Ja dat kan ook, er zijn nog wel een paar uitzet-centra overquote:Op zondag 13 februari 2011 02:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan importeren we gewoon een paar nieuwe. asielzoekers
Da's ongeveer 1000 erbij in één week. Dat tikt aan.quote:
Dit is wel het verwachte patroon. Nog een hoop transacties voor 1-1-2011, vanwege de soepelere regels. Die zijn er de afgelopen maand afgehaald. Nu kan de stijging weer doorzetten, met dubbel tempo.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:17 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Da's ongeveer 1000 erbij in één week. Dat tikt aan.
De Jaapteller staat trouwens op 293.051 huizen.
Houden jullie de Jaap-teller ook bij? Lijkt me aardig om de verschillen tussen de top3 grote sites te kunnen zien, dat zegt al weer een stuk meer dan de voor-en-door-Makelaars-Funda.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:17 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Da's ongeveer 1000 erbij in één week. Dat tikt aan.
De Jaapteller staat trouwens op 293.051 huizen.
Bij lage verkopen kunnen de prijzen dalen door bijvoorbeeld babyboomers die gewoon van hun huis af willen en die liever snel verkopen met 200k overwaarde dan wachten voor 250k overwaarde.quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:30 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Houden jullie de Jaap-teller ook bij? Lijkt me aardig om de verschillen tussen de top3 grote sites te kunnen zien, dat zegt al weer een stuk meer dan de voor-en-door-Makelaars-Funda.
Wat totaal in strijd is met het doem-denken in de huizenmarkt is wel de handhaving van prijsniveau. Ondanks dat er in sommige gebieden nu wel zo'n 15% af is in de afgelopen 3 jaar zie je dat de gemiddelde prijs niet ontzettend instort. Men zit blijkbaar niet op de schopstoel en de gedwongen verkopen nemen al weer af.
Is dan het resultaat niet een volledige stilstand in verkopen tot de huizenprijzen door bijvoorbeeld inflatie weer op 'betaalbaar' niveau zijn. Ofzo?
Ah ja, was bezig om bij mij in de buurt een woning te kopen. Maar, de vraagprijzen blijven stuk voor stuk hoog liggen terwijl er zoveel te koop staat. Ik heb wat biedingen gedaan, met in het achterhoofd dat mijn huidige huis ook weg moet - en alleen verkocht wordt met een stukje verlies. Makelaars zijn onvermurwbaar, die hebben zoiets van 'jamaar tis niet waar' terwijl het antwoord op de vraag 'hoeveel huizen heb je verkocht deze maand' vaak eindigt in een 'ja nee we merken dat de markt toch wel weer aantrekt..'. Het antwoord is regelmatig in de buurt van de 0.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:56 schreef Prutzenberg het volgende:
Bij lage verkopen kunnen de prijzen dalen door bijvoorbeeld babyboomers die gewoon van hun huis af willen en die liever snel verkopen met 200k overwaarde dan wachten voor 250k overwaarde.
Mensen die echt verkopen willen die duiken wel een 10.000 onder de gemiddelde vraagprijs, en die lukt het wel, de rest verkoopt niet en weet dat ook.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:56 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Bij lage verkopen kunnen de prijzen dalen door bijvoorbeeld babyboomers die gewoon van hun huis af willen en die liever snel verkopen met 200k overwaarde dan wachten voor 250k overwaarde.
Nee hoor, 223.818 op 29-11-2010 als ik een beetje speel (inzoomen en schuiven) met het grafiekje op http://www.floris.nu/funda/quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:20 schreef michaelmoore het volgende:
223.535 was de hoogste stand dus daar issie nog lang niet
normaal was altijd tussen de 80.000 en de 110.000 woningenquote:Op maandag 28 februari 2011 08:17 schreef BertV het volgende:
Nu wil ik graag meehuilen met de wolven, zeker in dit geval...![]()
...maar absoluut gezien is het een bedrieglijke grafiek die niet begint bij 0 maar bij 190.000.
Aan de andere kant gaat het wel om een stijging richting de 20% in een paar maanden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |