niet rechtevenredig met de duur van je relatie. Het verdriet wat je kunt hebben is gebaseerd op de laatste 6- tot 12 maanden van je relatie en hoe die periode was.

Om die reden kun je van een relatie die bijv. een jaar heeft geduurd maar verder prima in jouw ogen was, veel 'kapotter' zijn dan van een relatie die 4jr heeft geduurd maar waarvan het laatste jaar de bekende "aflopende zaak" was.
Ik denk dat het meer te maken heeft met de intensiteit van een relatie. Niet de duur van de relatie maar wat je in die tijd hebt gedeeld. Als je elkaar in het begin één of twee keer per week ziet en er gebeurd verder niet veel dramatisch in beide levens dan heb je minder een band opgebouwd dan een relatie waarbij je elkaar dagelijks ziet en traumatische ervaringen met elkaar doormaakt en verwerkt.
pi_91310657
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:32 schreef undissputed het volgende:

[..]

Weet je wel waarom ze het heeft uit gemaakt dan? En kan je je daar een beetje in vinden?
'Het gevoel is minder geworden, en ik weet niet of het genoeg is, maar ik hou nog steeds van je'. Maar daarnaast 'Waarschijnlijk maak ik de grootste fout van mijn leven', en 'We hebben de perfecte relatie, waarom zou ik die dan laten schieten?'.

Het is vrij lastig om je daarin te kunnen schikken... :')
Vandaar dat ik de hele tijd nog hoop heb gehouden (en nog steeds een klein beetje hoop heb, hoewel dat onterecht is), en dat het me eigenlijk nog steeds de hele dag bezig houdt. Het is nu ruim 8 weken uit, maar het voelt als gisteren, en het gemis is enorm. Ik heb haar nu ruim een maand niet meer gezien, dat vergroot de afstand wel enigszins. Maar dat is toch lastig, als je elkaar minstens 4 keer in de week ziet, en ieder weekend minstens een nacht bij elkaar slaapt.

Heel langzaam maar zeker komt er íets meer rust over me heen. Ik kan me echter nog geen leven zonder haar voorstellen, of misschien wil ik het ook wel niet. Dat is iets wat moet groeien. Vooral vanwege haar woorden, toekomstplannen, tot het laatste moment een goede relatie hebben. Want ik zie écht geen slechte dingen in onze relatie, of voortekenen. Maar dat heeft ze zelf ook al te kennen gegeven door te zeggen dat we 'de perfecte relatie' hadden.

Was er maar een slechte periode geweest, dat had de acceptatie alleen maar makkelijker gemaakt.
pi_91310879
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 12:41 schreef Mr.Myst het volgende:

[..]

'Het gevoel is minder geworden, en ik weet niet of het genoeg is, maar ik hou nog steeds van je'. Maar daarnaast 'Waarschijnlijk maak ik de grootste fout van mijn leven', en 'We hebben de perfecte relatie, waarom zou ik die dan laten schieten?'.

Wat een domme tuthola dan dat ze dat tegen je zegt. Echt, sommige mensen...

Waarschijnlijk was jij het gewoon niet voor haar. Je kan een geweldige vriend zijn geweest maar gewoon niet degene voor haar. Dat valt ook niet goed uit te leggen maar aan de andere kant denk ik wel dat het een groot compliment is dat ze het zo fijn met jou heeft gehad. Er komt heus wel een meid voorbij die jouw inspanningen en toewijding wel kan waarderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')