abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91254589
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De corporaties moeten gewoon de middelvinger opsteken tegen de overheid, doen de banken ook en daar worden ze nog eens rijkelijk voor beloont ook ^O^
Kom op zeg.... wat wil de overheid gaan doen tegen de corporaties.... ze een boete gaan opleggen? Poeh hé..... impressive :')
Ik meen al vernomen te hebben dat er diverse directeuren zijn die er ook zo over denken, maar goed... daar in de randstad hebben ze gewoon een structureel probleem, deze nieuwe wetgeving verandert daar helemaal niets aan.
Moet de overheid zich nou wel of niet met de markt bemoeien? En als jij vindt dat de overheid dat wél moet en dus verantwoordelijkheid moet nemen, hoe strookt dat dan met jouw idee dat corporaties de overheid moeten negeren?
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_91254638
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:37 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Als dat stel al samenwoont, dan telt zowiezo het gezinsinkomen als toets volgens mij.
Gewoon uit elkaar gaan (op papier) en later weer bij elkaar gaan wonen, na goed voorbeeld van de NHG flitsscheiding ;)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_91254860
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:39 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Moet de overheid zich nou wel of niet met de markt bemoeien? En als jij vindt dat de overheid dat wél moet en dus verantwoordelijkheid moet nemen, hoe strookt dat dan met jouw idee dat corporaties de overheid moeten negeren?
De overheid moet zich niet met de markt bemoeien, juist de bemoeienis van de overheid heeft de markt enorm verziekt. Juist het ruimtelijke ordeningsbeleid en het subsidiebeleid hebben de markt de afgelopen 30 jaar enorm veel schade toegebracht. Dus... de ruimtelijke ordening moet anders en de fiscalisering van de financiering moet herzien worden en het liefst volledig afgeschaft. Ik beweer dat huursubsidie niet eens een noodzakelijkheid zou zijn als de HRA er niet zou zijn geweest. In dat geval zou namelijk de IB en sociale premies naar beneden gebracht kunnen worden. Het is niets anders dan maatschappelijke diefstal door de banken. De bankensector moet een paar koppen kleiner gemaakt worden, deze parasieten verdienen het om met hun hoofd onder de valbijl te eindigen :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_91255009
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:48 schreef Bayswater het volgende:
Huurders zitten al bijna 2 weken klem, ben benieuwd naar de ervaringen.
Ik ga denk ik mijn halve inboedel op marktplaats zetten. Zo lijkt het ook of ik groter woon. :P
(Ik zat laatst foto's van 5 jaar terug te bekijken. Wat kan een (vrouw)mens veel troep naar binnen slepen in een paar jaar tijd.)
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_91255300
quote:
Herstel huizenmarkt blijft uit

Door: Hans Verbraeken

Het aantal woningverkopen in het vierde kwartaal van 2010 is met 17,7% gestegen tot 34.000. Maar de situatie op de koopmarkt blijft zorgwekkend.

De grote stijging van het aantal verkopen is voornamelijk veroorzaakt door het slechte derde kwartaal, zegt de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) in een toelichting op de cijfers. Verder blijft het volgens de NVM kwakkelen. 'Van echt herstel zal nog geen sprake zijn', zegt NVM-voorzitter Ger Hukker over 2011.

Het prijsniveau bleef nagenoeg stabiel met een stijging van 0,2% ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Tussenwoningen en appartementen werden iets goedkoper, duurdere woningtypen duurder. Maar de prijsstijging valt in het niet vergeleken bij een normale prijsstijging in het doorgaans goede vierde kwartaal. De vierkante meterprijs is de meest zuivere maatstaf volgens de NVM. Die steeg in het vierde kwartaal met 0,5%. Over een heel jaar steeg die prijs met 1,7%.

Nieuw kabinet

Wel spreekt Hukker van een 'Rutte-effect'.
'We merken dat consumenten weer durven te bewegen en gaan profiteren van de mogelijkheden op de woningmarkt, met name in het lagere segment.' Hij verwijst naar het feit dat het nieuwe kabinet een einde heeft gemaakt aan de onzekerheid over de hypotheekrenteaftrek en een stringent economisch beleid heeft aangekondigd. Dit Rutte-effect lijkt zijn weerslag te vinden in verbeterde verkoopcijfers. 'We zien wel degelijk een lichte opleving.'

Somberheid

Maar verder straalt de NVM, waarvan de leden zo'n driekwart van de markt bedienen, vooral somberheid uit. Ze noemt het groeiend aanbod van woningen 'zorgwekkend'. Landelijk staan er 193.000 woningen te koop, 15,8% meer dan begin 2010 en meer dan het dubbele van vlak vóór de crisis, het tweede kwartaal 2008 (96.750 woningen).

Hukker spreekt van 'een steeds grotere prop in de markt van moeilijk verkoopbare woningen.' Inmiddels staat 14% van de woningen twee jaar of langer te koop, en nog eens 21,1% staat tussen de één en twee jaar in de etalage.

Starters

Een kwart van het aanbod bestaat uit vrijstaande woningen. En 28,5% van het aanbod zijn appartementen. Het aantal te koop staande appartementen is in een jaar met 22,1% toegenomen tegen de genoemde 15,8% voor de het totaal aan woningen. Dat 'baart zorgen', aldus de NVM.

'Mede gezien de in 2011 aangescherpte financieringsvoorwaarden, die voor starters op de woningmarkt de aankoop van een woning alleen maar moeilijker maken'.

Moeizame financiering

En de financierbaarheid van de eigen woning wordt in 2011 sowieso volgens de NVM 'een probleem' door de steeds strengere eisen van financiers, garantie-instelling en toezichthouders. Banken blijven zeer terughoudend, verder zijn per 1 januari de financieringsvoorwaarden aangescherpt, en worden voor de Nationale Hypotheekgarantie ook hogere eisen gesteld. 'Vooral senioren, afgestudeerden, zzp'ers en mensen met een klein BKR-verleden zijn de dupe.'

De looptijd van het aanbod is in vergelijking met het derde kwartaal toegenomen van gemiddeld 243 dagen tot 249. Tussenwoningen staan nu gemiddeld 200 dagen te koop tegen 187 in de periode juli-september.

Geen verbetering 2010

Het jaar 2010 is per saldo niet veel beter geweest dan 2009.
Het aantal transacties bedroeg circa 128.000 tegen 127.532 in 2009. De NVM-makelaars verkochten vorig jaar 94.604 woningen, 0,9% meer dan de 93.751 in het jaar ervoor.

Ook aan het prijsniveau is volgens de makelaarsclub niet veel veranderd. De gemiddelde transactieprijs lag vorig jaar 0,2% lager dan in 2009.
Appartementen en tussenwoningen zakten 0,4% in prijs, hoekwoningen stegen 0,6%. In de eerste helft van 2010 gingen de prijzen nog wel wat omhoog, maar die stijging werd 'in het derde kwartaal volledig tenietgedaan'.

bron: FD
Als ondanks alle stimuleringsmaatregelen er geen beter resultaat verkregen kon worden, hoe zal 2011 er dan wel niet uit gaan zien :o

- geen startersleningen
- hogere rentestanden
- strengere financieringseisen

2011 word het jaar waarin de markt pas echt dramatisch gaan inklappen, 2012 wordt het jaar waarin de vastgoedmarkt vergaat :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_91255373
Het Rutte effect bedraagt maar liefst zo'n 500 woningen.... goed gedaan Mark ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_91255397
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

alleen als je fiscaal partners bent. Als je alles gescheiden houdt verder is het niet te controleren.
Het enige wat te controleren bij aanleveren gegevens is, is een gezamenlijk huishouden. Mar daar heb je dan weer bijvoorbeeld een gezamenlijke rekening voor nodig en zulks.
Kan me niet voorstellen dat het fiscaal partner zijn een probleem oplevert (per 2011 zijn de voorbeeld personen sowieso geen fiscaal partner meer). Hoe doe je het dan als in de bovenstaande situatie de man en vrouw uit elkaar gaan? Kan de vrouw dan geen sociale huurwoning krijgen omdat ze in 2009 een toeslag partner had?
eten!!!
pi_91255436
Scheefhuren is zo the shit in 2011, ik loop blauw aan van het lachen _O_
I'll sing you a lullaby.
pi_91255573
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:02 schreef xenobinol het volgende:
Ik ben benieuwd, ik wacht op de oplevering van mijn nieuwbouw sociale huurwoning dan hoor ik ook bij de groep verwerpelijke scheefhuurders!
eten!!!
pi_91255681
quote:
Ook aan het prijsniveau is volgens de makelaarsclub niet veel veranderd. De gemiddelde transactieprijs lag vorig jaar 0,2% lager dan in 2009.
Lol, dat is nogal ver verwijderd van de "voorspelde" 30% hier... Scheelt 29.8% ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:58 schreef xenobinol het volgende:

[..]
2011 word het jaar waarin de markt pas echt dramatisch gaan inklappen, 2012 wordt het jaar waarin de vastgoedmarkt vergaat :Y
2012 vergaat de hele wereld, dus da's makkelijk praten over de vastgoedmarkt ;)
Maar goed. In 2009 zei je dat in 2009 de huizenmarkt zou instoren, in 2010 zou het 2010 zijn, in 2011 wordt het dan 2011... Ik zie een trend ;)
pi_91255728
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:02 schreef xenobinol het volgende:
Ach, HRA is al jaren de shit, je mag je scheefhuur jaartje hebben hoor ;)
pi_91255775
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:06 schreef janatwork het volgende:

Ik ben benieuwd, ik wacht op de oplevering van mijn nieuwbouw sociale huurwoning dan hoor ik ook bij de groep verwerpelijke scheefhuurders!
Gefeliciteerd *O*

Hier worden ook heel wat nieuwe huurwoningen opgeleverd, vooral veel voor bejaarden en jongeren. De corporatie weet goed te profiteren van de gedaalde kosten in de bouw :Y)
I'll sing you a lullaby.
pi_91255880
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:06 schreef janatwork het volgende:

[..]

Met 33000 euro plus kom je hier niet meer voor in aanmerking.

Verdien je minder, ben je geen scheefhuurder.
pi_91256002
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:14 schreef HansvD het volgende:

[..]

Alle kopers die gebruik maken van de HRA zijn scheefleners... daar zou de EU hard op in moeten grijpen. Ik ben al aan het lobbyen bij de Europarlementariërs om een einde te maken aan deze misvatting. Als het verstrekken van betaalbare huurwoningen aan mensen met een inkomen boven de 34k een misvatting is dan is het verstrekken van een belastingkorting aan scheefleners een ernstig misdrijf :)
Jullie moeten gewoon het volle pond gaan betalen voor wat je geleend hebt, dat zou wel zo rechtvaardig zijn. Lenen... lenen... betalen... betalen... betalen.... betalen en nog veel meer betalen w/
I'll sing you a lullaby.
pi_91256114
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Alle kopers die gebruik maken van de HRA zijn scheefleners... daar zou de EU hard op in moeten grijpen. Ik ben al aan het lobbyen bij de Europarlementariërs om een einde te maken aan deze misvatting. Als het verstrekken van betaalbare huurwoningen aan mensen met een inkomen boven de 34k een misvatting is dan is het verstrekken van een belastingkorting aan scheefleners een ernstig misdrijf :)
Jullie moeten gewoon het volle pond gaan betalen voor wat je geleend hebt, dat zou wel zo rechtvaardig zijn. Lenen... lenen... betalen... betalen... betalen.... betalen en nog veel meer betalen w/
Kan allemaal wel zo zijn. Maar de regels zijn op dit moment nu eenmaal anders. En zolang dat zo is kun je er beter van profiteren dan er over mopperen.
pi_91256230
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:21 schreef HansvD het volgende:

[..]

Kan allemaal wel zo zijn. Maar de regels zijn op dit moment nu eenmaal anders. En zolang dat zo is kun je er beter van profiteren dan er over mopperen.
Onzin... elke politieke verandering komt er doordat mensen het oneens zijn met bepaalde regelingen of het gebrek daar aan. Maar goed.... jij bent kennelijk het type profiteur... jij gaat vast heel hard huilie huilie doen als ze aan 'jouw' HRA gaan morrelen _O-
niet alleen kan je beter profiteren je wilt dat ook tot in lengte van dagen blijven doen... maar met maatregelen die jouw niet treffen moet je volgens jouw maar accepteren dat het zo is. Ik ben ervan overtuigd dat jouw hypocrisie geen grenzen kent ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_91256433
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:25 schreef xenobinol het volgende:
. Ik ben ervan overtuigd dat jouw hypocrisie geen grenzen kent ;)
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasrten. Meneer de scheefhuurder die dat wel heel normaal vind. Over hypocrisie en eigen moraal gesproken. 8)7
pi_91256637
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Onzin... elke politieke verandering komt er doordat mensen het oneens zijn met bepaalde regelingen of het gebrek daar aan. Maar goed.... jij bent kennelijk het type profiteur... jij gaat vast heel hard huilie huilie doen als ze aan 'jouw' HRA gaan morrelen _O-
Gelukkig zijn er veel mensen die gebruik maken van de HRA, dus voorlopig gebruik ik het nog wel even.

En dat ik een profiteur ben is onzin, ik doe niets tegen de wet. Er is niets mis met volgens de regels leven. Dat jij meer sympathie hebt voor mensen die de regels aan hun laars lappen is bekend.

quote:
niet alleen kan je beter profiteren je wilt dat ook tot in lengte van dagen blijven doen... maar met maatregelen die jouw niet treffen moet je volgens jouw maar accepteren dat het zo is. Ik ben ervan overtuigd dat jouw hypocrisie geen grenzen kent ;)
Kerel, zoek een partner, koop een huis, kun je mee profiteren!
pi_91256712
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:14 schreef HansvD het volgende:

[..]

Huis is al geaccepteerd, volgens de oude regels, de oplevering is alleen wat uitgesteld ivm wat bouwtechnische problemen.
eten!!!
pi_91256829
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:36 schreef HansvD het volgende:
[..]

Xeno profiteert toch ook van het systeem door scheefhuurder te zijn?

Zoals je zelf zegt:

quote:

En dat ik een profiteur ben is onzin, ik doe niets tegen de wet. Er is niets mis met volgens de regels leven.
Niets mis met scheefhuren zolang het binnen de regels valt.
eten!!!
pi_91256870
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasrten. Meneer de scheefhuurder die dat wel heel normaal vind. Over hypocrisie en eigen moraal gesproken. 8)7
Wat is er mis met scheefhuren, als er al zoiets bestaat? De matiging op de sociale huren is destijds ingevoerd om de effecten van vastgoedspeculatie te dempen, de huren mochten meestijgen met de inflatie en niet meer. Huurders die dus langdurig gehuurd hebben zouden nu plotseling te goedkoop wonen omdat er in de koopmarkt een enorme zeepbel opgeblazen is door vastgoedspeculatie? Welke demagoog heeft die term bedacht?
I'll sing you a lullaby.
pi_91256906
quote:

Stop mij te vertellen wat ik moet doen, dat is mijn taak :P
I'll sing you a lullaby.
pi_91257025
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Stop mij te vertellen wat ik moet doen, dat is mijn taak :P
Ach, ik luister niet naar jou, jij niet naar mij.

Zoveel verschil is er dus ook weer niet...
pi_91257067
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:38 schreef janatwork het volgende:

[..]

Huis is al geaccepteerd, volgens de oude regels, de oplevering is alleen wat uitgesteld ivm wat bouwtechnische problemen.
Oke, succes ermee dan.
pi_91257096
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:42 schreef xenobinol het volgende:
Wat is er mis met scheeflenen, als er al zoiets bestaat? De HRA is destijds ingevoerd om de effecten van HWF te dempen, de woninglasten mochten meestijgen met de inflatie en niet veel meer. Kopers die dus langdurig een hypotheek hebben zouden nu plotseling te goedkoop lenen omdat er in de huurmarkt een enorme scheefheid is door vastgoedspeculatie? Welke demagoog heeft die term bedacht?
Ik heb het even voor je aangepast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')