Ik betaal gewoon een redelijke huur..... hoezo profiteer ik dan van het systeem?quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:41 schreef janatwork het volgende:
Xeno profiteert toch ook van het systeem door scheefhuurder te zijn?
Ik betaal gewoon een redelijke hypotheeklast... hoezo profiteer ik dan van het systeem?quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik betaal gewoon een redelijke huur..... hoezo profiteer ik dan van het systeem?
quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:18 schreef xenobinol het volgende:
Ik ben al aan het lobbyen bij de Europarlementariėrs om een einde te maken aan deze misvatting.
Omdat sociale huurwoningen eigenlijk niet bedoeld zijn voor bovenmodaal verdienende mensen. Maar dat weet je wel, je wil alleen die werkelijkheid niet onder ogen zien.quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:49 schreef xenobinol het volgende:
Ik betaal gewoon een redelijke huur..... hoezo profiteer ik dan van het systeem?
quote:
Omdat wat jij redelijk noemt alleen redelijk is dankzij de HRA. Zonder HRA zou je net zo goed redelijke hypotheeklasten gehad hebben.quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:53 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik betaal gewoon een redelijke hypotheeklast... hoezo profiteer ik dan van het systeem?
Niet bij de Nederlandse uiteraard (die zijn allemaal tot hun oogballen toe gefinancierd) maar bij degene die een betaalbare pied-ą-terre in 020 willen hebbenquote:
Wat een onzin kraam je weer uit, wie ben jij om te bepalen hoeveel ik moet uitgeven aan wonenquote:Op donderdag 13 januari 2011 11:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat sociale huurwoningen eigenlijk niet bedoeld zijn voor bovenmodaal verdienende mensen. Maar dat weet je wel, je wil alleen die werkelijkheid niet onder ogen zien.
Woningcooperaties ontvangen ook staatssteun en kunnen daardoor goedkoper lenen waardoor jij weer een lage huurprijs krijgt.quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Omdat wat jij redelijk noemt alleen redelijk is dankzij de HRA. Zonder HRA zou je net zo goed redelijke hypotheeklasten gehad hebben.
Duur huren of duur kopen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:06 schreef capricia het volgende:
Maar wat gaan die mensen die willen huren en boven de 34K grens zetten nu doen?
Wie ben jij dan om te bepalen dat er leenkneuzen zijn dat jij vind dat ze teveel lenen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:58 schreef xenobinol het volgende:
Wat een onzin kraam je weer uit, wie ben jij om te bepalen hoeveel ik moet uitgeven aan wonen![]()
Volgens mij zeggen ze wat anders:quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:10 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
NVM: woningmarkt krabbelt weer op
quote:De NVM verwacht daarom wederom een moeilijk jaar voor de woningmarkt. De makelaars voorzien dat de verkopen in 2011 op hetzelfde niveau zullen blijven. De prijzen zullen mogelijk een lichte daling laten zien.
Ik huur nu heel duurquote:Op donderdag 13 januari 2011 12:06 schreef capricia het volgende:
Onzin... zo bekeken krijgen banken dubbele steun. Ze krijgen extra inkomsten dankzij de HRA en kunnen nog veel goedkoper als corporaties lenen bij de ECB. Corporaties hebben gewoon een schaalvoordeel wat ze doorgeven aan de klant.quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:05 schreef HansvD het volgende:
[..]
Woningcooperaties ontvangen ook staatssteun en kunnen daardoor goedkoper lenen waardoor jij weer een lage huurprijs krijgt.
Profiteur!
Geen idee, maar ik vermoed dat het wel los zal lopen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:06 schreef capricia het volgende:
Maar ik kom met goed argumenten, leenkneuzen komen met het enige argument dat zei anders failliet gaan en de hele maatschappij een molensteen zullen omhangen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wie ben jij dan om te bepalen dat er leenkneuzen zijn dat jij vind dat ze teveel lenen.![]()
Wie ben jij dan om te bepalen dat de overheid de HRA moet afschaffen.![]()
En zo kunnen we dan nog wel doorgaan met jou vooroordelen allemaal terug te kaatsen.
Huren word echt helemaal hip, nu kopen is gewoon het domste wat je kan doen. De prijsdaling en de toename van de betaalbaarheid gaat de komende 10 jaar alleen maar toenemen. Lekker sparen dus en ondertussen in een fatsoenlijk huurhuis wonen, slim... heel slimquote:Op donderdag 13 januari 2011 12:18 schreef antfukker het volgende:
[..]
Ik huur nu heel duur. Het was of dit, of een huis kopen waar de schoteldichtheid nogal hoog was
. In je eentje kun je gewoon niks leuks kopen waar ik de komende 10 jaar in wilde blijven wonen. En om 2 keer overdrachtsbelasting en nog wat meer van die dingetjes te betalen vond ik iets teveel van het goede.
Volgens de EU niet:quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Onzin... zo bekeken krijgen banken dubbele steun. Ze krijgen extra inkomsten dankzij de HRA en kunnen nog veel goedkoper als corporaties lenen bij de ECB. Corporaties hebben gewoon een schaalvoordeel wat ze doorgeven aan de klant.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:24 schreef HansvD het volgende:
[..]
Volgens de EU niet:
De nieuwe regels kwamen tot stand onder druk van de Europese Commissie. Corporaties krijgen namelijk staatssteun en de commissie vindt dat dat alleen kan als dit ten goede komt aan sociaal zwakkeren. Als ook mensen met een hoger inkomen een corporatiewoning kunnen krijgen, zou er sprake zijn van oneerlijke concurrentie met andere partijen op de woningmarkt.
En jij bent van mening dat de HRA geen oneerlijke concurrentie veroorzaakt? Als je gaat kijken naar de economie dan zul je mogen constateren dat de HRA een concurrentievervalsing geeft t.o.v. andere economische activiteiten. Immers het aangaan van schulden word gesubsidieerd... maar enkel als je dit geld uitgeeft aan wonen. Daarbij komt dan dat private partijen niet dezelfde rendementen kunnen maken op de woningmarkt omdat ze moeten concurreren met kopers die gesubsidieerd worden door de overheid, dit heeft een prijsopdrijvend effect, de particuliere huursector kan daardoor hun huizen tegen minder concurrerende prijzen aan huurders aanbieden omdat de gesubsidieerde particuliere kopers de hele markt omhoog drukken. Een tweede effect is dat de banken hun investeringsrisico's hebben weten te minimaliseren doordat een groot aantal mensen gebruik maakt van de NHG, bij tekorten in de pot zal de overheid moeten bij springen. Banken lopen dus geen enkel risico en maken dus extra winsten op dit soort leningen. Particuliere investeerders kunnen hun risico's niet tegen dezelfde lage kosten afdekken. De HRA is gewoon de kanker van de koopwoningmarkt, tijd om het gezwel uit te snijden en de patient daarna nog eens een flinke chemokuur geven om haar permanent te genezenquote:Op donderdag 13 januari 2011 12:24 schreef HansvD het volgende:
Volgens de EU niet:
De nieuwe regels kwamen tot stand onder druk van de Europese Commissie. Corporaties krijgen namelijk staatssteun en de commissie vindt dat dat alleen kan als dit ten goede komt aan sociaal zwakkeren. Als ook mensen met een hoger inkomen een corporatiewoning kunnen krijgen, zou er sprake zijn van oneerlijke concurrentie met andere partijen op de woningmarkt.
Er word al jaren niet meer gesubsidieerd, de enige subsidie die mensen krijgen is huurtoeslag... je moet wel bijna niets verdienen om daar aanspraak op te kunnen maken.quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Al die gesubsidieerde sociale huurwoningen zijn bestemd voor de lagere inkomensklasse.
De overdrachtsbelasting is ook grote onzin, ik geloof dat er nu stemmen opgaan voor een 'overwaardebelasting' Dit zou ook veel beter zijn... alleen al vanwege he psychologische effect dat er vanuit gaat. Je koopt een tweede of tighandse woningen en ziet meteen wat de vorige eigenaar aan jouw verdient voor de verkoop van zijn slecht onderhouden koophutquote:Op donderdag 13 januari 2011 12:40 schreef Basp1 het volgende:
Maar xeno waarom is er dan eigenlijk ook geen huuroverdachtsbelasting. Als je een huis koopt mag je 6% overdrachts belastingen aftikken. Als je je alleen focust op de HRA dan moet je zeker ook niet de overdrachtsbelasting uit het oog verliezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |