abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91267310
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hier lokaal worden ook nog wat huisjes te koop aangeboden met een koopsubsidie. De overheid betaald wat mee, de gemeente stelt wat geld ter beschikking en de projectontwikkelaar geeft wat korting. Sommige woningen zijn daardoor zo'n 20k tot 30k in vraagprijs gezakt.
En geen kosten koper, lage rente, ik zou zeggen Xeno, sla je slag! De HRA is er nu nog!!
pi_91267460
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:45 schreef HansvD het volgende:

En geen kosten koper, lage rente, ik zou zeggen Xeno, sla je slag! De HRA is er nu nog!!
Ik speculeer op een verdere daling en ik ben principieel tegen de HRA dus daar kan ik natuurlijk geen gebruik van gaan maken :)
Daarnaast staan die nieuwbouwhuizen op perceeltjes ter grote van een velletje decemberzegels :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_91267481
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:07 schreef xenobinol het volgende:

Goed argument om nu dus niet te kopen ^O^

Tenminste als je nog niet weet wat je de komende 15 jaar wilt gaan doen met je leven.
Het zal mij een zorg zijn of je wel of niet koopt. Ik kan weinig bedenken wat nog minder boeiend is. :P

Voor mij persoonlijk was het i.i.g. wel de beste optie.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_91267496
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:45 schreef motorbloempje het volgende:
Huis hieronder staat al anderhalf jaar te koop, nu ook met allemaal kortingen en weetikveelwatvoorshitnietmeer...

leuk, dat Portaal die woningen gaat verkopen (wij mochten ons appartement ook kopen), maar voorlopig moet ik meer stoken ;( :P
Gewoon inbreken en de thermostaat lekker hoog zetten, scheelt in de stookkosten >:)
I'll sing you a lullaby.
pi_91267547
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:48 schreef xenobinol het volgende:

Ik speculeer op een verdere daling en ik ben principieel tegen de HRA dus daar kan ik natuurlijk geen gebruik van gaan maken :)
Daarnaast staan die nieuwbouwhuizen op perceeltjes ter grote van een velletje decemberzegels :')
Yup, dé reden dat ik geen nieuwbouw woning heb gekocht. Voortuin 4x7 meter, achtertuin 20x7 meter, ruime parkeergelegenheid.

Maar hey Xeno, als jij geen HRA wil, mag ik de jouwe dan? :P
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_91267597
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gewoon inbreken
Typische krakershuurdersmentaliteit...
  donderdag 13 januari 2011 @ 15:52:39 #132
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_91267645
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:27 schreef HansvD het volgende:

[..]

Ik heb een nieuwbouwhuis. Geen last van kosten koper.
Zitten wel weer andere risicos aan. De prijs van nieuwbouwwoningen staat onder druk en wijken als leidserijn, vathorst en stadshagen (weet niet of je echt in zo'n wijk woont maar ga er even van uit) worden minder en minder populair.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_91267695
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:51 schreef Whuzz het volgende:

[..]

:')! :P

nee, ik pak m'n kruik wel :P
Ja doei.
pi_91267738
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:52 schreef Hanoying het volgende:

[..]
Zitten wel weer andere risicos aan. De prijs van nieuwbouwwoningen staat onder druk en wijken als leidserijn, vathorst en stadshagen (weet niet of je echt in zo'n wijk woont maar ga er even van uit) worden minder en minder populair.
Maak je om mij geen zorgen. Tegen de tijd dat ik hier weg ga is mijn hypotheekschuld zeker lager als de verkoopprijs.... Alleen de inflatie gaat dat al regelen..
pi_91267926
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tot je wel een huis koopt. Dan ga je echt wel van je rechten gebruik maken :)

quote:
Mensen moeten toch verstandig zijn als ze kopen? Dus een droomhuis kan niet als je geen tonnen per jaar verdient. Dan ben je bijvoorbeeld tevreden met een iets kleinere tuin maar heb je met een nieuwbouwhuis geen KK, betere isolatie en de eerste 15 jaar vrijwel geen onderhoud.

Een vergelijkbaar huis als mijn eigen huis was in bestaande bouw 30.000 euro duurder exclusief k.k. De keuken was 15 jaar oud net als de badkamer en de CV.

De tuin was wel iets groter.... Maar die 10 bij 10 van mijn achtertuin vind ik groot zat.
pi_91268244
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 15:51 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Als je gewoon het slot netjes openmaakt en de thermostaat omhoog zet is dat geen diefstal. Dan is het gewoon een foutje van de beheerder die zijn thermostaat niet terug heeft gezet, niemand die daar wakker van ligt :P
I'll sing you a lullaby.
pi_91268532
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:06 schreef xenobinol het volgende:
Als je gewoon het slot netjes openmaakt en de thermostaat omhoog zet is dat geen diefstal.
Nope, maar nog steeds inbraak. Net als krakers hun gedrag goedpraten :')
Overigens, als een huis al een poos leeg staat is vaak het gas afgesloten i.v.m. veiligheid.

quote:
niemand die daar wakker van ligt :P
Iemand moet die stookkosten betalen. Aso :{w
pi_91268899
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:11 schreef Whuzz het volgende:

Nope, maar nog steeds inbraak. Net als krakers hun gedrag goedpraten :')
Overigens, als een huis al een poos leeg staat is vaak het gas afgesloten i.v.m. veiligheid.

Voor de veiligheid? Wat een onzin, een gasinstallatie hoort inherent veilig te zijn. Je denkt toch niet dat een installatie veilig word omdat er af en toe iemand aan de thermostaat draait
_O-

De veiligheid word gegarandeerd door het ontwerp en periodiek onderhoud.... dat laatste is iets wat kopers misschien nog wel eens over het hoofd zien :)

In de winter moet een pandje vorstvrij wezen dus het gas afsluiten is altijd een slecht idee.

quote:
Iemand moet die stookkosten betalen. Aso :{w
Precies.... geleidingswarmte jatten van je buren om de boel vorstvrij te houden is ronduit asociaal.
I'll sing you a lullaby.
pi_91269280
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Voor de veiligheid? Wat een onzin, een gasinstallatie hoort inherent veilig te zijn. Je denkt toch niet dat een installatie veilig word omdat er af en toe iemand aan de thermostaat draait
_O-

De veiligheid word gegarandeerd door het ontwerp en periodiek onderhoud.... dat laatste is iets wat kopers misschien nog wel eens over het hoofd zien :)

In de winter moet een pandje vorstvrij wezen dus het gas afsluiten is altijd een slecht idee.
Hoeveel huizen had jij ook weer gekocht? Oh ja. 0.
Ik ben in 20 panden geweest in de maand voor ik mijn huis kocht. In op-één-na alle panden die langer dan 6 maanden leeg stonden was het gas afgesloten. Gaslekken kunnen nu eenmaal ontstaan en als er niemand meer woont kunnen die ook niet ontdekt worden, dus sluit men het gas af. Niet zo bijdehand doen dus, ik spreek uit ervaring.

Een huis bevriest niet, zelfs niet zonder verwarming. De dingen die wél bevriezen, bevriezen ook MET verwarming. Dat zijn namelijk buitenkranen en dakgoten/afvoeren.

quote:
Precies.... geleidingswarmte jatten van je buren om de boel vorstvrij te houden is ronduit asociaal.
Wel als iemand anders daar extra voor moet betalen. Waarom denk je dat dat huis onder hem zo koud is? Juist, omdat iemand daar niet voor wil betalen. In breken en de verwarming omhoog draaien is asociaal en een misdaad. Tokkiehuurder! :o

In een leegstaand huis is heeft het niets met asociaal te maken. Daar sluit je het gas af vanwege veiligheid. De buren vinden het namelijk veel vervelender als een gasexplosie hun zijgevel er uit blaast ;)
pi_91270069
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:25 schreef Whuzz het volgende:

Hoeveel huizen had jij ook weer gekocht? Oh ja. 0.
Ik ben in 20 panden geweest in de maand voor ik mijn huis kocht. In op-één-na alle panden die langer dan 6 maanden leeg stonden was het gas afgesloten. Gaslekken kunnen nu eenmaal ontstaan en als er niemand meer woont kunnen die ook niet ontdekt worden, dus sluit men het gas af. Niet zo bijdehand doen dus, ik spreek uit ervaring.
Altijd een goed argument :')
Als mensen bang zijn voor een gaslek moeten ze zorgen dat hun installatie op orde is, het is echt bull shit om te stellen dat er niemand is die de hoofdgaskraan kan dichtzetten... hoe moet dat dan wel niet voor alle gasleidingen in de grond gaan _O-
Oooh... wacht.... die zijn gewoon gasdicht.... wat briljant... we stoppen alleen lekkende pijpen, slangen en kranen in bewoonde huizen... die mensen kunnen dan op tijd de hoofdkraan dichtzetten ^O^

Het afsluiten van gas word gedaan door de eigenaar om onder de maandelijkse kosten uit te komen, bij langere leegstand is dat namelijk goedkoper.... Vooral in een appartement is het lekker lurken op de geleidingswarmte van omliggende appartementen, ronduit asociaal gewoon :{w

quote:
Een huis bevriest niet, zelfs niet zonder verwarming. De dingen die wél bevriezen, bevriezen ook MET verwarming. Dat zijn namelijk buitenkranen en dakgoten/afvoeren.
De waterleidingen in een onverwacht huis bevriezen wel degelijk.

quote:
Wel als iemand anders daar extra voor moet betalen. Waarom denk je dat dat huis onder hem zo koud is? Juist, omdat iemand daar niet voor wil betalen. In breken en de verwarming omhoog draaien is asociaal en een misdaad. Tokkiehuurder! :o
Drogreden.

quote:
In een leegstaand huis is heeft het niets met asociaal te maken. Daar sluit je het gas af vanwege veiligheid. De buren vinden het namelijk veel vervelender als een gasexplosie hun zijgevel er uit blaast ;)
Zoals ik al reeds beargumenteerd heb is dat onzin, explosiegevaar is een drogreden. Als dit een serieus argument zou zijn dan zou gas nooit als brandstof gebruikt kunnen worden. Stel ik ga naar mijn werk, intussen gaat mijn aansluiting lekken... ik kom terug van mijn werk en BOEM.... weg xenobinol :W
Normaliter wordt er geventileerd in een woning, die beetjes gas die eventueel door seals heen diffunderen verdwijnen op veilige wijze het pand. Wederom.... veiligheid is een drogreden er ligt enkel een financiele reden aan ten grondslag. Misschien ook nog wel een extra argument is dat krakers geen gas hebben en zich niet kunnen douchen.... misschien dat ze daarom altijd zo stinken :')
I'll sing you a lullaby.
pi_91270467
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:41 schreef xenobinol het volgende:
De waterleidingen in een onverwacht huis bevriezen wel degelijk.
Ik heb het gas pas in december weer aangesloten, na aankoop van mijn huis, na een vorstperiode. Temperatuur in huis was 12 graden op dag van aankoop en 12.4 graden toen ik een paar dagen later het gas liet aansluiten, terwijl het buiten vroor.

Bullshit dus.

Jij stelde voor om ergens in te breken en aan andermans spullen te komen. Dat is asociaal én illegaal. Tokkiehuurder!
pi_91270786
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:49 schreef Whuzz het volgende:

Ik heb het gas pas in december weer aangesloten, na aankoop van mijn huis, na een vorstperiode. Temperatuur in huis was 12 graden op dag van aankoop en 12.4 graden toen ik een paar dagen later het gas liet aansluiten, terwijl het buiten vroor.

Bullshit dus.
Komt omdat je geleidingswarmte jat van de buren, de buren betalen jouw stookkosten om jouw huis vorstvrij te houden. Bij aanhoudende vrieskou en lagere temperaturen zal er toch echt vorst optreden in je woning, de waterleidingen in de kruipruimte zullen als eerste bevriezen. Ieder jaar heeft een bevriende loodgieter er weer een mooie bron van inkomsten aan ;)
Ook je waterbedrijf kan je alles vertellen over bevroren watermeters ^O^

quote:
Jij stelde voor om ergens in te breken en aan andermans spullen te komen. Dat is asociaal én illegaal. Tokkiehuurder!
Ik stelde voor om de thermostaat omhoog te zetten zodat ik niet enorm hard hoef te stoken om andermans pand vorstvrij te houden. Vastgoedspeculanten die hun woning leeg laten staan..... ze verdienen stinkende krakers, vooral als het krakend koud is w/
I'll sing you a lullaby.
pi_91271683
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 16:57 schreef xenobinol het volgende:

[..]

[..]

Ik stelde voor om de thermostaat omhoog te zetten zodat ik niet enorm hard hoef te stoken om andermans pand vorstvrij te houden. Vastgoedspeculanten die hun woning leeg laten staan..... ze verdienen stinkende krakers, vooral als het krakend koud is w/
Waarom heb jij recht op de warmte van omliggende appartementen? Dat heb je dus niet. Dus gevalletje pech gehad..
pi_91272071
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:14 schreef antfukker het volgende:

[..]

Waarom heb jij recht op de warmte van omliggende appartementen? Dat heb je dus niet. Dus gevalletje pech gehad..
Vraag het de buren die niet stoken! Zij gaan er nl. bij voorbaat vanuit dat ze deze wel krijgen, hierdoor jagen zij hun buren op extra kosten, ronduit asociaal. Dat er dan mensen inbreken om je thermostaat wat hoger te zetten is gewoon een gevalletje van pech hebben. Had gewoon voorkomen kunnen worden door je thermostaat op 10 graden of hoger te zetten.
I'll sing you a lullaby.
pi_91272227
Misschien moeten we het maar wettelijk regelen dat je als 'goede buur' verplicht bent om in ieder geval te stoken om de boel vorstvrij te houden. Anders zouden de isolatie-eisen flink aangescherpt moeten worden en dat is natuurlijk ongunstig voor het energielabel van bestaande woningen >:)
I'll sing you a lullaby.
pi_91272339
quote:
10s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Vraag het de buren die niet stoken! Zij gaan er nl. bij voorbaat vanuit dat ze deze wel krijgen, hierdoor jagen zij hun buren op extra kosten, ronduit asociaal. Dat er dan mensen inbreken om je thermostaat wat hoger te zetten is gewoon een gevalletje van pech hebben. Had gewoon voorkomen kunnen worden door je thermostaat op 10 graden of hoger te zetten.
:') Deze gedachte is echt triest. Want verwacht jij ook dan dat je buren de thermostaat minimaal op 24 hebben staan dan. Of is het dan ook asociaal dat ze de thermostaat op 18 hebben staan als dat genoeg voor hun is?
pi_91272870
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:27 schreef antfukker het volgende:
:') Deze gedachte is echt triest. Want verwacht jij ook dan dat je buren de thermostaat minimaal op 24 hebben staan dan. Of is het dan ook asociaal dat ze de thermostaat op 18 hebben staan als dat genoeg voor hun is?
Hoezo triest :?
Het is ook verboden om stil te gaan staan op de snelweg en te gaan wachten totdat iemand je voort gaat duwen. Omdat jij te gierig bent om je eigen brandstof te betalen is het triest dat een ander dat voor jouw moet doen.... tja.... HRA lurkers vinden het ondertussen heel normaal om anderen voor hun kosten op te laten draaien :|W
I'll sing you a lullaby.
pi_91273202
quote:
10s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]
HRA lurkers vinden het ondertussen heel normaal om anderen voor hun kosten op te laten draaien :|W
lekker toch? Net als jij met je dmv staatssteun geregelde lage huur.
pi_91273595
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:45 schreef HansvD het volgende:

[..]

lekker toch? Net als jij met je dmv staatssteun geregelde lage huur.
Poeh hé.... wel 115 euro.... dikke vette staatssteun.... weet je wat... ik stort het terug op de rekening van de BD als jij hetzelfde doet met je HRA... deal?
I'll sing you a lullaby.
pi_91273807
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Poeh hé.... wel 115 euro.... dikke vette staatssteun.... weet je wat... ik stort het terug op de rekening van de BD als jij hetzelfde doet met je HRA... deal?
Ik stort helemaal niks terug. De BD stort bij mij geld terug :)

O ja mensen, na wat creatief gebruik van Google blijkt dat ik Xeno gewoon ken hahahaha.

En....................... ratata........

In het echt valt hij best mee !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')