quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nou in huis, even mee gespeeld en valt me niet tegen. Alleen denk ik dat ik nog geen idee heb hoeveel je er nou eigenlijk mee kunt. Misschien even een stomme vraag maar hoe worden de updates aangeboden? Gewoon vanuit instellingen - over deze telefoon?
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:11 schreef the_critic het volgende:
xda forum staat er vol mee..
staat ook genoeg info om veilig te rooten. Ben zelf ook zeker geen nerd, dus ook voor mij is het iedere keer weer spannend, maar ben er wel happy mee
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:13 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Zeker, XDA is geweldig wat dat betreft.
Maar het heeft naar mijn idee vaak een hoog "tweakers.net" gehalte.
Als beginner mag je amper wat vragen, omdat iemand iets ooit 54 topics terug op pagina 56 van de 95 al een keer gemeld heeft, en dus had je de search moeten gebruiken
Nu is hij toch wel overal op voorraad?quote:Deze mobiel waar we lang op gewacht hebben is eindelijk uit, jammer genoeg niet in elke winkel.. Maar we blijven wachten want dit is het waard!
Aangepastquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:25 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Nu is hij toch wel overal op voorraad?
quote:
Waar heb je die vandaan? Is neem ik aan een trial versie? Kan alleen de betaalde versies vinden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:26 schreef ReMcOrE het volgende:
net Sygic Aura GPS Navigation geïnstalleerd, binnenkort maar eens proberen
Géén appkiller gebruiken. Dat is niet nodig en je draait androidprocessen in de soep.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:15 schreef stoeltafel het volgende:
Vandaag me disere hd ontvangen, geweldig! Vraagje, heb nu appkiller gedownload maar gebruiken jullie dit dagelijks of laat je alles aanstaan?
7 dagen trial zag ik ergens staan... en na mijn post kwam ik er achter dat ik eerst nog ruim 300mb moest downloaden; o.a. standaard bestanden en de kaarten van Nederlandquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:43 schreef static het volgende:
[..]
Waar heb je die vandaan? Is neem ik aan een trial versie? Kan alleen de betaalde versies vinden.
dus als ik het goed lees Android regelt dat allemaal zelf wel? en een app opstarten die je via een appkiller hebt 'gekild' kost ook extra moeite?quote:Op woensdag 12 januari 2011 08:46 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Géén appkiller gebruiken. Dat is niet nodig en je draait androidprocessen in de soep.
http://androidspin.com/20(...)er-app-with-android/
Ja, en het stuurt processen in de war.quote:Op woensdag 12 januari 2011 08:50 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
7 dagen trial zag ik ergens staan... en na mijn post kwam ik er achter dat ik eerst nog ruim 300mb moest downloaden; o.a. standaard bestanden en de kaarten van Nederland
[..]
dus als ik het goed lees Android regelt dat allemaal zelf wel? en een app opstarten die je via een appkiller hebt 'gekild' kost ook extra moeite?
heb tot nu toe weinig last gehad van foutmeldingen. maar zal ATK eens verwijderen en kijken hoe de telefoon zich dan gedraagtquote:Op woensdag 12 januari 2011 08:54 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja, en het stuurt processen in de war.
Android regelt zelf zijn geheugen, daar hoef je hem niet mee te helpen. Het stuurt dus shit in de war en zorgt voor niet te verklaren foutmeldingen.
Met vorige androidversies kon het soms nog wel eens nodig zijn, met de komst van 2.2 (FroYo) is het echt nergens meer voor nodig.
In da artikel staat verderop gepost door een 'accu-expert' dat het voor android niet nodig is om een task-killer te gebruiken, dat het slechts nadelig kan werken, maar dat het het voor het accu-gebruik wel voordelig is.quote:Op woensdag 12 januari 2011 08:55 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
heb tot nu toe weinig last gehad van foutmeldingen. maar zal ATK eens verwijderen en kijken hoe de telefoon zich dan gedraagt
Als je 100% zeker bent dat ie goed zit, zou ik ermee terug gaan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:14 schreef CHEVHB het volgende:
Vraagje: HTC desire HD aangeschaft, abonnement bij vodafone, simlockvrij... Alles werkt.. alleen de simkaart leest hij niet? Heb goed gelezen hoe de simkaart geplaatst moet worden.. maar niets.. iemand idee wat dit kan zijn? Anders ga ik terug naar de winkel.
Simnummers? Als je al je contacten in je telefoon opslaat heb je geen nummers op je sim.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:44 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Als je 100% zeker bent dat ie goed zit, zou ik ermee terug gaan.
Hij zou gewoon direct moeten werken. Iig zou je je sim-nummers moeten zien.
ow, dan laten we hem ook maar zittenquote:Op woensdag 12 januari 2011 13:23 schreef Faceoff het volgende:
[..]
In da artikel staat verderop gepost door een 'accu-expert' dat het voor android niet nodig is om een task-killer te gebruiken, dat het slechts nadelig kan werken, maar dat het het voor het accu-gebruik wel voordelig is.
Ik laat dus voorlopig ATK zitten waar hij zit.
Ik vind op sim een stuk veiliger en handiger, het zal niet de 1e keer zijn dat je alle nummers kwijt bent.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:45 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Simnummers? Als je al je contacten in je telefoon opslaat heb je geen nummers op je sim.
Maar volgens mij komt ze niet eens zover.
@CHEVHB, krijg je een melding dat ie niet gevonden kan worden?
quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:06 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik vind op sim een stuk veiliger en handiger, het zal niet de 1e keer zijn dat je alle nummers kwijt bent.
Krijg ik dan alle tel-nummers in Gmail? Dat vind ik dan weer lastig want mensen met een tel-nummer mail ik nooitquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:09 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat werkt tegenwoordig niet meer. Simkaarten zijn niet gemaakt om alle contactgegevens te koppelen en te onthouden.
Sync gewoon met Google. Dan raak je ze nooit meer kwijt en staan ze keurig in je gmail.
Ik heb net http://www.appbrain.com/app/sms-backup/com.zegoggles.smssync die geinstalleerd.quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:42 schreef HiDiHo het volgende:
Ook een beetje jammer dat backup naar gmail niet automatisch gaat.
Nadeel is (zoals al gezegd) dat op de sim alleen naam+nummer opgeslagen kan worden. (en de lengte van de naam is beperkt).quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:06 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik vind op sim een stuk veiliger en handiger, het zal niet de 1e keer zijn dat je alle nummers kwijt bent.
Kreeg inderdaad een melding dat hij niet gevonden kon worden. Mee terug gegaan. Volgens hun simkaart lezer kapot.. is opgestuurd ter reparatie. En ik had hem net 1 DAG! ..quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:45 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Simnummers? Als je al je contacten in je telefoon opslaat heb je geen nummers op je sim.
Maar volgens mij komt ze niet eens zover.
@CHEVHB, krijg je een melding dat ie niet gevonden kan worden?
Mij werd bij de vodafone winkel verteld om hem de eerste dagen goed te testen. Want binnen 7 dagen als ik terug kwam met een deffect werd het een DOA. En zou ik meteen een nieuwe krijgen. Na die 7 dagen zou die opgestuurd worden voor reparatie.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:21 schreef CHEVHB het volgende:
[..]
Kreeg inderdaad een melding dat hij niet gevonden kon worden. Mee terug gegaan. Volgens hun simkaart lezer kapot.. is opgestuurd ter reparatie. En ik had hem net 1 DAG! ..
Weet niet hoelang zo'n reparatie duurt.. maar ik vrees het ergste. Hmppf.. verder wel een top apparaat. Altijd iPhone gehad.. en altijd de gedachten dat ik niets meer wou dan iPhone.. nou ik heb het licht gezien hoor![]()
Reparatie duurt meestal een week geloof ik..quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:21 schreef CHEVHB het volgende:
[..]
Kreeg inderdaad een melding dat hij niet gevonden kon worden. Mee terug gegaan. Volgens hun simkaart lezer kapot.. is opgestuurd ter reparatie. En ik had hem net 1 DAG! ..
Weet niet hoelang zo'n reparatie duurt.. maar ik vrees het ergste. Hmppf.. verder wel een top apparaat. Altijd iPhone gehad.. en altijd de gedachten dat ik niets meer wou dan iPhone.. nou ik heb het licht gezien hoor![]()
Je hebt hem in de winkel gehaald? Je had direct een nieuwe moeten eisen man...quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:21 schreef CHEVHB het volgende:
[..]
Ik heb ze allebei, als de ene leeg is doe ik de SIM in de andere.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
KLinkt stom maar ik zit er nu wel aan te denken om een 2-jarig Vodafone abo te nemen met de Desire HD, maar ik twijfel nog voor deze of de gewone Desire. Wat zijn nou echt redenen om de HD te nemen? Het is vast vaak genoemd maar toch
Ja en dat is zeker bij 2 jaar fijner, mijn huidige had ik als 1 van de eerste en die heb ik nu dan bijna 2 jaar.quote:
Ja dat van de accu kan ik me voorstellen, veel over gelezen. Het grotere scherm is enerzijds wel fijn omdat ik best grote vingers heb, maar het is bijvoorbeeld jammer dat er geen hogere resolutie op draait.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:10 schreef APK het volgende:
[..]
Ik heb ze allebei, als de ene leeg is doe ik de SIM in de andere.
De HD heeft een groter scherm en ik vind de camera beter, verder kan ik zo snel geen andere voordelen bedenken
Batterij van de normale Desire gaat bij mij langer mee.
Op de normale Desire maak ik veel minder typefoutenquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja dat van de accu kan ik me voorstellen, veel over gelezen. Het grotere scherm is enerzijds wel fijn omdat ik best grote vingers heb, maar het is bijvoorbeeld jammer dat er geen hogere resolutie op draait.
Beter beeld?quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:25 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Waar zorgt een hogere resolutie voor dan?
Of je bestelt een duosimkaart voor een eurootje of veertien.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:10 schreef APK het volgende:
Ik heb ze allebei, als de ene leeg is doe ik de SIM in de andere.
HTC Desire HD:quote:Display
* Type: Touch-sensitive screen with pinch-to-zoom capability
* Size: 3.7 inches
* Resolution: 480 X 800 WVGA
quote:Display
* Type: Touch screen with pinch-to-zoom capability
* Size: 4.3 inches
* Resolution: 480 x 800 WVGA
Ah, nog nooit aan gedachtquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:27 schreef svann het volgende:
Of je bestelt een duosimkaart voor een eurootje of veertien.
Als je het zo bekijkt heeft de gewone Desire een hogere density.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:30 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Display specificaties:
HTC Desire:
[..]
HTC Desire HD:
[..]
quote:HTC Desire HD
4.3", 480x800, 217ppi, AMOLED
HTC Desire
3.7", 480x800, 252ppi, AMOLED
Alleen klopt er iets nietquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
http://www.pocket-lint.com/news/36541/htc-desire-hd-vs-htc-desire
Da's wel een leuke review. Desire HD heeft veel pluspunten.
quote:Winner: HTC Des. HD
4.3", 480x800, 217ppi, AMOLED
Loser: HTC Desire
3.7", 480x800, 252ppi, AMOLED
Lezenquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:34 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Alleen klopt er iets niet
[..]
Geen idee.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:36 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft de HD een AMOLED dan?
Bass Head?quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:35 schreef DuTank het volgende:
Het vetste van de phone vind ik nog wel dat een van die nummertjes die er al op stonden, eentje van Bassnectar was. Ik kende hem nog niet, maar wat een bazen muziek
Ik vind dat de Desire een mooier beeld, met meer contrast en saturatie, geeft dan de HD.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:36 schreef svann het volgende:
Als je het zo bekijkt heeft de gewone Desire een hogere density.
APK, jij hebt ze allebei; de gewone heeft een scherper beeld of intensievere kleuren/contrast?
Jups.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:03 schreef ReMcOrE het volgende:
volgens mij heeft de HD geen AMOLED, maar een SLCD scherm...
Eventjes de muziek aanzetten, en dan bij je accu-gebruik kijken.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:41 schreef Wepeel2 het volgende:
Als je muziek luistert gaat je accu toch wel redelijk snel leeg. Ik ga hem morgen eens laten lopen om te zien hoe lang hij echt meegaat. Voor mijn gevoel is de accu met 2,5 uur afspelen al rond de 30%.
Wat beeld betreft: dat is prima. Vind het zelf erg prettig om zo'n groot scherm te hebben.
Die ken ik niet.quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:59 schreef Toempf het volgende:
Hoe veilig is het gebruik van Applanet eigenlijk? Is er een kans dat er virussen in die bestanden zitten of niet?
Net gedownload... alleen is de lijst met games en apps bij mij leeg.quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:59 schreef Toempf het volgende:
Hoe veilig is het gebruik van Applanet eigenlijk? Is er een kans dat er virussen in die bestanden zitten of niet?
Er zijn problemen met applanet. Er komt een update aanquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:24 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Net gedownload... alleen is de lijst met games en apps bij mij leeg.
...en nieuwe server.quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:14 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Er zijn problemen met applanet. Er komt e
Bij een lagere schermhelderheid is dat haalbaar bij mij. Gebruik hem overdag geregeld en de accu houdt het dan vol.quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
IS het met de DHD dan mogelijk om 'm overdag gewoon te gebruiken en om 'm dan 's avonds tijdens het slapen aan de oplader te hangen?
Nee, hij is bang voor het donker.quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
IS het met de DHD dan mogelijk om 'm overdag gewoon te gebruiken en om 'm dan 's avonds tijdens het slapen aan de oplader te hangen?
quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nee, hij is bang voor het donker.
Red 'ie het serieus niet van 's ochtend tot de avond?quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:36 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Bij een lagere schermhelderheid is dat haalbaar bij mij. Gebruik hem overdag geregeld en de accu houdt het dan vol.
quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Red 'ie het serieus niet van 's ochtend tot de avond?
Nee... 's nachts opladen. Dan werkt ie ongeveer tot een uur of 6 (ligt aan het gebruikt natuurlijk), dan in de auto naar huis weer opladen (30minuutjes) en dan snachts weerquote:Op donderdag 13 januari 2011 15:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Red 'ie het serieus niet van 's ochtend tot de avond?
wat doe je er dan in godsnaam allemaal mee, dat hij maar rond de 18 uur meegaat??quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:17 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Nee... 's nachts opladen. Dan werkt ie ongeveer tot een uur of 6 (ligt aan het gebruikt natuurlijk), dan in de auto naar huis weer opladen (30minuutjes) en dan snachts weer![]()
Vindt het een geweldig telefoon, maar die accu &(^@!#&^%^@!#![]()
*Heb hem nu 2 weken... Lees dat het met de tijd beter kan worden; Ik hoop het!
Van 08.00 tot 18.00 bedoel ik he. Beetje whatsappen, spelletje in de pauze soms, beetje internetten... valt reuze mee. Mn "oude" n97 deed het prima, tot wel 3/4 dagen langquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:19 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
wat doe je er dan in godsnaam allemaal mee, dat hij maar rond de 18 uur meegaat??
wat doe je er dan in godsnaam allemaal mee, dat hij maar rond de 10 uur meegaat??quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:19 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Van 08.00 tot 18.00 bedoel ik he
Zie editquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:20 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
wat doe je er dan in godsnaam allemaal mee, dat hij maar rond de 10 uur meegaat??
zoveel doe je er dus niet mee... en dan nog maar 10 uur gebruik reddenquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:19 schreef Wihakayda het volgende:
Beetje whatsappen, spelletje in de pauze soms, beetje internetten... valt reuze mee. Mn "oude" n97 deed het prima, tot wel 3/4 dagen lang
Woow... das wel stukken meer :/ wat doe ik verkeerd?quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:22 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
zoveel doe je er dus niet mee... en dan nog maar 10 uur gebruik reddenals ik hem van zondag op maandag aan de lader doe en ik let een beetje op wat ik doe, kan ik het wel tot dinsdag 17.00 redeen
Dan heb je internet e.d. uitstaan zeker?quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:22 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
zoveel doe je er dus niet mee... en dan nog maar 10 uur gebruik reddenals ik hem van zondag op maandag aan de lader doe en ik let een beetje op wat ik doe, kan ik het wel tot dinsdag 17.00 redden
G / 3G / H staat gewoon aanquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:26 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dan heb je internet e.d. uitstaan zeker?
Dat kon mijn prehistorische nokia zelfs al.quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:27 schreef stoeltafel het volgende:
De aller beste functie is natuurlijk de wifi hub, echt geweldig!
Straks weer werken, ipadje mee en lekker internetten
wat bedoel je met 'niet goed'?quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:10 schreef robertapeldoorn het volgende:
Maar trilfunctie is nog niet goed... nog x week mobiel kwijt of gewoon zo laten?
Nee! Lijkt me uiterst vervelend trouwens...quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:02 schreef renwan het volgende:
Pff, mijn HD heeft de laatste tijd de nare kuur om telkens uit zichzelf opnieuw op te starten. Iemand anders hier ook last van?
Mijn Legend doet sinds vanmiddag hetzelfde. Vreemd.quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:02 schreef renwan het volgende:
Pff, mijn HD heeft de laatste tijd de nare kuur om telkens uit zichzelf opnieuw op te starten. Iemand anders hier ook last van?
100x beterquote:Op donderdag 13 januari 2011 19:36 schreef honda1990 het volgende:
Vind deze phone er echt fantastisch uit zien, heb nu de hero, zijn er meer die de hero hebben gehad, zoja was het enorm wennen of werkt het allemaal een beetje van hetzelfde?
Wat preciesquote:
Ik heb ook de Hero gehad en nu de DHD.quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:36 schreef honda1990 het volgende:
Vind deze phone er echt fantastisch uit zien, heb nu de hero, zijn er meer die de hero hebben gehad, zoja was het enorm wennen of werkt het allemaal een beetje van hetzelfde?
capacitief scherm. Dat maakt al heel wat uit.Ik heb zelf de touch pro van me werk, en die heeft dezelfde cpu en resolutie en is ook restistent (?) Dus buiten het OS enigszins vergelijkbaar met de hero.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |