En geen kosten koper, lage rente, ik zou zeggen Xeno, sla je slag! De HRA is er nu nog!!quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hier lokaal worden ook nog wat huisjes te koop aangeboden met een koopsubsidie. De overheid betaald wat mee, de gemeente stelt wat geld ter beschikking en de projectontwikkelaar geeft wat korting. Sommige woningen zijn daardoor zo'n 20k tot 30k in vraagprijs gezakt.
Ik speculeer op een verdere daling en ik ben principieel tegen de HRA dus daar kan ik natuurlijk geen gebruik van gaan makenquote:Op donderdag 13 januari 2011 15:45 schreef HansvD het volgende:
En geen kosten koper, lage rente, ik zou zeggen Xeno, sla je slag! De HRA is er nu nog!!
Het zal mij een zorg zijn of je wel of niet koopt. Ik kan weinig bedenken wat nog minder boeiend is.quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:07 schreef xenobinol het volgende:
Goed argument om nu dus niet te kopen![]()
Tenminste als je nog niet weet wat je de komende 15 jaar wilt gaan doen met je leven.
Gewoon inbreken en de thermostaat lekker hoog zetten, scheelt in de stookkostenquote:Op donderdag 13 januari 2011 15:45 schreef motorbloempje het volgende:
Huis hieronder staat al anderhalf jaar te koop, nu ook met allemaal kortingen en weetikveelwatvoorshitnietmeer...
leuk, dat Portaal die woningen gaat verkopen (wij mochten ons appartement ook kopen), maar voorlopig moet ik meer stoken![]()
Yup, dé reden dat ik geen nieuwbouw woning heb gekocht. Voortuin 4x7 meter, achtertuin 20x7 meter, ruime parkeergelegenheid.quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:48 schreef xenobinol het volgende:
Ik speculeer op een verdere daling en ik ben principieel tegen de HRA dus daar kan ik natuurlijk geen gebruik van gaan maken![]()
Daarnaast staan die nieuwbouwhuizen op perceeltjes ter grote van een velletje decemberzegels
Typische krakershuurdersmentaliteit...quote:
Zitten wel weer andere risicos aan. De prijs van nieuwbouwwoningen staat onder druk en wijken als leidserijn, vathorst en stadshagen (weet niet of je echt in zo'n wijk woont maar ga er even van uit) worden minder en minder populair.quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:27 schreef HansvD het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwbouwhuis. Geen last van kosten koper.
quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:51 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Typische krakershuurdersmentaliteit...
Maak je om mij geen zorgen. Tegen de tijd dat ik hier weg ga is mijn hypotheekschuld zeker lager als de verkoopprijs.... Alleen de inflatie gaat dat al regelen..quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:52 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Zitten wel weer andere risicos aan. De prijs van nieuwbouwwoningen staat onder druk en wijken als leidserijn, vathorst en stadshagen (weet niet of je echt in zo'n wijk woont maar ga er even van uit) worden minder en minder populair.
Tot je wel een huis koopt. Dan ga je echt wel van je rechten gebruik makenquote:Op donderdag 13 januari 2011 15:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik speculeer op een verdere daling en ik ben principieel tegen de HRA dus daar kan ik natuurlijk geen gebruik van gaan maken![]()
Mensen moeten toch verstandig zijn als ze kopen? Dus een droomhuis kan niet als je geen tonnen per jaar verdient. Dan ben je bijvoorbeeld tevreden met een iets kleinere tuin maar heb je met een nieuwbouwhuis geen KK, betere isolatie en de eerste 15 jaar vrijwel geen onderhoud.quote:Daarnaast staan die nieuwbouwhuizen op perceeltjes ter grote van een velletje decemberzegels
Als je gewoon het slot netjes openmaakt en de thermostaat omhoog zet is dat geen diefstal. Dan is het gewoon een foutje van de beheerder die zijn thermostaat niet terug heeft gezet, niemand die daar wakker van ligtquote:Op donderdag 13 januari 2011 15:51 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Typische krakershuurdersmentaliteit...
Nope, maar nog steeds inbraak. Net als krakers hun gedrag goedpratenquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:06 schreef xenobinol het volgende:
Als je gewoon het slot netjes openmaakt en de thermostaat omhoog zet is dat geen diefstal.
Iemand moet die stookkosten betalen. Asoquote:niemand die daar wakker van ligt
Voor de veiligheid? Wat een onzin, een gasinstallatie hoort inherent veilig te zijn. Je denkt toch niet dat een installatie veilig word omdat er af en toe iemand aan de thermostaat draaitquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:11 schreef Whuzz het volgende:
Nope, maar nog steeds inbraak. Net als krakers hun gedrag goedpraten
Overigens, als een huis al een poos leeg staat is vaak het gas afgesloten i.v.m. veiligheid.
Precies.... geleidingswarmte jatten van je buren om de boel vorstvrij te houden is ronduit asociaal.quote:Iemand moet die stookkosten betalen. Aso![]()
Hoeveel huizen had jij ook weer gekocht? Oh ja. 0.quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Voor de veiligheid? Wat een onzin, een gasinstallatie hoort inherent veilig te zijn. Je denkt toch niet dat een installatie veilig word omdat er af en toe iemand aan de thermostaat draait
![]()
De veiligheid word gegarandeerd door het ontwerp en periodiek onderhoud.... dat laatste is iets wat kopers misschien nog wel eens over het hoofd zien![]()
In de winter moet een pandje vorstvrij wezen dus het gas afsluiten is altijd een slecht idee.
Wel als iemand anders daar extra voor moet betalen. Waarom denk je dat dat huis onder hem zo koud is? Juist, omdat iemand daar niet voor wil betalen. In breken en de verwarming omhoog draaien is asociaal en een misdaad. Tokkiehuurder!quote:Precies.... geleidingswarmte jatten van je buren om de boel vorstvrij te houden is ronduit asociaal.
Altijd een goed argumentquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:25 schreef Whuzz het volgende:
Hoeveel huizen had jij ook weer gekocht? Oh ja. 0.
Ik ben in 20 panden geweest in de maand voor ik mijn huis kocht. In op-één-na alle panden die langer dan 6 maanden leeg stonden was het gas afgesloten. Gaslekken kunnen nu eenmaal ontstaan en als er niemand meer woont kunnen die ook niet ontdekt worden, dus sluit men het gas af. Niet zo bijdehand doen dus, ik spreek uit ervaring.
De waterleidingen in een onverwacht huis bevriezen wel degelijk.quote:Een huis bevriest niet, zelfs niet zonder verwarming. De dingen die wél bevriezen, bevriezen ook MET verwarming. Dat zijn namelijk buitenkranen en dakgoten/afvoeren.
Drogreden.quote:Wel als iemand anders daar extra voor moet betalen. Waarom denk je dat dat huis onder hem zo koud is? Juist, omdat iemand daar niet voor wil betalen. In breken en de verwarming omhoog draaien is asociaal en een misdaad. Tokkiehuurder!![]()
Zoals ik al reeds beargumenteerd heb is dat onzin, explosiegevaar is een drogreden. Als dit een serieus argument zou zijn dan zou gas nooit als brandstof gebruikt kunnen worden. Stel ik ga naar mijn werk, intussen gaat mijn aansluiting lekken... ik kom terug van mijn werk en BOEM.... weg xenobinolquote:In een leegstaand huis is heeft het niets met asociaal te maken. Daar sluit je het gas af vanwege veiligheid. De buren vinden het namelijk veel vervelender als een gasexplosie hun zijgevel er uit blaast
Ik heb het gas pas in december weer aangesloten, na aankoop van mijn huis, na een vorstperiode. Temperatuur in huis was 12 graden op dag van aankoop en 12.4 graden toen ik een paar dagen later het gas liet aansluiten, terwijl het buiten vroor.quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:41 schreef xenobinol het volgende:
De waterleidingen in een onverwacht huis bevriezen wel degelijk.
Komt omdat je geleidingswarmte jat van de buren, de buren betalen jouw stookkosten om jouw huis vorstvrij te houden. Bij aanhoudende vrieskou en lagere temperaturen zal er toch echt vorst optreden in je woning, de waterleidingen in de kruipruimte zullen als eerste bevriezen. Ieder jaar heeft een bevriende loodgieter er weer een mooie bron van inkomsten aanquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:49 schreef Whuzz het volgende:
Ik heb het gas pas in december weer aangesloten, na aankoop van mijn huis, na een vorstperiode. Temperatuur in huis was 12 graden op dag van aankoop en 12.4 graden toen ik een paar dagen later het gas liet aansluiten, terwijl het buiten vroor.
Bullshit dus.
Ik stelde voor om de thermostaat omhoog te zetten zodat ik niet enorm hard hoef te stoken om andermans pand vorstvrij te houden. Vastgoedspeculanten die hun woning leeg laten staan..... ze verdienen stinkende krakers, vooral als het krakend koud isquote:Jij stelde voor om ergens in te breken en aan andermans spullen te komen. Dat is asociaal én illegaal. Tokkiehuurder!
Waarom heb jij recht op de warmte van omliggende appartementen? Dat heb je dus niet. Dus gevalletje pech gehad..quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
[..]
Ik stelde voor om de thermostaat omhoog te zetten zodat ik niet enorm hard hoef te stoken om andermans pand vorstvrij te houden. Vastgoedspeculanten die hun woning leeg laten staan..... ze verdienen stinkende krakers, vooral als het krakend koud is
Vraag het de buren die niet stoken! Zij gaan er nl. bij voorbaat vanuit dat ze deze wel krijgen, hierdoor jagen zij hun buren op extra kosten, ronduit asociaal. Dat er dan mensen inbreken om je thermostaat wat hoger te zetten is gewoon een gevalletje van pech hebben. Had gewoon voorkomen kunnen worden door je thermostaat op 10 graden of hoger te zetten.quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:14 schreef antfukker het volgende:
[..]
Waarom heb jij recht op de warmte van omliggende appartementen? Dat heb je dus niet. Dus gevalletje pech gehad..
quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vraag het de buren die niet stoken! Zij gaan er nl. bij voorbaat vanuit dat ze deze wel krijgen, hierdoor jagen zij hun buren op extra kosten, ronduit asociaal. Dat er dan mensen inbreken om je thermostaat wat hoger te zetten is gewoon een gevalletje van pech hebben. Had gewoon voorkomen kunnen worden door je thermostaat op 10 graden of hoger te zetten.
Hoezo triestquote:Op donderdag 13 januari 2011 17:27 schreef antfukker het volgende:
Deze gedachte is echt triest. Want verwacht jij ook dan dat je buren de thermostaat minimaal op 24 hebben staan dan. Of is het dan ook asociaal dat ze de thermostaat op 18 hebben staan als dat genoeg voor hun is?
lekker toch? Net als jij met je dmv staatssteun geregelde lage huur.quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
HRA lurkers vinden het ondertussen heel normaal om anderen voor hun kosten op te laten draaien
Poeh hé.... wel 115 euro.... dikke vette staatssteun.... weet je wat... ik stort het terug op de rekening van de BD als jij hetzelfde doet met je HRA... deal?quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:45 schreef HansvD het volgende:
[..]
lekker toch? Net als jij met je dmv staatssteun geregelde lage huur.
Ik stort helemaal niks terug. De BD stort bij mij geld terugquote:Op donderdag 13 januari 2011 17:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Poeh hé.... wel 115 euro.... dikke vette staatssteun.... weet je wat... ik stort het terug op de rekening van de BD als jij hetzelfde doet met je HRA... deal?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |