Omdat het een beetje obsessief wordt.quote:Op zondag 30 januari 2011 13:43 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik vroeg het me ook af.
Zulke dingen regelen ze maar lekker onderling, zolang ik het maar kan pakken wanneer ik dat wil
Het speelt al even geloof ik dus het is wel zaak dat ze genoeg vocht en voedingsstoffen vast blijft houden ,maar indien mogelijk zou ik een dag geen voer geven .quote:Op dinsdag 1 februari 2011 07:54 schreef Belana het volgende:
vannacht zijn we er wel 6 eer uit geweest voor die arme Noes, ik hoop dat de pasta en het voer snel helpen. straks mijn tuin maar even schoon spoelen
quote:Op zondag 30 januari 2011 16:27 schreef oh-oh het volgende:
Weet je nog wat je zei voor je m kreeg? Nou, ben maar niet bang, tis echt een mooitje![]()
24 uur later : http://www.tate.org.uk/mo(...)stroyed_room_lrg.jpgquote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:27 schreef GimmeGore het volgende:
Nordy had vandaag weer vanalles gesloopt, dus voor straf moest ze naar beneden (onze woonkamer zit op de eerste verdieping, slaapkamers beneden. Dan kan ze alleen in het halletje liggen)
Heel zachtjes hoorde ik haar weer naar boven sluipen. Maar ik was in de keuken, dus met mijn rug naar de trap toe. Eventjes net doen alsof ik haar niet gehoord had.
Dus ik loop de keuken weer uit, ligt ze heel zielig te kijken vanuit de mand.
Negeren....
Ik ga in de bank zitten, komt ze heel zachtjes, met haar buik over de grond aan gekropen.
Hele zielig kijken..."Baasje? Ben ik weer lief?"
Springt ze naast me in de bank. Pootjes geven (was trouwens voor het eerst dat ze dat uit zichzelf deed) nog steeds zielig kijken. Mijn gezicht likken. Nog even zielig kijken
Aaaaaaaaaaaaaaargh, daar kan je toch niet boos op blijven
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:48 schreef zeeeend het volgende:
[..]
24 uur later : http://www.tate.org.uk/mo(...)stroyed_room_lrg.jpg
Verdelen over vier maaltijden ,inplaats van tweequote:Op woensdag 2 februari 2011 07:38 schreef Belana het volgende:
Hier een rustige nacht gehad, op jullie aanraden haar maar laten vasten vanaf gistermiddag en ze zal wel leeg zijn. even zo laten maar vandaag dan. ze drinkt voldoende en is verder in goeie doen. die darmen maar even rust gunnen en dan vanavond rustig aan beginnen met het speciale voer.
Hopen dat dat dan goed gaat.
Voor de gewone dunne darm diarree geef ik :quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:09 schreef Belana het volgende:
ja ik verdeel het idd over 4 keer en veel rust ertussen nu. kalm aan.
ik ga eens kijken naar dat middeltje
Ik had hier de eerste vorig jaar in de nacht van 17 op 18 februari en de 24 was de eerste er weer uit .quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:49 schreef Belana het volgende:
Noes is er ook niet ziek van verder, maar het duurt nu al een week.
dat is dus niet gek begrijp ik?
het is allemaal nieuw voor me dit hoor.
I/D heeft ze dan waarschijnlijk van Hill'squote:Op donderdag 3 februari 2011 12:49 schreef Belana het volgende:
hills heeft ze gekregen, maar ze weigert te eten.
ze is zo vrolijk als altijd de gek.
ik had inderdaad haar kleedjes al gewassen en ik heb nu dat colostrum besteld, eens kijken of dat helpt.
Je had al een harde poep dus,.....quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:31 schreef Belana het volgende:
het lijkt iets beter te worden nu, wat een soap zeg
Die van jou staan natuurlijk al (gedeeltelijk) op barfquote:Op donderdag 3 februari 2011 16:54 schreef oh-oh het volgende:
Ik mik dr trouwens altijd wat rauwe kippennekken in bij zachte poep , dan poepen ze binnen no time weer knikkers. Maar niet bij Sjon want die slikt die dingen altijd zonder kauwen door
Pas je routes maar aan dan ,zit er een mooie haardquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:57 schreef Belana het volgende:
jullie praten raadsels... rauwe kippennekken? en waarom helpt dat dan? barf?
vanmiddag een buurvrouw gesproken met een jonge kees en die heeft het ook en zij had al meerdere mensen gesproken. viraal dus zou je zeggen.
toch maar even dierenarts gebeld, moet ontlasting brengen om te onderzoeken.
gedoe.
Beide,de oudste had al een aantal jaren last huid/vacht problemen na de sterilisatie.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:33 schreef Belana het volgende:
ah zo!! ik ben niet zo thuis in die manier van voeren, doen jullie dat wel dan?
Wat een mooierd was dat, ik knuffel bijna m'n scherm, wat een lieverdquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:09 schreef Gala6183 het volgende:
Oh trouwens, ik zag superrrrrrrrrlieve foto's van Noes. Mijn ouders hebben ook een superrrrrrrlieve Leonberger gehad. Helaas overledenop de respectabele leeftijd van bijna 13:
[ afbeelding ]
Een heel ander soort hond dan Sepp, maar niet minder lief
quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:24 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat een mooierd was dat, ik knuffel bijna m'n scherm, wat een lieverd!
Ik kan uren naar jou honden kijken!quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:46 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Beide,de oudste had al een aantal jaren last huid/vacht problemen na de sterilisatie.
Tot op het punt dat ze op hypo-allergeen voer stond ,wat niet smaakte zodat je met de hand moest voeren.
Waarna ze het soms nog uit der bek liet vallen .
Ik had onderwijl een eigen koffiebeker bij de dierenarts en maandelijks bracht een een aardig deel van zijn Volvo bij hem ,tot het moment dat hij ook uitgestudeerd was.
[ afbeelding ]
Maakte toch niet meer uit dus eerst op KVV,dat is kant en klaar vers maar aangezien ze nogal schrokt was dat prakje binnen een minuut weg.
Niet goed voor de spijsvertering
Andere bakken geprobeerd , jeu de boules bal erin ,werkte ook niet .
Daarna steeds grover gaan voeren,halve prooidieren en dergelijke .
Nu een stapje terug ,geen botten meer aangezien ze kanker naast haar endeldarm heeft .
Maar nog steeds knagen en werken voor haar eten
Ze had in augustus nog een paar weken volgens de dierenarts maar ze loopt nog steeds vrolijk rond.
Mijn reu heeft spondylose en HD ,en staat al vier jaar met bevredigend resultaat op Hill's J/D
Hij krijgt dan wel elke dag wat vers erbij maar ik durf niet te experimenteren met hem .
Onder de veertig kilo doet hij het goed ,brok werkt en ik hoef geen calorieën te tellen met brok.
Met tien soorten vlees/vis heb je toch veel verschillen qua voedingswaarde .
[ afbeelding ]
De jongste was altijd onder haar gewicht dus die stond op een Husky voer van 5000 calorieën per kilo
Soms vier maaltijden per dag van 200 gram,voor de periode van drie jaar en ik ben nu vanaf kerstmis
brok vrij en ze blijft goed op gewicht .
Ben over gegaan omdat ik niet tevreden was over haar glans van de vacht ,die is aardig bij gekomen
Ze wil enkel geen botten dus die krijgt ook gemalen.
[ afbeelding ]
Barfen moet je denk ik ook lol in hebben.
Het kost mij aan bereidingstijd twee dagen in de maand voor die twee en steeds meer slagerij apparatuur.
Droog mijn snacks ook zelf,dus geen kleur of conserveringsmiddelen meer .
Het is ook een leerproces qua verhoudingen en dergelijke .
Mijn dierenarts is geen fan ,en geeft als verweer dat een fabrikant een heel team heeft om een uitgebalanceerde voeding aan te bieden.
Is ook wat voor te zeggen,het is maar waar je in gelooft en wat werkt voor je hond .
ow dat kan ik me zo voorstellen! Ik kan me de dag dat we Rasta (de leonberger van mijn moeder) moesten laten inslapen nog zo voor me halen...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:08 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Ze was ook echt echt echt een lieverd. Ik kwam laatst foto's tegen die mijn broer had gemaakt op de dag dat we haar moesten laten inslapen en ik schoot zo weer vol
Haha, ik vind die honden altijd zo mooi in hun 'puber'-tijd. Vét grote poten.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:02 schreef Gala6183 het volgende:
Dit is Sepp, de hond van mijn ouders, maar omdat ik tijdelijk bij hun woonde toen we hem kregen ben ik ook erg aan hem gehecht (kan ook niet anders):
[ afbeelding ]
stipjesneus
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is van maart 2009 en hij is superrrrrrrrrrrrrrrrrrlief (en hij heeft mijn moeders arm gebroken maar daar praten we niet meer over)
Mooiquote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:23 schreef zeeeend het volgende:
goeie dierenarts ,succes van het weekend
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |