abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 januari 2011 @ 21:04:13 #201
24188 Belana
kloon van belana
pi_92142888
toch maar naar de dierenarts vandaag, want hoewel het gisteren en vanmorgen vroeg beter ging, was het later op de ochtend weer mis. er is niks ernstigs geconstateerd, dus naar huis met een pasta voor de darmwand en speciaal voer voor bij diarree. Ik hoop dat het snel over is...
Mijn tuin is een koeievlaai inmiddels :')
(ik spoel het wel steeds weg, maar nu in de avond zie ik niks dus wat ik morgenochtend aantref...)

ze is er verder niet ziek van trouwens, maar ik doe toch maar even kalm aan met haar. even niet rennen en vliegen en met andere honden, want als het wel een virus is wil ik niet dat ze andere honden besmet.
stormy waters...
sailin'
  maandag 31 januari 2011 @ 21:13:42 #202
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_92143581
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 13:43 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik vroeg het me ook af.
Zulke dingen regelen ze maar lekker onderling, zolang ik het maar kan pakken wanneer ik dat wil ^O^
Omdat het een beetje obsessief wordt.
Ik had een krokantje laten vallen. Die haalde ze van de grond, legde hem tussen haar voorpoten en begon tegen Hekkie te grommen en haar bovenlip op te trekken. Terwijl ze het niet eens wou eten.

Gisteren met haar naar een uitrenveld gelopen.
Speciaal naar een bepaald veldje gelopen, want daar staan wat van die behendigheidshindernissen. Dus ik hoopte dat ik haar over een paar van die hekjes kon laten springen.
Maar dat vond ze onzinnig, ze liep er liever omheen.

Maar de A-schutting vond ze geweldig. Daar ging ze ook uit zichzelf overheen. Meerdere keren!

Rennen op normaal tempo

Rennen in hyperspeed
  maandag 31 januari 2011 @ 21:19:57 #203
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_92144014
He bah, ik hoop dat Noes dr snel vanaf is, gelukkig voelt ze zich wel goed ^O^
Dat krokantje had ik gewoon afgepakt dan, klaar met dat gedoe, daar ben jij de baas over vind ik.
Ik voer de honden allemaal uit een eigen bakje , Sjon in de gang want die eet anders echt te snel omdat ie dan door wil naar de volgende bak, en de andere 4 in de kamer, Billy en Chico samen in de open keuken, en Kees en Karel om de hoek in de kamer, 2 aan 2 dus.
En Kees probeert ook altijd de voerbak van Chico of Karel in te duiken, prima dat ze grommen en laten weten dat ze op moet tiefen hoor, dat regelen ze echt maar lekker zelf ^O^
Mijnes zijn ook zo dol op A schuttingen, Billy Kees en Sjon renden daar alledrie de eerste keer als een dolle netjes overheen, zelfs tot onderaan de raakvlakken niet overslaand :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 1 februari 2011 @ 07:54:00 #204
24188 Belana
kloon van belana
pi_92160901
vannacht zijn we er wel 6 eer uit geweest voor die arme Noes, ik hoop dat de pasta en het voer snel helpen. straks mijn tuin maar even schoon spoelen :o
stormy waters...
sailin'
pi_92162292
quote:
Op dinsdag 1 februari 2011 07:54 schreef Belana het volgende:
vannacht zijn we er wel 6 eer uit geweest voor die arme Noes, ik hoop dat de pasta en het voer snel helpen. straks mijn tuin maar even schoon spoelen :o
Het speelt al even geloof ik dus het is wel zaak dat ze genoeg vocht en voedingsstoffen vast blijft houden ,maar indien mogelijk zou ik een dag geen voer geven .
Die darmen moeten tot rust komen ,je kan ook een injectie ervoor krijgen .
Werkt in de regel doeltreffender ,sommige doen het wel op pillen en pasta andere niet.
In die langhaar kan ik wel een pot gooien ,heeft geen enkele zin.
Met een injectie is het na twee dagen over .
Drinkt ze genoeg ,tandvlees vochtig en huid veerkrachtig?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 10:41:13 #206
24188 Belana
kloon van belana
pi_92163711
ja ze drinkt genoeg gelukkig en haar oogvocht en tandvlees e.d. waren allemaal goed en nog steeds.
ik hou haar goed in de gaten en als ik morgen geen verbetering zie dan bel ik de dierenarts weer.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:55:15 #207
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_92176670
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:27 schreef oh-oh het volgende:
Weet je nog wat je zei voor je m kreeg? Nou, ben maar niet bang, tis echt een mooitje O+
:D Ja erg he...en weetje wat toen ie net was geboren riep ik dus tegen iedereen: Ow gelukkig hij ziet er net zo mooi uit als ik gehoopt had...ow de verpleging,artsen en mijn familie hebben in een deuk gelegen.Lag daar half buiten westen bij te komen van de bevalling en keizersnee en ik maar roepen (kan het mezelf niet meer herinneren hoor).
Maar thanks,vind em zelf ook goed gelukt O+

Iemand vroeg of ie op mij lijkt,toen ie net geboren was leek ie echt O+ sprekend op mij,nu begint ie wat meer op mijn man te lijken.De ogen heeft ie van mijn man,de lach en bolle toet van mij!

Wat sneu voor Noes,hopelijk knapt ze snel op :*

Vechten om botjes en andere dingen bemoei ik me hier niet mee totdat het te lang duurd dan pak ik gewoon alles af.Zo kunnen ze wel eens gaan lopen miepen met een kluifje ofzo,verstoppen en dan mag de ander er weer niet bij dus weer een hoop gepiep en gejengel,ja daaag doe dat maar in je eigen tijd ;)

[ Bericht 51% gewijzigd door Guess. op 01-02-2011 16:05:19 ]
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:27:17 #208
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_92181592
Nordy had vandaag weer vanalles gesloopt, dus voor straf moest ze naar beneden (onze woonkamer zit op de eerste verdieping, slaapkamers beneden. Dan kan ze alleen in het halletje liggen)

Heel zachtjes hoorde ik haar weer naar boven sluipen. Maar ik was in de keuken, dus met mijn rug naar de trap toe. Eventjes net doen alsof ik haar niet gehoord had.
Dus ik loop de keuken weer uit, ligt ze heel zielig te kijken vanuit de mand.
Negeren....
Ik ga in de bank zitten, komt ze heel zachtjes, met haar buik over de grond aan gekropen.
Hele zielig kijken..."Baasje? Ben ik weer lief?"
Springt ze naast me in de bank. Pootjes geven (was trouwens voor het eerst dat ze dat uit zichzelf deed) nog steeds zielig kijken. Mijn gezicht likken. Nog even zielig kijken

Aaaaaaaaaaaaaaargh, daar kan je toch niet boos op blijven :')
pi_92188528
quote:
Op dinsdag 1 februari 2011 17:27 schreef GimmeGore het volgende:
Nordy had vandaag weer vanalles gesloopt, dus voor straf moest ze naar beneden (onze woonkamer zit op de eerste verdieping, slaapkamers beneden. Dan kan ze alleen in het halletje liggen)

Heel zachtjes hoorde ik haar weer naar boven sluipen. Maar ik was in de keuken, dus met mijn rug naar de trap toe. Eventjes net doen alsof ik haar niet gehoord had.
Dus ik loop de keuken weer uit, ligt ze heel zielig te kijken vanuit de mand.
Negeren....
Ik ga in de bank zitten, komt ze heel zachtjes, met haar buik over de grond aan gekropen.
Hele zielig kijken..."Baasje? Ben ik weer lief?"
Springt ze naast me in de bank. Pootjes geven (was trouwens voor het eerst dat ze dat uit zichzelf deed) nog steeds zielig kijken. Mijn gezicht likken. Nog even zielig kijken

Aaaaaaaaaaaaaaargh, daar kan je toch niet boos op blijven :')
24 uur later : http://www.tate.org.uk/mo(...)stroyed_room_lrg.jpg
  woensdag 2 februari 2011 @ 07:38:18 #210
24188 Belana
kloon van belana
pi_92209478
Hier een rustige nacht gehad, op jullie aanraden haar maar laten vasten vanaf gistermiddag en ze zal wel leeg zijn. even zo laten maar vandaag dan. ze drinkt voldoende en is verder in goeie doen. die darmen maar even rust gunnen en dan vanavond rustig aan beginnen met het speciale voer.
Hopen dat dat dan goed gaat.
stormy waters...
sailin'
pi_92209581
T zal je maar gebeuren! Je hele huis gesloopt!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  woensdag 2 februari 2011 @ 10:44:27 #212
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_92212984
Nou op die foto is wel erg extreem maar het zal niet de 1e hond zijn die het halve intrieur te grazen nemen!

Hier hebben de teckels ook wel es wat te pakken gehad,vooral Teun die is gek op hout!Daarom liggen ze ook altijd in de hal als wij niet thuis zijn.Gijs en Joost mogen op zich wel in de kamer maar zolang Teun zijn wilde haren nog niet kwijt is blijft de deur mooi dicht!

Fijn dat het vanacht beter is gegaan met Noes,hopelijk reageerd ze goed op het andere voer vanavond!
  woensdag 2 februari 2011 @ 11:17:31 #213
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_92214074
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:48 schreef zeeeend het volgende:

[..]

24 uur later : http://www.tate.org.uk/mo(...)stroyed_room_lrg.jpg
_O-
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_92217245
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 07:38 schreef Belana het volgende:
Hier een rustige nacht gehad, op jullie aanraden haar maar laten vasten vanaf gistermiddag en ze zal wel leeg zijn. even zo laten maar vandaag dan. ze drinkt voldoende en is verder in goeie doen. die darmen maar even rust gunnen en dan vanavond rustig aan beginnen met het speciale voer.
Hopen dat dat dan goed gaat.
Verdelen over vier maaltijden ,inplaats van twee
......en minimaal anderhalf uur rust erna ,als je dat al niet deed .
Is het hardnekkig zal ze een antibioticainjectie krijgen .
Heeft ook weer zijn nadelen met betrekking op de darmflora.
ik heb zelf altijd Colostrum in huis voor het geval dat :
http://www.dierennieuws.nl/winkel/wink24c.htm

Het gaat dooien de temperaturen worden hoger en de bacteriën aanwezig in hiervoor bevroren uitwerpselen doen weer een aanslag op de ingewanden van de hond.
Vooral in uitlaatgebieden en stroken is de besmettingsdruk hoog.
Voorkom zo goed en kwaad als het gaat dat de hond aan uitwerpselen gaat ruiken, proeven of likken.
Ganzenpoep is ook zo'n drager van campylobacter of gardia

[ Bericht 0% gewijzigd door zeeeend op 02-02-2011 12:42:16 (Elk voorjaar hetzelfde liedje ) ]
  woensdag 2 februari 2011 @ 13:09:53 #215
24188 Belana
kloon van belana
pi_92218437
ja ik verdeel het idd over 4 keer en veel rust ertussen nu. kalm aan.
ik ga eens kijken naar dat middeltje
stormy waters...
sailin'
pi_92222282
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 13:09 schreef Belana het volgende:
ja ik verdeel het idd over 4 keer en veel rust ertussen nu. kalm aan.
ik ga eens kijken naar dat middeltje
Voor de gewone dunne darm diarree geef ik :
animonda integra intestinal canin
Dat is een licht verteerbare voeding voor bij acute spuitpoep
Kan je gewoon bij de goede dierenspeciaalzaak halen .
Blijft een jaar goed en aangezien ze het altijd op zondag oplopen heb ik maar een doosje in huis
(Voor het geval van kruisbesmetting)
  woensdag 2 februari 2011 @ 15:08:50 #217
24188 Belana
kloon van belana
pi_92224564
het is dunne darm diarree inderdaad, ik had van de dierenarts brokken mee die daar speciaal voor zijn, maar ze weigert nu te eten. ik laat haar maar heel even gaan. vanmiddag heeft ze wel wat gegeten en dat is tot op heden goed gegaan. maar nog geen ontlasting gezien.
ik zal ook eens kijken naar die blikjes :Y
thanks voor de tips!
stormy waters...
sailin'
pi_92240457
Dit is Sepp, de hond van mijn ouders, maar omdat ik tijdelijk bij hun woonde toen we hem kregen ben ik ook erg aan hem gehecht (kan ook niet anders O+):

stipjesneus O+

8)7

Hij is van maart 2009 en hij is superrrrrrrrrrrrrrrrrrlief (en hij heeft mijn moeders arm gebroken maar daar praten we niet meer over :')) O+
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:24:26 #219
24188 Belana
kloon van belana
pi_92241787
oi wat een droppie O+
stormy waters...
sailin'
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:56:00 #220
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_92243781
Ow wat is Sepp een schatje O+
Ben toch wel benieuwd naar dat arm-breek verhaal?
pi_92244734
In al zijn ontembare enthousiasme :') heeft hij van de zomer mijn moeder omver getrokken, en die kwam dusdanig naar terecht dat ze haar arm brak. Het heeft wel even geduurd (of duurt eigenlijk nog steeds :X) voor ze haar angst heeft overwonnen dat het nog een keer gebeurt. Maar hij is zo lief O+ en jonge honden zijn nou eenmaal wild. En over een klein hondje kun je struikelen en alsnog iets breken ;)

Oh trouwens, ik zag superrrrrrrrrlieve foto's van Noes. Mijn ouders hebben ook een superrrrrrrlieve Leonberger gehad. Helaas overleden :'( op de respectabele leeftijd van bijna 13:

Een heel ander soort hond dan Sepp, maar niet minder lief O+
pi_92244819
doh! edit niet quote
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:14:22 #223
24188 Belana
kloon van belana
pi_92245047
ow kijk nou!!! O+

Noes had net 1 gewone drol en daarna weer spuitpoep. Ik heb er zat van, morgen terug naar de dierenarts.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 3 februari 2011 @ 00:58:02 #224
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_92258139
Oke zo,ja dat kan gebeuren met zo'n sterke hond maar wat je zegt over die kleine van mij struikel ik ook wel eens,vooral als ik in de keuken bezig ben vinden ze het fijn om me voor de voeten te lopen!

Ow die Noes toch.Klinkt mischien stom maar als wij diarree hebben nemen we gewoon iets van diarree remmers (ik iig),de dierenarts moet toch zoiets ook voor handen hebben lijkt me!
  donderdag 3 februari 2011 @ 02:16:53 #225
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_92260104
Ik ken mensen die gewoon norrit aan honden geven. Ik doe het nooit, als ze aan de schijt zijn dan laat ik het altijd maar gewoon, zolang ze levendig en normaal overkomen verder.
Gelukkig heb ik het nog nooit aan de hand gehad dat het nodig was om ermee naar een da te gaan. Sjon was laatst langer dan een week met tussenpozen aan de race en aan de kots, maar hij was verder gewoon helemaal zichzelf, en het ging vanzelf over ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')