abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:24:40 #76
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91181387
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:23 schreef scodam het volgende:
Nog iets. Als je de belastingdienst belt en ze zijn in gesprek, verbreken ze gewoon de verbinding. Moet je weer opnieuw bellen, door het menu heen bladeren en hopen dat er nu wel een medewerker beschikbaar is. Heerlijk klantgericht.
Gelukkig zijn er meer deuren dan alleen de voordeur. ;)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:25:16 #77
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91181412
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:16 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Tsja, opstartkosten enz. hakken erin.
Dat noemen ze investeren in de toekomst. :)
Precies. Jaar 0 is investeringsjaar
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91181427
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:08 schreef Geenechtidee het volgende:
@ Marharbal

Voor de beeldvorming, investeringsklimaat van Nederland is goed door de relatief lage belastingen voor multinationals. Niet omdat het systeem zo goed, duidelijk en aantrekkelijk is. Het bespaart bedrijven die het geld hebben om goed belastingadvies in te kunnen winnen zoals multinationals gewoon een hoop geld.
Nee, het investeringsklimaat is niet alleen goed vanwege de lagere effectieve belastingdruk. Het systeem is goed vanwege de wetten, het extensieve verdragennetwerk met vrijwel de hele wereld en de intensieve samenwerking met de Belastingdienst.

quote:
Tuurlijk, belastingen zijn complex en roepen dat het simpeler kan is ook heel makkelijk. Echter oplossingen zijn wel te bedenken, we betalen nu allemaal verschillende tarieven belasting (tariefdifferentiatie, heeft zijn voordelen maar ook zijn nadelen). We zouden ook één belastingtarief kunnen hanteren waardoor een hoop belastingen kunnen worden afgeschaft zonder dat de inkomsten minder worden. Dat vergroot de transparantie, om maar een voorbeeld te noemen. Vee belastingen kunnen tegelijk met elkaar worden geheven. Maargoed, ook dit heeft weer zijn nadelen.. Zijn puur politieke afwegingen, en ieder denkt daar het zijne van...
Ieder denkt er het zijne van ja.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:11 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dat is ook mijn ervaring eigenlijk.
En hier ook.

Het hangt ook af van de instelling die je hebt bij het aangaan van de contacten. Als je ze als de boeman ziet, ja dan kun je het nog wel eens lastig gaan krijgen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:18 schreef scodam het volgende:

[..]

De belastingdienst wordt geacht geen fouten te maken.
Wat een onzin.
pi_91181478
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:24 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er meer deuren dan alleen de voordeur. ;)
Heel leuk dit, en als je in-to de belastingdienst bent snap ik best dat je overal lijnen hebt. Maar als starter is het gewoon zum kotzen af en toe.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:26:45 #80
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91181499
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:25 schreef Maraca het volgende:

[..]

Precies. Jaar 0 1 is investeringsjaar
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:28:52 #81
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_91181645
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:14 schreef scodam het volgende:

[..]

Lees je wel wat ik zeg? Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen, maar na heel veel moeite. Niks onkunde, puur tegenwerken van de belastingdienst (het verhaal is nog veel langer, ze hebben o.a. het gekoppeld aan mijn broertjes BSN nummer waardoor het nog eens fout ging nadat het was toegezegd).
Stond/sta jij wel ingeschreven bij de KVK en deed je ieder kwartaal BTW aangifte (omzetbelasting)? Zo nee, hoe had de belastingdienst dan kunnen weten dat jij 'ondernemer' was?
pi_91181705
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:28 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Stond/sta jij wel ingeschreven bij de KVK en deed je ieder kwartaal BTW aangifte (omzetbelasting)? Zo nee, hoe had de belastingdienst dan kunnen weten dat jij 'ondernemer' was?
Ja tuurlijk heb ik een KvK dosiernummer. En ja ik deed ieder kwartaal omzetbelasting. Weet jij wel wat ondernemer volgens de belastingdienst inhoudt?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:30:48 #83
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91181763
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:29 schreef scodam het volgende:

[..]

Ja tuurlijk heb ik een KvK dosiernummer. En ja ik deed ieder kwartaal omzetbelasting. Weet jij wel wat ondernemer volgens de belastingdienst inhoudt?
Weet jij wel dat er een verschil is tussen een ondernemer voor de BTW en een ondernemer voor de IB?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 21:32:21 #84
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_91181837
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:26 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ja, dat dus :P in een excel sheet noem ik het altijd jaar 0
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_91186822
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:24 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

In een andere vorm zijn ze terug, inderdaad.
De oude beconlijnen werken volgens mij niet meer/worden verwezen naar het algemene nummer.
Klopt idd.nummers werken niet meer. Het is nu even een trucje via het algemene nummer.;)
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_91187171
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:41 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Klopt idd.nummers werken niet meer. Het is nu even een trucje via het algemene nummer.;)
Nuja, niet zozeer een truukje. Gewoon de juiste codes hebben he.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 22:47:26 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_91187200
protip: Ga grijs werken. Werk 4 uurtjes op een dag wit, 4 uurtjes op een dag zwart. Met flexibele werktijden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_91187314
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:46 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Nuja, niet zozeer een truukje. Gewoon de juiste codes hebben he.
Voor de niet wetenden is het en truukje, dus laat ze lekker in de waan :P

@TS: Zo weinig mogelijk belasting betalen op een eerlijke (soms grijze) manier, geen enkel probleem. Dat is juist de sport!
Maar kijk eerst wel goed waar je de broden kunt vinden voor je de kruimels gaat rapen.. Succes!
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_91189308
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:47 schreef Maanvis het volgende:
protip: Ga grijs werken. Werk 4 uurtjes op een dag wit, 4 uurtjes op een dag zwart. Met flexibele werktijden.
Maar dan moet je opdrachtgever er ook mee akkoord gaan. Weet niet of dat zo geschikt is.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:17:25 #90
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91189356
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:41 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Zelfs dat niet.
Ik heb rechtstreekse nummers en een mailadres van de contactpersoon van het regiokantoor.
Niks meer 0800-0543.
pi_91189359
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 21:30 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Weet jij wel dat er een verschil is tussen een ondernemer voor de BTW en een ondernemer voor de IB?
Het ging helemaal niet over de BTW maar de IB (we hadden het immers over fiscale aftrekposten). Niet zo mierenneuken.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:18:17 #92
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91189398
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 22:47 schreef Maanvis het volgende:
Typisch Maanvis-reactie. :')
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:19:07 #93
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91189440
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:17 schreef scodam het volgende:

[..]

Het ging helemaal niet over de BTW maar de IB (we hadden het immers over fiscale aftrekposten). Niet zo mierenneuken.
Het feit dat je BTW afdraagt wil niet zeggen dat je ook ondernemer voor de IB bent.
Dus heeft niks met mierenneuken te maken.
pi_91189448
Je hebt me beet, ouwe fiscalist.
pi_91189508
Maar om even ontopic te gaan: het opzoeken van het grijze gebied is vrij gewoon dus? In dat geval ben ik dus gewoon gezond bezig.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 23:22:31 #96
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_91189651
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:20 schreef scodam het volgende:
Maar om even ontopic te gaan: het opzoeken van het grijze gebied is vrij gewoon dus? In dat geval ben ik dus gewoon gezond bezig.
Het opzoeken van een grijs gebied is niks mis mee. Als je het maar kunt onderbouwen als de inspecteur vragen gaat stellen. En dan hoef je niet altijd gelijk te hebben of te krijgen.
pi_91189835
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:22 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Het opzoeken van een grijs gebied is niks mis mee. Als je het maar kunt onderbouwen als de inspecteur vragen gaat stellen. En dan hoef je niet altijd gelijk te hebben of te krijgen.
Maar is het niet zo dat voor de belastingdienst een omgekeerde bewijslast geldt. Oftewel, ik moet aantonen dat ik het juist heb gedaan en zolang ik dat niet kan ben ik het bokkie. In dat geval lijkt het me uiterst riskant en komt het aan op het inspelen van het gevoel van de inspecteur.
pi_91189968
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:25 schreef scodam het volgende:

[..]

Maar is het niet zo dat voor de belastingdienst een omgekeerde bewijslast geldt. Oftewel, ik moet aantonen dat ik het juist heb gedaan en zolang ik dat niet kan ben ik het bokkie. In dat geval lijkt het me uiterst riskant en komt het aan op het inspelen van het gevoel van de inspecteur.
Nee, bij lang niet alles.
pi_91198876
Kan je dit topic niet beter in KLB zetten? Staan meer van die topics van gasten die hoog van de toren blazen en uiteindelijk blijkt dat ze hun eigen bende niet voor elkaar hebben..
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_91199233
Het klinkt een beetje alsof TS iemand is die verwacht dat alles vanzelf gaat of hem aangedragen wordt. Het klinkt in ieder geval niet als de goede instelling om een eigen bedrijf mee te beginnen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')